Vapaa kuvaus

Jyrki Soini. Olen perheellinen. Asun helsingissä. Kristus Jeesus on Herra. Linkit: http://evotuhat.wordpress.com/about/

Aloituksia

150

Kommenttia

14002

1. Aamen. "Totuus vapauttaa."

Fil. 4:7
    ja Jumalan rauha, joka on kaikkea ymmärrystä ylempi, on varjeleva teidän sydämenne ja ajatuksenne Kristuksessa Jeesuksessa.
  2. Toinen Esran kirja viides luku:

(tunnetaan myös Vulgatassa nimellä 4.Esra)

Suomennettu ’American Revised Standard Version’ –raamatun apokryfikirjaosuudesta.

Kun minä olin puhunut nämä sanat, se enkeli, joka oli tullut luokseni aikaisempana yönä, lähetettiin luokseni ja hän sanoi minulle: "Kuuntele minua, ja minä opastan sinua. Kiinnitä huomiosi minuun ja minä kerron sinulle lisää." Ja minä sanoin: "Puhu, herrani." Ja hän sanoi minulle: "Oletko sinä suuresti häiriintynyt mielessäsi Israelin puolesta? Tai rakastatko sitä enemmän kuin sen Luoja?" Ja minä sanoin: "Ei, herrani, vaan suruni tähden minä olen puhunut, sillä joka hetki minä kärsin sydämen tuskia, kun kamppailen ymmärtääkseni Korkeimman tietä ja etsiäkseni osaa hänen tuomiostaan." Ja hän sanoi: "Sinä et voi." Ja minä sanoin: "Miksi en, herrani? Miksi sitten synnyin? Tai miksi ei äitini kohtu tullut haudakseni, että en näkisi Jaakobin tuskaa ja Israelin kansan loppuun kulumista?" Hän sanoi minulle: "Laske minulle ne, jotka eivät ole vielä tulleet, ja kokoa minulle hajonneet sadepisarat ja laita kuihtuneet kukat jälleen kukkimaan minulle, avaa minulle suljetut kammiot ja tuo minulle ne tuulet, jotka on niihin suljettu, tai näytä minulle kuva äänestä, ja sitten minä selitän sinulle sen synnytystuskan, jota pyysit ymmärtämään." Ja minä sanoin: "Oi ylimmäinen Herra, kuka voisi tietää näistä asioista, paitsi hän, joka ei ole ihmisten kanssa? Mitä minuun tulee, minulla ei ole viisautta, ja kuinka voin puhua asioista, joista sinä kysyit minulta?" Hän sanoi minulle: "Aivan kuten et voi tehdä yhtäkään mainituista asioista, et voi löytää tuomiotani tai sen rakkauden päämäärää, jonka minä olen luvannut minun kansalleni."
  3. Paremmat... Löysin Wikistä. Suvivirsi. "Virren viidennen säkeistön kielikuvat, joissa Jeesusta verrataan Saaronin liljaan ja laulajan sielua Libanoniin, viittaavat Raamatun Laulujen lauluun."
    https://www.youtube.com/watch?v=AAjCf9RGjQc

