Vapaa kuvaus

Lisää vapaa kuvaus.https://api.suomi24.fi/uploads/34/82/19/original_20220430091714222.jpg?width=512&height=512

Aloituksia

36

Kommenttia

2892

1. hurskaiselle,+kiitos+kirjeestäsi.+En+minäkään+oikeastaan+mitään+lintuja+voi+syöttää,+kun+pihapiirissä+ei+ole+yhtään+varpua,+puista+puhumattakaan,+joten+vien+nuo+pähkinät+tyttäreni+luo.+Siellä+on+jos`jonkinlaista+härpäkettä+puissa+ja+oikea+lintulautakin.Mutta+kyllä+"minä+niin+mieleni+pahoitin"+tänään+,+siis+saamattomuutanai+taas+siunailin.++Kirjastosta+tyrkyttivät+tätä+"mielensäpahoittajaa"+ja+minä+hölmö+luulin,+että+sen`kun+asennan+ohjelman+ja+katson,+mutta+eihän+se+taas+niin+mennyt,+kuin+strömsöössä,+joten+kipinkapin+lapseni+luo+ja+lähinnä+siellä+ennen+pojan+10v-+kouluunlähtöä+ja+lupasin+kympin,+jos+herää+heti.+Vieteri+hänellä+oli+varmaan+pepussa,+kun+loikkasi+sängystä,+auttoi+mummille+videon+toiminaan,+että+painat+vain+tuosta,+kun+alat+katsomaan,+sillä+sitä+ennen+vein+pojan+kouluun.Kaikki+meni+hyvin,+osasin+jopa+ääntä+isontaa+ja+pienentää,+koska+siihenkin+älysin+kysyä+neuvon,+mutta,+mutta,+kun+video+loppuin,+niin+kävi+kuten+siinä+vanhassa+elokuvassa,+kun+ukko+raahasi+naapureiden+avustuksella+lehmän+makuuhuoneeseen!+Niiiin,+ja+mites+sen+nyt+ulos+saat?+Sitä+ei+ukko+tiennyt.+Aikani+painelin+kaikkia+nappuloita,+niin+sain+sen+CD:ni+ulos+ja+pahus!+Unohdin+viedä+sen+kirjastoon!+Aina+se+on+tätä,+tätä,+tätä,+aina+unohtuu+jotain.Edelleenkän+en+halua+opetella+noita+uusia+vempaimia,+edes+hienointa+puhelinta,+koska+soitan+vain+tyttärelleni+ja+osaan+lähettää+tekstarin+ja+jopa+lukea+sen!D.+Tämä+tietsikka+kelpaa,+koska+en+minä+niitä+tehoja+enempää+kaipaa,+enkä+telkkariani+vaihda+hienompaan,+koska+tuolla+lapseni+luona+lienee+jo+kolmas+telkkari+tänä+aikana,+kun+minun+kirppis+telkkari+toimii+edelleen.Tekemättömät+työt+jumittaa+minullakin,+sillä+vilkaisin+vain+silitettäviä+pyykkejä,+mutta+meninkin+saunaan+ja+tulin+kotiin.+Katselen+osan+tuosta+elokuvasta,+nukun+lopun+ja+herään+lukemaan+kirjaani.Pidetään+Pirtti+lämpimänä+ja+tuokaa+te+toiset+hyviä+"bakelssia"+pöytään,..moi
  2. Näinhän+se+on+mennyt+kirjoitusten+mukaan,+joista+olen+lukenut+paljonkin+ja+onhan+niistä+elokuviakin+tehty,+kuinka+Evakoita+kohdeltiin,+mutta+on+se+minusta+outoa+tuollainen,+koska++ainakin+kotiseudullani+oli,+..niin+tietenkin+siellä+Pohjois-Karjalassa,+Suomen+puolella+olisi+ollut+ystävällinen+vastaanotto,+mutta+sota+oli+lähellä.Oli+siellä+äidilläkin+"ryysyt"+pakattu+ja+valmis+lähtöön+kahden+lapsen+kanssa,+mutta+onneksi+sai+jäädä.