Vapaa kuvaus

Hei!

Täältä Savon puolelta olen 83- vuotta täyttänyt naisihminen, kaksi lasta, mieheni menettänyt.

Yksin olen elellyt jo kohta kaksikymmentä vuotta. vuotta, ei valittamista olossani;)
Yksinäiseksi en eloani tunne, aina jotakin touhua päiviin riittää.

Kirjoittelen melkein joka päivä 80+ketjuun, Noja-tuoli otsikon alle , vuoden alusta tänne siirryin, päiväni näin aloitan.

Uskon että mieleni pysyy näin tehden vireänä ja uudet virkistävät ajatukset syntyy lukiessa toisten viestejä.

Eläkeläisyhdistykseen kuulun ja siellä lauluryhmässä laulelen, pientä piristystä hakien..

Terveyteni on hyvä, mitä nyt nuo polvet meinaa kenkkuilemaan ruveta ja se aika paljon jo rajoituksia asettaa, mutta hammasta purren nämä joka päiväiset rientoni suoritan.

Nyt on hiljentynyt harrastus toiminta, enää en jaksa, en tunne yhtä mielekkääksi, mutta mukana kuitenkin vielä olen.
Kesää jo kovasti odotan, nyt kauniista talvesta nautin, siinä se etenee lämpimän tulo, toivossa olen, että kaunis kesä tästä vielä tulee.
Elämässä kiinni, valoisin mielin uutta kohti.

Iloa ja voimia profiiliini kurkistaville;)

Aloituksia

154

Kommenttia

2546

1. Lauantaiaamua,+pilvessä+ja+hieman+viileämpää,+ainakin+näin+aamulla,+tuulikin+puissa+soi.Ei+näkynyt+kuun+pimennys,+yritin+tirkistellä+sinne+suuntaan+missä+kerrottiin+olevan,+pilvistä+vaan+näkyi.Yrittelen+siivousta,+jospa+ei+kovin+helteiseksi+nyt+tulisikaan,+jaksaisi+suurimmat+pölyt+pois+kerätä.Mustaherukoita+tarjosivat+lehden+palstoilla,+18+euroa+viiden+kilon+laatikko,+kolme+45+eurolla,+pitänee+tilata.Mustikoitakin+ja+vadelmiakin+paikka+paikoin+runsaasti,+saapa+nähdä+millä+hinnalla+minä+ne+saan.Liekö+arvaus+onnistunut,+Viro+on+monelle+kohtauspaikkana+ollut,+toivottavasti+nytkin+näin+on+ollut.Olisipa+minullakin+imurin+kuljettaja,+inhoan+sitä+hommaa,+mutta+tehtävä+on+itse.No+onni+toisilla,+kesä+kaikilla,+niin+ainakin+on,+kaikki+saamme+helteistä+nauttia.Minäkin+kokeilen+onnistuuko+kirjattuna,+kun+aina+tuo+hyrrä+vaan+pyörimistä+aloittaa.Muistoissa+on+mukava+palata+kohteisiin,+mihin+ei+nyt+enää+pääse,+ei+kyllä+haluakaan,+koti+tuntuu+maailman+parhaalta+paikalta.Kai+se+on+niin+suunniteltu,+että+voimien+ehtyessä+ei+enää+kaipaakaan+suuremmin+mihinkään,+näin+ainakin+minun+kohdalla.Kymmenisen+vuotta+oli+vielä+matkustaminenkin+mukavaa+ja+aina+olin+valmiina+lähtöön,+mutta+ei+enää.Jospa+tässä+sään+viileämpänä+ollessa+yritän+alkaa++elämään+kuuluvia+hommia+tekemään,+aina+aamuisin++on+voimissaan.Ilta+sitten+saunan+merkeissä+palkitsee,+on+se+ihan+toista+hikoilla+lauteilla,+kuin+näin+helle+hikoilu.Eilen+kuitenkin+sain+omepelukseni+tehtyä,+ei+aivan+tyhjää+olemista+vaan+ollut.Toivon+viileämpää+säätä+teille+kaikille,+kyllä+nyt+olisi+vesisade+poikaa;)
  2. Huomenta,+kaunista,+kaunista+lauantaiaamun+alkavaa+päivää,+lupaavalta+sään+puolesta+näyttää.Taas+on+itikan+puremia+haettu,+vaikka+myrkyin+on+suojelua+ollut+ja+tuulikin+hyvänä+apuna,+silti++puremia+on,+jos+ei+muuten+niin+nukkuessa+saatu.Aina+se+ilta+yö+meni+ininää+kuunnellessa.Mukavaa+taas+kotona,+kunnes+taas+halu+lähtemiseen+voittaa,+tämä+kesä+se+on+yhtä+kaipuuta+useinkin+juuri+maaseudun+rauhaan.Rusakoiden+kisailua+sain+seurata,+pistivät+pellolla+sellaista+vauhtia,+että+eipä+olisi+perässä+kestänyt+nopeinkaan+juoksija,+taisi+olla+kaverin+takaa+ajo.Kurkien+huutoja+oli+pellolla,+mutta+eivät+näyttäytyneet,+pääskyset+sen+sijaan+ihan+viereiselle+puulle+istahtivat.Peipponen+lauleli+ja+mustarastas+säesti,+kyllä+siellä+linnun+ääniäkin+kuulee,+itikan+ininän+lisäksi.Kivasti+olette+viestitelleet+ja+runosuonikin+on+ynnämuun++avuilla+esiin+tuotu+ja+hyvä+olikin,+lisää+vaan+jokaiselta,+kaikki+kelpaa.Joskus+minäkin+sain++riimittelyt+sattumaan,+mutta+nyt+on+tyrehtynyt+kokonaan,+jospa+luonnon+yltäkylläisyys+ne+avut+toisi.Ei+mitään+oikeisiin+runoihin+kykyni+ole+koskaan+yltänyt,+mutta+yritystä+on+ollut.No+ne+taidot+on,+tai+sitten+ei.Tässäpä+tämän+päivän+osalta,+palaillaan+huomenissa,+kirjoitelkaa+kovasti+kiva+oli+lueskella+kuulumisianne,+jatkoja+vaan;)Lauantai+päivän+hommiin,+pitäisi+keksiä+jotakin+tarjottavaa+pojan+tyttären+englantilaiselle+ystävälle,+perinnettä+ja+suomalaista+on+pyyntö+käynyt,+mutta+on+kaikenlaista+tarvontaa+jo+ehtineet+tarjota,+taidan+pitää+lettukestit;)Ohrarieska+olisi+varmaan+minun+kyvyillä+mahdollista+tehdä,+mutta+sitä+vierastavat+nämä+omanikin,+ei+ehkä+houkuta+ulkomaalaiselle+tarjota.Jää+nähtäväksi+miten+käy,+oikein+ihanaa+päivää+teille+kaikille.
