Vapaa kuvaus

"Ei ole muuta Jumalaa kuin Abba,

Ja Jeesus on Hänen Poikansa;

Silti Pyhän Hengen kanssa,

Herra, meidän Jumalamme on yksi."

Aloituksia

121

Kommenttia

3449

1. "Mutta sitten sanoit että ”Esimmäisessä ylösnousemuksessa/tempauksessa Herrassa kuolleet nousevat ylös ensin ja sitten vielä elossa olevat tulevat perässä Herraa VASTAAN tuuliin ja pilviin."Tarkoitatko siis, että kuolleista herätetyt Herran omat menevät Herraa vastaan ensin ja sitten jälkijunassa elossa olevat Herran omat?"

- Tarkoitin vain tätä:

"Mutta me emme tahdo pitää teitä, veljet, tietämättöminä siitä, kuinka poisnukkuneiden on, ettette murehtisi niinkuin muut, joilla ei toivoa ole. Sillä jos uskomme, että Jeesus on kuollut ja noussut ylös, niin samoin on Jumala Jeesuksen kautta myös tuova poisnukkuneet esiin yhdessä Hänen kanssaan. Sillä sen me sanomme teille Herran sanana, että me, jotka olemme elossa, jotka jäämme tänne Herran tulemukseen, emme suinkaan ehdi ennen niitä, jotka ovat nukkuneet. Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan pasuunan kuuluessa, JA KRISTUKSESSA KUOLLEET NOUSEVAT YLÖS ENSIN; SITTEN MEIDÄT, jotka olemme ELOSSA, jotka olemme jääneet tänne, temmataan YHDESSÄ HEIDÄN KANSSAAN pilvissä Herraa VASTAAN yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa. " [Tes. 4:13-17]

- Eli kuolleet uskovat temmataan ensin ja sitten elossa olevat heidän kanssaan samassa tempauksessa/ylösnousemuksessa, mutta kuolleet kuiten nousevat ensimmäisinä ja heti perään elossa olevat.

"Vasta tuhannen vuoden lopussa hän palaa takaisin maan päälle ja perustaa valtakuntansa tänne ihmisten keskelle."

- Tänne ei perusteta sitten enää mitään, vaan sitten tuhotaan olemattomiin kokonaan, tätä maapalloa ei enää sitten uudisteta vaan Jumalan luo täysin uuden maapallon ja universumin.

" jossa saatana enkeleineen on olosuhteiden kahleissa vankina tuomiopäivään saakka"

- Saatana enkeleineen ei ole silloin maan päällä, vaan syvyydessä jonne osa langenneista enkeleistä on jo kahlittuna, se ei ole yhtä paha paikka kuin helvetti, mutta todella paha paikka sekin koska riivaajat pelkäävät sitäkin paikkaa valtavasti.

" Ongelma onkin siinä, että he eivät ole Herran luona,"

- Kuolleet ovat tällä hetkellä ns. välitilassa; joissa sielut odottavat ylösnousemusta: Herrassa kuolleet ovat paratiisissa odottamassa 1. ylösnousemusta - ja jumalattomat ja huolettomat ja pahat "pyhät" tuonelassa odottamassa tuomion ylösnousemusta.

Ihmisellä on henki, sielu ja ruumis. Henki palajaa Jumalan luo Joka sen on antanutkin, sielu (ihmisen tietoisuus) menee tuonelaan tai paratiisiin Herran luo. Ruumiis palajaa maan tomuksi. Ihminen ei siis nuku haudassa, kuten jotkut hyvin oudosti tulkitsevat.

Jumala on Elävä Jumala, eikä Hän ole kuolleiden Jumala vaan elävien, Aabraham. Iisak ja Jaakob ovat elossa Herran luona.

