Eläkeläinen omistatko omaisuutta? Kohta PS vie sen

Anonyymi-ap

Ministeriön ehdotus: Näille eläkeläisille uusi maksu – omaisuus syyniin

Nykyisellään iäkkäiden ihmisten pitkäaikaishoivan asiakasmaksut perustuvat tuloihin. VM:n budjettiesityksessä asiakasmaksuja nostettaisiin omaisuusperusteisesti.

"Valtiovarainministeriön laskelmissa jatkossa perittäisiin ylimääräinen sadan euron asiakasmaksu henkilöiltä, joiden varallisuus ylittää 200 000 euron."

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010623324.html

363

4181

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Nauroin, kun luin tuon jutun.
      Jos omaisuutta on kertynyt, siitä pääsee helposti eroon. Nyt heti kannattaa alkaa pistämään perintöä lapsille. Voi aloittaa siitä rahan jaosta 19999€/ pentu viiden (5) välein muistaakseni, ei veroa. Arvoasunto (?) kakaroiden nimiin tai myydä ja hassata rahat, mutta ei Suomeen.
      Kyllä rahasta ja tavarasta eroon pääsee ja jos on kartanoa ja rantatonttia, metsää ja vielä hyvällä paikalla, myy venäläisille ja häipyy ite maasta.

• Anonyymi

Väärin muistat . Mutta katso netistä niin tiedät .

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paljonko se on? Muista, että se oli ennen 5k mutta nousi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lahjoitus 4999 € / 3 vuotta . Ennen oli 4000.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Raja on 20000. Alle 20000:sta EI mene perintöveroa. Tarkistappa itse pikkuinen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lahjoitus ja perintö ovat kaksi eri asiaa.

• Anonyymi

Jos tuo itäinen terroristivaltio on mielestäsi niin autuas paikka että olisit valmis myymään niille jopa talosi tontteineen, niin myy samalla äitisikin niille, ja kylkiäisenä itsesikin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Taidat olla jonkin verran yksinkertainen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minulle voit kanssa lahjoittaa kyllä minä rahalle käyttöä keksin Jos ei muuta niin ostan Huoran palveluja poltan Tupakkaa ja juon Viinaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lahjoitus ja perintö ovat kaksi eri asiaa.

Pönttö! ENNAKKOperintö. Et näköjään tiedä mitään. Enkä kirjoittanut "lahjoituksesta"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joo olen, mutta osaan tarkistaa asiat. Sinä et.

• Minä myös nauroin.... avioparilla omaisuutta pitää olla siis ainakin vähennysten eli kulujen jälkeen 400.000 eur ja jos 100 eur vuodessa on niin iso raha, että pitää alkaa hiki hatussa yks kaks sitä hävittään, niin kyllä siellä pörssinsäästämisessä on jotain mätää... huom! 100 eur/vuosi, niin tällainen kamala urakka pystyyn... ennakkoveroja lapset joutuu kyllä sitten jo heti maksamaan ihan tolkun verran... Mutta onhan se niinkin, että miksi me veronmaksajat joudumme maksamaan noiden varakkaiden loppuelämän hoidon, kun heillä itselläkin siihen on varaa...ja säästävät vain omiaan perillisille...

• Anonyymi kirjoitti:

Jos tuo itäinen terroristivaltio on mielestäsi niin autuas paikka että olisit valmis myymään niille jopa talosi tontteineen, niin myy samalla äitisikin niille, ja kylkiäisenä itsesikin.

Siis sen takia, että me muut tavalliset veronmaksajat emme joudu maksamaan äitisi loppuelämän hoitoa.... vaikka äidillä on itsellään takataskussa rahaa ja omaisuutta...

• Anonyymi kirjoitti:

Siis lahja ja perintö on eri asia, todellakin...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

se oli ennen 3000 ja nousi 5000 e,

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joo ei mene perintöveroa ei . Ei vaan ollu kyse perinnöstä .Tiesin kyllä tuon. Ennakkoperinnöstä menee lahja vero . Tiesitkös sinä tuon ? Voithan tuon sinä toinen pikkuinen myös tarkistaa !

• Anonyymi

Kyllä 100€/ vuosi lisää niin kannattaa ottaa kaikki keinot käyttöön ettei tuota maksamaan joudu .

• Anonyymi
        ehtasuomalainen kirjoitti:

Minä myös nauroin.... avioparilla omaisuutta pitää olla siis ainakin vähennysten eli kulujen jälkeen 400.000 eur ja jos 100 eur vuodessa on niin iso raha, että pitää alkaa hiki hatussa yks kaks sitä hävittään, niin kyllä siellä pörssinsäästämisessä on jotain mätää... huom! 100 eur/vuosi, niin tällainen kamala urakka pystyyn... ennakkoveroja lapset joutuu kyllä sitten jo heti maksamaan ihan tolkun verran... Mutta onhan se niinkin, että miksi me veronmaksajat joudumme maksamaan noiden varakkaiden loppuelämän hoidon, kun heillä itselläkin siihen on varaa...ja säästävät vain omiaan perillisille...

Mene tekemään työtä äläkä revi toisen ahkeruudella tehtyä omaisuutta ilmaiseksi itsellesi.

Tyypillinen suomalainen lorvija jonka mielestä hänen kuuluu saada kaikki ahkeran tekemästä omaisuudesta.

Konhta Suomesta ahkerat muuttavat pois,sitten ei ole mistä ottaa jalaiska joutuu työhön. Sillee.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Samaa mieltä kanssasi, ei kovi isänmaalline ihmine.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lahjavero menee yli 5000e, perintövero yli 20000e summista. Niin se on.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Just noin. Sitten kun on kuollu on tuovansa 20 000.

• Anonyymi

Ei perintö voi jakaa, ennen, kun joku on kuollut, ennakkoperinnöllä suuri vero.
        Lahjaksi voi antaa 3999€ kolmen vuoden välein.

• Anonyymi

Minä myös nauroin.... avioparilla omaisuutta pitää olla siis ainakin vähennysten eli kulujen jälkeen 400.000 eur ja jos 100 eur vuodessa on niin iso raha, että pitää alkaa hiki hatussa yks kaks sitä hävittään, niin kyllä siellä pörssinsäästämisessä on jotain mätää... huom! 100 eur/vuosi, niin tällainen kamala urakka pystyyn... ennakkoveroja lapset joutuu kyllä sitten jo heti maksamaan ihan tolkun verran... Mutta onhan se niinkin, että miksi me veronmaksajat joudumme maksamaan noiden varakkaiden loppuelämän hoidon, kun heillä itselläkin siihen on varaa...ja säästävät vain omiaan perillisille...

👍👍👍👍👍

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Taidat olla jonkin verran yksinkertainen"

Mitäpä muuta äärivasurilta voisit odottaa???

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mene tekemään työtä äläkä revi toisen ahkeruudella tehtyä omaisuutta ilmaiseksi itsellesi.

Tyypillinen suomalainen lorvija jonka mielestä hänen kuuluu saada kaikki ahkeran tekemästä omaisuudesta.

Konhta Suomesta ahkerat muuttavat pois,sitten ei ole mistä ottaa jalaiska joutuu työhön. Sillee.

"Kohta Suomesta ahkerat muuttavat pois, sitten ei ole mistä ottaa ja laiska joutuu työhön"
        Juuri tuota varten äärivasurit haluaa 40000 maahanmuuttajaa vuosittain, tekemään tuon "heidän" työnsä, toki mitättömällä palkalla, vähän alle sen, mitä itse saavat kotiin kannettuna.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Perintöä ei saa, ennenkö perinnönantaja kuolee.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pönttö! ENNAKKOperintö. Et näköjään tiedä mitään. Enkä kirjoittanut "lahjoituksesta"

Enakkoperinnöstä menee samankokoinen vero, kun lahjavero.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä se sinulle kuuluu kelle kukin myy omaisuutensa.

• Anonyymi

Ihan olet oikeassa 👍👍👍

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä 100€/ vuosi lisää niin kannattaa ottaa kaikki keinot käyttöön ettei tuota maksamaan joudu .

Helskutti tuo 100/euroa vuosi niin ei ole mikään...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Avaaja lisää

Mikä on 5K? Ei mitään tv-sanastoa avaukseeni!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei se siihen jää alkuun kun päästään purra vie kaiken.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Samaa mieltä kanssasi, ei kovi isänmaalline ihmine.

Ja teidän änkytyksiä ei tarvitse kenelläkään kuunnella, jokaisen oma asia kenelle myy...

• Anonyymi

Ai vittu yhden satasen/kk takia?

Täysin järjetöntä!

• Anonyymi

Puhut asiaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joo olen, mutta osaan tarkistaa asiat. Sinä et.

Vero.fi, ole hyvä ja lue. Oletan, että ymmärrät eron rintaperillisen ja muun kuin rintaperillisen välillä.

• Anonyymi

Siis sen takia, että me muut tavalliset veronmaksajat emme joudu maksamaan äitisi loppuelämän hoitoa.... vaikka äidillä on itsellään takataskussa rahaa ja omaisuutta...

Huomioithan sen, että olet käynyt koulua, saanut th:n ja hammasoidon ilmaiseksi alle 18v, kirjat, kouluruoka, kirjasto, bussi- junaliput, ehkäpä taksikuljetuksen... muiden veronmaksajien piikkiin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Summa on 4999 euroa/vuosi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ahkeran tekemä omaisuus kuuluu ahkeran perillisille ja hänen huolenpitonsa vanhuuden päivinä kuuluu kustantaa veronmaksajien varoista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nykyään 4999 € / 3 vuotta .

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oletko sinä sitten kaksinkertainen?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oletko kaksin tai kolminkertainen?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juu, mutta lahjavero menee, isoinen.

• Anonyymi

Perinnössä on vielä tämä vuosi 19999 emutta sitten pian 14999 ja ne on perinnössä.

Lahjoituksessa aivan muuta ja suomessa lahjoitus voidaan katsoa ennakkoperinnäksi jos ei ole lahjoitettu aivan tasapuolisesti kaikille esim lapsille.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Huomioithan sen, että olet käynyt koulua, saanut th:n ja hammasoidon ilmaiseksi alle 18v, kirjat, kouluruoka, kirjasto, bussi- junaliput, ehkäpä taksikuljetuksen... muiden veronmaksajien piikkiin.

Mistä vidusta muka saa bussi/juna/taksikyytejä ILMAISEKSI kerro toki minulta on jäänyt saamatta koko ikäni???!!!

• Anonyymi

Kyllä tuo sadan euron maksu on aika vaatimaton. Se omaisuuden kerryttäminen kun edellyttää sellaisia tilanteita ja mahdollisuuksia ettei kovin monella ole siihen mitään saumaa. Toiset harjoittavat kiristyspolitiikkaa palkkaneuvotteluissa. Jotkut ovat onnistuneet pääsemään huipputuloisuusvakansseille jolloin voi tehdä vaikka miljardien virheinvestoinnit, ja eläkettä sitten ropisee niin ettei lattiatason raataja kolottavine jäsenineen pysty sellaisesta edes unta näkemään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minulle voit kanssa lahjoittaa kyllä minä rahalle käyttöä keksin Jos ei muuta niin ostan Huoran palveluja poltan Tupakkaa ja juon Viinaa.

Tupakan ja viinan voi jättää pois.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Myisin jos ei olisi kuollut ja lapset jos olisi. Vituttasko?

• Anonyymi

Höpö höpö. Ongelma on siinä että muut työntävät (ainakin minun kaveripiirissäni) rahaa läpi elämänsä poskipäiden täytteisiin, törröhuuliin ja toppeihin ja kaikkeen AIVAN turhaan. Minä säästän. On ihan väärin jos minua rangaistaan siitä vanhana ja törröhuulet saa saman hoivan valtion kustannuksella ja minä joudun maksamaan omastani. Jos tuollaiseen mennään, summa tulee varmasti jatkossa kasvamaan. Tuo kannustaa vain typerään ylikuluttamiseen

• Anonyymi

Kaivavat maata jalkojensa alta. Vaarallista.

• Anonyymi

persulaisuus on nykyään immoslaisuutta ja immoslaisuus = FASISMIA

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

persulaisuus on nykyään immoslaisuutta ja immoslaisuus = FASISMIA

Sitähän se on. Ei sukuakaan Vennamolle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sitähän se on. Ei sukuakaan Vennamolle.

Ei sukua,ei hämäystä pian ei sinistä savuakaan.On vain kylmää,autiota politiikkojen monopolia ilman ammattiyhdistyksen henkilöitymän häivähdystäkään....

• Anonyymi

Muuttakaa pois suomesta, viimeistään eläkkeellä.
      Ottakaa selvää muista maista ja niiden vanhainhoidosta, olemme peränpitäjiä siinäkin.
      Vielä parempi, jos saatte houkuteltua lapset mukaan.
      Etenkin jos ovat työttömiä/matalapalkka aloilla.

Suomesta tehdään ydinjäte kaatopaikkaa euroopalle.

• Anonyymi

Tämä hallitushan nimenomaan ei halua maksaa eläkkeitä ulkomailla asuville. Jos täältä lähtee, menettää eläkkeensäkin. Ei olisi kannattanut edes syntyä tänne veronmaksajaksi, kun mitään ei saa kuitenkaan maksetuista veroistaan eläkkeinä takaisin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tämä hallitushan nimenomaan ei halua maksaa eläkkeitä ulkomailla asuville. Jos täältä lähtee, menettää eläkkeensäkin. Ei olisi kannattanut edes syntyä tänne veronmaksajaksi, kun mitään ei saa kuitenkaan maksetuista veroistaan eläkkeinä takaisin.

Menettää kansaneläkkeensä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siis kansaneläkettä ei makseta ulkomaille.

Itse maksettua työeläkettä ainakin vielä maksetaan ja siuhen puuttuminen olisikin valtiolta hankalaa koska eläkeyhtiöt ovat yksityisiä yrityksiä. Tuohon voisi EU laki lyödä jauhot Suomen viranomaisten suuhun.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Itse maksettua työeläkettä ainakin vielä maksetaan ja siuhen puuttuminen olisikin valtiolta hankalaa koska eläkeyhtiöt ovat yksityisiä yrityksiä. Tuohon voisi EU laki lyödä jauhot Suomen viranomaisten suuhun.

Kansaneläkettä ei ole itse ansaittu työtä tekemällä vaan se on sosiaalituki niille pummeille jotka eivät työtä ole tehneet.

Jokainen joka työssä käy, maksaa joka tunniltaan veroa jottalaiska saa kansaneläkkeen vastikkeetta. Osa suomalaisista vain on pummeja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kansaneläkettä ei ole itse ansaittu työtä tekemällä vaan se on sosiaalituki niille pummeille jotka eivät työtä ole tehneet.

Jokainen joka työssä käy, maksaa joka tunniltaan veroa jottalaiska saa kansaneläkkeen vastikkeetta. Osa suomalaisista vain on pummeja.

Kuten se leski kotiäiti, joka on synnyttänyt ja kasvattanut 6+ veronmaksajaa Suomeen. Jonka mies on huolehtinut toimeentulosta valtaosan elämästä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuten se leski kotiäiti, joka on synnyttänyt ja kasvattanut 6 veronmaksajaa Suomeen. Jonka mies on huolehtinut toimeentulosta valtaosan elämästä.

