Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
totuusvoittaaaina
profiilit
totuusvoittaaaina
totuusvoittaaaina
Vapaa kuvaus
https://www.artonissi.fi/
Aloituksia
390
Kommenttia
6005
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
En väitä. Molemmat ollaan samaa mieltä ettei ole vertaus
22.02.2014 15:44
Jehovan todistajat vaan vetää tussikynällä yli Raamatusta kohtia eivätkä vastaa jos heiltä kysytään
22.02.2014 15:42
Pelottava loppu harhaopille
Ensimmäinen jehovan todistaja maailmassa ei suinkaan ollut Russell vaan oli jo 300-luvulla Areios: Hän julisti, että Kristus on vain luotu ei Isän kaltainen tosi Jumala. Hän sai kannattajia s.a.a.t.a.n.a.n johdattamana. Kirkkoisä Anhanasios puolusti voimakkaasti Kristillistä oppia vuonna 325 pidetyssä Nikean kokouksessa. Illalla ennen ratkaisevaa istuntua meni Areios käymälään ja suistui alas riu´ulta ja putosi pääedellä ulosteisiin. Näin kauhea oli Areioksen loppu. Nikean kokous vahvisti Kristus on tosi Jumala samaa olemusta (homoousies) Isän kanssa ja samalla tosi ihminen samaa olemusta meidän kanssamme.
Tuollaista loppua en halua jehovan todistajille, mutta moinen ja moiset harhaopit saisi jo loppua ja tulla alkuseurakunnan kaltainen Kristuksen seurakunta. Jos ei usko, että Kristus on Jumalan ainutsyntyinen Poika ja Jumala ei usko Jumalaan eikä Poikaan. 1JOH.5:10. Joka uskoo Jumalan Poikaan, hänellä on todistus itsessänsä; joka ei usko Jumalaa, tekee hänet valhettelijaksi, koska hän ei usko sitä todistusta, jonka Jumala on todistanut Pojastansa.
11. Ja tämä on se todistus: Jumala on antanut meille iankaikkisen elämän, ja tämä elämä on hänen Pojassansa.
12. Jolla Poika on, sillä on elämä; jolla Jumalan Poikaa ei ole, sillä ei ole elämää.
13. Tämän minä olen kirjoittanut teille, jotka uskotte Jumalan Pojan nimeen, tietääksenne, että teillä on iankaikkinen elämä.
14. Ja tämä on se uskallus, joka meillä on häneen, että jos me jotakin anomme hänen tahtonsa mukaan, niin hän kuulee meitä.
15. Ja jos me tiedämme hänen kuulevan meitä, mitä ikinä anommekin, niin tiedämme, että meillä myös on kaikki se, mitä olemme häneltä anoneet.
16. Jos joku näkee veljensä tekevän syntiä, joka ei ole kuolemaksi, niin rukoilkoon, ja hän on antava hänelle elämän, niille nimittäin, jotka eivät tee syntiä kuolemaksi. On syntiä, joka on kuolemaksi; siitä minä en sano, että olisi rukoiltava.
17. Kaikki vääryys on syntiä. Ja on syntiä, joka ei ole kuolemaksi.
18. Me tiedämme, ettei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä; vaan Jumalasta syntynyt pitää itsestänsä vaarin, eikä häneen ryhdy se paha.
19. Me tiedämme, että olemme Jumalasta, ja koko maailma on pahan vallassa.
20. Mutta me tiedämme, että Jumalan Poika on tullut ja antanut meille ymmärryksen, tunteaksemme sen Totisen; ja me olemme siinä Totisessa, hänen Pojassansa, Jeesuksessa Kristuksessa. Hän on totinen Jumala ja iankaikkinen elämä.
22.02.2014 15:40
Kolmiyhteinen Jumala on helposti Raamatusta löydettävissä mutta ei sanaa Jehova
22.02.2014 15:35
Ei kertaakaan tai sitten on poistettu ennen kuin olen lukenut
22.02.2014 15:34
Eihän jehovan todistajat usko Jeesuksen näkyvään takaisin tuloon???