JA Joh.14 EI PUHU ISÄN KOTIIN MENEMISESTÄ!
  2. Efraimin paluusta Israeliin ja sitten tuhatvuotisesta ajasta maan päällä Raamatusta:

Hesekiel 36:

7-12:
    "Sentähden, näin sanoo Herra, Herra: Minä kohotan käteni: totisesti saavat pakanakansat, jotka teidän ympärillänne ovat, itse kärsiä oman pilkkansa. Mutta te, Israelin vuoret, teette lehvänne ja kannatte hedelmänne Minun kansalleni Israelille, sillä he ovat aivan lähellä, ovat tulossa. Sillä katso, Minä tulen teidän tykönne ja käännyn teidän puoleenne, ja teidät viljellään ja teihin kylvetään. Ja Minä lisään teille ihmisiä runsaasti - kaiken Israelin heimon kokonansa - ja kaupungit asutetaan ja rauniot rakennetaan. Ja Minä lisään teille ihmisiä ja karjaa runsaasti, ja ne lisääntyvät ja ovat hedelmälliset. Minä teen teidät asutuiksi, NIIN KUIN OLITTE MUINAISINA PÄIVINÄNNE, ja teen hyvää vielä enemmän kuin alkuaikoinanne. Ja te tulette tietämään, että Minä olen Herra. Minä annan teidän kukkuloillanne kulkea ihmisten, kansani Israelin; ja he ottavat sinut omaksensa, ja sinä tulet heille perintöosaksi, ja sinä et enää tästälähin riistä heidän lapsiansa."

29-36

"Minä vapahdan teidät kaikista saastaisuuksistanne. Ja Minä kutsun esiin viljan ja teen sen runsaaksi enkä anna teille nälänhätää. Minä teen runsaaksi puitten hedelmän ja pellon sadon, niin ettette enää joudu kärsimään kansojen seassa herjausta nälän takia. Niin te muistatte huonon vaelluksenne ja tekonne, jotka eivät olleet hyvät, ja teitä kyllästyttää oma itsenne rikostenne ja kauhistustenne tähden. En Minä teidän tähtenne sitä tee, sanoo Herra, Herra: se olkoon teille tiettävä. Hävetkää ja tuntekaa häpeätä vaelluksenne tähden, te Israelin heimo. Näin sanoo Herra, Herra: Sinä päivänä, jona Minä teidät puhdistan kaikista pahoista teoistanne, Minä asutan kaupungit, ja rauniot rakennetaan jälleen, ja autiomaa viljellään, sen sijaan että se on ollut autiona jokaisen ohitsekulkijan silmäin edessä. Silloin sanotaan: 'Tästä maasta, joka OLI AUTIONA, on tullut kuin Eedenin puutarha; ja raunioina olleet, autiot ja maahan revityt kaupungit ovat varustettuja ja asuttuja'. Niin tulevat pakanakansat, joita on jäljellä teidän ympärillänne, tietämään, että Minä, Herra, rakennan jälleen alasrevityn ja istutan aution: Minä, Herra, olen puhunut, ja Minä teen sen."

Tälläista on tuhannen vuoden rauhan valtakunnan aikana maan päällä, Jesaja 11:

