Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
korpikirjailija
korpikirjailija
korpikirjailija
Vapaa kuvaus
🫠
Aloituksia
105
Kommenttia
7412
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Vihdoinkin linjoilla@
Kiitos seuraajani, juoksette kilhakkana kuin Jukolan luteet sinne minne minä menen, kiva.
Palsta on vakaantunut, ei jakaantunut. Hillan nojatuolissa vakiot voivat kertoa samoja juttuja, joita itsekin sinne kirjoitin, mutta nyt ilman häiriöitä, kun kirjoitamme tänne
Tämä ketju on jo saavuttanut suomi24 toiveet.
Voitaisiinko aloittaa uusi ketju, nimeksi ajattelin Korppiksen korituoli ilman pehmusteita.
Voitaisiin keskustella esim. taiteesta tai kirjallisuudesta.
Luin, että teillä on vahvaa kirjallisuuden tuntemusta. Olette saaneet mm. hyviä elämän eväitä kirjailijoilta.
Teillä on myös luovuutta. Osaatte käyttää wikiä.
Luovuustutkimuksessa itsetuntemus, itsetietoisuus, nimettiin luovuuden osa-alueeksi ja sen merkitystä pidettiin tärkeänä sosilaalisten suhteiden luomisessa ja ylläpitämisessä. On sanomattakin selvää, että sosiaalisissa kanssakäymisissä syntyy epäselvyytta, ellei tunne omaa varjoaan.
Opetellaan yhdessä tuntemaan oma varjomme.
07.01.2025 19:26
Huomenta aamuvirkut@
Ikäväkseni joudun kertomaan teille, että en ehdi nyt keskustella kanssanne henkeviä. Katsotaan sitten illemmalla mitä sanomista keksin.
Lukekaa, mutta muistakaa ulkoilla. Minun päiväohjelmaani kuuluu kevyitä lumitöitä mökillä, profiilikuvassa puuhastelin lumisten puitten alla.
Myös niskahartia liikkeet auttavat lukemisessa jumittuneisiin jäseniin, kankeutta voi poistaa erilaisilla voimisteluliikkeillä.
Happirikasta päivää ystävät ; ))
07.01.2025 10:26
No, luet sitten tietokirjoja ja opettelet romaaneista elämän eväitä. Ne ovatkin isoisoisomummille tarpeen ; )
06.01.2025 23:52
Kirjoitat totta. Kiitos, että jaksat.
Yötä; )
06.01.2025 23:47
Nukketaloni taiteilijoiden tuvassa on saanut monen pikkutytön silmät loistamaan. Haen sen pois vasta loppuviikolla sillä näyttelyn organisoija on kutsunut päiväkotilapsia vierailulle tällä viikolla. Miniatyyriharrastelijat harrastavat, lapset leikkivät.
Onko sinulla lapsenlapsia? Pelkäätkö tyhmentyä leikkiessäsi heidän kanssaan?
Uskoisin, että tälläikää elämän eväät on saatu.
Kuuntelin Elämänibiisiä, upeita klassisen musiikin helmia.
Hyvää yötä
06.01.2025 23:31
Hyvää ja onnellista vuotta, minäkin ristin käteni joka ilta pyytäen voimia ja terveyttä elämäämme mieheni kanssa.
06.01.2025 19:59
En jaksa edes katsoa elokuvia. Kirjoja olen lukenut vinot pinot, ei jaksa enää innostaa. Toisaalta en halua tuhlata elämääni kirjojen maailmaan. Tekemistä riittää, mistä repisin ajat lukemiseen.
06.01.2025 19:56
Minulla ei todellakaan ole mitään tekemistä tuon tekstin kanssa. Huvitti, sain monta hassua kommenttia, ne inspiroivat tähän hassutteluun. Muista, että taivas voi olla harmaa esim. Amsterdamissa ja Lontoossakin ;)
06.01.2025 19:49
Korven taivas on harmaa sellainen vaalean harmaa. Ei näy pilviä, ei yhtään tähteä.
Korven taivas on kuin etelän taivaskin kun se on harmaa, sellainen siniharmaa.
Jostain kuuluu musiikkia, englanninkielistä, ei oikeeta englantia vaan vanhan aikaista sellaista mitä puhutaan ei sellaista oikeeta nuorten englantia.
Revontulia yöksi lupasivat, värikkäitä ja leijuvia, vihreää, punaista ja keltaista, liekehtivää.
Jotkut eivät nauti väreistä, värittömäksi kasvaneet, heille värikäs on turhuutta korostavaa, heidän mielestään värikäs elämäkin on henkisten kykyjen puutteen korvaamista väreillä.
Sivistys ei välttämättä ole koulusivistystä. Koulukirjojen lukeminen ei oikeuta mainintaa, lukenut.
Lukenut on lukenut Sinuhe egyptiläisen ja muuta kultturellia.
Olemme jäättäneet työelämän se on menneisyyttä, ei se mitä teimme ole enää tärkeää. Tärkeää on elää ja olla onnellinen.
Olen harrastanut ikäni kirjoittamista ja maalaamista, omaan luovuutta.