+Mihin+olisi+Evakot+ottanut?+Tai+otti+kyllä,+sitten+myöhemmin.+Meilläkin+asui+saunakamarissa+pariskunta,+joista+kumpikaan+ei+osannut+lukea+tai+kirjoittaa.+Isäni+auttoi+heitä+lukien+lehden.+Oli+meillä+myös+sukulais+pariskunta,+jonka+vaimosta+sain+"vara+äidin",+koska+omalla+äidilläni+oli+jotain+"muita+menoja"!D+Mitähän+nekin+oli+tärkeämpiä,+kuin+minun+hoitaminen.???+No,+kyllä+minä+sen+nyt+ymmärrän,+onneksi+ja+myös+surukseni+äitini+valtavasta+työtaakasta+hänen+koko+elämänsä+ajan.Edelleen+olen+vihainen+Ruunen+arviosta+karjalaisista?+Me+olemme+iloisia+laulavia+ja+puheliaita,+mutta+eihän+sellaista+hämäläiset+ja+turkulaiset+hyväksy+koskaan...,+kun+itse+eivät+saa+sanaa+suustaan+ja+sitten+kun+saavat,+niin+se+on+aina+arvostelu+toisesta+(jos+ei+ole+turkulainen)+ja+myös+aina+negatiivisesti,+koska+eihän+hän+(vastapuoli)+ole+edes+ihminen,+jos+ei+ole+turkulainen?+Samaa+saastaa+näiden+turvapaikanhakijoiden+luokka?!!DDHitsi,+että+aihe+sai+minutkin+hermostumaan,+koska+oletin,+että+olin+jo+käynyt+läpi+tuon+inhon+Evakoiden+kohtelusta+Länsi-Suomessa.+Nyt+vain+ruune+teki+vihonviimeisen+rimanalituksen+julistuksella,+että+syntymäpaikka+karjalassa+olisikin+suuri+häpeä???Mielestäni+kaikki+Turkulaiset/Raisiolaiset+ja+kaikki+Länsi-Suomessa+eläneet,+siis+syntyneet+siellä,+jotka+evakoita+syrjitte,+niin+teidät+pitäisi+lähettää+nyt+Syyriaan.No,+vitsi,+vitsi,+mutta+ilkeitä+olitte.
  3. Kyllä+nyt+olisi+aiheita+jatkaa+juttua,+mutta+kun+en+osaa+päättää,+mistä+aloittaisin?Noista+teineistä,+joita+nykyisin+en+oikeastaan+missään+tapaa+(tiedättehän+tapani,+omalla+autolla+kaikkialle),+mutta+oli+aika+kun+kuljin+bussilla+töihin+ja+aina+aamuvuorossa+oli+näitä+koululaisia.+Voi+sitä+puheen+pulputusta,+mutta+joka`toinen+sana+oli+v-alkuinen!+Olisi+ollut+parempi+"niinkutella".+Harvoin+hermostun,+mutta+kerran+pois+jäädessäni+latasin+kaikki+v-alkuiset+sanomani,+.."murhaavankatseen"+kera+heihin.+Nyt+en+enää+viitsisi+tehdä+niin.Rollaattorit+ja+kaikki+sen+versiot+olen+nähnyt+tässä+lähiössäni,+mutta+nyt+on+ehkä+paras+tuollainen+sähkö+vempain(en+viitsi+googlata),+kuin+nojatuolissa+istuisi+ja+sillä+pääsee+sisällekin+kauppoihin,+mutta+myös+näihin+rivitaloihin,+siis+kotiinsa.+Seuraava+onkin+tuo++nelipyöräinen+potkulauta+malli,+joka+ehkä+tulevaisuuteni+vaihtoehto+olisi?...Jaa+ja+se+minun+tulevaisuus`,+....ei,+ei,+ei,+niitä+en+tule+tarvitsemaan.