Näppärä keino karistaa uskovaiset lopullisesti

hengenpieuru

Keksin vihdoinkin miten uskovaiset voi karistaa elämästänne, pilkatkaa pyhää henkeä koska heidän raamatun mukaan stä tekoa ei voi saada anteeksi ja sen jälkeen uskovaiset eivät kuluta enempää aikaa teihin.

33

51

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jumalanruoska

      Samalla ei tarvii enää ikinä välittää paskaakaan jeesuksesta, kristinuskosta ylipäätänsä, olihan menolippuna helkutti tältä rakastavalta jumalalta!

    • Reddington

      Kokeiltu on. Ei toimi.

    • hengen_karistus

      Joo, se pyhä henki ottaa tosi herkästi herneen nenäänsä. Sille ei tarvitse sanoa kuin että pyhä henki on paskahousu. Sitten sitä joutuu ikuisiksi ajoiksi helvettiin. Kovasti on nättinokkainen tämä pyhä henki. Jotenkin siitä tulee mieleen uskovaiset vanhat piiat. Hekin ovat samanlaisia nirppanokkia ja muiden tuomitsijoita. Aika perkeleitä siis, pyhää henkeä myöten.

    • 4305

      Tuo on hyvä pointti, koska Suomessa ei ole enää käytössä Jumalanpilkkaa koskeva laki. Pyhää henkeä saa näin ollen pilkata ilman rangaistuksia.

      On hyvien tapojen mukaista kunnioittaa kaikkea, mikä on olemassa, siis jo semioottisesti (hox!). Kuitenkin uskovaisen ihmisen saa karistettua helposti pilkkaamalla Pyhää Henkeä, mutta se on oma valinta se.

      Sen sijaan kuolleita ihmisiä ei elävien tapaan saa pilkata edelleenkään. Aina täytyy muistaa, että jokainen uskonnollinen johtohahmo (Jeesus, Muhammed, Buddha, Konfutse, jne.) syntyivät ihmisiksi, joten heitä ei saa pilkata. Siitä huolimatta he ovat jostakin merkillisestä syystä aina kovemman pilkan kohteena kuin esimerkiksi Hitler ja Stalin.

      • Ai nyt Jeesus onkin kuollut?


      • jfytfttuju

        Kuolleita ei saa pilkata? Päteekö tämä muka missään muualla kuin lähi-idässä? En ole ikinä kuullut kenellekään koituneen mitään seurauksia kuolleen henkilön pilkkaamisesta missään muulla.


      • Julkisuuden henkilön on kestettävä tietty määrä pilkkaa. Myös Jessen ja kumppanien.


    • Kalju_Pitkätukka

      Minua uskovaiset eivät häiritse siinä määrin, että haluaisin heitä
      karistaa elämästäni.

      Minulla ei siis ole tarvetta pilkata uskonnollisia arvoja pilkkaamisen itsensä tai uskonnollisen ihmisen loukkaamisen takia.

      Eri asia on, jos joku uskovainen kokee uskonnosta käydyssä debatissa vastapuolen argumentit
      loukkaavina.

      • Sharia_Kills

        Moi kalju, oletko kuitenkin äänestämisesi myötä valmis tuomaan tämä maa täyteen islamilaisia uskovaisia???

        Jos näin, taidat olla hieman.. hmmm... sekaisin?


    • asiahanonnäin

      Ei taida aloittaja edes ymmärtää, mitä on Pyhän Hengen pilkka. Toisaalta sinähän sitä pilkkaisit, enkä minä. Itse kannat vastuusi siitä mitä teet ja jos haluat olla muiden silmissä idiootti, niin siitä vaan.

      • A_the_ist

        Ei se ole sen kummempaa pilkkaa kuin mikä tahansa muukaan pilkka.


      • asiahanonnäin
        A_the_ist kirjoitti:

        Ei se ole sen kummempaa pilkkaa kuin mikä tahansa muukaan pilkka.

        Eli et ymmärrä.


      • A_the_ist
        asiahanonnäin kirjoitti:

        Eli et ymmärrä.

