Vapaa kuvaus

Lisää vapaa kuvaus.https://api.suomi24.fi/uploads/34/82/19/original_20220430091714222.jpg?width=512&height=512

Aloituksia

36

Kommenttia

2893

1. sini-sirkku+"Mitä+ihmettä+sä+siellä+tytärtäsi+tuet+ja+jynssäät,+oppia+ikä+kaikki+nuorilla,+tai+sitten+makaa....niin+makaa,+kuten+petaa,+sanot".Kirjoitin+jo+tuolla,+että+en+suinkaan+jynssää+viikottain,+hyvä+jos+kerran+vuodessa+aikani+kuluksi.Tulin+tyttäreni+avuksi+2006,+hänen+saatuaan+toisen+lapsensa,+koska+olin+ilmeisesti+"jätteistä"+tehnyt+tämän+tyttären.+Hänellä+on/oli+vaikea+skolioosi,+koska+nyt+se+on+leikattu+Ortonissa+ja+raudalla+on+selkä+jäykistetty.+Aina+hänellä+ilmenee+kovia+kipuja+ja+ties+mitä+kremppaa,+mutta+niin+laiha+minäkin+haluaisin+olla,+kuin+hän.+Kilpirauhas+vaivaa+en+kuitenkaan+halua,+enkä+polvisärkyjä,+enkä+rannetupentulehdusta!:)))Tärkein+pointtini+oli+seurata+noita+pikkuisia+ja+toista+hoidinkin+yötä/päivää+pari+vuotta.+Koska+pääsin+aika+iäkkäänä+mummiksi+ja+todella+edullinen+vuokra-asunto+on+4+km+päässä,+joten+omaan+asuntooni+voin+myös+tulla+heti,+kun+vanhemmat+pärjäävät+keskenään.Tässä+se+huomaa,+kuinka+helppoa+on+arvostella+jonkun+toisen+tekemiä+ratkaisuja,+tietämättä,+mitä+kaikkea+sen+taakse+kätkeytyy+ja+nyt+en+tarkoita+sinua+sini-sirkku,+koska+osasi+olet+saanut+sinäkin.En+ole+eronnut+miehestäni+ja+samoissa+ympyröissä+olemme+sinunkin+kanssa+pyörineet+silloin+joskus,+koska+tuo+väli+Aurora-Leppävaara+käsittää+niin+monta+ihanaa+paikkaa,+sanomatta+enempää.+Lähellä+Bodomia+on+meidänkin+talo,+johon+muutimme+jo+1966,+mutta+silloin+se+oli+autotalliin+rakennettu+asumus.Paljon+olet+sinäkin+kokenut,+mutta+niin+taidan+olla+minäkin.+Nyt+meillä+taitaa+olla+se+elämän+onnellisin+aika.
  2. Voi+Skillan,+älä+usko+tuota+kirjoittamaani."Kristiina23,+kyllä+aika+ihana+äiti+olet,+kun+jaksat+tyttäresi+kodin+siistinä+pitää,+silittää+ja+hoosata,+ei+ihme+jos+sitten+kotiin+ei+puhtia+riitä".Kuinka+minulle+tuli+tuollainen+kehumisen+puuska,+kun+samalla+kerroin,+että+kauppaan+en+viitsi+lähteä,+enkä+uunia+pestä?+No,+apu+oli+lähempänä,+kuin+luulinkaan.+Naapuri+tuli+juttelemaan+ja+sanoi+kauppaan+menevänsä,+joten+äkkiä+vitonen+hänelle+ja+pyyntö+"tuo+minulle+karjalanpiirakoita".+Äkkiä+oli+piirakat+kädessäni.+Harmi,+että+uunin+pesuun+hän+(mies)+ei+suostunut,+joten+siitä+ilosta+pesin+itse+uunin+ja+voi,+kuinka+nyt+uuni+kiiltelee!Toinenkin+yllätys+tuli+ip:llä,+kun+lapsenlapseni+tuli+fillarilla+tyttökaverinsa+kanssa+pihaani.+Satuin+kysymään,+onko+teillä+nälkä+ja+heillä+oli.+Minun+piirakat+ei+olisi+heitä+miellyttäneet,+siis+tämä+pizza+nuoriso,+joten+annoin+20,-€.+Yllätys+olikin,+kun+lapset+toivat+melkein+puolikkaan+minulle!+Wau!+Itse+en+koskaa+ostele+moista+herkkua.Mitä+noihin+siivouksiin+ja+silityksiin+tulee,+niin+suinkaan+en+ole+heillä+alvariinsa.+Taisi+olla+Joulun+aikaan,+kun+he+olivat+pidemmällä+lomalla+ja+haluavat+aina+minut+kotimieheksi,+joten+silloin+aikani+kuluksi+tuli+tehtyä+yhtä´jos+toista+ja+silloin+vain+innostuin+oikein+"kirjanpitäjänä+etsimään+pennin+virhettä"!