Älkää peloitelko ihmisiä

paremmat harrasteet

Sitähän se profetia periaatteessa on. Lopettakaa höpötykset , eläkeläistenkin kannattaa ennemmin vaikka ulkoilla jos on siinä kunnossa tai keksiä jotain muuta.

57

180

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vai paremmat?

      Heh heh... Eikö ole kivaa. Nami namiako sen elämäsi pitäisi olla?
      Ettei olisi vastoinkäymisiä, suruja, murheita, sairautta jne..mitään muutakaan, joka pelottaisi. Kuule, minä sanon sinulle näin: Jos olet välttynyt ed. mainituista murheista, niin ei hätää. Ne ovat tulossa. Aivan nurkan takana.

      Todennäköisesti et ole todellisessa uskossa Jeesukseen Kristukseen. Sillä Hän antaa levon. Levosta käsin saat sitten kantaa ristiäsi, sillä ilman ristiä tuskin yksikään uskova selviää maallisesta taipaleestaan.
      Muista 1. käsky.
      Kymmenen käskyä
      Käskyt osoittavat meille, että elämämme tärkein ja perustavin asia on usko Jumalaan. 10 käskyä ilmaisevat, millä ehdoilla kaikkien on hyvä elää.

      Ensimmäinen käsky:
      Minä olen Herra, sinun Jumalasi. Sinulla ei saa olla muita jumalia.
      Jeesus sanoi: ”Missä on aarteesi, siellä on myös sydämesi.” (Matt. 6:21)
      ”Rakasta Herraa, Jumalaasi, koko sydämestäsi ja koko sielustasi, koko voimallasi ja koko ymmärrykselläsi, ja lähimmäistä niin kuin itseäsi.” (Luuk. 10:27)

      Minä olen Herra, sinun Jumalasi. Sinulla ei saa olla muita jumalia minun rinnallani.

      MITÄ SE MERKITSEE? VASTAUS:
      Meidän tulee yli kaiken pelätä ja rakastaa Jumalaa ja turvautua häneen.

      • Raamattu on siitä hyvä, ettei se peittele. Se kertoo meidän olevan syntisiä ja se tarjoaa syntiin tehoavaa lääkettä. Älkäämme pitäkö halpana maailman arvokkainta uhria.
        http://bibelfokus.se/fi/node/269


      • paremmat harrasteet
        yurki1000js kirjoitti:

        Raamattu on siitä hyvä, ettei se peittele. Se kertoo meidän olevan syntisiä ja se tarjoaa syntiin tehoavaa lääkettä. Älkäämme pitäkö halpana maailman arvokkainta uhria.
        http://bibelfokus.se/fi/node/269

        Puhuin kyllä peloittelusta, sitähän se profetiointi pelkästään on.


      • -jarmo-
        paremmat harrasteet kirjoitti:

        Puhuin kyllä peloittelusta, sitähän se profetiointi pelkästään on.

        Et taida ymmärtää profetian syvintä olemusta... se on Jumalan ilmoitus, eikä se minkä ihminen haluaa kuulla.
        Voimme toki antaa sinulle kauniin valheen, mutta koska kerron että tämä on vain valhetta, niin silloinhan voin valehtelematta kertoa sinulle kauniin sadun, johon saat uskoa. Olipa kerran... ...ja he elivät onnelisina elämänsä loppuun saakka!

        Mutta huomasitko, sadussakin on aina äärimmäisen murheellinen loppu, kuolema.

        Evankeliumimme, jota olemme julistaneet tällä pienellä joukolla täällä, sisältää karun totuuden elämästä, mutta loppu on satua ihmeellisempää. Se kuuluu näin: ...ja he elivät onnellisena ikuisesti kuolematta koskaan.

        Valitse kumman haluat ottaa ja kumpaan on uskomista. Emme lupaa tähän elämään ruusuista, mutta loppu on ikuisuudessa ikionnea.


      • Kyseliä
        -jarmo- kirjoitti:

        Et taida ymmärtää profetian syvintä olemusta... se on Jumalan ilmoitus, eikä se minkä ihminen haluaa kuulla.
        Voimme toki antaa sinulle kauniin valheen, mutta koska kerron että tämä on vain valhetta, niin silloinhan voin valehtelematta kertoa sinulle kauniin sadun, johon saat uskoa. Olipa kerran... ...ja he elivät onnelisina elämänsä loppuun saakka!

        Mutta huomasitko, sadussakin on aina äärimmäisen murheellinen loppu, kuolema.

        Evankeliumimme, jota olemme julistaneet tällä pienellä joukolla täällä, sisältää karun totuuden elämästä, mutta loppu on satua ihmeellisempää. Se kuuluu näin: ...ja he elivät onnellisena ikuisesti kuolematta koskaan.

        Valitse kumman haluat ottaa ja kumpaan on uskomista. Emme lupaa tähän elämään ruusuista, mutta loppu on ikuisuudessa ikionnea.

        No, koskas joku noista sinun luettelemistasi päivämääristä sitten toteutuu, jos kerran yhtään ainutta valhetta et koskaan ole antanut?


      • askel askeleelta
        Kyseliä kirjoitti:

        No, koskas joku noista sinun luettelemistasi päivämääristä sitten toteutuu, jos kerran yhtään ainutta valhetta et koskaan ole antanut?

        Katso Raamatun profetiat ja seuraa ajan merkkejä ja huomaat selkesti, että voit myös todeta laulun sanoin " askeleet kaikuvan jo kuulen saapuvan mä tiedän kuninkaan...".



    • Ajattele

      Mitä ihmettä sinulle, uskomattomalle kuuluu profetiat. Jos ovat Jumalalta niin - vapise. On syytäkin. Tai käännä lehteä.
      Ymmärrä nyt edes sen verran, vaikka uusavutottomalta vaikutatkin.

      • paremmat harrasteet

        Täällä on uskonnon ja sanan vapaus. Mitä muuta kuin peloittelua on esim. tässä männä viikolla ollut profetia Putinin kotomaamme valloituksesta.