        Ymmärrän. En kannata minkään asian pilkkaamista, mutta en myöskään pidä minkään uskonnon dogmeja yms. mitenkään toisia vastaavia suojatummassa asemassa olevina. Jos sinä pidät, se on sinun ongelmasi.


      • asiahanonnäin
        A_the_ist kirjoitti:

        Ymmärrän. En kannata minkään asian pilkkaamista, mutta en myöskään pidä minkään uskonnon dogmeja yms. mitenkään toisia vastaavia suojatummassa asemassa olevina. Jos sinä pidät, se on sinun ongelmasi.

        Sinä luulet ymmärtäväsi. Se on eri asia.


      • A_the_ist
        asiahanonnäin kirjoitti:

        Sinä luulet ymmärtäväsi. Se on eri asia.

        Sanotaanko että uskonpa tietäväni itse ymmärtämiseni paremmin kuin joku netin anonyymi tyhjänpäiväisyyksiä jankkaava kertakäyttönimimerkki.


      • asiahanonnäin
        A_the_ist kirjoitti:

        Sanotaanko että uskonpa tietäväni itse ymmärtämiseni paremmin kuin joku netin anonyymi tyhjänpäiväisyyksiä jankkaava kertakäyttönimimerkki.

        Vai noin kirpaisi. No Pyhän Hengen oikea pilkkaaminen kirpaisee huomattavasti enemmän. Kannattaisi lukea alhaalta "Tiedoksi" nimimerkin teksti.


      • A_the_ist
        asiahanonnäin kirjoitti:

        Vai noin kirpaisi. No Pyhän Hengen oikea pilkkaaminen kirpaisee huomattavasti enemmän. Kannattaisi lukea alhaalta "Tiedoksi" nimimerkin teksti.

        Pyhiä henkiä tuskin on olemassa, joten ei moisilla juurikaan tule päätään vaivattua.


      • Faktat_Kehiin

        Rajattoman rakastava Jumala heittää yhden pikku elämän tietämättömyydestä ja väärään paikkaan tai perheeseen syntymisestä ikuisesti kärsimään rajattomasti.

        Tuollaiseen uskominen taitaa olla idiotismin määritelmä, suunnilleen.


    • A_the_ist

      Saatoin ajatella teini-ikäisenä jokseenkin noin. Aikuisena sitä on oppinut, etteivät hyvät käytöstavat maksa mitään, joten mihinkään pilkkaamisiin ei ole tarvetta ryhtyä. Fundamentalistisemmin uskoonsa suhtautuvia käännyttäjä/julistajahörhöjä on niin häviävän vähän, ettei tuollaisia tilanteitakaan oikeastaan tule. Ja jos tulisi, uskonpa että kykenen moisista suoritumaan eroon ilman pilkkaamistakin.

      • Kalju_Pitkätukka

        Voihan tosin aloittaja olla käännyttävien fundamentalistien ympäröimä, jolloin aloitus
        voi olla ymmärrettävä.

        Pilkkaamista tehokkaampi tapa lienee jämäkkä kantansa perustelu.


      • A_the_ist
        Kalju_Pitkätukka kirjoitti:

        Voihan tosin aloittaja olla käännyttävien fundamentalistien ympäröimä, jolloin aloitus
        voi olla ymmärrettävä.

        Pilkkaamista tehokkaampi tapa lienee jämäkkä kantansa perustelu.

        Pilkkaaminen on vähän hankala asia määriteltäväksi. Joku kokee pilkaksi kaikki, joku taas ei mitään. Voihan olla tilanteita jolloin kohteliaisuus ei vain riitä. Itse vain karsastan kaikenlaista tarpeetonta suunsoittoa.


      • Tiedoksi
        A_the_ist kirjoitti:

        Pilkkaaminen on vähän hankala asia määriteltäväksi. Joku kokee pilkaksi kaikki, joku taas ei mitään. Voihan olla tilanteita jolloin kohteliaisuus ei vain riitä. Itse vain karsastan kaikenlaista tarpeetonta suunsoittoa.