  3. Huomenet+tuuliseen+ja+viileään+säähän.Kotona+jälleen+ja+niin+itikoiden+puremana,+että+ei+todeksi+usko,+ihmetellä+pitää+mistä+sellainen+inisijöiden+määrä+helteillä+tuli,+vettähän+ne+yleensä+tarvitsevat+syntyäkseen.No+nyt+sitten+raavitaan+ja+tuskaillaan+paukamoiden+kanssa,+savuista+eivät+välittäneet+mitään+ja+myrkkyjä+ei+mukana+ollut.Mukavasti+olette+pirttiin+ehtineet+kirjoitella+ja+pirttiä+yllä+pitää,+kiva+juttu.Minäkin+yritin+vähillä+vaatteilla+aurinkoa+ottaa+ja+siinäpä+oli+hyvä+tilaisuus+itikoiden+syödä.Uusilla+vastoilla+kylvettiin+ja+lehti+jo+hyvin+kiinni+pysyi.Kovasti+varoittavat+liiasta+auringon+palvomisista.Laten+toivomuksiin+voin+yhtyä,+mutta+nyt+kuitenkin+kylmä+ilma+saatiin.Minulla+on+torstaina+käsityökerhon+talven+uurastus+palkkioksi++saunapäivä+poikani+rantasaunassa.Omaa+mökkiä+kun+ei+enää+ole+,+ilkesin+pyytää+rannalle+pääsy+mahdollisuuden+poikani+kotirantaan.Olisi+ollut+niin+ihana+nauttia+siellä+olosta+sään+ollessa+kaunis,+nyt+sitten+sisällä+varmaan+pitää+olla,+mutta+saunaan+kyllä+päästään.Tarjoan+ruuan+ja+makkaran+paiston,+sehän+se+kesän+tuntuman+antaa,+kun+nuotioon+makkarat+saa+kärventymään;)Tiukilla+oli+vanhempiemme+sukupolvi+sodasta+johtuen+ja+muutenkin,+aika+oli+toinen,+ei+niin+runsas+kuin+tänä+päivänä.Moni+mies+jäi+sinne+sodan+uhriksi+ja+jokainen+jonkun+asteisen+mielen+menetyksen+koki.Lukenut+olen+joka+viestin+poissa+oloni+aikaan+tulleen,+mutta+liian+pitkäksi+vastauksen+anto+veisi+tämän+viestini,+saa+nähdä+ehdinkö+nytkään+kirjautumisen+mukaan.Kiitos+kaikille+ja+jatketaan+entiseen+tapaan.Sää+ei+hyvältä+näytä.+mutta+ehkä+se+vielä+kesäksi+muuttuu.+Kaikki+puut+ja+pensaat+ehti+kukkansa+aukoa+tämän+pikkukesän+aikana+ja+marjoja+olisi+tulossa+paljon,+sadetta+nyt+kaipaisi,+niin+eläimet+kuin+muukin+luonto.Nyt+vaan+odottelemaan+parempaa+säätä,+heippa+ja+hellät+tunteet;)
  4. Huomenet,+viikonloppu+taas+edessä+ja+sää+suosii.Kohta+vettä+jo+alkaisi+maa+kaivata,+marjat+ovat+kukassa+ja+sade+tekisi+hyvää+marjojen+kehitykselle.Aina+sitä+jotain+pitää+kaivata,+lämmintä+ja+väliin+sadetta,+hyvä+ei+ole+milloinkaan;)Kyllä+tämä+kesäkin+niin+pian+räjähti,+että+kaikki+jo+täydessä+kasvussa,+kohta+satoa+vaan+odotellaan.Minullakin+tomaatit+kukassa+ja+mansikka+marjoja+pukkaa,+saa+nähdä+miten+sitten+onnistuvat+loppuun+asti.Vettä+olen+minä+myös+yrittänyt+juoda+kahvin+lisäksi,+kai+se+suositeltu+pari+litraa+päivässä+nestettä+jossakin+muodossa+menee.Juhannuksen+aikaan+ei+sitten+mikään+kuki,+kun+kaikki+on+jo+nyt+kukkaan+päässeet.Taitaa+puikula+peruna+olla+enemmän+Lapin+kasvatettavaa,+muistelen+sadon+jääneen+pieneksi,+kun+kälyni+tilalla+kasvattivat.Onpa+perunalla+hintaa+Hurskaisen+kaupassa,+halvemmalla+pitää+peruna+saada.On+se+kumma+tuon+kiireen+kanssa,+vaikka+aikaa+pitäisi+olla+rauhalliseen+oloon+meillä+eläkeläisillä,+onko+se+hitauden+lisääntyminen,+joka+kiireen+aikaan+saa?Mielipiteitä+on+laidasta+laitaan,+mutta+Laten+kanssa+samoilla+aatoksilla+olen,+ei+käy+kateeksi+tämän+päivän+työttömät,+ei++muuten+toisetkaan+pienellä+rahalla+eläjät.Hyvinvointi+valtiossa+elämme+ja+häpeä+on+todeta,+että+ei+läheskään+hyvin+kaikilla+asiat+ole,++ei+kiitosta+päättäjille+heru.Jospa+nyt+aloittelen+täällä+omassa+kodissa+katsahtelun,+mikä+paikka+kipeämmin+kohennusta+kaipaa,+aina+vaan+jotakin+löytyy.Urpon+päivä,+eipä+Urpo+uikuta,+sen+sanonnan+mukaan+olisi+hyvä+kesä+odotettavissa,+näin+sitä+toivotaan+viime+kesän+tapaista+ei+kaivata.Rattoisaa+ja+nautittavaa+perjantai+päivää+pirttiin+kurkkaavat.