Mutta Iisain kannosta puhkeaa virpi, ja vesa versoo hänen
    juuristansa. Ja hänen päällänsä lepää Herran Henki, viisauden ja ymmärryksen henki, neuvon ja voiman henki, tiedon ja Herran pelon henki. Hän halajaa Herran pelkoa; ei Hän tuomitse silmän näöltä eikä jaa oikeutta korvan kuulolta, vaan tuomitsee vaivaiset vanhurskaasti ja jakaa oikein oikeutta maan nöyrille; suunsa sauvalla Hän lyö maata, surmaa jumalattomat huultensa henkäyksellä. Vanhurskaus on hänen kupeittensa vyö ja totuus Hänen lanteittensa side. Silloin susi asuu karitsan kanssa, ja pantteri makaa vohlan vieressä; vasikka ja nuori leijona ja syöttöhärkä ovat yhdessä, ja pieni poikanen niitä paimentaa. Lehmä ja karhu käyvät laitumella, niiden vasikat ja pennut yhdessä makaavat, ja jalopeura syö rehua kuin raavas. Imeväinen leikittelee kyykäärmeen kololla, ja vieroitettu kurottaa kätensä myrkkyliskon luolaan. Ei missään Minun pyhällä vuorellani tehdä pahaa eikä vahinkoa, sillä maa on täynnä Herran tuntemusta, niinkuin vedet peittävät meren. Sinä päivänä pakanat etsivät Iisain juurta, joka on kansojen lippuna, ja Hänen asumuksensa on oleva kunniata täynnä. Ja sinä päivänä Herra vielä toisen kerran ojentaa kätensä hankkiakseen itselleen kansansa jäännöksen, joka on jäljellä Assurissa, Egyptissä, Patroksessa, Etiopiassa, Eelamissa, Sinearissa, Hamatissa ja merensaarilla. Hän nostaa viirin pakanakansoille ja kokoaa Israelin karkoitetut miehet; ja Juudan hajoitetut naiset hän kerää maan neljästä äärestä. Silloin katoaa Efraimin kateus, ja Juudan vihat häviävät. Efraim ei kadehdi Juudaa, eikä Juuda vihaa Efraimia. Ja he lentävät länteen päin filistealaisten niskaan, yhdessä he ryöstävät Idän miehiä. Edom ja Mooab joutuvat heidän käsiinsä, ammonilaiset heidän alamaisikseen. Ja Herra vihkii tuhon omaksi Egyptin merenlahden ja vihansa hehkussa kohottaa kätensä Eufrat-virtaa vastaan, lyö sen hajalle seitsemäksi puroksi ja tekee sen kengin kuljettavaksi. Siitä tulee valtatie hänen kansansa jäännökselle, joka on jäljellä Assurissa, niinkuin tuli Israelille silloin, kun se Egyptin maasta lähti.
  3. Tässä vastausta asioihin:

"Sanoit kuitenkin, että " Jeesus meni valmistelemaan omilleen sijaa uuteen Jerusalemiin, ei taivaaseen. " Mutta Uusi Jerusalemhan on nimenomaan taivaassa, josta se tuhannen vuoden jälkeen laskeutuu maan päälle. - - Tästä siis voimme päätellä, että Jeesus valmistaa meille sijaa Isänsä kodissa, eli taivaassa, jossa myös Uusi Jerusalem on."

- Kyllä, Uusi Jerusalem on taivaassa/Isän kodissa, jossa Jeesus sitä valmistelee. Mutta se Uusi Jerusalem tullaan näkemään vasta uudessa maassa; kun tämä maapallo ja maailma on tuhottu, viimeinen tuomio pidetty ja perkele enkeleineen on heitetty tuomittujen ihmisten kanssa ikuiseen eroon Jumalasta tulijärveen.

Ja sinne "Isän kotiin" emme ole menossa, niin ei Raamattu sano. Jeesus ei siis valmistele taivasta/Isän kotia että me sinne menisimme, vaan uutta Jerusalemia, joka tulee laskeutamaan uuteen maahan - ja silloin nykyiset taivaat ja maa ovat lakanneet olemasta ja viimeinen tuomio on pidetty, vain uusi Jerusalem ja helvetti säilyvät, ja luodut, jotka niihin ovat menossa, mutta koko maailmankaikkeus tullaan luomaan kokonaan täysin uudeksi kun vanha on ensin hävitetty. Uusi Jerusalem on sija, asuinpaikka pyhille ja Jumalalle vasta iankaikkisuuden kirkkaudessa - EI sitä ennen.

"Sanoppa muuten, missä muualla tempaukseen mukaan päässeet viettäisivät ne 1000 vuotta, jos ei taivaassa? Ei ainakaan maan päällä,"

- Nimen omaan täällä maan päällä, jonne Jeesus tuo taivaallisen todellisuuden, jolloin Jumalan tahto tapahtuu myös täällä maan päällä niin kuin taivaassa, se tarkoittaa siis käytännössä Jumalan kuningaskunnan tuloa maan päälle, joka on se Raamatun punainen lanka, tällä hetkellä Jumalan kuningaskunta/taivasten kuningaskunta on vain hengellinen, mutta se tulee kaikessa täyteydessään ja täysin fyysiseksi ja hengelliseksi todellisuudeksi vasta kun Jeesus palaa ja tuo sen tänne.