KV4 on suosikkini:)
    KORKEA VEISU 4
    1. "Katso, kaunis sinä olet, armaani; katso, kaunis sinä olet.
    Kyyhkyläiset ovat sinun silmäsi huntusi takana; sinun hiuksesi ovat kuin vuohilauma, joka laskeutuu Gileadin vuorilta.
    2. Sinun hampaasi ovat kuin lauma kerittyjä lampaita, pesosta nousseita, kaikilla kaksoiset, ei yhtäkään karitsatonta.
    3. Kuin punainen nauha ovat sinun huulesi, ja suusi on suloinen; kuin granaattiomena, kypsyyttään halkeileva, on sinun ohimosi huntusi takana.
    4. Sinun kaulasi on niinkuin Daavidin torni, linnaksi rakennettu; tuhat kilpeä riippuu siinä, urhojen varustuksia kaikkia.
    5. Sinun rintasi ovat kuin kaksi nuorta peuraa, kuin gasellin kaksoiset, jotka käyvät laitumella liljain keskellä.
    6. Siksi kunnes päivä viilenee ja varjot pakenevat, minä käyn mirhavuorelle ja suitsukekukkulalle.
    7. Kaikin olet kaunis, armaani, ei ole sinussa ainoatakaan virheä."
    8. "Tule kanssani Libanonilta, sinä morsiameni, tule kanssani Libanonilta. Lähde pois Amanan huipulta, Senirin ja Hermonin huipuilta, leijonain leposijoilta ja pantterien vuorilta."
    9. "Olet lumonnut minut, siskoni, morsiameni, lumonnut minut yhdellä ainoalla silmäykselläsi, yhdellä ainoalla kaulakoristeesi käädyllä.
    10. Kuinka ihana onkaan sinun rakkautesi, siskoni, morsiameni! Kuinka paljon suloisempi viiniä on sinun rakkautesi, suloisempi kaikkia balsameja sinun voiteittesi tuoksu!
    11. Sinun huulesi tiukkuvat hunajaa, morsiameni; mesi ja maito on sinun kielesi alla, ja sinun vaatteittesi tuoksu on kuin Libanonin tuoksu."
    12. "Suljettu yrttitarha on siskoni, morsiameni, suljettu kaivo, lukittu lähde.
    13. Sinä versot kuin paratiisi, jossa on granaattiomenia ynnä kalliita hedelmiä, koofer-kukkia ja narduksia,
    14. nardusta ja sahramia, kalmoruokoa ja kanelia ynnä kaikkinaisia suitsukepuita, mirhaa ja aloeta ynnä kaikkinaisia parhaita balsamikasveja.
    15. Sinä olet yrttitarhojen lähde, elävien vetten kaivo, Libanonilta virtaavaisten."
    16. "Heräjä, pohjatuuli, tule, etelätuuli; puhalla yrttitarhaani, että sen balsamituoksut tulvahtaisivat. Tulkoon puutarhaansa rakkaani ja syököön sen kalliita hedelmiä."
  4. 1213. Luomakunnan onneksi Jeesus tulee perustamaan 1000-vuotisen rauhan maan päälle. Silloin lohikäärme on sidottuna:)

Ilmestyskirja:
    20:1 Ja minä näin tulevan taivaasta alas enkelin, jolla oli syvyyden avain ja suuret kahleet kädessään.
    20:2 Ja hän otti kiinni lohikäärmeen, sen vanhan käärmeen, joka on perkele ja saatana, ja sitoi hänet tuhanneksi vuodeksi
    20:3 ja heitti hänet syvyyteen ja sulki ja lukitsi sen sinetillä hänen jälkeensä, ettei hän enää kansoja villitsisi, siihen asti kuin ne tuhat vuotta ovat loppuun kuluneet; sen jälkeen hänet pitää päästettämän irti vähäksi aikaa.
    20:4 Ja minä näin valtaistuimia, ja he istuivat niille, ja heille annettiin tuomiovalta; ja minä näin niiden sielut, jotka olivat teloitetut Jeesuksen todistuksen ja Jumalan sanan tähden, ja niiden, jotka eivät olleet kumartaneet petoa eikä sen kuvaa eivätkä ottaneet sen merkkiä otsaansa eikä käteensä; ja he virkosivat eloon ja hallitsivat Kristuksen kanssa tuhannen vuotta.
    20:5 Muut kuolleet eivät vironneet eloon, ennenkuin ne tuhat vuotta olivat loppuun kuluneet. Tämä on ensimmäinen ylösnousemus.
    20:6 Autuas ja pyhä on se, jolla on osa ensimmäisessä ylösnousemuksessa; heihin ei toisella kuolemalla ole valtaa, vaan he tulevat olemaan Jumalan ja Kristuksen pappeja ja hallitsevat hänen kanssaan ne tuhannen vuotta.
    20:7 Ja kun ne tuhat vuotta ovat loppuun kuluneet, päästetään saatana vankeudestaan,
    20:8 ja hän lähtee villitsemään maan neljällä kulmalla olevia kansoja, Googia ja Maagogia, kootakseen heidät sotaan, ja niiden luku on kuin meren hiekka.
    20:9 Ja he nousevat yli maan avaruuden ja piirittävät pyhien leirin ja sen rakastetun kaupungin. Mutta tuli lankeaa taivaasta ja kuluttaa heidät.
    20:10 Ja perkele, heidän villitsijänsä, heitetään tuli- ja tulikivijärveen, jossa myös peto ja väärä profeetta ovat, ja heitä vaivataan yöt päivät, aina ja iankaikkisesti.
    20:11 Ja minä näin suuren, valkean valtaistuimen ja sillä istuvaisen, jonka kasvoja maa ja taivas pakenivat, eikä niille sijaa löytynyt.
    20:12 Ja minä näin kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä, ja kirjat avattiin; ja avattiin toinen kirja, joka on elämän kirja; ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli kirjoitettu, tekojensa mukaan.
    20:13 Ja meri antoi ne kuolleet, jotka siinä olivat, ja Kuolema ja Tuonela antoivat ne kuolleet, jotka niissä olivat, ja heidät tuomittiin, kukin tekojensa mukaan.
    20:14 Ja Kuolema ja Tuonela heitettiin tuliseen järveen. Tämä on toinen kuolema, tulinen järvi.
    20:15 Ja joka ei ollut elämän kirjaan kirjoitettu, se heitettiin tuliseen järveen.