Niin politiikka ei tarjoa kotiäidille enää mitään rinta lyyraa lukuunottamatta .Ei arvostusta,ei ylistystä,rahallisista -ja eläläke eduista nyt puhumattakaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Monet ovat lukemattomien tiet.Voipa siinä käydä inhimmillisyyden luode vähän kauemmaksi kuten kävi erään sydänvikaisen eläkeläisen,joka kävi kuntakeskusen nurkkipajalla päivittelemässä nivel-sekä lihaskipujaan.- Kun sai lääkäriltä ja apteekista nimittäin 2v reseptin,lääkkeen,lääkepurkin sekä lääkepurkin tuoteselosteen josta kävi ilmi,että lääke aiheuttaa lihaskouristuksia eikä sydänvikaset voi edes käyttää sitä.On se elämä kallista,ainakin lukeneitten seurassa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei kaikki ole pummeja, on myös sairaita, kehitysvammaisia, ja ikivanhoja mummuja, jotka ovat työtä tehneet jo ennen, kun tuli ansiosidonnainen työeläkelaki vuonna 1962 .
        Sitten on naisia, jotka ovat saaneet paljon uusia veronmaksajia ,siis lapsia, synnyttäneet nuo suuret ikäluokat 146-1949 syntyneet.
        Sitten on silpputyöntekijät osa -aikaiset, sijaisuuksien tekijät , matalapalkkaiset, ja usein naisia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei kaikki ole pummeja, on myös sairaita, kehitysvammaisia, ja ikivanhoja mummuja, jotka ovat työtä tehneet jo ennen, kun tuli ansiosidonnainen työeläkelaki vuonna 1962 .
        Sitten on naisia, jotka ovat saaneet paljon uusia veronmaksajia ,siis lapsia, synnyttäneet nuo suuret ikäluokat 146-1949 syntyneet.
        Sitten on silpputyöntekijät osa -aikaiset, sijaisuuksien tekijät , matalapalkkaiset, ja usein naisia.

Kirjoitusvirhe korjaan 1946-1949synt.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ainahan sitä on hoettu, että "TARVITAAN LOTTOVOITTO ASUAKSEEN SUOMESSA"!!!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin politiikka ei tarjoa kotiäidille enää mitään rinta lyyraa lukuunottamatta .Ei arvostusta,ei ylistystä,rahallisista -ja eläläke eduista nyt puhumattakaan.

Ei niitä kotiäitejä enää ole, muuta kun ikivanhoissa naisissa, nykyään naiset synnyttää yhden lapsen ja jo vuoden vanhana se viedään päivähoitoon ja nainen menee töihin, ja yhä useammat ei tee lapsia ollenkaan , syntyvyys huolestuttavan alhainen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Heh..heh.. menettää eläkkeen..
        Jos olet ollut töissä niin et sinä sitä menetä,,voi hyvä jyssäys, että täytyy ihmisellä olla tyhmä.
        Miten olet pärjännyt töissä,jos noin yksinkertainen asia on vaikea ymmärtää..

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se onkin tarkoitettu joilla on pieni työeläke.Ei niille jotka haluaa Espanjaan ja Suomi maksaisi ylläpidon.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Höpö,höpö,takuueläke on jos et ole ollut työelämässä.
        Kannattaisi ottaa selvää ennen kuin nolaa ittensä..

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Just ja se on noin tonni kuukaudessa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Otapas itse selvää, takuueläkettä maksetaan sitten vasta, jos työeläke + kansaneläke + jokin muu eläke jää ALLE takuueläkkeen määrän.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eläkettä, sossutukia tai muutakaan rahaa ei ole KOSKAAN maksettu ulkomaille, vaan Suomalaiseen pankkiin, josta ulkomailla norkoileva ne nostaa kohdemaan pankkimaatista pihalle tai siirtää siellä olevalle tililleen.

Kauhea molotus alkoi kun aikanaan jotkut oli thaimaassa dokaamassa siellä kun sossukorvaus kestää kauemmin.Molottivat että maksetaanko hei ulkomaille hei rahaa hei.No ei makseta, ne maksettiin silloinkin Suomeen Suomalaiselle pankkitilille, josta deeku nosti ne mutta vaan thaikkulan puolella maksaen joka nostosta isot rahat eri automaattifirmoille.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei sitten ihme ettei ole työntekijöitä tuottaviin töihin. Yli puolen vuosisadan investoitu abortein tulevien kansalaisten murhaamiseen ja syntyvyys aallonpohjassa. Eikä tässä auta Natokaan.

• Anonyymi

Kyllä weke wennamo nyt kääntyy haudassaan Köyhän asia on heitetty ps:ssä jorpakkoon

• Anonyymi

...mitään pyöri eikä tärise , muistelkaapa vain kuinka petasi pojalleen "Posti-Pekalle" pääjohtajan paikan ja palkan ... joka tänään , kuin korruption ja kähminnän kruununjalokivenä on lähes 90 000 (siis YHDEKSÄNKYMMENTÄ TUHATTA) euroa joka kuukausi ... olisi edelleen siivottavaa julkishallinnossa ja yhteiskunnassa , olkoon miten hyvä "saavutettu etu" tahansa ..

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

...mitään pyöri eikä tärise , muistelkaapa vain kuinka petasi pojalleen "Posti-Pekalle" pääjohtajan paikan ja palkan ... joka tänään , kuin korruption ja kähminnän kruununjalokivenä on lähes 90 000 (siis YHDEKSÄNKYMMENTÄ TUHATTA) euroa joka kuukausi ... olisi edelleen siivottavaa julkishallinnossa ja yhteiskunnassa , olkoon miten hyvä "saavutettu etu" tahansa ..

Eiköhän postipekka hommannut sen virkansa ihan itse ei siinä mitään isiä tarvittu....,,,,

• Anonyymi

Ajat sitten ja kokonaan.

• Anonyymi kirjoitti:

Posti-Pekka on ollut jo reilun vuosikymmenen eläkkeellä, sairaana, ei käy kateeksi... mutta jos palkka on 42..600 eur tällä hetkellä kuukaudessa lomarahoineen... + jotain pientä bonusta päälle, niin ihan pikkuisen liikaa taitaa olla vetäjän palkka tuossa laitoksessa...

• ehtasuomalainen kirjoitti:

Posti-Pekka on ollut jo reilun vuosikymmenen eläkkeellä, sairaana, ei käy kateeksi... mutta jos palkka on 42..600 eur tällä hetkellä kuukaudessa lomarahoineen... jotain pientä bonusta päälle, niin ihan pikkuisen liikaa taitaa olla vetäjän palkka tuossa laitoksessa...

Siis tuo summa on noin 42.600 eur....

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eiköhän postipekka hommannut sen virkansa ihan itse ei siinä mitään isiä tarvittu....,,,,

Voi pyhät hyssykät ja maaseudun tiluttajat ja ja hävittäjät.Niin toisella on vaan taito hankkia äänet köyhiltä ja toisella hankkia virat rikkailta...ja kantaa rahat yhteisen hyvän kekoon...

• Anonyymi

Kannettakoon hänet nyt ansaittuun lepoonsa.Hauta riittäköön nyt hänelle jolle ei eduskuntatalokaan riittänyt.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eivät isät eivätkä isän suunnitelmat merkitse kyynerpää kansalle mitään olivatpa he kuinka kuuluisia ja pidettyjä hyvänsä.

• Anonyymi

Siis tuo summa on noin 42.600 eur....

Hmm..Ompa vaikuttava sekä selkeä paramentarismin demokraattinen näyttö.

• Anonyymi

Tuo on järkevää.

Työeläkkeiden maksu lopetetaan. Työeläkevaroilla maksetaan pois valtion velka.

Omistusasujat voivat saada lisärahaa vaikka käänteisellä asuntolainalla. Eihän sitä asuntoa arkkuun saa mukaan.

Maanomistus valtiolle ja perintövero 100 prosenttiin.

Tuossa nuo tarpeellisimmat muutokset nykymenoon.

• Anonyymi

Teiltä persuilta se varmasti onnistuu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Teiltä persuiltako se ei onnistu?

• Anonyymi

..vai "maksetaan pois valtion velka " eiköhän menetellä kuten nuo ah niin ihanat etelämaalaiset ja todeta asian olevan mielenkiintoinen ... ja lopeteta niin korkojen kuin lyhennystenkin maksaminen ...

• Anonyymi

Myöskin Halla-aho on ilmoittanut haluavansa ampua aseilla

• Anonyymi

Eiku 101 prosentin

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eiku 101 prosentin

Vero101%

• Anonyymi

Orpolle korruptio lippuja Rusirokkiin ja pariisiin. Taviolle ja Räsäselle rukoushuoneita.

Tämä hallitus vielä vie suomen tuhoon ja olemme velkasaneerauskessa, luokituksen jo laski kun säkittäjä Purra joi vihreitä juomia pää ei enää osaa laskea.

Kuka näitä äänestää, täytyy olla heilläkin kusta päässä.

• Anonyymi

Ei valtio voi varastaa työeläkeyhtiöiden rahoja . Helppo sun on ideoida mitä vaan , kun et mistään mitään tiedä .

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kevyesti

• Anonyymi

Jonkun saarnaajan

• Anonyymi

Ainakin maahantunkeutujien kersat... nehän Kelatukia eniten vie.

• Anonyymi

Taidat olla umpikapitalisti pahimmasta päästä..kuulut samaan porukkaan kuin nykyinen ulkoministeri..veisitte jalasta kengät ja sukat jos olis lupa..se vanha kansa eli eläkeläiset on mahdollistanut nykysuomen menon ja kasvun..eipä näytetä arvostavan heitä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

..vai "maksetaan pois valtion velka " eiköhän menetellä kuten nuo ah niin ihanat etelämaalaiset ja todeta asian olevan mielenkiintoinen ... ja lopeteta niin korkojen kuin lyhennystenkin maksaminen ...

Ja aletaan odottaan kehitysapurahoja...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Myöskin Halla-aho on ilmoittanut haluavansa ampua aseilla

Mutta kun tottumuksesta voi tulla oikeus ja oikeudesta tapa ja tavasta pahe ja paheesta hyve ja hyveestä virka vai mitenkä tämä nyt menikään?

• Anonyymi

Tuohan on kuin suoraa Great Resert käsikirjoituksesta, taidat olla maailman rahaeliitin trolli. Käskyhän kuuluu, ” et omista mitää mutta olet onnellinen eliitin orja” . Onnellinen on oikeesti kaiken omistava eliitti ja kansa on orjan asemassa.

• Anonyymi

Olisihan tuo muutos nykymenoon. Siinä Suomen Tasavalta romahtaisi hyvin pikaisesti.

• Anonyymi

Hyvä vaan, että ökyjen siivellä eläminen loppuu

• Anonyymi

Eläkeläisten omaisuus, jonka suurin osa on pitkän työuran aikana onnistunut haalimaan menee siis taas kerran valtion pohjattomaan säkkiin, josta rahoja sitten jaetaan tarvitseville mutta ei tietenkään eläkeläisille. Perinnöt äkkiä jakoon tai jotenkin turvaan valtion ahneesta kourasta.

• Anonyymi

Totta puhut ja Afrkkaan annetut kymmenet miljardit, kehitysapua ,nekään ei ole menneet oikeisiin kohteisiin. Pekka Haavisto ja Jutta Urpilainen ja heidän alaiset virkamiehet ovat olleet kyvyttömiä valvomaan rahojen käyttöä.

• Anonyymi

Oikeasti, kuinka monella eläkeläisellä on kauhea omaisuus? Okt myyty, muutettu kerrostaloon, mökki voi olla, mutta haksaako hoitaa? Sairauksia, lääkkeitä, sairaalahoitoa.. Kyllä se raha hupaa on. Tiedät varmaan, kuinka paljon asumiskulut on noussut?

• Anonyymi

Kyllä ne menee hallituksen taskuun

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Totta puhut ja Afrkkaan annetut kymmenet miljardit, kehitysapua ,nekään ei ole menneet oikeisiin kohteisiin. Pekka Haavisto ja Jutta Urpilainen ja heidän alaiset virkamiehet ovat olleet kyvyttömiä valvomaan rahojen käyttöä.

Valvooko persu ministerit persukka.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oikeasti, kuinka monella eläkeläisellä on kauhea omaisuus? Okt myyty, muutettu kerrostaloon, mökki voi olla, mutta haksaako hoitaa? Sairauksia, lääkkeitä, sairaalahoitoa.. Kyllä se raha hupaa on. Tiedät varmaan, kuinka paljon asumiskulut on noussut?

Ja lääkkeet ja hoito
        . ALV ja kiinteistövero

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nythän meillä on valassa monen nallen märkä uni, oikeistohallitus viimeisen päälle.
        Kauhea huuto ja ulina velasta, miksi siis eivät lopeta kokonaan kehitysapu- ja tai kehitysyhteistyökaivon täyttämistä?
        Maineesta ei voi olla kyse, sillä se on Orpon hallitukselta mennyt ajat sitten.
        Joku persu voisi valaista asiaa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nythän meillä on valassa monen nallen märkä uni, oikeistohallitus viimeisen päälle.
        Kauhea huuto ja ulina velasta, miksi siis eivät lopeta kokonaan kehitysapu- ja tai kehitysyhteistyökaivon täyttämistä?

Tämä hallitus ottaa velkaa edellistä enemmän!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä ne menee hallituksen taskuun

Samaan taskuun kuin kaikenmaailman ilmastohömpän nimissä kerättävät ylimääräiset verot ja maksut.... kyllä...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jjepp!Samaa mieltä + puolelle vielä tolkuttomia summia kuukausittain sotien tukemiseen sekä oman sotateollisuuden kasvattamiseen ilman ylärajaa.!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tämä hallitus ottaa velkaa edellistä enemmän!

Oli aika jolloinka säästäminen ja yksityisomaisuus oli vapauden tärkein tie ja tae ja yhtä pyhää kuinJumalan lait.Ja sitten tuli aika sekä sukupolvien erot jolloinka ihminen sekä yhteiskunta menetti sen.

• Anonyymi

Se oli se tyttöhallitus, joka Suomen tuhosi.

• Anonyymi

Melkeinhän tuo on tyttö hallitus nytkin. Kyllä se yks orpo tytöstä menee:)

• Anonyymi

Älä jaksa persu. Vieläkö kuolinvuoteella valehtelet ?

• Anonyymi

Tästä tulee isoja ongelmia joillekkin.

Laskennallinen arvo jostain kiinteistöstä voi olla ihan mitä tahansa.

Kiinteistö voi sijaita muuttotappiopaikkakunnalla ja on mahdoton realisoida.
      Revi siinä sitten jostain muualta lisää rahaa koska olet jumissa kiinteistön kanssa.

Toki hoivayhtiö tai heidän kaverinsa pankissa mielellään maksaa pari tonnia tontista ja talosta...

Samanlaista huijausta kuin se laskennallinen asuntotulo vedätys.

Vuosi vuodelta tämä hulluus näyttää yhä enemmän kommunistiselta neuvostomeiningiltä. Mitä tahansa olet saanut aikaiseksi, se on sinulta pois otettavan ns. yhteiseksi hyväksi = eliitin tilien täytteeksi.

