3ih sanoi :
Raamatun tapahtumista ei ole MITÄÄN todisteita, eikä niitä tule.

Näitä on sitten paljon lisääkin :

PUBLIUS CORNELIUS TACITUS
(n. 55 – 120 jKr.)
Annaalit
15,44,3 Nimitys on saanut alkunsa Kristuksesta, joka oli Tiberiuksen hallituskaudella teloitettu prokuraattori Pontius Pilatuksen toimesta.2 Hetkeksi tukahdutettu turmiollinen taikausko levisi kuitenkin uudestaan — eikä ainoastaan Juudeaan, josta paha oli peräisin, vaan myös Rooman kaupunkiin, jonne kaikki hillitön ja häpeällinen kaikkialta virtaa ja saavuttaa siellä suosiota.
i
Shrink
________
Usko oli oltava ensin , muuten ei kastetta herunut.

Apt :
8:36 Ja kulkiessaan tietä he tulivat veden ääreen; ja hoviherra sanoi: "Katso, tässä on vettä. Mikä estää kastamasta minua?"
8:37 Mutta Philippus sanoi: jos sinä kaikesta sydämestä USKOT, niin tapahtukoon. Hän vastasi ja sanoi: minä uskon Jesuksen Kristuksen Jumalan Pojaksi.

Tuo jae 8:37 on Biblia 1776 painoksesta ,koska 33 / 38 Raamatussa sitä ei ollut.

Minulle tuosta uskovien kasteelle menosta muodostui omantunnon kysymys - ennen en saanut rauhaa ,kuin olin käynyt kasteella.
Tuossa on eräs ohje jos vettä on vähänlaisesti :
___
Didakhe 12 apostolin opetus.

Mutta liittyen kasteeseen, kastakaa näin: selostettuanne ensin kaikki nämä säännöt, kastakaa Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen juoksevassa vedessä.
Mutta jos ei ole juoksevaa vettä, kastakaa jossain muussa vedessä, ja jos et voi kastaa kylmässä niin lämpimässä vedessä.
Mutta jos ei ole kumpaakaan, kaada vettä kolme kertaa päähän Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen.
Mutta ennen kastetta, paastotkoon kastaja ja kastettava, ja muut, jotka kykenevät. Ja käskekää kastettavaa paastoamaan yksi tai kaksi päivää aikaisemmin.
_____
-Itse en pitäisi käytetyn veden määrää ongelmana - kasteessa vaikuttaa Pyhä Henki.
-En olisi vauvoista kovin huolissani sillä kyllä Jumala heistä pitää
huolen - jättäkäämme Hänellekin jotain tekemistä.

-Tuolloin kastettiin perinteisellä tavalla ja vauvojen upottaminen veteen tuntuisi hieman riskaabelilta.

-Miksi ylipäätänsä ei olisi voitu pitää upotuskastetraditiota voimassa - kaiken vanhan hylkääminen ei välttämättä ole siunauksellista.
Mitä tarkoitat tuolla?
Pölvästi sanoi :
Paras on usko ihmisyyteen, terveeseen järjenkäyttöön ja hyväsydämisyyteen.
kuolemalta.Muita keinoja ei ole.