Vapaa kuvaus

🫠

Aloituksia

105

Kommenttia

7412

  1. Makoilin mökin riippumatolla pari tuntia. Aurinko paistoi ison koivun takaa, paikka oli vilpoisen rannan tuntumassa.

    Mukailin riippumaton ulkosohvan pehmusteella. Siinä oli hyvä lepuuttaa jalkoja.

    Kun aurinko tuli koivun takaa paikka oli liian kuuma. Ajoin kaupunkiin, huoneeni on vilpoinen, pidän rullaverhoja kiinni koko päivän. Vilpoisuuden takaa se, että huoneeni on ison yläparvekkeen alla.
  2. Poistin instasta ulkolaisten lehtien postaukset, jotka käsittelevät skandaaliuutisia.

    Toistot esim. vasta liikenneonnettomuudessa kuolleesta Liverpolilaisesta jalkapalloilijasta vahvistivat lukijoille miehen erinomaisuudesta.

    Liekö suurella ylinopeudella aiheutettu kuolema ylistelyn aihe.

    Täällä käytetään toistoja väärien tietojen vahvistamiseen.

    Lukijat joita ei kiinnosta kuin omat tekstit eivät saa kokonaiskuvaa toistoista ketjun kulusta.

    Nyt äänessä ovat olleet anot (ano) joille kaksi kirjoittajaa tekevät keskustelun mahdottomaksi. Omahyväinen kaksikko, joiden elämää he eivät tahtoisi ikään elää.

    Kuitenkin he elävät laahuksina meidän kahden kirjoittajan elämässä.

    Avioeroni, yksihuoltajuuteni lapselapsettomuuteni jne. pitäisi olla merkki heille, että ei kannata liimautua iholleni.

    Ei kunnon ihmiset eroa, hoitavat lapsensakin paremmin kuin yksinhuoltajat.

    Kaipasin viikolla aikoja kun pojat olivat pieniä. Mökkitontilla oli elämää, ottopoikia oli liuta, jotka tulivat lähes joka päivä mökilleni.
    Näistä ottopojista on kasvanut miehiä, joiden kanssa pidän yhteyttä vieläkin fasessa. He ovat ihania perheellisiä, joille lapset ovat kaikki kaikessa.

    Kävin Bomban reissulla tervehtimässä hyvää ystävätärtäni, voi kuinka me aikoinaan setvittiin yksinhuoltajien arkea. Eihän se tietty kaikille ollut helppoa, mutta minä en valita.

    Hyvää kesän jatkoa Paloma Hilla ja Eliina, minäkin pääsen vihdoin mökkielämän makuun, helteitä luvassa
  3. Tosi kovia olet lapsena kokenut.
    En ikinä joutunut tekemään "tosihommia".
    Meillä oli aina kotiapulainen, isä oli vielä 40-luvulla hevosmies ja äiti hoiti navettahommat. Muistaakseni äiti istui lehmän oikealla puolen lypsäessään.
    Meillä oli navetassa lehmiä, kanoja, lampaita ja sika. Hevonenkin oli vielä 50-luvun alussa tallissa. Kunnes isä haki Ruotsista ensimmäisen kuorma autonsa Bedfort-merkkisen.
    Kadullamme oli Akusedän kioski, sieltä ostimme jäätelöt, mansikkajäätelö oli minun lemppari. Tuolloin elettiin 50-lukua.
    Meitä oli neljä lasta, kaikille annettiin mahdollisuus opiskella. Pojat valmistuivat yliopistosta. Sisko oli vaatekaupassa myyjänä ja meni nuorena naimisiin. Minä lähdin maailmalle mieltymään, mutta palasin ylioppilaana takaisin kotiin. Isäni ehti nähdä ennen kuolemaansa minutkin lempparitytön valkolakki päässä.
    Hienohelmoja oltiin joskus kansakouluaikoina kun isäni sisko, joka oli ompelija teki meille kevätjuhlaleningit.

    Tähän päivään. En ole vielä onnistunut laskemaan milloin pissihätä yllättää joten joskus olen turvautunut yleisiin vessoihin.

    Spa Runnin hotellissa meillä oli liikuntaesteisille tarkoitettu huone. WC.n istuin korkea kuten kotonammekin. Mökilläkin huusiin istuminen onnistuu ilman vaikeuksia on korkea.
    Nyt alkukuusta kun olimme Spa Bomballa, halusimme huoneen, jossa oli järvimaisema ja parveke. Ainut harmitus oli matala WC.pönttö.

    Ei ole pelkoa, että kävijä määrä laskee Hillan ketjussa, kyllä tämä kivasti vetää ja kuten nytkin kommenttisi innoitti minua muisteloihin ; ))
  4. Olen usein miettinyt kuinka jalkojen pituus vaikuttaa vanhempana liikkumiseen. Olen pitkäkoipinen. Esim. Prisman wc.ssä pöntöt ovat melkein lattian rajassa. Siinä sitä meikäläiselle on kyykistymistä, ylös ei tahdo päästä.

    Onko lyhytjalkaisilla moisia ongelmia?