• Anonyymi

Siinä olet oikeassa. Suomi on hullun korruption luvattu maa.
        Miksi vitussa kukaan täällä tekee mitään?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siinä olet oikeassa. Suomi on hullun korruption luvattu maa.
        Miksi vitussa kukaan täällä tekee mitään?

Se on totta laskennallinen verotusarvo voi olla esim 70 000 mutta todellinen myyntiarvo 0 euroa...,,,,, näitä on Suomessa jo paljon

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se on totta laskennallinen verotusarvo voi olla esim 70 000 mutta todellinen myyntiarvo 0 euroa...,,,,, näitä on Suomessa jo paljon

Satoja tuhansia "mummonmökkejä" ja kerrostostalo-osakkeita tulee myyntiin, niistä ei saa mitään.jos ne on "susirajan" pohjoispuolella.Nimimerkki "Kokemusta on asiasta"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Myyntiarvo voi olla negatiivinen
        Eli joku ottaa sen purkukulut nääs

• Anonyymi

Ja loput kuppaa yleinen edunvalvoja lähisukulaisilleen halvalla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Satoja tuhansia "mummonmökkejä" ja kerrostostalo-osakkeita tulee myyntiin, niistä ei saa mitään.jos ne on "susirajan" pohjoispuolella.Nimimerkki "Kokemusta on asiasta"

Kuolinpesissä kieltäydytään perinnöistä tätä on nyky-Suomi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuolinpesissä kieltäydytään perinnöistä tätä on nyky-Suomi

Asuntoalueille tulee uusia puistoalueita kun mädäntyneet seiskytlukulaiset pusketaan puskutraktoreilla mäsäksi

• Anonyymi

Kaikki kiinteistöthän ja asunnot on verottajan luettelossa ja arvioitu omaisuudelle hinta, mistä kiinteistövero menee... joten sieltä saavat osviittaa, mitä verottaa... ja on kyllä huomattavasti alempi, kuin todellinen kauppahinta... eli ei ihan nyt tavallinen asunto ainakaan pariskunnalla lisää kustannuksia, koska varallisuushan puolitetaan... Mutta me muut veronmaksajathan joudumme maksamaan sitten näiden varakkaiden aiheuttamat hoitolaskut viimeisen päälle... ja itse saavat pitää kohtuullisen omaisuuden perijöitään varten... ja yksi 100 eur/vuosi ei kyllä oikeasti kata vielä mitään hoitokuluja, ei edes vuoden vaippoja, mutta siitähän sitä on sitten vuosittain helppo nostaa...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaikki kiinteistöthän ja asunnot on verottajan luettelossa ja arvioitu omaisuudelle hinta, mistä kiinteistövero menee... joten sieltä saavat osviittaa, mitä verottaa... ja on kyllä huomattavasti alempi, kuin todellinen kauppahinta... eli ei ihan nyt tavallinen asunto ainakaan pariskunnalla lisää kustannuksia, koska varallisuushan puolitetaan... Mutta me muut veronmaksajathan joudumme maksamaan sitten näiden varakkaiden aiheuttamat hoitolaskut viimeisen päälle... ja itse saavat pitää kohtuullisen omaisuuden perijöitään varten... ja yksi 100 eur/vuosi ei kyllä oikeasti kata vielä mitään hoitokuluja, ei edes vuoden vaippoja, mutta siitähän sitä on sitten vuosittain helppo nostaa...

Toivon tosiaan, että tulis äkkikuolema, että ei joutuis vanhainkotiin vaippoihin, jos on duunarina nyt jotain saanut koottua, niin ja veroja maksanut koko työelämän, niin siitäkin pitää vielä rangaista, kyllä noilla verorahoilla nyt jotain pitäis saadakin, minulla , kun ei ole edes yhtään perillistä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Noin se on monesti. Se perintövero olisi syytä poistaa mieluiten kokonaan, pikaisesti olisi heti siirryttävä siihen että arvioitavista omaisuuseristä vero tulisi maksuun vasta kun omaisuus on realisoitu.

• Anonyymi

Eläkeläinen, omistatko omaisuutta? Varoitus: sosialistit haluavat sosialisoida sen sinulta, kuten sosialisoivat sinulta terveydenhuollonkin.

• Anonyymi

Seuraavaksi varmaan ehdottavat, että omaisuus vaikuttaa maksettavaan eläkkeeseen.
        Vaikkapa, että jokainen laskettu moaisuuden määrä 10 000€ vähentää eläkkeen määrää 100€/kk.
        20 000€ omaisuus vähentäisi eläkkeen määrää 200€/kk.
        Sekään ei ole mahdotonta, että hallitus päättäisi jäädyttäisi ihmisten säästötilit ja käyttää kaikki yli 10 000€ säästöt tileiltä valtion velan maksuun ja sitten joskus aikanaan kymmenien vuosien päästä maksettaisiin pikkuhiljaa euro kerrallaan takaisin.
        Ihmisille jätettäiin vain 10 000€ käyttövaraa tileille.

Mihin hallitus rahaa törsää, ei ainakaan suomalaisten hyvinvoinnille, koska mitään muuta ole tehty, kuin korotettu veroja ja maksuja ja samalla leikattu köyhiltä.
        Sitä enemmän kolataan rahaa ulkomaille mitä enemmän veroja ja maksuja suomalaisille lisätään.
        https://yle.fi/a/74-20102559
        "Presidentti ja kuningas illastivat: puolen miljoonan euron lasku
        Ranskan presidentti Emmanuel Macron ja Britannian kuningas Charles III söivät ja joivat harvinaisen hyvin. "

Tuollaisiin kyllä löytyy rahaa vaikka kuinka paljon, eikä tuollaisiin puututa, mutta jos köyhä saa euronkin liikaa tukea, niin se kyllä peritään takaisin.
        Noihin illallisiin on sinultakin rahaa peritty!!!

• Anonyymi

Onko kokoomus ja persut nykyään sosialisteja ?

• Anonyymi

Siis oikeisto haluaa. Näitkö hallituksessa yhtää sosialistia ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihmettelen tuota sokeutta mikä persulla on.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Seuraavaksi varmaan ehdottavat, että omaisuus vaikuttaa maksettavaan eläkkeeseen.
        Vaikkapa, että jokainen laskettu moaisuuden määrä 10 000€ vähentää eläkkeen määrää 100€/kk.
        20 000€ omaisuus vähentäisi eläkkeen määrää 200€/kk.
        Sekään ei ole mahdotonta, että hallitus päättäisi jäädyttäisi ihmisten säästötilit ja käyttää kaikki yli 10 000€ säästöt tileiltä valtion velan maksuun ja sitten joskus aikanaan kymmenien vuosien päästä maksettaisiin pikkuhiljaa euro kerrallaan takaisin.
        Ihmisille jätettäiin vain 10 000€ käyttövaraa tileille.

Mihin hallitus rahaa törsää, ei ainakaan suomalaisten hyvinvoinnille, koska mitään muuta ole tehty, kuin korotettu veroja ja maksuja ja samalla leikattu köyhiltä.
        Sitä enemmän kolataan rahaa ulkomaille mitä enemmän veroja ja maksuja suomalaisille lisätään.
        https://yle.fi/a/74-20102559
        "Presidentti ja kuningas illastivat: puolen miljoonan euron lasku
        Ranskan presidentti Emmanuel Macron ja Britannian kuningas Charles III söivät ja joivat harvinaisen hyvin. "

Tuollaisiin kyllä löytyy rahaa vaikka kuinka paljon, eikä tuollaisiin puututa, mutta jos köyhä saa euronkin liikaa tukea, niin se kyllä peritään takaisin.
        Noihin illallisiin on sinultakin rahaa peritty!!!

Jo vain kyllä kaikilla suomalaisilla pitäisi olla edes oikeus nähdä mihin rahat häviävät!Kvartaalitalouden malliin!
        Tulisi se Totuus sentään esiin!..kun tälläkin hetkellä kustaan kansalaisten pesiin!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kokoomus on sosialisti, jos saa siitä rahallista hyötyä kannattajilleen. Nimityksillä ja ideologioilla ei ole oikeesti ikinä ollut mitään merkitystä, sanahelinää vain raha merkitsee.

• Anonyymi

Tuo viimeinen lause kiteytti hyvin koko länsimaisen touhua ytimen, juuri noin se menee.

• Anonyymi

Perinnön saamisen edellytyksenä on, että perilliset hoitavat perinnönantajat hautaan saakka.

Jos sysäävät hoitovastuun yhteiskunnalle, niin silloin myös hoidettavien omaisuus kuuluu yhteiskunnalle.

• Anonyymi

Siksi kannattaakin perintö siirtää ajoissa nuorille.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siitä vaan siirtämään. Ei se kiellettyä ole.

Vaan onhan tuo aika sosialistinen tapa elää muiden piikkiin. Rehellinen porvari maksaa itse hoitonsa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siitä vaan siirtämään. Ei se kiellettyä ole.

Vaan onhan tuo aika sosialistinen tapa elää muiden piikkiin. Rehellinen porvari maksaa itse hoitonsa.

PS ulosmittaa vanhusten talot jotta voi maksaa velkansa

• Anonyymi

Perinnön saamisen edellytys on , että ottaa sen vastaan . Muuta edellytystä ei ole .

• Anonyymi

Miksi me sitten ollaan maksettu koko työelämän aikana ja myös eläkkeen aikana sosiaalimaksut ja verot.
        Kyllä noilla veromäärillä pitäis jotain saadakin, kun terveys menee ja joutuu hoitoon.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aina pitää ensin jonkun kuolla, ennenkö voi saada perintöä, ennakkoperinnöstä taas menee rutkasti enemmän veroa, kun sen saa ennen, kun jompikumpi vanhemmista kuolee.

• Anonyymi

Onhan tuo huvittavaa, kun rikkaat vanhat kämpyrät maksavat minimaalisesti omasta hoidostaan, vaikka osalla on miljoonavarallisuus, satojen hehtaareiden metsätiloja yms.

• Anonyymi

Sanoppa muuta, vihervasemmisto herrasteli velkarahalla, niillä ei siitä huolimatta varallisuutta kertynyt.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sanoppa muuta, vihervasemmisto herrasteli velkarahalla, niillä ei siitä huolimatta varallisuutta kertynyt.

Kaikki on Marinin hallituksen syytä ,
        sote- himmeli maksaa kymmeniä miljardeja ja 0-korkoiset lainat on nyt 3-4% ja niiden korot on 3-4 miljardia.Velkaa otetaan 12 mrdia lisää nykyisten päälle.Jauho-Sanna vaan bilettää maailmalla!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Omallako tämä hallitus herrastelee ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaikki on Marinin hallituksen syytä ,
        sote- himmeli maksaa kymmeniä miljardeja ja 0-korkoiset lainat on nyt 3-4% ja niiden korot on 3-4 miljardia.Velkaa otetaan 12 mrdia lisää nykyisten päälle.Jauho-Sanna vaan bilettää maailmalla!

Voi tuota persuparan valehtelua.

• Anonyymi

Minä siirryn äänestämään kokoomusta, ne ovat rehellisiä, sen näkee jo kannatuksestakin.

• Anonyymi

Samoin ,
        en koskaan äänestä vasemmistoa ja vihreitä. Ne vaan tekee lisää velkaa ja nostaa veroja.Ay-liikkeen miljardi omaisuus otettava valtion haltuun ja poistettava niiden veroedut.

• Anonyymi

Joo KOKKOMUS haluu yksityistää kaiken jotta Suomalaiset joutuu kohta muti palveluihin . Kantsii sitte kerätä rahhaa tulevaan sairaskäyntiin

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Samoin ,
        en koskaan äänestä vasemmistoa ja vihreitä. Ne vaan tekee lisää velkaa ja nostaa veroja.Ay-liikkeen miljardi omaisuus otettava valtion haltuun ja poistettava niiden veroedut.

Ai vasemmistoko on hallituksessa? Taidat olla tyhmä persu.

• Anonyymi

Hah! Tää on hyvä..

• Anonyymi

Rehellisiä 😂🤣😂
        No,jos olet porvari,niin sittenhän se täytyy äänestä kokoomusta.Yksikään pienituloinen ei äänestä kokoomusta.

• 200 000 € omaisuus eipä joka mummolla tai papparaisella tuollaista ommaisuutta oo . Siellä oottelee sitte rikas perillinen mummosa kuolemmaa et saa pörssirahhaa

• Anonyymi

On se niin väärin kun ei puhuta totta.Ja samaan aikaan valtion ylipalkatut virkamiehet sekä muut johtajat saavat joko 200000 e kk taikka vuosituloja 200000e bonusrahoineen sekä muine etuineen jotka maksetaan verorahoistamme.

• Anonyymi

PS vie sen??? Kas kummaa, en tiennytkään, että hallituksessa on päättämässä asioista pelkästään PS! Kuvittelin että siellä on varsinkin suosituin puolue Kokoomus!!

• Anonyymi

No PS:hän tekee just niin kuin EK ja SY ja kokkelit käskee tehdä

• Anonyymi

Niihä sitä luulis Orpo Poika on nyt purran apupoika tässä juoksussa ..

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kunhan vaan säilyy persiin alla ministerin palli. Nykyään köyhän puolustaja onkin kurittaja ja pilkkaaja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin on.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"No PS:hän tekee just niin kuin EK ja SY ja kokkelit käskee tehdä"
        Se on täsmälleen näin. Odotan suurella mielenkiinnolla minkälaisen näytelmän persut järjestävät ennen kuin hyväksyvät EU:n yhteisvelan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Orpo on pääministeri ja kokoomus valtapuolue hallituksessa, Purran jengi tuli toiseksi puolueeksi ja muut pienet ruotsalaiset ja kristilliset lopuksi.

• Anonyymi

Nyt ainakin nostetaan vasurit valtaan kaikki joukolla, heh.

• Anonyymi

Aivan sama ketä siellä on päättämässä sama paska toistuu kuitenki

• Anonyymi

Kolmen vuoden kuluttua taas valta vaihtuu, niin pääsee demarit ja kepu valtaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kolmen vuoden kuluttua taas valta vaihtuu, niin pääsee demarit ja kepu valtaan.

Saas nähdä pötkivätkö demarit sitten taas käpykaartiin niinkuin kävi 90-luvun alussa kun piti maa pelastaa romahdukselta.

• Anonyymi

Kummelin Puukon veljekset perintöä ododotellessa oli asiaan liittyvä ohjelma.Monille voi jäädä perinnöksi vain kuluja ja velkaa

• Anonyymi

Viherpunikit vie.

Vihervassut äänestivät europarlamentissa viime vuonna vanhojen rakennusten remonttipakon puolesta. Tämä asia koskettaa yli miljoonaa köyhintä suomalaista. Ellei köyhä ihminen tee jopa kymmenien tuhansien eurojen remonttia taloonsa, häntä uhkaisi jopa häätö. Näin törkeän esityksen puolesta vihervassut äänestivät europarlamentissa viime vuonna.

Vaikka asia lievenisi ja on lieventynyt, vihervassut kuitenkin näytti karvansa kun äänestivät pahimman esityksen puolesta.

Persujen (silloin kun oli Persu) Hakkarainen äänesti samassa äänestyksessä köyhän ihmisen sortoa vastaan.

Tästä voimme havaita että ketkä puolustaa köyhiä ketkä eivät.

