Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
korpikirjailija
korpikirjailija
korpikirjailija
Vapaa kuvaus
🫠
Aloituksia
105
Kommenttia
7412
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Oletko sisätiloissa? Onko sinulla ilmastointia?
Ulkoa voisit löytää varjoisan paikan. On ikävä jos ei voi avata ikkunaa, ummehtuuhan ilma silloin.
13.07.2025 17:01
Makoilin mökin riippumatolla pari tuntia. Aurinko paistoi ison koivun takaa, paikka oli vilpoisen rannan tuntumassa.
Mukailin riippumaton ulkosohvan pehmusteella. Siinä oli hyvä lepuuttaa jalkoja.
Kun aurinko tuli koivun takaa paikka oli liian kuuma. Ajoin kaupunkiin, huoneeni on vilpoinen, pidän rullaverhoja kiinni koko päivän. Vilpoisuuden takaa se, että huoneeni on ison yläparvekkeen alla.
13.07.2025 16:41
Milloinkahan oppisi antamaan periksi, että ei pysty jotain työtä tekemään.
Tuntuu turhauttavalta kun tahtoa olisi, mutta voimat loppuvat kesken.
Meidän taloyhtiössä on viisi asuntoa, kolmessa on raavaita miehiä. Mutta hallituksen pari vuotta sitten tekemä puiden ja pensaiden kaato jäi kaatoon.
Kukaan ei ole kiinnostunut hoitamaan aluetta. Nyt pensaat ovat entisen kokoisia, ruohikko pitkää, koiranputkia kasvaa pensaiden välissä ja tila on rähjäisen näköinen.
Kun huomautin asiasta hallituksen puheenjohtajalle sain vastauksen mitä itse ajattelit tehdä asian eteen.
No, aikani mietin ja tänään tuumasta toimeen, ensin tein polun alas rinnettä ruohonleikkurilla. Sitten otin strimmerin ja pätkin puskien välejä joissa oli heinää, viholaisia ja koiranputkia.
Yhtä äkkiä jalat tekivät stopin, en jaksanut seistä ilman tukea. Kompastuin ja kaaduin maahan.
Sieltä ylös nouseminen ei ollutkaan pikku juttu, mieheni yritti auttaa, keskin, lähdin pylly edellä kuten vauvat ikään hivuttautumaan portaille. Pääsin istumaan, mutta en ylös. Mieheni aukaisi ulko oven jatkoin perse edellä sisään ja kierreportaitten yläpäähän. Siitä oli hyvä ponnistaa pystyyn.
No, väsyin, otin ettoset ja kun heräsin tuumasin miehelleni, seuraavalla kerralla otan rollaattorin mukaan. Nyt se onnistuu kun olen leikannut polun rinnettä alas
Rollaattorissa istuen strimmerin heiluttaminen onnistunee. Mieheni.puisti päätä, aijotko jalkaa. Niin ajattelin
10.07.2025 17:40
Minä rakastan lämpimiä päiviä. Lonkkakin kiittää jos lämmintä riittää. Lonkka rajoittaa tämän kesän eläkeläisturistin rantakivillä hyppimistä. Rollaattori lähtee avuksi pihalla likkumiseen. Sisällä pärjään kainalosauvoilla ja jopa ilman niitä.
Nautitaan kesästä hurskainen.
10.07.2025 11:54
Poistin instasta ulkolaisten lehtien postaukset, jotka käsittelevät skandaaliuutisia.
Toistot esim. vasta liikenneonnettomuudessa kuolleesta Liverpolilaisesta jalkapalloilijasta vahvistivat lukijoille miehen erinomaisuudesta.
Liekö suurella ylinopeudella aiheutettu kuolema ylistelyn aihe.
Täällä käytetään toistoja väärien tietojen vahvistamiseen.
Lukijat joita ei kiinnosta kuin omat tekstit eivät saa kokonaiskuvaa toistoista ketjun kulusta.
Nyt äänessä ovat olleet anot (ano) joille kaksi kirjoittajaa tekevät keskustelun mahdottomaksi. Omahyväinen kaksikko, joiden elämää he eivät tahtoisi ikään elää.
Kuitenkin he elävät laahuksina meidän kahden kirjoittajan elämässä.
Avioeroni, yksihuoltajuuteni lapselapsettomuuteni jne. pitäisi olla merkki heille, että ei kannata liimautua iholleni.
