Satuinpa eilen katsomaan uutisen, joka ilahdutti mieltäni. Kun tehdään sitä konkreettista evankeliumia, sen hedelmät ovat hyviä.
Vapaa kirkko on tehnyt todella hyvää ja tärkeää työtä.
”… 2015 voimme ilolla todeta seurakuntien, Suomen Vapaakirkon diakoniatyön ja ViaDia-paikallisyhdistyksien tekevän hyvää ja monipuolista vankila- ja kriminaalityötä useilla eri paikkakunnilla.”
http://www.viadia.fi/vankilatyo/
Tuloksena on ollut että on ollut lähes 160 ohjattavaa ja ainoastaan kaksi heistä on palannut vankilaan takaisin.
”Kurssilla opiskellaan paitsi Raamattua myös käytännöllisiä taitoja, kuten kokkausta, talousasioiden hallintaa ja terveystietoa. Kursseihin sisältyy myös muun muassa liikuntaa.”
”Vankien kuntoutuskurssi aloitetaan vankilassa, mutta oleellista on, ettei vankia jätetä yksin vapautumisenkaan jälkeen.”
http://yle.fi/uutiset/kuopion_malli_ehkaisee_rikoskierretta__vain_kaksi_ohjattavaa_palasi_vankilaan/8168612
http://areena.yle.fi/1-1967382
Toinen vapaiden suuntien edustaja on Pelastus Armeija, jota olen aina arvostanut. http://www.pelastusarmeija.fi/
He eivät pelkää tehdä evankeliumia eläväksi.
Elävää evankeliumia
116
<50
Vastaukset
- hyvähomma
Kiinnitin myös huomiota samaan uutiseen. Hienoa työtä!
- kmnbhgvfrx
Omavanhurskautta!
- kuntaliitos
Totta. Kiinnitit huomiota uutiseen. Et kuitenkaan tiedä onko uutinen totta vai propagandaa. Älä luota uutisiin. Niiden tarkoitus on muokata mielipiteitä ei ainoastaan uutisoida. Psykologiaa.
- TermitKohdilleen
Jos näille ihmisille ei kerrota heidän syntisyydestään Jumalan edessä, ja Jumalan tuolle ongelmalle toteuttamasta ratkaisusta Jeesuksen Kristuksen kärsimyksessä, kuolemassa ja ylösnousemuksessa, niin ei siinä mitään evankeliumia sitten oltu tekemässä. Jos kerrottiin, niin se on tietenkin hyvä asia, mutta on tärkeää ymmärtää, että pelkkä hyvän tekeminen ja lähimmäisten auttaminen EI ole evankeliumin kertomista. Sellaisia asioita voi tehdä myös täysin Jumalan olemassaolon kieltävä ihminen.
”…pelkkä hyvän tekeminen ja lähimmäisten auttaminen EI ole evankeliumin kertomista.”
Totta, evankeliumia eli ilosanomaa tulee viedä kaikkialle. Mutta kun luet vaikka Matteuksen evankeliumia, niin missä kohtaa Jeesus käskee ensin tivata syntejä, ja jos niitä ei tunnusta, jättämään heitteille?
25:35 Sillä minun oli nälkä, ja te annoitte minulle syödä; minun oli jano, ja te annoitte minulle juoda; minä olin outo, ja te otitte minut huoneeseenne;
25:36 minä olin alaston, ja te vaatetitte minut; minä sairastin, ja te kävitte minua katsomassa; minä olin vankeudessa, ja te tulitte minun tyköni.'
Jeesus puhuu tekemistä. Ei hän tässä puhu että tulitteko minut ensin saattamaan synnintuntoon. Eikä sekään riitä että vain puhuu:
25:44 Silloin hekin vastaavat sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä tai janoisena tai outona tai alastonna tai sairaana tai vankeudessa, emmekä sinua palvelleet?'
johon Jeesus vastaa:
25:45 Silloin hän vastaa heille ja sanoo: 'Totisesti minä sanon teille: kaiken, minkä olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle.
Ei siis kertominenkaan riitä, vaan teot ovat elävää evankeliumia!- TermitKohdilleen
mummomuori kirjoitti:
”…pelkkä hyvän tekeminen ja lähimmäisten auttaminen EI ole evankeliumin kertomista.”
Totta, evankeliumia eli ilosanomaa tulee viedä kaikkialle. Mutta kun luet vaikka Matteuksen evankeliumia, niin missä kohtaa Jeesus käskee ensin tivata syntejä, ja jos niitä ei tunnusta, jättämään heitteille?
25:35 Sillä minun oli nälkä, ja te annoitte minulle syödä; minun oli jano, ja te annoitte minulle juoda; minä olin outo, ja te otitte minut huoneeseenne;
25:36 minä olin alaston, ja te vaatetitte minut; minä sairastin, ja te kävitte minua katsomassa; minä olin vankeudessa, ja te tulitte minun tyköni.'
Jeesus puhuu tekemistä. Ei hän tässä puhu että tulitteko minut ensin saattamaan synnintuntoon. Eikä sekään riitä että vain puhuu:
25:44 Silloin hekin vastaavat sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä tai janoisena tai outona tai alastonna tai sairaana tai vankeudessa, emmekä sinua palvelleet?'
johon Jeesus vastaa:
25:45 Silloin hän vastaa heille ja sanoo: 'Totisesti minä sanon teille: kaiken, minkä olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle.
Ei siis kertominenkaan riitä, vaan teot ovat elävää evankeliumia!Jeesus kehottaa kyllä uskovia myös Jumalan tahdon mukaisiin tekoihin. Silti: hyvät teot ovat vain Jumalan evankeliumin VAIKUTUSTA ihmisessä - eivätkä suinkaan evankeliumia sinänsä.
Älä mene tässä harhaan. Näiden termien kanssa tulee oikeasti olla tarkkana. Ei saa luoda sellaista mielikuvaa, että pelkästään hyviä tekoja tekemällä ihminen voisi tulla sovintoon Jumalan kanssa. Niin ei missään tapauksessa ole.
Näillä palstoilla kaikenlaiset asioita aidosti ymmärtämättömät sotkevat erilaisia sanoja ja niiden merkityksiä ihan sekaisin. Hyvä esimerkki on viimeaikoina runsaasti yleistynyt fobia-sanan väärinkäyttö erilaisissa yhteyksissä. Se kaikki on saatanan vaikutusta ihmisessä. Jos olet uskova, sinä et saa ryhtyä samaan vääryyteen. Pidä evankeliumi evankeliumina, ja hyvät teot hyvinä tekoina - älä sotke niitä keskenään, sillä ne eivät ole sama asia. TermitKohdilleen kirjoitti:
Jeesus kehottaa kyllä uskovia myös Jumalan tahdon mukaisiin tekoihin. Silti: hyvät teot ovat vain Jumalan evankeliumin VAIKUTUSTA ihmisessä - eivätkä suinkaan evankeliumia sinänsä.
Älä mene tässä harhaan. Näiden termien kanssa tulee oikeasti olla tarkkana. Ei saa luoda sellaista mielikuvaa, että pelkästään hyviä tekoja tekemällä ihminen voisi tulla sovintoon Jumalan kanssa. Niin ei missään tapauksessa ole.
Näillä palstoilla kaikenlaiset asioita aidosti ymmärtämättömät sotkevat erilaisia sanoja ja niiden merkityksiä ihan sekaisin. Hyvä esimerkki on viimeaikoina runsaasti yleistynyt fobia-sanan väärinkäyttö erilaisissa yhteyksissä. Se kaikki on saatanan vaikutusta ihmisessä. Jos olet uskova, sinä et saa ryhtyä samaan vääryyteen. Pidä evankeliumi evankeliumina, ja hyvät teot hyvinä tekoina - älä sotke niitä keskenään, sillä ne eivät ole sama asia.Sitten kyllä ihmettelen että missä ne hyvät vaikutukset sitten näkyvät? Kyllä se tekemisen kautta vain tulee.
Eli emme voi uskoa tuohon Raamatun kohtaan?:
Mat 25:45 Silloin hän vastaa heille ja sanoo: 'Totisesti minä sanon teille: kaiken, minkä olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle.
Oletko ylipäätään lukenut tuota uutista? Kun aivan ihmeellisiä kirjoittelet.mummomuori kirjoitti:
johon Jeesus vastaa:
Ei siis kertominenkaan riitä, vaan teot ovat elävää evankeliumia!"Ei siis kertominenkaan riitä, vaan teot ovat elävää evankeliumia!"
JUURI NOIN!!- TermitKohdilleen
mummomuori kirjoitti:
Sitten kyllä ihmettelen että missä ne hyvät vaikutukset sitten näkyvät? Kyllä se tekemisen kautta vain tulee.
Eli emme voi uskoa tuohon Raamatun kohtaan?:
Mat 25:45 Silloin hän vastaa heille ja sanoo: 'Totisesti minä sanon teille: kaiken, minkä olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle.
Oletko ylipäätään lukenut tuota uutista? Kun aivan ihmeellisiä kirjoittelet."Sitten kyllä ihmettelen että missä ne hyvät vaikutukset sitten näkyvät"
Sanoinhan, että hyvät teot ovat evankeliumin VAIKUTUSTA. Evankeliumin vastaanottaminen näkyy kyllä muunmuassa ihmisen teoissa - mutta NE TEOT EIVÄT OLE SITÄ EVANKELIUMIA, eikä sellaisten tekojen kohteeksi päässyt ihminen niissä teoissa saa ITSELLEEN evankeliumia. Älä nyt heittäydy typeräksi, vaan lue sanani oikein ja ymmärrä.
"Kyllä se tekemisen kautta vain tulee."
Mikä? Ei pelastus ainakaan. Se tulee yksin ja ainoastaan Jumalan armosta, Jeesuksen tähden. Tämä on äärimmäisen tärkeää käsittää oikein. Jos Jeesus ei olisi kärsimyksessään ja kuolemassaan sovittanut meistä jokaiselle kuuluvaa rangaistusta, tai jos me emme hengessämme usko tuota Jumalan tekoa sovitukseksi omalle syntisyydellemme, YKSIKÄÄN meistä ei voisi pelastua, vaikka tekisi miten paljon tahansa hyviä tekoja. TermitKohdilleen kirjoitti:
"Sitten kyllä ihmettelen että missä ne hyvät vaikutukset sitten näkyvät"
Sanoinhan, että hyvät teot ovat evankeliumin VAIKUTUSTA. Evankeliumin vastaanottaminen näkyy kyllä muunmuassa ihmisen teoissa - mutta NE TEOT EIVÄT OLE SITÄ EVANKELIUMIA, eikä sellaisten tekojen kohteeksi päässyt ihminen niissä teoissa saa ITSELLEEN evankeliumia. Älä nyt heittäydy typeräksi, vaan lue sanani oikein ja ymmärrä.
Mikä? Ei pelastus ainakaan. Se tulee yksin ja ainoastaan Jumalan armosta, Jeesuksen tähden. Tämä on äärimmäisen tärkeää käsittää oikein. Jos Jeesus ei olisi kärsimyksessään ja kuolemassaan sovittanut meistä jokaiselle kuuluvaa rangaistusta, tai jos me emme hengessämme usko tuota Jumalan tekoa sovitukseksi omalle syntisyydellemme, YKSIKÄÄN meistä ei voisi pelastua, vaikka tekisi miten paljon tahansa hyviä tekoja.Kuulostaa aivan siltä että puolustelet sitä, ettei evankeliumi saa näkyä tekoina?
”Sanoinhan, että hyvät teot ovat evankeliumin VAIKUTUSTA…”
Minä kysyin että esim. missä näkyvät niiden joidenkin uskovien teot, jota tälläkin palstalla ahkerasti kirjoittaa?
”TEOT EIVÄT OLE SITÄ EVANKELIUMIA”
Matt. 7:12 Sentähden, kaikki, mitä te tahdotte ihmisten teille tekevän, tehkää myös te samoin heille; sillä tämä on laki ja profeetat.
Jos me kristityt uskomme evankeliumia, niin se näkyy teoissa.
Mark. 10:29. Jeesus sanoi: "Totisesti minä sanon teille: ei ole ketään, joka minun tähteni ja evankeliumin tähden on luopunut talosta tai veljistä tai sisarista tai äidistä tai isästä tai lapsista tai pelloista,
Tekoja Jeesus odotti:
Mark 10:20 Mutta hän sanoi hänelle: "Opettaja, niitä kaikkia minä olen noudattanut nuoruudestani asti." 10:21 Niin Jeesus katsoi häneen ja rakasti häntä ja sanoi hänelle: "Yksi sinulta puuttuu: mene, myy kaikki, mitä sinulla on, ja anna köyhille, niin sinulla on oleva aarre taivaassa; ja tule ja seuraa minua
Mat: 10:43 Mutta näin ei ole teidän kesken, vaan joka teidän keskuudessanne tahtoo suureksi tulla, se olkoon teidän palvelijanne;
10:44 ja joka teidän keskuudessanne tahtoo olla ensimmäinen, se olkoon kaikkien orja.
”Mikä? Ei pelastus ainakaan.”
Emme me ihmiset määrää sitä, kuka pelastuu ja kuka ei. Sen määrää yksin Jumala.
Luuk. 13:30 Ja katso, on viimeisiä, jotka tulevat ensimmäisiksi, ja on ensimmäisiä, jotka tulevat viimeisiksi."
”…tekojen kohteeksi päässyt ihminen niissä teoissa saa ITSELLEEN evankeliumia…”
Kun joku kohtaa hyvää ja sen me sanomme olevan uskomme ja Jeesuksen opetuksien ansiota, niin eikö se herätä kiinnostuksen? Eikö se herätä kuulemaan lisää? Eikö juuri se alusta sitä jotta tuo lähimmäinen saattaa ottaa vastaan niin uskon kuin Jeesuksen opetukset?
Ei Jeesus turhaan opeta mm. rakastamaan vihollistaan. Sen voima on vahvempaa kuin minkään uhkailun tai pelottelun voima.TermitKohdilleen kirjoitti:
"Sitten kyllä ihmettelen että missä ne hyvät vaikutukset sitten näkyvät"
Mikä? Ei pelastus ainakaan. Se tulee yksin ja ainoastaan Jumalan armosta, Jeesuksen tähden. Tämä on äärimmäisen tärkeää käsittää oikein. Jos Jeesus ei olisi kärsimyksessään ja kuolemassaan sovittanut meistä jokaiselle kuuluvaa rangaistusta, tai jos me emme hengessämme usko tuota Jumalan tekoa sovitukseksi omalle syntisyydellemme, YKSIKÄÄN meistä ei voisi pelastua, vaikka tekisi miten paljon tahansa hyviä tekoja.Oletko tietoinen, että harhautat itseäsi pahemman kerran ja yrität harhauttaa muitakin. Jeesus kun nimenomaan sanoo, että joka ei ole auttavainen, "heitetään ikuiseen kärsimykseen". Ja ne hyvää tekevät pelastuvat.
Tämä sana on sama yhä tänä päivänä. Siinä näet ne seikat, jotka vie pelastukseen. Voi verrata Sodomaankin; kaupunki tuhottiin juuri siitä syystä, että kaupungin väki oli liian omahyväinen eikä piitannut vähäosaisista. Kyse on siis äärimmäisen tärkeästä asiasta. Auta tai tuhoudut.- sage8
torre12 kirjoitti:
Oletko tietoinen, että harhautat itseäsi pahemman kerran ja yrität harhauttaa muitakin. Jeesus kun nimenomaan sanoo, että joka ei ole auttavainen, "heitetään ikuiseen kärsimykseen". Ja ne hyvää tekevät pelastuvat.
Tämä sana on sama yhä tänä päivänä. Siinä näet ne seikat, jotka vie pelastukseen. Voi verrata Sodomaankin; kaupunki tuhottiin juuri siitä syystä, että kaupungin väki oli liian omahyväinen eikä piitannut vähäosaisista. Kyse on siis äärimmäisen tärkeästä asiasta. Auta tai tuhoudut.Kyllä näin on jos Matteuksen evankeliumiakin lukee. Jeesus usein kertoi taivaaseen pääsyn kriteereistä , että ne ovat aivan muut kuin pelkkä armo ja hänen ristinkuolemansa. Ihmeellistä , että monet uskovat eivät lue eivätkä ainakaan usko mitä Jeesus kirjoitusten mukaan on sanonut. Eikä hän missään kohtaa sano että myöhemmät ihmiset sitten kumoaa hänen sanansa tai että niitä täydennettäisiin. Myöhemmät ihmiset silti teki näin, miksi, sitä ei kukaan tiedä.
Jos vanki ei palaa poseen ja pääsee aidosti raiteilleen, silloin on varmasti tehty hyvää työtä vaikka Helvetillä ei olisi peloteltu sekuntiakaan. Todellisuudessa vain maalliset tulokset ovat ne jotka yhteiskunnan ja vangin itsensä kannalta jotain varmasti merkkaavat, ja muista voivat uskovaiset tapella keskenään vaikka tukkaa toisiltaan repien jos sellainen tuntuu kauhean tärkeältä.
- atskunatsukoille
sage8 kirjoitti:
Kyllä näin on jos Matteuksen evankeliumiakin lukee. Jeesus usein kertoi taivaaseen pääsyn kriteereistä , että ne ovat aivan muut kuin pelkkä armo ja hänen ristinkuolemansa. Ihmeellistä , että monet uskovat eivät lue eivätkä ainakaan usko mitä Jeesus kirjoitusten mukaan on sanonut. Eikä hän missään kohtaa sano että myöhemmät ihmiset sitten kumoaa hänen sanansa tai että niitä täydennettäisiin. Myöhemmät ihmiset silti teki näin, miksi, sitä ei kukaan tiedä.
Te ateistit ette ymmärrä Raamattua. Erottakaa milloin Jeesus puhui omilleen ja milloin uskomattomille. EI Jeesuksen omille enää tarvitse puhua uskosta ja siitä miten synnit saa anteeksi koska sen he jo tietävät.
atskunatsukoille kirjoitti:
Te ateistit ette ymmärrä Raamattua. Erottakaa milloin Jeesus puhui omilleen ja milloin uskomattomille. EI Jeesuksen omille enää tarvitse puhua uskosta ja siitä miten synnit saa anteeksi koska sen he jo tietävät.
Ymmärrätkö sinä? Vai koskeeko sinua vain ne asiat, jotka sinua miellyttävät? Et taida ymmärtää.
Jeesus puhuu Matt 25 loppuosassa siitä, kun "Ihmisen Poika saapuu kirkkaudessaan" ja kaikkien kansojen ihmiset jaotellaan. Et taida tästä selvitä omilla selityksilläsi ja muiden syyttelyllä. Olet samalla tuomiolla ja sitten katsotaan mm. sinun ja minun teot.- Mt23
torre12 kirjoitti:
Ymmärrätkö sinä? Vai koskeeko sinua vain ne asiat, jotka sinua miellyttävät? Et taida ymmärtää.
