Vapaa kuvaus

Hei!

Täältä Savon puolelta olen 83- vuotta täyttänyt naisihminen, kaksi lasta, mieheni menettänyt.

Yksin olen elellyt jo kohta kaksikymmentä vuotta. vuotta, ei valittamista olossani;)
Yksinäiseksi en eloani tunne, aina jotakin touhua päiviin riittää.

Kirjoittelen melkein joka päivä 80+ketjuun, Noja-tuoli otsikon alle , vuoden alusta tänne siirryin, päiväni näin aloitan.

Uskon että mieleni pysyy näin tehden vireänä ja uudet virkistävät ajatukset syntyy lukiessa toisten viestejä.

Eläkeläisyhdistykseen kuulun ja siellä lauluryhmässä laulelen, pientä piristystä hakien..

Terveyteni on hyvä, mitä nyt nuo polvet meinaa kenkkuilemaan ruveta ja se aika paljon jo rajoituksia asettaa, mutta hammasta purren nämä joka päiväiset rientoni suoritan.

Nyt on hiljentynyt harrastus toiminta, enää en jaksa, en tunne yhtä mielekkääksi, mutta mukana kuitenkin vielä olen.
Kesää jo kovasti odotan, nyt kauniista talvesta nautin, siinä se etenee lämpimän tulo, toivossa olen, että kaunis kesä tästä vielä tulee.
Elämässä kiinni, valoisin mielin uutta kohti.

Iloa ja voimia profiiliini kurkistaville;)