Ei kunnon ihmiset eroa, hoitavat lapsensakin paremmin kuin yksinhuoltajat.
Kaipasin viikolla aikoja kun pojat olivat pieniä. Mökkitontilla oli elämää, ottopoikia oli liuta, jotka tulivat lähes joka päivä mökilleni.
Näistä ottopojista on kasvanut miehiä, joiden kanssa pidän yhteyttä vieläkin fasessa. He ovat ihania perheellisiä, joille lapset ovat kaikki kaikessa.
Kävin Bomban reissulla tervehtimässä hyvää ystävätärtäni, voi kuinka me aikoinaan setvittiin yksinhuoltajien arkea. Eihän se tietty kaikille ollut helppoa, mutta minä en valita.
Hyvää kesän jatkoa Paloma Hilla ja Eliina, minäkin pääsen vihdoin mökkielämän makuun, helteitä luvassa
10.07.2025 10:49
Oliko se tollo viesti sinun sehän poistettiin, minä lainasin sinun ilmaisua tollo..
09.07.2025 12:23
Jos nyt rauhoittuisit. Tollo nimitystä käytti ano, on poistettu hänen kommenttinsa, liekö ano ollut sinä. Minä lainasin tuota ilmaisua.
09.07.2025 12:19
Tapanani on lukea aamupäivällä edellisen illan viestit, samalla katson kelloajan milloin viesti on kirjoitettu.
Luepas sinäkin mitä niissä yön viesteissä luki.
09.07.2025 12:06
Ompas ollut uneton yö anolla, niin siinä käy kun yksin yskiskelee.
No, asiaan kävelin juuri pienellä somalla pihallamme, yritin miettiä nittykukkieni nimiä, mutta kun olen huono hortonoomi jäi arvailuksi.
Valkoapilaa, niittyhumalaa ja kaunokaisia valkoisia ja vaaleanpunaisia, puna ailakkeja aidan vieressä vadelmapuskan kylessä.
Suopayrttimaa aloittaa pian kukintansa. Humalat ritiläaidalla ovat pysyneet siisteinä koska laitoin kuusi laventeliruukkua ritilöille ja maahan. Ei kotiloita humalissa kuten viime kesänä.
Tuomipihlaja se väkivalloin kaadetusta kannosta noussut on jo yli kolmimetrinen, tuuhea ja hyvinvoiva.
Parvekkeellamme ja etuoven pielissä on sinisiä ja keltaisia orvokkeja. Mansikka-amppelista olemme syöneet jo monta mansikkaa ja lisää
valmistuu. Keittiön pöydällä on rehevästi kukkiva keltainen bekonia.
Vielä tänään näyttää harmaalta, mutta huomiseksi on lämpöaalto rantautumassa Korpeen. Sehän tietää siirtymistä mökille. Jospa pian saisin heitettyä talviturkin Nuakseen. Pielisellä laskeuduin kylpylän laiturilta vyötäröä myöten veteen.
Rantasaunakin odottaa kylpijöitä.
09.07.2025 11:46
Kopio tuo väittämäsi Pulun lause henkireijästä, laita tramille, pohditaan yhdessä mitä hän on tarkoittanut.
08.07.2025 18:47
Minä niin tykkäisin jos nyt hiukka vettä sataisi.
Ostin valkoapilansiemeniä ja levittelin mökin pihalle. Laitan vielä kaupunkiasunnon puutarhaan valkoapiloita.
Tykkäämme molemmat kukkivasta pihanurmikosta, nytkin meillä on erilaisia kukkasia siellä täällä pihaa. Kun katson parvekkeelta naapurin pihaa on se kuin nuoltu tasaiselsi kovaksi nurmikoksi.
No, kukin tavallaan.
08.07.2025 18:18
Noin ne asiat hovissa muuttuu ; ))
08.07.2025 18:10
Olet ilmeisesti harvoja joilla ei ole facebookia tai instagramia.
Instagramissa voi seurustella ja vaihtaa valokuvia mm. omien harrastusten mukaisesti.
Mm. me keramiikka-ja taideharrastajat pidämme yhtä instagramissa. Facebooki toimii ainakin minulla vain läheisten ja tuntemieni ystävien yhteydenpitoa varten.
