korpikirjailija

korpikirjailija profiilikuva
Joulu 2024
Vapaa kuvaus

Auringonlasu 12.08.26

Liittynyt 11v sitten
105 aloitusta · 7449 kommenttia
Päivää@

Aurinko yrittää lämmittää, mutta tuuli hankaa vastaan.

En tarennut istua kauaa parvekkeella, viitisen minuuttia vain kun pistin toisen lohipiirakan uuniin. Hyviä tuli, huomenna vien isomman näyttelyn avajaisiin, pienempi jää vierasvaraksi kotiin.

Teen vielä mansikka tortun jahka käyn ostamassa lisää kuohukermaa.

Kun luin ketjua tuli mieleeni piirros, jonka tein luokan seinälle toimiessani kouluttajana pitkäaikaistyöttömille.

Olin piirtänyt lintuja istumassa sähkölangalla, kun joku kurssilainen löysi töitä yksi lintu lensi pois. Näin lie käynyt tämänkin ketjun kirjoittajien kanssa. Kun ovat löytäneet tähellisempää he lentävät pois.

Itsellä on paljonkin tähellistä tekemistä, mutta tykkään pistää puumerkkini ehkäpä vain omaksi ilokseni.

Kivaa päivää, huomenna munkkia poskeen ja kellastunut yo-hattu päähän, jos vielä sopii.
Huomenta aurinkoisesta Korvesta@

Eilen tein sellaista, mikä pelotti. Kesäksi laitan bambuverhot parvekkeelle niin nytkin. Eka verho on iso ja sen nosto ylös katonrajaan vaatii tikkaita ja käsivoimia, kaksi pienempää ei enää pelottannut vaan sain ne nopeasti nostettua katossa olleisiin koukkuihin. Tottahan mieheni oli henkisenä tukena ja nostoapuna, mutta minä heiluin tikapuilla huh huh.

Kun on kokemusta kompuroinnista ja putoiluista se tekee varovaiseksi. Olin työn jälkeen kiitollinen, että onnistuin.

Vielä odottelen kukkien laittoa, muutama orvokki on jo ilonamme, mutta haluan jonkun ison rönsyilevän parvekeamppelin jahka niitä tulee myyntiin.

Onhan isoparveke kuin lisähuone, vietämme siellä paljon aikaa. Television katsominen jää. Tv.n ohjelmat ovat väkivaltaa täynnä ja se ei minua kiinnosta. Eilinen Suurmestari oli hauska.

Tänään voi olla, että käymme avaamassa terassikauden kirkolla. No, katsotaan.

Juoksentelin äskeen takapihalla ja valokuvasin puiden silmuja ja maasta nousevia kukkasia.

Yritän vähentää kyynärsauvojen käyttöä, sillä pystyn kyllä kävelemään ilmankin, toiveeni olisi, että kun lapsenlapseni alkaa tunnistamaan läheisiä en nojailisi enää keppeihin ; )