• Anonyymi

Haha Hakkarainen
        Ja sai potkut purrapirulta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Haha Hakkarainen
        Ja sai potkut purrapirulta.

Hakkuri ei taipunut kunnon immos-fasistiksi
        Hakkuri sai mennä

• Anonyymi

Jep jetsulleen. Vihervassut vielä varmaan säätävät että sitten takapihalle asunnoksi kaivettuun maakuoppaankin sovelletaan energiansäästömääräyksiä.

• Anonyymi

Persut pettää aina maahanmuutto asioissakin. He eivät nosta Maahanmuuttoviraston asiakasmaksuja, vaikka ovat puhuneetkin siitä. Esimerkiksi Suomen kansalaisuuden saa todella halvalla, vaikka ovat nostamassa asumisaika vaatimusta. Suomen suurlähetystöt ovat sen sijaan nostaneet kunnolla asiakasmaksujaan.

• Anonyymi

Totta !

• Anonyymi

Kyllä perust vie kaiken, pettää duunarit palkat, edut ja nyt ajaa tummat maasta. Ykis Olympiamitalisti oli ajettu ja nyt sait Norjasssa asuttuaan kultamitalin.
      Kun suomalaiset ei saaneet mitään.

Tässä näette miten suomen vellihousujen käy. Purra saksii ja säkittää, Tavio rukoilee ja Tynkkyskä ja Vigelius kiilapoikanaan tämä työläisten sortaja Bergbom.

Mistä näitä sikiää ja kuka äänestää heitä, ovat biemässä suomea unkarin tielle ja nyt riistävät vanhukset, opiskelijat jne. Kuulemma Purraal ei ei ole mitään hajua rahataloudetsta ja ottaa velkaa lähes nyt jo 15miljoonaa. Haukkui edellistä hallitusta ja nyt sattuukin omaan nilkkaan.

Näin ne politiikot valhetelee, nauttii sopeutumsieläkkeitä, ajavat itse takseillalomillaan ja saavat asumislisä lähes tonnin kuussa, matkustamiseen rahaa jne.

Suurin osahan on kansanedustajista ostaa itselleen sijoituasuntoja Helsingistä juuri saamillaan asumislisillä. Ovelaa kun sen osaa ja nyt leikataan vanhuksilta, opiskelijoilta ja petetään äänestäjiä. Kukahan valopääheitä äänestää.

Orpo saa korruptio lippuja ja Pariisin matkoja ,e ttä näin.

Kukaan ei puutu siihen, että lapset voivat huonosti joka päivä pahoinpidellään , puukotetaan tai raiskataan joku.

Lulu lupasi tie rahoja nyt niistäkin jo leikataan 280 miljoonaa ja Kirkolta 20 miljoonaa sekä Tavio leikkaa kaiken kohta varmaan tummilta ja vähemmsitöiltä päät irti ja nyt rukoilee työajalla kappelissaa. Pitäisikö jo tehdä heille jotain kun kaikesta leikkaavat.
      Myös sana vapautta likkaa Meri ja muuta mukavaa . On siinä meillä hallitus ja nämä persut, jotka voisi viedä vaikka Saharan hiekkamaalla savimajoihin.

• Anonyymi

Kuula kalloon. Se on ainoa tapa.

• Anonyymi

Sosialismi ja woketus etenee Suomessa .Tänne halutaan samaa kuin entisessä Neuvostoliitossa.Kaikille kaikkea hyvää , mutta keneltä otetaan pois!Miten köyhyys jaetaan tasan?

• Anonyymi

Saksassa aiotaan ottaa vanhuksen omaisuutta ja pankkisäästöt hoitokuluihin.Kohta varmaan Suomessakin!

• Anonyymi

Saksassa on jo heitetty vanhukset pellolle asuntoloista jotta saadaan matut mahtumaan niihin!

• Anonyymi

Hehheh... ihan faktatietoa sinulle: vanha iäkäs sukulaiseni oli hoivakodissa, tuli eläkkeeseen 2€ kk-korotus. Kunnan seuraava hoitolasku olikin sitten 500€ noussut. Meinasin saada sydärin, kun sain laskun näppeihini (hoidin hänen asioitaan).
      Kauhistuin, en uskaltanut sanoa, mitä oli tapahtunut. Soitin kuntaan, lähetin kirjelmän selvityksineen. Sain vanhukselle armon korkeimmalta tasolta ja 500€:n korotus putosi 350€, ollen "vain" 150€ lisää vanhaan maksuun. Ihminen oli kasvattanut viisi (5) veronmaksajaa, tehnyt ikänsä raskasta työtä, mutta raskasta palkkatyötä ehti kertyä vain niin vähän, että eläke jäi todella pieneksi. Kansaneläkkeen ja kelan "apujen" kanssa. "Tili" hoitomaksun kanssa olisi ollut miinuksella eikä rahaa olisi jäänyt enää lääkkeisiin, hygieniaan, vaatteisiin. No toki omaiset osti vaatteita.
      Vallan kahvassa oli uusioneiti Marin.

• Anonyymi

Arvaan, että äänestit sitten eduskuntavaaleissa Kokoomuksen tai Persujen ehdokasta?
        Kerro korjasivatko Kokoomus ja Persut vääryyden?

• Anonyymi

Tässä maassa ei ole ikinä arvostettu naisia, jotka ovat synnyttäneet ja kasvattaneet liudan lapsi. .Nykyään naiset ovat viisaampia eivätkä alistu halveksituiksi synnytyskoneiksi ja valtaeliiti valittaa, kun ei kasva uusia orjia nollasopimuksilla, niin makaa kuin petaa.

• Anonyymi

Valtiovarain ministeriö on Demareiden miehittämä virasto , joten nauttikaa siitä

• Anonyymi

Onko Purra nyt demari ? Hoidetaan pääsi.

• Anonyymi

Tähän astikin on metsästä tehty tietty tulo-olettama, vaikka siitä olisi vain menoja. Nyt päästään maksamaan lisää vanhojen, todelliselta arvoltaan purkukustannusten verran negatiivisten töllien ja tönöjen mielikuvituksellisten verotusarvojen perusteella.

• Anonyymi

Tarpeeksi omaisuutta, että voi perustaa yksityisarmeijan suojelemaan omaisuutta Perussuomalaisilta.

• Anonyymi

Hyvä. Ne vie lusikankin eikä vaan puuroa

• Anonyymi

Tähän olllaan persu-Suomessa tultu: Ollaan konkurssissa ja ulosmitataan omaisuutta

• Anonyymi

Näin se on kun tyhmä Orpo otti nuo helluntalais hörhöt ja tekouskovaiset söheltämään

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Näin se on kun tyhmä Orpo otti nuo helluntalais hörhöt ja tekouskovaiset söheltämään

Orpo ei ole ainakaan mikään talousmies se on tullut selväksi

• Anonyymi

Kyllähän tuo harmittaa, mutta velan takaisinmaksuun on jostakin rahat otettava, vihervasemmistosta ei maksajaksi, rahat on jo syöty ja juotu.

• Anonyymi

Valtionvelkaa maksetaan sieltä vanhemmasta päästä lyhentäen, ei mitään muuta kuin mitä ja miten on velan ehdoissa sovittu.
        Velan kokonaissumma ei tietenkään vähene kun uutta velkaa otetaan enemmän kuin vanhaa maksetaan pois.

• Anonyymi

Tuo kuvitelma, että Kokoomus olisi talousosaajien puolue on puppua.
        Aina kun Kokoomus on hallituksessa, -on velkaa otettu kaksin käsin, -niin nytkin. Samalla yksityistetään valtion omaisuutta. "On ihan pakko".

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aina kun Kokoomus on hallituksessa, -on velkaa otettu kaksin käsin, -niin nytkin. Samalla yksityistetään valtion omaisuutta. "On ihan pakko".

Muutaman kymmenen vuoden välein laitetaan omaisuudet uusjakoon
        Ette kai kuvittelleet oikeasti omistaneenne mitään?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jep, ja lopulta ajetaan valtio sellaiseen tilaan että pitää tehdä jokin valtava reformi, jonka yhteydessä tuhotaan sitten loputkin kansan varallisuudesta.

Niinhän se oli 90-luvun lamassakin, ennen lamaa oli Kokoomus hallituksen johdossa (Holkeri) ja niin siinä vain kävi että keskustavasemmistolaisen hallituksen piti sitten lopulta tehdä ne korjaustoimet.

Kokoomuksessa näyttää jotenkin siltä että siellä talousajatukset kulkee vain yhteen suuntaan, eli aina vain enemmän pääomavarallisuuden hintojen nostoa, tavoilla, jotka johtaa lopulta kansan massatyöttömyyteen, ja tämä ajattelutapa ei tunnu koskaan korjaantuvan Kokoomuksessa millään tavoin. Kokoomus kun on pääomavarakkaiden puolue, niin siinä puolueessahan ei hyväksytä ajatusta että pääomienkin on joustettava jotta saadaan esim. riittävä määrä palkkatyöpaikkoja aikaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jep, ja lopulta ajetaan valtio sellaiseen tilaan että pitää tehdä jokin valtava reformi, jonka yhteydessä tuhotaan sitten loputkin kansan varallisuudesta.

Niinhän se oli 90-luvun lamassakin, ennen lamaa oli Kokoomus hallituksen johdossa (Holkeri) ja niin siinä vain kävi että keskustavasemmistolaisen hallituksen piti sitten lopulta tehdä ne korjaustoimet.

Kokoomuksessa näyttää jotenkin siltä että siellä talousajatukset kulkee vain yhteen suuntaan, eli aina vain enemmän pääomavarallisuuden hintojen nostoa, tavoilla, jotka johtaa lopulta kansan massatyöttömyyteen, ja tämä ajattelutapa ei tunnu koskaan korjaantuvan Kokoomuksessa millään tavoin. Kokoomus kun on pääomavarakkaiden puolue, niin siinä puolueessahan ei hyväksytä ajatusta että pääomienkin on joustettava jotta saadaan esim. riittävä määrä palkkatyöpaikkoja aikaan.

Jännästi "unohtui" että Holkerilla oli demarivaltiovarainministerit, ensin Liikanen ja sitten Louekoski, ja tuolloin presidenttinä Koivisto.

• Anonyymi

Ei paha.

• Anonyymi

"Hyvinvointialueelta päivää! Onko täällä mitään ULOSMITATTAVAAA?"

• Anonyymi

Myin omaisuuteni jo 1997 Mitään ei enään silloin kannattanut ostaa. talousguru

• Anonyymi

Eiköhän tuo sosialisoiminen ole lähinnä viherpunikkien ideologiaa, kuin tämän hallituksen!
      Mutta kyllä siihen omaisuuden hävittämiseen on omat ihan lailliset keinot…

• Anonyymi

Omaisuuden omistuksen siirto jälkikasvulle on hyvä keino…

• Anonyymi

Eiköhän hallituksessa ole päättämässä kuitenkin oikeistovoimat..?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Omaisuuden omistuksen siirto jälkikasvulle on hyvä keino…

Viisas eläkeloinen hukkuu oman mökkinsä rantaveteen ja välttyy näin Purran kostolta.

• Anonyymi

Käy kurkkaamassa mitä suomi.fi sanoo. Sieltä löytyy kaikki

• Anonyymi

Suomalainen.
      sdp- on varastanut verottamalla palkkarahojasi jo 40 vuotta.
      Ei sinun rahasi valtiolle kuulu.
      Asiantilaan on saatava muutos.
      Vasureiden toiminnan hyväksyminen saa loppua.

• Anonyymi

Hieno homma. Eikö jokaisen tulisi kuitenkin ensisijaisesti elää omilla rahoillaan.

• Anonyymi

Ainakin kehitysmaamuslimeiden pitäisi elää ja lisääntyä omillaan…

• Anonyymi

Siirtyy moni kesämökki kohta hoivakotifirman omistukseen....

• Anonyymi

Eivätkö oppositiopuolueet ole tietävinään, että enemmistöllä köyhiksi tehdyillä eläkeläisväestöllä Suomessa, ei ole mitään omaisuutta, edellinenkin hallitus valehteli röyhkeästi päin näköä: "sairaus-kansaneläkeläisten köyhyys, tullaan siirtämään menneisyyteen" - tuli nolo kolmenkympin vale-eläkekorotus, jonka ottivat monisata-kertaisesti monina laittomina pakkomaksuina, lääkeomavastuiden korottamisina ja jo jyrkkinä elinkustannusten nostoina pois, euroakaan eivät sairaimmat ja köyhimmät, saaneet koronatukeakaan, kaikki meni verokeitaiden pörssivarkaille, joita keinottelijoiksi kutsutaan. Näin rehvakkaasti vetosivat eläkeläisäänestäjiin ennen vaaleja:

https://demokraatti.fi/joka-toinen-paiva-yli-65-vuotias-suomalainen-tekee-itsemurhan-onko-vanhuksienkin-suomessa-kohtapuoliin-jo-pakko-siirtya-rikollisuuden-pariin

https://tradingeconomics.com/finland/at-risk-of-poverty-rate-for-pensioners-eurostat-data.html

https://keskustelu.suomi24.fi/t/18227702/40n-ennenaikaiset-kuolemat-suomessa-eivat-johdu-vaestorakenteesta

Koettakaahan nyt siellä YKSIPUOLUEJÄRJESTELMÄSSÄNNE aloittaa toteuttamaan, Suomen ihmiskaupan ja orjatyövoiman uran tehneille, eläkeläisköyhiksi pahoinpidellyille aitoja, ajanmukaisen taloudellisen oikeusturvan
      2 500€/kk MINIMIELÄKKEITÄ, nykyaikaisen Sveitsin esimerkin mukaisesti.

https://keskustelu.suomi24.fi/t/18508486/anderssonin-on-aika-maksaa-kiitollisuudenvelka-elakelaisaanestajille

https://keskustelu.suomi24.fi/t/18585692/tekopyhyys-ja-kaksinaamaisuus-ek-medioitten-ihmiskauppa-uutisoinnissa#comment-130648909

https://keskustelu.suomi24.fi/t/18582409/erittain-laaja-kannatus-2-500ekk-minimielakkeille-suomen-kansan-keskuudessa

Vai vielä omaisuutta, vinksahtaneita taitavat olla eduskunnan YKSIPUOLUEJÄRJESTELMÄSSÄ koko pörssivarkaiden korruptiosakki.

https://keskustelu.suomi24.fi/t/16850029/viha-kouluttamattomia-kohtaan-perustuslain-rukkaamiset-ja-terrorikapitalismin-turvaaminen#comment-107156145

• Anonyymi

Mikäs oli sen kuuluisan vappusatasen kohtalo? Kukaan ei saanut tätä vaikka lupaukset olivat kovat ja tottakai puhetta ennen vaaleja!

• Anonyymi

Työkyvyttömyyseläkkeellä 980€/kk... loppukuusta ruokajonoon... eipä tarvitse haaveilla 200 000€ omaisuuksista,kun 20€ jo paljon minkä ilmeisesti aikovat leikata eläkkeensaajan asumistuesta.