Aloituksia

154

Kommenttia

2546

1. Huomenta viikonlopun alkuun, mihin taas viikko hujahtikaan?
    Lämmintä on kolme astetta lämmön puolella, liian aikaista on tämän laatuinen keli, kyllä ne pakkaset vielä tulevat, kunpa ei enää toukokuussa.
    Palstan kenkkuili meinaa ottaa päähän, kirjautuminen onnistuu, mutta lähettäminen aiheuttaa vaikeuksia, on aina pienennettävä viesti alas ja uudelleen kirjauduttava, näin minulle käy.
    Muutenkin joskus tyhjää pää tuottaa, kun sitten vielä kenkkuilee viesti, ei kiva kirjoittaa.
    Jospa nämä ongelmat poistuvat, kun aika on kypsä.
    En tiedä onko palsta muutenkaan tullut paremmaksi, torailu vaan jatkuu, joku kaipaa oikeaa keskustelua (mikä sitä sitten onkaan) ja toiset nikeistä edelleen kiistelevät.
    Toisten kouluttaminen on hankalaa, onko tarpeellistakaan, sitä omaa minää voisi yrittää kouluttaakin;)
    Valo on lisääntynyt, oikein hämmästelin, kun silmäni aukaisin seitsemän kieppeissä, oli jo melko valoisaa, vaikka pilvinen sää onkin, nukuin harvinaisen pitkään.
    Joka keväinen ihmettelyn aika.
    Eilen tein urotyön, kannoin pelarkoniat kellarista, aika surkeita olivat, vieläkö eloon selviävät, näin se on kyllä joka kevät ollut, ihme aina vaan tapahtuu.
    Siitä se alkaa kasvun ihmettely, luonnon herääminen.
    Ei taida tuo Ukrainan elo selkeentyä, mikä ihme se pitää olla, että ei menneitä sotia muisteta, onko se joku sisään kasvanut järjestelmä. että tapeltava on.
    Luulisi nykyisen tiedon kulun ja taidon kanssa asiat muuten järjestyvän, onko miehisen mittapuun mukaan pakko tapella.
    No yritetään viestejä laittaa, jospa tämä tästä selkeentyy, kyllä kieltämättä väsy tulee, ellei asiat parane.
    Perjantai päivä olkoon antoisa ja mielekäs, kaikkea mukavaa mukanaan tuova;)
  2. Huomenta jälleen, pilvinen päivä nousemassa, mittari nollassa, ei taida eilisen veroista aurinkoista päivää tulla.
    Todella keväinen sää oli eilen ja väkeä taas tupa täynnä, kiitokset oli ylipursuvia, kun kahvin kyytipoikana laskiaispullat tarjoiltiin.
    Kuusi henkilöä ja kolmesataa pullaa, kaikille riitti puuhaa, pullat piti ulkona jäähdyttää, siinä oma hommansa vahtia, ettei harakat pullia syönyt.
    Liinojen alla olivat, ei totta puhuen edes yhtäkään harkkaa näkynyt.
    Kyllä nuo kuluneet vitsit meinaa enemmän ärsyttää kuin naurattaa, mutta ainahan joukossa niitäkin jotka ei ole ennen kuulleet ja nauru maistuu.
    Eilen kerhossa luettiin savolaisäidin kirje pojalleen ja jopa oli hauskaa, minä vaisusti vaan hymyilin, tuttu juttu oli, monesti jo kuultu.
    Saattaa olla, että masennuksen puolelle tuollainen julistus terveenä olemisesta omien tuskien kanssa olevalle menee.
    Minä myös mielenkiinnolla luen tänne pirttiin tulleet viestit ja odotan kaikilta niitä juttuja, myös sinulta Merilii, kiva on kuulla päivän kulutuksesta ja menoista.
    Yhäkö nuo vastoinkäymiset muoria kiusaa, koeta nyt vaan sinnikkäästi, kyllä se siitä.
    Noita hämähäkkejä en juurikaan ole nähnyt näissä kerrostaloissa, muuta pölyä kylläkin, taidokkaita ovat verkkonsa kutomaan ja kestäviäkin, joskus metsässä liikkuessa väkisin takertuu vaatteisiin, eikä millään meinaa irrota.
    Oikeita vieraita, siis harvoin käypiä pitäisi kyllä jaksaa hyvänä pitää, mutta minäkin mieluummin niitä joilla tietoa ja tuttua minun laiskuuteni on.
    Se että pitäisi laittaa kunnon tarjoukset ja kattaukset, niistä laistaisin.
    Mieluummin sellaisia vieraita toivon, että voi tyrkätä mukin käteen ja siinä se;)
    Vähän häpeillen näin kerron, hyi minua;(
    Voi että tuo mullan kanssa leikkiminen alkaa olla tätä päivää, kun nyt tuonne kellariin jaksaisin ja ne kuivat pelakuut sieltä hakisin, siitä se ehken lähtisi käyntiin muidenkin ruukkujen mullan vaihto.
    Viskaa nyt murunen tuota intoa tänne minullekin Marja-Liisa, olen melko kyllääntynyt kaikkeen ja että vielä siemenestä jaksaisin, niin kuin sinä teet. voi sentään.
    Itsekin hämmästelen tätä haluttomuuttani, mutta ehkä se vielä syttyy, joitakin taimia tilasin jo puutarhalta, jotenkin ei vaan jaksa ajatella niitä multalaatikoita olohuoneen ikkunalla.
    Tomaatin siemeniä kyllä meinaan, tytärkin niitä odottaa mökilleen.
    Jotakin kodin kohennustakin pitäisi aikaan saada, mutta nyt ei fiilistä siihenkään, olen kyllä vähän köhäinen sekö se innon vie, muuta syytä en keksi.
    Jospa se tästä, torstai ainakin toivoa täynnä, katsotaan illalla onko asiat parantuneet, tekemisen päivää teille innostuneille;)
  3. Huomenta, kirjaus onnistui, mitä sitten lähettämisen tullessa sanookaan.
    Aika kauan on tämä eipäs, juupas leikki jo kestänyt, kirjoittajat väsyvät.
    Ei myöskään kinastelu ole loppunut, luin juuri tuolla erään ketjun läpi ja sama eripura vaan jatkuu.
    Nikittömänä kirjoittajat viestejään lähettelee ja epäluulo suuntaan jos toiseen kohdistuu, huomioitiin pirttimmekin.
    Miksi pitää aina kohdistaa epäilyä milloin mihinkin, voisiko vaan lukea, vastata, tai jättää huomiotta, ilkeily vaan jatkuu vastaamalla sellaiseen.
    Harvoin luenkaan noita muita ketjuja, minusta olisi kyllä hyvä jos aloittajan nimi näkyisi, silläkin on oma merkitys.
    Tuollaista se oli ennen varmaan ainakin noilla rakennusalalla työtä tehneillä, miten lienee nyt.
    Ei hyvältä kuulosta nykyisetkään työsopimusehdot, uudistuksia vaan meinataan ja taitaa kallistua enemmän sen työtekijän harmiksi.
    Solidaarisuutta kaivataan, sitä ei vaan työtä antavat edelleenkään tunne, osinkoja vaan jaellaan.
    No asia ei minulle kuulu, aika on ohi ajanut.
    Kai tämä jonkinlaista aivovoimistelua on ja nämä nivelvaivaiset sormetkin harjoitusta saavat;)
    Tyhjän puhumista osaltani, mutta ei tämä paljonkaan muutu livenä elämisestä ja olosta, yhtä tyhjää kalisee suunsoittokin;)
    Ihmisetkin ihan samaa tapaa pitävät kirjoituksissa kuin elämässä muutenkin, ilkeilijöitä on maailma täynnä, niin raadollisia ollaan, mihinkäs koira tavoistaan pääsee.
    Kyllä jäi mäet laskematta, jos liukurille olisin istunut, niin siihenpä olisin jäänyt, ulkopuolisen apua olisin ylös nousuun tarvinnut, itsesuojelu vaisto elää.