      • Heh heh
        paremmat harrasteet kirjoitti:

        Täällä on uskonnon ja sanan vapaus. Mitä muuta kuin peloittelua on esim. tässä männä viikolla ollut profetia Putinin kotomaamme valloituksesta.

        Uskonnon vapaus on, mutta jos ei usko Raamatun profetioihin, eikä muihinkaan profetioihin niin mitä pirua sitä itteensä änkää profetiat palstalle. Profetiat eivät tarkoita, että lässytellään kaikkea kivaa. Yleensä profetiat juuri varoittaa tulevista vaaroista. Tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi, niin ei pelota.

        Pitääköhän ihan tehdä aloitus, että uusavuttomilta kakaroilta pääsy kielletty.
        Teille ei ole täällä mitään kivaa. Ellet laske kivaksi sitä, että vältyt tulevaisuudessa hel ve tiltä. Sielläkään ei ole kivaa. Siellä on oleva itku ja hammasten kiristys.
        Lukee raamatussa, että tutustuhan kirjaan ja profetioden luonteeseen ensin ja ala sitten kapinoida.


    • bää

      sitähän se raamattu sanoo, että ihmiset ovat mieltyneet kaikkeen hyvään lopunaikana, eivätkä he kestä totuutta helvetistä taikka taivaasta. MUTTA KUN TÄMÄ VAIN ON TOTUUS, EIKÄ MUUKSI MUUTU. hyväksy se eli et. lopun tiedätkin, mihin raamatun kieltäjät menee ja ketkä julistaa Raamatun sanaa, missä heidän paikkansa on.

      • ---

        Tuota noin... Miten tuo ei-kestäminen oikein ilmenee? Miten sinä kestät sen, että osa sukulaisistasi ja ystävistäsi paistuu helevetissä?

        Pelottelemallako sinutkin on hurautettu?


      • Herra kutsuu jokaist
        --- kirjoitti:

        Tuota noin... Miten tuo ei-kestäminen oikein ilmenee? Miten sinä kestät sen, että osa sukulaisistasi ja ystävistäsi paistuu helevetissä?

        Pelottelemallako sinutkin on hurautettu?

        Siellä hel ve tissä se kestäminen koetellaankin. Minä kestän ajatuksen sukulaisten paistumista ihan hyvin. Pelastus on nimittäin Jumalan työ. Hän valitsee, ketkä pelastuu.Jos ei Jeesus kelpaa, niin ei kelpaa.
        Yleensä Herra pelastaa sukukunnittain. Minulle Herra puhui, että sinä ja sinun sukukuntasi pelastuu. Olen ainoa suvustani uskossa. Arvaatte, mitä se merkitsee.


      • 23rfgv
        Herra kutsuu jokaist kirjoitti:

        Siellä hel ve tissä se kestäminen koetellaankin. Minä kestän ajatuksen sukulaisten paistumista ihan hyvin. Pelastus on nimittäin Jumalan työ. Hän valitsee, ketkä pelastuu.Jos ei Jeesus kelpaa, niin ei kelpaa.
        Yleensä Herra pelastaa sukukunnittain. Minulle Herra puhui, että sinä ja sinun sukukuntasi pelastuu. Olen ainoa suvustani uskossa. Arvaatte, mitä se merkitsee.

        Mahdat olla suosittu sukulaistesi piirissä :D Yhtä suosittu varmaankin kuin tällä palstalla...


    • bää

      no siinäpä se onkin, että ajatuskin siitä että sukulaiseni paistuu helvetissä kalvaa minua, mutta kun he ovat paksupäisiä aivan kuin suurinosa suomalaisista. ei kai se uskovan vika ole, jos suku ei halua tuntea Jumalaa. eivätkä ole kiinnostuneet omasta ikuisuudestaan. jos heille taikka kenelle atelle vain puhut raamatun sanaa, niin jo alkaa haukkuminen ja pidetään uskovia harhasena.

      • tässä pähkinä

        Jo apostoli Paavali sanoi: helvettiä ei ole !


      • -jarmo-
        tässä pähkinä kirjoitti:

        Jo apostoli Paavali sanoi: helvettiä ei ole !

        Raamattu sanoo, "Jumalaa ei ole" ihan yhtä tyhmää. Sellaista puhetta ei olekaan, josta "pikku paikallislehden toimittaja" ei osaisi myyvää lööppiä vääntää.


      • ---

        Älä huoli. Jahve tyhjentää pääsi taivaassa. Voit ihan rauhassa jättää sukulaisesi paistumaan. Se ei enää taivaassa häiritse ketään. Ja miksipä häiritsisi, jos Jahve haluaa kärventää sukulaisesi, ei siihen sinulla ole mitään sanomista.


      • -jarmo-
        --- kirjoitti:

        Älä huoli. Jahve tyhjentää pääsi taivaassa. Voit ihan rauhassa jättää sukulaisesi paistumaan. Se ei enää taivaassa häiritse ketään. Ja miksipä häiritsisi, jos Jahve haluaa kärventää sukulaisesi, ei siihen sinulla ole mitään sanomista.

        Katsohan omaa elämänpäättymisen näkemystäsi, onko siinä sitten jotain ylevämpää ja mitään eroa tuohon edelliseen mainitsemaasi kärventymiseen?


      • ---
        -jarmo- kirjoitti:

        Katsohan omaa elämänpäättymisen näkemystäsi, onko siinä sitten jotain ylevämpää ja mitään eroa tuohon edelliseen mainitsemaasi kärventymiseen?