• Anonyymi

Yrittäjille oli tuttua se, että kirjanpitäjä tyhjensi yrityksen pankkitilin kerran vuodessa ja ilmoitti vain kuinka paljon viitsii jättää rahaa tilinpäätöksessä. Ennen kirjanpito-ohjelmia, jotka aiheuttivat maailman talousromahduksen. Suomessa se oli pelkkä pankkikriisi, eivätkä pankit Suomessa menneet konkurssiin. Britney Spearsin menestysbiisit vielä nostivat maailman osakekursseja ja New Yorkissakin seurattiin hittibiisejä ja niiden perusteella tehtiin ennustuksia osakekursseista. Adele ei enää nostanut osakekursseja 2000-luvulla. Sen syynä on kirjanpito-ohjelman tulo Nordeaan. Kirjanpitäjät tykkäsivät sijoittaa rahoja osakkeisiin. Nyt ne jäävät omistajalle ja osakkeiden ostot eivät perustu enää siihen, että onko siihen varaa.

Kirjanpidosta saadut rahat jaettiin niin monelle, että minusta tuli jo yhden vuoden jälkeen maailman rikkain. Varallisuus keskittyi ja muut jäivät siitä osattomiksi. Kaiken tämän rahankäytön lisäksi jotkut esittivät Hollywoodin omistajia, koska he saivat rahaa kirjanpidon kautta. Ehkä persut haluavat päästä esittämään vanhainkotien laitoshoidokkeja omaan tyyliin. Hollywoodin omistajia esittävät kävivät oopperassa minkkiturkki päällä onnistuneiden plastiikkakirurgisten leikkausten jälkeen. Minne laitoshoitoasukkaita esittävät persut mahtavat suunnata? Koska hekin saavat rahaa siitä hoitolaitoksessa makaamisesta. Now we all have to wait and see.

• Anonyymi

New Yorkissa sijoitusanalyytikko on erittäin arvostettu ammatti. He totesivat yhden hittibiisin vaikutuksen osakekurssien nousuun. Ei se nouse varsinaisesti sen yhden tosi hyvän hittibiisin takia, vaan yksi tosi hyvä biisi lisää musiikin kuuntelemista. Dance Monkey olisi voinut nostaa osakekurssit ihan huippuun, koska kaikki halusivat kuulla juuri sellaista musiikkia vuoden ajan. Monet ihan ammatikseen etsivät samanlaista musaa esimerkiksi radion soittolistoille.

Maailmassa on rahamaailma, eikä se pyöri täysin ilman syytä. Musabisneksen tuottoisuus perustuu tietenkin siihen, että musiikin kuuntelijoita on noin 5 miljardia (paitsi klasarityypit ja oopperan kuuntelijat). Oopperassa on omaa vetovoimaa ja osa ihmisistä jää kuuntelmaan oopperamusiikkia. Vaikka maailmaan tulisikin uusi tosi hyvä hittibiisi.

Minulla oli kissa, kun maailma alkoi tarvitsemaan talousreformia kirjanpito-ohjelmien jälkeen (täysin yllättäen). Kauhistuin itsekin, kun sain selville kuinka paljon rahaa tileille jäi. Ex-miestänikin oli käyty vetämässä turpaan ja se oli raskasta. Kirjanpito-ohjelmat olivat jo olemassa, mutta kirjanpitäjät olivat jääneet vetämään häntä turpaan saadakseen vihreät investoinnit pois tehtaista eli he vastustivat tehtaiden ympäristösaneerauksia. Tajusin kuinka rikas olen ja miksi elämäni on välillä täyttä helvettiä. Ja ihmissuhteet aina ovat olleet ihan omituisia.

Kissani ensimmäiset sanat olivat, minä puhun maailmantaloutta. Kissa oli lukenut ajatuksiani ja olin vastannut, että ajattelen maailmantaloutta. Kissa halusi puhua kanssani, mutta minun valinta oli ajatteleminen. Kissa oli sitä mieltä, että rahat kuuluu käyttää kaikki omaan kotiin. Kissa tykkää olla kotona ja katsella tavaroita. Toinen kissan talousoppi on se, että erityisesti kissan kiipeilytelineet tulisi kierrättää kissalta toiselle. Kissat ovat aina sen verran yksinäisiä ihmisten asunnoissa ja kissan haju kulkee kiipeilytelineen mukana. Eli kissa kannattaa kiertotaloutta.

• Anonyymi

Kylläpä on pieni vero. Ei mitään merkitystä äveriäiden lompakossa.
      Joten haista alottajan rotta tunkiosi tuoksuja.

• Anonyymi

Ps teetättää parannusta ottamalla kiikkustuolit pois.

• Anonyymi

Se on ihan oikein että vie ei vanhukset tarvitse omaisuutta koska he kuopataan kuitenkin kohta.

• Anonyymi

Tavallaan ymmärrän sen. Osa hakee tuhansien eurojen sormusten tai muun omaisuuden kanssa sosiaalihuollolta apua voi tulla vaikka mersulla pihaan. Eikö omat kellot soita päässä. Et voi olla varaton jos sinulla on omaisuutta. Varaton on köyhä joka ei omista edes autoa puhumattakaan mistään kelloista koruista asunto osakkeista tms.

• Anonyymi

Tähänkin muutokseen tarvittiin persuja.

• Anonyymi

Niistä tumpeloista ei ole mihinkään järkevään saati sitten siitä toisesta isommasta umpiluusta.

• Anonyymi

Kokoajan Purra keksii miten köyhiä ja eläkeläisiä rokotettaisiin vielä enemmän ja enemmän. Noista pienistä summista ei ole valtiolle mitään hyötyä ja samalla nämä nerot antoivat kaikkein eniten tienaaville verohelpotukset.
      Eikö olisi aika laittaa kunnon lakot ja mielenosoitukset päällä vihdoinkin.

• Anonyymi

Ukrainaan on mennyt rahaa jo monta miljardia ja lisää menee koko ajan. Suomi ei saa enää halpaa energiaa, öljyä ja kaasua, vaikka paljolti ne naapurista edelleen tulevatkin, mutkien kautta, mikä lisää hintaa. Turismin loppuminen naapurista on merkinnyt satojen tuhansien matkailijoiden menettämistä. Pyhäjoen voimalatyömaan seisauttaminen avasi ovet ulkomaisille sijoittajille vallata Suomen tuulivoimamarkkinat. Sama on kaiku askelten kuin carunassa.

• Anonyymi

Älä ole huolissasi, kyllä tilanne korjaantuu, jos Venäjä joutuu antautumaan. Saadaan ne ydinaseetkin parempiin käsiin sitten. Muutama ohjus Suomellekin. Ne suunnataan tietenkin valmiiksi Moskovaan, jonka jälkeen voidaankin puhua molemminpuolisesta luottamuksesta jo paljon uskottavampaan sävyyn.

• Anonyymi

Onhan se kauheeta jos joutuu omillaan toimeen tulemaan.

Tiedän eräänkin aikoinaan työttömyys- ja sosiaaliturva tuilla hetken eläneen, jolla oli 30 tuhatta pankkitilillä pahan päivän varalle, työttömyys ja rahattomuus eivät olleet "paha päivä". Paha päivä oli matkakuume 😭😭😭😭

• Anonyymi

Koirat haukuu Karavaani kulkee,,

• Anonyymi

Harmi et sossu ei maksa suomalaisille etelänmatkoja, ite joutuu ne kustantaa. Mutta ruuassa, laskuissa ja vuokrassa sossu auttaa niin voi omilla rahoilla sit matkustella 😭😭😭😭

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Harmi et sossu ei maksa suomalaisille etelänmatkoja, ite joutuu ne kustantaa. Mutta ruuassa, laskuissa ja vuokrassa sossu auttaa niin voi omilla rahoilla sit matkustella 😭😭😭😭

Millä omilla rahoilla, kun niitä ei kertakaikkiaan ole.

• Anonyymi

suomen pitää lopettaa sodantukemisen ei meillä ole orpo varaa sen tulet huomaamaan.
      pää jää vetävänkäteen on tollojen tiivistymä tuo hallitus.
      kun on kaksi kuppia ammennat toiseen toinen tyhjenee ja siitä on suraukset
      laajat .
      pohja putoaa se on venäjän tarkoitus eu tulee heikko muuta ei sitten tarvitsekkaan.

• Anonyymi

Näinhän se menee, että ensin poliitikot tuhoaa työpaikoilta rahoituksen ja jakelevat osan siitä rahasta eläkeiläisille ja loput itselleen.

Sitten lopulta samat poliitikot menee tuhoamaan myös eläkeläisten tulot ja varallisuuden, ja saavat näin lopulta jaettua kaiken itselleen.

Olisikohan ministeriössä ehkä parempiakin töitä tehtäväksi, kuin miettiä 100 euron laskua iäkkäille. Muutoinkin täysin järjetöntä pohdiskella kaikenmaailman päällekkäisiä maksuja, kun kaiken voisi lopulta hoitaa suoraan verotuksen kautta.

Mutta kun viranomaisilla on oltava töitä, niin sittenhän pitää niitä maksuja saada monia erilaisia, jotta saadaan mahdollisimman monta viranomaista käsittelemään niitä kaikkia eri maksuja.

• Anonyymi

Ainiin, Petteri Orpon hallitushan EI halua nostaa verotusta.

No, sitten viranomaiset keksii tarvittavan verotuksen tilalle muita maksuja. Siitähän tässä on kyse, täysin typerää tyhjänpyörittämistä koko näytelmä, ja joka tapauksessa rahat joudutaan jostain hakemaan jollakin tavalla, olipa kuinka tahansa iso näytelmä siitä että ei mukamas verotettaisi.

Kyllä ihan varmasti verotetaan jos ei veroina niin sitten vaikkapa yleisenä hintojen nostamisena.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ainiin, Petteri Orpon hallitushan EI halua nostaa verotusta.

No, sitten viranomaiset keksii tarvittavan verotuksen tilalle muita maksuja. Siitähän tässä on kyse, täysin typerää tyhjänpyörittämistä koko näytelmä, ja joka tapauksessa rahat joudutaan jostain hakemaan jollakin tavalla, olipa kuinka tahansa iso näytelmä siitä että ei mukamas verotettaisi.

Kyllä ihan varmasti verotetaan jos ei veroina niin sitten vaikkapa yleisenä hintojen nostamisena.

Orpon hallitus nostaa verotusta, köyhille. Rikkaiden verotusta on helpottanut vastaavasti vähän enemmän.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Orpon hallitus nostaa verotusta, köyhille. Rikkaiden verotusta on helpottanut vastaavasti vähän enemmän.

Tietenkin. Petteri Orpo varmistaa että sosiaaliturvasta saatavat säästöt saadaan veronalennuksina rikkaiden taskuun täysin ilman mitään vastiketta.

Petterille lienee myös jo sovittuna jokin mukava eläkevirka kunhan saa tuon sosiaaliturvan ryöstötehtävänsä ensin hoidettua rikkaita miellyttävällä tavalla jotta siitä voisi sitten joku pikkupalkinto tulla Petterillekin.

Ei oikeisto ole koskaan ollut yhtään mistään oikeassa. Oikeisto vain kehuu itseään talousosaajaksi vaikka tosiasiallisesti ainoastaan ryöstää kansaa käyttäen siihen ryöstämiseen yhteiskunnan rakenteellisia toimia apunaan.

Sama leikki muuten muuallakin maailmassa, esim. Yhdysvalloissa sosiaaliturva on isokokoinen rahapotti ja siellä hyökätään sosiaaliturvaa vastaan ihan avoimesti. Mutta se onkin semmoinen maa, ja siellä poliittisen taistelujen seurauksena tapahtuvat lyijymyrkytyksetkin ovat paljon yleisempiä kuin muissa maissa jossa kansan ääni kuuluu paremmin kuin Yhdysvalloissa.

Toivotaan että Suomen poliitikot eivät apinoi mitään jenkkilästä, se olisi aika huono juttu.

• Anonyymi

Sitten kun joku hyvää hyvyyttään yrittää auttaa muita ihmisiä - Suomen valtio iskee sille SYYTTEET tämä meillä osataan

Heikki Hursti joutui oikeuteen – syyttäjältä kovia väitteitä vähä­varaisten ruoka­jakelusta
      "Heikki Hurstin rikossyytettä käsitellään tiistaina Helsingin käräjäoikeudessa."
      https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010615337.html

• Anonyymi

Joo ei kannata uhriutua ihan liiaksi, kun jutun lukee läpi, niin kyllä tuossa on ilmeistä että on ollut aihettakin selvitellä Hurstin toimia.

Kyllä se pitäisi jo jokaisen tietää, että tie helvettiin päällystetään hyvillä aikomuksilla.

Hyvien aikomuksien sijasta olisi pitänyt hoitaa ne hommat mitä se vaatii kun elintarvikkeita käsitellään siten että ne eivät pilaantuisi. Tulisi melkoisen vakava tilanne jos pilaantuneita elintarvikkeita jaetaan vähävaraisille.

Jos juustoilla alkaa lämpötila olemaan 15 astetta ja lenkkimakkaroilla 13 astetta, niin kyllähän siinä on jo kylmäketju katkennut vähän enemmänkin, eikä em. kaltaisia lämpimässä säilytettyjä tuotteita pitäisi enää minnekään jakaa vaan viedä ne biojätteeseen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joo ei kannata uhriutua ihan liiaksi, kun jutun lukee läpi, niin kyllä tuossa on ilmeistä että on ollut aihettakin selvitellä Hurstin toimia.

Kyllä se pitäisi jo jokaisen tietää, että tie helvettiin päällystetään hyvillä aikomuksilla.

Hyvien aikomuksien sijasta olisi pitänyt hoitaa ne hommat mitä se vaatii kun elintarvikkeita käsitellään siten että ne eivät pilaantuisi. Tulisi melkoisen vakava tilanne jos pilaantuneita elintarvikkeita jaetaan vähävaraisille.

Jos juustoilla alkaa lämpötila olemaan 15 astetta ja lenkkimakkaroilla 13 astetta, niin kyllähän siinä on jo kylmäketju katkennut vähän enemmänkin, eikä em. kaltaisia lämpimässä säilytettyjä tuotteita pitäisi enää minnekään jakaa vaan viedä ne biojätteeseen.

Lainaus em. linkistä:

"Syyttäjän näkemyksen mukaan kyseisten Tattarisuolla pakattujen elintarvikkeiden hygieniatasot ovat olleet puutteellisia ja joitakin kylmäsäilytystä vaativia tuotteita, kuten mozzarellajuustoja, oli säilytetty liian lämpimässä.

Esimerkiksi 8 asteen lämpötilassa säilytettävien juustojen lämpötila oli syyttäjän mukaan tarkastushetkellä reilu 15 astetta. Myös esimerkiksi lenkkimakkaroiden lämpötila on tarkastushetkellä ollut noin 13 astetta, kun myöskään niiden säilytyslämpötila ei saisi nousta yli 8 asteen."

Jokainen voi arvioida itse, onko jutulle aihetta tai ei, mutta elintarvikkeiden säilytys ei voi olla mikään hutiloitava juttu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin, kyllä kunnon moraalinen ihminen kuten sinä muistaa tuomita tuon jälkeenpäin, vaikka ei tehnytkään itse mitään asioiden korjaamiseksi aikanaan.