Alanpa nyt kokeilemaan miten lähettäminen onnistuu, ai niin sää, nollan tietämillä mittari, lunta sataa ja sinne sekaan aion lähteä, on se pullan paisto päivä.
    Hyvää ja lupsakkaa päivää kaikille.
  4. Huomenta, eipä taida kovin kovaa tuuli puhaltaa, pakkasta seitsemän astetta, kyllä olisi hyvä sään puolesta vaikka mäkeä laskea.
    On se vaan todettava, että vanhuus tulee, ei meinaa enää tätä pirtin kirjoitustakaan viitsiä kirjoittaa, tosin aiheitakaan ei uusia ilmaannu.
    Maailman meno on sellaista, ei voi kuin todeta, että mikään ei ole enää varmaa, lupauksiin ei auta uskoa.
    Mukava on ollut talvi, jos tuota pimeää aikaa ei ajattele, nyt jo valon voima voitolle kääntyy, jospa se mielialakin siitä kohoaisi.
    Ihmeellistä miten saattaa masentava tunne iskeä melkein olemattomista asioista, asioista joille pitäisi vain hymyillä.
    Ihminen on kummallinen, voimaton joskus omia tunteitaankin kohtaan.
    Tämä palstakin tuntuu aiheuttavan harmia monelle, minulla nyt on onnistunut suurin piirtein, kun muistan ensi alkuun kirjautua.
    Tuttua kyllä tuokin, että kirjoitukset häipyy tai väkkärä jää pyörimään, ongelmia varmaan riittää, ennen kuin tämä taas kunnolla alkaa sujumaan.
    Laskutaitokin on monesti ollut koetuksella, olen kyllä ajatellut nämä +,- ja x-laskut melko hyvin osaavani, toisin on todistettu;)
    Tuon puoleinen elämä on kyllä totuudelta salassa, mutta uskoisin ahdasta olevan siellä tulisessa paikassa, jos kovin ankarasti tuomiot luetaan.
    Hiihtolomat on alkaneet, täällä meillä taitaa parin viikon päästä olla.
    Nyt sitten sinne mäenlaskuun, kuka voimiltaan jaksaa, hyvää laskiaistiistaita.
    Nyt sitten väitettiin että en ole kirjautunut, kun pääsin kehumasta, joten katsotaan pääsenkö millään sisään?
    Ei meinaa onnistua######
  5. Viikkoa aloittamassa, pakkasella alkaa, kuusitoista astetta mittarissa, mutta luvassa lauhtuvaa taas.
    Tämä pakkanen olisi oikein sopiva, nyt varmaan hangetkin kestää hiihdellä.
    Ajattelen hirven koipia, kyllä ne läpi hangen menee ja varmaan verille tulevat, voi raasuja, ehkä ne liikkuvat vain välttämättömän, huonosti on Luojamme tämänkin asian hoitanut.
    Meri-kukan pulkka mäessä olosta tuli tosiaan pirttiläisten hauskat laskiaisriehat, reelläkin mentiin ja kuka kenenkin kyydissä, ne ajat on menneet, enää ei sen laatuista hauskaa osata tai kyvetä pitämään.
    Vaikka eipä tuo kovin raskaaksi kävisi, kai nyt olemme sen ajan vaan kadottaneet, jolloin voi mielikuvien kanssa leikkiä, harmi.
    Eilen minunkin pojan tytär täytti 27, olikohan se noin, liki ainakin. opettaja neiti haaveilee muuttaa ulkomaille, en ymmärrä miksi.
    On oleillut useammin Englannissa ja sinne kaipaa, ennen sanottiin vanhaksi piiaksi, kun 25 vuotta täytti;)
    Hitaasti aukeaa Suomi24 minullakin, onko sitten syy koneessa.
    Kalliiksi nuo harrastukset nuorien vanhemmille tulee, kun aina on kuskattavakin, useampi lapsi kun perheessä on, menee aikaakin vanhemmilta viedä eri harrastuksiin.
    Eilen juuri muistelimme omaa nuoruutta ja maalla eläneet ystävät kertoivat miten lapsi työvoimaa käytettiin heidän olo piirissään.
    Seitsemän vuotiaana jo piiaksi, koulua oli vain kahtena päivänä viikossa, vinttikaivosta kertoi vettä nostaneensa, vain puoli ämpäriä kerrallaan, kun ei enemmän jaksanut.
    Sisaruksia oli paljon, uima reissulla isommat vahtivat pienempiään, tänä päivänä ei voisi kuvitella, että niin pienet pystyisivät pienempiään vahtimaan, ei uskaltaisi ajatellakaan.
    Minulla ei tuollaisia kokemuksia ole, nuorin olin ja äiti oli kotiäiti, eikä töitäkään juuri sellaisia ollut, että olisi tarvinnut osallistua.
    Nykynuoret eivät totena pidä näitä kertomuksia, toteavat se oli silloin.
    Asiat menevät eteenpäin, joskus vaan tuntuu, että vauhti on liian kovaa, eihän nytkään lapsuutta juuri ole, ei työn teon vuoksi, vaan lapsena jo aikuista leikitään..
    Nyt on kuitenkin alettava tätä uutta viikkoa elämään, mitä tuonee tullessaan, toivon että kaikkea mukavaa meille kaikille;)
  6. Sunnuntaiaamua, ystävänpäivä ohitettu, kortteja ja viestejä saatu, kiitos niistä.
