Vapaa kuvaus

"Ei ole muuta Jumalaa kuin Abba,

Ja Jeesus on Hänen Poikansa;

Silti Pyhän Hengen kanssa,

Herra, meidän Jumalamme on yksi."

Aloituksia

121

Kommenttia

3449

1. Sinäkö se määrittelet mikä on kristillistä ja mikä ei? Mikähän kristitty sinun mielestäsi on? Millaista ihmistä voi sanoa kristityksi? Milloin ja miten ihmisestä tulee kristitty? Mikä on evankeliumin sanoma?

Kerroppa miltä Jeesus oikein pelastaa? Ja miten? Ja milloin ihminen pelastuu?

Mihin perustat sen että joulu olisi juhla joka kuuluu kristityille? Mitä mieltä olet joulun pakanallisista tavoista? Kuuluvatko nekin kristityille?
  2. Kyse ei ole nyt siitä etteikö joulua saisi viettää perhejuhlana; yhteisenä ajanviettona tai etteikö saisi antaa lahjoja - VAAN kyse on siitä MIKSI Jeesus sekoitetaan täysin Raamatun vastaisesti jouluun? Joulussa ei ole mitään kristillistä, joten miksi yritetään teeskennellä että olisi? Miksi halutaan yhdistää kaikkeen siihen mitä on meneillään jouluna? Niin sanotussa joulu evankeliumissakaan ei ole yhtään todellista evankeliumin sanomaa. Ja koko "kristillinen" joulu pyörii täysin Jeesus lapsen ympärillä. Miksikö? Siksi että Jeesus lapsesta on kiva puhua, vauva ei vastaa takaisin, eikä laita vastaan - JA ennen kaikkia vauva EI TUOMITSE, sehän se pääsyy on miksi halutaan keskittyä Jeesus lapseen, mutta seimen ympärillä kujertelu ei ole todellinen suhde Jeesukseen. Tosiasia on se että Jeesus EI OLE lapsi enää, Hän täysikasvuinen mies, ELÄVÄ, Isänsä luona kuolemattomassa kirkastetussa ruumiissaan, ja tärkeää on huomioida että Jeesus ON NYT ylösnousseena ja taivaaseen astuneena kirkastettuna Jeesuksena Tuomari ja Kuningas joka tulee tuomitsemaan maailman - sellainen Jeesus on nyt, ei lapsi enää! Sellaisena Häneen pitää suhtautua. Paavali ja Johannes näkivät kirkastetun Jeesuksen, Paavali menetti näkönsä ja Johanneskin pelästyi tätä Jeesusta, jonka vaatteet olivat kuin roomalaisella Tuomarilla, ja silmät hehkuivat pyhää vihaa. (Huomioikaapa muuten että Raamatun mukaan Jeesuksella on nykyään valkoiset hiukset, ei ruskeat niin kuin kaikissa maalauksissa - tietenkään vielä maan päällä ollessaan hiukset eivät olleet valkoiset.)

"Ja minä käännyin katsomaan, mikä ääni minulle puhui; ja kääntyessäni minä näin seitsemän kultaista lampunjalkaa, ja lampunjalkain keskellä Ihmisen Pojan muotoisen, pitkäliepeiseen viittaan puetun ja rinnan kohdalta kultaisella vyöllä vyötetyn. Ja Hänen päänsä ja hiuksensa olivat valkoiset niinkuin valkoinen villa, niinkuin lumi, ja Hänen silmänsä niinkuin tulen liekki; Hänen jalkansa olivat ahjossa hehkuvan, kiiltävän vasken kaltaiset, ja Hänen äänensä oli niinkuin paljojen vetten pauhina. Ja Hänellä oli oikeassa kädessään seitsemän tähteä, ja Hänen suustaan lähti kaksiteräinen, terävä miekka, ja Hänen kasvonsa olivat niinkuin aurinko, kun se täydeltä terältä paistaa. Ja kun minä Hänet näin, kaaduin minä kuin kuolleena Hänen jalkojensa juureen. Ja Hän pani oikean kätensä minun päälleni sanoen: "Älä pelkää! Minä olen ensimmäinen ja viimeinen, ja Minä elän; ja Minä olin kuollut, ja katso, Minä elän aina ja iankaikkisesti, ja Minulla on kuoleman ja tuonelan avaimet." [Ilm. 1]
  3. 1) Mitä väliä sillä on milloin Jeesus todellisuudessa syntyi?

