Vapaa kuvaus

Hei!

Täältä Savon puolelta olen 83- vuotta täyttänyt naisihminen, kaksi lasta, mieheni menettänyt.

Yksin olen elellyt jo kohta kaksikymmentä vuotta. vuotta, ei valittamista olossani;)
Yksinäiseksi en eloani tunne, aina jotakin touhua päiviin riittää.

Kirjoittelen melkein joka päivä 80+ketjuun, Noja-tuoli otsikon alle , vuoden alusta tänne siirryin, päiväni näin aloitan.

Uskon että mieleni pysyy näin tehden vireänä ja uudet virkistävät ajatukset syntyy lukiessa toisten viestejä.

Eläkeläisyhdistykseen kuulun ja siellä lauluryhmässä laulelen, pientä piristystä hakien..

Terveyteni on hyvä, mitä nyt nuo polvet meinaa kenkkuilemaan ruveta ja se aika paljon jo rajoituksia asettaa, mutta hammasta purren nämä joka päiväiset rientoni suoritan.

Nyt on hiljentynyt harrastus toiminta, enää en jaksa, en tunne yhtä mielekkääksi, mutta mukana kuitenkin vielä olen.
Kesää jo kovasti odotan, nyt kauniista talvesta nautin, siinä se etenee lämpimän tulo, toivossa olen, että kaunis kesä tästä vielä tulee.
Elämässä kiinni, valoisin mielin uutta kohti.

Iloa ja voimia profiiliini kurkistaville;)