Tule Herra Jeesus!
    http://www.youtube.com/watch?v=03vhhbdwH6E
  5. Aivan. Suomi on koodattu Raamattuun.
    http://www.britam.org/codesarticles/CodesFinland.html

Kooditutkija löysi sanaparin "Rabin - salamurha". Mies yritti varoittaa Rabinia. Tietenkin turhaan. Eihän Raamattua voi kumota. Mies kertoi löydöstään Rabinin avustajalle. Tarina ei kerro saiko Rabin kuulla varoituksen.
    http://www.realbiblecodes.com/torah_codes/rabin/rabin-1.php

Kaunisääninen Meital Trabelsi esiintyi Rabinin muistotilaisuudessa.
    http://www.youtube.com/watch?v=mrVrWUimK5g

Chuck Missler jutustelee.
    http://www.youtube.com/watch?v=iBjjnC8DiSo
  6. Minusta Meital Trabelsi laulaa kauniisti. Eikä hän kaipaa isoa pumppua säestämään itseään:)
    http://www.youtube.com/watch?v=_BY-xTlPxck
    Kielille on taustansa.

1.Moos:
    1.Mooseksen kirja:
    11:1 Ja kaikessa maassa oli yksi kieli ja yksi puheenparsi.
    11:2 Kun he lähtivät liikkeelle itään päin, löysivät he lakeuden Sinearin maassa ja asettuivat sinne.
    11:3 Ja he sanoivat toisillensa: "Tulkaa, tehkäämme tiiliä ja polttakaamme ne koviksi." Ja tiiltä he käyttivät kivenä, ja maapihkaa he käyttivät laastina.
    11:4 Ja he sanoivat: "Tulkaa, rakentakaamme itsellemme kaupunki ja torni, jonka huippu ulottuu taivaaseen, ja tehkäämme itsellemme nimi, ettemme hajaantuisi yli kaiken maan."
    11:5 Niin Herra astui alas katsomaan kaupunkia ja tornia, jonka ihmislapset olivat rakentaneet.
    11:6 Ja Herra sanoi: "Katso, he ovat yksi kansa, ja heillä kaikilla on yksi kieli, ja tämä on heidän ensimmäinen yrityksensä. Ja nyt ei heille ole mahdotonta mikään, mitä aikovatkin tehdä.
    11:7 Tulkaa, astukaamme alas ja sekoittakaamme siellä heidän kielensä, niin ettei toinen ymmärrä toisen kieltä."
    11:8 Ja niin Herra hajotti heidät sieltä yli kaiken maan, niin että he lakkasivat kaupunkia rakentamasta.
    11:9 Siitä tuli sen nimeksi Baabel, koska Herra siellä sekoitti kaiken maan kielen; ja sieltä Herra hajotti heidät yli kaiken maan.
    http://www.bibelfokus.se/fi/node/226

Jaakobin suku levisi kaikkiin ilmansuuntiin.

1.Moos:
    28:13 Ja katso, Herra seisoi hänen edessään ja sanoi: "Minä olen Herra, sinun isäsi Aabrahamin Jumala ja Iisakin Jumala. Tämän maan, jonka päällä sinä makaat, minä annan sinulle ja sinun jälkeläisillesi.
    28:14 Ja sinun jälkeläistesi paljous on oleva kuin maan tomu, ja sinä leviät länteen ja itään, pohjoiseen ja etelään, ja sinussa ja sinun siemenessäsi tulevat siunatuiksi kaikki sukukunnat maan päällä.
    28:15 Ja katso, minä olen sinun kanssasi ja varjelen sinua, missä ikinä kuljet, ja saatan sinut takaisin tähän maahan; sillä minä en jätä sinua, ennenkuin olen toteuttanut sen, minkä minä olen sinulle puhunut."
    http://www.britam.org/HebrewOverview.html