    En osaa sanoa tarvitaanko tätä päivää, näin kuitenkin on ja jossakin vakuuteltiin, että hyvää tekee.
    Eihän se varmasti kenellekään pahaa tee, mutta osoittaako se nyt sitten todella, että ystäviä ollaan.
    Luulen että ystävä tietää ilman korttiakin, mutta onhan näitä muitakin erilaisten päivien kaupallisia tarjoajia, siinä se menee tämäkin;)
    Kävin illalla myöhemmin lenkillä ja silloin jo pakasti, keli oli hyvä ja reipasta oli astua, kun nastat alla, nyt on pakkasta kaksitoista astetta, oikein hieno päivä tulossa.
    Olen saanut kutsun ruokailemaan yhden ystävän luokse, sekin liittyen eiliseen päivään, mukava rupeama tiedossa.
    Yhdistyksessämme alkoi kyläily aika, ihan yllätyksenä voi vieraita saada, no sehän olisi kivaa, pullaa pakkaseen leivoin, vaikka tarjoilu ei ole päätarkoitus, vaan tutustuminen tälläkin tapaa.
    Kerhossa ei ehdi juurikaan lähempää tuttavuutta tehdä, nyt tähän on mahdollisuus, sitä haluaville, itse en kylläkään ole ajatellut kylään mennä.
    Marja- Liisa hattua taas nostan tuolle sinun ahkeruudelle, tiedän että asiat sinulla reilassa, siemenien ja taimien kanssa.
    Jipii huudon ymmärrän täysin, muistissani on lastenlasten hoidot, kyllä siinä mehut meni mummolta, niin mukavaa kuin se toisaalta olikin, no ne hoidot on loppuneet.
    Katsoin Feisbookista miten mummon yksi lapsi oli saanut kasvomaalauksen oppilailtaan, ei tarvitse hoitajaa enää hänkään;)
    Niin ne Savossa linnutkin osaavat laajentaa lauluaan;)
    Postin sain auki hyvin Suomi24:ssä, tosin sinne ei paljon postia tule, mutta on kuitenkin olemassa, minä sivujen puuttuminen ei minua paljon haittaa, en ehtinyt paljon käydä aiemminkaan yhteisössä.
    Onhan se tai oli paikka missä olisi voinut yksityisesti viestejä lähettää, jospa se vielä ilmestyy.
    TV on minunkin ajan kuluni suurelta osin, tulee samalla käsillä jotakin tehtyä, kun aina ajatus, että hyödyksi on oltava tavalla tai toisella.
    Eipä ole tullut katseltua noita kolikoita, nyt sitten pitää ruveta seuraamaan ja muori olet muori minulle aina;)
    Samoilla linjoilla Ramoona kuin myös ynnämuun kanssa tuosta eilisestä päivästä, kaupallinen tämäkin juttu on ja paisuu ajan oloon, mutta ollaan vaan pirtissä ihan ystävällisiä sen enempää miettimättä;)
    Nyt on uhkaavasti tuo 5000 sanan loppupää kohta näkyvissä, joten päätän tällä kertaa, toivotuksiin mukavasta päivästä teille viestien laittajat ja lukijat;)
  7. Hyvinhän tuo on esille tullut Venlastiina, sinulle ja kaikille ystäville oikein onnekasta Ystävänpäivää.
    Ystävyys on hieno asia, noita ystäviksi laskettavia on paljon, mutta se sydänystävä, onko heitä?
    Mitä tuo edellinen sitten tarkoittaakaan, olen ajatellut näin, ystävä sanan täydessä merkityksessä on ihminen joka ymmärtää hyvinkin pienestä toisen mielen liikkeet, näkee ilmeistä miten asiat todella on.
    Ystävä on pyyteetön, valmis tukemaan ja hyväksymään, jopa toisen virheet, ehdottoman luotettava, kuunteleva, lohduttaja, mutta myös vilpittömästi iloiten ystävän onnesta.
    Paljon vaaditaan ystävältä, kaikille ei tätä ystävää edes löydykään, silloin on tyydyttävä vähempään ja ystävä on ystävä, mutta ei se sydänystävä, onnellinen hän joka sellaisen löytää.
    Palsta ystävyys perustuu kirjoituksiin ja nekin johtavat ystävyyteen, olen ymmärtänyt pirttiin kirjoittajat ystäviksi, saman suuntaisten ajatuksien vuoksi, toki joskus kovin tarkkaan tutkimatta jos poikkeamia tulee esiin.
    Vihamielisiä kirjoituksia olen saanut, ehkä en ystäväksi heille kelpaa;)
    Tämän pitkän selvityksen jälkeen, ollaan ystäviä pirtissä.
    Kiitos neuvosta poistaa mainokset, sitä kokeilen;)
    On tässä vielä monenlaista opettelua tämän uudistuksen jälkeen, mietin minäkin miten poistaa nuo vastaukset kellostani, kunnes huomasin painaa katso kaikki vastaukset ja sieltä sitten löytyi merkitse luetuksi, kellosta luku hävisi.
    Olen samaa mieltä Laten kanssa, väliaika tietoja saisi tulla palstan tilasta, voi olla että jossakin kerrotaankin, minun silmiin ei ole sattunut.
    Ei ole tuollaista kyselyäkään tullut, mistä sini-sirkku mainitsi.