Aloituksia

154

Kommenttia

2546

1. Huomenta viikon alkuun ja toiseksi viimeiseen päivään tätä kuuta, Uskon päivä, onnittelut.
    Sää taitaa olla koko maassa harmaa ja sateinen, oletteko laittaneet merkille, että aika usein tämmöstä pääsiäisen aikaan.
    Tussalulla onkin hauska nikki, jospa se jatkossa kelpaisi ongelmitta.
    Late Facebookissa noidan kanssa poseerasi, nätti noita olikin;)
    Satunnaisella vierailija elää aikaa yhtä nopsaan kuin minäkin, vastahan se oli helmikuu ja kohta todella vappua juhlitaan, pidetään nyt kuitenkin aprillipäivä välissä, jokohan joutuu ihan juoksemaan;)
    Ei käynyt virpojia, en edes kadulla ketään noidan näköistä nähnyt.
    Majanmuuttajia sen verran enemmän kylläkin, vilskettä oli tien toisella puolen ja tänään näkyy jatkuvan.
    Eipä tarvitse minun säleverhoja laskea, aika arkaa väkeä näyttää olevan, verhot tiiviisti alhaalla ovat.
    Tupakan poltto on kuulemma kielletty koko talossa, hankalaa varmaan tulla kadulle tupakoimaan.
    Meidän talossa saa parvekkeella ainakin vielä polttaa, en kyllä pahakseni pistä, näitä sääntöjä tuppaa nykyisessä yhteiskunnassa olevan aika tavalla, mitenkähän se onnistuu tuon alkoholin kanssa, miten sen juonti taloissa voidaankaan kieltää.
    Itselleni ei haittaa kummastakaan, jokainen saa tehdä mielensä mukaan.
    Tuleepa mieleen nuoruuteni asumiset, siellä ei liikoja sääntöjä ollut, hyvin kuitenkin pärjäiltiin, kai suvaitsevaisuus vielä silloin oli suurempaa.
    Onhan se alergisille ja astmaatikoille varmaan hyvä kielto.
    Lumet on saaneet kyytiä, nurmikko ei vielä vihannoi, ei liioin leskenlehtiä näy, mutta ilman lämpiäminen se luonnon räjäyttää.
    Sitäpä tässä odottelemaan ja pyykin silitykseen alan, pesin kaikki liinat talven jäljeltä pöydiltä ja nyt laitan syksyä odottamaan.
    Näin sitä eteenpäin vaan elämää suunnitellaan;)
    Kivaa viikon alkua, kyllä se tästä aurinkoseksi joskus muuttuu;)
    Kyllä tämä kahdesti kirjautuminen vaan jatkuu,,,,,pitäisiköhän itse lähteä komentoa lukemaan;(
  2. Huomenta, vettä sataa, tätähän pelkäsin, aina näin on käynyt urakkani päätyttyä.
    Kyllähän luonnolle hyvää tekee tuo vesisade, pitkän kuivan jakson jälkeen.
    Itsepäinen tunnetusti olen, todistaa kai tämä kohta kaksitoista vuotta pirtin aloituksia tehneenä, myös tapojeni orja olen, päivä ei ala, jos en koneen ääreen istahda.
    Joskus varmaan on älyttävä lopettaa, tämä toimimattomuus painetta lisää siihen suuntaan.
    En tiedä aina onko syy koneessani, vai Suomi24:ssä.
    Onkos tuo Puskasuleiman kotikieli sieltä Turun suunnasta?
    Enpä ole tuollaista hyytelöä koskaan tehnytkään, mistä sini-sirkku kerroit, paljon isotöisempää aladoobia (lihahyytelöä) ole syönyt, äitini tekemänä.
    Hernerokka tulikin tässä mieleen ja vesi kielelle, sitä pian aion tehdä, minun masuni kestää kaiken, ehkä pienet kivetkin;)
    Noin se menee, kun kotiin kuolee, minunkin mieheni peltiarkussa vietiin ja poliisitkin paikalle tuli, tuntui jotenkin pahalta, mutta näin se menee.
    Pienikin särkyminen ihmiskehossa muistuttaa sateiden alla kolotuksilla, muutenkin iän myötä nuo kolotukset lisääntyy, sen olen kokenut.
    Verenkierto kai heikkenee ja sen myötä ne säryt tulee.
    Nivelrikot yksi kenkkumainen vaiva, kyllä kipuilu siltäkin osin tuntuu.
    Minä en oikein jaksa ymmärtää, kun tuo koneen punakynä ei selvää suomea ymmärrä, minusta on ihan oikeita sanoja, mitä täällä Savossakin käytetään, kaikkihan ne nyt ymmärtää,,,, vai eikö?
    Piti minun saada siivoukset tehtyä ja huonekalut taas eri paikkoihin siirtää, tuli kuin uusi koti, olisiko tuo vastapäiseen taloon muuttajien tyhjään asuntoon pääsy inspiroinut,,, ei missään tapauksessa kateutta ole;)
    Järki, se vähäinen sanookin, että onneksi en sinne päässyt, vuokra olisi noussut puolella, nykyiseen yhtiövastikkeeseen ja muutenkin asuntoni sijanti parempi, puistoa saan ihailla parvekkeelta.
    Pitäähän sitä aina huuhailla, vaikka ei tarvetta olisikaan.
    Ikävä vaan sen suhteen, kun nyt on kaiketi säleverhoja alhaalla pidettävä, ainakin valojen aikaan, siitä en tykkää.
    En tiedä onko minulla ahtaan paikan kammo, haluan taivaan näkyvän ikkunasta.
    Jospa nuo muuttavat ihmiset pitävätkin verhonsa alhaalla, silloin ei minun tarvitse;)
    Tänään menen juhlimaan ystävättären 80- vuotis päivää, muuta ihmeellistä en sitten teekään.
    Pidetään sadetta ja odotellaan aurinkoa, ei muuta kuin onnellista päivää.
  3. Perjantaiaamu, kirkas on taivas vielä ainakin, soisi kyllä olevan muutaman päivän, että saisi katsella puhtaan ikkunan läpi ulkoista maailmaa.
    Eihän ne ikkunat monta päivää puhtaalta näytä, kun tässä kadun vieressä asustaa, joka viikko saisi pestä.