  5. Huomenta,+ihana+aamu,+jo+silmäni+avattua+saatoin+nähdä+sinisen+taivaan,+naapuri+pihan+komean+kuusen+ja+auringon+säde+kurkkasi+kiirehtiessään+korkeammalle+kuin+sanoen,+on+aika+nousta+ylös.Nautin+näistä+aamuisista+heräämisistäni,+usein+erilainen+näkymä+,++joskus+taivas+on+pilvinen,+synkkä,+talvisin+tähtitaivas+joskus+silmään+osuu.Kun+vielä+huomaa+oman+olonsa+ihan+siedettäväksi,+ilolla+sitä+vuoteesta+kömpii,+tosin+liikkeelle+lähtiessä+vaivojakin+huomaa,+mutta+eipä+se+esteitä+kuitenkaan+vielä+ole+ylös+nousulle+asettanut.Näin+ne+aamut+minulla+alkaa.Ynnämuu+mainitsi+nuo+puhelin+myyjät,+joskus+lehtiä+olen+sortunut+sitkeimmiltä+tilaamaan,+mutta+olen+nyt+hyvin+päättäväisesti+osannut+sanoa+ei.Joskus+tulee+tarve+joku+lehti+tilata+ja+niinpä+kartutan+soittajan+tilipussia+ja+saan+iloiset+kiitokset.Remontti+tarjouksia+ei+minulle+onneksi+tule,+talon+hallitus+niitä+ja+niiden+kanssa+kamppailee.Haluatko+miljonääriksi+katselin+ja+totesin,+että+huonoissa+kantimissa+noilla+nuorilla+tuo+historian+tuntemus,+jotakin+sitä+elämän+koulusta+on+mieleen+jäänyt,+kuten+nyt+huomasin+eilenkin,+mutta+tämän+päivän+tiedoilla+joutuisin++häpeään.Kai+se+kumma+olisi,+jos+ei+jotain+päähän+olisi+jäänyt,+ehkä+niin+täyteen+tupattu+on+jo+aivoni,+että+nyt++näitä+viimeisempiä+oppeja+ei+sinne+mahdu,+ainakaan+pysyväisiksi+ei+jää;)Komea+on+pihasi+ollut+niiden+kevään+aikaisten+kukkijoiden+kukkiessa+ja+ne+eikun+lisääntyy+vuosi+vuodelta.Veto+ainakin+on+pahasta+sen+olen+huomannut+ja+sukat+jalassa+minäkin+päivisin+olen,+kun+kaikki+reiät+ulos+on+auki,+vetoa+syntyy,+vaikka+kuinka+lämmintä+olisi.Meinaa+tiukassa+olla+kahvi+pakettien+ja+maitopurkin+aukaisu,+ehkä+ne+sormi+voimatkin+hupenee+puhumattakaan+muista+vaativista+ponnisteluista,+aina+voi+hyvillään+olla+pienistäkin+onnistumisista.Minulla+jaloissa+ponnistus+meinaa+olla+olematon,+pienelle+tuolille+en+meinaa+päästä,+vanhuus+tuo+näitä+harmeja+joka+taholla.Nyt+alan+ihastelemaan+tätä+kaunista+säätä+ja+menen+tuonne+tomaateille+kertomaan,+että+se+kasvamisen+paikka+vaan+jatkuu,+mansikassa+raakileet+suurentuu+ja+tomaatin+kukat+kohta+aukenee,+mikäpä+sen+ihanampaa.Tätä+sään+jatkuvuutta+on+lupailtu,+nyt+siitä+on+kaikki+pyrittävä+ottamaan,+mikä+sitä+hyvää+mieltä+aikaan+saa,+voikaa+hyvin.
  6. Kaunista+lauantaiaamua,+taivas+aivan+pilvetön+ja+aurinko+heloittaa.Tuuli+mikä+eilen+melko+reippaana+puhalteli,+on+nyt+rauhoittunut,+hyvä+on+päivä+aloittaa.Jopa+on+uzman+maisemissa+todella+hankalat+olot+talvella,+ei+taida+meillä+täällä+viikkoakaan+koulut+esimerkiksi+kiinni+olla+ja+tuskin+ruokakaan+pääsee+loppumaan.Vaikeaa+se+on+tehdä+tuttavuutta+näillä+kymmenillä+ja+uskon,+että+kaikki+on+todella+aivan+toisenlaista+mitä+elämäsi+nuorempana+oli.Oliko+sinulla+täällä+suomessa+omaisia,+voisitko+tulla+suomeen+uzma?Noista+puhelin+kauppiaista+olen+saanut+kuulla+vaikka+mitä+hankalaa,+milloin+minkin+tarjouksen+,+kattojen,+maalauksien,+keittiökalusteiden+suhteen,+mutta+toivotaan+sinulla+Hurskainen+kaiken+hyvin+menevät,+kyllä+ne+putkihommat+hinnakkaiksi+käy.Aikanaan+kannattaa+korjata,+hieman+olen+pelännyt+minä+myös+mahdollista+putkiremonttia,+onhan+talo+jo+vanha+missä+asun,+ei+kylläkään+viiden+vuoden++suunnitelmissa+näkynyt.Kummasti+sitä+tottuu+tähän+"laiskaan"+oloon,+ei+suurempia+paineita+missään,+ei+mihinkään,+mutta+tätä+pientä+harmin+tunnetta+aina+vaan+ilmaantuu+jossakin+muodossa,+tai+sitten+kokee+harmiksi+senkin,+mille+ennen+vain+hymyili.Koti+töissäkin+aika+kuluu.Katsoin+alkua+minä+myös+siitä+pelistä+ja+jo+alku+oli+todella+räväkkää+Sveitsin+taholta,+loppu+jäikin+katsomatta,+ikävä+suomen+pelaajille+tämä+tappio.Minun+unta+ei+häiritse+tai+ei+ole+häirinnyt+mikään,+aina+hyvin+nukun,+mikä+varmaan+on+onnellista+tässä+iässä.Kolotuksilta+öiseen+aikaan+olen+säästynyt+ja+muutenkin+unta+riittää,+ikävä+se+olisi+sitä+tulevaksi+houkutella.Noin+se+elämä+kuljettaa,+uusi+ystävä+on+aina+nuorena+varsinkin++helpompi+löytää,+suru+vie+aikansa,+mutta+elämä+on+jatkuttava+ja+onni+että+niin+se+meneekin,+hauskaa+ilta+vaan+sinne+grillijuhliin+sinulle+myös+sini-sirkku.Hyvä+että+tuo+kaakao+maistuu+muillekin+kuin+Hurskaiselle,+on+sitten+useimmin+näkyvillä.Saapa+nähdä+tuleeko+katsottua+ne+häämenot,+ehkä,+jos+ei+muuta+mielenkiintoista+tapahdu+samaan+aikaan.Nyt+kuitenkin+tämän+lauantai+päivän+tuleviin+haasteisiin,+ensiksi+tietenkin+pölyjen+jahtaamiseen+ja+sitten,+no+mitä+päivä+eteen+tuo,+oikein+onnistunutta+päivää+teille+jokaiselle+omissa+ympyröissänne.