Äänestätkö Vihreitä, persuja vai kokoomusta? Oletko syntynyt Venäjällä vai Virossa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lainaus em. linkistä:

"Syyttäjän näkemyksen mukaan kyseisten Tattarisuolla pakattujen elintarvikkeiden hygieniatasot ovat olleet puutteellisia ja joitakin kylmäsäilytystä vaativia tuotteita, kuten mozzarellajuustoja, oli säilytetty liian lämpimässä.

Esimerkiksi 8 asteen lämpötilassa säilytettävien juustojen lämpötila oli syyttäjän mukaan tarkastushetkellä reilu 15 astetta. Myös esimerkiksi lenkkimakkaroiden lämpötila on tarkastushetkellä ollut noin 13 astetta, kun myöskään niiden säilytyslämpötila ei saisi nousta yli 8 asteen."

Jokainen voi arvioida itse, onko jutulle aihetta tai ei, mutta elintarvikkeiden säilytys ei voi olla mikään hutiloitava juttu.

Yleensä nuo tuotteet eivät muuta tee kuin kuivuvat huoneenlämmössäkin. Sinänsä hyvä, että kylmäketjua vaaditaan, mutta ainakin itsellä on toisiaan katkennut, ilman mitään seurauksia.

Sopii miettiä, mistä lahjoitusvarojen varassa ollut Hursti olisi saanut riittävästi rahaa hommata parempi varastotila. Sosialisti ja sairausministeriö lakkasi antamasta rahaa Hurstille jo SIPILÄN persu ja kokoomushallituksen aikana ja sama meno jatkui Marinin hallituksen aikana. Missä oli Timo Heinonen vuonna 2018, kun puolueensa istui hallituksessa? Sosiaali- ja tereysministerinä muuten oli persu. Että niin paljon ne persut välittävät niistä suomalaisista köyhistä, joiden verojakin taas korottivat.

Oikeisto on ollut pskaa sakkia aina, niiden äänestäminen on moraalinen rikos, aina omaa kansaa, usein myös koko maapallon väestöä kohtaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin, kyllä kunnon moraalinen ihminen kuten sinä muistaa tuomita tuon jälkeenpäin, vaikka ei tehnytkään itse mitään asioiden korjaamiseksi aikanaan.

Äänestätkö Vihreitä, persuja vai kokoomusta? Oletko syntynyt Venäjällä vai Virossa?

En ole ollut lähelläkään Hurstin toimintaa missään vaiheessa, eikä Hurstin toiminnassa sinällään ole mitään ongelmaa, se on luultavasti pääosin kuitenkin ihan hyvään tarkoitukseen tapahtuvaa toimintaa joka voi olla monelle vähäosaiselle päivän pelastus.

Mutta ei sekään toiminta voi tällaisia perusasioita alkaa sivuuttamaan kuten elintarvikkeiden vaatima kunnollinen säilytys, yhteiskunnassa ei voida toimia siten että elintarvikkeita massoittain kansalle jakava taho alkaisi laiminlyömään esim. kylmäketjua, siitä tulee kansalle vakavia isoja terveydellisiä riskejä jos ruoka ei ole enää kunnollista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Yleensä nuo tuotteet eivät muuta tee kuin kuivuvat huoneenlämmössäkin. Sinänsä hyvä, että kylmäketjua vaaditaan, mutta ainakin itsellä on toisiaan katkennut, ilman mitään seurauksia.

Sopii miettiä, mistä lahjoitusvarojen varassa ollut Hursti olisi saanut riittävästi rahaa hommata parempi varastotila. Sosialisti ja sairausministeriö lakkasi antamasta rahaa Hurstille jo SIPILÄN persu ja kokoomushallituksen aikana ja sama meno jatkui Marinin hallituksen aikana. Missä oli Timo Heinonen vuonna 2018, kun puolueensa istui hallituksessa? Sosiaali- ja tereysministerinä muuten oli persu. Että niin paljon ne persut välittävät niistä suomalaisista köyhistä, joiden verojakin taas korottivat.

Oikeisto on ollut pskaa sakkia aina, niiden äänestäminen on moraalinen rikos, aina omaa kansaa, usein myös koko maapallon väestöä kohtaan.

Semmoista se on kun maan johtoon menee aina vain älyllisesti surkeampaa sakkia.

Äänestä paremmin, ei tässä muuta voi neuvoa.

Kehoita kavereitasikin äänestämään paremmin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En ole ollut lähelläkään Hurstin toimintaa missään vaiheessa, eikä Hurstin toiminnassa sinällään ole mitään ongelmaa, se on luultavasti pääosin kuitenkin ihan hyvään tarkoitukseen tapahtuvaa toimintaa joka voi olla monelle vähäosaiselle päivän pelastus.

Mutta ei sekään toiminta voi tällaisia perusasioita alkaa sivuuttamaan kuten elintarvikkeiden vaatima kunnollinen säilytys, yhteiskunnassa ei voida toimia siten että elintarvikkeita massoittain kansalle jakava taho alkaisi laiminlyömään esim. kylmäketjua, siitä tulee kansalle vakavia isoja terveydellisiä riskejä jos ruoka ei ole enää kunnollista.

Kyse on siitä, että olet täällä nyt inisemässä tuosta asiasta, mutta silloin kun Hursti joutui remontoimaan tiloja, et ollut siitä kiinnostunut, etkä vaatinut valtiota palauttamaan tukensa tilanteessa, jossa se oli erityisen tarpeeseen. Saati, että olisit itse auttanut.

Mitään vahinkoa ei näytä todellisuudessa tapahtuneen. Oikeudenkäynti tietysti kuuluu asiaan oikeusvaltiossa, mutta hyvinvointivaltiossa Valtio ja tuolloiset ministerit kuuluisivat myös syytettyjen penkille, heidänhän olisi tullut huolehtia köyhistä sen sijaan, että leikkasivat tuen Hurstilta antamatta mitään tilalle toisaalla.

Jos Suomi olisi se humaani ja kristillinenkin maa, jota aina mainostetaan Suomen olevan, olisi jo pystyssä keräys Hurstin auttamiseksi tässä tilanteessa. Eipä ole tainnut Heikki eikä Veikko saada edes mitalia töistään.

Sinä tietenkin olet ammattitrolli, ammatiltasi ehkä jopa toimittaja. Tavalliset oikeistoa kannattavat puupäät kun eivät yleensä osaa edes kirjoittaa ymmärrettävää suomea. Keskustelu kanssasi on siis täysin turhaa, vaikka kohtuullisen miellyttävää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niillä ruoka-avun hakijoilla tuskin on varaa edes mennä lääkäriin, jos saavat ruokamyrkytyksen pilaantuneesta ruoasta. Auttaja ei saisi aiheuttaa vahinkoa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lainaus em. linkistä:

Eikös siinä jutussa sanottu ettei niitä epäilyttäviä tuotteita edes jaettu mihinkään. Eikä kukaan ollut sairastunut.
        Muuten. Kerran äidiltäni oli jäänyt epähuomiossa yksi lenkkimakkaralenkki kuistiĺle rojujen sekaan. En muista olisiko ollut siellä yli vuodenkin mutta ainakin oli yli kesäkuukausien jolloin aurongon paiste saattoi ajoittain lämmittää tilan jopa 30 celciusasteeseen. Kun sitten olin löytänyt sen niin söin sen kyllä ihan normaalina ravintona enkä saanut mitään sairastumisoireita.

• Anonyymi

Suomeen kerääntyy väkeä jotka eivät pysty, halua tai eivät saa tehdä ansiotyötä jolla elättää itsensä ja lapsensa, puhumattakaan että saisi aikaiseksi sellaisen työeläkkeen että sillä pärjäisi vanhuuspäivänsä,, siksi niiden kukkaroista rosvotaan ketkä ovat saaneet jotain sinne kertymään🤔

• Anonyymi

Näet tilanteesta vain sen väärän puolen, jonka sinun halutaankin näkevän.

Tosiasiallisesti Suomessa hoidetaan taloutta tavoilla, jotka johtaa siihen, että kansa ei edes voi tehdä ansiotyötä, koska ansiotyölle tarvittava kannattavuus on monilta osilta tuhottu täydellisesti mm. kustannuksia nostamalla.

Kustannuksia nostamassa ovat kaikki ne suureen ääneen itselleen aina vain suurempia etuja ja kymppitonnien palkkoja vaativa väki, joka käytännössä niillä omien etujensa nostamisellaan varmistavat sen että sitten ei riitä enää rahaa muille jotka sitä tarvitsee.

Keneltäkään ei voida edellyttää yritysriskin kantamista pakolla eikä voida edellyttää minkäänlaisten tappiollisten sopimusten tekoa.

Valtio se kuitenkin vain porvarien johdolla innokkaasti jatkaa tätä kansan kahtiajakoa, eli sitten huutelut vain jatkuu ja ei ole yllätys jos asioita aletaan hoitamaan myös nyrkillä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Näet tilanteesta vain sen väärän puolen, jonka sinun halutaankin näkevän.

Tosiasiallisesti Suomessa hoidetaan taloutta tavoilla, jotka johtaa siihen, että kansa ei edes voi tehdä ansiotyötä, koska ansiotyölle tarvittava kannattavuus on monilta osilta tuhottu täydellisesti mm. kustannuksia nostamalla.

Kustannuksia nostamassa ovat kaikki ne suureen ääneen itselleen aina vain suurempia etuja ja kymppitonnien palkkoja vaativa väki, joka käytännössä niillä omien etujensa nostamisellaan varmistavat sen että sitten ei riitä enää rahaa muille jotka sitä tarvitsee.

Keneltäkään ei voida edellyttää yritysriskin kantamista pakolla eikä voida edellyttää minkäänlaisten tappiollisten sopimusten tekoa.

Valtio se kuitenkin vain porvarien johdolla innokkaasti jatkaa tätä kansan kahtiajakoa, eli sitten huutelut vain jatkuu ja ei ole yllätys jos asioita aletaan hoitamaan myös nyrkillä.

Eikös sillä vihervassuporukalla ole se salainen tieto miten yritykset maksavat hyvää palkkaa miellyttävässä työilmapiirissä, he voisivat ja heidän olisi syytä perustaa niitä noilla periaatteilla toimivia hyvin menestyviä yrityksiä.

• Anonyymi

Idiootti Purra vie kaiken

• Anonyymi

Purra ja PS ei ole vieneet mitään. Kokoomus on suurin puolue, joten se on tehnyt hallitusohjelman jossa tehdään nämä kaikki leikkaukset.

• Anonyymi

Eihän tässä keneltäkään mitään olla viemässä. Jokainen vain maksaa omat elinkustannuksensa itse.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eihän tässä keneltäkään mitään olla viemässä. Jokainen vain maksaa omat elinkustannuksensa itse.

Juurikin näin, vaan kun tuota populaa jotka tuota omaansa syystä tai toisesta ei maksa, tuntuu vuosivuodelta olevan enemmän,,, ja samaan pöytään haluavat,, tuo yhtälö ei vain toimi.

• Anonyymi

Nyt lähtee muiltakin kuin eläkeläisiltä, että emme ole yksin.

Työttömien on jatkossa vaikeampi päästä ansiopäivärahan tai Kelan peruspäivärahan piiriin. Lakimuutos tulee voimaan 2. syyskuuta.

• Anonyymi

"Työttömien on jatkossa vaikeampi päästä ansiopäivärahan tai Kelan peruspäivärahan piiriin. Lakimuutos tulee voimaan 2. syyskuuta."

Ansiopäivärahat ja peruspäivärahathan voidaan sitten lopulta lakkauttaa kokonaan, ja tilalle kaikille työmarkkinatuki.

Hallitus temppuilee sosiaaliturvan parissa innokkaasti kuvitellen että sillä pakotetaan kansa taloudellisesti tappiota tuottaviin töihin, vaan niin tulee tämäkin hallitus tajuamaan, että sosiaaliturvan kanssa temppuilu päättyy siihen kun viimesijainen sosiaaliturva tulee käyttöön, jota koskee hallituksen toimia tiukemmin rajoittava lainsäädäntö.

• Anonyymi

Kun oikeistolaisuus on tuollaista kommunismia, niin se saa kyllä ainakin minut äänestämään vaikka 100 miljoonaa tappanutta aatetta. Ihan vain puolutaakseni yksityisomaisuutta pitkäkyntisiltä oikeistolaisilta ja muiltakin rikollisilta.

• Anonyymi

Pienellä maksulla lähdetään liikkeelle jotta saadaan maksu
      myytyä alamaisille. Joka hallitus korottelee sitä sen jälkeen vetoamalla kulujen kasvuun. Automaatti on rakennettu.

• Anonyymi

"Pientä" maksua voidaan kätevästi aina myös KOROTTAA SALAKAVALASTI...,,

• Anonyymi

Lopputulema on että koko omaisuus viedään jos joudut hoitolaitokseen hoidettavaksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Pientä" maksua voidaan kätevästi aina myös KOROTTAA SALAKAVALASTI...,,

Totta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lopputulema on että koko omaisuus viedään jos joudut hoitolaitokseen hoidettavaksi.

Aivan varmasti viedään omaisuus ” hoivalaitosten” johtoportaalle, on keksitty taas uusi tuloautomaatti ahneelle eliitille, kekseliäisyys on huipussaan. Lapset jää perinnöttä tätä menoa mutta tarkoitushan onkin ” et omista mitään mutta teet eliitin onnelliseksi”.

• Anonyymi

Oikeistolaiset ovat varkaita ja rosvoja.

• Anonyymi

Eiköhän narkkarit ja muut laitapuolen köyhät kulkijat ole enimmäkseen vasemmistolaishörhöjä. ;)))

• Anonyymi

Jassoo😂

• Anonyymi

Jassoo😂😂

• Anonyymi

Saa viedä. Rikkailta saa verottaa!!!!

• Anonyymi

Kaikkia saa verottaa tasapuolisesti!

• Anonyymi

Rikkaita täytyy verottaa enemmän, siinä ratkaisu.

• Anonyymi
    • Anonyymi

Onko tarkoituksen periä hoitolaitoksissa,hoitomaksut omaisuuden "Markkinhinnoista" vai Valtiuon vuosvähenettyjen vero tiedoista.
      Mites nämä Aurinkosaarelle viedyt mustatsalkut,arvioidun omaisuudenko perustella nämä arvioidaan ja määrätään Laitoshoitomaksut.
      Nouseeko omaishoitajien Palkiot perustuen samoihin omaisuuteen.?

• Anonyymi

Tarkoitus on ryöstää rahat.

Keinolla millä hyvänsä.

Yhteiskunnan rakenteiden muuttelu on mitä oivallisin tapa toteuttaa em. ryöstö, siitä on vaikea saada poliitikoita vastuuseen mitenkään.

• Anonyymi

Luulen että noissa mustasalkkujen tuloluokissa ei vanhainkodin palveluihin turvauduta, vaan palkattu kotihengetär hoitaa tuon hoivapuolen hoivattavan kotona ja täysin hoivattavan omalla rahalla tyyliin rahalla saa ja hevosella pääsee.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Luulen että noissa mustasalkkujen tuloluokissa ei vanhainkodin palveluihin turvauduta, vaan palkattu kotihengetär hoitaa tuon hoivapuolen hoivattavan kotona ja täysin hoivattavan omalla rahalla tyyliin rahalla saa ja hevosella pääsee.