    Siivoukset tehty, voin olla ylpeä itsestäni, jaksoin kuin jaksoinkin, tuli siinä tikkaille joku kerta noustua, kun taulut ja kaappien päälliset puhdistin, voitto on minun;)
    Ennen sain päivässä tämän urakan tehtyä, nyt meni kaksi päivää ja vielä kolmattakin tarvitaan, kylpyhuone vielä pestävä.
    Nopeasti on kuntoni hidastunut, mutta eipä tässä niin kiirettä ole mihinkään.
    Viime syksynä en muistanut noita omena siivuja pakkaseen laittaa, en nyt sitten piirakkaa voi tehdä, (jos en osta kaupasta) mutta mustikoita on ja vattujakin, jos kuningatar piirakkaa tekisi, siihen molempia marjoja laitetaan.
    Huomasin että joku viesti oli poistettu, kyllä ylläpito pirttiäkin seuraa, jospa nuo kirjautumisongelmat huomioisivat.
    Katselin rahkapiirakan ohjetta, kai sitä sellainen pitäisi leipoa pakkaseen, joku kakkukin kenties, vähän tulee leivottua enää kotona, kun nuo kerho leipomiset suurimman innon vievät.
    Perunavelli on hyvää, minä teen peruna muussia sen verran, että sitä jää yli ja siitä sitten vellin keitän, harvoin tulee vain noin tehtyä, joskus sunnuntaina hieman suuritöisemmän ruuan valmistan.
    Jännä kun punakynä alle viivaa, nuo muussit ja jonkun muunkin sanan, kai murresanoja ovat, vai yritänkö suomenkieltä rikastuttaa;)
    Heti minäkin kirjaudun, mutta kahdesti se pitää tehdä joka kerta.
    Jos nyt tarkoitus on, että lyhyemmin pitäisi kirjoittaa, niin miksi tuo 5000 tuolla seisoo, enhän osaa lyhyesti kirjoittaa, pitänee tehdä loppu koko kirjoittelulle.
    Tänään aion noita pelakuita laittaa parveke laatikkoon, kahdessa isossa ruukussa ovat kasvaneet, ovat niin painavia, että vaikea on siirrellä.
    Olen jo juurruttanut monta oksaa niistä kellarista hakemisen jälkeen, hyvin ovat kasvaneet.
    Tänään saavat avaimet uuteen kotiinsa ihmiset, jotka saivat tuon paljon kysytyn talon uudeksi kodikseen.
    Ehkä jo illalla ikkunoista valot näkyvät.
    Nyt kuitenkin päivän askareihin, hyvää ja lupsakkaa viikonlopun alkua.
  4. Kaunista keskiviikko aamua, pakkasta seitsemän astetta ja taivas aivan pilvetön.
    Odottelen nyt pakkasen lauhtumista ja sitten ikkunan pesuun, verhojen vaihtoon, matot jo eilen vintiltä toin ja käytössä olleet sinne kuskasin.
    Pitää "ripsua " ensin, pölyt katosta ja seinistä, niska tiukilla, kun kattoa yritän, onneksi on sellainen Svaipin pitkävartinen moppi.
    No eiköhän sitä pikku hiljaa kaikki kuntoon tule tämä loppu viikko tälle hommalle on laskettu.
    Piti ihan laskea raput, kun kolme kuormaa ylös ja alas kannoin, 126 askelmaa tuli, ihan kuntojumpasta kävi;)
    Pitäisi laittaa uusiksi, siinäpä kunto kohenisi;)
    Muuttoja tehtiin minun lapsena ollessa, mutta koko naimisissa olon olen samalla paikkakunnalla asunut, välillä vaan asuntoa vaihtanut, tähän kai sitten eloni päättyy.
    Nuo yllättäin tulevat pois lähdöt ovat kyllä shokkiin vieviä, näin kävi mieheni kohdalla.
    Aamulla käveli neljätoista kilometriä, joka aamuinen tapa, illalla sitten kuoli, lääkäriin jouduin turvautumaan.
    On aika ilon, on aika surun, kaikki joudumme kestämään, joskus ilokin voi suruksi kääntyä.
    Elämän kaarisillalta katselemme tuntemattomaan, mikä siellä odottaneenkaan itse kutakin.
    Tuo ikkunan pesu on taito laji, minullakin iso ikkuna olohuoneessa, on osissa pestävä ja aina sinne meinaa niitä likaisia kohtia jäädä, auringon paistaessa lasiin, ei sitä voi pestä ja sitten kun urakan on tehnyt, auringon valo tuloksen paljastaa.
    Metsässä kävely on yhtä urakointia sekin, kun jalka ei meinaa nousta, aina on nenälleen menoa pelättävä, no marjareissuja olen yrittänyt vielä tehdä.
    On se myönnettävä, että rajoituksia ikä eteen tuo.
    Eikö Late onnistu niin tuo lähettäminen, että tuolta miinuksesta kirjoituksen palkkiin pienennät, sitten uudelleen Suomi24 ja uusi kirjautuminen, sen jälkeen palkista kirjoitus esiin ja lähetys, niin minulla onnistuu, hankalaa kyllä on.
    Auttaisiko tuo ynnämuun nopea lähettäminen paremmin, toisaalta, miksi noin monta merkkiä on annettu, jos sitä viestiä ei voisi noin moni merkkisesti kirjoittaa.
    Tuntuu, että ylläpito hymyilee vinosti meille kirjoittajille, eikä ole huomaavinaankaan näitä valituksia.
    Mainoksia kyllä tulee, hyvin pelittävät viestien välissäkin, mites sitten jos kirjoittajat katoaa, kuka niitä lukee?
    Eiköhän tässä jo olekin taas tälle aamulle, on valitusta ja siivoamista, nyt laitan pisteen perään, kuitenkin hyvän päivän toivotukset tähänkin viestiin;).
  5. Huomenet tähän talviseen olotilaan, lunta sohjoksi asti, mittari plussan puolella kaksi astetta.
    Meri-kukka, osanottoni, tuollainen äkkiä pois lähtö on yllättävä ja niin valmistelematon, miten sen kestääkään.
    Voimia sinulle ja omaisillesi, pakon edessä sitä vaan on jaksettava, aika se paras hoitaja on.

