Vapaa kuvaus

Bara en sten i havet.

Harrastan runoutta, matematiikkaa ja tupakointia.

Ihmisenä olen viimeisen päälle vittumainen paskiainen.

Aloituksia

67

Kommenttia

1959

  1. Miksi kristityn tulee kieltäytyä palkkatyöstä

    Olen ymmärtänyt, että Suomessa on nyt niin sanottu oikeistohallitus, joka koostuu pääasiassa kokoomuksesta, joka on tunn
    Luterilaisuus
    22
    374
  2. Kristinusko ja eutanasia

    Kristityt eivät ole kategorisesti sitä mieltä, että kaikki tappaminen on väärin. Suurin osa kristityistä esimerkiksi hyv
    Yleistä kristinuskosta
    46
    369
  3. Kuuliaisuus Jumalalle on yhtä tyhjän kanssa

    Maaliskuun 16. päivä 1968 tapahtui My Lain verilöyly, jossa yhdysvaltalaissotilaat tappoivat satoja vietnamilaisia sivii
    Yleistä kristinuskosta
    27
    266
  4. Haaste ateisteille

    Tällä palstalla käy silloin tällöin ateistejakin. Minulla olisi ateisteille haaste: kumotkaa Jeesus. Jeesushan sanoi, et
    Yleistä kristinuskosta
    23
    255
  5. Puolihuolimattomia mietteitä Lichtenbergin äärellä

    Luin vähän Lichtenbergiä ja löysin tämän aforismin: "On aivan eri asia uskoa YHÄ jotakin ja uskoa se JÄLLEEN. Uskoa YHÄ
    Luterilaisuus
    56
    246
  6. Luterilaisen vanhurskauttamisopin eräs tulkinta

    Luterilainen vanhurskauttamisoppi on monergistinen, mikä tarkoittaa sitä, että pelastus on kokonaan Jumalan työtä. Ihmin
    Kristinusko
    16
    229
  7. Jäähyväiset puhuville aaseille

    Jäähyväiset puhuville aaseille, joihin uskottiin, jäähyväiset puhuville aaseille, joilla synnit sovitettiin. Jäähyväiset
    Luterilaisuus
    9
    219
  8. Harry Salmenniemi

    Miksi Harry Salmenniemen runous on hyvää ja lukemisen arvoista? Osaako joku kertoa?
    Kirja-arvostelut
    4
    216
  9. Luukkaan homojae

    Tarkastellaan päättymäisillään olevan Helsinki Pride -viikon kunniaksi Luukkaan evankeliumin niin sanottua homojaetta 17
    Yleistä kristinuskosta
    23
    215
  10. Ateismin lohdutus: eräs psykologinen viettelys

    Pidän seuraavia totuuksia itsestään selvinä: että naturalismi on ateismin perustelluin johtopäätös; että naturalistinen
    Yleistä kristinuskosta
    46
    207
  11. Parhaat ja huonoimmat joululaulut

    Ihmiskunnan tähänastisen historian huonoin joululaulu on Joulumaa. Paras on luultavasti O helga natt (riippuu esittäjäst
    Luterilaisuus
    8
    197
  12. Jeesuksen paluu ja marsilaiset

    Jos Jeesus palaa maapallolle näkyvästi ja konkreettisesti, Nikean uskontunnustuksen sanoin, "tuomitsemaan eläviä ja kuol
    Yleistä kristinuskosta
    15
    176
  13. Kuinka synergisti voi elää?

    Otsikon kysymykseen, joka on tai jonka ainakin pitäisi olla synergismin tärkein kysymys, en ole vielä saanut vastausta.
    Yleistä kristinuskosta
    15
    173
  14. Kuinka paranin ateismista

    Sairastin nuorena ateismia. Olin enimmäkseen yksin, luin paljon, tapasin liikkua öisin. Mielenlaatuni oli filosofinen, m
    Yleistä kristinuskosta
    14
    162
  15. Sielun tyranniaa ja hengen hirmuvaltiutta

    Miten päin ja mistä kulmasta tahansa asiaa sitten katsotaankin, näyttää siltä, että kristinuskoa voidaan luonnehtia siel
    Yleistä kristinuskosta
    9
    114
  16. Aine, ruumis ja transsukupuolisuuden metafysiikka

    Olen ymmärtänyt, että Suomessa astuu piakkoin voimaan jokin uusi laki, joka mahdollistaa sen, että kuka tahansa voi vaih
    Luterilaisuus
    10
    111
  17. "Jesus, ich liebe dich."

    Suuri eurooppalainen intellektuelli ja teologi paavi Benedictus XVI eli Joseph Ratzinger meni sitten kuolemaan. Tiemmä h
    Luterilaisuus
    35
    111
  18. Hauska sitaatti

    Kuulin hauskan sitaatin, joka meni suurin piirtein näin: Kristinusko oli ensin Jeesuksen seuraamista. Kun kristinusko me
    Yleistä kristinuskosta
    6
    104
  19. Parhaat suomalaiset kristilliset kirjoittajat

    Huomasin, että Vuoden kristillinen kirja -kilpailua ei tänä vuonna järjestetä, koska koronavirus pilasi maailman, mutta
    Luterilaisuus
    52
    100
  20. Uskonnon virtuoosit

    Beethoven todisti minulle jälleen kerran Jumalan olemassaolon kiistattomasti, kumoamattomasti ja kerta kaikkiaan lopulli
    Luterilaisuus
    11
    93