Vapaa kuvaus

https://www.artonissi.fi/

Aloituksia

390

Kommenttia

6005

1. Mormonien+ehtoollinen+Olen+pyytänyt+Ollia+selittämään+minkälainen+on+heillä+ehtoollinen+(sakramentti),+kun+Olli+sitä+syystä+tai+syystä+ei+ole+tehnyt+kerron+tässä+sen+minkä+itse+tiedän.+Korjatkaa+jos+olen+väärässä.He+ei+lausu+ehtoollisen+asettamis+sanoja+mitkä+Paavali+oli+saanut+1KOR.+11:+23.+Sillä+minä+olen+saanut+Herralta+sen,+minkä+myös+olen+teille+tiedoksi+antanut,+että+Herra+Jeesus+sinä+yönä,+jona+hänet+kavallettiin,+otti+leivän,24.+kiitti,+mursi+ja+sanoi:+"Tämä+on+minun+ruumiini,+joka+teidän+edestänne+annetaan;+tehkää+tämä+minun+muistokseni".25.+Samoin+hän+otti+myös+maljan+aterian+jälkeen+ja+sanoi:+"Tämä+malja+on+uusi+liitto+minun+veressäni;+niin+usein+kuin+te+juotte,+tehkää+se+minun+muistokseni".26.+Sillä+niin+usein+kuin+te+syötte+tätä+leipää+ja+juotte+tämän+maljan,+te+julistatte+Herran+kuolemaa,+siihen+asti+kuin+hän+tulee.27.+Sentähden,+joka+kelvottomasti+syö+tätä+leipää+tai+juo+Herran+maljan,+hän+on+oleva+vikapää+Herran+ruumiiseen+ja+vereen.Tämä+sakramentti+on+Jeesus+asettanut+MATT.+26:+26.+Ja+heidän+syödessään+Jeesus+otti+leivän,+siunasi,+mursi+ja+antoi+opetuslapsillensa+ja+sanoi:+"Ottakaa+ja+syökää;+tämä+on+minun+ruumiini".27.+Ja+hän+otti+maljan,+kiitti+ja+antoi+heille+ja+sanoi:+"Juokaa+tästä+kaikki;28.+sillä+tämä+on+minun+vereni,+liiton+veri,+joka+monen+edestä+vuodatetaan+syntien+anteeksiantamiseksi.29.+Ja+minä+sanon+teille:+tästedes+minä+en+juo+tätä+viinipuun+antia,+ennenkuin+sinä+päivänä,+jona+juon+sitä+uutena+teidän+kanssanne+Isäni+valtakunnassa."Mormonit+viettävät+sitä+näin.+Leipä+ja+vesi+on+liinan+alla+piilossa+ja+sitten+rukoillaan+vähän+ei+lausuta+asetus+sanoja.+Sitten+otetaan+käteen+leipälautanen+ja+ensin+viedään+piispalle.+Jos+hän+hyväksyy+ottaa+hän+leivän+jos+ei+suoritetaan+uudesti.+Sitten+mennään+seurakunnan+joukkoon+ja+leivät+kiertävät+kirkkosalissa+ja+kaikki+syövät.+Ei+sanota,+että+tämä+on+Jeesuksen+ruumis+sinun+puolestasi+annettu+vaan+ollaan+täysin+hiljaa.+Sitten+on+veden+vuoro.+Taas+rukoillaan+ja+viedään+ensin+piispalle.+Sitten+vesi+kiertää+kirkkosalissa+ja+kaikki+juovat.+Ei+sanota+tämä+on+Jeesuksen+veri+sinun+puolestasi+vuodatettu.+Vaan+ollaan+täysin+hiljaaa.+Ja+siihen+loppuu+tämä+sakramentti.Tämä+on+ehtoollisen+irvikuva+ei+ole+Jeesuksen+asettama+ehtoollinen.+Kaste+ja+ehtoollinen+on+opillisesti+yhtä+kaukana+oikeasta,+kun+on+Jehovan+todistajien+oppi+kolmiyhteisestä+Jumalasta+ja+heillä+ei+ole+ehtoollista+kuin+kerran+vuodessa+ja+senkin+van+henkissä+oleville+144000:lle.Vesi+ei+ole+viinin+korvike+ei+ole+oikea.+Ei+ole+syntien+anteeksiantamusta,+toisin+kuin+Jeesus+sanoo.+Eli+mitä+hyötyä+tästä+on?+Tämä+on+vain+pakanallinen+rituaali.
  2. En+minä+pystykkään+vaan+meidän+pastorit.+Lapsikaste+on+Raamatullinen+ja+upotuskastetta+ei+ole+vaan+on+valelukaste.Olli+väittää,+että+Raamattu+on+puutteellinen+ja+vajavainen+eikä+ole+enään+tosi.+Tietääkö+Olli,+että+Raamattu+on+syntynyt+Pyhässä+Hengessä+ja+Pyhä+Henki+on+säilyttänyt+meille+tämän+Raamatun+salaisuuden.+Jos+Olli+väittää+toista+on+silloin+Pyhän+Hengen+pilkka+lähellä.+Ja+seuraamukset+tiedämme.+Raamattu+ei+ole+esim.+kaste+asiassa+puutteellinen.+Ikää+8+vuotta+ei+ole+laitettu,+kun+sitä+ei+ole.