Toivotaan, että tämä niin sanottu takatalvi ei pitkäksi aikaa seuraamme jää, aurinkoon totuimme ja sitä kaipaamme ja kyllä se jostakin aikaa lämmin takaisin tulee.
    Onhan se niin helppoa kertoa miten olisi elettävä ja mitä tehtävä, kun ei tarvitse miettiä näitä pienellä eläkkeellä toimeen tulemisia, kuten ei Wahlroossin tarvitse tehdä.
    Olen joskus kuullut kerrottavan, että jokainen on oman onnensa seppä, näin ei kuitenkaan aina ole, kohtalo hoitaa asioita sattumin ja aina ei kaikilla luista.
    Alku viivaltakaan ei tasalta lähdetä, toisilla jo perinnöt elämän takeena, kun hyvä tuuri on sattunut, lisää vaan karttuu.
    Toisille taas kovasti yrittäville kaikki vastukset tahtomattaan eteen tulee.
    Tasan ei todellakaan ole onnen lahjat.
    Niin, nyt sitten päivä vaan pitenee, sitä seuraillen sitten taas alkaa päivä lyhetä, mutta eipä nyt mietitä, vietetään pitkä ihana kesä ensin;)
    Tänään taas laulellaan ja koulaan noita tomaatin taimia kasvamaan isoiksi ja vahvoiksi.
    Huomenna alkaa sitten suursiivous, lupasivat aurinkoista, olen jo työjärjestystä suunnitellut, hyvin suunniteltuhan on puoliksi tehty.
    Voimia tänään kerään ja sitten.
    Mukavaa päivää räntäsateeseenkin jos sellainen kohdalle sattuu, huomenna sitten auringon paisteesta nautitaan.
    Tavaksi on tullut tämä tupla kirjaus#####
  6. Huomenta viikonalkuun, maa on valoisena ja pilvinen taivas, onhan se väliin tälläistäkin oltava, olemmekin liian hyvälle tottuneet.
    Akseli nimipäivä sankari, onnea kovasti.
    Onnellisuudesta, aivan oikein onkin suomalaisen olla onnellinen, kun vertaa muuta maailmaa, olosuhteemme on hyvät, vaikka nyt tuo talouden kunto harmittaakin.
    Tuo vanhemman väen tyytymättömyys voi johtua pienistä eläkkeistä ja suurista vaivojen määrästä, itse katson kuuluvani 8+ onnellisten joukkoon.
    Pieni on eläkkeeni, tarkasti eläen riittää juuri ja juuri kuluihini, olisihan se joskus mukava mennä kauppaan ja ostaa heräte ostos, mutta kun ei, niin ei.
    Tekisikö se lisää onnellisuutta, tuskin, kunhan saisi terveenä kuolla.
    Työn puuttuminen on varmasti yksi suuri tyytymättömyyden aihe ja myös terveys, mukava jos nuorilla kuitenkin on uskoa elämään ja onnellisuuteen, vaikka niin monella työtä ei olekaan.
    Mielen tasapaino on myös yksi onnellisuus tekijä, olla hyvä itselleen, hyväksyvä, näin on helpompi myös hyväksyä ympäristö ja olosuhteet.
    Onnellisia ei olla tämän Suomi24:n toimintaan, sen on jokainen varmasti kokenut ja allekirjoittaa.
    Lähetin palautetta, onko siitä apua, toivon ainakin.
    Tämä kirjoittaminenkin on hankalaa, melkein joka sanan saa korjata, muualla kirjoittaen ei näin ole.
    Ei nyt vielä periksi anneta, pakkohan tämän on parantua, tai kohta väki vähenee ja mainostajat palstat jättävät.
    Jäädäänpä nyt katsomaan tätä talven jatkumista, lunta vaan sataa, ei taida mielialaa kohentaa sekään, mutta kyllä se siitä vielä muuksi muuttuu, iloa viikon alkuun.
    Veivataanpa taas kirjautumisen kanssa, kirjautunut jo olen, mutta varmasti toista väittää, voi sentään.
  7. Sunnuntaiaamun rauhaa, Marian päivää ja Vihtorin päivää tänään juhlistamme.
    Oliko ennen sanonta, Mariana katoilloilla, Vappuna vaolla, lumesta kyse, ei ole katoilla ei juuri maassakaan.
    Tänään lupailivat lunta tulevan, mutta eikös senkin sanota olevan entisen surmaa.
    Aina niitä vahinkoja tulee, kun liian aikaisin ne auton renkaat vaihtaa, yllättäviä tilanteita tuon sään suhteen aina saattaa tulla, nyt on kyllä kuivaa, pakkasta kymmenen astetta.
    Ihan tänne asti tuo uunipossu tuoksahtaa;)
    Hyvin raikas oli tuuli eilen täälläkin nyt näyttää tyyneltä, taivas aivan selkeä, eipä uskoisi lumisateen uhkaan.