+Niitähän+olen+joutunut+etsimään+työssänikin,+silloin+joskus?+Silitykseen+minua+aina+pyydetään,+joskus+(en+ole+mennyt)+ehkä+useamminkin,+koska+he+ei+taida+osaa+käyttää+koko+vehjettä?:)+Tosin+se+on+nyt+melkein+ainoa+syy/veruke,+kun+menen+heille,+sillä+harvoin+lapset+enää+tarvitsee+hoitajaa?+Taitaa+olla+viimeinen+kesä-syksy-vuosi,+kun+minua+tarvitaan?+Taitaa+olla+muutto+Espooseen+takaisin?+No,+ei.+Kyllä+minä+haluan+edelleen+nähdä+läheltä+tuon+nuorisonkasvun+ja+kehityksen,+joka+omilta+lapsiltani+jäi???...johonkin.+Yht´äkkiä,+he+olivat+pois.
  3. Sinä+(Skillan)+ja+pullasi+-+paistamisesi!:))+Minulta+on+sämpylät+loppu+ja+tarpeet+olisi+paistaa,+mutta+uuni+täytyy+ensin+pestä!+Voi+tätä+surkeutta?+Kauppaan+olisi+200+m+hakea+sämpylöitä,+joten+kumman+valitsen?+Kävelyä+melkein+½+km+ees`taas+tai+uunin+pesu?+Taidan+laistaa+molemmat,+koska+on+niin+hyvä+kirja+luettavaksi,+vaikka+edestähän+ne+löytää,+tekemättömät+työt.+Ainakin+se+uunin+pesu.+Mitä+hiivattia+olen+laittanut,+joka+on+"kuohunut"+yli,+kun+yleensä,+ainakin+yritän,+käyttää+paistopussia?Harmittaa,+kun+olin+lapseni+luona+silitys/ompelu+hommissa+2+pv+ja+muuta+ruokaa+(heillä+liian+paljon)+sieltä+sain,+mutta+sen+sämpylä+puolen+unohdin+ja+siellä+niitä+oli+liiankin+kanssa.+Samoin+kaikki+salattiainekset.+Viikon+päästä+menen+uudestaan+3+pv,+kun+porukka+on+jossain+Oktober+festareilla+ja+sitten+kerään+karviaiset,+mikäli+ei+sada,+koska+aina+siellä+ollessa+on+vettä+satanut.Kotona+minusta+on+tullut+laiska,+oikeasti+saamaton+vetelys,+koska+kirjojen+luku+on+mielenkiintoisempaa,+kun+taas+tyttäreni+luona+jaksan+siivoillakin+vaikka+hammasharjan+kanssa+kaikki+paikat,+joihin+ei+normaali+siivouksella+tule+kajottua.Ensi+viikonloppu+on+sitten+sellainen,+että+heidän+kotinsa+"kiiltää"+ja+minun+kodissani+(asunto)+hyi,+hyi,+hyi,+haisee+pöly+ja+tunkkaisuus!+DD.
  4. Aamuni+alkaa+heti+kahvilla+ja+uutisten+lukemisella,+jonka+jälkeen+siirryn+näihin+keskusteluihin,+joissa+tapaa+tuttuja+nimppareita,+mutta+hieman+oudompiakin,+mutta+kaikilla+heillä+on+sanomansa,+kuka+milläkin+tyylillä.Makriinan+aloitus+on+jo+silloin,+kun+minulla+ei+ollut+sieniä,+mutta+nyt+niitä+on.++Liikaakin.+Tosin+minun+jääkaapista+ei+löydy+kermaa,+smetanaa+ja+sitruunaa+useinkaan,+mutta+sipulia+taitaa+olla,+jota+suolasienet+vaativat.+Kukkakaaliakin+löytyy+tuosta+pikku+pakastimesta+ja+tomaatteja+lapseni+luota+tuotuna,+koska+heillä+oli+tuollainen+"riipputomatti",+joka+on+erittäin+satoisa.+Sellaisen+haluan+ensikesäksi+itselleni.Vaan+kun+ei+ole+kermaa,+niin+voita+ja+maitoa+löytyy+ja+sehän+on+sama,+kuin+kerma,+melkein!+Vävyni+on+niin+ahkera+sienestäjä,+mutta+rouskuja+ja+tatteja+ei+hänkään+ole+löytänyt,+tai+ei+ole+ehtinyt+etsiäkään,+koska+mustatorvisieniä+on+mukamas+"pilvinpimein",+kuten+suppilovahveroita.Millainen+mahtaa+olla+tuo+"sillaikaix"+kermajauho+pussi?+Onhan+noita+"jauhopusseja"+jos+joka+lähtöön,+joita+itsekkin+ostan+"hätävaraksi"+ja+ainakin+sipulikeitto+pusseja+on+aina+jauhelihan+höysteeksi."aamuvirkkuliini"+kirjoitti+riisiryyni+puurosta,+jota+minäkin+laitan+noiden+monivilja+puurojen+vaihteeksi,+kuten+myös+mannapuuroa.+Siitä+olen+iloinen,+että+olen+tottunut+nyt+käyttämään+tuota+iskukuumennettua+maitoa,+joka+säilyy+huoneenlämmössä+ja+on+pitkä+säilyvyysaika.+Aikaisemmin+oli+ainainen+pula,+että+maito+on+loppu!+Nyt+ei+ole+koskaan.