  7. Huomenet+perjantai+aamuun+ja+viikonlopun+alkuun+ja+Helluntaikin+tähän+viikonloppuun+sisältyy.Muistan+aikoinaan+mökillä+aika+usein+sipulia+maahan+laitoin+helluntaina+ja+pääskyset+minua+siinä+tervehtivät,+ilmoittivat+saapumisestaan.Se+oli+silloin+onnelliseen+aikaan,+kun+mökki+elämä+oli+mahdollista+ja+kunto+vielä+melkoisen+hyvä.Aika+vähän+uusia+ideoita+löytyy+näihin+kirjoituksiin,+kun+varmasti+kaikki+on+jo+läpi+käyty,+mutta+voihan+aina+uusia+mukaan+tulla+lukemaan,+jospa+heille+uutta+tietoa+tämäkin+mitä+tulee+kirjoiteltua.Minä+otsikot+katson+palstalta+ja+siihen+jää+muiden+ketjujen+seuraaminen,+jos+nyt+ei+joku+herätä+mielenkiintoa+otsikollaan.Minä+en+mitään+lakkoilua+tämän+koneen+kanssa+ole+tehnyt,+pari+tuntia+aamuisin+ja+illalla+tunti+riittää.Oli+todella+mukava+kuulla+uzman+elosta,+aikoinaan+Pakistanista+viestejä+lähetti+ja+elo+siellä+oli+aika+levotonta,+hyvä+että+nyt+tuolla+rapakon+takana+asustaa.Toistoja+ne+niin+alku,+kuin+loppulauseet+useinkin+on+ja+väliin+koko+viesti,+mutta+kertaus+on+oppimisen+äiti,+näin+ennen+sanottiin,+menköön+samaan+piikkiin,+kun+ei+parempaa+keksi;)Nyt+varmaan+jo+jaksaa+hommiakin+tehdä,+kun+ukkonen+ilman+puhdisti.Helteellä+on+ihana+mennä+kaupan+viileyteen,+mutta+voihan+se+kolotuksia+lisätä++henkilökunnalle,+kun+ainaisessa+vedossa+ovat.Hurskaisella+vaan+puuhaa+riittää,+no+paremmin+jaksaakin,+kun+ilma+viileni.Täällä+meillä+on+tuuli+kovaa+ja+pilviä+seilaa+sinne+tänne.Eilisen+päivän++viimeinen+kokoontuminen+onnistui,+nautimme+makoisan+ruuan+ja+vilkuttelimme+toisillemme+hyvän+kesän+toivotuksin.Saapa+nähdä+moniko+on+syksyllä+mukana+kun+aloitellaan.Loppuun+taas+onnellisen+päivän+toivotukset+kaikille.
  8. Kaunista+aamua+edelleen,+mitä+muuta+kerrottavaa+olisikaan,+no+se+ainakin,+että+eilen+satoi+ravakasti+vettä+ja+ilma+raikastui.Ukkonen+ei+vielä+jyrähdellyt,+vaikka+painostava+ilma+olikin.Olihan+se+viimeinen+kerho+päiväkin+eilen+ja+kukkia+sai+kaikki+alku+vuoden+puolella+pyöreitä+täyttäneet,+ryhmien+vetäjätkin+sai+kukkansa+ja+niin+kukka+kassissa+kotiin+tulin.+Tänään+mennään+ruokailemaan+palkkioksi+vuoden+jaksamisesta,+kaikki+toimissa+olleet.Paljon+on+kesätapahtumia,+mutta+nyt+en+ole+ilmoittautunut+mihinkään,+selvästi+huomaa,+että+into+on+vähenemisissä.Itsepäinen+olen+pirtin+suhteen,+vaikka+ihan+sama+olisi+missä+tätä+pirttiä+pitää,+mutta+nyt+näin+mennään.Onhan+tämä+tutuksi+tullut+ja+sopii+muiden+joukkoon,+vaikka+joillekin+pahan+mielenkin+tuottaa.Minä+en+voi+parvekkeella+istua+on+se+niin+kuuma,+no+ehkä+yö+aikaan,+mutta+silloin+nukun;)Maailman+tilanne+on+pelottava,+miksi+jatkuvaa+riita+aikaan+saadaan+ja+kysymys+pitäisi+olla+viisaiden+ihmisten+päättämisistä.Kyllä+nuo+hiekkalaatikko+leikit+mieleen+tulee+aikuisten+miesten+hommista.Kesä+räjähti+valmiiksi+pikaisesti,+sen+voi+todeta+ulos+katsellessa,+vihreys+syveni.Anteeksi+Hurskainen,+että+en+tuota+sinulla+tärkeää+kaakaota+muista+mainita,+mutta+fiksuna+miehenä+löydät+sen+nautittavaksi+tuolta+kaappien+kätköistä;)Vanhan+kansan+ennusteet+vieläkin+paikkansa+pitää,+sään+suhteen.Vanhaan+pirttiin+sitä+eksytään,+kun+en+muita+sitä+viestiä+sinne+jättää,+että+uusi+on+pystyssä.Katleija+siellä+sanoi,+että+harvoin+kirjoittelee,+kun+samanlaisia+nämä+kerrottavat+on,+niin+se+on,+mutta++mistä+sitä+joka+päivälle+uusia+mietteitä+keksisi?Tuo+väsymys+on+kyllä+tällä+hetkellä+ehkä+tuosta+helteestä+johtuvaa,+aika+usein+ambulanssin+pillit+huutaa,++liian+helteinen+sää+monellekin+vanhalle+tämä+nykyinen+säätila+on.Otetaan+iisisti+ja+todellakin+sitten+viileimpien+ilmojen+tullen++ehtii+puuhata+niitä+rästiin+jääneitä+hommia.Aika+moni+huokaili+eilenkin+kerhossa+tätä+kuumuutta+ja+väsymistä.Tänään+vielä+on+hellepäivä,+näin+kerrottiin+ja+eiköhän+niitä+tule+lisää+kesän+edetessä,+mukavahan+on+jos+kesän+muistot+aurinkoisina+mieleen+jää.Nyt+yritän+kirjautuneena+saada+viestin+lähtemään,+tuskin+onnistuu;(
  9. Huomenet,+koetan+saada+tänään+viestini+lähtemään,+eilen+ei+onnistunut.Satanut+on+kaksi+päivää+peräkkäin+(yönkin)+nyt+näyttää+kuivemmalta,+jospa+äitienpäiväksi+lämpenisi+ja+tulisi+aurinkokin+esiin.Hyvä+että+annat+periksi+ja+lepäätkin+välillä+Hurskainen,+kyllä+ne+työt+löytyy,+tuskin+kukaan+hommiasi+tekemään+tulee.Oikeassa+olit+ynnämuu,+kone+se+temppujaan+taas+näytti,+kyllä+nyrkkiin+käteni+pistin+ja+jos+joku+olisi+ollut+kelle+kiukkuani+olisin+purkanut,+aika+ryöpytyksen+olisi+kokenut.Pitkä+viesti+ja+sitten+poistu.Ei+suurta+vahinkoa+tullut,+kun+jätit+ilojuomat+väliin,+samaa+mieltä+minä+kuin+"Ei_todellakaan_tullut",+pää+ainakin+kunnossa+aamulla;)Late+jo+sinivuokkoja+maljakkoon+saanut,+ei+täällä+näy,+aika+vähän+muuten+luonnossa+täällä+onkaan.Saattaapa+Hurskaisen+maisemissa+olla+Kangasvuokkoja,+muistelen+siellä+päin+asuessani+niitä+löytäneeni,+rauhoitettu+kaiketi+on.Konjakki+tuntui+tietävän+mitä+Holjakka-+markkinat+on,+minä+en+tiedä,+Kristiina+sitä+kyseli.Kyllä+kiikarilla+seurailu+on+jo+kotirauhan+rikkomista+ja+jos+nyt+tuijottamaan+jää+kadulla+johonkin+määrättyyn+ikkunaan+ei+sekään+hyvä+tapa+ole.Ennen+vanhaan+sanottiin,+että+Vappu+ei+ole+kirkollinen+pyhä,+kai+hyväksi+katsottiin+kaikenlainen+siivoilu,+kellarinkin.Nyt+pitää+varoittaa+Jallu-pappaa,+että+älä+todellakaan+kieltoa+riko,+näin+voit+saman+heilan+kanssa+viettää+muutkin+kesän+juhlat,+Helluntaina+nyt+ainakin+se+heila+on+oltava;)Nyt+kiirehdin+lopettamaan,+jospa+euivät+ehdi+muuttaa+mieltään+tämän+viestin+lähtemisen+suhteen,+joten+onnekasta+kevään+seurantaa!