    Ei paljon naurata tämä tilanne kotomaassamme, velka vaan lisääntyy ja porukka riitelee, jostakin kun löytyisi henkilö, joka sanoisi mitä tehdään ja saisi tilanteen korjattua.
    Nyt olisi kaikkien laitettava suu säkistä kiinni ja etenkin niiden joilla rikkautta on tultava reilummin taloisiin osallistumaan, pienituloiset jo äärirajoillaan.
    Katsoin eilen kaupassa päärynöiden hintaa, viikossa nousut 11 senttiä kilohinta, pikkuhiljaa niitä senttejä joka tuotteeseen lisää tulee, aina edes ei huomaa.
    Olikos hjurskaisella synttärit, ei minusta tämä 77 niin kamala ikä ole, melkein täysillä tässä van mennään, iloa silmänurkkaan;)
    Krääsää en minäkään halua lahjaksi viedä, pysyvää ja sopivaa, sitä yritin katsoa, mielestäni onnisuin, mutta näillä seurauksilla mistä jo kerroin.
    E tiedä olenko ilkeä ihminen, mutta palautetta annoin.
    On tämä melkoisen hankalaa tämä kirjoitus ja nyt olen huomannut, että tämä ongelma vain Suomi24:ssä, muualla kirjottaen onnistuu, vai onko vain sattumaa?
    Muualla viestien laitto onnistuu näppäimien kanssa hyvin.
    Nyt sitten taas yrittämään saada kirjoitus näkyviin, eilen ei kelvannut mikään, oli liian lyhyt nimimerkki, en ollut kirjautunut, tai nimimerkki oli jo käytössä.
    Imettelen ettei Suomi24 löydä ammatti ihmisiä laittamaan hommat kuntoon, ei edes ilmoiteta mistä vika johtuu, voisi aivan hyvin tietoa joka palstalle tuoda.
    Jospa nyt sitä lumisadetta odottelemaan auringon paisteessa, tiedä vaikka ohi menisi;)
    Lupsakkaa sunnuntai päivää, kun ei nyt verenpaine nousisi, kun tätä viestiä matkan laitan;)
  8. Huomenta viikonlopun alkuun, sää vielä ihan kauniina ainakin näin aamusta pakkasta seitsemän astetta.
    Lupailivat lunta koko maahan, ehkä sitten huomenissa tännekin.
    Niinhän siinä kävi, että ilman lahjaa juhlimaan joudun lähtemään, harmittaa, palautetta annan, luulisi että kahteen viikkoon ehtii kotimaassa paketin laittaa, kun tavaraa varastossa on.
    Kotihommissa meni minullakin eilinen, siistiä on vaikka vieraita tulla;)
    Pimennyksen huomasin varjojen pidentymisestä ja oudon hämäräksi veti, en uskaltanut aurinkoon katsoa, kun ei suojalasi ollut.
    Eihän tuohon lahjomiseen ollut ennen varaa monellakaan, hyvä kun ruokaan johonkin aikaan riitti ja todella tarpeellista annettiin jos annettiin.
    Muistan kun sain ensimmäisen turhamaisen lahjan, se oli nenäliinapussi, sisällä muutama pitsireunainen nenäliina, sisareni oli jo työssä ja hän tuhlasi rahojaan saaden minut onnelliseksi.
    Pienestä sitä ilostui.
    Olikohan se eilinen mitenkään onnellisempi päivä, en huomannut, kai tätä onnea on tälläisenä joka päivä.
    Voimistele hurskainen, minäkin joka aamu vuoteessa sen teen ja olen saanut olkapääni pysymään kohtalaisessa kunnossa, vakka välillä oireilee, kun niin paljon noiden puikkojen kanssa aherran.
    Kyllä tätä ihastelua maassamme riittää, kuten Neakin huomioit, nämä vuodenajat niiden vaihtelut ihmettelyä ja ihastusta tuottaa.
    Minulta menee hermo niin kuin joskus muorilta, nämä näppäimet suostuvat kirjaimen oman tahtonsa mukaan laittamaan ja aina saan korjailla puutteita, en pikakirjoittaja muutenkaan ole;(
    Nyt sitten se tupla kirjautuminen taas edessä, kivaa päivää toivottelen, heippa!
  9. Huomenta tähän pilvipoutaiseen päivään ja tänään se aurinko vielä pimenee tai piiloutuu, onhan auringon pimennyspäivä.
    Älkää nyt vaan katsoko aurinkoon paljain silmin, on kuulemma vaarallista.
    Tuo katupöly lisää vielä allergia oireista kärsivien tuskaa ja astmaa sairastavat saavat myös vaikeita hengitys vaikeuksia.
    Ei taida olla vielä sellaista lääkettä joka tuon vaivan pois pyyhkäisisi.
    Suvussani on monessa polvessa kärsitty astmasta ja siihen loppui isäni ja mummoni elämä tukehtumiseen.