1000-vuodelle taivaassa ei löydy minkäänlaista tukea Raamatun kokonais ilmoituksesta. Siinä on juurikin ymmärretty väärin se, että Jeesus veisi täältä johonkin, vaikka on itse tulossa tänne, ja ottaa tykönsä täällä maan päällä.

Koko Raamattu puhuu tästä tulevasta kuningaskunnasta, Israelin kuningaskunnasta jota Messias kuningas hallitsee Jerusalemista käsin. Vanhassa testamentti kertoo tästä tulevasta kultaisesta ajasta paljon, erityisesti profeetat. Nykyinen paha maailmanaika päättyy kun Messias tulee toisen kerran. Juutalaiset odottivat tätä jo ensimmäisellä kerralla kun Jeesus tuli, mutta he eivät olleet ymmärtäneet että Messias tuleekin kaksi kertaa ja on siinä välissä pitkän aikaa poissa, kärsivä palvelija tuikin ensin ja toisella kerralla tuleekin Kuningas ja Tuomari ottamaan koko maailman haltuun.

"sillä Jeremia ei nähnyt täällä tempauksen jälkeen muuta kuin mätäneviä ruumiita, joita petolinnut nokkivat. "Minä katselin maata, ja katso, se oli autio ja tyhjä, ja taivasta, eikä siinä valoa ollut. - -"

- Tuota kohta onkin lempi kohtianne näkemyksenne puolustamiselle, mutta tosiasiahan on se, että Jeremia ei puhu tuossa ajasta tempauksen jälkeen - viimeisien päivien asioista - ne eivät siis puhu lopunajoista ollenkaan, vaan Israelille (menneisyydessä)! Nuo asiat ovat tapahtuneet jo Israelin maassa, Israelin kansalle aikoja sitten!

Sana "maa" kirjoituksissa viittaa Israelin maahan - ei maapalloon. Aivan kuten sana meri viitttaa kansojen mereen; pakanoiden mereen, josta antikristus nousee ja väärä profeetta maasta, eli Israelista.

Maa ei ole autio ja tyhjä enää. Juutalaiset (Juudan ja Benjamin heimot) ovat jo palanneet Israeliin, tai eivät vielä kaikki, mutta tulevat palaamaan, kuten myös Efraim - 10 pohjoista heimoa tulee myös palaamaan Israelin maahan, heidän kirouksensa/karkoituksensa aika on päättymässä/päättynyt. Joten Israelin maa tulee olemaan kaikkea muuta kuin autio ja tyhjä.

(*Raamatun kohtia alempana*)

"Kyllä se "Isän koti" on siellä taivaassa ja sinne Jeesus vie omansa tuhanneksi vuodeksi,"

- Isän koti on taivaassa, tarkemmin seitsemännessä taivaassa, Raamattu kun puhuu taivaista, monikossa (1. taivas on ilmakehä ja taivaan kansi, 2. avaruus 3. paratiisi, jossa Paavali kävi hengessä ... ja 7. on se "Isän koti".

Mutta Jeesus ei vie ketään taivaaseen, taivaaseen meno on kreikkalaisesta filosofiasta peräisin oleva väärä tulkinta, joka tuli kristinuskoon kirkkoisien mukana jo 300-luvulla. Sitä ennen alkuseurakunta odotti maan päälle tulevaa Jumalan kuningaskuntaa, jonka Messias tuo ja sitä juutalaiset odottavat vielä tänäkin päivänä. Mutta Raamatun punainen lanka tästä tulevasta kuningaskunnasta katosi kun pakanat alkoivat vihata juutalaisia ja siivota kristinuskon juutalaisia juuria pois - ja alkoivat hengellistämään ja selittämään asioita vertauskuvallisesti.
  4. Jos sen haluaa noin ilmaista niin kyllä, taivaaseen ei olla menossa, vaan pointtihan on siinä että Jeesus palaa takaisin, minne? - maan päälle, ja me menemme vain Herraa vastaan. Jeesus itse sanoi: "Eräs jalosukuinen mies (Jeesus itse) lähti matkalle kaukaiseen maahan saadakseen itsellensä kuninkuuden ja sitten PALATAKSEEN."