  10. Vappu+päivä+kauniina+alkaa,+on+ihan+ilo+toivottaa+hauskaa+Vappu+päivää+teille+pirtissä+käyjille.Tuuli+hieman++uhkaa+pilviä+kasata,+mutta+ainakin+aamupäivä+puolille+päivin+aurinkoisena+pysynee.Torien+vappujuhlat+ehtivät+varmaan+hyvän+sään+vallitessa+pitää.Täällä+kokoontuu+marssiin+lähtijät+tuon+virran+äärellä,+ennen+marssin+alkua+heittävät+ruusuja+virtaan,+100+vuotta+sitten+tapahtuneen+muiston+ja+kunnioituksen+eleenä.Olihan+ne+järkyttäviä+tapahtumia.Surut+pois+ja+kukka+rintaan,+iloinen+juhlahan+se+Vappu+on+ja+lupausta+kesästä,+mikä+kohta+pitäisi+tulla,+järvet+jäistä+vapautuu+ja+elämä+luonnossa+kiihkeänä+sykkii.Turhaahan+sitä+on+itsesäälin+valtaan+itseään+laskea,+mutta+väliin+tuntuu,+että+elämä+tässä+vaiheessa+ja+enää+ei+ihmeitä+aikaan+ehdi+saada.Tähän+on+tyytyminen,+toisaalta+tuskin+minulta+kukaan+on+mitään+ihmeitä+odottanut,+itsellä+vaan+niin+saamattomuuden+tunne+jyllää.Keskiverto+kaiketi+olen,+onhan+sekin+jotain,+kunnialla+olen+velvoitteeni+suorittanut,+sehän+jo+riittänee.Kyllä+nuo+markkina+ja+tori+tapahtumat++sivuutan+minä+myös+ostamatta+mitään,+hetken+mielijohteiset+ostot+olen+jo+saanut+kuriin.Harmeja+toinen+toisensa+perään+vaan+Hurskaiselle+tulee,+nyt+vuotavat+saappaat+ja+kun+jalkasi+kastelet,+ei+yskä+hellitä.Jospa+etsien+löydät+sopivat+avaimetkin+lukkohin+ja+pääset+kalaan,+kyllä+sitä+jo+talven+jälkeen+odottaakin.Masennus+on+inhottava+seuralainen,+sen+myötä+tauditkin+helposti+tulevat,+pää+pystyyn+ja+tuulta+päin+yllyttää+toinen+maansa+myynyt;)Kyllä+se+siitä+kirkastuu,+kunhan+lämmintä+saadaan.Noin+sitä+takanavuosina+mökillä+pihaa+kunnostettiin+useinkin+vappuna,+kuten+Ramoona+kerroit,+silloin+elämän+halu+ja+into+oli+huipussaan.Nyt+tuollaiset+mahdollisuudet+on+unohdettu+ja+vain+tätä+kodin+ympärillä+tapahtuvaa+eletään.On+varmaan+ihana+päästä+vesille+pitkän+talven+jälkeen,+ei+ehkä+pieni+viileyskään+haittaa+ja+oikein+pukeutumalla+se+asia+hoituu.Munkit+paistoin+minä+myös+eilen,+sima+jäi+tekemättä,+ja+muihin+nautintoihin+en+tänä+vappuna+sorru.Miten+kävi+Jallu-papan,+löytyikö+vappuheila?Nyt+yritin+pika+kirjoittaa,+että+kirjautuminen+pysyisi,+saapa+nähdä.Oiein+rattoisaa+Vappu+päivää+kaikille+ympäri+armaan+kotimaamme!