    En vielä ole oireillut, omat hengitys vaikeudet johtuvat palleaan kertyneestä "pulleudusta", näin ainakin on kokeet osoittaneet.
    Kun nuo jalat suostuisivat yhteistyöhön paremmin voisi tämä vaiva poistua, jo pienen liikkumisen jälkeen sen olen huomannut.
    Siivousta aloittelin minäkin, tosin en vielä mitään suursiivousta, ehkä ensi viikolla pesen ikkunat, kun nyt saisivat nupo kadut puhdistettua, ehtisi vähän aikaa nauttia puhtaista ikkunoista.
    Olen noiden tomaatin taimien kanssa puuhastellut, niitä tuli niin tuhottomasti, piti jo kylvöstä harventaa.
    Ne on nyt itse kuivatettuja siemeniä, saapa nähdä tekevätkö hyvin myös satoa.
    Se on taas tuo joka vuotinen renkaiden vaihto autoilevilla, menee yksiin ikkunan pesun kanssa, keväällä ja syksyllä nämä molemmat hommat melkein pakollisia;)
    Olen ynnämuun kanssa samoilla linjoilla, en yhtään tykkää jos joutuu lupauksien perässä aina uudelleen ja uudelleen juoksemaan.
    Nyt jännään tuleeko postin mukana tieto, että tilaamani synttäri lahja postiin on tullut, sunnuntaina olisi tarkoitus lahja antaa.
    Täpärälle meni tilaus, mutta lupasivat yrittää joutua, tuntuu kummalta, että ei voi vaan pakettiin panna ja lähettää, tarvitseeko viikkoja tilauksen hoito eteenpäin.
    Kai se nyt on tätä tietokone aikaa, moneen kohtaan on kirjattava.
    Jos ei joudu, on kuva vietävä lahjan saajalle, onneksi on oma poika lahjan saajana.
    Kamalan vaikea oli yleensä lahjaa keksiä ja kun mielestäni sen keksin, nyt sitten ei taida joutua, rahana olisi tietysti voinut antaa, mutta halusin muiston tästä vuosipäivästä jättää.
    Mutta, nyt yritän taas lähettää, tiedän melko varmasti, että en muka ole kirjautunut, varmuuden vuoksi kai vaativat uusinnan.
    Nyt odottamaan sitä pimenevää hetkeä, jotenkin muistan, että se oli kolkon tuntuista, kaikki jotenkin hiljeni, se oli kesällä mikä muistissani on.
    No sieltä se sitten aurinko esiin tulee ja elämä jatkuu.
  10. Huomenta ja vieläkin vaan kauniilta sää näyttää.
    Minna Canthin päivää liputamme ja muistoissa kauas taakse päin siirrymme, ihan toinen oli aika Minnan aikaan.
    Esimerkkinä kaikesta naisten asioista, tasa-arvosta, ym hän puhui ja asiaa eteenpäin vei.
    Tähän on tultu, vieläkin töitä joka saralla riittää, ei kai valmiiksi maailma koskaan tule tasa-arvonkaan kohdalla, kakkua ei todella jaeta tasaisesti.
    Katselin eilen puheenjohtajien keskustelua, yhteen puhumista ja ei kovinkaan suurta arvosanaa saa kukaan, samaa jauhamista kaikilla.
    Joutsenia näin pari jäätikön reunalla, kun pyhänä kotiin matkustin, kyllä niitä kohta Huutokosken pellot ovat täynnä.
    Tuota sadetta minä taas kaipaan, sitoisi vähän tuota katupölyä, mikä nyt runsaana leijuu ja pääsisivät katuja puhdistamaan, ilman kastelua se on jotakin aivan kauheaa.
    Päivällä paistetta ja yöllä sadetta, sehän se toive olisi:)
    Revontulia en edes katsellut, unten mailla varmaan olin.
    En ole huomannut ketään loukanneesi merilii, huumoria on monen sorttista, voihan joskus toisen huumori olla toiselle totista totta.
    Muuttuminen on vaikeaa tällä iällä, siksi kai pirttikin samanlaisena pysyy, kiva kun piipahdit ja muistit meitä MdK-MdK, pajukissat kumma kyllä ei vielä kissojaan ole aukaissut, kauniita on pääsiäisliljatkin, kiitos vaan.
    Siellä sinun maisemissa jo kukat hyvinkin kukassa ovat, sen verran etelämpänä asustat.
    Kokous meni hyvin, väkeä noin 70, huomaa hyvin, että kiinnostusta ei talouden hoidon suhteen ole, no kai luotto on hyvä hallituksella.
    Pullat teki hyvin kauppansa, vaikka jäi paljon tarjoilun osalta, myyntiä oli.
    Meillä on kaunis, herkistävä tapa sytyttää kynttilät jokaiselle edellisen vuoden rajan taakse siirtyneille, nyt oli yhdeksän kynttilää, kuoromme lauloi tilanteeseen sopivan laulun.