    Popsitaan vaan pillereitä muori hyvä, niiden voimalla minunkin jalkani liikkuvat, sen kävelylenkin olen jaksanut, sekö unen syvyyttä lienee lisännyt, nukuin viime yönäkin kahdeksan ja puoli tuntia heräämättä, nyt pitäisi jaksaa;)
    Siivous hommat jo hyvällä alulla, pyykkikone päälle ja eikun puuhastelemaan näitä viikonlopuksi suunniteltuja hommia.
    Ystävänpäivä terveiset vielä kerran ja onnittelut Tino nimisille.
  8. Pakkasaamua välillä, seitsemän astetta mittarissa.
    Saattaa tänään aurinko näkyä, vielä ei osaa sitä varmaksi sanoa, taivas vielä harmaa, idän suunnasta kuitenkin jo kajoa, siitä se päiväksi valkenee.
    Eilen lenkillä olikin taiteilua, hiekka oli jään alla ja oli liukasta.
    Ohi kulkenut mies kysyi, eikö ole piikkejä jalan alla, pakko todeta ei ole, ovat kotona, hän pyöritteli päätään ja meni vauhdilla ohi, hänellä jarrut oli kengissä.
    Jäihän niitä eläke vuosia hukkaan tämän ikäisiltä, eikös vuosi ollut 1962 mistä eläke alkoi kertyä, muutamia työvuosia jäi huomioimatta.
    Veden katkeamisia, samoin sähkön pois oloa en edes muista sattuneen tässä talossa, olen jo kaksitoista vuotta asunut.
    Hyvänen aika, mihin onkaan nekin vuodet kadonneet ja miten ne olen oikein elänyt?
    Aina kai sitä touhua on riittänyt, kun en ole muistelemaan joutanut;)
    Noita yksin olo iltoja oli jonkun verran minullakin, tosin lapset oli läsnä, mutta miehen suhteen ilta aina yksinäinen, teatteri hänetkin vei.
    Parikymmenetä vuotta, siinä ne vuodet vierähti, melkein saman ajan osan illasta istuin minäkin toisen kulttuurilajin parissa, elokuviin lippuja kauppasin.
    Kai sitä oli illaksi sitä perheen huolto hommiakin, päivät kun työssä kävi.
    No kesät oli sitten mökillä oloa.
    Kaikenlaiseen elämiseen sitä tottuu, kun ei muuta voi, nyt olisin täysin oman tahtoni alainen, mutta vieläkään ei meinaa elämä rauhoittua, aina jotakin menoa mielessä, vastuu velvoittaa;)
    Samoja asioita olen varmaan kertonut sataan kertaan, mutta mistä sitä aina uuttakaan löytyy;)
    Kyllä tällä palstalla sotkua vielä on, mutta älä nyt hermostu muori, uskon että lopulta kaikki luistaa, kunhan alkukankeus poistuu.
    Ennen häiritsi mainokset, nyt tuo tyhjä tila, kaiketi se on tarkoitettu kuitenkin mainoksille, saa pyörittä ylhäältä, sitten tyhjää vielä alhaallakin ja tuo vastaa alkuperäiseen viestiin on minusta turha.
    Lukijoiden määrää en huomaa missään, hyvä että tuo sanojen luku näkyy, paremmin älyää lopettaa kirjoituksen, kun sitä vilkaisee;)
    Joten taas on korkea aika lopettaa, mukavaa päivää vaan kaikille ja viikonloppu se myös alkamassa.
    Onnea Sulot, ,,,
  9. Huomenet jälleen, melko hyvin nukutun yön jälkeen on mukava aloittaa uutta päivää.
    Kaksi mukillista on kahvia juotu, virkeyttä se lisää, ihania nämä aamut.
    Tuntuu kuin jaksaisi vaikka mitä, kyllä illalla on yhtä ihanaa nukkumaan mennä, kun päivän on touhunnut, milloin enemmän, milloin vähemmän.
    Unenlahjani on niin hyvät, kun pään tyynyyn laitan, hetkessä nukkumatin luona olen.
    Tirskunut ja pärskynyt olen, jospa tästä nenän niistolla selviäisi, ei ole kovin usein muuta flunssaa päälle iskenyt, ehkä ei nytkään.
    Niin, kyllä minullekin liki kahdeksi kuukaudeksi tuo tanskassa maksettu ruoka aterian lasku riittäisi. mutta kuuntelin eilen radiosta suomalaisen öky miehen osinkojen suuruutta, kyllä niillä rahoilla syödään montakin ateriaa noilla hinnoilla.
    Varmaan minulle kymmenen vuotta tarvitaan ennen kuin edes lähelle sitä summaa pääsisi, aivan kohtuutonta.
    Työn perässä sitä ihmiset tänä päivänäkin muuttavat paikasta toiseen, kyllä se työn saanti parempaa oli silloin kohta sodan päätyttyä ja vähän jälkeenkin.
    Minä olen koko työelämäni ajan täällä asunut ja tänne loppuukin eloni.
    Ramoona, ne ruusupullat tehdään samoin, leikellään ruusu pintaan, sain tämän kastettavan pullan teosta tiedon vasta nyt kerhojen pullan paistossa, meillä siellä yksi leipurina elämänsä työn tehnyt toi tämän mallin ruusupullasta.
    Veteen meillä aina pulla kerhossa tehdään, voita vaan enemmän, kuten Paulamaria mainitsi, kilvan aina ostavat loppuja mitä jää yli tarpeen.
    Kerhossamme on ilmaiset kahvit jäsenille, melkeinpä pullien myynnillä tarpeisiin eurot saadaan, vaikka liki 200 jäsentä kerhoon osallistuu.