  11. Huomenta+jälleen,+uusi+päivä+edessä,+miten+sen+viettäisi?Olisi+ajatuksena+aloittaa+noiden+kaappien+järjestys+/inventaario,+jospa+raaskisi+jostakin+vaikka+luopua.Ei+kamalasti+innosta+moinen,+mutta+kun+nämä+kevään+hommat+on+alkuun+saatava+ja+siinäpä+sitten+aika+kuluu+ja+ikkunan+pesut+jää+vähän+myöhempään,+ehtii+suuremmat+sorasateet+tuolla+ulkona+päättyä.Rauhallisesti+aloitan,+vaikka+vaan+yksi+kaappi+päivässä,+taitaa+kyllä+tällä+tahdilla+aika+mennä+liiankin+pitkäksi,+no+eipä+tässä+kannata+moista+miettiä,+teen+minkä+teen;)Kyllä+nuo+työtätekevien+ehdot+huononee,+harmittaa+heidän+puolestaan+ja+todella+kun+ne+on+kovan+työn+jälkeen+vähän+paremmiksi+saatu+aikoinaan.Muistissa+on+miten+lauantaina++töitä+tehtiin+ja+siitä+sitten+vähän+kerrassaan+saatiin+työaikaa+lyhennettyä,+muitakin+pieniä+helpotuksia+ja+etuja.Hyvä+on+kuntoa+seurata+kaiken+kaikkiaan+eritoten+jos+jotain+vakavampaa+on+sairastanut.Minulla+ensi+kuussa+olisi+myös+kokeiden+otto,+mitä+sitten+en+tiedä,+pieniä+kipu+pisteitä+kyllä+löytyy,+mutta+olen+hyvin+huono+lääkärille+niistä+valittamaan.Kai+sitten+pakon+edessä+on+lääkäriin+turvauduttava.Hyvin+olet+nyt+suunnitelmasi+tehnyt+Hurskainen,+ehdit+ehkä+näin+ollen+jopa+kesästä+nauttia.Homma+päivässä,+ja++loppu+sitten+nautiskellen;)Aika+resuinen+ja+kirjava+on+tuo+muoti+tänään,+rikkinäiset+ja+riemunkirjavat+kelpaavat+muotitietoisille.Ehkäpä+tietävät+paljas+nilkkaisina+/+polvisin+kulkeneensa,+kun+se+vanhuus+heillekin+tulee.+Historia+on+mielenkiintoista+luettavaa,+näitä+telkkaristakin+joskus+tulee+katseltua,+usein+Teemalla+onkin+näitä+vanhoja+filmejä+monestakin+ajanjaksosta,+mitkä+kiehtovat.Minulta+löytyy+omasta+kirjahyllystä+monta+teosta+entisistä+historian+tapahtumista,+kun+vain+saisi+inspiroitua+itsensä+lukemaan.Telkkarista+on+mielekkäämpää+katsoa,+kun+samalla+voi+neuloa.Menneet+maailmat+ja+niiden+tapahtumat+olisi+kyllä+kaikkien+opittava+tuntemaan,+osaisi+arvostaa+sitä+minkälaisin+uhrauksin+on+tähän+päivään+päästy.Jospa+nyt+pukisin+sen+tarmokkuuden+viitan+ylleni+ja+alkaisin+noita+kerrottuja+hommia+toteuttamaan,+ehkä+tämän+huoneen+kaapit+tänään,+se+olisikin+jo+paljon+se;)Kevään+merkkejä+tutkimaan,+kellä+siihen+on+hyvät+mahdollisuudet,+pakosti+kevään+tulon+huomaa+kaupunkilainenkin,+onneksi.Vireää+päivää+ja+hyviä+tekoja+kaikille;)
  12. Huomenta+täältä+sateisen+näköisestä+Savosta,+vesi+huuhtelu+tekisi+hyvää+tuon+pölyn+poistamiselle.Osin+on+soraa+ajettu+pois+kaduilta,+mutta+penkoilta+sulavat+vedet+estävät+tehokkaan+soran+poiston,+näin+luin+eilen+lehdestä,++koneet+tukkiintuvat.Tätä+aikaa+eletään+ja+alergioista+kärsiville+vaikeaa+aikaa.Late+kevään+merkkejä+luettelit,+niin+kasvien+kuin++eläinten+kohdalta,+täällä+ei+noin+pitkällä+olla,+tosin+taitaa+jo+leskenlehtiä+esiintyä.Nykyään+aika+paljon+pyrkivät+pönttöuuneja+säilyttämään,+jos+vanhoja+asumuksia+korjaillaan.Tuon+tapaista+se+karjan+kanssa+työskentely+on,+lypsy+suoritettava+ajallaan,+muu+elämä++sen+mukaan+järjestettävä.Voi+noita+Hurskaisen+vastoin+käymisiä,+onneksi+on+iloiset+lintu+ystävät+mielihyvää+antamassa,+punarinta+on+lempi+lintuni.Paljon+niiden+elämän+helpottamiseksi+touhuat,++visertely+sitten+palkkioksi.Eihän+nuo+tunnu+kovin+rankoilta+ynnämuun+askareet+tuntuvan,+mutta+eläkkeellä+ollaan,+ei+työhuolia+pidä+ollakaan;)Menee+näköjään+päivät+ihan+vaan+mitään+tekemättäkin,+sen+olen+huomannut.Kristiina23+ja+Katleija+pohditte+myrkkyjen+laittoa+kasveille,+onnekseni+minulla+ei+tuota+kirva+ongelmaa+ole+kasveissani+ollut.Kai+ne+suurimmat+halut+kasvattamiseen+häviäisivät,+jos+niitä+löytyisi,+mitään+myrkkyjä+en+ainakaan+laittaisi,+tuo+mäntysuopa+ainut+mahdollinen.Viimekesän+samettiruusut+ei+onnistunut,+en+sitten+tutkinut+oliko+juurissa+jotain+eläviä,+päälle+en+ainakaan+mitään+nähnyt,+nyt+yritän+ostosiemenistä+saada+kasvamaan.Minulla+on+kaksi+pakkasta(pieniä)+ja+täyteen+ne+aina+syksyllä+laitan,+juuri+viime+viikolla+sain+toisen+tyhjäksi,+saa+levätä+mansikoiden+kypsymiseen+asti.Minusta+nuo+Venlastiinan+terveiset+tuli+meille+kaikille+näkyviin,+kiitos+niistä+ja+kirjoittelemisiin;)Sain+tuon+kirjautumisen+aivan+rekisterin+kanssa+onnistumaan+kolmannella+kerralla,,+onnistuuko+se+lähetys+se+nähdään+kohta,+kaikille+mukavaa+kevään+seurantaa!
  13. Huomenta,+nyt++jo+aurinkoista+päivää+lupaa,+taivas+täysin+pilvetön.Pari+astetta+pakkasen+puolella,+mutta+lämmön+puolelle+varmaan+paljonkin+päivällä+muuttuu,+tuuli+näyttää+puhaltelevan.Lumikasat+madaltuneet+ja+aina+vaan+lisääntyy+tuo+maan+näkyminen.Aika+vähän+tuota+keskustelua+pirtin+elämästä+on+tuolla+palstalla,+(hyvä+niin)+mutta+silloin+tällöin+joidenkin+sisällä+sappi+kiehuu+pirttiä+kohtaan.Kovin+paljon+ei+huomiota+saada,+vaikka+kovasti+muuten+kinastelevat,+ei+millään+jaksa+käsittää,+miksi+aina+mennään+henkilöön,+kun+asioita+pitäisi+kirjoittaa+aloituksen++tapaan+.Osoittaako+se,+että+pahoinvointia+on+paljon+ja+kateus+sitten+paremmin+meneviä+kohtaan+saa+isot+mittapuut.Halvalla+noita+pitkiäkin+ulkomaan+matkoja+tarjotaan+ja+paljon+niitä+myös+käytetään.Minun+ystäväpiirissä+on+pariskunta+jotka+monta+kertaa+vuodessa+näitä+halpamatkoja+käyttävät+hyväkseen.Onnekseni+ei+houkutusta+mihinkään.Olisi+ne+renkaat+ehtinyt+vaihtaa+vielä+myöhemmin,+ettet+kipeänä+siihen+hommaan+olisi+ryhtynyt,+eikös+lisä+aikaa+tullut+pitkäksi+venyneen+kevään+vuoksi.Onhan+se+tuo+pilven+reunalle+meno+melko+arvoituksellinen,+mutta+varmaa+on,+että+lähempänä+kuin+etempänä.Tänään+taas+laulupäivä,+kunpa+vielä+muutaman+viikon+jaksaisi,+en+yhtään+kertaa+pois+ole+ollut,+en+rytmiä+haluaisi+näin+viime+metreillä+hukata.Selkeästi+on+väsymisen+piirteitä+kaikilla,+vaikka+ei+millään+uskoisi,+että+harrastaminenkin+voi+voimat+ja+halut+viedä.Nautitaan+taas+tästä+kauniista+päivästä,+edessä+on+vielä+monta+sadetta+ennen+varsinaisen+kesäkauden+alkua.