        Mielestäni mikä tahansa on jalompaa kuin olla kaikkvaltias, kaiken ennalta tietävä, kaikkeen kykenevä eikä silti pysty olemaan käristämättä miljardeja ihmisiä. Mutta onneksesi sinä saat armon. Olet epäilemättä sen ansainnut, toisin kuin nuo miljardit. Ole onnellinen :)


      • tässä pähkinä
        -jarmo- kirjoitti:

        Raamattu sanoo, "Jumalaa ei ole" ihan yhtä tyhmää. Sellaista puhetta ei olekaan, josta "pikku paikallislehden toimittaja" ei osaisi myyvää lööppiä vääntää.

        Tuo ei ole "paikallislehdestä" vaan Raamatusta. Paavalin kertomana.


      • -jarmo-
        tässä pähkinä kirjoitti:

        Tuo ei ole "paikallislehdestä" vaan Raamatusta. Paavalin kertomana.

        Paavali ei mainitse edes koko sanaa ja kadotustuomiota hän ei kiistä, joten en jaksa kiistellä sun kans.


      • --- kirjoitti:

        Mielestäni mikä tahansa on jalompaa kuin olla kaikkvaltias, kaiken ennalta tietävä, kaikkeen kykenevä eikä silti pysty olemaan käristämättä miljardeja ihmisiä. Mutta onneksesi sinä saat armon. Olet epäilemättä sen ansainnut, toisin kuin nuo miljardit. Ole onnellinen :)

        --- Todellakin. Autuas = kadehdittava ja onniteltava. Käsitykseni on, että Jumala, joka loi kaiken, omistaa kaiken. Niinikään Hän toimii suvereenisti, avoitustensa mukaan. Langennut maailma ei kiinnostu pelastuksesta, ellei Jumala kutsu ensin. Armo on armoa. Siksi kukaan ei voi keksiä syitä pelastukselleen.

        - Pelastavan uskon lahja on armosta annettu ja suurin kaikista armolahjoista. Kukaan ei voi puristaa itsestään pelastavaa uskoa. Ei vaikka tutkisi Raamattua ja muita uskosta kertovia kirjoja 40 vuotta ja kuuntelisi 1000 saarnaa. Isä kutsuu syntisiä eri tavoin kääntymään Jeesusta kohti. Kukaan ei omasta voimastaan ja järjestään käänny kohti Jeesusta.
        http://www.andreas.fi/uskoonTulo.htm

        Seurakunta ei saa tuomita. Sen tehtävä on evankelioida. Loppu kuuluu Jumalalle. Näin olen asiat ymmärtänyt.

        Joh:
        8:3 Silloin kirjanoppineet ja fariseukset toivat hänen luoksensa aviorikoksesta kiinniotetun naisen, asettivat hänet keskelle
        8:4 ja sanoivat Jeesukselle: "Opettaja, tämä nainen on tavattu itse teosta, aviorikosta tekemästä.
        8:5 Ja Mooses on laissa antanut meille käskyn, että tuommoiset on kivitettävä. Mitäs sinä sanot?"
        8:6 Mutta sen he sanoivat kiusaten häntä, päästäkseen häntä syyttämään. Silloin Jeesus kumartui alas ja kirjoitti sormellaan maahan.
        8:7 Mutta kun he yhä edelleen kysyivät häneltä, ojensi hän itsensä ja sanoi heille: "Joka teistä on synnitön, se heittäköön häntä ensimmäisenä kivellä."
        8:8 Ja taas hän kumartui alas ja kirjoitti maahan.
        8:9 Kun he tämän kuulivat ja heidän omatuntonsa todisti heidät syyllisiksi, menivät he pois, toinen toisensa perästä, vanhimmista alkaen viimeisiin asti; ja siihen jäi ainoastaan Jeesus sekä nainen, joka seisoi hänen edessään.
        8:10 Ja kun Jeesus ojensi itsensä eikä nähnyt ketään muuta kuin naisen, sanoi hän hänelle: "Nainen, missä ne ovat, sinun syyttäjäsi? Eikö kukaan ole sinua tuominnut?"
        8:11 Hän vastasi: "Herra, ei kukaan." Niin Jeesus sanoi hänelle: "En minäkään sinua tuomitse; mene, äläkä tästedes enää syntiä tee."

        Room:
        9:14 Mitä siis sanomme? Ei kaiketi Jumalassa ole vääryyttä? Pois se!
        9:15 Sillä Moosekselle hän sanoo: "Minä olen armollinen, kenelle olen armollinen, ja armahdan, ketä armahdan."
        9:16 Niin se ei siis ole sen vallassa, joka tahtoo, eikä sen, joka juoksee, vaan Jumalan, joka on armollinen.
        9:17 Sillä Raamattu sanoo faraolle: "Juuri sitä varten minä nostin sinut esiin, että näyttäisin sinussa voimani ja että minun nimeni julistettaisiin kaiken maan päällä."
        9:18 Niin hän siis on armollinen, kenelle tahtoo, ja paaduttaa, kenen tahtoo.
        9:19 Sinä kaiketi sanot minulle: "Miksi hän sitten vielä soimaa? Sillä kuka voi vastustaa hänen tahtoansa?"
        9:20 Niinpä niin, oi ihminen, mutta mikä sinä olet riitelemään Jumalaa vastaan? Ei kaiketi tehty sano tekijälleen: "Miksi minusta tällaisen teit?"


      • bää
        tässä pähkinä kirjoitti:

        Tuo ei ole "paikallislehdestä" vaan Raamatusta. Paavalin kertomana.

        ei pidä paikkaansa, että paavali olisi sanonut noin, niin kuin sinä sanot. hae minulle se kohta raamatusta, jossa paavali sanoo, että helvettiä ei ole.


    • Ahdistukset kuuluvat

      Jeesuksen seuraamiseen ja ristin kantamiseen, toki voi olla synninkin seurausta.

    • ---

      Ei tietenkään ole mitään sanomista, sillä helvet tin välttäminen on ihmisen itsensä päätös, etsiä uskoa Jeesukseen Kristukseen.

      Itke tai naura, herjaa tai pelkää - vain itsestäsi voit tehdä päätöksia. Et kenestäkään muusta, etkä kenenkään muun puolesta.