+Kaikkein+huterin+on+tuo+kevyin+versio+ja+ainakin+aikuisten+kolmipyörä+fillari.+Keran+kokeilin+ja+melkein+metsään+menin.+Talutin+sen+omistajalleen+ja+päätin.+Koskaan+en+tuollaisen+"koneesen"+koske,+en+edes+leikkimielessä.Ai,+niin,+muorin+tukka+ja+hänen+(tori+ostokset)+ihanat+Viipurinrinkelit,+joita+on+kiitettävästi+tarjolla+ja+siitä+tuli+mieleeni,+josko+paistaisin+vesirinkeleitä?+No,+en+paista,+mutta+erikoinen+valmistustapa+niillä+on,.+mutta+harmi!+Olisiko+nekin+jotain+karjalaisten+herkkuja,+kuten+karjalanpiirakat+ja+-paisti,++koska+hekin+on+nyt+"tuhoontuomittu",+Raisiolaisen+taholta,+kuten+yli+60-riviä+kirjoittavat+palstalaiset+tyrmää+joku+Pohoojoonmaalta!DDDMuori,+olet+ahkera+ja+toimelias,+koska+torilta+haet+aina+meille+näitä+"herkkuja"ja+huollat+hiuksesi.+(Varo+tuota+karjalanmurretta,+koska+karjaa+tunnumme+olevan+ainakin++Raisiolaisittain!D+)+Kyllä+minäkin+värjään+hiuksiani+tummanruskeaksi+aina+kotikonstein,+mutta+kampaajalla+en+ole+käynyt+aikoihin.+Fiskarsin+sakset+toimivat+joskus,+mutta+nyt+ajattelin+kasvattaa+"todellakin"+pitkät+hiukset,+kuten+vanhoilla+mummeillla+oli+silloin!+Ai+niin,+oliko+joku+rivikirjoituksen+laskenta+täällä?+Ajattelin+ylittääs+en!DDDDDDD
  4. "Suolan+käytön+minimoinnin+opin+jo+kauan+sitten,+pian+tottuu+vähäsuolaiseen+ja+ruoka-aineiden+omat+maut+pääsevät+esiin".+Mineraalisuolaa+käytin+suolavieroituksessa,+?Olipa+sinulla+ihana+kirjoitus,+kun+vain+minäkin+oppisin+tuon.+Mineraalisuolaa+käytin+joskus+ja+oli+"kammottavaa?+Nyt+pitäisi+vain+totuttaa+itsensä+siihen.Onhan+minulla+ollut+näitä+"kammoja",+esim.+homejuustoon+nuoruudessani,+joka+on+nyt+suuruinta+herkkuani.+Samoin+oli+nämä+UTH-maidot+ja+niihinkin+olen+tottunut,+koska+se+on+"päiväni+pelastanut",+sillä+nyt+käyn+Lidlistä+hakemassa+sen+12+pakkauksen,+mutta+kun+kävin+toista+merkkiä+S-marketista,+niin+voi,+ei,+kuinka+voi+olla+niin+erilaista?Yksi+löytö+oli+myös+Lidlin+perunamuussi.+Aina+olen+inhonnut+näitä+"Mummonmuusseja",+en+tiedä+miksi?+Oliko+silloin,+että+oli+suurempi+perhe,+mutta+yksin+ollessa+kahden+perunan+keittäminen+tuntuu+turhalta,+vaikka+siinä+keitäisikin+pari+kananmunaa+samalla?Minulla+on+verenpainelääke+ja+suolaa+pitäisi+välttää,+mutta+elimistöni+välillä+"huutaa"+suolaa?++Olen+ollut+kuukauden+kursilla,+jossa+oli+vain+kasvis,+puuro+(ei+lihaa)+ja+suolatonta+ruokaa,+mutta+verenpaine+ei+laskenut?Verenpaine+yhdistetään+usein+lihaviin,+kuten+2-diabetes,+mutta+sukulaisissaani+on+myös+laihoja!+Kunka+sen+voi+selittää?
