Vapaa kuvaus

Aloituksia

28

Kommenttia

7319

  1. Mä+ostin+jo+tänään+(tai+siis+keskiviikkona)+ja+söin+ekan+satsin+kera+jauhelihapihvien,+ja+oon+kans+lihava.
  2. Vapaakirkossa+on+yleensä+kaksi+kokousta+viikossa.+Arkipäivänä+on+ns.+rukouskokous+ja+sunnuntaina+Jumalanpalvelus.+Tilaisuudet+ovat+vapaamuotoisempia+kuin+luterilaisessa+kirkossa,+mutta+tietyt+asiat+toistuvat+joka+kokouksessa.Tilaisuudella+on+vetäjä,+yleensä+kokeneempi,+pitkään+uskossa+ollut+seurakuntalainen,+joka+jakaa+puhe-+ja+lauluvuorot,+pitää+itsekin+pienen+puheen,+rukoilee+ym.+Joku+seurakunnan+musiikkiryhmistä+esittää+hengellistä+musiikkia.+Virsiä+veisataan+harvemmin,+useimmin+varmaan+ehtoolliskokouksissa+eli+kuukauden+ensimmäisenä+sunnuntaina.+Saarnan+pitää+tavallisesti+seurakunnan+pastori,+Useimmat+puhuvat+ulkomuistista,+ehkä+joitain+tukisanoja+on+paperille+merkitty.+Tilaisuuden+päätteeksi+on+rukouspalvelu+ja+joskus+kirkkokahvit.+Sunnuntain+kokouksen+yhteydessä+on+tavallisesti+lapsille+pyhäkoulu.Kolehti+kerätään+joka+kokouksessa.+Mutta+ainakaan+meidän+seurakunnassamme+en+ole+kertaakaan+kuullut+mitään+millään+tavalla+rahan+antamiseen+painostavaa+kolehtipuhetta.+Jos+sellainen+tulisi,+en+varmasti+lähtisi+keräämään+kolehtia,+kuten+olen+tehnyt+jo+vuosia+lähes+aina,+jos+olen+kirkossa+ollut.+Kymmenyksistäkään+en+ole+kovin+montaa+kertaa+kuullut+puhuttavan,+eikä+silloinkaan+mitenkään+niihin+velvoittavalla+tavalla.Kaatumisia+tapahtuu+ainakin+meillä+varsin+harvoin,+joskus+silloin+jos+joku+vieraileva+puhuja+on+paikalla+ja+ihmiset+menevät+hänen+rukoiltavakseen.+Mitään+sairasta+nauruhörötystä+en+taivaan+kiitos+ole+meillä+kuullut.+Kielilläpuhumista+toki+kyseisen+armolahjan+omaavat+käyttävät+esim.+rukoillessaan.Vai+tanssia,+hmmm...+Muutaman+kerran+olen+nähnyt+jonkun+seurakuntalaisen+heiluvan+jonkin+ylistyslipun+kanssa,+sellaistakohan+tarkoitat?+:)
  3. Jaa,+sä+olitkin+trolli.