        Tutustu aloittaja ja muut nyökyttelijät ensin siihen, miten Pyhää Henkeä edes voi pilkata. Teidän pilkkanne on lähinnä pienen lapsen löpinää, verrattavissa johonkin: Lällänlällän lieru, sultapa pääsi pieru!

        Pyhän Hengen pilkkaan voi syyllistyä vain se, joka on kokenut Jumalan Rakkauden ja Armon ja sen jälkeen hyljännyt uskon. Eli pilkkaa Armon ja Lohdutuksen Henkeä. Siihen en toivoisi kenenkään syyllistyvän. Olen valitettavasti nähnyt näin tapahtuvan, seuraukset ovatkin sitten sen mukaisia ettei todellakaan naurata!


      • Kalju_Pitkätukka

        "Pyhän Hengen pilkkaan voi syyllistyä vain se, joka on kokenut Jumalan Rakkauden ja Armon ja sen jälkeen hyljännyt uskon."

        Suomeksi sanottuna edustamasi ryhmä pelottelulla pitää jäseniään ruodussa.

        Vanhoillislestadiolaiset ymmärtävät muuten toisin tämän asian, heillä Pyhän Hengen tahaton pilkkaaminen on ihan oikea pelon aihe.

        Ovatpa tulkinneet joskus niinkin asiaa, että Rauhanyhdistysten Keskusyhdistyksen kannan kyseenalaistaminen on Pyhän Hengen ilmentymän pilkkaamista...


      • Tiedoksi
        Kalju_Pitkätukka kirjoitti:

        "Pyhän Hengen pilkkaan voi syyllistyä vain se, joka on kokenut Jumalan Rakkauden ja Armon ja sen jälkeen hyljännyt uskon."

        Suomeksi sanottuna edustamasi ryhmä pelottelulla pitää jäseniään ruodussa.

        Vanhoillislestadiolaiset ymmärtävät muuten toisin tämän asian, heillä Pyhän Hengen tahaton pilkkaaminen on ihan oikea pelon aihe.

        Ovatpa tulkinneet joskus niinkin asiaa, että Rauhanyhdistysten Keskusyhdistyksen kannan kyseenalaistaminen on Pyhän Hengen ilmentymän pilkkaamista...

        Ei mikään ryhmä vaan raamatun sana, Hebrealaiskirje 6:4 !


      • A_the_ist
        Tiedoksi kirjoitti:

        Tutustu aloittaja ja muut nyökyttelijät ensin siihen, miten Pyhää Henkeä edes voi pilkata. Teidän pilkkanne on lähinnä pienen lapsen löpinää, verrattavissa johonkin: Lällänlällän lieru, sultapa pääsi pieru!

        Pyhän Hengen pilkkaan voi syyllistyä vain se, joka on kokenut Jumalan Rakkauden ja Armon ja sen jälkeen hyljännyt uskon. Eli pilkkaa Armon ja Lohdutuksen Henkeä. Siihen en toivoisi kenenkään syyllistyvän. Olen valitettavasti nähnyt näin tapahtuvan, seuraukset ovatkin sitten sen mukaisia ettei todellakaan naurata!

        Tuo on yhden Abrahamilasmytologian liturgiaa, jolla ei ole merkitystä reaalimaailmassa, joten eipä moiseen oikein osaa otttaa kantaa.


      • Reddington
        Tiedoksi kirjoitti:

        Ei mikään ryhmä vaan raamatun sana, Hebrealaiskirje 6:4 !

        Jaa, että sen huumorikirjasi jumala olevinaan suuttuu, jos häntä vähän tölvii? No hui, kylläpä pelottaa...


    • Näinseon

      Jehovan todistajat eivät ole sen jälkeen käyneet kun sanoin heille ovella"Olen erotettu seurakunnasta, teidänhän pitäisi karttaa minua".