  5. Ihanaa+oli+lukea+vihdoinkin+viestisi,+koska+mieli+meni+matalaksi+aamulla,+kun+katselin+ensimmäistä+yön+aikana+tullutta+viestiä.+;))Noista+kaappien+hyllyistä,+niin+on+ne+jo+keksineet+jotain+positiivistä+palautetta,+koska+nykyisin+on+hyllykköjä,+jotka+vedetää+ns.+ulos.Tyttäreni+luona+on+uusittu+just´ikään+koko+keittiö+ja+siellä+on+näitä+ulosvedettäviä+kaappeja.++No,+vaatekaapit+heilläkin+toimii+entiseen+tapaan,+toistaiseksi,+koska+ne+ei+ole+niitä+"ulosvedettäviä".ynnämuulla+oli+hieno+tapaaminen,+kun+tunsitte+toisenne.+Toisin+kävi+minulla+muutama+vuosi+sitten,+kun+olin+kotikyläni+rantakalalla,+jossa+oli+entisiä+koulu+kavereitanikin+ja+mikä+pettymys.+Kukas+se+sinä+olitkaan?Nyt+alan+vakavasti+harkita+tuota+kasvojen+kohotusta,+kun+nuo+posket+rupsahtaa+liian+alas!DDJoku+sentään+tunnisti+äitini+ulkonäöltä,+josta+tulikin+mieleeni,+kun+lapseni+teki+"lopputyötään"+jossain,+mikä+lie+ollutkin+meikkauskurssi,+joskus+30-v+sitten+niin+minut+hän+teki+vanhaksi+mummoksi.+Niin+lähetettiin+sitten+kuva+äidillekin+ja+hän+oli+ihmetellyt,+että+kuinka+hänestä+on+tullut+noi+vanhan+näköinen?Menin+sitten+työpaikallenikin+"meikeissä"+ja+esiinnyin+meidän+myyntipäälikölle+haluten+ostaa+firman+tuotteita.+Voi,+jee,+kuinka+kohtelias+hän+oli,+esitellen+minulle+firmamme+tuotteita+ja+ei+tuntenut?+Noin+100-v+mummo+ostamassa,+mutta+kohtelias+oli.Johtaja+sen`sijaan+käsitti+heti,+että+olen+paikalla,+koska+siellä+oli+tyttäreni,+jonka+hän+tunnisti,+joten+pakko+oli+hänellekin+esittäytyä,+johon+hän+totesi;+Olisit+tehnyt+hänestä+30-v+nuoremman!+No,+tulipa+taas+"keskustelua"+kirjoitettua,+mutta+sinulle+Skillan,+älä+lannistu,+vaikka+joku+riviämme+laskeekin+ja+keskustelua+arvostelee,+sillä+kukaan+meistä+ei+ole+onneksi+vielä+sillä+asteella,+että+kaivaisi+v-2003+kirjoituksia+esiin+ja+alkaisi+niistä+"jargonia"+heittää+yökaudet!DDDDEdelleen+muistan+"ensi+tapaamisemme",+kun+ihmettelin+Kahvipirttiä,+joka+on++kakkostien+varrella+sellainen+punainen+ihana+hirsitalo+ja+silloin+mietin+(typerys),+että+täälläkö+on+trefit+näillä+kirjoittajilla?Aina+sitä+oppii,+vanhanakin,+mutta+toiset+kyllä+jumittuu+menneisiin!DD
  6. Juupati+juu.+Pakkasta+oli+meilläkin,+kun+lähdin+viemään+autoa+korjaamolle+klo7.30,+mutta+onneksi+ei+tienpinnat+olleet+liukkaita.+Sieltä+sitten+liukkaasti+tekemään+viimeiset+laistamani+silitykset,+jotka+oli+varmaan+parisataa+mustaa+t-paitaa,+jossa+jokaisessa+muovinen+mainos+Lapin+Kultaa+tai+Jegeriä,+ym.+moskaa,+joten+jokaista+täytyi+varoa,+että+ei+siihen+mainokseen+hipaise+yhtään.Paidat+on+mainospaitoja+kesäisiltä+festareilta,+joissa+vävyni+pitää+ns.+kaljatelttaa+ja+henkilökunta+on+jotain+10-12+henk+ja+jokaiselle+paidat+myös+vaihtoon.+Tulihan+se+nyt+tehtyä,+mutta+ensi+kesäksi+ne+kai+täytyy+uudelleen+silittää,+kun+ne+varastosta+esiin+otetaan.Homma+oli+hoidettu+klo+12+ja+odottelin+vain+tyttäreni+kotiinkuljetusta,+kun+vävyni+tulikin+siihen+ja+lupasi+viedä+minut.