    Vanhuuttako lienee, kun entisiä aikoja haikailee, mutta eikös se niin ole, että ne vanhat pitää muistaa ja tuntea, muuten ei elämälle osaa arvoa antaa.
    Hintriikan kaipailu on ihan asiaa, samoin olen tulenlieskaa ajatellut, runoketju ei oikein elä, niin kuin hänen laittamanaan.
    Nyt näyttää siltä, että pilvinen päivä tulossa, mutta ihana oli tuo keväinen muutama päivä kokea, pitkän pimeän ajan jälkeen siitä todella nautti, sohjossa minäkin lenkkini raahustin, huomasi ihmisten enemmän hymyilevän;)
    Elman nimipäivä tänään, onnea.
    Aloitetaan nyt torstain touhut, ulos on yritettävä, jospa raitis ilma hyvää tekee tälle nuhalleni, päivän jatkoja teille toisillekin;)
  10. Huomenta jälleen, nyt tiistai päivään virittäydymme, pakkanen humahti taas nollan tienoille kovasti vaihtelee.
    Kymmenes päivä jo tätäkin kuuta aluillaan, Elinat saa nimipäivä onnittelut.
    Eipä taida vahinkoa tulla jos joskus juhlinta lipeää, kun ei tavaksi asti tule ja ikä siitäkin suojaa antaa.
    Silmä lepää, kun pääsee oikeaan ympäristöön luontoamme katseleman, muistan miten mökillä vielä elellessä pääsi hankiaisilla hiihtämään, oli se elämys sekin.
    Tuo ampuminen ei onnistuisi minulta, miehien puuhia onkin enemmän, vaikka kyllä naisetkin metsästämään ovat ryhtyneet.
    Ruuaksi on metsän eläimet meille tarkoitettu, onneksi ei itse sitä tappamista tarvitse tehdä, valmista vaan ostelee
    Aika helppo tuo kirjautuminen oli, nyt on vain aina muistettava kirjautua.
    Parasta olisi jättää koko lottoaminen, mutta kun numerot samat aina on mieleen jäänyt, harmittaisi kamalasti jos huomaisi voitto niille numeroille tulleen.
    Ikävä kaveri tuo pakotus nukkuessa, toivottavasti tohtori jonkun avun sinulle keksii muori.( mummeli77)
    Late ahertaa huusholli töissä, taitavaksi olet varmaan tullut, kaikkea osaat, no miksipä ei, kyllä miehillä samat mahdollisuudet osata keittiö hommatkin, varmasti onnellinen on emäntä.
    Niin se pitääkin olla, tekee ken jaksaa, tilanteen mukaan.
    Hyvä voitto tuo olikin hurskaisella, onneksi olkoon.
    Valmis muussia en koskaan ole kokeillut, hyväksi olen kuullut kehuttavan täälläkin
    Minä vaan perunoita kuorin ja muussaan, hyvää tulee niinkin.
    Noin se on kuten Anlis1 sanot, aina jossakin nipistyksiä tuntuu, viimeisin vaivani etu ja keskisormen välissä oleva alue kipeytyi ykskaks ja menipä melko toimimattomaksi koko käsi, Buranalla sain helpotusta.
    Ei aina osaa edes odottaa mistä milloinkin vaiva ilmenee, no näitä ikälisiä ovat;)
    Kai nämä niitä pienempiä vaivoja oikeiden sarauksien rinnalla, mutta tuntuu nämäkin, kiusa se on pienikin.
    Nyt kävelytän itseäni pari kilometriä ja sitten laulamaan, olen oikein tyytyväinen itseeni, olen toista kuukautta kävellyt joka päivä, vaikka kivuliasta välillä onkin.
    Onnea kaikille päivän kuluttamiseen;)
  11. Huomenta viikon alkuun ja onpa pieni pakkanen, kaksitoista astetta mittarissa.
    Voi odottaa aurinkoista päivää, eilenkin paistoi ja ihan mukava oli tuulessa lenkki tehdä.
    Kyllä on päivä jatkunut, nyt jo alkaa ulkona valoisaa olla ja illalla viiden jälkeen hämärtyy, kevät alkaa luoksemme saapumaan.
    Olipas kiva kuulla sinusta Anlis 1, niin se on, että koneet reistaa ja välistä taukoja tekee, minä en kylläkään tykkää näistä koneiden vioista, heti korjaajan hommaan.
    Paljon konetta en käytä, näin aamuisin toimitan kaikki asiat ja laitan päiväksi kiinni, illalla sitten kurkkaan.
    Ei sido kone minua, en aina sen edessä istu, mutta kiva kapistus kuitenkin.
    Eilen tutkin kanta.fi osiota ja sain selville voimassa olevat reseptit ja vähän kertomuksia vaivoistani, ei ollut pitkiä juttuja.
    Samoin kurkkasin veikkauksen puolelle ja huomasin saaneeni voiton, peräti 2,50 euroa, sillä jo iso ilo irti saadaan.
    Onkohan kellään muulla niin huono tuuri kuin minulla noiden voittojen suhteen?
    Hirvestä käristystä en ole koskaan tehnyt, vaikka joskus sitä riittävästi onkin ollut tarjolla, paistissa etupäästä on käytetty, joskus koko liha könttänä uunissa paistettu, hyvää kumpikin.
    Hyvän kokoinen pala on sinulle annettukin Marja -Liisa.