"Luulen että noissa mustasalkkujen tuloluokissa ei vanhainkodin palveluihin turvauduta, vaan palkattu kotihengetär"

Kuule se raha tuottaa vain 7-10 % ja aina on kiva kerätä lisää.

Kodin hengetär maksaisi 4-8 000 e kk.
        Yksityinen hoitolaitos halvin, kunnolliseen pääsee 6000 e kk

• Anonyymi

Me ite valittiin Purra pyöveliksi, nyt leikataan.

• Anonyymi

näin saadaan loputkin käteisvarat ulkomaille piiloon...joskus voi rahatötterö löytyä kylpytakin taskusta...mutta eihän ne minun ole..

• Anonyymi

lapsille vaan ylimääräiset ..ei tartte mennä töihinkään kun on rahaa millä mällätä..

• Anonyymi

Miksi kiittämättömille lapsille pitäisi mitää perintöjä jättää. Äkkiä vaan tuhlaamaan kaikki, mitä on kertynyt.

• Anonyymi

Auto, talo, mökki, poltan ne. Kukaan ei saa niitä.

• Anonyymi

Vartooa ny ku oikei vauhtii pääsevä pitävä kansaeläkkeet vastikkeelliseks. On pal hyvii työvoimapula paikkaajii ku eläkepäivil ansaitsee vihdoinki eläkettäs.

• Anonyymi

Muist vaa äänestää Kokoomust, kato sitä kansa saa mitä tilaa. On tää melkose hullu kansaki ku on mennyt tälläst oikei pyytämäl pyytämää ja oon melko varma et ei pysy kauaa muitissa ,ku vaalit tulee taas äänestetää noitii jatkoo ja sama jatkuu.

• Anonyymi

Muutto Haaparantaan Ruotsin puolelle, sieltä voi vaikka päivittäin tehdä kävelylenkin Suomen puolelle.

Ja omaisuus säästyy eikä perintöveroa.

Kyllä vaurauden pitää kerääntyä ahkerille, jos ei, niin miksi olla ahkera?

Neuvostoliitto ym sosialistimaat tasasivat tuloeroja ja lopulta kukaan ei tehnyt mitään, se oli konkurssi. Tätäkö hallitus ja suomalaiset haluavat?

• Anonyymi

"Kyllä vaurauden pitää kerääntyä ahkerille, jos ei, niin miksi olla ahkera?"

Kun se vauraus nimenomaan EI kerry ahkerille, vaan vauraus kertyy sen sijasta enimmäkseen keinottelijoille.

Vauraus pitää palauttaa nimenomaan ahkerille, ei voi olla niin että ahkerat laitetaan työttömiksi siksi että keinottelijoiden pitää saada itselleen täysin tyhjästä tehtyjä tuottoja (mm. arvonnousu jota rahoitetaan keskuspankista tulevilla miljardeilla)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Kyllä vaurauden pitää kerääntyä ahkerille, jos ei, niin miksi olla ahkera?"

Kun se vauraus nimenomaan EI kerry ahkerille, vaan vauraus kertyy sen sijasta enimmäkseen keinottelijoille.

Vauraus pitää palauttaa nimenomaan ahkerille, ei voi olla niin että ahkerat laitetaan työttömiksi siksi että keinottelijoiden pitää saada itselleen täysin tyhjästä tehtyjä tuottoja (mm. arvonnousu jota rahoitetaan keskuspankista tulevilla miljardeilla)

Persut suunnittelevat uusia veroja kuoleville sekä kuolleille. Armotonta menoa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Persut suunnittelevat uusia veroja kuoleville sekä kuolleille. Armotonta menoa.

Kaikkien kukkarolla käydään, ketään unohtamatta SDP,,, muistelen tuota edellistä🤔

• Anonyymi

Yksi syy nuorisorikollisuuden kasvuun on, että on houkuttelevampaa olla jengiläinen kuin ahkera, koska vauraus nimenomaan ei kerry ahkerille vaan huijareille kuten rikollisille ja johtajille. Johtajien tuloja ja etuuksia pitäisi kohtuullistaa eli pienentää radikaalisti ja ahkeruutta palkita enemmän (oli kyse sitten duunarin tai pomon ahkeruudesta).

• Anonyymi

nyt on ehkä persujen viimeinen tilaisuus.

vai haluaako joku taas uusille persuillle hyvät eduskunnan eläkkeet ja muut tuet

• Anonyymi

Riikan on syytä muistaa että työmiestä voi huijata vain kerran - toista kertaa ei enää tule tässä elämässä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Riikan on syytä muistaa että työmiestä voi huijata vain kerran - toista kertaa ei enää tule tässä elämässä

Riikan ura loppuu, seuraaviin vaaleihin , toivottavasti ei edes pääse eduskuntaan enää.

• Anonyymi

Perintö- ja lahjaverojen kiertäminen on tehty naurettavan helpoksi. Esimerkiksi 50000 euroa siirtyy ilman veroseuraamauksia jos tietää mitä tekee.

• Anonyymi

Just, minä olen ainakin maksanut tyttäreni opintovelat pois ja ostanut kaikki huonekalut hänelle , pesukone ja kuivausrummun ym tavaroita ja maksanut hänen laskujaan, säännöllisesti.

• Anonyymi

Jos omistaa esim. työkyvyttömyys eläkeläisenä ja/tai vanhuuseläkkeen lähestyessä oman asunnon joka on ollut ja on vain omassa käytössä ja saa asumistukea kattaakseen nykyiset asumiskustannukset, menettääkö kaavailun mukaan 2025 saamansa asumistuen jos omistusasunnon myyntiarvon lasketaan-katsotaan virallisesti ylittävän tulevaisuudessa jonkin tietyn euromääräisen summan, joka tarkoittaisi käytännössä ja monen kohdalla lähinnä nykyisen asunnon pakkomyyntiä?

• Anonyymi

Mitäs tuosta mutta kunhan eivät vie muumimukeja eikä Arabian maitokannua josta kahva poikki.

• Anonyymi

Ei menetä. Koskee vain yleistä asumistukea.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitäs tuosta mutta kunhan eivät vie muumimukeja eikä Arabian maitokannua josta kahva poikki.

Mutta onko perintöpotkukelkat ja ögländ polkupyörät vaaravyöhykkeessä?

• Anonyymi

Sopinee tähänkin:

Mitä suurempi valhe, sitä paremmin se uppoaa maan omiin kansalaisiin

• Anonyymi

Samalla analogialla:

Mitä suurempi rikos, sitä varmemmin se onnistuu kun se tehdään rakenteellisin toimin, eli yhteiskunnan vallassa olevien toimintojen kautta.

Ryöstäminen on rikos, mutta kun yhteiskunta tekee palvelun jossa kansa ryöstetään, niin sittenhän kaikki on ok.

• Anonyymi

Perimmäinen ongelmahan tässä on se, että pitkäaikaishoitoon eli ympärivuorokautiseen hoitoon joutuva maksaa "hoidosta" summan, joka on 85 % henkilön netto tuloista. Käyttövaraa jää siis 15 % netto eläkkeestä, kuitenkin vähintään n. 130 euroa/kk. Tuo 15 % ei riitä lääkkeisiin, vaatteisiin, vitamiineihin, ravinteisiin. Myös ns. aikuisten hygieniatarvikkeista (vaipat yms.) veloitetaan. Tarvittaisiin myös kampaajaa/parturia, hierojaa/fysioterapeuttia.

Fakta on se, että suurin osa ympärivuorokautisessa hoidossa elävistä vanhuksista joutuu jo nyt tinkimään välttämättömyyksistä, eli elämä ei enää ole elämisen arvoista vaan kitumista.

• Anonyymi

Elämä ei ole elämisen arvoista pelkällä työkyvyttömyyseläkkeellä! Jotkut vielä ilkeilee päälle.

• Anonyymi

Ei dementikko tarvii kampaajaa eikä fysioterapeuttia, eikä hierojaa, kun ei anna edes koskea itseensä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei dementikko tarvii kampaajaa eikä fysioterapeuttia, eikä hierojaa, kun ei anna edes koskea itseensä.

Mutta dementikkokin pelästyy saksikäsi-Riikkaa nips naps tukka pois

• Anonyymi

Niin, ja ennen noihin laitoksiin pääsemistä/jotumista on jo pitänyt elää vuosia kotona saamatta tarvittavaa apu. Eikä kotiinkaan saa tarpeeksi apuja kunnalta/hyvinvointialueelta. Ja yksityiset maksaa maltaita. Poliitikot, virkamiehet, ylipäätään ei vielä eläkeikäiset eivät tajua tilannetta. Tulee kuiitenkin myös omalle kohdalle tuollainen "via dolorosa". Ei kuitenkaan rikkaille.

• Anonyymi

Kiinnostaako nykyisenlainen pitkäaikaishoito, jos vaikka liikenneonnettomuudessa vammaudut fyysisesti niin, että tarvitset lopunelämäksi ympärivuorokautisen hoitopaikan? Pääset itsekin vähän liikkumaan ja pää pelaa, mutta joudut kokemaan surkeaa, puutteellista hoitoa lopun elämää, muutama kymmenen vuotta vaikka? Tilanne ja maksut ihan samat kuin vanhuksilla.

• Anonyymi

Kuulostaa järkevältä. Ne maksakoot joilla on varaa. Valtion tehtävä ei ole jakaa rahaa ja palveluja tasaisesti kaikille vaan painottaen niitä, jotka ei itse kykene. 200ke omaisuudella kykenee.

• Anonyymi

Et sitten tiedä mitä kaikki maksaa - kaikki maksaa ja paljon. No, et pysty hahmottamaan tosiasioita. Haluat vain vähänkään tienanneiden maksavan loisien kulut.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Et sitten tiedä mitä kaikki maksaa - kaikki maksaa ja paljon. No, et pysty hahmottamaan tosiasioita. Haluat vain vähänkään tienanneiden maksavan loisien kulut.

Jonkun se pitää "loisien" kulut maksaa. Mutta älyttömäksi menee jos pitää niidenkin kulut maksaa jotka ei ole "loisia".

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jonkun se pitää "loisien" kulut maksaa. Mutta älyttömäksi menee jos pitää niidenkin kulut maksaa jotka ei ole "loisia".

Minun vanha äitini on minun vanhan isäni omaishoitaja ja ollut sitä jo 15 vuotta, äiti on onneksi vielä hyvässä kunnossa ja jaksaa hoitaa isää, ja siskoni ja minä autetaan niin paljon, kun keritään.
        Isä nyt 87 v ja äiti 82 v

• Anonyymi

Jos ei ole varaa maksaa 6000€/kk hoitokuluja itse voidaan laskea loiseksi ainakin nykyhallituksen mantroilla.

• Anonyymi

Nykyiselle hallitukselle se 6000€ varmasti käy, ja ihan varmasti käy myös 60000€ ja 600000€ ja 6000000€.

Ihan mikä vaan summa, se on aina oikeistolle ok, jos ei ole jollain varaa maksaa niin sittenhän kyse on loisesta. Etenkin kun oikeisto itse omilla toimillaan kasvattaa niitä kuluja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nykyiselle hallitukselle se 6000€ varmasti käy, ja ihan varmasti käy myös 60000€ ja 600000€ ja 6000000€.

Ihan mikä vaan summa, se on aina oikeistolle ok, jos ei ole jollain varaa maksaa niin sittenhän kyse on loisesta. Etenkin kun oikeisto itse omilla toimillaan kasvattaa niitä kuluja.

Otetaan mallia Ceausecun fasistisesta Romaniasta? Ceauseculle ammuttiin ylimääräisiä ilmastointireikiiä kehooon

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Otetaan mallia Ceausecun fasistisesta Romaniasta? Ceauseculle ammuttiin ylimääräisiä ilmastointireikiiä kehooon

Sellaisia ne kommunistit on.

• Anonyymi

Me hukutaan tähän vanhusten paljouteen. Koko maa kaatuu tähän. Äkkiä laki eutanasiasta, Yhden vakuutuslääkärin arvio riittäköön, onko mummosta eläjäksi. Jos liian raihnainen hoidettavaksi tai tuo suuria kuluja yhteiskunnalle niin vakuutuslääkäri antaa eutanasia määräyksen.

• Anonyymi

Kyllä on suurten ikäluokkien poistuma ollut kovaa jo muutamia vuosia , ainakin omasta suvusta viimeisiä viedään , ihme että meillä on vara jaella veroalennuksia mutta ei olisi hyvinvointivaltion rakentajista varaa pitää huolta , ahneus ja moraalikato lienee se perimmäinen syy , olisihan se kiva elää verotta yms. muiden siivellä helppoa elämää mutta se kun ei vaan mene niin valitettavasti .

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä on suurten ikäluokkien poistuma ollut kovaa jo muutamia vuosia , ainakin omasta suvusta viimeisiä viedään , ihme että meillä on vara jaella veroalennuksia mutta ei olisi hyvinvointivaltion rakentajista varaa pitää huolta , ahneus ja moraalikato lienee se perimmäinen syy , olisihan se kiva elää verotta yms. muiden siivellä helppoa elämää mutta se kun ei vaan mene niin valitettavasti .

Suomessa kuolee vuosittain noin 50000 ihmistä, se on ollut luku pitkään eikä se siitä ole olennaisesti muuttunut.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Meidän suvusta kuolee -20-30 luvulla syntyneitä ja yksikään ei ole ollut vanhainkodissa kotonaan kuoli pari ja lyhyen rairaajakson jälkeen myös kaksi.

• Anonyymi

"Vanhus viettää hoivakodissa noin kaksi vuotta"

Tuossavaiheessa kun hoivakotiin joutuu niin rupeaa oleen jo puolikuollut. Joten ei vanhusten tileiltä montaa tonnia ehdi kulua ennenkuin ne kuolee.

• Anonyymi

Vanhusten perillisille sitten jää muutama tonni vähemmän perintöä joten eivät joudu niin paljoa maksamaan perntöveroa.

Kukaan ei tavallaan loppupelissä menetä mitään. Turhaan siis ulisevat vanhukset joilla mitättömät tulot mutta rahaa pankissa.

• Anonyymi

Tuossavaiheessa kun hoitokotiin joutuu voi antaa rahansa ennakkoperintönä. Tili tyhjä joten eivät joudu itse maksamaan oleskeluaan hoivakodissa.

Perilliset saa sitten rahat käyttöönsä vuoden parin verran aikaisemmin.

Ja hoivakodissa oleva tosiaankin jo niin puolikuollut. Ettei se tosiaankaan enää varallisuutta mihinkään tarvi. Makoilee märissä vaipoissa ja odottelee kuolemaa.

• Anonyymi

Onneksi minun äitini ei joutunut vanhainkotiin, eli 95 vuotiaaksi , sairastui synttäreiden jälkeen ja oli sairaalassa kolme viikkoa ja kuoli.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onneksi minun äitini ei joutunut vanhainkotiin, eli 95 vuotiaaksi , sairastui synttäreiden jälkeen ja oli sairaalassa kolme viikkoa ja kuoli.

Taitaa suurin osa lähteä tuollai saappaat jalassa joten hoitokodit ja pitkä "kuoleminen" sitten harvojen ongelma ja sentakia nämä hoitokoti hommat hoidettu vähän sinnepäin.
        Ja siinäkin sitten yksityiset rahastamassa parhaansa mukaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuossavaiheessa kun hoitokotiin joutuu voi antaa rahansa ennakkoperintönä. Tili tyhjä joten eivät joudu itse maksamaan oleskeluaan hoivakodissa.