+Ja+mitäs+tämä+vekkuli,+muisti+synttärini+ja+antoi+3+plo+"mustaaryssää"+palkaksi+ja+synttärilahjaksi!+Sitten+hän+neuvoi,+että+se+nautitaan+maidon+kanssa!!!+Voi+jeeeee,+taitaa+tulla+uusi+kokemus.HUPS!+Tuli+puhelu,+auto+on+korjattu+ja+katsastettu,+hinta+noin+200,-€!+Jipii!+Olin+odottanut/varautunut+ainakin+500,-€+laskuun.+Vaan,+mitäpä+minä?+Olin+ottanut+jo+"pari+olutta"+silityksen+"kunniaksi",+koska+oletin,+että+kyllä+se+viikon+on+siellä,+joten+pirtsakkana+aamulla+sitten+hakemaan.+Ja+entäs+seuraava+puhelu+heti+perään,+joka+sai+minut+vihaiseksi.+"Elisalta+päivää",+johon+heti+sanoin,+että+en+halua+mitään+uutta,+mutta+"olisimme+halunneet+vain+päivittää".....en+jaksanut+kuunella,+koska+aina+se+on+jotain+parempaa,+mutta+myös+kalliimpaa.Noin+vain+päivät+vaihtelee.+Kun+saat+yhden+oikein+miellyttävän+uutisen+ja+olet+iloinen,+niin+eikös+joku+heti+sen+tuohoa+vain+sanoilla,+"Elisalta+päivää"!!DOli+tuolla+palstalla+yksi+"kiva":))+uutinen!+Kuinka+parannetaan+palstaa+ja+vaihtoehdotkin+oli.+Jotenkin+tuli+mieleeni+tämä+Kahvipirtti,+että+täällähän+se+on.Kaikille+hyvää+päivää,+mitään+en+myy,+enkä+osta+ja+tuota+"Mutakakkua"+olisi+vielä+muutama+pala+jäljellä,+vai+syönkö+sen+itse?
  7. Ihana+kirjoitus+sinulta+Ramoona+ja+olet+huomannut+Skillanista+saman,+kuin+minäkin.+Kirjoitin+jo+johonkin+tuosta+hänen+(S)+huomaavaisuudesta+ja+on+kiva+lukea+hänen+huomionsa,+sillä+se+jotenkin+tuntuu,+kuin+ystävältä+olisi+saanut+postia.+Syksyn+ruska+näkyy+täälläkin+(hämeessä),+koska+on+paljon+pihlajan+ja+vaahteran+lehtiä+punaisen/keltaisen+väreissä.+Itse+tein+taas+pakollisen+silitys+puuhan+tuolla+tyttäreni+luona+ja+olen+jo+vienyt+kaikki+verhot+(50kpl)+ja+muuta+vaatetavaraa+kierrätyskeskukseen.+Olihan+ne+odotellut+jo+tuolla+auton+takakontissa+jonkunaikaa,+mutta+kun+auto+on+vietävä+korjaamolle+maanantaina+ja+he+myös+katsastavat,+niin+pakko+oli+tyhjentää+autosta+kaikki+roina+pois.Nyt+voin+taas+paneutua+kirjojen+lukuun+ja+jos+vaikka+kurkkaisin+sinne+kuntosalin+puolelle!DDD+Tosi+mielenkiintoinen+kirja+jäikin+viimeiseksi+noista+lainatuistani.+J.K.Tammisen+"Pasilan+mies",+joka+kertoo+huumepoliisi+Jaakko+Arosta!+Eilen+olikin+uutisissa++melkein+"saman+nimisestä"+Pasilan+huumepoliisin+tuomiosta!D+On+kyllä+tosi+ovelat+konstit+huumepoliiseilla+jäljittää+rikollisia+ja+ihmettelen,+että+konnat+on+aina+edellä+ja+saavat+tuotua+huumeita+ja+vielä+levittää+niitä.+Harmillista,+että+niin+moni+nuori+sekaantuu+niihin,+joten+tunen+kyllä+jonkinlaista+huolta+niistä,+koska+omani+on+selvinneet+ongelmitta,+mutta+entäs+nämä+nyt+10-12v+lapsenlapseni?Eihän+tämä+minunkaan+kirjoitus+täytä+niitä+keskustelutaito+vaatimuksia,+mutta+yritän+ainakin+välttää,+että+en+vuosikausia+jankkaa,+mitä+ja+kuka+mitäkin+kirjoitti+silloin+joskus+minunkin+mielipiteestä,+sillä+joskus+tulee+erimielisyyttä+tyttärenikin+kanssa+ja+ainakin+mieheni!DDDJaksellaan...jasooo!+Nyt+tuli+ongelma,+onko+viesti+lähtenyt,+kun+ei+päästä+pois+tältä+sivulta.+Tulkoon+tuplana,+mutta+lähetän+uudestaan.