Uskovat nostetaan ylös Herraa VASTAAN yläilmoihin, tiedätkö mitä tarkoittaa kun menee jotakuta vastaan? Ensimmäisessä ylösnousemuksessa/tempauksessa Herrassa kuolleet nousevat ylös ensin ja sitten vielä elossa olevat tulevat perässä Herraa VASTAAN tuuliin ja pilviin. Tempauksessa ei mennä taivaaseen, sellaista ei Raamatussa sanota yhdessä ainoassa virkkeessä, vaan kokoonnutaan tuuliin ja pilviin Herraa VASTAAN, jonka jälkeen Jeesus tuhoaa Sanan miekallaan vastaan kokoontuneet armeijat, tulee Öljymäelle - ja pyhät tulevat perässä ja 1000-vuotinen Israelin rauhan kuningaskunta perustetaan, jolloin saatana on sidottuna. Tuhannen vuoden lopulla saatana päästetään vähäksi aikaa irti villitsemään kansoja ja Jerusalem saarretaan, mutta tuli lankeaa taivaasta ja sitä seuraa kirjaimellisesti maailmanloppu; tämän maailmankaikkeuden tuhoutuminen - ja sitten 2. ylösnousemus; tuomion ylösnousemus viimeiselle tuomiolle. Perkele ja sen enkelit sekä tuomitut ihmiset heitetään ikuiseen eroon Jumalasta tulijärveen. Sen jälkeen luodaan uusi maailmankaikkeus (uudet taivaat ja uusi maa), jossa vanhurskaus asuu ja uusi Jerusalem laskeutuu uuteen maahan ja itse Jumala (Isä) muuttaa kansansa keskelle asumaan ja iankaikkisuus kirkkaudessa on alkanut.

Raamattu kertoo vain yhdestä ainoasta Jeesuksen toisesta tulemuksesta, sitä ei ole jaettu kahteen osaan, on toki niitäkin jotka sanovat Jeesuksen tulemuksen olevan kolme, jopa neljäkin osainen ja tempauksia olisi useita.

Ja jos Herrassa kuolleet ovat jo Herran luona, niin miksi heitä sinne enää tarvitsisi temmata taivaaseen jos jo ovat siellä? Raamatussa ei myöskään sanota missään että Karitsan häät olisivat taivaassa, ne viittaavat selkeästi maanpäällisiin juhliin. Taivaaseen pääsy oppi tulee kreikkalaisesta filosofiasta, Raamatussa sitä ei ole.
  5. "Olen eri mieltä tästä seuraavin raamatullisin perustein:"

- Eri mieltä voi toki olla, mutta yksikään noista kohdista ei puhu "taivaaseen pääsemisestä" - tai sinne menemisestä.

"Näin ollen GeorgeL:n lainaama sitaatti kirjoituksestani on vahvasti Raamatulla perusteltu ja oikea: "Toisessa tulemuksessaan, jolloin Jeesus näkyvästi, kuuluvasti ja kirjaimellisesti tempaa omansa maan päältä taivaaseen, " Yllä olevat Raamatun kohdat vahvistavat tämän näkemyksen oikeaksi. Jeesus vie omansa taivaaseen ."

- Yksittäisiä Raamatun kohtia kyllä annoit, mutta ne eivät liity tempaukseen millään tavalla saatikka taivaaseen menemiseen. Raamatusta ei löydy yhtäkään kohtaa jossa sanottaisiin että tempauksesta mentäisiin taivaaseen - koko ajatus kun on Raamatulle vieras, Jumalan suunta kun on päinvastainen; Hän haluaa elää ihmisen kanssa maan päällä, uudessa maassa.