+Iäksi+olisi+voinut+laittaa+0+vuotta,+mutta+se+on+tarpeeton,+sillä+ei+kukaan+syntymättömiä+kasta.+Kun+ikää+ei+ole+asetettu+on+lapsikaste+oikea.+Myöskään+upotuskastetta+ei+ole+Raamatussa+on+vain+valelukaste.+1KOR.10:+2.+ja+saivat+kaikki+kasteen+Moosekseen+pilvessä+ja+meressä+.+++Eli+valelulla.+Egyptiläiset+upotettiin+ja+he+hukkuivat.+Oliko+siinä+talossa+missä+Paavali+kastettiin+Damaskossa+iso+allas?+Ei+vaan+valelukasteella.+Damaskossa+oli+vesi+muutenkin+vähissä.+Koko+Israelissa+oli+vesivarat+niukat+ei+edes+juomavettä+aina+saanut.+Upotuskaste+olisi+ollut+mahdollinen+ainoastaan+meressä,+Gennesadetinjärvessä+ja+Jordanvirran+yläjuoksulla+ei+alajuoksulla+missä+Johannes+kastoi+eikä+Kuolleessameressä+varmasti+kastettu.+Jerusalemissa+ei+oltaisi+voitu+kastaa+3000+upottamalla+ensimmäisenä+helluntaina.+Eikä+Filipin+vankinvartian+kodissa+olisi+voitu+kastaa+koko+perhettä+yöllä+upottamalla.+Ihmisillä+ei+ollut+varaa+kuin+yhteen+vaate+kertaan.+Millä+he+tekivät+töitä+pitivät+vapaa+aikana+ja+nukkuessaankin+päällä.+Missä+ei+kerrota+märistä+vaatteista.+Ei+silloin+ollut+mormonien+kastepukuja.+Eikä+uimapukua++ja+alasti+kastaminen+ei+olisi+tullut+kyseeseen.+Raamattu+ei+ole+puutteellinen+kasteen+osalta.+Lapsi+tulee+kastaa,+koska+pelastusta+ei+ole+yhdessäkään+muuten+kuin+Jeesuksessa+JOH.+3:+5.+Jeesus+vastasi:+"Totisesti,+totisesti+minä+sanon+sinulle:+jos+joku+ei+synny+vedestä+ja+Hengestä,+ei+hän+voi+päästä+sisälle+Jumalan+valtakuntaanAPT.+2:+38.+Niin+Pietari+sanoi+heille:+"Tehkää+parannus+ja+ottakoon+kukin+teistä+kasteen+Jeesuksen+Kristuksen+nimeen+syntienne+anteeksisaamiseksi,+niin+te+saatte+Pyhän+Hengen+lahjan.+39.+Sillä+teille+ja+teidän+lapsillenne+tämä+lupaus+on+annettu+ja+kaikille,+jotka+kaukana+ovat,+ketkä+ikinä+Herra,+meidän+Jumalamme,+kutsuu."APT.16:+33.+Ja+hän+otti+heidät+mukaansa+samalla+yön+hetkellä+ja+pesi+heidän+haavansa,+ja+hänet+ja+kaikki+hänen+omaisensa+kastettiin+kohta.+Ei+lapsi+ole+synnitön,+sillä+vain+Jeesus+oli+maanpäällä+synnitön+ja+perisynti+on+meissä+kaikissa.+Ihmisellä+on+taipumus+pahaa+tekemään.++PS.+51+:+7.+Katso,+minä+olen+synnissä+syntynyt,+ja+äitini+on+minut+synnissä+siittänyt++++++1MOOS.+8:+21.+Ja+Herra+tunsi+suloisen+tuoksun+ja+sanoi+sydämessänsä:+"En+minä+koskaan+enää+kiroa+maata+ihmisen+tähden;+sillä+ihmisen+sydämen+aivoitukset+ovat+pahat+nuoruudesta+saakka.+Enkä+minä+koskaan+enää+tuhoa+kaikkea,+mikä+elää,+niinkuin+nyt+olen+tehnyt+ROOM.+3:+10+niinkuin+kirjoitettu+on:+"Ei+ole+ketään+vanhurskasta,+ei+ainoatakaan,11.+ei+ole+ketään+ymmärtäväistä,+ei+ketään,+joka+etsii+Jumalaa;12.+kaikki+ovat+poikenneet+pois,+kaikki+tyynni+kelvottomiksi+käyneet;+ei+ole+ketään,+joka+tekee+sitä,+mikä+hyvä+on,+ei+yhden+yhtäkään.ROOM+5+:+18.+Niinpä+siis,+samoin+kuin+yhden+ihmisen+lankeemus+on+koitunut+kaikille+ihmisille+kadotukseksi,+niin+myös+yhden+ihmisen+vanhurskauden+teko+koituu+kaikille+ihmisille+elämän+vanhurskauttamiseksi;JOH.+3:+6.+Mikä+lihasta+on+syntynyt,+on+liha;+ja+mikä+Hengestä+on+syntynyt,+on+henki.Eli+lopputulos+on+että+lapset+on+kastettava+eikä+sille+ole+asetettu+mitään+ikärajaa.+Eihän+teillä+ole+edes+ehtoollista.+Sehän+on+kasteen+uusiminen+tai+vahvistaminenMormonien+ehtoollinen+ei+ole+oikea.