Vapaa kuvaus

Lisää vapaa kuvaus.https://api.suomi24.fi/uploads/34/82/19/original_20220430091714222.jpg?width=512&height=512

Aloituksia

36

Kommenttia

2892

1. "1920+armahdettiin+valtaosa+punavangeista+maatilojen+työvoimapulan+johdosta.+Tuomiot+muuttuivat+ehdonalaisiksi,+mutta..."Voi+olla,+että+"valtaosa",+mutta+kuinka+paljon+oli+sitä+ennen+teloitettujen+määrä+ja+paljonko+oli+enää+jäljellä+vangittuja?Joku+sai+myös+armahduksen+sitä+ennenkin,+jos+joku+rikas+kirjoitti+anomuksen,+että+hän+tarvitsee+tätä+ja+tätä+miestä+tai+naista+tehtaalleen/tiluksilleen.+Tilastopilkuttaja+kirjoittaa+(ehkä)+oikein,+koska+silloin+tuomioita+jaetiin+todella+pikaisesti+ja+kuulustelupöytäkirjoja+ei+tavinnut+kirjoittaa+ja+ne+mitkä+kirjoitettiin,+määrättiin+poltettavaksi+myöhemmin.
  2. No,+mutta+Skillan,+tuohan+on+jo+maailmanlopun+enteitä,+koska+juuri+tulit+Virosta+ja+nyt+jo+sokkomatkalle!++DDSain+minäkin+muistutuksen+s-postiin+meidän+eläkeliiton+matkoille+ja+oli+sielläkin+tämä+sokkomatka,+mutta+tohdinko+lähteä+sinne?Olihan+siellä+jos´jonkinlaista+teatteri+matkaa,+mutta+olen+niin+saamaton+päättäjä,+että+vaali+äänestys+jäi+sunnuntaihin.+Silloin+on+pakko+mennä+ja+"pyhäpuku"+päälle!+Laittaisinko+kaikki+koruni+ja+korkokengät?Olen+minäkin+joitain+vaalikeskuteluja+kuunnellut+ja+muutan+mielipidettäni,+kuin+kameljontti,+vai+mikä+se+oli,+joka+väriä+vaihtaa?Asiasta+viidenteen.+Millaista+kangasta+ostit+Virosta?+Oliko+pellavaa?+Ehkä+ei+tyynyliinoihin+kuitenkaan?Pellava+on+kestävää,+jonka+olen+huomannut,+kun+lapseni+sai+isänsä+tädiltä+pellavapyyhkeitä,+niin+kestää+kovankin+käytön,+samoin´kuin+tältä+tädiltäni+perityt+lakanat+pitsikoristein.Ihmeteltävän+hyvin+minullakin+on+kestäneet+tädeiltäni+perityt+lakanat+ja+tyynyn-pääliset,+kun+taas+nämä+nykyiset+ostokset+hiipuu+parissa+vuodessa.Vaan,+apropoo+Skillan!+Sait+jotenkin+"siemenen+itämään"+minussakin!+Jospa+sittenkin+varaisin+matkan+johonkin+noista+tarjonoista,+joita++oli+runsaasti.Tosin+tuo+siementen+kasvatus+taisi+mennä+taas+pieleen,+koska+kurpitsat+ovat+liian+hontelovartisia!;)))Kiitos+muorin(77)++rinkelistä,+ja+joka+jaksaa+ylläpitää+tuota+savon`murretta,+vai+onko+se+peräti+Pohjois-Karjalaa,+koska+tutulta+tuntuu?Kuka+osaa+vielä+laittaa+kotona+ns.+vesirinkeleitä,+joita+muistaakseni+ensin+keitetään+vedessä+ja+sitten+laitetaan+uuniin+paistumaan???
  3. "oletan+kuitenki+että+olen+hyvä+ihmistuntija,+koska+työelämän+40v+tein+ihmisten+parissa,+olen+hyvin+itseelisesti+liikkuvainen+kuntoilun+muodossa,+suuri+toiveeni+on+,minut+joku+löytää,"Onko+tämä+joku+vaalimainos?+Mikä+on+puolue?Onko+sinulla+aikomus+parantaa+kaikki+suomen+yksinäiset+sinun+positiivisesalla+suhtautumisella,+koska+olet+ollut+40v+ihmisten+parissa,+vai+haetko+itsellesi+nyt+seuraa?
  4. Kyllä+täälläkin+hereillä+ollaan+ja+oikein+suututtaa,+kun+"kelloni"+vie+unet+jo+4-5+aikoihin+aamulla+(Iihmekö,+kun+ilta+10,+siis+22,+uutisia+en+jaksa+katsoa)+ja+sitten,+kun+yritän+vielä+nukkua,+niin+kahvia+tekee+mieli,+en+sano,+että+myös+tupakkaa!;)Koska+yritän+sulkea+koneeni+viimeistään+klo+16-17,+niin+on+kiva;((!!+aamulla+lukea,+mitä+illalla+ja+yöllä+on+porukoiden+päässä+liikkunut+ja+olihan+niissä+ja+varsinkin+nyt+oli,+kun+joillakin+oli+avautunut+se+"perjantaipullo"+vanhasta+muistista+työviikon+jälkeen,+ehkä....no+eieläketulo,+koska+se+on+ainakin+minulla+vasta+3.pv,+Mutta+saivatko+he+ennakkoa+naapurilta?+Ei+minulta,+vaikka+joskus+saivatkin.Minulla+ei+sanat+riitä+tuon+sini-sirkun+rohkeudelle,+koska+muistan+sen+ahdistuksen,+kun+olin+mieheni+kanssa+Meilahden+sairaalassa+saamassa+hänelle+ensin+"tuomiota"+eturauhas+syövästä+ja+sen+jälkeisistä+hoidoista,+mutta+nyt+kun+ajattelen,+siitä+on+jo+10-vuotta+ja+mieheni+elää.Vaan+meillä+ei+ole+sirkkusen+kanssa+sitä+eturauhasvaivaa,+vaan+minulla+tupakanpoltto+ja+sirkkunenkin+muistaakseni+kirjoitti,+että+on+lopettanut+vasta+äsken,+siis+mikä+oli+se+"äsken?+Ainakin+olet+rohkea+ja+avoin+kaikissa+kirjoituksisasi.+Kiitos+siitä.Jaa,+vai+paltoota+päälle+ja+markkinoille?+Niin+minäkin+eilen+ajattelin,+mutta+kun+vesiräntää+alkoi+satamaan+aamulla,+niin+ajattelin,+että+ei+ne+"puoluemakkarat"+niin+makoisia+olekaan,+joten+otan+kirjani+esiin,+koska+nyt+on+jo+loppuhuipennus,+...niin,+vaikka+olenkin+jo+lukenut+lopun+aluksi!DDDD