      Siihen asiaan ei herjaaminen eikä pelko auta. Ei auta toisten syyttäminenkään.
      Henkilökohtaisempaa asiaa ei ole olemassakaan.

      Kärventymisiin.

    • Vastaus Rosenius

      Rosenius vastaa aloittajalle.

      Niin käärme sanoi vaimolle: »Ette suinkaan kuole.» 1 Moos. 3:4.

      Katsokaahan, miten paha henki alkaa hyökkäyksensä. Se aikaa hiljalleen irrottaa sitä sidettä, joka kiinnittää ihmisen Jumalaan. Se side on usko Jumalan sanaan. Ensin se sanoo: »Sanoiko Jumala, ettei teidän pidä syödä kaikista paratiisin puista?» Se puhuu aluksi varovaisesti. Se ei sano mitään varmaa, se antaa Eevan harkita ja järkensä avulla ratkaista, onko Jumalan käsky mahdollinen, vai olivatko he vain väärinymmärtäneet hänet.

      Heti kun Eeva antautui keskusteluun, kohosi sen rohkeus, niin että se varmana asiana väittää: »Ette suinkaan kuole.» Pahan hengen tapa on, että se ensin horjuttaa uskoa, sekoittaa järjen tajuamasta Jumalan sanoja ja tekee ihmisen epätietoiseksi Jumalan tarkoituksesta. Jos se sen saavuttaa, on voitto sen. Jos taas ihminen pysyy varmana vakaumuksessaan, ei mikään himo ole niin voimakas eikä mikään lankeemus niin suuri, että ei kaikkea vielä voitaisi auttaa jälleen hyväksi. Sen paha henki tietää.

      Luther sanoo: »Se koetti puheellaan vietellä Eevan uskomasta Jumalan sanaa, ja sen tehtyään se turmeli ihmisen hyvän tahdon, niin että hän alkoi vastustaa Jumalaa. Se sai ihmisen myös epäilemään Jumalan tahtoa. Siksipä ihmisen käsi tottelematta Jumalan tahtoa nousi tavoittamaan omenaa. Sitten suu ja hampaat vuorostaan olivat tottelemattomat Jumalalle. Lyhyesti sanoen, ellemme usko Jumalaan ja Jumalan sanaan, seuraa kaikki paha! Sillä mikä olisi sen suurempi paha työ, kuin että emme noudata Jumalan tahtoa, vaan tottelemme pahaa henkeä!»

      Tähän siis paha henki tähtäsi sanoessaan: »Sanoiko Jumalala» ja »ette suinkaan kuole?» Itse asiassa se tarkoitti: »Olette todella hölmöjä, jos uskotte Jumalan niin sanoneen, Jumala ei todellakaan välitä siitä, mitä te syötte tai juotte. Ja sitä paitsi, olisitteko te, maailman valtiaat, niin sidotut, että ette saisi syödä kaikista paratiisin puista! Eikö Jumala päinvastoin ole sanonut teille: »Katso, minä annan kaikkinaiset hedelmälliset puut teille ruuaksi.»



      Tällä tavalla työskenteli kavala käärme hämmentääkseen vaimon ja tehdäkseen hänet epätietoiseksi Jumalan varsinaisesta tarkoituksesta.

      Sama tapa sillä on vielä nykyäänkin. Eikö ole ihmeellistä, että vielä nytkin moni käärme samoin koettaa sekoittaa yksinkertaisen mielen? »Olisikohan Jumala todella sanonut, että joka ei kaikessa noudata hänen kaikkia käskyjään, on kadotukseen tuomittu?» »Olisiko Jumala asettanut ihmisen maan päälle, jos hän näki, että hän lankeaisi ja lopuksi joutuisi kadotukseen? Tai »antaisiko Jumala syyttömän kärsiä syyllisen edestä?» Tai »olisiko Jumala sanonut, että hän rankaisee jokaista, joka vain väärinkäyttää hänen nimeäänkin! Olisiko Jumala niin pikkumainen, kun hän itse on rakkaus jne.»

      Tällä tavalla paha henki vahvistaa jumalattomia heidän vakaumuksessaan. Se uskottelee, ettei heitä mikään paha voi kohdata, kun Jumala on hyvä. »Ette suinkaan kuole», soi alituisesti heidän korvissaan. Mutta uskovaisten vakaumusta se myös alituiseen koettaa horjuttaa. Silloin se sanoo: »Oliko Jumala sanonut» esimerkiksi, ettei hän muista tehtyä syntiä - vaan päinvastoin antaa minulle vanhurskauden, joka edes ei ole omaa ansiotani!

    • Ei pelotella mutta

      parannus on hyvä tehdä jokaisen ja myös Jumalan tuomiot jokaiselle totuudellista.

      • paremmat harrasteet

        Oikein hyvältä kuulostaa!


    • Toivon Jeesuksessa

      että näemme kaikki toisemme Jumalan valtakunnassa. Jumalan on tuomiot.

    • Raamatussa Jumalan

      antama ilmoitus kaikesta siitä kuinka ihminen pääsee Jumalan valtakuntaan tai myös voi eksyä pimeydessä, kun ei ole öljyä astiassaan vaikka lamppu olisikin halussaan.

    • Kirjoitettu on

      Herra Jeesus ei hylkää eikä jätä ketään vaan tahtoo vanhurskauttaa ja pyhittää jokaisen, sillä on hyvä Herra.

    • Iloitaan Herrassa

      evankeliumista ja siitä että Jeesus on sovittanut syntimme. Rakastetaan Jeesusta eikä pidetä mitään niin rakkaana tässä maailmassa ja rukoillaan ja valvotaan ja katsotaan ettemme eksy maailmallisiin eikä Laodikean kaltaisiin myöskään, ja tässäpä onkin se yksi koetus.