Perilliset saa sitten rahat käyttöönsä vuoden parin verran aikaisemmin.

Ja hoivakodissa oleva tosiaankin jo niin puolikuollut. Ettei se tosiaankaan enää varallisuutta mihinkään tarvi. Makoilee märissä vaipoissa ja odottelee kuolemaa.

Varmaan odottelet innolla itsekin kohdallesi tuota elämäntilannetta.

• Anonyymi

Ei Orpo ana koskea varakkaiden omaisuuksiin. Eläkkeiden leikkauksistakin jätettiin yli 5000€ kuussa saavat rauhaan.

• Anonyymi

Nuo 5000€ kuussa eläkettä saavat maksavat jo muutenkin enemmän ja lisäksi vielä ns.raippaveroa.

• Anonyymi

Hölynpölyä. Muutenkin eläkeläisten ns. kyykyttämisestä vassarit on suoltanut ääriliioiteltua sontaa. "yhyyuli oikeistohallitus kyykyttää pienituloisia eläkeläisiä". Kummallista miten vassarit kehtaa valehdella, vaikka dataa on kaikkien saatavilla.

1000-1999 e/kk = 0% vaikutukset eläkkeeseen
      2000 e/kk 0,1% vaikutus
      2500 e/kk 0,3% vaikutus.

Syy, miksi 5000 e/kk saavat on 0% luokassa on se, että ne maksaa jo muutenkin n. 35% veroa. Tämä on sitä ääIiövassareitten "köyhiltä otetaan rikkaille annetaan" idiotismia.

• Anonyymi

Orpo sanoi, että kaikilta otetaan nyt. Se oli valetta, koska Orpon äänestäjiltä ei mennyt mitään lisää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Orpo sanoi, että kaikilta otetaan nyt. Se oli valetta, koska Orpon äänestäjiltä ei mennyt mitään lisää.

Kannatti äänestää Orpoa, ei mennyt mitään.
        Onko pakko olla punikki.

• Anonyymi

Ja tuohon liioitteluun Orpo antoi auliisti sytykkeitä kun noiden korkeampien tuloluokkien verotusta aiempaan verrattuna kevennettiin. Vaikka samalla varmistellaan seuraavien vaalien tappiota, niin halutaan palkita omia kannattajia.

• Anonyymi

olen itse pienieläkeläinen ja vielä onneksi ukon kan 8ssa kotona, mutta ajattelin että jos hoitomaksut jossakin hoitolassa ovat 85 % eläketulosta en pidä sitä suurena laskin omat kuukausimenot.Katto pään päällä ruoka lääkäri hoitajat lääkkeet apu lähellä.0lisiko se mahdotonta maksaa isoista tuloista hieman enemmän

• Anonyymi

TAAAAAS joku äärivasuriTrolli sekoilee ja heittää paskaa rattaisiin kirjoittamalla satuja seuraavaan tyyliin:

Ensin kirjoittaa:
      "Eläkeläinen omistatko omaisuutta? Kohta PS vie sen"

sitten kirjoittaa "totuuden":
      "Ministeriön ehdotus...."

• Anonyymi

Mitä vasemmistolainen valitat ?
      Itse aina uhoat, että palkkaa pitää saada lisää.
      Nyt valitat, kun muutkin haluavat palkan työstään !
      Tiedätköhän itsekkään, mitä ajattelet & puhut ?
      ET VARMASTI !
      Taukki !

• Anonyymi

Vasemmistolaiselle ei ole koskaan käynyt se että jotkut tienaavat. Kun katsoo historiaa taaksepäin nykyhetkeen saakka, niin juurikin vasemmistolaiset ovat sitä kateellisinta sakkia, jotka haluavat että kaikilla on tasapuolisesti kurjaa kuten sosialismissa on tapana.

• Anonyymi

Toivottavasti vanhuksilla on joku omainen, joka huolehtii heidän asioistaan ja mahdollisimman paljon voisivat olla kotona. Joku omainen vaan omaishoitajaksi. Tälle omaiselle sitten voi lahjoittaa omaisuutta ja myöhemmin hän saa perintöä. Yhteiskunnan ei pitäisi puuttua vanhusten varallisuuteen. Niin ala-arvoisesti tässä maassa hoidetaan omaishoitajien ja työttömien asioita. Ainakin minun miljoonaomaisuuteni ei tule menemään yhteiskunnan hyväksi.

• Anonyymi

Eli haluat rusinat pullasta, tyypillistä oikeistolaisuutta.
        Muuten, miljoonaomaisuuksien haltijoiden ei tarvitse leuhkia omistuksillaan...

• Anonyymi

Aloittaja: MIKSI olet noin tyhmä??aEi se Purra niitä päätöksiä tee.

• Anonyymi

Ihan oikein se on että jos omaisuutta on.

• Anonyymi

Nyt kaikki katkerat ja ahneet omaiset laskee yötä myöten,
      paljonko perintö laskee. On se niin väärin, kun vanhukset
      joutuu käyttämään rahansa omaan hyvinvointiin. Kuinka
      käy "köyhille sukulaisille"kun tällainen päätös tehdään.
      Itkupotkuraivareita on tiedossa.Minäminäminäminäminä.

• Anonyymi

Haloo, valoja päälle!

Se hoito, mitä ympärivuorokautisessa annetaan, ei useimiten ole hoitoa, vaan märissä vaipoissa makuuhaavoissaan kärsivien vanhusten säilömistä. Maksu tuosta rääkistä 85 % tuloista tai kokonaan itse.

Ruoka ei ole sopivaa tai sitä ei auteta syömään. Makaat vain kituen sängyssäsi huoneessa, jonka mahdollisesti jaat jonkun tuntemattoman kanssa. Wc sijaitsee usein käytävällä eli ei huoneessa. Tai istut apaattisena kivuissasi pyörätuolissa jonkun tunnin vuorokaudessa.

Hoitohenkilkökuntaa ei ole riittävästi, monet eivät puhu eivätkä ymmärrä suomea. Rekrytoijalle riittää, että osaa sanoa "Hei".

Lisäksi maksat lääkkeet, lisäravinteet. Kroonisia kipujasi helpottaisi hieronta, mutta sekin maksaa erikseen. Nuppi toimii vielä sen verran hyvin, että haluaisit siistiä hiuksiasi, sekin maksaa. Vaatteita ei todellakaan saa ilmaiseksi. Se 15 % mikä tuloistasi jää maksun jälkeen, ei näihin kaikkiin riitä.

Ympärivuorokautisessa "hoivassa" olo voi jatkua vuosia, kenen hyvänsä kohdalla. 85 % tuloista on kova hinta toimimattomasta hoidosta, törkeää vanhusten ryöstämistä.

• Anonyymi

"85 % tuloista on kova hinta"

riippuu tuloista

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"85 % tuloista on kova hinta"

riippuu tuloista

Idiootti, tuloista riippumatta saat HUONOA hoitoa, jos sitä nyt voi hoidoksi edes kutsua.

• Anonyymi

Mitenkään komppaamatta nykyistä äärioikeistohallitusta, on kuitenkin muistutettava, kuinka julmasti ja raaasti edellinen hallitus, valehteli köyhimmiksi tehdyille eläkeläisille, suoraan päin näköjä:

"sairaus-kansaneläkeläisten köyhyys, tullaan siirtämään historiaan".

https://keskustelu.suomi24.fi/t/18227702/40n-ennenaikaiset-kuolemat-suomessa-eivat-johdu-vaestorakenteesta

https://keskustelu.suomi24.fi/t/16850029/viha-kouluttamattomia-kohtaan-perustuslain-rukkaamiset-ja-terrorikapitalismin-turvaaminen#comment-107156145

https://www.swissinfo.ch/eng/swiss-politics/pension-swiss-switzerland-vote-protest/73323356

https://keskustelu.suomi24.fi/t/18018979/2000ekk-minimielakkeet-ennenaikaisen-laitos--ja-kotihoidon-tarpeen-poistaminen#comment-123191989

Tulikin entistäkin kovempi köyhistäminen ja kurjistaminen, käytännössä täsmälleen samoja kipeitä leikkauksia, kuin laittomalla ex-ex-äärioikeistohallituksella, vain nimike muuttui "korotukseksi". Enemmistö eläkeläisköyhiksi tehdyistä, joita enemmistö eläkeläisistä ylipäätään on, ei ole käytännössä mitään omaisuutta. Jotain hikistä pölynimuria tuskin sellaiseksi kannattaa nimittää.

https://keskustelu.suomi24.fi/t/18575789/nykyaikainen-sveitsi-toteutti-jo-2-500ekk-minimielakkeet

https://keskustelu.suomi24.fi/t/18582409/erittain-laaja-kannatus-2-500ekk-minimielakkeille-suomen-kansan-keskuudessa

Käytännössä vain järjestelykysymys, biljoonien eläkerahastojen korkojen koroista toteutettavissa, ei tuntuisi yhtään missään, niissä jättiomaisuuksissa, jotka kuuluvat jokaiselle Suomen kansalaiselle, siihen ne on tarkoitettu, ei pörssivarkaiden sotabisneskeinotteluun.

• Anonyymi

https://keskustelu.suomi24.fi/t/18508486/anderssonin-on-aika-maksaa-kiitollisuudenvelka-elakelaisaanestajille

https://keskustelu.suomi24.fi/t/18510399/elakelaiskoyhien-vakiaanilla-vasemmisto-ja-li-andersson-voittoon

Suomi ei voi jatkaa verokeitaiden sota-sote-ym pörssimonopolien, rahoittamista ilman niiden vaatimista aitoon yhteiskunta-luonto-ilmastovastuuseen. Pitäkää ihmiset nämä asiat mielessänne ja vaatikaa. Mitään eivät ole tavallisille, varsinkaan köyhiksi tekemilleen kansalaisille antaneet, mitä kansanedustajia ne sellaiset ovat, eivät tosiaan.

• Anonyymi

Kyllä omaisuus onaina viety

• Anonyymi

Kaikki täällä viedään heti kun selkänsä kääntää

• Anonyymi

Alkaa olla aika kysyä, miksi täällä pitäisi tehdä töitä, ja maksaa veroja, joilla ylläpidettiin niin palveluita, kouluja, ja terveysasemia. Mihis ne verovarat nyt on laitettu, kun kaikki ajetaan alas? Lakupekkoihinko, joita rajoilta tuppaa tänne alati?? Alkaa olla kysymysten aika tosiaan, pelkällä autoverollakin piti aikoinaan kerätä varoja vain tieverkon kunnossapitoon, ja nyt sitä korjausvelkaa on valtavasti, ja rahat nussittu ties mihin jonninjoutaviin lakupekkoihin.

• Anonyymi

Noin suuresta varallisuudesta olisi vähän enemmänkin varaa periä asiakasmaksua kuin 100 euroa. Ei rikkaille tarvitsisi antaa mitään ilmaiseksi.

• Anonyymi

Ja sinunkaltaisille sosiaalipummeille pitäisi kaikki antaa ilmaiseksi? Ei 200 000 euron omaisuus ole iso, tietenkään. Mutta ikänsä lintsannut, muiden (vero)rahoilla elänyt sosiaalipummi on kaikesta kateellinen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja sinunkaltaisille sosiaalipummeille pitäisi kaikki antaa ilmaiseksi? Ei 200 000 euron omaisuus ole iso, tietenkään. Mutta ikänsä lintsannut, muiden (vero)rahoilla elänyt sosiaalipummi on kaikesta kateellinen.

Eikös tämä ikänsäelänyt sosiaalipummi olekkaan viisas?
        Ei häneen vaikuta 200 000 euron perintö omaisuus ei vaikka olisikin kuollut.
        Varmasti ei ole kateelinen.Kateeliset kirjoittavat maksajina ja perintöjen maksuporukkana.
        Viisaat elävä ja Euro rikkaat jättävät perintöjä jopa toisiin valtioihin.

• Anonyymi

Jos ette halua menettää rahojanne niin äänestäkää ViherVasemmisto. ( jo kuntavaaleissa)

• Anonyymi

Jos haluatte lisää velkaa tuleville sukupolville, niin
        äänestäkää vihervasemmistoa. Niin helppoa on
        pettää äänestäjiä (Sanna Marin)

• Anonyymi

Jos haluatte menettää rahojenne arvon, äänestäkää ViherVasemmisto.

• Anonyymi

Suorastaan sääli että vältettiin EU:n tarkkailuluokalle joutuminen. Suomessa tavat käyttää rahaa muuttuvat vain pakon edessä.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000010631257.html

"– Olemme ottaneet valtavasti velkaa lisää. Mihin se raha on mennyt? Se on mennyt olemassa olevan elintason ylläpitämiseen, eikä tulevan elintason perustan luomiseen."

• Sanon baan ,että surkeita päättäjiä meillä joka puolueessa.
      Eikö järki jo sano, että meidän tulee hävittää puolet laista ja säännöistä pois.
      Tämän pienen kansan rahat ei riitä turhuen paperinpyörittäjien rahojen maksuun.
      Jos aiomme selviytyä niin meidän on muutettava myös yhteiskunta takaisin siihen mmalaisyhteiskuntaan ja siinäkin palata tiettyihin, kuten vanhukset hoidetaan kotona siihen saakka kun on mahdollista.
      Todella myös lait pois.
      Nyt pörssikeinottelijat lappaa valtion rahat ulkomaille, kunne pitäisi saada omaan kiertoon.

• Kävimme järjettömällä huipulla mikä on tuonut tyhmyyden ja nyt on aika palata entiseen.
      Muuten käy heikosti ja eroon eusta.

• Anonyymi

Jos on noin vauras kuin aloituksessa kerrotaan, saa tuollaista verottaakin.

• Anonyymi

DEmarit veivät kaiken ei hätää, verkkosukka Kreikalle jne. Ei rahoja hautaan saa.

• Anonyymi

Joo, sitte nostavat omia palkkojaan.

• Anonyymi

Miksi mainitset vain persut? Eikö hallitus koostu useammasta puolueesta? Sinulla taitaa olla vihervassari jotain persuja vastaan. Mene töihin vikisemästä

• Anonyymi

Aloittaja!
      Jännää että viimeviikolla persut oli äärioikeistolaisia ja tällä viikolla ne ovatkin äärikommunisteja!
      Koittakaa nyt päättää kumpaa laitaa nämä fasistinatsirasistit edustaa…

• Anonyymi

Huh. Ei ihan ylittynyt ;)

• Anonyymi

jee 12 miljoonaa säästöä ku raveihin/hevostennussijoihin menee joku 50 miljonaa

• Anonyymi

Paha mörkö tulee ja vie kommunistilta viimeisenkin lantin.

• Anonyymi

Eihän ps ole PM puolue.... Aloittajasekoilee😆😆😆

Ketjusta on poistettu 19 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      12
      4110
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      82
      2111
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      551
      1677
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      99
      1415
    5. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      67
      1137
    6. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      33
      1048
    7. Hyödyt Suomelle???

Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      216
      951
    8. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      60
      893
    9. Hyvää talvipäivänseisausta

Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      171
      864
    10. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      848
    Aihe