Jeesus puhuu Matt 25 loppuosassa siitä, kun "Ihmisen Poika saapuu kirkkaudessaan" ja kaikkien kansojen ihmiset jaotellaan. Et taida tästä selvitä omilla selityksilläsi ja muiden syyttelyllä. Olet samalla tuomiolla ja sitten katsotaan mm. sinun ja minun teot.Olen ihmetellyt samaa - miten "uskoviksi" itsensä luokittelevat ihmiset ovat täysin tietämättömiä Raamatun sanoista ja sanomasta.
sage8 kirjoitti:
Kyllä näin on jos Matteuksen evankeliumiakin lukee. Jeesus usein kertoi taivaaseen pääsyn kriteereistä , että ne ovat aivan muut kuin pelkkä armo ja hänen ristinkuolemansa. Ihmeellistä , että monet uskovat eivät lue eivätkä ainakaan usko mitä Jeesus kirjoitusten mukaan on sanonut. Eikä hän missään kohtaa sano että myöhemmät ihmiset sitten kumoaa hänen sanansa tai että niitä täydennettäisiin. Myöhemmät ihmiset silti teki näin, miksi, sitä ei kukaan tiedä.
"Jeesus usein kertoi taivaaseen pääsyn kriteereistä"
EI 'taivaaseen pääsyn'. Matteuksen evankeliumissa käytetään termiä 'Taivasten valtakunta' joka on synonyymi 'Jumalan valtakunnalle' [valtakunta; > kuningaskunta], se ei tarkoita taivasta. Matteus kirjoitti juutalaisille (ja myös uskossaan nuorille) ja juutalaiset sillon - kuten vielä nykyäänkin välttävät Jumalan nimen lausumista. Käytetään kierto ilmausta (joista taivas on yksi vaihtoehto), taivasten valtakunta (taivas sinua varjelkoon! jne). Jumalan valtakunta tulee kaksivaiheisesti.
Taivas ei ole ihmiselämän päämäärä, Raamatusta sellaista ei löydä, oppi 'taivaaseen pääsystä' tuli kristinuskoon 300-luvulla kirkkoisien mukana kreikkalaisesta filosofiasta, Platonilta. Raamatussa mainitaan taivas noin 700 kohdassa, mutta yhdessäkään niistä ei sanota että ihmisen päämäärä olisi taivaassa. Raamattu myös hyvin selkeästi ilmoittaa että taivas ja maa tulevat tuhoutumaan ja Jumala luo kokonaan uuden maailmankaikkeuden; ja UUDEN MAAN.- kjhuygtre
mummomuori kirjoitti:
johon Jeesus vastaa:
Ei siis kertominenkaan riitä, vaan teot ovat elävää evankeliumia!Mummolle....
On se Jeesus varoittanut valkeunden enkelinä esiintyvistäkin!
SIIS HISTORIASTA SE RIKOLLISEN KRISTINUSKON todellinen herra tunnetaan.
Se, että uskontunnustuksensa kaltaisille opetetaan Jeesuksen evankeliumia paavalilais-luterilaisuuden tulinnoilla, ei ole uskontunnustuksessaan Jumalasta ja ihmisyydestä luopuneille muuta kuin saatanallisuuden namuja!
Aivopestyjen kaltaisuus ei ole Jumalallisuuden ihmisyyttä:
järjettömyydenne:
http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
'Meillä ei ole järkeä'
Ymmärtämättömyydenne:
'Meillä ei ole ymmärrystä'
Ihmisyydestänne luopuminen:
'Me emme kykene täyttämään käskyihin sisältyvää uskon ja ehdottoman rakkauden vaatimusta.'
'Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia.'
'Olemme syntisiä'
Jumalan Valtakunnan kaltaisuudesta luopumisenne:
www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
'Järkemme ei voi käsittää Jumalaa'
"hänestä" herra saatanasta uusi jumala:
http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/15.html
'Synti erottaa meidät elämän lähteestä, Jumalasta.'
Jeesuksen seuraajat ovatkin kristillisiä:
http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/22.html
'Kristitty pysyy kuitenkin syntisenä elämänsä loppuun asti.'
Tuollaisiksi ei Jumala ja Jeesus aivopese ketään.
uskontunnustuksen ja pappilupauksensa kaltaisetkin papitkaan eivät saa Jeesuksen evankeliumia saarnata ja opettaa vaan heidän tulee pysyä paavalilais-luterilaisuuden rikollisuuden opeissa, JOTEN heidän tehtävänä on KOULUTTAA USKONTUNNUSTUKNSA KALTAISIA JUMALASTA JA IHMISYYDESTÄÄN LUOPUNEITA IKUISIA RIKOLLISIA:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Pappi
Pappislupaus
Kirkkojärjestyksen mukaan Pappislupaus menee näin:
"Minä N. N. lupaan kaikkitietävän Jumalan edessä, että toimittaessani pappisvirkaa, jonka olen valmis ottamaan vastaan, tahdon pysyä Jumalan pyhässä sanassa ja siihen perustuvassa evankelis-luterilaisen kirkon tunnustuksessa. En julkisesti julista tai levitä enkä salaisesti edistä tai suosi sitä vastaan sotivia oppeja. Tahdon myös oikein julistaa Jumalan sanaa ja jakaa pyhiä sakramentteja Kristuksen asetuksen mukaan. Tahdon myös oikein julistaa Jumalan sanaaTahdon myös oikein julistaa Jumalan sanaa. Kaikkea tätä tahdon noudattaa niin, että voin vastata siitä Jumalan ja ihmisten edessä. Tähän Jumala minua auttakoon."
Tuon tunnustuksen mukaan pappi ei saa Jeesuksen evankeliumia saarnata vaan paavalilais-luterilaisuuden sopaskaa!
Jumalan palvelemisen tahto on täysin kumottu pappislupauksen tässä lauseessa: "siihen perustuvassa evankelis-luterilaisen kirkon tunnustuksessa"
Ei ihmiset tuollaista virkaa ottaiskaan kun tietää varmuudella rikollisen kristinuskon maailman laajuiset saatanallisuudet; mm miekka sivityksen rikokset ja muutkin tappamiset, tapattamiset, lastenkin raiskaamiset jne törkeydet.
Uskontunnustuksen kaltaiset eivät järjettöminä ymmärrä ja Jumalasta luopuneina uskovaisten tulisi pitäisi lopettaa esiintymästä Jumalan, Jeesuksen ja Pyhän Hengen Nimissä kun eivät HEIDÄN Lain ja oppienkaan mukaan toimi!
Tunnustakaa uskovaisina yhteinen herrannne ja palvelkaan herraanne ja sen herra epäjumalia niiden omissa nimissä; katekismuksineenkin:
herra on herra epäjumala jonka ensimmäistä käskyä ei ole raamatussa.
herra kieltää itseensä uskovia palvelemasta muita kuin häntä jumalana.
herra Luder/Lutherin katekismus; epäjumalan ensimmäinen käsky:
"Minä olen Herra, sinun Jumalasi. Sinulla ei saa olla muita jumalia."
"2 Korinttolaiskirje 12:
7 Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.
8 Tämän tähden olen kolmesti rukoillut Herraa, että se erkanisi minusta."
Huom! Paavali ei raamatun mukaan saanut eroa saatanasta joten se on herranne.
herra epäjumalanne rikollisilleen antama käsky:
Luder/Lutherin kirje 1.8.1521
"Ole syntinen ja tee syntiä rohkeasti, mutta usko vielä rohkeammin. Synti ei erota meitä Hänestä, vaikka sortuisimme haureuteen tai murhaan tuhansia ja tuhansia kertoja päivässä."
käskyn seuraukset:
Lainattua tekstiä:
"Lars Leevi Lestadio oli ruotsalaisen luterilaisen kirkon lähettämä saarnamies joka pakkokäänsi "pakanalliset suomalaiset sivistykseen ja kristinuskoon". Sen opin tulos ja summa näkyy tänään kun satoja, mahdollisesti tuhansia lapsia on raiskattu henkisesti ja/tai ruumiillisesti. Lasten raiskaaminen ruumiillisesti ja/tai henkisesti ei ole koskaan ollut eikä ole suomalaista kansanperinnettä. Moni on tehnyt ruumiillisen ja/tai psyykkisen väkivallaan jälkeen itsemurhan, eli, kyseessä ei ole itsemurha vaan psyykkisen trauman joka johti itsemurhaan on aiheuttanut uhrin pahoinpitelijä. Puhumme siis lapsi/ihmisvihasta ja joukomurhasta. " (IL)
--------------------------------------------
Nuo totuudet eivät uskomalla muutu!
-------------------------------------------- RepeRuutikallo kirjoitti:
Jos vanki ei palaa poseen ja pääsee aidosti raiteilleen, silloin on varmasti tehty hyvää työtä vaikka Helvetillä ei olisi peloteltu sekuntiakaan. Todellisuudessa vain maalliset tulokset ovat ne jotka yhteiskunnan ja vangin itsensä kannalta jotain varmasti merkkaavat, ja muista voivat uskovaiset tapella keskenään vaikka tukkaa toisiltaan repien jos sellainen tuntuu kauhean tärkeältä.
”… ja muista voivat uskovaiset tapella keskenään…”
Tuota, tein aloitteen evankeliumista joten aika tavalla puhutaan uskosta.
Kun puhutaan ”hyvistä hedelmistä”, niin sillä tarkoitetaan juuri tuota. Ei sen tarkoitus ole uskovaisenkaan mielestä käännyttää ketään.
Mutta se jolle tehdään hyvää, voi aikojen saatossa tulla halu ottaa usko vastaan. Se joka on aina vain kohdannut pahaa ja tylyyttä, ja yllättäen kohtaakin aivan jotain muuta, todennäköisesti alkaa jossain vaiheessa ajatella myös niitä omia pahoja tekojaan. Kun puhutaan synnintunnosta, niin tuolloin se on aitoa.
Evankeliumi on ennen kaikkea ilosanomaa. Sanomaa voidaan viedä vaikka ilman sanojakin eteenpäin. Usein onkin niin että niiden sanojen aika on myöhemmin.
Ei hyvä tekemistä voi keneltäkään kieltää.George_L kirjoitti:
EI 'taivaaseen pääsyn'. Matteuksen evankeliumissa käytetään termiä 'Taivasten valtakunta' joka on synonyymi 'Jumalan valtakunnalle' [valtakunta; > kuningaskunta], se ei tarkoita taivasta. Matteus kirjoitti juutalaisille (ja myös uskossaan nuorille) ja juutalaiset sillon - kuten vielä nykyäänkin välttävät Jumalan nimen lausumista. Käytetään kierto ilmausta (joista taivas on yksi vaihtoehto), taivasten valtakunta (taivas sinua varjelkoon! jne). Jumalan valtakunta tulee kaksivaiheisesti.
Taivas ei ole ihmiselämän päämäärä, Raamatusta sellaista ei löydä, oppi 'taivaaseen pääsystä' tuli kristinuskoon 300-luvulla kirkkoisien mukana kreikkalaisesta filosofiasta, Platonilta. Raamatussa mainitaan taivas noin 700 kohdassa, mutta yhdessäkään niistä ei sanota että ihmisen päämäärä olisi taivaassa. Raamattu myös hyvin selkeästi ilmoittaa että taivas ja maa tulevat tuhoutumaan ja Jumala luo kokonaan uuden maailmankaikkeuden; ja UUDEN MAAN.”Taivas ei ole ihmiselämän päämäärä, Raamatusta sellaista ei löydä…”
”Raamattu myös hyvin selkeästi ilmoittaa että taivas ja maa tulevat tuhoutumaan ja Jumala luo kokonaan uuden maailmankaikkeuden; ja UUDEN MAAN.”
Niin, nämä nyt ovat niitä tulkinta kysymyksiä. Jotkut uskovat tuon ”uuden maan ” olevan aivan jotain muuta kuin tämä mikä nyt on. Osa uskoo että tänne maanpäälle luodaan uudet olosuhteet, jossa nykyiset elämän lainalaisuuden kumoutuvat. Jotkut sitten uskovat että maapallo luodaan alusta saakka uudelleen.George_L kirjoitti:
Taivas ei ole ihmiselämän päämäärä, Raamatusta sellaista ei löydä, oppi 'taivaaseen pääsystä' tuli kristinuskoon 300-luvulla kirkkoisien mukana kreikkalaisesta filosofiasta, Platonilta. Raamatussa mainitaan taivas noin 700 kohdassa, mutta yhdessäkään niistä ei sanota että ihmisen päämäärä olisi taivaassa. Raamattu myös hyvin selkeästi ilmoittaa että taivas ja maa tulevat tuhoutumaan ja Jumala luo kokonaan uuden maailmankaikkeuden; ja UUDEN MAAN.>Raamattu myös hyvin selkeästi ilmoittaa että taivas ja maa tulevat tuhoutumaan ja Jumala luo kokonaan uuden maailmankaikkeuden
Tuon kirjoittaja on hyvin selkeästi pureskellut vähän liikaa Palestiinan mainioita sieniä. Maailmankaikkeus pysyy suunnilleen entisellään ainakin muutaman miljardin seuraavan vuoden ajan.mummomuori kirjoitti:
”Taivas ei ole ihmiselämän päämäärä, Raamatusta sellaista ei löydä…”
”Raamattu myös hyvin selkeästi ilmoittaa että taivas ja maa tulevat tuhoutumaan ja Jumala luo kokonaan uuden maailmankaikkeuden; ja UUDEN MAAN.”
Niin, nämä nyt ovat niitä tulkinta kysymyksiä. Jotkut uskovat tuon ”uuden maan ” olevan aivan jotain muuta kuin tämä mikä nyt on. Osa uskoo että tänne maanpäälle luodaan uudet olosuhteet, jossa nykyiset elämän lainalaisuuden kumoutuvat. Jotkut sitten uskovat että maapallo luodaan alusta saakka uudelleen.Niin tulkinnat ovat tulkintoja jonkin kirkon seurakunnan opin läpi, Raamatun opetus asiasta on selkeä.
"Osa uskoo että tänne maanpäälle luodaan uudet olosuhteet, jossa nykyiset elämän lainalaisuuden kumoutuvat."
- Sitä kutsutaan tuhatvuotiseksi kuningaskunnaksi, jolloin Jeesus ja kaikki pyhät hallitsevat Hänen kanssaan tätä maailmaa ja koko luomakunta ennalleen asetetaan, tästä Raamattu kertoo selkeästi.
Kaksi muuta tulkintaa on että, 1000-vuotiskausi on nyt (se on venynyt jo yli 2000-vuotiseksi ja näyttääkö siltä että saatana on sidottu) ja toisen mukaan 1000-vuotiskausi olisi taivaassa, adventistien mukaan siellä kuunnellaan 1000-vuotta Jeesuksen saarnaa ja moitteita kuinka maan päällä olisi pitänyt elää.
"Jotkut sitten uskovat että maapallo luodaan alusta saakka uudelleen."
Niin sanotaanhan että niin tapahtuu lopulta, kun Jumala luo uudet taivaat ja uuden maan, ja uusi Jerusalem laskeutuu uuteen maahan ja Jumala tulee asumaan kansansa keskelle. Tämä vanha maailmankaikkeus väistyy uuden tieltä.
Raamatusta:
"Minä näin UUDET taivaat ja uuden maan, > sillä < ENSIMMÄISET taivaat ja ENSIMMÄINEN maa OLIVAT KADONNEET, eikä merta enää ollut." [Ilm.]
"Ja valtaistuimella istuva sanoi: "Katso, UUDEKSI MINÄ TEEN KAIKKI". " [Ilm.]
"Mutta Herran päivä tulee kuin varas. Silloin taivaat KATOAVAT pauhinalla ja alkuaineet kuumuudesta hajoavat, maa palaa ja kaikki, mitä siihen on tehty." [2. Piet. 3:10 ]
Koska TÄMÄ KAIKKI näin HAJOAA, millaisia teidän tuleekaan olla pyhässä elämässä ja jumalanpelossa odottaessanne ja jouduttaessanne Jumalan päivän tuloa, tuon päivän, jonka voimasta TAIVAAT HEHKUEN HAJOAVAT ja ALKUAINEET KUUMUUDESSA SULAVAT. Mutta Hänen lupauksensa mukaan me odotamme uusia taivaita ja uutta maata, joissa vanhurskaus asuu. [2. piet. 3:11-13]
"MUTTA NYKYISET taivaat ja maa ovat samalla sanalla talletetut tulelle, säästetyt jumalattomain ihmisten tuomion ja kadotuksen päivään." [2. Piet. 3:7 ]
"Sillä katso, MINÄ LUON uudet taivaat ja uuden maan. Entisiä ei enää muisteta, eivätkä ne enää ajatukseen astu; vaan te saatte iloita ja riemuita iankaikkisesti siitä, mitä Minä luon. Sillä katso, iloksi luon Minä Jerusalemin, riemuksi sen kansan." [Jes. 64:17-18]
"Niinkuin UUDET taivaat ja UUSI maa, JOTKA MINÄ TEEN, pysyvät Minun kasvojeni edessä, sanoo Herra, niin pysyy teidän siemenenne ja teidän nimenne." [Jes. 65:22]
.
.
Taivas-opin tulosta ja juutalaisten juurten katkaisemisesta, suosittelen katsomaan:
https://www.youtube.com/watch?v=vkm1eJp2sX8
.
https://www.youtube.com/watch?v=lp4UpWvpQ28- TermitKohdilleen
mummomuori kirjoitti:
Kuulostaa aivan siltä että puolustelet sitä, ettei evankeliumi saa näkyä tekoina?
”Sanoinhan, että hyvät teot ovat evankeliumin VAIKUTUSTA…”
Minä kysyin että esim. missä näkyvät niiden joidenkin uskovien teot, jota tälläkin palstalla ahkerasti kirjoittaa?
”TEOT EIVÄT OLE SITÄ EVANKELIUMIA”
Matt. 7:12 Sentähden, kaikki, mitä te tahdotte ihmisten teille tekevän, tehkää myös te samoin heille; sillä tämä on laki ja profeetat.
Jos me kristityt uskomme evankeliumia, niin se näkyy teoissa.
Mark. 10:29. Jeesus sanoi: "Totisesti minä sanon teille: ei ole ketään, joka minun tähteni ja evankeliumin tähden on luopunut talosta tai veljistä tai sisarista tai äidistä tai isästä tai lapsista tai pelloista,
Tekoja Jeesus odotti:
Mark 10:20 Mutta hän sanoi hänelle: "Opettaja, niitä kaikkia minä olen noudattanut nuoruudestani asti." 10:21 Niin Jeesus katsoi häneen ja rakasti häntä ja sanoi hänelle: "Yksi sinulta puuttuu: mene, myy kaikki, mitä sinulla on, ja anna köyhille, niin sinulla on oleva aarre taivaassa; ja tule ja seuraa minua
Mat: 10:43 Mutta näin ei ole teidän kesken, vaan joka teidän keskuudessanne tahtoo suureksi tulla, se olkoon teidän palvelijanne;
10:44 ja joka teidän keskuudessanne tahtoo olla ensimmäinen, se olkoon kaikkien orja.