Tänään menen taas hiuksien leikkaukseen, kasvaa ja harmaantuu, eipä väriä viitsi laittaa, olen mielestäni harmauteni ansainnut ihan rehellisesti, mitäpä niitä muuttamaan;)
    Mukavaa päivää, unohdetaan puheet takatalvesta ja elellään auringon paisteessa.
  11. Eetun päivän huomenet ja onnittelut, kauniina vaan vieläkin päivä valkesi.
    Valoisuudesta ja unen tarpeesta, en tuota kellojen siirtoa ole ymmärtänyt, valoisuus tulee omana aikanaan, näyttipä kello mitä tahansa ja kukon kanssa(tai oletetun) olen aina herännyt ja iltauninen olen.
    Kesäaikana valon riittäessä läpi yön, ehkä iltakin venyy sen nukkumisen suhteen.
    Siivouksesta Katleija puhuit, kyllä se vaan askarruttaa minuakin ja useamman päivän olen minäkin ajatellut siihen uhrata, jospa ensi viikolla toteutuisi, kun ei ole kuin kaksi meno päivää.
    Noista pilkuista, ei ne satu kohdalleen minullakaan, sen tipautan siihen mihin ajatus katkeaa;)
    Tuo koiran ilo omistajan paikalle tullessa on tosi ihana vastaanotto, se sai aina hyvälle tuulelle vaikka olisi mieli maassa kulkenut ja surullinen oli koira, kun ei jostakin syystä mukaan päässyt, häntä koipien välissä alistui osaansa.
    Eilen lähti viesti eka kerralla, kun lyhemmäksi jäi, toisaalta pitäisi kyllä toimia aina, kun lupa tuohon 5000:n merkkiin on.
    Onhan niitä aikaisia keväitä ollut ennenkin, mutta useimmiten sitten kylmä tulee ja tuhoaa aikaiset kylvöt ja muut istutukset.
    Lienee kuitenkin joku kaarnan pala se korvasieni ollut;)
    Mukavaa kuulla, että hyvin siellä teilläkin menee wiiwidear, tuo Doc Martin on mukava sarja, mistä tuollaisen tohtorin ovat löytäneetkään, vakava kuin mikä, ei turhia höpötä arkisista ei romanttisistakaan asioista.
    Toivottavasti pian saamme uudet jaksot nähtäväksi.
    On se hyvä asia, että näkö on säilynyt ja kohtuullisena pysynyt ynnämuu, niin minullakin on, kaksi vuotta syksyllä tulee täyteen ja silloin olisi tutkimusten aika.
    Kuulokin aika hyvä, ainut harmi tuo sihinä, mikä hiljaisuudessa paisuu, mutta näkyy oppimaan senkin vaivan kanssa elämään.
    On kuin ennen sähköt pientä suhinaa piti, tämä vaivani.