  5. Kaikilla+teillä+kirjoittajilla+on+niin+meheviä+juttuja,+joihin+haluaisin+vastata,+mutta+nyt+muistan+vain+Skillanin+omepelus+päivän,+jonka+lupasi+ja+tiesin,+että+niin+se+oli+minullakin.Olihan+se+päivä,+vailla+vertaa?+Miksi+en+ole+opettanut+lastani+tuohon+asiaan+ja+lapsenlapsenikin+sanoi,+että+ei+ikinä!+Koulutyönsäkkin,+sukan+tekeleen+oli+kadottanut+johonkin?Vaikeinta+oli+noiden+"pilli`farkkujen-+ja+muidenkin+pöksyjen+korjaus,+koska+eihän+ne++mahdu+mitenkään+ompelukoneeseen+sopivasti.Molemmat+lapset+ovat+tietenkin+vielä+hoikkia+ja+jotenkin+nauroin+mielessäni+,+kun+kiusoittelin+12-v+tyttöä,+että+miksi+olit+koulussa+alkkarit+(beesit)+päällä,+johon+on+vain+ommeltu+takataskut?+Hänellä+oli+ihanat+leggingnsit,+joten+hän+sanoi,+että+nyt+on+hyvä+käyttää,+kunnes+hänelläkin+on+tuollaiset+"kanankoivet",+jota+minä+taas+ihmettelemään?+No,+iskällähän+ne+oli,+siis+lihaksikkaat,+koska+vieläkin+pelaa+"ukkoliigassa"+jääkiekkoa.+Tosi+antoisa+päivä+kuitenkin,+koska+sain+jotain+aikaan+ompeluksista+ja+vävyni+lähti+sieneen.+Kaksi+isoa+koria+(10+l/per+kori)+mustia+torvisieniä+ja+yksi+korillinen+kanttarellejä!+Vau!+Tietenkin+sain+niistä+maistiaiset,+mutta+hän+kerää+niitä+nyt+lomallaan+yhteen+Ravintolaan,+johon+olivat+sitten+koulun+alkajaisiksi+menossa+syömään.Skillan+kirjoitti:+"Pojan+vanhempi+tytär+piipahti+eilen,+lähtee+kahden+viikon+päästä+pysyvästi+töihin+Espanjaan,+aikomus+on+vielä+Irlantiin+pyrkiä,+jos+työt+sieltä+löytyy,+ei+riitä+tämä+kotimaa.Niin+erilaisia+olemme,+minä+en+suurin+surminkaan+täältä+pois+lähtisi.Eihän+se+ole+oikein+kaikkien+mieleen,+jos+pirtissä+"kehumaan"+ruvetaan,+nuoleskelusta+syytetään,+mutta+minkäs+voi,+kun+pirttiin+on+kaikki+kynän+taitajat+löytyneet,+niin+naiset+kuin+miehetkin";)Minusta+on+mukava,+jos+kaikki+kirjotaisivat+myös+perheensä+tapahtumista,+niin+hyvästä,+kuin+pahastakin.+Sääkin+on+hyvä+tieto,+kuinka+se+on+eripuolella+Suomea,+mutta+kun+ainakin+minun+mielessä+on+myös+nuo+lapsenlapset,+joita++joskus+tapaan,+niin+aihetta+niistä+tulisi+aina.+Olihan+heillä+nyt+ensimmäinen+koulupäivä+ja+"äiskä"+oli+"kauhusta+jäykkänä",+koska+Vilmaan+oli+tullut+viesti+pojasta!+Että,+mitä+nyt+taas!+Kehut+oli.+Olivat+lukeneet+Ronja+Ryövärin+tytärtä+ja+poika+oli+kuunnellut+ja+tiennyt+heti+vastata+kysymyksiin+hyvin!.+Isosisko+protestoi+heti,+että+tietenkin+kaikki+sen+tiesi!No,+säästän+teidät+nyt+ja+käyn+syömään+minun+ihanaa+kanttarelli+kastiketta+vihannesten+kera.+Pakko+jaksaa+katsoa+tuo+Adlonin+hotelli+ohjelma+teemalta+klo+23.31,+koska+TV:stä+tulee+vain+Rio,+Rio+ja+Rio,+kuten+Puheradio+suoltaa+sitä+myös+läpi+yön.