”Mikä? Ei pelastus ainakaan.”
Emme me ihmiset määrää sitä, kuka pelastuu ja kuka ei. Sen määrää yksin Jumala.
Luuk. 13:30 Ja katso, on viimeisiä, jotka tulevat ensimmäisiksi, ja on ensimmäisiä, jotka tulevat viimeisiksi."
”…tekojen kohteeksi päässyt ihminen niissä teoissa saa ITSELLEEN evankeliumia…”
Kun joku kohtaa hyvää ja sen me sanomme olevan uskomme ja Jeesuksen opetuksien ansiota, niin eikö se herätä kiinnostuksen? Eikö se herätä kuulemaan lisää? Eikö juuri se alusta sitä jotta tuo lähimmäinen saattaa ottaa vastaan niin uskon kuin Jeesuksen opetukset?
Ei Jeesus turhaan opeta mm. rakastamaan vihollistaan. Sen voima on vahvempaa kuin minkään uhkailun tai pelottelun voima."Kuulostaa aivan siltä että puolustelet sitä, ettei evankeliumi saa näkyä tekoina?"
Siinä tapauksessa kuulossasi - tai pikemminkin luetun ymmärtämisessäsi - on aikalailla toivomisen varaa. En nimittäin ole sanonut enkä tarkoittanut mitään tuon suuntaistakaan. Miten voit edes kirjoittaa tuollaista sen jälkeen, kun minä nimenomaan totesin, että evankeliumin vaikutus näkyy ihmisessä muunmuassa tekoina - kuten kirjoitin viestissäni 22.7.2015 19:49.
Siitä huolimatta, että evankeliumi mm. VAIKUTTAA ihmisessä hyviä tekoja, on edelleen äärimmäisen tärkeää ymmärtää ja muistaa, että ihmisen TEOT eivät ole YHTÄKUIN evankeliumi. Kuten kertaalleen jo totesin, hyviä tekoja voi tehdä sellainenkin ihminen, joka ei ole koskaan kuullutkaan evankeliumia.
"Minä kysyin että esim. missä näkyvät niiden joidenkin uskovien teot, jota tälläkin palstalla ahkerasti kirjoittaa?"
Mistä minä sen tietäisin? Enhän minä tunne ketään täällä kirjoittavia ihmisiä, ja vaikka tuntisinkin, en kykene arvioimaan, mikä ihmisen hyvä teko on evankeliumin vaikuttamaa, ja mikä jotain muuta.
"Jos me kristityt uskomme evankeliumia, niin se näkyy teoissa."
Kyllä, mutta ne teot eivät ole evankeliumi.
"Tekoja Jeesus odotti:"
Ei, vaan Hän odottaa meissä sitä USKOA, joka sitten vaikuttaa meissä muunmuassa Jumalan tahdon mukaisia tekoja. Näiden kahden asian välinen ero on äärimmäisen tärkeää ymmärtää.
"Emme me ihmiset määrää sitä, kuka pelastuu ja kuka ei. Sen määrää yksin Jumala."
OIenko väittänyt, että määräisimme?
"Kun joku kohtaa hyvää ja sen me sanomme olevan uskomme ja Jeesuksen opetuksien ansiota, niin eikö se herätä kiinnostuksen?"
Mahdollisesti, mutta jos hyvää tekevällä ihmisellä ei itsellään ole evankeliumia, ei hänellä ole sitä toisellekaan annettavaksi. Hyviä tekoja kun voi tehdä sellainenkin ihminen, jolla ei evankeliumia ole. Evankeliumi on siis evankeliumi, ja teot ovat tekoja. Edellinen herättää joskus jälkimmäisiä, mutta jälkimmäiset eivät ole yhtäkuin edellinen.
"Eikö se herätä kuulemaan lisää?"
Ei aina. Esim. totuus ihmisen syntisyydestä Jumalan edessä voi olla niin vaikea asia vastaanotettavaksi, että ihminen on valmis mihin tahansa välttyäkseen kuulemasta sitä. Tämähän nähdään palstan ateisteistakin. Siitä huolimatta myös totuus ihmisen syntisyydestä ON osa evankeliumia. Vain totuus voi johdattaa ihmisen vapautumaan todellisesti siitä syntisyydestä, mikä todellisesti on osa häntä itseään. Jos tämä totuus kiistetään tai se peitellään jonkinlaisen "rakastamiseksi" kutsutun valheen alle, siinä tehdään syntiselle ihmiselle aivan valtava karhunpalvelus. TermitKohdilleen kirjoitti:
"Kuulostaa aivan siltä että puolustelet sitä, ettei evankeliumi saa näkyä tekoina?"
Siinä tapauksessa kuulossasi - tai pikemminkin luetun ymmärtämisessäsi - on aikalailla toivomisen varaa. En nimittäin ole sanonut enkä tarkoittanut mitään tuon suuntaistakaan. Miten voit edes kirjoittaa tuollaista sen jälkeen, kun minä nimenomaan totesin, että evankeliumin vaikutus näkyy ihmisessä muunmuassa tekoina - kuten kirjoitin viestissäni 22.7.2015 19:49.
Siitä huolimatta, että evankeliumi mm. VAIKUTTAA ihmisessä hyviä tekoja, on edelleen äärimmäisen tärkeää ymmärtää ja muistaa, että ihmisen TEOT eivät ole YHTÄKUIN evankeliumi. Kuten kertaalleen jo totesin, hyviä tekoja voi tehdä sellainenkin ihminen, joka ei ole koskaan kuullutkaan evankeliumia.
"Minä kysyin että esim. missä näkyvät niiden joidenkin uskovien teot, jota tälläkin palstalla ahkerasti kirjoittaa?"
Mistä minä sen tietäisin? Enhän minä tunne ketään täällä kirjoittavia ihmisiä, ja vaikka tuntisinkin, en kykene arvioimaan, mikä ihmisen hyvä teko on evankeliumin vaikuttamaa, ja mikä jotain muuta.
Ei, vaan Hän odottaa meissä sitä USKOA, joka sitten vaikuttaa meissä muunmuassa Jumalan tahdon mukaisia tekoja. Näiden kahden asian välinen ero on äärimmäisen tärkeää ymmärtää.
"Emme me ihmiset määrää sitä, kuka pelastuu ja kuka ei. Sen määrää yksin Jumala."
"Kun joku kohtaa hyvää ja sen me sanomme olevan uskomme ja Jeesuksen opetuksien ansiota, niin eikö se herätä kiinnostuksen?"
Mahdollisesti, mutta jos hyvää tekevällä ihmisellä ei itsellään ole evankeliumia, ei hänellä ole sitä toisellekaan annettavaksi. Hyviä tekoja kun voi tehdä sellainenkin ihminen, jolla ei evankeliumia ole. Evankeliumi on siis evankeliumi, ja teot ovat tekoja. Edellinen herättää joskus jälkimmäisiä, mutta jälkimmäiset eivät ole yhtäkuin edellinen.
Ei aina. Esim. totuus ihmisen syntisyydestä Jumalan edessä voi olla niin vaikea asia vastaanotettavaksi, että ihminen on valmis mihin tahansa välttyäkseen kuulemasta sitä. Tämähän nähdään palstan ateisteistakin. Siitä huolimatta myös totuus ihmisen syntisyydestä ON osa evankeliumia. Vain totuus voi johdattaa ihmisen vapautumaan todellisesti siitä syntisyydestä, mikä todellisesti on osa häntä itseään. Jos tämä totuus kiistetään tai se peitellään jonkinlaisen "rakastamiseksi" kutsutun valheen alle, siinä tehdään syntiselle ihmiselle aivan valtava karhunpalvelus.Olisi kiva, jos teot näkyisivät kaikilla uskovilla. Nyt on vaan niin, että hyvien tekojen eikä uskovien merkkejen perusteella erota uskovaa ateistista.
TermitKohdilleen kirjoitti:
"Kuulostaa aivan siltä että puolustelet sitä, ettei evankeliumi saa näkyä tekoina?"
Ei aina. Esim. totuus ihmisen syntisyydestä Jumalan edessä voi olla niin vaikea asia vastaanotettavaksi, että ihminen on valmis mihin tahansa välttyäkseen kuulemasta sitä. Tämähän nähdään palstan ateisteistakin. Siitä huolimatta myös totuus ihmisen syntisyydestä ON osa evankeliumia. Vain totuus voi johdattaa ihmisen vapautumaan todellisesti siitä syntisyydestä, mikä todellisesti on osa häntä itseään. Jos tämä totuus kiistetään tai se peitellään jonkinlaisen "rakastamiseksi" kutsutun valheen alle, siinä tehdään syntiselle ihmiselle aivan valtava karhunpalvelus.”En nimittäin ole sanonut enkä tarkoittanut mitään tuon suuntaistakaan…”
Erittäin hyvä sillä kirjoituksesi on iin täynnä negatiivisuutta kaikenlaista tekemistä kohtaan, joten ei kai ihme että herää kummastus asiasta.
Luuk. 6:45
Hyvä ihminen tuo sydämensä hyvän runsaudesta esiin hyvää, ja paha tuo pahastansa esiin pahaa; sillä sydämen kyllyydestä suu puhuu.
”…mutta jos hyvää tekevällä ihmisellä ei itsellään ole evankeliumia…”
Eli katsoko että kristityllä uskovalla ei sellaista ole? Tässä kun keskiössä on ”me” – kaikki kristityt ja uskovat.
Jaakobin kirje:
:22 Mutta olkaa sanan tekijöitä, eikä vain sen kuulijoita, pettäen itsenne.
1:23 Sillä jos joku on sanan kuulija eikä sen tekijä, niin hän on miehen kaltainen, joka katselee kuvastimessa luonnollisia kasvojaan;
1:24 hän katselee itseään, lähtee pois ja unhottaa heti, millainen hän oli.
1:25 Mutta joka katsoo täydelliseen lakiin, vapauden lakiin, ja pysyy siinä, eikä ole muistamaton kuulija, vaan todellinen tekijä, hän on oleva autuas tekemisessään.
”…tai se peitellään jonkinlaisen "rakastamiseksi" kutsutun valheen alle…”
Room. 12:20
Vaan "jos vihamiehelläsi on nälkä, ruoki häntä, jos hänellä on jano, juota häntä, sillä näin tehden sinä kokoat tulisia hiiliä hänen päänsä päälle."
Ymmärtäkö mitä tuossa koetetaan sanoa?
Ja niin, en pilkkaisi tai väheksyisi Jumalaa:
1Joh. 4:10
Siinä on rakkaus - ei siinä, että me rakastimme Jumalaa, vaan siinä, että hän rakasti meitä ja lähetti Poikansa meidän syntiemme sovitukseksi.- TermitKohdilleen
mummomuori kirjoitti:
”En nimittäin ole sanonut enkä tarkoittanut mitään tuon suuntaistakaan…”
Erittäin hyvä sillä kirjoituksesi on iin täynnä negatiivisuutta kaikenlaista tekemistä kohtaan, joten ei kai ihme että herää kummastus asiasta.
Luuk. 6:45
Hyvä ihminen tuo sydämensä hyvän runsaudesta esiin hyvää, ja paha tuo pahastansa esiin pahaa; sillä sydämen kyllyydestä suu puhuu.
”…mutta jos hyvää tekevällä ihmisellä ei itsellään ole evankeliumia…”
Eli katsoko että kristityllä uskovalla ei sellaista ole? Tässä kun keskiössä on ”me” – kaikki kristityt ja uskovat.
Jaakobin kirje:
:22 Mutta olkaa sanan tekijöitä, eikä vain sen kuulijoita, pettäen itsenne.
1:23 Sillä jos joku on sanan kuulija eikä sen tekijä, niin hän on miehen kaltainen, joka katselee kuvastimessa luonnollisia kasvojaan;
1:24 hän katselee itseään, lähtee pois ja unhottaa heti, millainen hän oli.
1:25 Mutta joka katsoo täydelliseen lakiin, vapauden lakiin, ja pysyy siinä, eikä ole muistamaton kuulija, vaan todellinen tekijä, hän on oleva autuas tekemisessään.
”…tai se peitellään jonkinlaisen "rakastamiseksi" kutsutun valheen alle…”
Room. 12:20
Vaan "jos vihamiehelläsi on nälkä, ruoki häntä, jos hänellä on jano, juota häntä, sillä näin tehden sinä kokoat tulisia hiiliä hänen päänsä päälle."
Ymmärtäkö mitä tuossa koetetaan sanoa?
Ja niin, en pilkkaisi tai väheksyisi Jumalaa:
1Joh. 4:10
Siinä on rakkaus - ei siinä, että me rakastimme Jumalaa, vaan siinä, että hän rakasti meitä ja lähetti Poikansa meidän syntiemme sovitukseksi."Erittäin hyvä sillä kirjoituksesi on iin täynnä negatiivisuutta kaikenlaista tekemistä kohtaan, joten ei kai ihme että herää kummastus asiasta. "
Olen nyt jo useampaan kertaan todennut, että EVANKELIUMI VAIKUTTAA USKOVASSA IHMISESSÄ MUUN MUASSA JUMALAN TAHDON MUKAISIA TEKOJA. Missä kohtaa tuota ajatusta sinä näet "negatiivisuutta kaikenlaista tekemistä kohtaan"?
Sinun on ymmärrettävä, että kaikki ihmisen hyvät teot EIVÄT ole evankeliumin vaikuttamaa. Ihminen voi tehdä vaikka miten paljon hyviä tekoja, mutta jäädä silti Jumalan edessä syntiseksi ja kadotetuksi, mikäli hän ei suostu tunnustamaan syntiään ja uskomaan sitä Jeesuksen kärsimyksessä ja kuolemassa sovitetuksi.
Evankeliumi on Jumalan ilosanoma ihmiselle - ilosanoma, joka sisältää sekä totuuden ihmisen syntisyydestä Jumalan edessä että lupauksen tuon synnin sovituksesta ihmiseksi tulleessa Jumalan Pojassa. TÄMÄ on evankeliumia - eivät MITKÄÄN teot, mitä ihminen tekee, tekipä hän niitä mistä motiivista tahansa!
Negatiivisuus on omissa ajatuksissasi. Olisiko sinua aina vain kiitettävä ja ylistettävä kaikista vääristäkin väittämistäsi? En aio ryhtyä sellaiseen. Olet koko ajan väärässä väittäessäsi evankeliumin olevan yhtä kuin ihmisen tekoja. Tuota valhettasi et saa minua hyväksymään, vaikka siteeraisit koko Raamatun typeriin viesteihisi.
Jos ihminen saa sairauteensa lääkettä, joka tehoaa ja poistaa sairauden niin, että ihminen kykenee tekemään asioita joita sen sairauden vuoksi ei voinut tehdä, niin väitätkö sinä silloinkin niiden ASIOIDEN TEKEMISEN parantaneen sen sairauden? Et varmasti voi väittää mitään niin hullua. Se LÄÄKEhän sen paranemisen sai aikaan, ja näin mahdollisti myös niiden tekojen tekemisen. Samasta asiasta on kyse siinä, kun evankeliumi saa vaikuttaa ihmisessä Jumalan tahdon mukaisia tekoja. Tässä ketjussasi sinä kuitenkin koko ajan väität, että ne ihmisen teot ovat ratkaiseva asia, ikäänkuin ne kykenisivät parantamaan sen sairauden, eli ihmisen syntisyyden. Et käsitä alkuunkaan, miten väärässä olet tuollaista väittäessäsi.
Minua harmittaa suunnattomasti, millaista sontaa sinä täällä uskovana ihmisenä esiintyen väität niille lukijoillesi, jotka ehkä aralla sydämellä ovat etsimässä totuutta, ja luulevat löytäneensä sen sinun valheissasi. Tajuan kyllä, että sinua ei voisi vähempää kiinnostaa minun harmitukseni. Kunpa sinäkin käsittäisit, millaista vahinkoa teet sekä noille etsijöille että omalle sielullesi esittäessäsi valheitasi. TermitKohdilleen kirjoitti:
"Erittäin hyvä sillä kirjoituksesi on iin täynnä negatiivisuutta kaikenlaista tekemistä kohtaan, joten ei kai ihme että herää kummastus asiasta. "
Olen nyt jo useampaan kertaan todennut, että EVANKELIUMI VAIKUTTAA USKOVASSA IHMISESSÄ MUUN MUASSA JUMALAN TAHDON MUKAISIA TEKOJA. Missä kohtaa tuota ajatusta sinä näet "negatiivisuutta kaikenlaista tekemistä kohtaan"?
Sinun on ymmärrettävä, että kaikki ihmisen hyvät teot EIVÄT ole evankeliumin vaikuttamaa. Ihminen voi tehdä vaikka miten paljon hyviä tekoja, mutta jäädä silti Jumalan edessä syntiseksi ja kadotetuksi, mikäli hän ei suostu tunnustamaan syntiään ja uskomaan sitä Jeesuksen kärsimyksessä ja kuolemassa sovitetuksi.
Evankeliumi on Jumalan ilosanoma ihmiselle - ilosanoma, joka sisältää sekä totuuden ihmisen syntisyydestä Jumalan edessä että lupauksen tuon synnin sovituksesta ihmiseksi tulleessa Jumalan Pojassa. TÄMÄ on evankeliumia - eivät MITKÄÄN teot, mitä ihminen tekee, tekipä hän niitä mistä motiivista tahansa!
Negatiivisuus on omissa ajatuksissasi. Olisiko sinua aina vain kiitettävä ja ylistettävä kaikista vääristäkin väittämistäsi? En aio ryhtyä sellaiseen. Olet koko ajan väärässä väittäessäsi evankeliumin olevan yhtä kuin ihmisen tekoja. Tuota valhettasi et saa minua hyväksymään, vaikka siteeraisit koko Raamatun typeriin viesteihisi.
Jos ihminen saa sairauteensa lääkettä, joka tehoaa ja poistaa sairauden niin, että ihminen kykenee tekemään asioita joita sen sairauden vuoksi ei voinut tehdä, niin väitätkö sinä silloinkin niiden ASIOIDEN TEKEMISEN parantaneen sen sairauden? Et varmasti voi väittää mitään niin hullua. Se LÄÄKEhän sen paranemisen sai aikaan, ja näin mahdollisti myös niiden tekojen tekemisen. Samasta asiasta on kyse siinä, kun evankeliumi saa vaikuttaa ihmisessä Jumalan tahdon mukaisia tekoja. Tässä ketjussasi sinä kuitenkin koko ajan väität, että ne ihmisen teot ovat ratkaiseva asia, ikäänkuin ne kykenisivät parantamaan sen sairauden, eli ihmisen syntisyyden. Et käsitä alkuunkaan, miten väärässä olet tuollaista väittäessäsi.