22.02.2014 15:33
Poliisi ei ole nimi
22.02.2014 15:31
Yhdessäkään jakeessa ei sanota myöskään Jehova ja silti sen niminen seura on olemassa. Miksi pitää suoraan lukea? Eikö riitä, että Isä Poika ja Pyhä Henki mainitaan Raamatussa Jumalana?
MATT.28:19. Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
Miksi on kolme persoonaa, mutta vain yhteen nimeen????
22.02.2014 15:29
Pyhä Henki yksi Jumalan persoonista puhuu minulle kaiken aikaa, että kyllä minulle Jumala puhuu
22.02.2014 15:26
Sisältäpäin ja opillisesti on Luther-säätiö kauniinpi ja opillisesti oikeassa oleva, kun taas katoliset ovat ulkopäin mahtavia ja kalliita ulkokullattuja. Korkein ei asu käsintehdyssä
22.02.2014 15:11
Ei kuulu Luther-säätiöön
22.02.2014 15:09
Veraukset ymmärretään mistä ne kertovat eivät ole satuja kuten jehovan todistajat asian väittävät ja Raamattu kertoo sitten pajon mitkä ei ole vertauksia kuten rikasmies ja Lasarus. Kuin vertauksessa voidaan sanoa että eikä kukaan voi mennä varoittamaan veljiäni?
21.02.2014 20:02
Onko tuokin sitten vertaus?
21.02.2014 19:59
Yksi jumaluus on pakanallista myös
Yksi jumaluus egyptistä
Akhenaten oli hyvin kiistelty hallitsija muinaisessa egyptissä. 1800 luvun puolivälissä löydettiin jäännös punaisesta temppelistä. Temppelin piirtokirjoituksissa oli että akhetean oli määrännyt alamaisensa palvomaan vain yhtä kuningasta kaikkivaltiasta atenia, jonka sympoolina oli auringonkehrä. Oi sinä ainoa jumala, jonka kaltaista ei ole toista” lukee akhetatenista haudasta löydetystä atenin hymnissä, Vain farao saattoi olla yhteydessä jumalaan.
Eli paljon muistuttaa Jehovan todistajien oppia, että vain gudut voivat olla yhteydessä ja heille myös Jehova puhuu.
Yksi ja moni jumaluutta löytyy pakanauskonnoista hyvin paljon, mutta vain Kristityillä on yksi Jumala kolmessa eri persoonassa. Isä Poika ja Pyhä Henki. Ei muilla.
21.02.2014 19:55
Älä valehtele sananvoima. Ei ole lisäys sitä ei voitu edes ohittaa u.m käännöksessäkään. Kaikki Raamatun kohdat ovat Jumalan sanaa, mitä emme voi ohittaa. ETTÄ VASTAUKSIA VAAN SANANVOIMA JA MUUT!!!
21.02.2014 19:50
Yhdessäkään jakeessa ei sanota myöskään Jehova ja silti sen niminen seura on olemassa. Miksi pitää suoraan lukea? Eikö riitä, että Isä Poika ja Pyhä Henki mainitaan Raamatussa Jumalana?
MATT.28:19. Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
Miksi on kolme persoonaa, mutta vain yhteen nimeen????
21.02.2014 19:47
Kaikki sanani on Raamatusta mitä ei sananvoima eikä jehovan todistajat kumoamaan vaan jäävät aina sanattomiksi
21.02.2014 19:44
Ketä Stefanus rukoili? Eikö Jeesusta??
20.02.2014 00:27
AHAA VASTAUKSENI ON POISTETTU!!!! MIKSI????
Ei ole vertaus eikä vertaukset ole satuja kuten todistajat väittävät
20.02.2014 00:24
Siksi ylläpito ei poista, koska Sanamies julistaa totuuden Evankeliumia ja asiallisella tavalla. Vain jehovan todistajat herjaavat, kun eivät kykene vastaamaan Sanamiehen esittämiin kysymyksiin ja jäävät toiseksi väittelyissä kuten jäi venäjä eilen Suomelle jääkiekossa
20.02.2014 00:21
294 / 301