    • Jumalan rakkaus

      karkottaa pelon ihmisestä, mutta myös penseys tekee tätä samaa. Vain rakkaus Jeesusta kohtaan on se hyvä kaita tie Jumalassa ja tarkoittaa opetuksensa mukaan tekemistä. Onko Jeesuksen opetukset sitten vaikeita ymmärtää? Mahdollisesti, jos henget jotakin ilmoittaa henkilökohtaisesti eikä voi varma olla onko Isä Jumalan vai langenneet enkelit kyseessä, ei muuten varmaankaan. Tietysti myös elämän korskeus tai lihan mielen halut tai vainojen pelot voivat uskon tukahduttaa eikä pääse tuottamaan hyvää hedelmää ihminen vaikka tahtookin ristinsä kantaa Jeesuksessa, näinkin on kirjoitettu.

    • Jumala pitkämielinen

      ja ymmärtää ihmisten heikkoudet, ja jokainen hyvää anova sen elämäänsä myös saa.

    • Käsitykseni

      Kenenkään ei tarvitse hikeentyä. Jumalan valinta on Jumalan valinta. Jumala kutsuu jokaista omalla tavallaan. Andreas perustaa näkemyksensä Raamattuun. Näin uskon. Auta epäuskoani.

      > Pelastavan uskon lahja on armosta annettu ja suurin kaikista armolahjoista. Kukaan ei voi puristaa itsestään pelastavaa uskoa. Ei vaikka tutkisi Raamattua ja muita uskosta kertovia kirjoja 40 vuotta ja kuuntelisi 1000 saarnaa. Isä kutsuu syntisiä eri tavoin kääntymään Jeesusta kohti. Kukaan ei omasta voimastaan ja järjestään käänny kohti Jeesusta. Raamattu sanoo, että Herra kutsuu ihmisiä 2 ja jopa 3 kertaa Job 33:28. hän pelasti minun sieluni joutumasta hautaan, ja minun henkeni saa iloiten katsella valkeutta'. 29. Katso, kaiken tämän tekee Jumala kahdesti ja kolmastikin ihmiselle.

      Jeesus sanoo, että Isä on antanut (kutsunut) ihmisiä Hänelle Joh. 17: 24. Isä, minä tahdon, että missä minä olen, siellä nekin, jotka sinä olet minulle antanut, olisivat minun kanssani, että he näkisivät minun kirkkauteni, jonka sinä olet minulle antanut, koska olet rakastanut minua jo ennen maailman perustamista.

      Rakas lukija. Jos Isä vetää sinua tai jotain tuttuasi Jeesuksen puoleen niin käänny tai anna tutullesi ohje kääntyä Jeesuksen puoleen heti ja ota vastaan pelastava usko. Raamattu sanoo miksi Jeesus, Kristus, Messias, Herra, Jumala, Jumalan Poika, syntiemme Sovittaja on tullut maailmaan Joh. 3: 16. Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.

      Kuinka sitten voit ottaa vastaan Jeesuksen henkilökohtaisena pelastajana. Se on elämäsi tärkein asia. Alla on yksinkertaiset ohjeet. <
      http://www.andreas.fi/uskoonTulo.htm

    • paremmat harrasteet

      Raamatun profetiat on vähän eri asia kuin nämä täällä annetut sotaa ja maailmanloppua koskevat jutut jotka ovat mielestäni pelkkää potaskaa ja peloitteluyrityksiä.

      Raamattuun en puutu millään tavoin. Jokainen tuumikoon niistä mitä haluaa.

      • Sanan Säilä

        Jumala on sama eilen tänään ja aina. Hän antoi Raamatun ajan profetiat, jotka yletty tänne saakka. Aikoinaan profetoitiin Kuninkaiden Kuninkaan tulosta maan päälle ja näin tapahtui. Jeesus on luvannut tulla uudelleen ja silloin todellisena Kuninkaana. Jeesus antoin Pyhän Henkensä ja näin vaikuttaa meissä, kun seuraamme Jeesusta. Pyhästä Hengestä on kirjoitettu, miten opettaa varoittaa jne. Hän vaikuttaa ajatuksissa , sanoissa , teoissa ja antaa näkyjä ja unia.

        Tämä on profetiapalsta ja siinä mielessä poikkeaa muista ennustelupalstoista, että Täällä vaikuttaa Totuuden Henki, kun profetioita tuodaan tänne arvioitaviksi ja selitettäviksi. Nyt varsinkin nuorilla on valtava temmellyskenttä jos missäkin okkultistisivustoilla ja asenne on joko uskoa tai pilailla. Tänne on muodostunut sama pilailujoukko harrastelemaan pilailuaan ja lisäksi tuomaan "profetioitaan".

        Jos täällä nuorisoa Sana koskettaa niin, että kiinnosta avata myös Raamattu, eli puuttuukin sinne totuudellisen uskon poluille ottamaan itse asioista selvää, niin Kiitos Herran johdatuksesta.


      • Sanan Säilä kirjoitti:

        Jumala on sama eilen tänään ja aina. Hän antoi Raamatun ajan profetiat, jotka yletty tänne saakka. Aikoinaan profetoitiin Kuninkaiden Kuninkaan tulosta maan päälle ja näin tapahtui. Jeesus on luvannut tulla uudelleen ja silloin todellisena Kuninkaana. Jeesus antoin Pyhän Henkensä ja näin vaikuttaa meissä, kun seuraamme Jeesusta. Pyhästä Hengestä on kirjoitettu, miten opettaa varoittaa jne. Hän vaikuttaa ajatuksissa , sanoissa , teoissa ja antaa näkyjä ja unia.

        Tämä on profetiapalsta ja siinä mielessä poikkeaa muista ennustelupalstoista, että Täällä vaikuttaa Totuuden Henki, kun profetioita tuodaan tänne arvioitaviksi ja selitettäviksi. Nyt varsinkin nuorilla on valtava temmellyskenttä jos missäkin okkultistisivustoilla ja asenne on joko uskoa tai pilailla. Tänne on muodostunut sama pilailujoukko harrastelemaan pilailuaan ja lisäksi tuomaan "profetioitaan".