Näyttää siltä, että suomalaisissa on Jaakobin verta.
    http://www.israelinhuone.com/Suomen_verisuku.pdf

Miksi heprea kuulostaa kodikkaalta? Oisko sukuvika?
    http://www.seemi.julkaisee.fi/
  7. --- Todellakin. Autuas = kadehdittava ja onniteltava. Käsitykseni on, että Jumala, joka loi kaiken, omistaa kaiken. Niinikään Hän toimii suvereenisti, avoitustensa mukaan. Langennut maailma ei kiinnostu pelastuksesta, ellei Jumala kutsu ensin. Armo on armoa. Siksi kukaan ei voi keksiä syitä pelastukselleen.

- Pelastavan uskon lahja on armosta annettu ja suurin kaikista armolahjoista. Kukaan ei voi puristaa itsestään pelastavaa uskoa. Ei vaikka tutkisi Raamattua ja muita uskosta kertovia kirjoja 40 vuotta ja kuuntelisi 1000 saarnaa. Isä kutsuu syntisiä eri tavoin kääntymään Jeesusta kohti. Kukaan ei omasta voimastaan ja järjestään käänny kohti Jeesusta.
    http://www.andreas.fi/uskoonTulo.htm

Seurakunta ei saa tuomita. Sen tehtävä on evankelioida. Loppu kuuluu Jumalalle. Näin olen asiat ymmärtänyt.

Joh:
    8:3 Silloin kirjanoppineet ja fariseukset toivat hänen luoksensa aviorikoksesta kiinniotetun naisen, asettivat hänet keskelle
    8:4 ja sanoivat Jeesukselle: "Opettaja, tämä nainen on tavattu itse teosta, aviorikosta tekemästä.
    8:5 Ja Mooses on laissa antanut meille käskyn, että tuommoiset on kivitettävä. Mitäs sinä sanot?"
    8:6 Mutta sen he sanoivat kiusaten häntä, päästäkseen häntä syyttämään. Silloin Jeesus kumartui alas ja kirjoitti sormellaan maahan.
    8:7 Mutta kun he yhä edelleen kysyivät häneltä, ojensi hän itsensä ja sanoi heille: "Joka teistä on synnitön, se heittäköön häntä ensimmäisenä kivellä."
    8:8 Ja taas hän kumartui alas ja kirjoitti maahan.
    8:9 Kun he tämän kuulivat ja heidän omatuntonsa todisti heidät syyllisiksi, menivät he pois, toinen toisensa perästä, vanhimmista alkaen viimeisiin asti; ja siihen jäi ainoastaan Jeesus sekä nainen, joka seisoi hänen edessään.
    8:10 Ja kun Jeesus ojensi itsensä eikä nähnyt ketään muuta kuin naisen, sanoi hän hänelle: "Nainen, missä ne ovat, sinun syyttäjäsi? Eikö kukaan ole sinua tuominnut?"
    8:11 Hän vastasi: "Herra, ei kukaan." Niin Jeesus sanoi hänelle: "En minäkään sinua tuomitse; mene, äläkä tästedes enää syntiä tee."

Room:
    9:14 Mitä siis sanomme? Ei kaiketi Jumalassa ole vääryyttä? Pois se!
    9:15 Sillä Moosekselle hän sanoo: "Minä olen armollinen, kenelle olen armollinen, ja armahdan, ketä armahdan."
    9:16 Niin se ei siis ole sen vallassa, joka tahtoo, eikä sen, joka juoksee, vaan Jumalan, joka on armollinen.
    9:17 Sillä Raamattu sanoo faraolle: "Juuri sitä varten minä nostin sinut esiin, että näyttäisin sinussa voimani ja että minun nimeni julistettaisiin kaiken maan päällä."
    9:18 Niin hän siis on armollinen, kenelle tahtoo, ja paaduttaa, kenen tahtoo.
    9:19 Sinä kaiketi sanot minulle: "Miksi hän sitten vielä soimaa? Sillä kuka voi vastustaa hänen tahtoansa?"
    9:20 Niinpä niin, oi ihminen, mutta mikä sinä olet riitelemään Jumalaa vastaan? Ei kaiketi tehty sano tekijälleen: "Miksi minusta tällaisen teit?"