Suuressa vaarassa on niitä kuperkeikkoja tulla, on nuo kadut paikkapaikoin todella kurjassa kunnossa.
    Lumen tulon jälkeen on tallaantunut muhkuroiksi, eihän siinä hiekkakaan auta, olisi tiehöylälle hommia.
    Kaikin paikoin ei ole edes hiekkaa näytettykään, kyllä saa kieli keskellä suuta käveltävä ja sitten nämä vaivaiset koivet lisää rasittuvat
    Kunpa nyt talven pääsisi ilman luiden katkomisia, onnellinen olisin, en sellaista ole vielä tähän mennessä kokenutkaan.

Olipa irkun mainitsema poika korvan taakse ohjeen laittanut ja toiminut tilanteen mukaan, siinäpä sitten sai vuoron selkään taputella.
    Noin olen tehnytkin usein mitä merilii kerroit, mutta kun ei mielestäni toiminut tällä kertaa, tavallaan se pienen hetken perästä on väläyksenä esiin putkahtanut.

Tänään käsitöiden pariin, vienkin taikinan ja vohveliraudan, paistamme vaihteeksi vohveleita kahvin kanssa.
    Mansikkahilloa kyytipojaksi, maistuis varmaan toisillekin;)
    Aloitellaan viikko hyvillä mielin( jos mahdollista), siitä se taas nopsaan viikonlopuksi kääntyy;)
  12. Sunnuntaiaamua, tuulista ja sateista, pakkasta vain kolme astetta.
    Kynttilänpäivää vietämme ja Laina juhlii nimipäiväänsä, onneksi olkoon kaikille Laina nimisille.
    Kalliiksi tulee tuo sähköllä lämmittäminen, mutta mikäs se halpaa tänä päivänä onkaan, ei liene milloinkaan ollutkaan.
    Olihan se joskus ohjelmassa Tankki täyteen, kun ostettava oli kun halpaa oli, hitsi kun ei tule omistajan nimi mieleen;(
    Reinikainen oli poliisi, mutta,,,,
    Onko jo huolestuttava, kun ei nimet tule hetkenkään perästä mieleen.
    Kiva kun meri-kukka on tullut kotiin, kyllä minä jo huhuilinkin;)
    Mukava on muualla käydä, mutta mukava myös kotiin tulla se on koettu.
    Tuo matkustaminen alkaa vähän tyrehtyä, ei vaan kauas kaipaa.
    Noista muistolauseista, osuvia molemmat, totuudellinen tuo Marja-Liisankin, noin varmaan käy;)
    Hyvä on varmistaa myös se sopiiko uusissa oloissa tapaaminen;)
    Aika reippaasti ulkona vihuri käy, pitänee odottaa iltaan ennen kuin lenkille lähtee, vaikka on tuota elopainoa niin, ettei hevillä ilmaan lennä.
    Jospa tästä jotakin päivän kuluksi keksin tekemistä, tai voinhan vaan yrittää oleilua, uskon senkin tässä mielentilassa onnistuvan.
    Rauhaisaa päivää kaikille, kenkuttaa vähän kun ei tuo yllä mainittu nimi tule mieleen, vaikka kuinka yritän;)
  13. Huomenta viikonlopun alkuun, lunta sataa, pakkasta kolme astetta, oikein kiva ulkoilu ilma.
    Tuuli saattaa puhallella, kun katsoin kulkijoita, nostelivat kauluksiaan suojaksi.
    Noita Venlastiinan kyytipelejä näkee runsaasti kaduillakin ja muori taitaa jo ekspertti tällä ajopelillä menossa.
    Hyvä keksintö kaikkiaan, voi istua ja levätä, kun voimat loppuu.
    Talvisotaa katselin illalla ja kyllä miettimään pistää mitä kaikkea on sodassa olleet saaneetkaan kestää ja miten sieltä hengissä selvinneet, elämäänsä jaksoivat ja vieläkin jaksavat elää.
    Kauheata ja maailma ei mistään opi, sotaa vaan joka paikassa, media hehkuttaa ja lietsoo lisää sotimaan.
    Miksi sodasta ja sen mahdollisuuksista aina puhutaan, eikö voisi senkin energian rauhan tahtoiseen toimintaan laittaa.
    Uhitellaan sotatoimilla, välineillä, harjoituksilla, miksi?
    Valta ja rikkauksien haluko se tappelua aiheuttaa, joskus ajatuksissa käy, että suuret pojat, johtajat hiekkalaatikolla asioita hoitavat?
    Paljon puhetta meidänkin eduskunta tuottaa, tekoja harvakseen, ei löydy yhteistä hyvää minkä eteen jaksaisi ponnistella.
    Valta maistuisi kaikille, mutta sen saamisesta seuraa myös vastuu, koko kansan hyvinvointia päätöksiltä odotetaan.