    • 1213

      Miten voi pilkata jotain mitä ei tunne? Mielestäni suurin osa pilkkaajista näyttää enemmän häpäisevän itsensä, kun yrittävät pilkata jotain, mitä eivät tunne eivätkä ymmärrä.

    • a---a

      Olematonta ei voi pilkata. Olemattomiin uskovia voi, joskus ihan syystä.

    • Reddington

      Minä ajattelin kokeilla kun seuraavan kerran tulevat harrastamaan sitä rauhanhäirintäänsä temppua jonka luin edesmenneen Tommy Tabermannin kirjasta. Sanon niille jotenkin näin: Hei vaan veljet ja sisaret, tulkaa peremmälle tuonne kellariin. Me muut olemmekin jo aloittaneet manaamaan herraamme Saatanaa paikalle. Luulisi toimivan...

    • Aina välillä myös joku uskovainen, yleensä vasta uskoontullut, murehtii tehneensä Pyhän Hengen pilkan. Häntä voi lohduttaa takuuvarmasti että et ole tehnyt, jos olisit asia ei murehduttaisi sinua yhtään.
      Raamatullisempaa onkin nähdä Pyhän Hengen pilkka kokonaisvaltaisena asenteena ja sydämen ja mielen tilana. "Pyhän Hengen pilkan" tehnyt ihminen on täysin, totaalisen ja peruttamattoman "kuollut" uskonasioille, hän on kääntänyt selän Jumalalle ja Pyhälle Hengelle lopullisesti. Häntä ei kiinnosta uskonasita, hän ei halua keskustella uskonasioista, niillä ei ole enään hänelle mitään merkitystä.
      Tämän valossa ja Raamatun näkökulmasta tämänkin palstan kirjoittajilla on vielä matkaa "pyhän Hengen pilkkaan" niin innokkaasti ja ahkerasti he kritisoivat ja keskustelevat uskonasioista. Uskovaisen näkökulmasta sanottuna toivoa vielä on :)

    • niinpäse

      Tuota haluaisin kyllä olla katsomassa, yks joka ei tiedä mitä on pyhähenki pilkkaisi jotain mitä ei ymmärrä. Ja luulis siinä jotenkin onnistuvansa, komedienne. Liity ryhmään koomikot, ai niin ei kannata, komedia perustuu aina jollekin ryhmälle nauramiselle, useesti jollekin sairaudelle tai luonteenpiirteelle, ei munsta pilkkaaminen oo huvittavaa. Se vois olla just sitä jumalatonta pilkkaa toiselle ihmiselle.

    • Näin ev.lut Kirkkoon kuuluvana voin kyllä sanoa, että aika harvassa on ne luterilaiset jotka paskaakaan välittävät jos pilkkaat Pyhää Henkeä. Toisekseen, miksi ihmeessä haluaisit karistaa uskovaiset elämästäsi? Kaikilla ihmisillä on jonkin laisia uskomuksia, eikä kaikki "ateistitkaan" ole puhtaasti fysikalisteja, vaan monella heillä on vaan joku angsti Kristinuskoa kohtaan ja siksi he haluavat, vähän niin kuin kapinana, sanoa olevansa ateisteja, mutta jos heitä enemmän haastattelet, niin selviää, että he pitävät totena mitä kummallisimpia juttuja. Ei toki kaikki ateistit, mutta pointti on se, että määritelmä "uskovaiset" on aika häilyvä käsite. Moni "ateisti" saattaa jopa elää elämäänsä ohjeen "tee teisille kuten haluaisit toisten sinulle tekevän" (Jeesus, Matt. 7:12) varassa, ja silti pitää itseään ateistina. Vaikka mokoma totuus on validi ainoastaan mikäli on myös totta, että "sinut tuomitaan kuten sinä olet tuominnut" (Jeesus, Matt. 7:1-2), oppi mikä on vaikea sovittaa mihinkään uskojärjestelmään missä kielletään kuoleman jälkeinen elämä, tai tietoisuus.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      120
      1301
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      122
      1163
    3. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      48
      1133
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1013
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      99
      853
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      317
      802
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      714
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      619
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    Aihe