Tämä on minulle ajanvietettä kivojen ja mitä omituisimpien ihmisten kanssa. Täältä oppii kuinka erilaisia olemme.
08.07.2025 13:19
En tarkoittanut yksityiselämää vaan niitä neuvoja joita hän antaa keskustelujen pysymiseksi asiassa.
08.07.2025 13:12
Mitä tekemistä lapsilla on aikuisen ihmisen kirjoitusharrastusten ylläpitämisessä.
08.07.2025 13:03
Mitä sinä täältä etsit jos et juttuseuraa ja vielä suomenkielellä. Meitä kaksikielisiäkin on mukana.
Onhan jälkikasvua jo yhdellä sun toisella kirjoittajalla, ei ne muksut hameenhelmoissa enää roiku, elävät omaa elämäänsä. Käyvät tervehtimässä kun heille sopii. Puolisot ovat rinnallamme, eivätkä rajoita tekemisiämme.
On uskomatonta kuinka väärin luette Paloman viestejä, yleistietoa enimmäkseen, ei hän niillä itseään korosta.
Tollot eivät ymmärrä ja se on tollojen vika kuten itse asian ilmaisit.
08.07.2025 12:37
Tosi kovia olet lapsena kokenut.
En ikinä joutunut tekemään "tosihommia".
Meillä oli aina kotiapulainen, isä oli vielä 40-luvulla hevosmies ja äiti hoiti navettahommat. Muistaakseni äiti istui lehmän oikealla puolen lypsäessään.
Meillä oli navetassa lehmiä, kanoja, lampaita ja sika. Hevonenkin oli vielä 50-luvun alussa tallissa. Kunnes isä haki Ruotsista ensimmäisen kuorma autonsa Bedfort-merkkisen.
Kadullamme oli Akusedän kioski, sieltä ostimme jäätelöt, mansikkajäätelö oli minun lemppari. Tuolloin elettiin 50-lukua.
Meitä oli neljä lasta, kaikille annettiin mahdollisuus opiskella. Pojat valmistuivat yliopistosta. Sisko oli vaatekaupassa myyjänä ja meni nuorena naimisiin. Minä lähdin maailmalle mieltymään, mutta palasin ylioppilaana takaisin kotiin. Isäni ehti nähdä ennen kuolemaansa minutkin lempparitytön valkolakki päässä.
Hienohelmoja oltiin joskus kansakouluaikoina kun isäni sisko, joka oli ompelija teki meille kevätjuhlaleningit.
Tähän päivään. En ole vielä onnistunut laskemaan milloin pissihätä yllättää joten joskus olen turvautunut yleisiin vessoihin.
Spa Runnin hotellissa meillä oli liikuntaesteisille tarkoitettu huone. WC.n istuin korkea kuten kotonammekin. Mökilläkin huusiin istuminen onnistuu ilman vaikeuksia on korkea.
Nyt alkukuusta kun olimme Spa Bomballa, halusimme huoneen, jossa oli järvimaisema ja parveke. Ainut harmitus oli matala WC.pönttö.
Ei ole pelkoa, että kävijä määrä laskee Hillan ketjussa, kyllä tämä kivasti vetää ja kuten nytkin kommenttisi innoitti minua muisteloihin ; ))
08.07.2025 11:42
Olen usein miettinyt kuinka jalkojen pituus vaikuttaa vanhempana liikkumiseen. Olen pitkäkoipinen. Esim. Prisman wc.ssä pöntöt ovat melkein lattian rajassa. Siinä sitä meikäläiselle on kyykistymistä, ylös ei tahdo päästä.
Onko lyhytjalkaisilla moisia ongelmia?
07.07.2025 20:26
Ei tää mun ollut ragu alla Bolognese, tää oli kevennetty versio siitä ; ))
07.07.2025 20:02
Minunkin muistoihin kuuluu heinäntekoreissut. Äiti oli keittänyt nokipannukahvit. Ojan reunalla istittiin. Pullaa kyytipoikana. Äidin vasusta löytyi myös ruisleipää, voita, sokeria ja maitoa.
Heinien haravoinnin välissä me penskat mentiin latoon hyppimään, sekin oli
työtä, tosin kivaa sopi enempi heinää kun niitä niitä poettiin.
Kun hevosen kyydissä niittytietä ajattiin, muistan heinäsirkkojen valtavan sirinän.
07.07.2025 19:42
41 / 371