Minua harmittaa suunnattomasti, millaista sontaa sinä täällä uskovana ihmisenä esiintyen väität niille lukijoillesi, jotka ehkä aralla sydämellä ovat etsimässä totuutta, ja luulevat löytäneensä sen sinun valheissasi. Tajuan kyllä, että sinua ei voisi vähempää kiinnostaa minun harmitukseni. Kunpa sinäkin käsittäisit, millaista vahinkoa teet sekä noille etsijöille että omalle sielullesi esittäessäsi valheitasi.Tuota, kun väitän että evankeliumi vaikuttaa siihen että se näkyy teoissamme ja teot ovat samaa evankeliumia eli sanomaa eteenpäin muille, sinä et hyväksy sitä.
Kuitenkin alleviivaat tätä: ”EVANKELIUMI VAIKUTTAA USKOVASSA…”ja minä tässä kyselen että miksi teot sitten eivät seuraa joillakin uskovilla.
”Sinun on ymmärrettävä, että kaikki ihmisen hyvät teot EIVÄT…”
Juu, olen tuossa sanonut että juuri näin on. Silti niitäkin tekoja saa olla, ei ole kielleltyä
”Olet koko ajan väärässä väittäessäsi evankeliumin olevan yhtä kuin ihmisen tekoja.”
No, jos Raamatussa opetetaan näin, niin ehkä Raamattu on väärässä ja etenkin Jeesus oli väärässä opettaessaan näin?- TermitKohdilleen
mummomuori kirjoitti:
Tuota, kun väitän että evankeliumi vaikuttaa siihen että se näkyy teoissamme ja teot ovat samaa evankeliumia eli sanomaa eteenpäin muille, sinä et hyväksy sitä.
Kuitenkin alleviivaat tätä: ”EVANKELIUMI VAIKUTTAA USKOVASSA…”ja minä tässä kyselen että miksi teot sitten eivät seuraa joillakin uskovilla.
”Sinun on ymmärrettävä, että kaikki ihmisen hyvät teot EIVÄT…”
Juu, olen tuossa sanonut että juuri näin on. Silti niitäkin tekoja saa olla, ei ole kielleltyä
”Olet koko ajan väärässä väittäessäsi evankeliumin olevan yhtä kuin ihmisen tekoja.”
No, jos Raamatussa opetetaan näin, niin ehkä Raamattu on väärässä ja etenkin Jeesus oli väärässä opettaessaan näin?"kun väitän että evankeliumi vaikuttaa siihen että se näkyy teoissamme ja teot ovat samaa evankeliumia eli sanomaa eteenpäin muille, sinä et hyväksy sitä."
En tietenkään hyväksy, koska evankeliumi ei ole ihmisen tekoa. Evankeliumi on Jumalan teko ihmiselle. Se sisältää sekä 1) Jumalan ilmoittaman totuuden syntisen ihmisen tilasta ja asemasta Jumalan edessä, että 2) Jumalan lupauksen siitä, miten JUMALA tuosta ihmisen tilasta ja asemasta seuraavan ongelman (eli ihmisen kadotukseen kuulumisen) on ratkaissut. MITÄÄN MUUTA evankeliumi EI OLE, ja kummassakaan noista kahdesta asiasta ei ole kyse MISTÄÄN ihmisen tekemästä asiasta!!!
Tuo ilmoitus VOI vastaanotettuna VAIKUTTAA ihmisessä monenlaisia muutoksia, joista yhtenä ovat tietenkin Jumalan tahdon mukaiset teot, mutta edelleenkään NE TEOT EIVÄT OLE EVANKELIUMIA!!!
Virheesi on se, että käytät täysin väärää SANAA kuvaamaan sinänsä oikeaa asiaa. Näin tehdessäsi halvennat täydellisesti evankeliumi -sanan sisällön ja merkityksen. Tuolla valheellasi sinä yrität muuttaa JUMALAN TEON joksikin IHMISEN tekemäksi teoksi. Näin ei missään tapauksessa voi olla. Koko ajatuskin on törkeää Jumalan tekojen PILKKAAMISTA, ja Hänen tekonsa täydellistä väärin ymmärtämistä!!!
"Kuitenkin alleviivaat tätä: ”EVANKELIUMI VAIKUTTAA USKOVASSA…”ja minä tässä kyselen että miksi teot sitten eivät seuraa joillakin uskovilla."
Evankeliumi VAIKUTTAA ihmisessä myös tekoja, mutta evankeliumi ei sinänsä OLE ihmisen teko!!! Ymmärrä nyt jo vähitellen noiden asioiden ero!!! Ihmisen teot ovat ihmisen tekoja ja sillä siisti!!! Niiden VAIKUTTIMENA voi olla myös evankeliumin vastaanottamisesta ihmisessä seuraava mielenmuutos, mutta EI VÄLTTÄMÄTTÄ OLE, sillä hyviin tekoihin kykenevät sellaisetkin ihmiset, jotka eivät ole koskaan kuulleetkaan evankeliumia, tai jotka ovat tahtoneet torjua sen sisältämät Jumalan ilmoitukset!
Evankeliumilla on ihmisessä tärkeämpiäkin vaikutuksia, kuin vain Jumalan mielen mukaiset teot. Kaikkein tärkein vaikutus on juuri se MIELENMUUTOS, mikä tapahtuu, kun ihminen ensin tahtoo uskoa, ja sitten saa Jumalalta kyvyn uskoa. Tässä muutoksessa ihminen syntyy uudelleen, ts. tulee Jumalan lapseksi. Tuossakaan ei ole kyse ihmisen teosta kuin korkeintaan sen verran, että ihminen valitsee olla vastustamatta evankeliumin ilmoitusta!
" ”Sinun on ymmärrettävä, että kaikki ihmisen hyvät teot EIVÄT…”
Juu, olen tuossa sanonut että juuri näin on. Silti niitäkin tekoja saa olla, ei ole kielleltyä"
Olenko minä väittänyt joidenkin ihmisten hyvien (ts. Jumalan tahdon mukaisten) tekojen olevan kiellettyjä?! En todellakaan ole. Tämä on säälittävää yritystäsi esittää omia valheitasi minun väitteikseni. Näin toimien yrität sotkea asian vieläkin enemmän sekaisin kuin mitä olet jo sotkenut vääriä termejä käyttäessäsi.
" ”Olet koko ajan väärässä väittäessäsi evankeliumin olevan yhtä kuin ihmisen tekoja.”
No, jos Raamatussa opetetaan näin, niin ehkä Raamattu on väärässä ja etenkin Jeesus oli väärässä opettaessaan näin?"
Raamatussa ei takuulla missään kohdassa opeteta EVANKELIUMIN olevan ihmisen teko!!!! Kaikki tuollaiseksi opetukseksi tulkitsemasi kohdat ovat pelkästään omaa yritystäsi vääntää Jumalan sanan sisältö omiksi valheiksesi. TermitKohdilleen kirjoitti:
Jeesus kehottaa kyllä uskovia myös Jumalan tahdon mukaisiin tekoihin. Silti: hyvät teot ovat vain Jumalan evankeliumin VAIKUTUSTA ihmisessä - eivätkä suinkaan evankeliumia sinänsä.
Näillä palstoilla kaikenlaiset asioita aidosti ymmärtämättömät sotkevat erilaisia sanoja ja niiden merkityksiä ihan sekaisin. Hyvä esimerkki on viimeaikoina runsaasti yleistynyt fobia-sanan väärinkäyttö erilaisissa yhteyksissä. Se kaikki on saatanan vaikutusta ihmisessä. Jos olet uskova, sinä et saa ryhtyä samaan vääryyteen. Pidä evankeliumi evankeliumina, ja hyvät teot hyvinä tekoina - älä sotke niitä keskenään, sillä ne eivät ole sama asia.Teot ovat vain uskon hedelmä - jos tekoja ei ole , ei ole uskoakaan.
Jaakobin kirje:
2:18 Joku ehkä sanoo: "Sinulla on usko, ja minulla on teot"; näytä sinä minulle uskosi ilman tekoja, niin minä teoistani näytän sinulle uskon.pertsa2012 kirjoitti:
Teot ovat vain uskon hedelmä - jos tekoja ei ole , ei ole uskoakaan.
Jaakobin kirje:
2:18 Joku ehkä sanoo: "Sinulla on usko, ja minulla on teot"; näytä sinä minulle uskosi ilman tekoja, niin minä teoistani näytän sinulle uskon.Ihmisen teot eli USKON hedelmät ,seuraavat häntä myös viimeiselle tuomiolle :
Ilmestyskirja:
20:12 Ja minä näin kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä, ja kirjat avattiin; ja avattiin toinen kirja, joka on elämän kirja; ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli kirjoitettu, TEKOJENSA mukaan.
20:13 Ja meri antoi ne kuolleet, jotka siinä olivat, ja Kuolema ja Tuonela antoivat ne kuolleet, jotka niissä olivat, ja heidät tuomittiin, kukin TEKOJENSA mukaan.
22:12 Katso, minä tulen pian, ja minun palkkani on minun kanssani, antaakseni kullekin hänen TEKOJENSA mukaan.TermitKohdilleen kirjoitti:
"kun väitän että evankeliumi vaikuttaa siihen että se näkyy teoissamme ja teot ovat samaa evankeliumia eli sanomaa eteenpäin muille, sinä et hyväksy sitä."
En tietenkään hyväksy, koska evankeliumi ei ole ihmisen tekoa. Evankeliumi on Jumalan teko ihmiselle. Se sisältää sekä 1) Jumalan ilmoittaman totuuden syntisen ihmisen tilasta ja asemasta Jumalan edessä, että 2) Jumalan lupauksen siitä, miten JUMALA tuosta ihmisen tilasta ja asemasta seuraavan ongelman (eli ihmisen kadotukseen kuulumisen) on ratkaissut. MITÄÄN MUUTA evankeliumi EI OLE, ja kummassakaan noista kahdesta asiasta ei ole kyse MISTÄÄN ihmisen tekemästä asiasta!!!
Tuo ilmoitus VOI vastaanotettuna VAIKUTTAA ihmisessä monenlaisia muutoksia, joista yhtenä ovat tietenkin Jumalan tahdon mukaiset teot, mutta edelleenkään NE TEOT EIVÄT OLE EVANKELIUMIA!!!
Virheesi on se, että käytät täysin väärää SANAA kuvaamaan sinänsä oikeaa asiaa. Näin tehdessäsi halvennat täydellisesti evankeliumi -sanan sisällön ja merkityksen. Tuolla valheellasi sinä yrität muuttaa JUMALAN TEON joksikin IHMISEN tekemäksi teoksi. Näin ei missään tapauksessa voi olla. Koko ajatuskin on törkeää Jumalan tekojen PILKKAAMISTA, ja Hänen tekonsa täydellistä väärin ymmärtämistä!!!
"Kuitenkin alleviivaat tätä: ”EVANKELIUMI VAIKUTTAA USKOVASSA…”ja minä tässä kyselen että miksi teot sitten eivät seuraa joillakin uskovilla."
Evankeliumi VAIKUTTAA ihmisessä myös tekoja, mutta evankeliumi ei sinänsä OLE ihmisen teko!!! Ymmärrä nyt jo vähitellen noiden asioiden ero!!! Ihmisen teot ovat ihmisen tekoja ja sillä siisti!!! Niiden VAIKUTTIMENA voi olla myös evankeliumin vastaanottamisesta ihmisessä seuraava mielenmuutos, mutta EI VÄLTTÄMÄTTÄ OLE, sillä hyviin tekoihin kykenevät sellaisetkin ihmiset, jotka eivät ole koskaan kuulleetkaan evankeliumia, tai jotka ovat tahtoneet torjua sen sisältämät Jumalan ilmoitukset!
Evankeliumilla on ihmisessä tärkeämpiäkin vaikutuksia, kuin vain Jumalan mielen mukaiset teot. Kaikkein tärkein vaikutus on juuri se MIELENMUUTOS, mikä tapahtuu, kun ihminen ensin tahtoo uskoa, ja sitten saa Jumalalta kyvyn uskoa. Tässä muutoksessa ihminen syntyy uudelleen, ts. tulee Jumalan lapseksi. Tuossakaan ei ole kyse ihmisen teosta kuin korkeintaan sen verran, että ihminen valitsee olla vastustamatta evankeliumin ilmoitusta!
" ”Sinun on ymmärrettävä, että kaikki ihmisen hyvät teot EIVÄT…”
Juu, olen tuossa sanonut että juuri näin on. Silti niitäkin tekoja saa olla, ei ole kielleltyä"
Olenko minä väittänyt joidenkin ihmisten hyvien (ts. Jumalan tahdon mukaisten) tekojen olevan kiellettyjä?! En todellakaan ole. Tämä on säälittävää yritystäsi esittää omia valheitasi minun väitteikseni. Näin toimien yrität sotkea asian vieläkin enemmän sekaisin kuin mitä olet jo sotkenut vääriä termejä käyttäessäsi.
" ”Olet koko ajan väärässä väittäessäsi evankeliumin olevan yhtä kuin ihmisen tekoja.”
No, jos Raamatussa opetetaan näin, niin ehkä Raamattu on väärässä ja etenkin Jeesus oli väärässä opettaessaan näin?"
Raamatussa ei takuulla missään kohdassa opeteta EVANKELIUMIN olevan ihmisen teko!!!! Kaikki tuollaiseksi opetukseksi tulkitsemasi kohdat ovat pelkästään omaa yritystäsi vääntää Jumalan sanan sisältö omiksi valheiksesi.”…ilmoitus VOI vastaanotettuna VAIKUTTAA…” ja ”….mutta EI VÄLTTÄMÄTTÄ OLE…”
Enpä ole ennen noin ponnekasta puolustelua kuullut sille, miksi ei tee tai halua tehdä hyvää. Ei edes uskovana joka mielestään on ottanut evankeliumin vastaan sekä Jumalan rakkauden.
”Raamatussa ei takuulla missään kohdassa opeteta EVANKELIUMIN olevan ihmisen teko!!!!”
Eikä edes siinä että meitä kehotettiin julistamaan sitä sekä elämään sen mukaan? Eikä missään nimessä kerrottava teoista mitään?
Matt. 26:13
Totisesti minä sanon teille: missä ikinä kaikessa maailmassa tätä evankeliumia saarnataan, siellä sekin, minkä hän teki, on mainittava hänen muistoksensa."
Luuk. 4:18
"Herran Henki on minun päälläni, sillä hän on voidellut minut julistamaan evankeliumia köyhille; hän on lähettänyt minut saarnaamaan vangituille vapautusta ja sokeille näkönsä saamista, päästämään sorretut vapauteen,
Niin, että ei se mitään, vaikkei usko näy mitenkään, eikä johda minkäänlaisiin hyviin sydämen tekoihin? Nehän ovat vain haitallisia ihmisen tekoja.
Matteuksen evankeliumi:
7:20 Niin te siis tunnette heidät heidän hedelmistään.
7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
7:22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
7:23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät.' t
7:24 Sentähden on jokainen, joka kuulee nämä minun sanani ja tekee niiden mukaan, verrattava ymmärtäväiseen mieheen, joka huoneensa kalliolle rakensi.
No, ehkä mieluummin luen Raamatusta Jeesuksen opetuksia kuin ihmisen perin kummallisia teologisia perusteluita sille, miksi ei voi tuottaa niitä hyviä hedelmiä.- TermitKohdilleen
pertsa2012 kirjoitti:
Teot ovat vain uskon hedelmä - jos tekoja ei ole , ei ole uskoakaan.
Jaakobin kirje:
2:18 Joku ehkä sanoo: "Sinulla on usko, ja minulla on teot"; näytä sinä minulle uskosi ilman tekoja, niin minä teoistani näytän sinulle uskon."Teot ovat vain uskon hedelmä - jos tekoja ei ole , ei ole uskoakaan."
Tottakai ovat, enhän ole muuta väittänytkään. Siitä huolimatta ihminen ei TEE EVANKELIUMIA eikä hän myöskään TEE USKOA. Ne ovat kumpikin yksinomaan Jumalan tekoa. Ensimmäinen on Jumalan ilmoitus ja lupaus syntiselle ihmiselle, ja jälkimmäinen on Jumalan ihmisessä aikaansaama mielenmuutos, kun Jumala on ensin kutsunut ja vetänyt puoleensa ihmistä, joka sitten tulee sille paikalle elämässään, jossa hän lakkaa vastustamasta Jumalan kutsua.
Evankeliumi siis johdattaa ihmisen - mikäli hän on ns. "hyvää maata" - ottamaan vastaan uskon. Yhdessä nämä kaksi vaikuttavat ihmisessä mielenmuutoksen, jonka tuloksena ihminen tekee myös Jumalan tahdon mukaisia tekoja.
On hirvittävän väärin sanoa, että IHMINEN muka "tekee evankeliumia". Ei takuulla tee!!! Ihminen ei myöskään voi millään tavalla täydentää evankeliumia tai tehdä sitä yhtään "elävämmäksi" kuin mitä se jo on. Evankeliumi on Jumalan teko, ja Jumalan teot ovat TÄYDELLISIÄ!!! Ei ihminen muuta niitä millään tavalla paremmiksi! Kuten olen jo kirjoittanut: evankeliumi on evankeliumi, ja ihmisen teot ovat ihmisen tekoja. Jälkimmäiset voivat olla edellisen vaikutusta, mutta edellinen ei missään tapauksessa synny tai muutu millään tavalla jälkimmäisistä. - TermitKohdilleen
mummomuori kirjoitti:
”…ilmoitus VOI vastaanotettuna VAIKUTTAA…” ja ”….mutta EI VÄLTTÄMÄTTÄ OLE…”
Enpä ole ennen noin ponnekasta puolustelua kuullut sille, miksi ei tee tai halua tehdä hyvää. Ei edes uskovana joka mielestään on ottanut evankeliumin vastaan sekä Jumalan rakkauden.
”Raamatussa ei takuulla missään kohdassa opeteta EVANKELIUMIN olevan ihmisen teko!!!!”
Eikä edes siinä että meitä kehotettiin julistamaan sitä sekä elämään sen mukaan? Eikä missään nimessä kerrottava teoista mitään?
Matt. 26:13
Totisesti minä sanon teille: missä ikinä kaikessa maailmassa tätä evankeliumia saarnataan, siellä sekin, minkä hän teki, on mainittava hänen muistoksensa."
