herrens_tiggare
Vapaa kuvaus
Bara en sten i havet.
Harrastan runoutta, matematiikkaa ja tupakointia.
Ihmisenä olen viimeisen päälle vittumainen paskiainen.
Aloituksia
67
Kommenttia
1959
- 22455
Kristinusko ja eutanasia
Kristityt eivät ole kategorisesti sitä mieltä, että kaikki tappaminen on väärin. Suurin osa kristityistä esimerkiksi hyv46393Puolihuolimattomia mietteitä Lichtenbergin äärellä
Luin vähän Lichtenbergiä ja löysin tämän aforismin: "On aivan eri asia uskoa YHÄ jotakin ja uskoa se JÄLLEEN. Uskoa YHÄ56362Kuinka paranin ateismista
Sairastin nuorena ateismia. Olin enimmäkseen yksin, luin paljon, tapasin liikkua öisin. Mielenlaatuni oli filosofinen, m18302Harry Salmenniemi
Miksi Harry Salmenniemen runous on hyvää ja lukemisen arvoista? Osaako joku kertoa?4295Kuuliaisuus Jumalalle on yhtä tyhjän kanssa
Maaliskuun 16. päivä 1968 tapahtui My Lain verilöyly, jossa yhdysvaltalaissotilaat tappoivat satoja vietnamilaisia sivii27280Haaste ateisteille
Tällä palstalla käy silloin tällöin ateistejakin. Minulla olisi ateisteille haaste: kumotkaa Jeesus. Jeesushan sanoi, et23267Luterilaisen vanhurskauttamisopin eräs tulkinta
Luterilainen vanhurskauttamisoppi on monergistinen, mikä tarkoittaa sitä, että pelastus on kokonaan Jumalan työtä. Ihmin16265Jäähyväiset puhuville aaseille
Jäähyväiset puhuville aaseille, joihin uskottiin, jäähyväiset puhuville aaseille, joilla synnit sovitettiin. Jäähyväiset9237Luukkaan homojae
Tarkastellaan päättymäisillään olevan Helsinki Pride -viikon kunniaksi Luukkaan evankeliumin niin sanottua homojaetta 1723231Parhaat ja huonoimmat joululaulut
Ihmiskunnan tähänastisen historian huonoin joululaulu on Joulumaa. Paras on luultavasti O helga natt (riippuu esittäjäst8224Ateismin lohdutus: eräs psykologinen viettelys
Pidän seuraavia totuuksia itsestään selvinä: että naturalismi on ateismin perustelluin johtopäätös; että naturalistinen46217Kuinka synergisti voi elää?
Otsikon kysymykseen, joka on tai jonka ainakin pitäisi olla synergismin tärkein kysymys, en ole vielä saanut vastausta.15194"Jesus, ich liebe dich."
Suuri eurooppalainen intellektuelli ja teologi paavi Benedictus XVI eli Joseph Ratzinger meni sitten kuolemaan. Tiemmä h35189Jeesuksen paluu ja marsilaiset
Jos Jeesus palaa maapallolle näkyvästi ja konkreettisesti, Nikean uskontunnustuksen sanoin, "tuomitsemaan eläviä ja kuol15182Uskonnon virtuoosit
Beethoven todisti minulle jälleen kerran Jumalan olemassaolon kiistattomasti, kumoamattomasti ja kerta kaikkiaan lopulli11164Parhaat suomalaiset kristilliset kirjoittajat
Huomasin, että Vuoden kristillinen kirja -kilpailua ei tänä vuonna järjestetä, koska koronavirus pilasi maailman, mutta52145Aine, ruumis ja transsukupuolisuuden metafysiikka
Olen ymmärtänyt, että Suomessa astuu piakkoin voimaan jokin uusi laki, joka mahdollistaa sen, että kuka tahansa voi vaih10142Pahuuden tarkoituksesta ja kalvinsmin pahuudesta
Minä inhoan ja kammoan kalvinismia. Mielestäni rajoitettu pelastus on eräs hirvittävimmistä ajatuksista, joka koskaan on3141Sielun tyranniaa ja hengen hirmuvaltiutta
Miten päin ja mistä kulmasta tahansa asiaa sitten katsotaankin, näyttää siltä, että kristinuskoa voidaan luonnehtia siel9127