Vapaa kuvaus

"Ei ole muuta Jumalaa kuin Abba,

Ja Jeesus on Hänen Poikansa;

Silti Pyhän Hengen kanssa,

Herra, meidän Jumalamme on yksi."

Aloituksia

121

Kommenttia

3449

1. Niin tulkinnat ovat tulkintoja jonkin kirkon seurakunnan opin läpi, Raamatun opetus asiasta on selkeä.

"Osa uskoo että tänne maanpäälle luodaan uudet olosuhteet, jossa nykyiset elämän lainalaisuuden kumoutuvat."

- Sitä kutsutaan tuhatvuotiseksi kuningaskunnaksi, jolloin Jeesus ja kaikki pyhät hallitsevat Hänen kanssaan tätä maailmaa ja koko luomakunta ennalleen asetetaan, tästä Raamattu kertoo selkeästi.

Kaksi muuta tulkintaa on että, 1000-vuotiskausi on nyt (se on venynyt jo yli 2000-vuotiseksi ja näyttääkö siltä että saatana on sidottu) ja toisen mukaan 1000-vuotiskausi olisi taivaassa, adventistien mukaan siellä kuunnellaan 1000-vuotta Jeesuksen saarnaa ja moitteita kuinka maan päällä olisi pitänyt elää.

"Jotkut sitten uskovat että maapallo luodaan alusta saakka uudelleen."

Niin sanotaanhan että niin tapahtuu lopulta, kun Jumala luo uudet taivaat ja uuden maan, ja uusi Jerusalem laskeutuu uuteen maahan ja Jumala tulee asumaan kansansa keskelle. Tämä vanha maailmankaikkeus väistyy uuden tieltä.

Raamatusta:

"Minä näin UUDET taivaat ja uuden maan, > sillä < ENSIMMÄISET taivaat ja ENSIMMÄINEN maa OLIVAT KADONNEET, eikä merta enää ollut." [Ilm.]

"Ja valtaistuimella istuva sanoi: "Katso, UUDEKSI MINÄ TEEN KAIKKI". " [Ilm.]

"Mutta Herran päivä tulee kuin varas. Silloin taivaat KATOAVAT pauhinalla ja alkuaineet kuumuudesta hajoavat, maa palaa ja kaikki, mitä siihen on tehty." [2. Piet. 3:10 ]

Koska TÄMÄ KAIKKI näin HAJOAA, millaisia teidän tuleekaan olla pyhässä elämässä ja jumalanpelossa odottaessanne ja jouduttaessanne Jumalan päivän tuloa, tuon päivän, jonka voimasta TAIVAAT HEHKUEN HAJOAVAT ja ALKUAINEET KUUMUUDESSA SULAVAT. Mutta Hänen lupauksensa mukaan me odotamme uusia taivaita ja uutta maata, joissa vanhurskaus asuu. [2. piet. 3:11-13]

"MUTTA NYKYISET taivaat ja maa ovat samalla sanalla talletetut tulelle, säästetyt jumalattomain ihmisten tuomion ja kadotuksen päivään." [2. Piet. 3:7 ]

"Sillä katso, MINÄ LUON uudet taivaat ja uuden maan. Entisiä ei enää muisteta, eivätkä ne enää ajatukseen astu; vaan te saatte iloita ja riemuita iankaikkisesti siitä, mitä Minä luon. Sillä katso, iloksi luon Minä Jerusalemin, riemuksi sen kansan." [Jes. 64:17-18]

"Niinkuin UUDET taivaat ja UUSI maa, JOTKA MINÄ TEEN, pysyvät Minun kasvojeni edessä, sanoo Herra, niin pysyy teidän siemenenne ja teidän nimenne." [Jes. 65:22]
    .
    .
    Taivas-opin tulosta ja juutalaisten juurten katkaisemisesta, suosittelen katsomaan:

https://www.youtube.com/watch?v=vkm1eJp2sX8
    .
    https://www.youtube.com/watch?v=lp4UpWvpQ28
  2. Miksi kiertelet? Vastaa nyt!
    _____

"Mitä pyhät puuhailisivat täällä maan päällä 1000 vuotta ?"