Luuk. 4:18
"Herran Henki on minun päälläni, sillä hän on voidellut minut julistamaan evankeliumia köyhille; hän on lähettänyt minut saarnaamaan vangituille vapautusta ja sokeille näkönsä saamista, päästämään sorretut vapauteen,
Niin, että ei se mitään, vaikkei usko näy mitenkään, eikä johda minkäänlaisiin hyviin sydämen tekoihin? Nehän ovat vain haitallisia ihmisen tekoja.
Matteuksen evankeliumi:
7:20 Niin te siis tunnette heidät heidän hedelmistään.
7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
7:22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
7:23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät.' t
7:24 Sentähden on jokainen, joka kuulee nämä minun sanani ja tekee niiden mukaan, verrattava ymmärtäväiseen mieheen, joka huoneensa kalliolle rakensi.
No, ehkä mieluummin luen Raamatusta Jeesuksen opetuksia kuin ihmisen perin kummallisia teologisia perusteluita sille, miksi ei voi tuottaa niitä hyviä hedelmiä.” "…ilmoitus VOI vastaanotettuna VAIKUTTAA…” ja ”….mutta EI VÄLTTÄMÄTTÄ OLE…”
Enpä ole ennen noin ponnekasta puolustelua kuullut sille, miksi ei tee tai halua tehdä hyvää. "
Miksi vääristelet sanojani noin? Miksi siteeraat toisiinsa liittymättömiä kohtia tekstistäni ikäänkuin minä muka olisin sanonut nuo asiat noin? Sinähän varsinainen eksyttäjä olet - poimit haluamiasi kohtia tekstistäni, että voisit niitä yhdistelemällä osoittaa minun muka sanoneen jotain väärin!
Kuka tahansa voi nähdä 30.7.2015 20:44 lähettämästäni viestistä, miten todellisuudessa kirjoitin:
---------------------------------------------------
Ota nyt hyvänen aika silmä käteesi, ja lue, mitä tuossa oikeasti sanotaan, äläkä yhdistele vain tiettyjä pätkiä tekstistäni omia valhettasi alleviivaamaan!!
" ”Raamatussa ei takuulla missään kohdassa opeteta EVANKELIUMIN olevan ihmisen teko!!!!”
Eikä edes siinä että meitä kehotettiin julistamaan sitä sekä elämään sen mukaan? Eikä missään nimessä kerrottava teoista mitään?"
Etkö sinä tajua, että IHMINEN EI TEE EVANKELIUMIA!!!!!!!!!!!! SE ON JUMALAN ILMOITUS!!!!!!!!!!!!!! Ihminen voi julistaa sitä, ja evankeliumin vastaanottaneessa ihmisessä syntyy mielenmuutos, joka vaikuttaa hänessä myös tekoja, mutta NE TEOT EIVÄT OLE EVANKELIUMI!!!!!!!!!!!!!!!!
"Niin, että ei se mitään, vaikkei usko näy mitenkään, eikä johda minkäänlaisiin hyviin sydämen tekoihin? Nehän ovat vain haitallisia ihmisen tekoja."
Mitä helvetillistä valhetta sinä taas yrität vääntää? Missä minä muka olen sanonut noin? Miksi yrität työntää omia väärinkäsityksiäsi muka minun sanoikseni?
"No, ehkä mieluummin luen Raamatusta Jeesuksen opetuksia kuin ihmisen perin kummallisia teologisia perusteluita sille, miksi ei voi tuottaa niitä hyviä hedelmiä."
Höhöhö, sinähän luet Raamatusta vain omaan korvasyyhyysi sopivia katkelmia, joilla pääset sitten lyömään lähimmäisiäsi OMIEN VÄÄRINKÄSITYKSIESI VUOKSI!!! Missä minä muka olen sanonut, ettei ihminen voisi tuottaa hyviä hedelmiä? Minkä ihmeen takia sinä esität tuollaisia valheitasi muka minun sanomikseni? TOTTAKAI elävä usko tuottaa ihmisessä myös tekoina näkyvää hedelmää!! Montako kertaa tämäkin on sanottava? Siitä huolimatta ne hedelmät (ts. teot) EIVÄT OLE EVANKELIUMI!!!!!!!!!!!!!! TermitKohdilleen kirjoitti:
"Teot ovat vain uskon hedelmä - jos tekoja ei ole , ei ole uskoakaan."
Tottakai ovat, enhän ole muuta väittänytkään. Siitä huolimatta ihminen ei TEE EVANKELIUMIA eikä hän myöskään TEE USKOA. Ne ovat kumpikin yksinomaan Jumalan tekoa. Ensimmäinen on Jumalan ilmoitus ja lupaus syntiselle ihmiselle, ja jälkimmäinen on Jumalan ihmisessä aikaansaama mielenmuutos, kun Jumala on ensin kutsunut ja vetänyt puoleensa ihmistä, joka sitten tulee sille paikalle elämässään, jossa hän lakkaa vastustamasta Jumalan kutsua.
Evankeliumi siis johdattaa ihmisen - mikäli hän on ns. "hyvää maata" - ottamaan vastaan uskon. Yhdessä nämä kaksi vaikuttavat ihmisessä mielenmuutoksen, jonka tuloksena ihminen tekee myös Jumalan tahdon mukaisia tekoja.
On hirvittävän väärin sanoa, että IHMINEN muka "tekee evankeliumia". Ei takuulla tee!!! Ihminen ei myöskään voi millään tavalla täydentää evankeliumia tai tehdä sitä yhtään "elävämmäksi" kuin mitä se jo on. Evankeliumi on Jumalan teko, ja Jumalan teot ovat TÄYDELLISIÄ!!! Ei ihminen muuta niitä millään tavalla paremmiksi! Kuten olen jo kirjoittanut: evankeliumi on evankeliumi, ja ihmisen teot ovat ihmisen tekoja. Jälkimmäiset voivat olla edellisen vaikutusta, mutta edellinen ei missään tapauksessa synny tai muutu millään tavalla jälkimmäisistä."Evankeliumi siis johdattaa ihmisen - mikäli hän on ns. "hyvää maata" - ottamaan vastaan uskon. Yhdessä nämä kaksi vaikuttavat ihmisessä mielenmuutoksen, jonka tuloksena ihminen tekee myös Jumalan tahdon mukaisia tekoja."
Aivan niin.TermitKohdilleen kirjoitti:
” "…ilmoitus VOI vastaanotettuna VAIKUTTAA…” ja ”….mutta EI VÄLTTÄMÄTTÄ OLE…”
Enpä ole ennen noin ponnekasta puolustelua kuullut sille, miksi ei tee tai halua tehdä hyvää. "
Miksi vääristelet sanojani noin? Miksi siteeraat toisiinsa liittymättömiä kohtia tekstistäni ikäänkuin minä muka olisin sanonut nuo asiat noin? Sinähän varsinainen eksyttäjä olet - poimit haluamiasi kohtia tekstistäni, että voisit niitä yhdistelemällä osoittaa minun muka sanoneen jotain väärin!
Kuka tahansa voi nähdä 30.7.2015 20:44 lähettämästäni viestistä, miten todellisuudessa kirjoitin:
Ota nyt hyvänen aika silmä käteesi, ja lue, mitä tuossa oikeasti sanotaan, äläkä yhdistele vain tiettyjä pätkiä tekstistäni omia valhettasi alleviivaamaan!!
" ”Raamatussa ei takuulla missään kohdassa opeteta EVANKELIUMIN olevan ihmisen teko!!!!”
Eikä edes siinä että meitä kehotettiin julistamaan sitä sekä elämään sen mukaan? Eikä missään nimessä kerrottava teoista mitään?"
Etkö sinä tajua, että IHMINEN EI TEE EVANKELIUMIA!!!!!!!!!!!! SE ON JUMALAN ILMOITUS!!!!!!!!!!!!!! Ihminen voi julistaa sitä, ja evankeliumin vastaanottaneessa ihmisessä syntyy mielenmuutos, joka vaikuttaa hänessä myös tekoja, mutta NE TEOT EIVÄT OLE EVANKELIUMI!!!!!!!!!!!!!!!!
"Niin, että ei se mitään, vaikkei usko näy mitenkään, eikä johda minkäänlaisiin hyviin sydämen tekoihin? Nehän ovat vain haitallisia ihmisen tekoja."
Mitä helvetillistä valhetta sinä taas yrität vääntää? Missä minä muka olen sanonut noin? Miksi yrität työntää omia väärinkäsityksiäsi muka minun sanoikseni?
"No, ehkä mieluummin luen Raamatusta Jeesuksen opetuksia kuin ihmisen perin kummallisia teologisia perusteluita sille, miksi ei voi tuottaa niitä hyviä hedelmiä."
Höhöhö, sinähän luet Raamatusta vain omaan korvasyyhyysi sopivia katkelmia, joilla pääset sitten lyömään lähimmäisiäsi OMIEN VÄÄRINKÄSITYKSIESI VUOKSI!!! Missä minä muka olen sanonut, ettei ihminen voisi tuottaa hyviä hedelmiä? Minkä ihmeen takia sinä esität tuollaisia valheitasi muka minun sanomikseni? TOTTAKAI elävä usko tuottaa ihmisessä myös tekoina näkyvää hedelmää!! Montako kertaa tämäkin on sanottava? Siitä huolimatta ne hedelmät (ts. teot) EIVÄT OLE EVANKELIUMI!!!!!!!!!!!!!!”Ota nyt hyvänen aika silmä käteesi, ja lue, mitä tuossa oikeasti sanotaan…”
No, puretaanpa se miten minä ymmärrän tuon kirjoittamasi.
”…joka vaikuttaa hänessä myös tekoja, mutta NE TEOT EIVÄT OLE EVANKELIUMI…”
Eli kun ihminen tekee niitä mielenmuutoksen jälkeen, ne eivät liity millään tavalla evankeliumiin.
Tai vaikka ihminen ottaisi vastaan evankeliumin, se ei vaikuta millään tavalla hänen tekoihinsa.
”…SE ON JUMALAN ILMOITUS!...”
Evankeliumi on pelkkä ilmoitus jonka vastaanottamisen jälkeen voi istua kuin tatti paikoillaan, siinä kaikki. Ehkä ja kenties saattaa ilmoitus vaikuttaa tekohinkin.
”TOTTAKAI elävä usko tuottaa ihmisessä myös tekoina näkyvää hedelmää!!”
Tuo kumoaa tuon edellisen teesin.
”Evankeliumi siis johdattaa…” ja ”…ottamaan vastaan uskon”
Juu, juuri näin sen ymmärrän olevan.
”Yhdessä nämä kaksi vaikuttavat ihmisessä…”
Juu, juuri näin sen ymmärsin.
”jonka tuloksena ihminen tekee …”
Niin?
Näin siis evankeliumi elää – se vaikuttaa ja toimii.
Matteuksen evankeliumissa 7:24 Jeesus opettaa ”… jokainen, joka kuulee nämä minun sanani…” ja sitten seuraa se tärkeä asia ”… ja tekee niiden mukaan…”.
Eikö siksi evankeliumia juuri saarnata, jotta Sanan kuultuaan sen jälkeen TEKEE?
En siis osaa erottaa noin tarkasti näitä kahta asiaa toisistaan kuten sinä. Olen pahoillani.
Huomaan että kovasti painotat sitä että pelkkä tekeminen ei ole evankeliumia. Ehkä tällä yrität alleviivata, ettei esim. ateistin teot ole siksi evankeliumista johtuvia? No, eivät olekaan. Tästä olemme olleet täysin yksimielisiä koko ajan. Ehkä haluat viestittää sillä jotain muutakin?
Ehkä sitä etteivät uskovan teot ole evankeliumista kotoisin ja Jumalasta lähtöisin? Niin, kyllä uskovakin voi tehdä kaikenlaista, jota ei tee evankeliumin mukaisesti. Se on tässä oikeastaan koko ketjun idea – miksi he eivät tee?
Kun Luuk. 4:18 kohta puretaan, siellä mainitaan mm. näin ”julistamaan”, saarnaamaan” päästämään vapauteen” jne. ja Matt. 26:13 korostaa kohtaa ”sekin, minkä hän teki” on muistettava aina mainita. Jeesus siis teki evankeliumia ja nuo teot ovat sitä, mitä kutsun ELÄVÄKSI.- TermitKohdilleen
mummomuori kirjoitti:
”Ota nyt hyvänen aika silmä käteesi, ja lue, mitä tuossa oikeasti sanotaan…”
No, puretaanpa se miten minä ymmärrän tuon kirjoittamasi.
”…joka vaikuttaa hänessä myös tekoja, mutta NE TEOT EIVÄT OLE EVANKELIUMI…”
Eli kun ihminen tekee niitä mielenmuutoksen jälkeen, ne eivät liity millään tavalla evankeliumiin.
Tai vaikka ihminen ottaisi vastaan evankeliumin, se ei vaikuta millään tavalla hänen tekoihinsa.
”…SE ON JUMALAN ILMOITUS!...”
Evankeliumi on pelkkä ilmoitus jonka vastaanottamisen jälkeen voi istua kuin tatti paikoillaan, siinä kaikki. Ehkä ja kenties saattaa ilmoitus vaikuttaa tekohinkin.
”TOTTAKAI elävä usko tuottaa ihmisessä myös tekoina näkyvää hedelmää!!”
Tuo kumoaa tuon edellisen teesin.
”Evankeliumi siis johdattaa…” ja ”…ottamaan vastaan uskon”
Juu, juuri näin sen ymmärrän olevan.
”Yhdessä nämä kaksi vaikuttavat ihmisessä…”
Juu, juuri näin sen ymmärsin.
”jonka tuloksena ihminen tekee …”
Niin?
Näin siis evankeliumi elää – se vaikuttaa ja toimii.
Matteuksen evankeliumissa 7:24 Jeesus opettaa ”… jokainen, joka kuulee nämä minun sanani…” ja sitten seuraa se tärkeä asia ”… ja tekee niiden mukaan…”.
Eikö siksi evankeliumia juuri saarnata, jotta Sanan kuultuaan sen jälkeen TEKEE?
En siis osaa erottaa noin tarkasti näitä kahta asiaa toisistaan kuten sinä. Olen pahoillani.
Huomaan että kovasti painotat sitä että pelkkä tekeminen ei ole evankeliumia. Ehkä tällä yrität alleviivata, ettei esim. ateistin teot ole siksi evankeliumista johtuvia? No, eivät olekaan. Tästä olemme olleet täysin yksimielisiä koko ajan. Ehkä haluat viestittää sillä jotain muutakin?
Ehkä sitä etteivät uskovan teot ole evankeliumista kotoisin ja Jumalasta lähtöisin? Niin, kyllä uskovakin voi tehdä kaikenlaista, jota ei tee evankeliumin mukaisesti. Se on tässä oikeastaan koko ketjun idea – miksi he eivät tee?
Kun Luuk. 4:18 kohta puretaan, siellä mainitaan mm. näin ”julistamaan”, saarnaamaan” päästämään vapauteen” jne. ja Matt. 26:13 korostaa kohtaa ”sekin, minkä hän teki” on muistettava aina mainita. Jeesus siis teki evankeliumia ja nuo teot ovat sitä, mitä kutsun ELÄVÄKSI."Eli kun ihminen tekee niitä mielenmuutoksen jälkeen, ne eivät liity millään tavalla evankeliumiin. "
EI EI EI!!! Taas sinä yrität valehdella omia väärinkäsityksiäsi minun sanoikseni! Olen sanonut kohta jo kymmeneen kertaan, että evankeliumi ja usko VAIKUTTAVAT ihmisessä myös Jumalan tahdon mukaisia tekoja sen mielenmuutoksen lisäksi, jonka Jumala haluaa ihmisessä tapahtuvan, ja joka oikeasti on tämän asian ydin. Mistä ihmeestä sinä nyt repäisit väitteen, että teot eivät muka MILLÄÄN TAVALLA liittyisi evankeliumiin? Oletko oikeasti noin tyhmä, ettet ymmärrä, millaisen hölmöyden tulit taas kerran oksentaneeksi?
Ja sama meno jatkuu heti seuraavassa tulkinnassasi:
"Tai vaikka ihminen ottaisi vastaan evankeliumin, se ei vaikuta millään tavalla hänen tekoihinsa."
Näinkö minä olen sanonut?! Oletko edes lukenut viestejäni? Vai ihan piruuttasiko vääntelet sanojani aivan miten sattuu? Olet varsinainen käärme, en voi muuta sanoa!
"Evankeliumi on pelkkä ilmoitus jonka vastaanottamisen jälkeen voi istua kuin tatti paikoillaan"
Tämä tuntuu olevan sinulle niin käsittämätön asia, etten edes odota sinun ymmärtävän tätä, mutta siinä toivossa, että joku muu voisi tästä jotain hyötyäkin, totean, että asia on juuri noin!!! Ei ihminen nimittäin voi TEOILLAAN koskaan ANSAITA sitä, mitä evankeliumi hänelle lupaa!! Evankeliumi ei myöskään millään tavalla PAKOTA eikä edes KEHOTA ihmistä tekemään yhtään mitään!!
Evankeliumi on JUMALAN ILMOITUS ihmiselle. Siitä huolimatta Jumalan tahdon mukaiset teot ovat luonnollinen SEURAUS evankeliumin vastaanottamisesta ja ihmisessä syntyneestä uskosta. Uskovassa ihmisessä syntyy siis VÄISTÄMÄTTÄ halu toimia elämässään Jumalan tahdon mukaisesti. Tätä ei ihmisen tarvitse itse itsestään pakottaa, eikä varsinkaan alkaa määrätä toisten ihmisten elämissä tapahtumaan! Jos ihminen yrittää itse ryhtyä pakottamaan itsestään Jumalan tahdon mukaisia tekoja, hän muuttaa heti saamansa lahjan - siis JUMALAN ARMON - omaksi ansiokseen. Näin ei saa tapahtua!! Tämän takia Raamatussa opetetaan (Gal. 2:20-21), että uudestisyntynyt ihminen ei enää elä itse, vaan JEESUS elää hänessä!! Meidän Jumalan tahdon mukaiset tekomme EIVÄT OLE MEIDÄN ANSIOTAMME!!!!
"Huomaan että kovasti painotat sitä että pelkkä tekeminen ei ole evankeliumia."
Ai, ihanko totta - joko sinäkin lopulta huomaat sen? Tätähän olen sanonut heti tämän ketjusi ensimmäisestä viestistäni alkaen, joten onhan se kiva, että sinäkin vähitellen alat huomaamaan jotain:
---- lainaus 21.7.2015 17:19 kirjoittamasta viestistäni ----------------------------
Jos näille ihmisille ei kerrota heidän syntisyydestään Jumalan edessä, ja Jumalan tuolle ongelmalle toteuttamasta ratkaisusta Jeesuksen Kristuksen kärsimyksessä, kuolemassa ja ylösnousemuksessa, niin ei siinä mitään evankeliumia sitten oltu tekemässä.