        Jos täällä nuorisoa Sana koskettaa niin, että kiinnosta avata myös Raamattu, eli puuttuukin sinne totuudellisen uskon poluille ottamaan itse asioista selvää, niin Kiitos Herran johdatuksesta.

        Kiitos. Hyvä puheenvuoro. Historiaa eli "His story" (Herran stoori).
        http://www.nic.fi/~jlindell/messias.htm


    • Vajakkiko?

      Mitä pirua sinä sitten roikut sivustolla. Juokse harrastustesi pariin. Pakkomielteinenkö?

      • paremmat harrasteet

        Taitaa nuo termisi sopia paremmin eräisiin - no antaa olla - miksipä jatkaa tuota linjaa. Sinulla ei sitten ollut asiaa, oikeaa asiaa.


      • paremmat harrasteet.

        Kaunista ja herkkää. Kitos!



      • paremmat harrasteet
        yurki1000js kirjoitti:

        Ole hyvä. Jumalan kieli heprea on "musiikkia korville". "Sillai nätti"
        http://www.youtube.com/watch?v=9-Gu_mqv270

        Hienoa jatkoa! Nämä laulajat vievät mukanaan! Kiitos ! Tässähän syntisäkkikin likuttuu.


      • paremmat harrasteet kirjoitti:

        Hienoa jatkoa! Nämä laulajat vievät mukanaan! Kiitos ! Tässähän syntisäkkikin likuttuu.

        Minusta Meital Trabelsi laulaa kauniisti. Eikä hän kaipaa isoa pumppua säestämään itseään:)
        http://www.youtube.com/watch?v=_BY-xTlPxck
        Kielille on taustansa.

        1.Moos:
        1.Mooseksen kirja:
        11:1 Ja kaikessa maassa oli yksi kieli ja yksi puheenparsi.
        11:2 Kun he lähtivät liikkeelle itään päin, löysivät he lakeuden Sinearin maassa ja asettuivat sinne.
        11:3 Ja he sanoivat toisillensa: "Tulkaa, tehkäämme tiiliä ja polttakaamme ne koviksi." Ja tiiltä he käyttivät kivenä, ja maapihkaa he käyttivät laastina.
        11:4 Ja he sanoivat: "Tulkaa, rakentakaamme itsellemme kaupunki ja torni, jonka huippu ulottuu taivaaseen, ja tehkäämme itsellemme nimi, ettemme hajaantuisi yli kaiken maan."
        11:5 Niin Herra astui alas katsomaan kaupunkia ja tornia, jonka ihmislapset olivat rakentaneet.
        11:6 Ja Herra sanoi: "Katso, he ovat yksi kansa, ja heillä kaikilla on yksi kieli, ja tämä on heidän ensimmäinen yrityksensä. Ja nyt ei heille ole mahdotonta mikään, mitä aikovatkin tehdä.
        11:7 Tulkaa, astukaamme alas ja sekoittakaamme siellä heidän kielensä, niin ettei toinen ymmärrä toisen kieltä."
        11:8 Ja niin Herra hajotti heidät sieltä yli kaiken maan, niin että he lakkasivat kaupunkia rakentamasta.
        11:9 Siitä tuli sen nimeksi Baabel, koska Herra siellä sekoitti kaiken maan kielen; ja sieltä Herra hajotti heidät yli kaiken maan.
        http://www.bibelfokus.se/fi/node/226

        Jaakobin suku levisi kaikkiin ilmansuuntiin.

        1.Moos:
        28:13 Ja katso, Herra seisoi hänen edessään ja sanoi: "Minä olen Herra, sinun isäsi Aabrahamin Jumala ja Iisakin Jumala. Tämän maan, jonka päällä sinä makaat, minä annan sinulle ja sinun jälkeläisillesi.
        28:14 Ja sinun jälkeläistesi paljous on oleva kuin maan tomu, ja sinä leviät länteen ja itään, pohjoiseen ja etelään, ja sinussa ja sinun siemenessäsi tulevat siunatuiksi kaikki sukukunnat maan päällä.
        28:15 Ja katso, minä olen sinun kanssasi ja varjelen sinua, missä ikinä kuljet, ja saatan sinut takaisin tähän maahan; sillä minä en jätä sinua, ennenkuin olen toteuttanut sen, minkä minä olen sinulle puhunut."
        http://www.britam.org/HebrewOverview.html

        Näyttää siltä, että suomalaisissa on Jaakobin verta.
        http://www.israelinhuone.com/Suomen_verisuku.pdf

        Miksi heprea kuulostaa kodikkaalta? Oisko sukuvika?
        http://www.seemi.julkaisee.fi/


      • paremmat harrasteet
        yurki1000js kirjoitti:

        Minusta Meital Trabelsi laulaa kauniisti. Eikä hän kaipaa isoa pumppua säestämään itseään:)
        http://www.youtube.com/watch?v=_BY-xTlPxck
        Kielille on taustansa.

        1.Moos:
        1.Mooseksen kirja:
        11:1 Ja kaikessa maassa oli yksi kieli ja yksi puheenparsi.
        11:2 Kun he lähtivät liikkeelle itään päin, löysivät he lakeuden Sinearin maassa ja asettuivat sinne.
        11:3 Ja he sanoivat toisillensa: "Tulkaa, tehkäämme tiiliä ja polttakaamme ne koviksi." Ja tiiltä he käyttivät kivenä, ja maapihkaa he käyttivät laastina.
        11:4 Ja he sanoivat: "Tulkaa, rakentakaamme itsellemme kaupunki ja torni, jonka huippu ulottuu taivaaseen, ja tehkäämme itsellemme nimi, ettemme hajaantuisi yli kaiken maan."
        11:5 Niin Herra astui alas katsomaan kaupunkia ja tornia, jonka ihmislapset olivat rakentaneet.
        11:6 Ja Herra sanoi: "Katso, he ovat yksi kansa, ja heillä kaikilla on yksi kieli, ja tämä on heidän ensimmäinen yrityksensä. Ja nyt ei heille ole mahdotonta mikään, mitä aikovatkin tehdä.
        11:7 Tulkaa, astukaamme alas ja sekoittakaamme siellä heidän kielensä, niin ettei toinen ymmärrä toisen kieltä."
        11:8 Ja niin Herra hajotti heidät sieltä yli kaiken maan, niin että he lakkasivat kaupunkia rakentamasta.
        11:9 Siitä tuli sen nimeksi Baabel, koska Herra siellä sekoitti kaiken maan kielen; ja sieltä Herra hajotti heidät yli kaiken maan.
        http://www.bibelfokus.se/fi/node/226

        Jaakobin suku levisi kaikkiin ilmansuuntiin.