  14. Huomenta+uuden+viikon+alkuun++ja+maanantai+päivään,+pilvisenä+alkaa,+pakkasen+puolella+yksi+aste.Eilen+illalla+satoi+lunta+melko+sakeasti,+mutta+eipä+tuota+paljon+kertynyt.Entisen+surmaahan+se+alkaa+näin+keväällä+olemaan.Päivä+ja+yö+alkavat+saman+mittaisina+olemaan,+pari+päivää+hoo+hetkeen+ja+sitten+sitä+kiirehditään+valoa+päin.Minna+Canthin++kunniaksi+on+liput+salkoihin+vedetty,+voisipa+Minna+hämmästellä+tätä+nykymaailman+menoa,+varmaan+visioita+hänellä+oli+paremmasta,+ehkä+ei+kuitenkaan+näin+suuresta+muutoksesta.Ei+noita+sotatalvien+pakkasia+ole+aikoihin+tavoitettu,+tuskin+enää+tuleekaan,+on+tuo+ilmaston+muutos+niin+voimissaan,+jotain+pitäisi+estelyksi+tehdä.Kai+sitä+yritetään,+mutta+vaikea+on+kaikesta+mukavasta+luopua,+mihin+on+tottunut.Aamunuhalla+olen++minäkin+selvinnyt,+mutta+vieläpä+ehtii+tautikin+päälle+iskeä.Eipä+nämä+kummia+nämä+päivän+ohjelmat+ole,+ilta+kuitenkin+tavoitetaan;)Kun+malttaisi+harvoin+kauppaan+eksyä,+voisi+euroja+tilille+jäädä,+mutta+joka+reissulla+tulee+jotakin+sellaista+mukaan,+mitä+ei+ollut+suunnitellut,+kuten+ynnämuu+mainitsit+ja+laskuahan+se+suurentaa.Ehkä+kuitenkin+jo+aivan+turhat+ostot+on+vähentyneet,+näin+olen+itsestäni+ollut+huomaavinani.Kiva+että+uhkaavan+taudin+sinne+saunan+lauteille+jätit,+usein+pätee+sanonta+,+jos+ei+sauna,+viina,+terva+auta,+on+tauti+kuolemaksi;)Hurskainen,+kokeilee+tuolejakin+useampia,+minulla+vanha+konttorituoli+ja+on+pelannut+hyvin.Kun+muistan+asettautua+tuolin+perälle+istumaan,+saa+selkä+mukavan+tuen,+usein+kuitenkin+reunalla+kökötän+ja+sitten+jalat++turtuu,+siinä+vaiheessa+huomaan+istuma+virheen.Noinkin+voi+käydä,+nukkuu+onnensa+ohi,+ei+kuitenkaan+suurta+vahinkoa+tullut+Hurskainen.Eilen+tarkastin+poikani+sauna+remonttia,+sauna+jo+valmis,+mutta+huone+osuus+vielä+kesken+eräinen.Valtavan+iso+sauna+olikin,+varmaan+kymmenen+ihmistä+lauteille+sopisi,+harvoin+ehkä+täynnä+on.Asunnon+puolelle+tulee+pieni+keittiö,+oleskelu+tilaan+takka+ja+vielä+pieni+makuusoppi.Ajatuksissa+kävi+jospa+minä+sinne+muuttaisin;)Järven+rannalla+on+koti+ja+tämä+sauna+rakennus+aivan+rannassa,+entiseen+kun+remontoivat+sai+vielä+kunnostaa,+eihän+niin+rannalle+enää+saisi+rakentaakaan,+nyt+heillä+on+kesämökki+muutaman+kymmenen+metrin+päässä.Olisi+vähempikin+kelvannut,+mutta+kun+on+intoa+ja+voimia,suunnitella+ja+rakennuttaa,+kai+se+ihan+hyvä+on.Elämä+on+hohdokas,+kun+on+suunnitelmia+ja+haaveita,+ensi+kesänä+piha+laitetaan+uusiksi.Suunnitelmia+ei+minun+kohdalla+enää,+kai+niitä+joskus+oli,+aika+aikaa+kutakin.Nyt+varmaan+ei+kirjautuminen+taas+päällä+pysynyt,+kun+näin+pitkän+vuodatuksen+tein,+päiväänne+iloa+ja+auringon+paistetta+toivottelen.