---- lainaus päättyy -----------------------------------------------------------------
Evankeliumi on Jumalan ilmoitus ihmiselle. Ihminen voi julistaa sitä eteenpäin, mutta ihminen ei koskaan TEE evankeliumia - ei edes silloin, kun hän julistaa sitä, eikä varsinkaan silloin, kun hän uskonsa motivoimana tekee Jumalan tahdon mukaisia tekoja. Olen koko ajan sanonut sinulle, että käytät täysin arvostelukyvyttömästi aivan väärää sanaa sinänsä oikeasta asiasta. Et voi kutsua ihmisen tekoja "evankeliumiksi" - ne eivät KOSKAAN ole sitä!!
Se on kyllä moneen kertaan huomattu, että et todellakaan osaa erottaa evankeliumia teoista, niinkuin et osaa erottaa valhettakaan totuudesta. Jos sinä
tahallasi haluat ymmärtää kaiken väärin, niin kukaan ei voi sinua auttaa ymmärtämään oikein!!! - en.löydä
sage8 kirjoitti:
"Jeesus usein kertoi taivaaseen pääsyn kriteereistä , että ne ovat aivan muut kuin pelkkä armo ja hänen ristinkuolemansa."
Evankeliumi Markuksen mukaan 16
Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen. ...
Missä kohtaa tuossa muuta edellytetään taivaaseenpääsyyn ? TermitKohdilleen kirjoitti:
"Eli kun ihminen tekee niitä mielenmuutoksen jälkeen, ne eivät liity millään tavalla evankeliumiin. "
EI EI EI!!! Taas sinä yrität valehdella omia väärinkäsityksiäsi minun sanoikseni! Olen sanonut kohta jo kymmeneen kertaan, että evankeliumi ja usko VAIKUTTAVAT ihmisessä myös Jumalan tahdon mukaisia tekoja sen mielenmuutoksen lisäksi, jonka Jumala haluaa ihmisessä tapahtuvan, ja joka oikeasti on tämän asian ydin. Mistä ihmeestä sinä nyt repäisit väitteen, että teot eivät muka MILLÄÄN TAVALLA liittyisi evankeliumiin? Oletko oikeasti noin tyhmä, ettet ymmärrä, millaisen hölmöyden tulit taas kerran oksentaneeksi?
Ja sama meno jatkuu heti seuraavassa tulkinnassasi:
"Tai vaikka ihminen ottaisi vastaan evankeliumin, se ei vaikuta millään tavalla hänen tekoihinsa."
Näinkö minä olen sanonut?! Oletko edes lukenut viestejäni? Vai ihan piruuttasiko vääntelet sanojani aivan miten sattuu? Olet varsinainen käärme, en voi muuta sanoa!
"Evankeliumi on pelkkä ilmoitus jonka vastaanottamisen jälkeen voi istua kuin tatti paikoillaan"
Tämä tuntuu olevan sinulle niin käsittämätön asia, etten edes odota sinun ymmärtävän tätä, mutta siinä toivossa, että joku muu voisi tästä jotain hyötyäkin, totean, että asia on juuri noin!!! Ei ihminen nimittäin voi TEOILLAAN koskaan ANSAITA sitä, mitä evankeliumi hänelle lupaa!! Evankeliumi ei myöskään millään tavalla PAKOTA eikä edes KEHOTA ihmistä tekemään yhtään mitään!!
Evankeliumi on JUMALAN ILMOITUS ihmiselle. Siitä huolimatta Jumalan tahdon mukaiset teot ovat luonnollinen SEURAUS evankeliumin vastaanottamisesta ja ihmisessä syntyneestä uskosta. Uskovassa ihmisessä syntyy siis VÄISTÄMÄTTÄ halu toimia elämässään Jumalan tahdon mukaisesti. Tätä ei ihmisen tarvitse itse itsestään pakottaa, eikä varsinkaan alkaa määrätä toisten ihmisten elämissä tapahtumaan! Jos ihminen yrittää itse ryhtyä pakottamaan itsestään Jumalan tahdon mukaisia tekoja, hän muuttaa heti saamansa lahjan - siis JUMALAN ARMON - omaksi ansiokseen. Näin ei saa tapahtua!! Tämän takia Raamatussa opetetaan (Gal. 2:20-21), että uudestisyntynyt ihminen ei enää elä itse, vaan JEESUS elää hänessä!! Meidän Jumalan tahdon mukaiset tekomme EIVÄT OLE MEIDÄN ANSIOTAMME!!!!
"Huomaan että kovasti painotat sitä että pelkkä tekeminen ei ole evankeliumia."
Ai, ihanko totta - joko sinäkin lopulta huomaat sen? Tätähän olen sanonut heti tämän ketjusi ensimmäisestä viestistäni alkaen, joten onhan se kiva, että sinäkin vähitellen alat huomaamaan jotain:
---- lainaus 21.7.2015 17:19 kirjoittamasta viestistäni ----------------------------
Jos näille ihmisille ei kerrota heidän syntisyydestään Jumalan edessä, ja Jumalan tuolle ongelmalle toteuttamasta ratkaisusta Jeesuksen Kristuksen kärsimyksessä, kuolemassa ja ylösnousemuksessa, niin ei siinä mitään evankeliumia sitten oltu tekemässä.
---- lainaus päättyy -----------------------------------------------------------------
Evankeliumi on Jumalan ilmoitus ihmiselle. Ihminen voi julistaa sitä eteenpäin, mutta ihminen ei koskaan TEE evankeliumia - ei edes silloin, kun hän julistaa sitä, eikä varsinkaan silloin, kun hän uskonsa motivoimana tekee Jumalan tahdon mukaisia tekoja. Olen koko ajan sanonut sinulle, että käytät täysin arvostelukyvyttömästi aivan väärää sanaa sinänsä oikeasta asiasta. Et voi kutsua ihmisen tekoja "evankeliumiksi" - ne eivät KOSKAAN ole sitä!!
Se on kyllä moneen kertaan huomattu, että et todellakaan osaa erottaa evankeliumia teoista, niinkuin et osaa erottaa valhettakaan totuudesta. Jos sinä
tahallasi haluat ymmärtää kaiken väärin, niin kukaan ei voi sinua auttaa ymmärtämään oikein!!!”Jos näille ihmisille ei kerrota heidän syntisyydestään…”
En tiedä tarkoitatko ”uudestisyntyneitä” joiden tulee jatkuvasti kuunnella tuo, vai niitä, joiden parissa töitä tehdään, on ensin saarnattava syntiä, ennen kuin tehdään yhtään mitään?
Itse taas lähden siitä että ensin tehdään ja vasta sitten on saarnaamisen aika jos niin on tarpeen.
”William Booth tajusi, että on vaikeaa saada vilua ja nälkää kärsivät ihmiset uskomaan Jumalan rakkauteen. Näin syntyi Pelastusarmeijan toimintaa hyvin kuvaava iskulause: soppaa, saippuaa ja sielunhoitoa (Soup, Soap and Salvation).”
http://www.uskonnot.fi/uskonnot/view.php?religionId=25
Tässä asia on oivallettu hyvin.
Samoin tässä:
”Kurssilla opiskellaan paitsi Raamattua myös käytännöllisiä taitoja, kuten kokkausta, talousasioiden hallintaa ja terveystietoa. Kursseihin sisältyy myös muun muassa liikuntaa.”
http://yle.fi/uutiset/kuopion_malli_ehkaisee_rikoskierretta__vain_kaksi_ohjattavaa_palasi_vankilaan/8168612
Miksi siis tehdä tästä monimutkainen teologinen ongelma?
siksikö kun et osaa vastata tähän?
”Evankeliumi ei myöskään millään tavalla PAKOTA eikä edes KEHOTA ihmistä tekemään yhtään mitään!!, ”…syntyy siis VÄISTÄMÄTTÄ halu toimia…” ja ”…ihmisen tarvitse itse itsestään pakottaa…”.
Niin, olen tässä odottanut vastausta siihen, miksi on niin paljon niitä ”uudestisyntyneitä” joilla ei näin käy?- TermitKohdilleen
mummomuori kirjoitti:
”Jos näille ihmisille ei kerrota heidän syntisyydestään…”
En tiedä tarkoitatko ”uudestisyntyneitä” joiden tulee jatkuvasti kuunnella tuo, vai niitä, joiden parissa töitä tehdään, on ensin saarnattava syntiä, ennen kuin tehdään yhtään mitään?
Itse taas lähden siitä että ensin tehdään ja vasta sitten on saarnaamisen aika jos niin on tarpeen.
”William Booth tajusi, että on vaikeaa saada vilua ja nälkää kärsivät ihmiset uskomaan Jumalan rakkauteen. Näin syntyi Pelastusarmeijan toimintaa hyvin kuvaava iskulause: soppaa, saippuaa ja sielunhoitoa (Soup, Soap and Salvation).”
http://www.uskonnot.fi/uskonnot/view.php?religionId=25
Tässä asia on oivallettu hyvin.
Samoin tässä:
Miksi siis tehdä tästä monimutkainen teologinen ongelma?
siksikö kun et osaa vastata tähän?
”Evankeliumi ei myöskään millään tavalla PAKOTA eikä edes KEHOTA ihmistä tekemään yhtään mitään!!, ”…syntyy siis VÄISTÄMÄTTÄ halu toimia…” ja ”…ihmisen tarvitse itse itsestään pakottaa…”.
Niin, olen tässä odottanut vastausta siihen, miksi on niin paljon niitä ”uudestisyntyneitä” joilla ei näin käy?Kuten sanoin: jos et tahallasi halua ymmärtää, on toivotonta kenenkään yrittääkään saada sinua ymmärtämään.
"olen tässä odottanut vastausta siihen, miksi on niin paljon niitä ”uudestisyntyneitä” joilla ei näin käy?"
Juuri tämä kysymyksesi osoittaa, miten harhassa olet koko asian suhteen. SINÄ et edes kykene arvioimaan, minä tekoina elävä usko kenenkin ihmisen elämässä näkyy tai jää näkymättä. Sinulla ei ole minkäänlaista oikeutta esittää edes tuollaista väittämää mitä taaskin esitit, sillä oikeus näiden asioiden arviointiin on yksinomaan uskon lahjoittajalla. Et sinä voi sanoa, että "tuo ja tuo teko oli uskoa" tai että "tuossa ja tuossa teossa usko puuttui"!!
Raamattu sanoo kyllä, että hedelmistään puu tunnetaan, mutta sanooko se, että SINÄ sen puun niistä tuntisit? Ei todellakaan sano!! Tuo kohta tarkoittaa sitä, että JUMALA punnitsee meidän uskomme siitä hedelmästä, jonka usko meissä tuottaa! Yksin Jumala arvioi meidän uskomme elävyyden - yksin HÄN tunnistaa meissä kasvattamansa hedelmät!! Tämänkin asian suhteen olet KOKO tämänkin ketjusi ajan ollut täysin eksyksissä. TermitKohdilleen kirjoitti:
Kuten sanoin: jos et tahallasi halua ymmärtää, on toivotonta kenenkään yrittääkään saada sinua ymmärtämään.
"olen tässä odottanut vastausta siihen, miksi on niin paljon niitä ”uudestisyntyneitä” joilla ei näin käy?"
Juuri tämä kysymyksesi osoittaa, miten harhassa olet koko asian suhteen. SINÄ et edes kykene arvioimaan, minä tekoina elävä usko kenenkin ihmisen elämässä näkyy tai jää näkymättä. Sinulla ei ole minkäänlaista oikeutta esittää edes tuollaista väittämää mitä taaskin esitit, sillä oikeus näiden asioiden arviointiin on yksinomaan uskon lahjoittajalla. Et sinä voi sanoa, että "tuo ja tuo teko oli uskoa" tai että "tuossa ja tuossa teossa usko puuttui"!!
Raamattu sanoo kyllä, että hedelmistään puu tunnetaan, mutta sanooko se, että SINÄ sen puun niistä tuntisit? Ei todellakaan sano!! Tuo kohta tarkoittaa sitä, että JUMALA punnitsee meidän uskomme siitä hedelmästä, jonka usko meissä tuottaa! Yksin Jumala arvioi meidän uskomme elävyyden - yksin HÄN tunnistaa meissä kasvattamansa hedelmät!! Tämänkin asian suhteen olet KOKO tämänkin ketjusi ajan ollut täysin eksyksissä.Muutama Raamatun kohta, jotka voisit vielä kumota – jos siltä tuntuu….
Luuk. 6:35
Vaan rakastakaa vihollisianne ja tehkää hyvää ja lainatkaa, toivomatta saavanne mitään takaisin; niin teidän palkkanne on oleva suuri, ja te tulette Korkeimman lapsiksi, sillä hän on hyvä kiittämättömille ja pahoille.
Room. 12:17
Älkää kenellekään pahaa pahalla kostako. Ahkeroikaa sitä, mikä on hyvää kaikkien ihmisten edessä.
2Kor. 8:21 Sillä me ahkeroitsemme sitä, mikä on hyvää ei ainoastaan Herran, vaan myös ihmisten edessä.- TermitKohdilleen
mummomuori kirjoitti:
Muutama Raamatun kohta, jotka voisit vielä kumota – jos siltä tuntuu….
Luuk. 6:35
Vaan rakastakaa vihollisianne ja tehkää hyvää ja lainatkaa, toivomatta saavanne mitään takaisin; niin teidän palkkanne on oleva suuri, ja te tulette Korkeimman lapsiksi, sillä hän on hyvä kiittämättömille ja pahoille.
Room. 12:17
Älkää kenellekään pahaa pahalla kostako. Ahkeroikaa sitä, mikä on hyvää kaikkien ihmisten edessä.
2Kor. 8:21 Sillä me ahkeroitsemme sitä, mikä on hyvää ei ainoastaan Herran, vaan myös ihmisten edessä.Vai olen minä jo kumoamassa Raamatun kohtia :D. Entä jos minä kumoankin vain sinun vääriä tulkintojasi niistä, mutta tätä sinä et vain pysty näkemään etkä varsinkaan myöntämään... voi hyvänen aika.
Kuule, me teemme nyt niin, että sinä jäät herrasi huomaan - mikä se ikinä onkin - ja minä jään rukoilemaan, että sinun eksytyksesi ei johtaisi kovin monia harhaan.
- ttkkl
Vanhoillislaetatiolaisetkin ovat tehbeet vankilalähetystyötä!
Voi olla, mutta kun täällä kovin moititaan, etten uskovia arvossa. Se on puppua.
Arvostan myös vapaiden suuntien työtä, kun se on Raamatun mukaista.- höh_
mummomuori kirjoitti:
Voi olla, mutta kun täällä kovin moititaan, etten uskovia arvossa. Se on puppua.
Arvostan myös vapaiden suuntien työtä, kun se on Raamatun mukaista.Raamatun mukaista on myös kivittää homot kuoliaiksi. Arvostatko sitäkin?
höh_ kirjoitti:
Raamatun mukaista on myös kivittää homot kuoliaiksi. Arvostatko sitäkin?
Älä nyv viitti sekoilla.
- väärä.motiivi
mummomuori kirjoitti:
Arvostan myös vapaiden suuntien työtä, kun se on Raamatun mukaista.Usko saa aikaan hyviä tekoja. Eikä niitä ihminen edesitse noteeraa.
- osaatko_lukea
RepeRuutikallo kirjoitti:
Älä nyv viitti sekoilla.
Kysy Pertsalta missä raamatunpaikassa Jumala käskee kivittää homot kuoliaiksi.
väärä.motiivi kirjoitti:
Usko saa aikaan hyviä tekoja. Eikä niitä ihminen edesitse noteeraa.
Hyviin tekoihin ei kuitenkaan tarvita uskoa. Kuka tahansa hyväntahtoinen ja auttavainen kykenee hyviin tekoihin. Tarvitaan vain asennetta ja halua olla hyvällä asialla. Usko ei taida tehdä automaattisesti hyviä tekoja tekevää; tunnen monta omahyväistä uskovaa, joka ei muista piittaa.
Ja Raamatussa ei kivitetä yhtään homoa, mutta moni muu sai kokea kohtalonsa. Myöskään homoja ei käsketä kivittämään, vaan kaikki ne miehet, jotka makaavat miehen kanssa. Ei siihen homo tarvitse olla, eikä kaikki homot niin makaakaan.- tietoa_
torre12 kirjoitti:
Hyviin tekoihin ei kuitenkaan tarvita uskoa. Kuka tahansa hyväntahtoinen ja auttavainen kykenee hyviin tekoihin. Tarvitaan vain asennetta ja halua olla hyvällä asialla. Usko ei taida tehdä automaattisesti hyviä tekoja tekevää; tunnen monta omahyväistä uskovaa, joka ei muista piittaa.
Ja Raamatussa ei kivitetä yhtään homoa, mutta moni muu sai kokea kohtalonsa. Myöskään homoja ei käsketä kivittämään, vaan kaikki ne miehet, jotka makaavat miehen kanssa. Ei siihen homo tarvitse olla, eikä kaikki homot niin makaakaan.Raamatullista on homojen surmaaminen:
3. Moos. 20:13
"Jos mies makaa miehen kanssa niin kuin naisen kanssa maataan, he ovat molemmat tehneet kauhistuttavan teon ja heidät on surmattava. He ovat itse ansainneet kuolemansa." - epätietoinen_
tietoa_ kirjoitti:
Raamatullista on homojen surmaaminen:
"Jos mies makaa miehen kanssa niin kuin naisen kanssa maataan, he ovat molemmat tehneet kauhistuttavan teon ja heidät on surmattava. He ovat itse ansainneet kuolemansa."Meneekö Jumalan laki Suomen lain edelle?
tietoa_ kirjoitti:
Raamatullista on homojen surmaaminen:
"Jos mies makaa miehen kanssa niin kuin naisen kanssa maataan, he ovat molemmat tehneet kauhistuttavan teon ja heidät on surmattava. He ovat itse ansainneet kuolemansa."Jos "homot" surmataan, niin siinä ei laki ja rangaistus mene Jumalan tarkoituksen mukaan. Ei ollut tarkoitus surmata niitä homoja, jotka eivät miehen kanssa makaa. Sen sijaan piti surmata kaikki ne miehet, jotka miehen kanssa makaavat.
Eli ei ole kovin Raamatullista surmata tekoon syyttömiä homoja.- äölkijuhy
epätietoinen_ kirjoitti:
Meneekö Jumalan laki Suomen lain edelle?
Lakien hierarkia:
Jumalan ja Jeesuksen Laki = korkein Laki
Suomen Perustuslaki = ei saa olla ristiriidassa yllä olevan Lain suhteen
suomen kirkko laki = EI SAA OLLA RISTIRIIDASSA YLLÄ OLEVIEN LAKIEN SUHTEEN
/SIIS kirkko EI EDUSTA JUMALAN LAKIA vaan on maailmassa eniten sitä rikkonut rikollinen järjestö, tappanut ja tapattanut enemmän kuin Stalin, Hitleri, Hussein jne YHTEENSÄ!