Olette inspiroineet minua kommenteillanne, otan pensselin käteeni ja alan maalaamaan.
Lierihattuinen nainen, kesähelteellä lehdettömän puun alla.
Söimme paneroitua kuhafilettä, ihanan "imelää".
Nuuttina puran kuusen, kuusessamme ei ole tähteä.
06.01.2025 18:28
Velvollisuudet kutsuvat, toivottavasti kaikki ovat saaneet sanoa mielipiteensä palstan kahtiajaosta.
Hyvikset /pahikset
Empaattiset/tunteettomat jne.
Kommentoin taas kun ehdin.🫠
06.01.2025 12:58
Ei elämäni ollut rankkaa kuten yleisesti yksinhuoltajan elämää sisäistetään. Olihan minulla x-mies, joka hoiti velvollisuutensa.
Ostin esim. kiinteistöjä yksinhuoltaja aikoinani.
Puhumme mieheni kanssa englantia. Olemme olleet pian 19-vuotta yhdessä. Maailman eri kolkat ovat tulleet tutuiksi. Jahka selviän lonkkaleikkauksesta suuntaamme taas keväiseen Hollannissa.
06.01.2025 12:51
Korppis 2024-09-25 12:13:44
Olen elänyt värikkään elämän....jne
Ano 2024-09-25 16:11:39
Useimmat arvostaa turvallista ja vakaata elämää, ei mitään epämääräistä värikkyyttä.jne..
2024-09-25 16:26:17
Demeter..Samaa mieltä kanssasti, Ano 16.11. Elämyshakuisuus, "värikkyyden" arvostaminen merkitsee minulla aina sitä, että ihminen ei ole tyytyväinen itseensä tai vallitseviin oloihin, hänellä on tarve saada "enemmän".
Otin esimerkin siitä, miten sinä demeter tulkitset minua.
06.01.2025 12:18
Huomenta Korvesta@
Siniharmaataivas ilmoitti päivän alkaneen. Josko jättäisi joulunteeman purkamisen Nuuttiin. Sain idean lukiessani Paakin jäälyhduistä tehda jäälyhdyn omalle takapihalle. Se olisi nyt päivän kaunis teko.
Näistä ryhmänimittelyistä pitää kysyä niiden laatijoilta. Kylmätotuus nimimerkillään ja oikeuden mukaisuudellaan kirvoitti vastapuolta luomaan totuuskomission. Korpilla, palomalla, makriinalla ja kylmätotuudella ei ole mitään tekemistä sen luomisessa. Kuten jo olen kertonut sen nimityksen arkkitehti löytyy Demeterin ja anojen ryhmästä.
06.01.2025 10:59
Niinpä, minulla on instahram, face book tänään liityin threads-ryhmään. En ole vielä siihen reakoinut, lueskelin vain.
Nyt unimaan ja lopuksi Aki Palsanmäeltä lainattu ohje.
Katso taaksesi ja kiitä. Katso eteenpäin ja luota. Katso ylöspäin ja usko. Katso ympärillesi ja rakasta.
05.01.2025 23:44
Juuri sitäkin sain kuulla.
05.01.2025 23:31
Niin ja Korpikirjailija viittaa Korpikirjailija Ilmari Kiantoon korven mieheen...eturivin Eetla
05.01.2025 23:29
Olen 77-vuotias mieheni 90-vuotias. Uskon olevani elämää kokeneiden ikäisteni palstalla.
05.01.2025 23:23
Muistan kun aloitin plus 50 palstalla galleriat olivat ystävyyssuhteille kivaa aikaa. Minulla oli paljon kavereita gallerian välityksellä.
Ystäväporukkaan kuului kavereita plus 50-60-70-palstoilta. Alku oli upeaa, olin löytänyt hyvän yhteisön. Ikävä kyllä siitä ei ole enää mitään jäljellä.
05.01.2025 23:20
Myöhäisiltaa Korvesta@
Kyllä se niin menee olen ollut joskus alkuaikoina privaatisti kirjeenvaihdossa hänen kanssaan. En nyt muista mihin ystävyytemme loppu. Hän on syyttänyt minua mm. stalkkauksesta. Johtuneen siitä, että kysyin hänen parisuhteen kaatumisesta. Ehkä käytin sanamuotoja, samantyyppisiä kuin puskat nyt minun parisuhteesta. Hänen kommenttinsa nojatuolissa sisältää suoraa ja piilovittuilua, mitä muut eivät ehkä huomaa tai ymmärrä kuten viimeksi vihjailu
-tähteydestä, totuuskomissiota ja historiantuntijoita...)) Eli jatkumoa entiseen.
Tässä syy tämän ketjun aloitukseen.
Häntä kannustaa ihailijat, jotka eivät osaa pukea sanojaan yhtä hienotunteisiksi kuin hän.
05.01.2025 23:11
Hyvin kuvaa tätä päivää ja meidän ihmispoloisten ongelmia, mitättömiä, turhia mistä mitään ei jälkeen jää.
05.01.2025 19:04
47 / 371