Kyllä noita kuolin ilmoituksia tulee aina vilkaistua ja vuosiluvut seurattuja, monia tuttuja näkee pois lähteneen minunkin ikäryhmästä.
    Elinikä nousee, kohta 100 vuotias ei ihme olekaan.
    Vai on muorilla oma taxikuski, niin sitä pitää, ihan kiva, että juttu seuraa silläkin tapaa. Vaikka savolaisista sanotaan, että puheliaita ovat, ei näissä minun ympyröissä sitä oikein tunnuta käytettävän.
    Tuppisuina istutaan, ellei tuttuja satu kohdalle.
    Tuo menneisyys mitä voimme historian lehdiltä seurata on aarrearkku ja harmi että kaikkea ei ole talteen laitettu
    Vanhat yhdistysten pöytäkirjatkin ovat oivallisia menneiden asioiden nykypäivään tuotuina tietolähteinä.
    Tuohon Venlastiinan ihasteluun yhdyn, kyllä Suomen luonto on kaunis ja vielä joka vuoden aikana;)
    Saamelaisten kansallispäivä tänään ja Tiiat juhlivat nimipäiväänsä, paljon onnea;)
    Kohta on kaksituhatta sanaa kirjoitettu, nyt on viisainta tältä aamulta lopettaa;)
    Ei muuta kuin mukavaa olemista itse kullekin.
  14. Myöhäisempää huomenta tänään,syy kävin kokeissa.
    Tuo kilpirauhanen vaatii joskus tarkennusta.
    Tein urotyön, kävelin kotiin, ehkä matka viitisen kilometriä, tie oli irtolumen peitossa ja mutrusi jalan alla ikävästi.
    Tiukkaa teki, mutta hoin itselleni laihduttaja ohjelman komentoja telkkarista, jaksaa, jaksaa,,,, ja horjuen jo loppumatkan tulin.
    Saattoi joku ohikulkija ajatella, että voi mummo parka.
    Tytär jo oli soittanut, kai hätääntynyt kun ei valoja ollut minulla hänen työhön mennessä ikkunoissa, unohdin mainita kokeista hänelle.
    Ihmetteli, että miksi en soittanut, hän olisi hakenut, no soitapa, kun puhelin jäi kotiin.
    Mutta kaiken kaikkiaan, hyvä minä, kahvit on juotu, suihkussa käyty ja kohta laulamaan;)

Tuon kellon minäkin hoksasin ja sinne tulee ilmeisesti aina ilmoitus vastauksen jälkeen edelliselle.
    Saatan täyttää joidenkin laskurin tiuhaan, kun näin vastaan?
    Ei taida sellaiseen vesijumppaan päästä joka lähetteellä tulee, mutta onhan teilläkin siellä sellainen uimahalli, minne pääsee pulikoimaan ihan omalla luvalla, ymmärsin kyllä lausumasi Late.
    Kunnon kohentumista vaimollesi;)
    Minulla vähän samanlaisia kokemuksia uima harrastuksesta kuin ynnämuulla, iho ongelmat minulla herkässä.
    Vesijuoksu olisi kyllä hyväksi jaloille, ei rasita niin kuin tämän aamun lenkki.

Mutta nyt on saatava aikataulu toimivaksi, rutiiniksi on tämä elämä muuttunut, kaikki hommat aikataulutettu, kamalaa, miten niin on käynytkään;)
    Mukavaa päivää vaan kaikille, tehkää ennätyksiä, niin kuin minä, öhöm!