Toisaalta, tuo Lakien hierarkia selviää EI USKONTUNNUSTUKSEN KALTAISILLE IHMISILLE MM TÄSTÄ....
järjettömyydenne:
'Meillä ei ole järkeä'
Ymmärtämättömyydenne:
Ihmisyydestä ja LAISTA luopuminen:
'Me emme kykene täyttämään käskyihin sisältyvää uskon ja ehdottoman rakkauden vaatimusta.'
'Olemme syntisiä' (((SYNTISIÄ = RIKOLLISIA)))
paavalilais-luterilaisuuden saatanasta uusi jumala..:
2 Korinttolaiskirje 12:
7 Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.
8 Tämän tähden olen kolmesti rukoillut Herraa, että se erkanisi minusta.
(((HUOM! Paavali ei raamatun mukaan saanut eroa saatanasta.)))
'Kristitty pysyy kuitenkin syntisenä elämänsä loppuun asti.' höh_ kirjoitti:
Raamatun mukaista on myös kivittää homot kuoliaiksi. Arvostatko sitäkin?
Niin, mikäli olet juutalainen, tuo laki voisi koskea sinua. Mutta eivät juutalaisetkaan niin tee. VT perustuu Tooralle ja se ei tunne homoseksuaaleja. Vain tavallisia miehiä jotka ”makaavat” eli harrastavat tietynlaista seksiä.
torre12 kirjoitti:
Ja Raamatussa ei kivitetä yhtään homoa, mutta moni muu sai kokea kohtalonsa. Myöskään homoja ei käsketä kivittämään, vaan kaikki ne miehet, jotka makaavat miehen kanssa. Ei siihen homo tarvitse olla, eikä kaikki homot niin makaakaan.Aivan, hyvän tekemiseen ei välttämättä tarvita uskoa. Eikä usko todellakaan taida aina saada aikaan niitä hyviä hedelmiä :(
- höh_
mummomuori kirjoitti:
Niin, mikäli olet juutalainen, tuo laki voisi koskea sinua. Mutta eivät juutalaisetkaan niin tee. VT perustuu Tooralle ja se ei tunne homoseksuaaleja. Vain tavallisia miehiä jotka ”makaavat” eli harrastavat tietynlaista seksiä.
Vanha testamentti on toki paljon muutakin kuin Viisi Mooseksen kirjaa eli Toora. Nykyisin näitä "tavallisia miehiä" sanomme homoiksi.
höh_ kirjoitti:
Vanha testamentti on toki paljon muutakin kuin Viisi Mooseksen kirjaa eli Toora. Nykyisin näitä "tavallisia miehiä" sanomme homoiksi.
Miesten kanssa makaavat ainakin nykyään monet muutkin; on ukkomiehiä, biseksuaalisia ja homoja. Mutta olisi tyhmää, jos kaikki ryhmät syyllistäisiin. Kaikki homokaan eivät niin makaa.
"Tavalliset miehet" ovat siis kuka tahansa, vakka kuinka sanotte "homoiksi".höh_ kirjoitti:
Vanha testamentti on toki paljon muutakin kuin Viisi Mooseksen kirjaa eli Toora. Nykyisin näitä "tavallisia miehiä" sanomme homoiksi
Niin Toora tarkoittaa yhtä kuin Laki ja Mooseksen kirjoissa ne ovat luettavissa. Kuten Torre12 sanoi, kyllä ne olivat Raamatussa aivan tavallisia miehiä – nykyajan käsityksen mukaan siis heteroja, jotka ”villiintyivät” seksikäyttämisessään ja tekivät ”sitä” jopa uskonnollisessa mielessä.
Aivan kuten tänäkin päivänä – erilaisia eroottisia elämyksiä haetaan riippumatta seksuaalisesta suuntauksesta.mummomuori kirjoitti:
Vanha testamentti on toki paljon muutakin kuin Viisi Mooseksen kirjaa eli Toora. Nykyisin näitä "tavallisia miehiä" sanomme homoiksi
Niin Toora tarkoittaa yhtä kuin Laki ja Mooseksen kirjoissa ne ovat luettavissa. Kuten Torre12 sanoi, kyllä ne olivat Raamatussa aivan tavallisia miehiä – nykyajan käsityksen mukaan siis heteroja, jotka ”villiintyivät” seksikäyttämisessään ja tekivät ”sitä” jopa uskonnollisessa mielessä.
Aivan kuten tänäkin päivänä – erilaisia eroottisia elämyksiä haetaan riippumatta seksuaalisesta suuntauksesta.Ja se tuli mieleeni, ettei Raamatussa missään kielletä kahta miestä olemasta liitossa; siis sellaisessa kuin siihen aikaan se käsitettiin.
Ja se tuli mieleeni, että Jumala ei ainakaan ole pannut tuomiota homoille eikä lesboille. Eikä heteroillekaan, vaikka on kovin monta asiaa, jotka Jumala on miehelle ja naiselle kieltänyt.
Eli saa olla hetero ja homo, kunhan ei vain syyllisty Jumalan tahdon vastaisiin tekoihin. Jumala ei siis kiellä sukupuolisia suuntauksia, vaan monet seksiteot.
- evl
Julistakaamme evankeliumia jatkuvasti teoillamme ja, jos on aivan pakko, käyttäkäämme myös sanoja.
- näin_on
Evankeliumi on Jumalan rakkauden osoittamista, eikä tätä rakkautta voi osoittaa pelkillä puheilla. Me kristityt olemme siis paljon vartijoita mitä teemme tai jätämme tekemättä.
näin_on kirjoitti:
Evankeliumi on Jumalan rakkauden osoittamista, eikä tätä rakkautta voi osoittaa pelkillä puheilla. Me kristityt olemme siis paljon vartijoita mitä teemme tai jätämme tekemättä.
Se on juurikin noin. Jumalan rakkauden osoittamista, EI siitä puhumista: "Jeesus/Jumala rakastaa sinua", mikä on valhe.
- jjhyfrtd
näin_on kirjoitti:
ja, vain "me kristityt"
Ettei vaan uskontunnustuksen kaltaisuus loista "näin_on" teksteistäkin!
kristityt ja kristilliset ovat eri ryhmiä:
Kristityt = Paavalin perustamien seurakuntien uskovaisia apostoleineen ja herra jumalineen joilla ei ole Jeesuksen perustamia seurakuntia eikä Jeesuksen opetuslapsia opettajina.
Kristitty on ikuisesti Jumalasta ja ihmisyydestä luopunut järjetön, ymmärtämätön syntinen perisyntinen paimenen eksyttämä lammas/pässi raiskattuine karitsoineen ja pakanojen apostoleineen.
Kristilliset = Jeesuksen perustamien seurakuntien Jumalan ja Jeesuksen Lain ja oppien järkeviä ja ymmärtäviä ihmisiä; seurakuntalaisia opetuslapsineen.
Anteeksi rajut ilmaisut mutta totuus oli laitettava esiin. - okmjntfd
Paavalin ja paavalilais-luterilaisuuden evankeliumeilla koulutetaan rikollisen kristinuskon rikollisia uskovaisia, siis Jumalan, Jeesuksen ja Pyhän Hengen Nimissä toimivia rikollisia!
Ensin koulutetaan; AIVOPESTÄÄN tyhmäksi kouluissa ja rippikouluissa sekä kotonakin monet lasten vanhemmat sitä tekevät. Sen jälkeen vasta uskontunnustuksen kaltaisesta Jumalan Valtakunnan kaltaisuudestaan ja ihmisyydestään eniten luopuneet koulutetaan papeiksi etteivät ymmärtäisi ketä palvelevat ja että oppisivat opettamaan pikku piruja niin etteivät hekään ymmärtäisi:
http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/uskontunnustus.html
'Meillä ei ole järkeä. Meillä ei ole ymmärrystä. Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia. Olemme syntisiä; Järkemme ei voi käsittää Jumalaa.'
FAKTAT VOITTE TARKISTAA...
järjettömyydenne:
'Meillä ei ole järkeä'
Ymmärtämättömyydenne:
'Olemme syntisiä'
Aivopesu perkeleen tavoite on turmella ihminen ja hänen Jumalan Valtakunnan kaltaisuus jonka Jeesus ilmoitti jo lapsilla olevan:
http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/16.html
'Järjelle ymmärrettävällä tavalla on mahdotonta selittää, miten Jumala tuli ihmiseksi.'
------
Eikö tuollaiseksi itsensä tunnustaminen ole sairasta idioottimaisuutta?
http://www.synonyymit.fi/idiootti
"tollo, hölmö, tomppeli, tyhmä, typerys, kollo, ääliö, vajaa, lapsenmielinen, tylsämielinen, hullu, typerä, tonttu, paukopää, imbesilli, narrata, naruttaa, pöhkö"
ja jos/kun tuollaisten joukosta koulutetaan pappi, joka herra jumalalle ja sen opeille lupaa uskollisuuttaa näin:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Pappi
Pappislupaus
Kirkkojärjestyksen mukaan Pappislupaus menee näin:
"Minä N. N. lupaan kaikkitietävän Jumalan edessä, että toimittaessani pappisvirkaa, jonka olen valmis ottamaan vastaan, tahdon pysyä Jumalan pyhässä sanassa ja siihen perustuvassa evankelis-luterilaisen kirkon tunnustuksessa. En julkisesti julista tai levitä enkä salaisesti edistä tai suosi sitä vastaan sotivia oppeja. Tahdon myös oikein julistaa Jumalan sanaa ja jakaa pyhiä sakramentteja Kristuksen asetuksen mukaan. Tahdon myös oikein julistaa Jumalan sanaaTahdon myös oikein julistaa Jumalan sanaa. Kaikkea tätä tahdon noudattaa niin, että voin vastata siitä Jumalan ja ihmisten edessä. Tähän Jumala minua auttakoon."
Tuon tunnustuksen mukaan pappi ei saa Jeesuksen evankeliumia saarnata vaan paavalialais-luterilaisuuden sopaskaa!
Jumalan palvelemisen tahto on täysin kumottu pappislupauksen tässä lauseessa: "siihen perustuvassa evankelis-luterilaisen kirkon tunnustuksessa"
Jeesuksen evankeliumia Markuksen mukaan:
12:38 Ja opettaessaan hän sanoi: "Varokaa kirjanoppineita, jotka mielellään käyskelevät pitkissä vaipoissa ja haluavat tervehdyksiä toreilla
12:39 ja etumaisia istuimia synagoogissa ja ensimmäisiä sijoja pidoissa,
12:40 noita, jotka syövät leskien huoneet ja näön vuoksi pitävät pitkiä rukouksia; he saavat sitä kovemman tuomion."
VT - on Jumalan Mooseksella antama Lain ja oppien tietoa; historiaa jne jonka muutamiin kohtiin Jeesus opeissaan viittaa.
JEESUKSEN EVANKELIUMEISTA väärentämättöminä ei ole paljoa jäljellä ja sitä vähääkään ei pappislupauksen antaneet saa opettaa ja saarnata. Noin 18 Jeesuksen evankeliumeista on vain neljä Paavali ja sen oppikunta ottanut raamattuun, osittain voimakkaasti saatanallisuudelle väärennettynä.
UT - on paavalilais-luterilaisuuden eksytys tulkintoja Jeesuksen evankeliumeista ja mm Jumalan ja Jeesuksen Lain väärennyksellistä tukinta tekstiä sisältävä "herra jumalan" oppeja.
Siis todellisuudessa JEESUKSEN EVANKELIUMIT eivät edes kuulu rikollisen kristinuskon raamattuun. Sen väärennös työn aloitti Paavali oppikuntineen. Ja ehkä törkein on suomenkielisenä 1992 vuoden suomen kielinen painos.
Joh. Ilm. 22:18, 19 "Minä todistan jokaiselle, joka tämän kirjan profetian sanat kuulee: Jos joku panee niihin jotakin lisää, niin Jumala on paneva hänen päällensä ne vitsaukset, jotka ovat kirjoitetut tähän kirjaan; ja jos joku ottaa pois jotakin tämän profetian kirjan sanoista, niin Jumala on ottava pois sen osan, mikä hänellä on elämän puuhun ja pyhään kaupunkiin, joista tässä kirjassa on kirjoitettu. "
Ei tarvitse olla uskontunnustuksen kaltainen aivopesy, että ymmärtää totuuden asioista.
- tietoa_
Vankiloissa toimii vankilapappi, koulutuksen saanut teologi. Lisäksi ainakin suurimmissa kaupungeissa toimii vankiladiakoni. Myös vapaiden suuntien edustajat samoin kuin esimerkiksi muslimit ovat tervetulleita vankiloihin pitämään hartaus- ja rukoustilaisuuksiaan. Muslimeita varten vankilan kappelin varusteisiin kuuluu mm. Koraani ja kompassi oikean rukoussuunnan näyttämiseksi.
Niin, liikaa evankelioinnissa keskitytään sanoihin, mutta evankeliumi pitää myös osoittaa todeksi; parantamalla sairaat, herättämällä kuolleita ja ajamalla riivaajia ulos. Evankeliumi ei ole pelkissä sanoissa vaikka ne selittävätkin sen, mutta Raamatun mukainen evankeliumin sanoma on lähes täysin kadonnut länsimaisesta maailmasta, se on muuttunut kovasti siitä mitä se alunperin oli, mutta on palaamassa ennalleen.
Pitää kuitenkin varoa antamasta sellaista kuvaa ihmisille että hyvät teot auttaisivat niiden tekijän pelastukseen mitenkään. Myöskään sellainen kuva että kerran uskoon tultuaan ihminen olisi aina pelastettu on valheellinen.
Ja miltä Jeesus pelastaa? Se on tärkeä ymmärtää.- jfjdklwl
Uskontunnustuksen kaltaisilta vaadit liikaan. Vaikka ymmärränkin oikein hyvin vilpittömän tahtosi niin Jumalasta ja ihmisyydestää luopunut ikuiseksi rikolliseksi uskovaisena aivopesulassa asettuneen on ilmeisesti mahdottomuus järkiintyä.
Ks. ylempää uskontunnustuksen aivopesun sisältö.
Nyt on niin, siis pelastuksen suhteen mielestäni niin, että on useita kuolemia.
1/hengelliseen kuolemaan johtaa usein mm lapsikaste ja lapsi merkitään, niin kuin kaikki kuolleet ristillä, otsaan asetettuna kuolleeksi.
2/toinen kuolema on kun ihmisen (myös ihmisyydestä uskontunnustuksessan luopuneen) kehosta tulee ruumis.
3/Jumalan ja Jeesuksen asettaman Lain ja oppein rikkoja, rikolliset, eivät näe tuon puoleista elämää elleivät tee täydellsta parannusta tai jos Jumalan Valtakunta armahtaa --Jumalan Valtakunnalla on OIKEUS antaa armo, siis ei papistolla jne...-- tai tuomita MUTTA MONET OVAT ITSE ITSENSÄ TUOMINNEET KUOLEMAAN (KATOAVAISUUTEEN) JO ELÄISSÄÄN:
Jeesuksen evankeliumia Johanneksen mukaan;
3:18 "Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen."
(Tosin tuo ei ole mielestäni Jumalallisesti täysin oikea ilmaistu oppi sillä raamattu on paavalilais-luterilaisuuden uskontunnustuksen kaltaisten ymmärtämättömien tekstiä.)
Ehkä joku ymmärtäväinen; ihmetteli ilmaisua "katoavaisuudesta" ja, että mitä se on. En ala selittämään koko oppia puutteellisena ihmisenä mutta laitan tieteellisen tosi asian tapahtumasta esimerkkin, tosin niitä on useita ja itsekkin ehkä olette kohdanneet niistä tietoja....
Lyhyesti:
Amerikassa syntynyt nuori lapsi, 3v alkoi puhumaan vanhemmilleen että on lentäjä. Varttuessaan hän alkoi rakentamaan rakennus sarjoita sotilas lentokoneita ja koko ajan kertoi vanhemmilleen lentäjän sotilas urastaan. Koulun ikäisenä lapsi joutui vuosien ajan monien psykologien tutkittavaksi uudelleen ja uudelleen.... mutta se lapsi/nuori ei ollut huono oppilas mutta "normaalista" poikkeava ja tarvitsi apua ja kuten jo arvaatte, niin hän sai sen....
Eräs psykologi kiinnostui lapsen ongelmasta siinä määrin, että päätti nuoren antamien tietojen perusteella tehdä lopullisen ratkaisun asiaan ja kustansi omilla rahoillaan koko perheelle mahdollisuuden matkustaa hänen kansaan Japaniin tutkimaan jos sellainen sotilaskone on Japanin merialueella jossa tämä nuori poika olisi ammutta amerikan ja japanin välisessä sodassa alas jossa lentäjä kuoli.
Poika tiesi paikan, japanilaisten sukeltajien avustamana kone löytyi tarkalleen siinä paikassa missä poika oli sen ilmoittunut olevan. Poika sai laskea seppeleen omalle haudalleen....
Nyt, tämä nuori mies elää tasapainoista elämää tietoisena, että hänessä on kaksi identtiteettiä ja voi hyvin. SE ON UUDESTI SYNTYMISTÄ JA MM SE TODISTAA JUMALALLISUUDEN SIELULLISUUDEN KUOLEMATTOMUUDESTA. TUON NUOREN MIEHEN KOHTALO KERTOO PALJON.....
Samaa asiaa, todistavat sadat, ellei tuhannet tai sadat miljoonat ihmiset jotka ovat kohdanneet totuuden "rajan toisella puolella" käymisistään mm sairaaloiden leikkauksissa monet ovat seuranneet kun hänen oma keho on leikkaus pöydällä ja osaavat kertoa keikkauksen yksitys kohtia leikkauksen jälkeen.
Näistä asioista ei paljoa keskustella mutta ihmiset ja tiede tietää nuokin totuudet faktoiksi, samoin kuin sen, että kun ihminen kuolee, niin kehon muuttuessa ruumiiksi, paino laskee 21 grammaa. Miksi, laskee on vaikea todistaa mutta järkevillä on oma ymmärrys asiasta....
"Ja miltä Jeesus pelastaa?"
Huomaan tekstistäsi enemmän kuin mitä kirjoitan...
Arvaan jo että kysymyksesi vastaus on jo avartunut....
JEESUKSEN evankeliumia Matteuksen mukaan:
24:24 "Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin."
Arvaan, että ymmärrät...
Tuo sisältää perustan sille vastaukselle mitä kysyit...
Tosin, on muitakin vaihto ehtoja mutta tuossa se on mielestäni "vähemmän väärennetyssä muodossa" sillä sitä ei tarvitse tulkita vaan ymmärtää ja ellei ymmärrä niin se kutsuu tutkimaan.... - kmjuhnty
jfjdklwl kirjoitti:
Uskontunnustuksen kaltaisilta vaadit liikaan. Vaikka ymmärränkin oikein hyvin vilpittömän tahtosi niin Jumalasta ja ihmisyydestää luopunut ikuiseksi rikolliseksi uskovaisena aivopesulassa asettuneen on ilmeisesti mahdottomuus järkiintyä.