        1.Moos:
        28:13 Ja katso, Herra seisoi hänen edessään ja sanoi: "Minä olen Herra, sinun isäsi Aabrahamin Jumala ja Iisakin Jumala. Tämän maan, jonka päällä sinä makaat, minä annan sinulle ja sinun jälkeläisillesi.
        28:14 Ja sinun jälkeläistesi paljous on oleva kuin maan tomu, ja sinä leviät länteen ja itään, pohjoiseen ja etelään, ja sinussa ja sinun siemenessäsi tulevat siunatuiksi kaikki sukukunnat maan päällä.
        28:15 Ja katso, minä olen sinun kanssasi ja varjelen sinua, missä ikinä kuljet, ja saatan sinut takaisin tähän maahan; sillä minä en jätä sinua, ennenkuin olen toteuttanut sen, minkä minä olen sinulle puhunut."
        http://www.britam.org/HebrewOverview.html

        Näyttää siltä, että suomalaisissa on Jaakobin verta.
        http://www.israelinhuone.com/Suomen_verisuku.pdf

        Miksi heprea kuulostaa kodikkaalta? Oisko sukuvika?
        http://www.seemi.julkaisee.fi/

        Kodikkaalta kuulostaa. Jotenkin tutuntuntuiselta. Minusta piano oli ihan sopiva säestykseen. Herkän oloisia naisia kaikki laulajat.



      • paremmat harrasteet

      • paremmat harrasteet kirjoitti:

        Tuli mieleeni Korkean Veisun Saaronin lilja !

        Paremmat... Löysin Wikistä. Suvivirsi. "Virren viidennen säkeistön kielikuvat, joissa Jeesusta verrataan Saaronin liljaan ja laulajan sielua Libanoniin, viittaavat Raamatun Laulujen lauluun."
        https://www.youtube.com/watch?v=AAjCf9RGjQc

        KV4 on suosikkini:)
        KORKEA VEISU 4
        1. "Katso, kaunis sinä olet, armaani; katso, kaunis sinä olet.
        Kyyhkyläiset ovat sinun silmäsi huntusi takana; sinun hiuksesi ovat kuin vuohilauma, joka laskeutuu Gileadin vuorilta.
        2. Sinun hampaasi ovat kuin lauma kerittyjä lampaita, pesosta nousseita, kaikilla kaksoiset, ei yhtäkään karitsatonta.
        3. Kuin punainen nauha ovat sinun huulesi, ja suusi on suloinen; kuin granaattiomena, kypsyyttään halkeileva, on sinun ohimosi huntusi takana.
        4. Sinun kaulasi on niinkuin Daavidin torni, linnaksi rakennettu; tuhat kilpeä riippuu siinä, urhojen varustuksia kaikkia.
        5. Sinun rintasi ovat kuin kaksi nuorta peuraa, kuin gasellin kaksoiset, jotka käyvät laitumella liljain keskellä.
        6. Siksi kunnes päivä viilenee ja varjot pakenevat, minä käyn mirhavuorelle ja suitsukekukkulalle.
        7. Kaikin olet kaunis, armaani, ei ole sinussa ainoatakaan virheä."
        8. "Tule kanssani Libanonilta, sinä morsiameni, tule kanssani Libanonilta. Lähde pois Amanan huipulta, Senirin ja Hermonin huipuilta, leijonain leposijoilta ja pantterien vuorilta."
        9. "Olet lumonnut minut, siskoni, morsiameni, lumonnut minut yhdellä ainoalla silmäykselläsi, yhdellä ainoalla kaulakoristeesi käädyllä.
        10. Kuinka ihana onkaan sinun rakkautesi, siskoni, morsiameni! Kuinka paljon suloisempi viiniä on sinun rakkautesi, suloisempi kaikkia balsameja sinun voiteittesi tuoksu!
        11. Sinun huulesi tiukkuvat hunajaa, morsiameni; mesi ja maito on sinun kielesi alla, ja sinun vaatteittesi tuoksu on kuin Libanonin tuoksu."
        12. "Suljettu yrttitarha on siskoni, morsiameni, suljettu kaivo, lukittu lähde.
        13. Sinä versot kuin paratiisi, jossa on granaattiomenia ynnä kalliita hedelmiä, koofer-kukkia ja narduksia,
        14. nardusta ja sahramia, kalmoruokoa ja kanelia ynnä kaikkinaisia suitsukepuita, mirhaa ja aloeta ynnä kaikkinaisia parhaita balsamikasveja.
        15. Sinä olet yrttitarhojen lähde, elävien vetten kaivo, Libanonilta virtaavaisten."
        16. "Heräjä, pohjatuuli, tule, etelätuuli; puhalla yrttitarhaani, että sen balsamituoksut tulvahtaisivat. Tulkoon puutarhaansa rakkaani ja syököön sen kalliita hedelmiä."