- On sillä väliä silloin, jos aletaan valehtelemaan ja sepittämään valheita tositapahtumista ja liitetään Jeesuksen syntymä pakanalliseen perinteeseen Raamatun Sanan vastaisesti.

2) Miksi se ei ole hyvä, että "aserakarsikot ja Baalin alttarit" on hävitetty, ja korvattu kristilliselllä juhlalla?

- Eipä niitä ole täysin hävitetty.Ja eipä se kultainen vasikkaakaan loppujen lopuksi sitten ollut sen kummempi kuin vieton perinne ja perhe juhla? Korvattu kristillisellä juhlalla? Miten niin kristillisellä? Miksi jokin pakana perinne pitäisi korvata jollakin toisella keksityllä asialla? Nykyisessä joulussa on paljon enemmän pakanallisia perinteitä kuin mitään "kristillistä" sanomaa.

3) WHAT? Et kai oikeasti luule, että joku pitää joulukuusta jumalana? Epäjumalanpalvontahan tuossa Jeremian kirjan kohdassa kielletään, eikä jonkun joulukuusen tupaantuominen, voi hyvänen aika!

- Mihin joulukuusta tarvitsee? Sen juuret ovat täysin pakanallisessa yule juhlassa.

4) Olisiko hyvä, että kukaan kristitty ei viettäisi joulua? Etkö ymmärrä, että sen seurauksena 90 % lapsista ei kuulisi sitäkään vähää maailman Vapahtajasta kuin he nyt kuulevat? Ei jouluevankeliumia ym. joulujuhlassa.... Sekö on "oikeauskoisten" tavoite? Uskomatonta.

- Olisi, ei joulu kristityille kuulu, siis todellisille kristityille, Jeesuksen seuraajille, tapakristityt voivat tehdä mitä lystäävät, eiväthän he edes Jeesusta tunne. Mitä lapset sitten kuulevat, eihän Jeesuksen syntymä kertomuksessa sinällään ole mitään merkitystä pelastuksen kannalta. "Jouluevankeliumi" - mitä ihmettä se on? Ei se ketään pelasta että kuulee Jeesus lapsen syntyneen seimeen. Tuo ns. jouluevankeliumi ei sisällä mitään todellisen evankeliumin sanomaa jota ihmiset tarvitsevat pelastuaakseen. Kiva sitä Jeesus lasta on hokea kun vauva ei tuomitse, mutta ylösnoussut, taivaaseen astunut kirkastettu Jeesus on Tuomari ja Kuningas joka tulee tuomitsemaan maailman, ja sellainen Jeesus on nyt!

Antakaa pakanallisen joulun jatkaa menojaan ja kristityt pysykööt siitä erossa, VAPAUTTAKAA JEESUS JOULUSTA! Jeesus ei jouluun mitenkään liity.

Täytyy muistaa että pelastus on TIE, ei kertaluontoinen tapahtuma, Uuteen Jerusalemiin tulevat pääsemään vain ne jotka voittavat maailman ja kulkevat Jeesuksen jalanjäljissä perille asti. Sellaiset uskovat jotka eivät voita - ja tuota hedelmää, leikataan irti ja heitetään tuleen - se on sama osa kuin perkeleellä ja hänen enkeleillään. Jeesuksen oma ei voi elää niin kuin maailman ihminen, pyhä pyhittyköön edelleen ja saastainen saastukoon edelleen!
  4. Joulu ei todellakaan ole kristillinen juhla, eikä todellakaan alusta alkaen, joulu ei ole Raamatullinen juhla - se on nimen omaan pakanallisista juurista peräisin oleva juhla; hedelmällisyyskultti, jossa palvottiin epäjumalia, rellästeettiin ja mässäiltiin, mitä kristillistä voi muka nähdä pakanallisessa karnevaali juhlinnassa?

Mitään kristillistä joulua ei ole, Jeesus ei syntynyt lähelläkään joulukuuta, miksi Jeesus pitää sekoittaa jouluun, kun Hän ei siihen mitenkään liity?