  8. Onneksi+Skillan+et+pelästynyt+noista+xx9+viesteistä,+sillä+yleensä+hän+illalla+ja+yöllä+kirjoittelee+noita+"apina"+viestejään,+mutta+enimmäkseen+hän+on+pysynyt+tuolla+60++palstalla.+Luin+jo+aamuvarhain+nuo+jutut+ja+odotin+sinun+kirjoitusta,+mutta+en+arvannut,+että+olitkin+nyt+se+Kreetan+kukko,+joksi+esim/naiseni+minut+nimitti,+kun+olin+aina+työpaikalla+ennen+toisia.+Hänet+oli+Kreetan+matkalla+aina+herättänyt+kukko+liian+aikaisin.Ruune+hän+ei+ole,+vaikka+joku+sinnikkäästi+väittääkin,+jotta+se+paha+pois+ruunen+hartioilta,+vaikka+Katleijan+"ratkaisuun"+en+vielä+voi+täysin+luottaa,+mikäli+ei+ole+soittanut+ruunelle+ja+tarkastanut+asian?+Mutta+silti,+silti,+ottaen+huomioon+ruunen+tämänhetkisen+ahdistuksen+tuon,+jonka+nimeä+ei+saa+mainita,+niin+on+voinut+kiukku+purkautua+yön+tunteina,+koska+hän+joskus+viittailee+ilkeästi+Kahvipirtin+keskustelu+kykyihin+ja+taitoihin.Vaan+mitäpä+me+tumperot,+jotka+täällä+saamme+kertoa+arkisista+aherruksista,+tai+aherrusten+jättämisestä,+kuten+minä+taaaaas+tänään.+Olisi+taas+(sitäsuntätä)+pitänyt,+mutta+taas+siirsin+huommiseen,+ehkä+ensiviikkoon.+Kyllä+se+pää+tulee+vetävän+käteen+ja+sitten+on+pakko,+joka+saa+vasta+minut+liikkeelle.+Jo+tuo+ajatus+kuntosalille+menosta+sai+selkäni+jumiin,+joten+jouduin+ottamaan+lopulta+Ibusalia.+Heti+parani,+kun+sain+ajatella,+että+tällaisena+ei+voi+mennä+kuntosalille,+koska+siinä+voi+lihakset+revähtyä???DD+Mitähän+verukkeita+vielä+keksin?Kahvi+on+Pirtissä+maukasta+Presidenttiä+(D),+joka+oli+tarjouksessa+ja+tarjoilu+puolelta+löytyy+yhtä´sun+toista+herkkua.+Nurkkakaappi+on+nyt+täynnä++erikoisia+tarjottavia,+kun+jokainen+on+tuonut+lomaltaan+omia+suosikkejaan.Onkohan+tässä+muuta+merkittävää+yhteisen+illanvieton+suhteen,+kuin+Kekri?+Pyhäinmiesten+viikonloppu+oli+meillä+ennen+viimeinen+matka+ennen+Joulua+"mummolaan",+koska+silloin+oli+myös+paikallisen+Hirviseuran+juhla+ja+se+oli+aina,...itse+koettava+ja+nähtävä+?