  15. Huomenta+jälleen,+nyt+kahdentoista+asteen+pakkaseen+ja+niin+kirkkaaseen+säähän.Niin+ne+vaihtelevat+säät,+kuin+ihmisten+mielikin,+nyt+on+sitten+pohdinta+siitä,+mikä+se+pirtin+sopivin+nimi+olisikaan.Hyvä+ei+milloinkaan,+mutta+nyt+mennään+pelkällä+kahvipirtillä,+uskon+että+helpolla+löytyy.Olen+sitäkin+pohtinut,+myös+omalta+kohdaltani,+onko+ihmisten+elämä+kuitenkin+liian+helppoa,+kun+pitää+etsiä+riidan+siementä+vaikka+täältä+palstalta,+vai+onko+se+oman++huonon+itsetunnon+pönkittämistä?Oli+miten+oli,+ei+vaan+luulisi+kovinkaan+itsetuntoa+kohottavan,+jos+nimettömänä+pääsee+sanansa+sanomaan.Tuosta+muovijätteestä+on+nyt+paljon+puhetta+ja+aivan+kamalia+lukuja+esittävät+sen+lisääntymisestä.Kyllä+oikeilla+jäljillä+olet,+kun+pullosi+kierrätykseen+viet+Hurskainen,+näin+pitäisi+kaikki+muukin+muovi+ja+muukin+kierrätykseen+kelpaava+kierrättää.Valistusta+kyllä+tulee,+kun+vaan+ihmiset+pientä+vaivaa+näkisivät,+niin+osto,+kuin+jätteiden+suhteen.Johan+tuo+oli+ihan+hyvä+lupaus+"kotterollesi"+kun+pesun+lupasit;)Naapurin+katot+minullakin+tarkkailussa+ja+nyt+ovat+vitivalkoisina,+kirkkaus+silmiä+ärsyttää,+ehkä+ei+tänään+niin+lämpimäksi+muutu,+että+sulamaan+ehtisivät.No+aikanaan+sitten+sulaa+kaikki+lumi.Kyllä+sitä+"lorvi"+nimistä+tautia+voi+silloin+tällöin+sairastaa,+kun+ei+vaan+kovin+pahaksi+yltyisi.Keltainen+väri+ei+lempivärini+ole+myöskään+koskaan+ollut,+mutta+joku+kumma+vaihe+oli+hääpukuni+suhteen,+aluspuku+keltaista+taftia+ja+tylliä+päällä+ja+kultaiset+kengät,+no+kai+se+oli+silloin+mielestäni+kaunis.Sen+jälkeen+en+muista+mitään+koko+keltaista+päälleni+laittaneeni,+enemmän+maan+värisiin+sävyihin+olen+kotiutunut.Kukissa+sanovat+keltaisen+olevan+hyljätyn+väri.+mutta+kauniita+on+kukkina+kumminkin.Krookukset+ovat+kauniita+maahan+istutettuina,+tahtovat+vaan+itsepäisesti+levitä,+no+paras+onkin+laitta+nurmikoille,+ei+kukkapenkkiin.Pajunkissoja+pitäisi+myyjäispöytään+saada,+niitä+joku++etsimään+kykenemätön+mielellään+kotiin+veisi,+en+tiedä+millä+mallia+täällä+ovat,+itsekin++niitä+muiden+tuomana+toivoisin.Nyt+lähden+kampaajan+tuoliin++hieman+siistiytymään,+huonosti+hiukseni+kasvaa,+mutta+kuitenkin+niin,+että+kuuden+viikon+välein+pitää+muotoa+korjata.Kaunista+päivää,+tehkää+päivästänne+onnellinen,+itsestä+se+usein+kuitenkin+on+kiinni+sekin;)Noita+virheitä+viestissä+näkyy+olevan+vaikka+mielestäni+tarkistan,+mutta+hienosti+ne+sivuutatte;)
  16. Huomenet+pilviseen+ja+tuuliseen+säähän,+näin+täällä+Savon+puolella.Pakkanenkin+on+nousu+suunnassa,+neljä+on+näin+aamulla+mittarissa,+kun+eilen+kävi+monta+astetta+lämmön+puolella.Hyvin+olette+pirtin+löytäneet,+vaikka+ne+pahennusta+herättäneet+numerot+poistuivat,+minulle+sopii+tuo+Katleijan+ehdotus,+pidä+huoli+ja+laita+numero+esiin+pirttiin+tullessasi;)Hitaaksi+on+tuo+200+viesti+määrä+nykyisin+mennyt,+mutta+laatu+vain+paranee;)Totta+tosiaan,+hyvin+teit+kun+pirttiin+tulit+sini-sirkku++ja+vaikka+70++palstalle+muihinkin+ketjuihin,+eihän+meitä+nyt+voi+kukaan+pois+häätää.Sanojia+kaikkeen+löytyy,+nyt+kun+hajupoika+on+toden+näköisesti+poistunut,+alkaa+jostakin+muusta+jahtaaminen,+vaikkapa+ikävuosista.Olen+joskus+ajatellutkin,+että+tämä+70++on+kaiken+ikäisten+palsta,+kun+aivan+hiekkalaatikko+tasoista+riitelyä+on+(ei+keskustelua)+melkein+joka+ketju.Keskustelua+kaivataan+kovasti+ja+aina+se+päätyy+kinaamiseen+ja+toisten+mollaamiseen,+ei+hyvä.Olet+taitava,+kun+kaikkea+osaat+tämän+koneenkin+kanssa,+minä+juuri+ja+juuri+viestin+saan+lähtemään,+mutta+ihan+kohtuullisesti+olen+selvinnyt+ja+asiani+osaan+hoitaa.Siis+ei+meitä+ainakaan+iän+vuoksi+saa+ruveta+tönimään+ja+en+kyllä+kenenkään+käskystä+pois+lähdekään,+oma+halu++sitten+lopetuksen+aikaan+saa.Kiitos+Late+kiitoksista,+jokaiselle+meille+ne+kuuluu,+en+varmaan+pirttiä+olisi+aloittanut+monasti,+joe+ei+teitä+toisia+olisi+mukana.Tavattu+on+muutaman+kerran+ja+mukava+vieläkin+olisi+nähdä,+mutta+nyt+alkaa+nuo+rajoitukset+vaikuttamaan++tämän+tapaisten+asioiden+toimivuuteen.Juuri+tuon+vaikutuksen+minun+osalla+myös+nuo+"ajelut"+palstalta+pois+teki+kuin+sinulle+ynnämuu,+minuahan+ei+pois+ajeta,+muuten+kuin+ylläpidon+toimesta.Täällä+palstalla+ei+seinät+purista,+kaikki+mahdumme+viestejä+laittamaan,+jokaisen+oma+tahto+on+lukea+mitä+haluttaa,+aivan+kuin+näkyy+tuo+kirjoittaminenkin+olevan,+ei+aina+oikein+kivaa+luettavaa.Tuota+kirjautumista+minäkin+ihmettelin+ja+vielä+näkyy+paikoillaan+olevan+saa+nähdä+viestin+lähettämisen+kohdalla.Tärkeää+on+se+vesi+pitää+pois+talon+rakenteista,+sillä+on+hyvin+pysyviä+ja+ikäviä+vaikutuksia+rakennuksille,+jos+sopimattomiin+kohteisiin+pääsee.Niin+paljon+on+puhetta+näistä+kosteus+jutuista+olla,+että+jo+tämmöinen+mummelikin+tarkastelee+asunnon+kosteita+paikkoja+sillä+silmin,+että+ei+vaan+vahinkoa+pääse+tapahtumaan.Nyt+kokeilen+onnistuuko+lähettäminen+ihan+ilman+sutojen+merkkaamista,++oikein+kivaa+päivää+näin+viikon+keskelle;)