Jeesuksen syntymää ei kehoiteta eikä käsketä Raamatussa juhlimaan eikä muistelemaan, Jeesus ei ole lapsi enää, vaan Tuomari ja Kuningas, joka tulee tuomitsemaan maailman, sen takiahan ihmiset tykkäävätkin olla vauvan ympärillä joka ei vastaa takaisin. Mutta se ei ole mikään todellinen suhde Jeesukseen.

"No jumalaton viettää joulua muuten vain ja sekin on todella paljon parempi, kuin että he viettäisivät juhlaa riivaajille, niinkuin muinoin pakanat saattoivat tehdä."

- Ja nykyään eivät sitten vietä riivaajille? Eivät ehkä suoranaisesti, mutta mitä ihmiset tekevät pikkujouluissa jne? Samanlaista menoa se on nykyäänkin irstailun ja mässäilyn osalta kuin "muinoin", nyt on vain tullut mm. kaupallisuus ja rahastus mukaan. Jumalan vai riivaajien tahtoa?

"Vastustaja on innokkaana polkemaan jalkoihinsa kaiken, mikä meitä muistuttaa Kristuksesta!"

Varsin typerä väite että tarvitaan pakanallinen juhla muistuttamaan Kristuksesta! Kysynpä vain kuinka moni Jeesusta muistelee? Ja jos muistelee niin eipä paljon hyödytä jos Jeesus vauvaa muistelee... Onko suhde Jeesukseen kunnossa JOS EI Jeesusta ilman joulua muista?

Jos joulua haluaa viettää perhejuhlana (yhdessäoloa ja lahjojen antoa) niin voi tehdä, MUTTA Jeesuksesta on aivan turha tehdä tekosyytä sille! Turha ajatella että Jeesus olisi innostunut siitä. Tuollaisista ihmisperinteistä on aivan turha pitää kiinni, kristittyjen tulisi viettää Raamatullisia juhlia, jotka ovat Jumalan ympärillä ja kunnioittavat Häntä ja niissä muistellaan mitä Hän on ihmisille tehnyt, eikä pakanallisia ihmisperinne juhlia, jotka ovat ihmisten ympärillä ja ihmistä varten, korottaen ihmistä.

Jeesuksen syntymä voi muistella silloin kuin se tapahtui oikeasti, mutta Raamattu EI tosiaan kehoita edes muistelemaan Kristuksen syntymää; Jeesus ei ole vauva enää! Jouluna ihmisiä tulee paljon vähemmän uskoon kuin muina aikoina.
  5. "Uusin tutkimustieto kertoo, että asia on täsmälleen päin vastoin: jo alkukirkko vietti joulua Kristuksen syntymän kunniaksi, mutta kristittyjä tuolloin vainoava Rooman valtakunta keksi pakanallista keisarikulttia elvyttääkseen yrittää kehittää tilalle "voittamattoman auringon juhlan"."

Tuo nyt on täyttä valhetta, Raamattu ja heprealainen kulttuuri/maailmankatsomus eivät joulua tunne ja alkukristityt eivät todellakaan sitä juhlineet vaan jättivät huomiotta. Alkuseurakunta ei viettänyt joulua Kristuksen syntymän kunniaksi, Jeesus kun ei jouluna syntynyt, katolilainenkirkko toi joulun kristinuskoon. Ja nuo "uudet tutkimustiedot" ovat usein täyttä satuilua.

Paavi Pyhä Julius I oli se joka teki joulukuun 25. virallisen Kristuksen syntymäpäivän:

"Julius vakiinnutti joulukuun 25. päivän Jeesuksen syntymäpäiväksi eli joulun päivämääräksi. Samaan aikaan aikaisemmin oli vietetty talvipäivänseisauksen jälkeistä voittamattoman auringon päivää, Sol Invictusta."

https://fi.wikipedia.org/wiki/Pyhä_Julius_I

"Ja tätä ideaahan kristillinen joulukin osaltaan edustaa"

"Kristillinen joulu" (englannin kielessä alkuperä tulee roomalaiskatolisesta Kristus messusta, jossa pakanallinen juhla oli tuotu osaksi kirkkoa: Christmas => Christ mass = Kristus messu (katolilaisuudesta) - ja suomen kielen "joulu" sana tulee täysin pakanallisesta 'yule' juhlasta) ON TÄYTTÄ VALHETTA. Jeesuksen syntymää ei kehoiteta viettämään tai muistelemaan. JA JEESUS EI JOULUKUUSSA SYNTYNYT!