      • paremmat...
        yurki1000js kirjoitti:

        Paremmat... Löysin Wikistä. Suvivirsi. "Virren viidennen säkeistön kielikuvat, joissa Jeesusta verrataan Saaronin liljaan ja laulajan sielua Libanoniin, viittaavat Raamatun Laulujen lauluun."
        https://www.youtube.com/watch?v=AAjCf9RGjQc

        KV4 on suosikkini:)
        KORKEA VEISU 4
        1. "Katso, kaunis sinä olet, armaani; katso, kaunis sinä olet.
        Kyyhkyläiset ovat sinun silmäsi huntusi takana; sinun hiuksesi ovat kuin vuohilauma, joka laskeutuu Gileadin vuorilta.
        2. Sinun hampaasi ovat kuin lauma kerittyjä lampaita, pesosta nousseita, kaikilla kaksoiset, ei yhtäkään karitsatonta.
        3. Kuin punainen nauha ovat sinun huulesi, ja suusi on suloinen; kuin granaattiomena, kypsyyttään halkeileva, on sinun ohimosi huntusi takana.
        4. Sinun kaulasi on niinkuin Daavidin torni, linnaksi rakennettu; tuhat kilpeä riippuu siinä, urhojen varustuksia kaikkia.
        5. Sinun rintasi ovat kuin kaksi nuorta peuraa, kuin gasellin kaksoiset, jotka käyvät laitumella liljain keskellä.
        6. Siksi kunnes päivä viilenee ja varjot pakenevat, minä käyn mirhavuorelle ja suitsukekukkulalle.
        7. Kaikin olet kaunis, armaani, ei ole sinussa ainoatakaan virheä."
        8. "Tule kanssani Libanonilta, sinä morsiameni, tule kanssani Libanonilta. Lähde pois Amanan huipulta, Senirin ja Hermonin huipuilta, leijonain leposijoilta ja pantterien vuorilta."
        9. "Olet lumonnut minut, siskoni, morsiameni, lumonnut minut yhdellä ainoalla silmäykselläsi, yhdellä ainoalla kaulakoristeesi käädyllä.
        10. Kuinka ihana onkaan sinun rakkautesi, siskoni, morsiameni! Kuinka paljon suloisempi viiniä on sinun rakkautesi, suloisempi kaikkia balsameja sinun voiteittesi tuoksu!
        11. Sinun huulesi tiukkuvat hunajaa, morsiameni; mesi ja maito on sinun kielesi alla, ja sinun vaatteittesi tuoksu on kuin Libanonin tuoksu."
        12. "Suljettu yrttitarha on siskoni, morsiameni, suljettu kaivo, lukittu lähde.
        13. Sinä versot kuin paratiisi, jossa on granaattiomenia ynnä kalliita hedelmiä, koofer-kukkia ja narduksia,
        14. nardusta ja sahramia, kalmoruokoa ja kanelia ynnä kaikkinaisia suitsukepuita, mirhaa ja aloeta ynnä kaikkinaisia parhaita balsamikasveja.
        15. Sinä olet yrttitarhojen lähde, elävien vetten kaivo, Libanonilta virtaavaisten."
        16. "Heräjä, pohjatuuli, tule, etelätuuli; puhalla yrttitarhaani, että sen balsamituoksut tulvahtaisivat. Tulkoon puutarhaansa rakkaani ja syököön sen kalliita hedelmiä."

        Eikö olekin kaunista. Niinkuin jouluevankeliumi ja Paavalin rakkauden ylistys korinttolaiskirjeessä. Myös suvivirsi keväisin on paikallaan.


      • paremmat... kirjoitti:

        Eikö olekin kaunista. Niinkuin jouluevankeliumi ja Paavalin rakkauden ylistys korinttolaiskirjeessä. Myös suvivirsi keväisin on paikallaan.

        Aamen. Monet ovat Luojamme lahjat:)


    • ---

      Muistetaanpa nyt kuitenkin se että näitä höpötyksiä eivät pelkää kuin toiset höpöttäjät itse. Hyvin pieni ja marginaalinen porukka.

    • Turvassa

      Ei täällä pelätä, mutta valmistaudutaan.
      Raamattu sanoo, että ei Herra Herra tee mitään ilmoittamatta salaisuuttaan palvelijoilleen profeetoille.
      Meillä on siis etuoikeus tietää, mitä on tulossa, ja valmistautua siihen rukoillen.

      Jos turvasi on ikiaikojen Jumala, et pelkää, koska "Korkeimman olet sinä ottanut suojaksesi." Lue koko psalmi 91.

    • -jarmo-

      Tuolla alkupäässä oli sellainen keskustelu johon haluaisin kommentoida:

      On se muuten sillä tavalla, että se joka kerrottuja päivämääriä pelkää, sillä on paljon muutakin pelättävää. Koska se, joka ei päivämääristä hätkähdä, sillä on Jeesuksen kanssa tilit ilmeisen selvät, eikä siis mitään pelättävää.

    • Pelkopois

      Joo ei. Venäjän armeija on sen itäisissä osissa täysissä taisteluvalmiudessa. Pelätäkö? Venäjä miehittää ja valtaa aina vaan läpi historian.
      Ei nykyään enää tarvii pelotella. Eikä myöskään tartte pelätä. Pelot ovat tarpeellisia kohtuullisissa mittasuhteissa. Pelot valmistavat ihmistä kohtaamaan kohtalonomaisia seikkoja, mitkä ovat joka tapauksessa edessä ihmisen elossa.
      Näin eläkeläisenä neuvoisin käsittelemään pelkojaan ja hyväksymään tämän telluksen päällä elettävän ajan rajallisuus.
      Turha pelko häviää, kun totuus ja todellisuus sallitaan astua elämään.

      • Aamen. "Totuus vapauttaa."

        Fil. 4:7
        ja Jumalan rauha, joka on kaikkea ymmärrystä ylempi, on varjeleva teidän sydämenne ja ajatuksenne Kristuksessa Jeesuksessa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      75
      2196
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1442
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      134
      1434
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      145
      1123
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      105
      977
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      366
      902
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      764
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      714
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      674
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      673
    Aihe