- Pyhät hallitsevat yhdessä Jeesuksen kanssa tätä maailmaa, ja maailmaa näkee millaista on elää hyvän Kuninkaan alaisuudessa. Silloin Jumalan tahto tapahtuu maan päällä niin kuin se tapahtuu taivaassa.

"Mutta Iisain kannosta puhkeaa virpi, ja vesa versoo hänen
    juuristansa. Ja hänen päällänsä lepää Herran Henki, viisauden ja ymmärryksen henki, neuvon ja voiman henki, tiedon ja Herran pelon henki. Hän halajaa Herran pelkoa; ei hän tuomitse silmän näöltä eikä jaa oikeutta korvan kuulolta, vaan tuomitsee vaivaiset vanhurskaasti ja jakaa oikein oikeutta maan nöyrille; suunsa sauvalla hän lyö maata, surmaa jumalattomat huultensa henkäyksellä. Vanhurskaus on hänen kupeittensa vyö ja totuus hänen lanteittensa side. Silloin susi asuu karitsan kanssa, ja pantteri makaa vohlan vieressä; vasikka ja nuori leijona ja syöttöhärkä ovat yhdessä, ja pieni poikanen niitä paimentaa. Lehmä ja karhu käyvät laitumella, niiden vasikat ja pennut yhdessä makaavat, ja jalopeura syö rehua kuin raavas. Imeväinen leikittelee kyykäärmeen kololla, ja vieroitettu kurottaa kätensä myrkkyliskon luolaan. Ei missään minun pyhällä vuorellani tehdä pahaa eikä vahinkoa, sillä maa on täynnä Herran tuntemusta, niinkuin vedet peittävät meren. Sinä päivänä pakanat etsivät Iisain juurta, joka on kansojen lippuna, ja hänen asumuksensa on oleva kunniata täynnä. Ja sinä päivänä Herra vielä toisen kerran ojentaa kätensä hankkiakseen itselleen kansansa jäännöksen, joka on jäljellä Assurissa, Egyptissä, Patroksessa, Etiopiassa, Eelamissa, Sinearissa, Hamatissa ja merensaarilla. Hän nostaa viirin pakanakansoille ja kokoaa Israelin karkoitetut miehet; ja Juudan hajoitetut naiset hän kerää maan neljästä äärestä. Silloin katoaa Efraimin kateus, ja Juudan vihat häviävät. Efraim ei kadehdi Juudaa, eikä Juuda vihaa Efraimia. Ja he lentävät länteen päin filistealaisten niskaan, yhdessä he ryöstävät Idän miehiä. Edom ja Mooab joutuvat heidän käsiinsä, ammonilaiset heidän alamaisikseen. Ja Herra vihkii tuhon omaksi Egyptin merenlahden ja vihansa hehkussa kohottaa kätensä Eufrat-virtaa vastaan, lyö sen hajalle seitsemäksi puroksi ja tekee sen kengin kuljettavaksi. Siitä tulee valtatie hänen kansansa jäännökselle, joka on jäljellä Assurissa, niinkuin tuli Israelille silloin, kun se Egyptin maasta lähti."
    - Jesaja 11 -

"Aikojen lopussa on Herran temppelin vuori seisova vahvana, ylimmäisenä vuorista, ja se on oleva korkein kukkuloista, ja sinne virtaavat kansat. Monet pakanakansat lähtevät liikkeelle sanoen: "Tulkaa, nouskaamme Herran vuorelle, Jaakobin Jumalan temppeliin, että hän opettaisi meille teitänsä ja me vaeltaisimme hänen polkujansa; sillä Siionista lähtee laki, Jerusalemista Herran sana." Ja hän tuomitsee monien kansojen kesken, säätää oikeutta väkeville pakanakansoille, kaukaisiin maihin saakka. Niin he takovat miekkansa vantaiksi ja keihäänsä vesureiksi; kansa ei nosta miekkaa kansaa vastaan, eivätkä he enää opettele sotimaan."
    - Miika 4 -