Voin avata, jokaista kohtaa erikseen jos on tarvis, mutta kai huomaat itsekin ettei niissä taivaaseen menosta puhuta.

Ja Johanneksen luvun 14 kohtaa olen käsitellyt ylempänä tässä viestiketjussa - Jeesus meni valmistelemaan omilleen sijaa uuteen Jerusalemiin, ei taivaaseen. Eikä Jeesus ota omiaan tykönsä taivaaseen.

Sanotaampa yksinkertaisesti näin: meidän yhdyskuntamme on taivaissa, mutta me EMME sinne mene, vaan odotamme sieltä Herraa Jeesusta Kristusta takaisin tuomaan taivaallisen todellisuutensa tänne, sitä rukoilemme Isä meidän rukouksessa: "Tapahtukoon sinun tahtosi myös MAAN PÄÄLLÄ niin kuin TAIVAASSA" - "Tulkoon Sinun kuningaskuntasi", sitten kun Jeesus tuo Jumalan kuningaskunnan maan päälle, niin silloin Jumalan tahto tapahtuu myös maan päällä samalla tavalla kuin taivaassa.
    .
    .
    "Sen jälkeen tulemme takaisin maan päälle Uuden Jerusalemin mukana, maa puhdistetaan tulella synnistä ja syntisistä ja luodaan uudeksi paratiisiksi, jossa Jumala asuu kanssamme."

Uusi Jerusalem ei tule tämän maan päälle, vaan uuden maan, joka on kokonaan uusi maailmankaikkeus. Raamattu sanoo niin selkeästi että sekä nykyiset taivaat että tämä maa tulevat TUHOUTUMAAN ja Jumala luo kokonaan uudet taivaat ja uuden maan, tätä vanhaa maapalloa ei uudisteta eikä puhdisteta vaan se hajoaa täysin, lakkaa olemasta.

Raamatusta - koskien kokonaan uutta maata:

"Minä näin UUDET taivaat ja uuden maan, > sillä < ENSIMMÄISET taivaat ja ENSIMMÄINEN maa OLIVAT KADONNEET, eikä merta enää ollut." [Ilm.]

"Ja valtaistuimella istuva sanoi: "Katso, UUDEKSI MINÄ TEEN KAIKKI". " [Ilm.]

"Mutta Herran päivä tulee kuin varas. Silloin taivaat KATOAVAT pauhinalla ja alkuaineet kuumuudesta hajoavat, maa palaa ja kaikki, mitä siihen on tehty." [2. Piet. 3:10 ]

Koska TÄMÄ KAIKKI näin HAJOAA, millaisia teidän tuleekaan olla pyhässä elämässä ja jumalanpelossa odottaessanne ja jouduttaessanne Jumalan päivän tuloa, tuon päivän, jonka voimasta TAIVAAT HEHKUEN HAJOAVAT ja ALKUAINEET KUUMUUDESSA SULAVAT. Mutta Hänen lupauksensa mukaan me odotamme uusia taivaita ja uutta maata, joissa vanhurskaus asuu. [2. piet. 3:11-13]

"MUTTA NYKYISET >taivaat ja maa< ovat samalla sanalla talletetut tulelle, säästetyt jumalattomain ihmisten tuomion ja kadotuksen päivään." [2. Piet. 3:7 ]

"Sillä katso, MINÄ LUON uudet taivaat ja uuden maan. ENTISIÄ EI ENÄÄ MUISTETA, eivätkä ne enää ajatukseen astu; vaan te saatte iloita ja riemuita iankaikkisesti siitä, MITÄ MINÄ LUON. Sillä katso, iloksi luon Minä Jerusalemin, riemuksi sen kansan." [Jes. 64:17-18]

"Niinkuin UUDET taivaat ja UUSI maa, JOTKA MINÄ TEEN, pysyvät Minun kasvojeni edessä, sanoo Herra, niin pysyy teidän siemenenne ja teidän nimenne." [Jes. 65:22]