Nyt on kuitenkin pitkästä aikaa iso kerho, kevätkokous ja pullaa olisi leivottava, nyt varmaan kato käy osallistujissa, ei kiinnosta kovinkaan monia se miten asiat on hoidettu.
    Uskovat kaiketi, että hyvin se menee ja onhan ne tilintarkastajat asiansa hoitaneet.
    Tietenkin olisi paikallaan kuulla nämä selvitykset ja kantaa ottaa tarvittaessa.
    Hallitus on asiakirjat alle kirjoittanut, nyt sitten vapautusta odotamme kevätkokoukselta.
    Iloa ja valoa päiväänne, nautitaan sillä kylmää on tulossa, heippa!
  12. Huomenta, aloitetaan nyt hurskaisen mainitsema viikko 12 iloisin mielin, aurinko paistaa, elämää hymyilee (toivottavasti kaikille) Ilkka nimisiä voi tänään onnitella.
    Idäntähti tai liljaksi myös kutsuttu, on sitkeä kasvi ja leviääkin reilusti, on kiitollinen ja kauniskin kukka.
    Eläkeläisasiaa oleva aloite sai minutkin allekirjoittamaan, näitä aloitteita on paljon, hyviäkin monesti ja kannatettavia myös.
    Auringon otto ei kai kovinkaan suositeltavaa herkkä ihoisille, hyvin ihoa suojarasvoilla suojaten kai vahinkoa ei välttämättä tule.
    Tulee mieleen lapsuus, ei silloin aurinkoa osattu varoa, koko kesä iho liki paljaana juostiin, en muista että vahinkoa olisi tullut kenellekään.
    Onko ihmisen iho jotenkin huonontunut, vai aurinko muuttanut säteisiinsä vahinkoa tuottavia säteitä, onko otsooni kerroksen väheneminen syypää?
    Istuin eilen parvekkeella, taisin badenbadeniin torkahtaa ja nenä on punainen, se mokoma väriä heti muuttaa, kun aurinkoa naamalleen yrittää saada.
    Muistan joskus lehti nenän päässä piti istua, kun vaan aurinkoiseen istumiseen alkoi. siis joku puun lehti nenälle.
    En muista oliko siitä hyötyä.
    Katselin maalla omenapuun oksia, olisi isoja oksia leikattava, no puut on vanhoja, olisiko mitään hyötyä leikkauksesta.
    Talo tuossa vastapäätä valmistuu, kahden viikon päästä muuttoautot pihan täyttää ja onnelliset ihmiset pääsevät uuteen kotiin.
    Nyt minä onnellinen aloittelen tätä vanhaa kotia hieman kohentelemaan ja sitten lähden käsitöiden ja ystävien pariin.
    Oikein auringosta nautittavaa päivää.
  13. Sunnuntai aamua, nyt täältä keskempää suomea, jälleen tulossa kaunis päivä, niin oli eilenkin.
    Kävimme siellä kesä maisemissa ja yllätys oli iloinen, Killi tuli kun sitä huhuilin, totuttuun tapaan tepasteli keittiöön ja sai muikun päät ruuakseen.
    Sitä ruokkii talven ajan joku, kun ihan hyvä kuntoinen oli, pulskistunutkin oli, silitykseen ei antaudu.
    Kaiken kaikkiaan kiva tapaaminen, todistettua tuli taas, että hyvä muistisia on kissat ja koirat, kai muutkin eläimet.
    Koiria on meillä ollut kaksi ja halu olisi ottaa joko kissa tai koira, mutta järki vielä ainakin sanoo ei.
    Kaikki " tipsut " kyllä haastattelen, kun vastaan tulee.
    Pitää kokeilla tuota hurskaisen neuvoa myös, on tämä melkoista mesomista tämän lähettämisen kanssa.
    Meriliin lausumaan pessimistisesti yhdyn, lisään ikkunoiden pesuun mattojen haun vintiltä ja verhojen vaihdon.
    Kai sitä jaksaa, kun aurinko myönteisyyttä lisää.
    Olen samaa mieltä Anlis1 kanssa, tarve oli silloisissa oloissa asioita noinkin kauhealla tavoilla ruveta hoitamaan, olihan olot silloin todella torppareilla kuin tehtaan työläisilläkin huonot.
    Ammattiliitot ovat hyvin saaneet asioita hoidettua, nyt työ ja raha vastakkain ja rahan valta tahtoo aina voiton viedä.
    Noita kurkun taimia en ole aikoihin kasvattanut, laitan siemenet suoraan maahan, muovikehikko päälle ja hyvin ovat ehtineet.
    Viime kesä oli poikkeus, kolmet siemenet kylvin, satoa en saanut.
    Auringossa istuin eilen puolisen tuntia, tipottain sitä näin aluksi on otettava.
    Varmaan noin on, kun sanot hurskainen noista vitamiineista.
    Kyllähän sitä kaikkea hyvää nyt taas lupaillaan ja tarjoiluakin annetaan, kahvista hernerokkaan, toreilla ja kauppojen edustoilla.
    Nyt toivotan hyvää sunnuntai päivää ja pistän pisteen perään.