Ks. ylempää uskontunnustuksen aivopesun sisältö.
Nyt on niin, siis pelastuksen suhteen mielestäni niin, että on useita kuolemia.
1/hengelliseen kuolemaan johtaa usein mm lapsikaste ja lapsi merkitään, niin kuin kaikki kuolleet ristillä, otsaan asetettuna kuolleeksi.
2/toinen kuolema on kun ihmisen (myös ihmisyydestä uskontunnustuksessan luopuneen) kehosta tulee ruumis.
3/Jumalan ja Jeesuksen asettaman Lain ja oppein rikkoja, rikolliset, eivät näe tuon puoleista elämää elleivät tee täydellsta parannusta tai jos Jumalan Valtakunta armahtaa --Jumalan Valtakunnalla on OIKEUS antaa armo, siis ei papistolla jne...-- tai tuomita MUTTA MONET OVAT ITSE ITSENSÄ TUOMINNEET KUOLEMAAN (KATOAVAISUUTEEN) JO ELÄISSÄÄN:
3:18 "Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen."
(Tosin tuo ei ole mielestäni Jumalallisesti täysin oikea ilmaistu oppi sillä raamattu on paavalilais-luterilaisuuden uskontunnustuksen kaltaisten ymmärtämättömien tekstiä.)
Ehkä joku ymmärtäväinen; ihmetteli ilmaisua "katoavaisuudesta" ja, että mitä se on. En ala selittämään koko oppia puutteellisena ihmisenä mutta laitan tieteellisen tosi asian tapahtumasta esimerkkin, tosin niitä on useita ja itsekkin ehkä olette kohdanneet niistä tietoja....
Lyhyesti:
Amerikassa syntynyt nuori lapsi, 3v alkoi puhumaan vanhemmilleen että on lentäjä. Varttuessaan hän alkoi rakentamaan rakennus sarjoita sotilas lentokoneita ja koko ajan kertoi vanhemmilleen lentäjän sotilas urastaan. Koulun ikäisenä lapsi joutui vuosien ajan monien psykologien tutkittavaksi uudelleen ja uudelleen.... mutta se lapsi/nuori ei ollut huono oppilas mutta "normaalista" poikkeava ja tarvitsi apua ja kuten jo arvaatte, niin hän sai sen....
Eräs psykologi kiinnostui lapsen ongelmasta siinä määrin, että päätti nuoren antamien tietojen perusteella tehdä lopullisen ratkaisun asiaan ja kustansi omilla rahoillaan koko perheelle mahdollisuuden matkustaa hänen kansaan Japaniin tutkimaan jos sellainen sotilaskone on Japanin merialueella jossa tämä nuori poika olisi ammutta amerikan ja japanin välisessä sodassa alas jossa lentäjä kuoli.
Poika tiesi paikan, japanilaisten sukeltajien avustamana kone löytyi tarkalleen siinä paikassa missä poika oli sen ilmoittunut olevan. Poika sai laskea seppeleen omalle haudalleen....
Nyt, tämä nuori mies elää tasapainoista elämää tietoisena, että hänessä on kaksi identtiteettiä ja voi hyvin. SE ON UUDESTI SYNTYMISTÄ JA MM SE TODISTAA JUMALALLISUUDEN SIELULLISUUDEN KUOLEMATTOMUUDESTA. TUON NUOREN MIEHEN KOHTALO KERTOO PALJON.....
Samaa asiaa, todistavat sadat, ellei tuhannet tai sadat miljoonat ihmiset jotka ovat kohdanneet totuuden "rajan toisella puolella" käymisistään mm sairaaloiden leikkauksissa monet ovat seuranneet kun hänen oma keho on leikkaus pöydällä ja osaavat kertoa keikkauksen yksitys kohtia leikkauksen jälkeen.
Näistä asioista ei paljoa keskustella mutta ihmiset ja tiede tietää nuokin totuudet faktoiksi, samoin kuin sen, että kun ihminen kuolee, niin kehon muuttuessa ruumiiksi, paino laskee 21 grammaa. Miksi, laskee on vaikea todistaa mutta järkevillä on oma ymmärrys asiasta....
"Ja miltä Jeesus pelastaa?"
Huomaan tekstistäsi enemmän kuin mitä kirjoitan...
Arvaan jo että kysymyksesi vastaus on jo avartunut....
24:24 "Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin."
Arvaan, että ymmärrät...
Tuo sisältää perustan sille vastaukselle mitä kysyit...
Tosin, on muitakin vaihto ehtoja mutta tuossa se on mielestäni "vähemmän väärennetyssä muodossa" sillä sitä ei tarvitse tulkita vaan ymmärtää ja ellei ymmärrä niin se kutsuu tutkimaan....jk
Siis on sieluja jotka kuolee...
ja jotka eivät näe kuolemaa....
Johanneksen evankeliumi:
8:51 Totisesti, totisesti minä sanon teille: jos joku pitää minun sanani, hän ei ikinä näe kuolemaa."
- ttkkl
"Usko Jeesukseen, niin sinä pelastut! Raamattu
- jupplu
Voisitko kertoa omin sanoin, mitä tuo "usko" on?
- ajattelia
siis kunniako vapaakirkolle vai pelastus armeijalle..kunnia sille jolle se kuuluu me olemme vain välikappaleita..
Miksi ensimmäisenä ajattelet jotain kunniaa? Eikö mieluummin voisi puhua niistä hyvistä esimerkeistä, joista voidaan oppia ja edelleen niitä kehittää?
Eiköhän jokainen kristitty ymmärrä että Jumalan kunniaksi tällaista työtä tehdään.
Minusta on tärkeintä kun teoista puhutaan, se mikä siellä ihmisen sisimmässä tapahtuu kun evankeliumi saa tehdä työtään ihmisen sisimmässä. Ulkonaiset teot ovat vain merkkinä siitä, mitä sisimmässä on. Sydämen kyllyydestä suukin puhuu.
Kun evankeliumi saa puhdistaa ihmisen sydämen kaikesta saastasta, se saa ihmisen auttamaan ja palvelemaan lähimmäistä. Silloin ne teot eivät ole ihmisen omasta hyväisyydestä Kristuksesta teoista lähimmäisen hyväksi lähtöisin. Ei ole mitään syytä ihmisellä itsellään syytä kerskua omista hyvistä teoistaan. Kun Kristus sen saa aikaiseksi.
http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/Matt.12.html- kelckela
Mistä tiedät, että saatko siitä kaiken niin kuin ihmiset joilla ei ole uskontunnustuksen Jumalasta ja ihmisyydestä eronneen järjettömyydestä ja ymmärtämättömyydestä haittaa?
järjettömyydenne:
'Meillä ei ole järkeä'
Ymmärtämättömyydenne:
'Olemme syntisiä'
kristittyjen herra saatanasta on uusi jumala:
Olet aikaisemmin tunnustanut kirkon rikolliset arvo "ikuisen perisyntieneen" näin:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/13064715#comment-74707182
"evita-
6.12.2014 10:31
En ole eronnut kirkosta. Minusta kirkosta pitäisi erota paremminkin ne, jotka eivät tunnusta sen arvoja. Ei kirkkoa pidä muuttaa sen mukaiseksi, mitä maailma haluaa, mikä polkee sen arvoja. Kenelle ei kirkon arvot kelpaa, erotkoon paremmin he.
Joten jos perinteiset kristilliset, Jumalan sanaan perustuvat arvot eivät kelpaa, niin miksi yleensäkään on kirkossa. "
Ja tunnettu tosia asiahan on, että kirkko papistoineen ei ole Jumalan ja Jeesuksen asialla vaan Heidän Nimissä toimiva Jumalallisuudesta pois eksyttävää sekä rikollisuutta tukevaa toimintaa.
Teit aikaisemmin selväksi myös sen, että et ymmärrä edes omaa uskontunnustusta ja se osoittaa uskontunnustuksesi vaikutuksen sinussa Jumalasta ja ihmisyydestä luopuneena järjettömänä sekä ymmärtämättämänä uskovaisena:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/12961254#comment-73834416
"evita-
20.11.2014 10:58
Tuo edellä mainittusi EI OLE, luterilaisen kirkon uskontunnustus. Tuo on sinun oma vääristelemäsi ja sepustus Jumalan kymmenestä käskystä ja niiden selityksistä."
Ja ihmiset, jotka eivät ole luopuneet Jumalasta ja ihmisyydestään tietävät, että mm pappislupauksen antaneet papit eivät saa Jeesuksen evankeliumia saarnata tai opettaa joten uskontunnustuksen kaltainen ymmärtämätön on ja elää tavallaan saatanallisuudessaan itse sitä ymmärtämättä.
Uskontunnustuksen kaltaisena; paimenten "vihreällä niityllä" liikkuu suuri perisyntisyyteen eksytettyjen lauma.:
Ellen väärin muista niin halveksit tietoa siitä, että kristityt ja kristilliset ovat eri ryhmiä. Paljastit jo silloin selvyydellä kuin syvälle olet aivopesty pois Jumalallisuudesta. Tätä FAKTAA ei ihmisiltä ole kumottu vaikka uskovaiset sen uskontunnustuksen kaltaisina eivät ymmärrä tai eivät tunnusta järjettöminä sitä tunnustaa:
Kristityt = Paavalin perustamien seurakuntien uskovaisia apostoleineen ja herra jumalineen joilla ei ole Jeesuksen perustamia seurakuntia eikä Jeesuksen opetuslapsia opettajina. Kristillisyys on ikuisesti Jumalasta ja ihmisyydestä luopunut järjetö, ymmärtämätömien syntinen ja perisyntisten paimenien eksyttämä lammas/pässi lauma raiskattuine karitsoineen ja pakanojen apostoleineen jotka jäivät omia seurakuntalaisia noitina polttavien kirkokkojen herrojen herralta elämään ja edelleen ihmiskuntaa rasittamaan:
Lainattua tekstiä:
"Lars Leevi Lestadio oli ruotsalaisen luterilaisen kirkon lähettämä saarnamies joka pakkokäänsi "pakanalliset suomalaiset sivistykseen ja kristinuskoon". Sen opin tulos ja summa näkyy tänään kun satoja, mahdollisesti tuhansia lapsia on raiskattu henkisesti ja/tai ruumiillisesti. Lasten raiskaaminen ruumiillisesti ja/tai henkisesti ei ole koskaan ollut eikä ole suomalaista kansanperinnettä. Moni on tehnyt ruumiillisen ja/tai psyykkisen väkivallaan jälkeen itsemurhan, eli, kyseessä ei ole itsemurha vaan psyykkisen trauman joka johti itsemurhaan on aiheuttanut uhrin pahoinpitelijä. Puhumme siis lapsi/ihmisvihasta ja joukomurhasta. " (IL)
Kristilliset = Jeesuksen perustamien seurakuntien Jumalan ja Jeesuksen Lain ja oppien järkeviä ja ymmärtäviä ihmisiä; seurakuntalaisia opetuslapsineen.
Kristityt esiintyvät usein valekristillisinä, etenkin omille uskovaisilleen mutta ihmisille on selvyys totuudesta jota ette ole voineet miekka sivitykselläkään muuttamaan. Jeesus varoitti omiaa nimen omaan kaltaistanne ja kielsi omiaan uskomasta joten tuo ero kristittyjen ja kristillisten välillä on ja pysyy muuttumattomana vaikka 'Kristitty pysyy kuitenkin syntisenä elämänsä loppuun asti.' taistelette ihmisyyttä vastaan.
herralta rauhaa... Yhä ihmettelen sitä, ettei asiasta voi edes keskustella ilman että tulee noita tuomioita kerskumisesta. Sillä ehkä vain koetetaan mitätöidä kaikkien muiden paitsi itsensä tekemät hyvä työ?
Itse kyllä pidän kerskumista aivan eri asiana. Pidän sitä enemmän rehentelynä ja lesoiluna.- kjhgtr
Toivon, että jossakin vaiheessa, toivottavasti ei liian myöhään, sinullekkin valkenee, että; "Minä uskon Jumalaan, Isään, Kaikkivaltiaaseen, taivaan ja maan Luojaan," oppisit ymmärtämään, että tämä, todellinen herra jumalasi EI OLE TAIVAAN JA MAAN LUOJA vaan juoppo katolilainen munkki joko kuoli katolilaisena ja laati järjyttävän opin rikollisuudelle. Sen opin mukaan on tapettu ja tapatettu paljon maailmassa ihmisiä ja lahkonne omia uskovaisiakin, pikku lapsiakin. Joten pelkästää suomalaisittain ajatellen se herra jumala on aiheuttanut suomen kansalle järkyttäviä menetyksiä kansan hengelliselle terveydelle ja hyvin voinnille rikollisuudellaan jota uskontunnustuksenne mukaan oppinne perisyntinä levitätte edelleen tätä herraa jumaloivina uskontunnustuksenne kaltaisina:
"2 Korinttolaiskirje 12:
"Ole syntinen ja tee syntiä rohkeasti, mutta usko vielä rohkeammin. Synti ei erota meitä Hänestä, vaikka sortuisimme haureuteen tai murhaan tuhansia ja tuhansia kertoja päivässä."
KÄSKYN SEURAKSISTA ESIMERKKI SUOMALAISITTAIN:
Lainattua tekstiä:
TUON RIKOLLISUUDENNE PERISYNTIÄ EI OLE IHMISILLÄ
vaan uskontunnustuksessaan Jumalasta ja ihmisyydestä luopuneilla.
##################
TÄMÄ ON TÖRKEÄ VALE, JOHON OLET LANGENNUT.
ET LUE IHMISEN SILMIN KATEKISMUSTASI MUTTA VALINTA ON SINUN OMA:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/12961254#comment-73834416
evita-
20.11.2014 09:59
Evankelisluterilaisen kirkon uskontunnustus on tämä joka luetaan sunnuntaisen jumalanpalveluksen yhteydessä.
"Minä uskon Jumalaan, Isään, Kaikkivaltiaaseen, taivaan ja maan Luojaan, ja Jeesukseen Kristukseen, Jumalan ainoaan Poikaan, meidän Herraamme, joka sikisi Pyhästä Hengestä, syntyi neitsyt Mariasta, kärsi Pontius Pilatuksen aikana, ristiinnaulittiin, kuoli ja haudattiin, astui alas tuonelaan, nousi kolmantena päivänä kuolleista, astui ylös taivaisiin, istuu Jumalan, Isän, Kaikkivaltiaan, oikealla puolella ja on sieltä tuleva tuomitsemaan eläviä ja kuolleita, ja Pyhään Henkeen, pyhän yhteisen seurakunnan, pyhäin yhteyden, syntien anteeksiantamisen, ruumiin ylösnousemisen ja iankaikkisen elämän."
Tuo edell. oleva, mitä kirjoitit EI OLE mikään luterilaisen kirkon uskontunnustus
###############
TÄSSÄ UUDELLEEN TODELLINEN USKONTUNNUSTUKSESTANNE LYHENNE.
järjettömyydenne:
'Meillä ei ole järkeä'
Ymmärtämättömyydenne:
'Olemme syntisiä'
JEESUKSEN EVANKELIUMIA Johanneksen mukaan:
5:14 Sen jälkeen Jeesus tapasi hänet pyhäkössä ja sanoi hänelle: "Katso, sinä olet tullut terveeksi; älä enää syntiä tee, ettei sinulle jotakin pahempaa tapahtuisi."
Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan:
24:5 "Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monta."
SIIS YLÖSNOUSSUTTA JEESUSTA KRISTUKSEKSI PILKKAAVAT OVAT EKSYTETTYJÄ TAI/JA EKSYTTÄJIÄ.
herraltasi rauhaa... - TermitKohdilleen
mummomuori kirjoitti:
Yhä ihmettelen sitä, ettei asiasta voi edes keskustella ilman että tulee noita tuomioita kerskumisesta. Sillä ehkä vain koetetaan mitätöidä kaikkien muiden paitsi itsensä tekemät hyvä työ?
Itse kyllä pidän kerskumista aivan eri asiana. Pidän sitä enemmän rehentelynä ja lesoiluna.Evita ei sanonut, että joku kerskuisi tai olisi kerskunut. Hänhän kirjoitti vain, ettei ole mitään syytä kerskua. Ei siis ollut kyse minkäänlaisesta mitätöinnistä tai tuomitsemisesta. Oletko sinäkin niitä ateistien hengenheimolaisia, jotka kutsuvat tuomitsemiseksi kaikkia sellaisia ajatuksia mitkä vähänkin eroavat heidän omista ajatuksistaan?
On ihan totta, että uskovalla ihmisellä ei todellakaan ole mitään intressiä korottaa omia hyviä tekojaan, ja odottaa niille kiitosta muilta. Hän tietää, että kiitos ja kunnia niistä kuuluvat Jumalalle. Maalliset ihmiset kyllä pitävät tärkeänä kehua itseään, ja loukkaantuvat, kun muut eivät huomaa ja puhkea ylistämään heidän tekojaan jokaisesta pienestä risauksestakin.
Evita ei myöskään sanonut, etteikö asiasta voisi keskustella. Tottakai siitä voi keskustella. En minäkään keskustelua estämään pyri sillä, että muistutan, että teot eivät ole yhtä kuin evankeliumi, ja että yksin hyvillä teoilla ei evankeliumin leviämistä edistetä. Miksi sinä tulkitset keskustelun estämiseksi sen, jos joku esittää omistasi poikkeavia ajatuksia? - dkjeenjnj
JK.
Huomaa, että käytät jakomielisesti kristittyjen ja kristillisten arvoja:
"Joten jos perinteiset kristilliset, Jumalan sanaan perustuvat arvot eivät kelpaa, niin miksi yleensäkään on kirkossa. "
Ole kiltti itsellesi mutta ennen kaikkea ihmisille, ja lopeta näyttelemästä kristillistä kun olet kristitty, ja sille rikollisuudelle uskontunnustuksen antannut.
Kyllä uskovainenkin saa sen verran olla rehellinen että palvelee herraansa rehellisesti.
Kuten jo kirjoitin niin...:
kristityt ja kristilliset ovat eri ryhmiä.
Kristityt = Paavalin perustamien seurakuntien uskovaisia joilla ei ole Jeesuksen perustamia seurakuntia eikä Jeesuksen opetuslapsia opettajina vaan heillä on papisto jonka pappislupauksen antaneet eivät saa Jeesuksen evankeliumia saarnata tai opettaa ja heillä on myös apostoleita.
Kristilliset = Jeesuksen perustaman seurakunnan; Jumalasta ja ihmisyydestä luopumattomia järkeviä ja Jumalan ja Jeesuksen Lain ja oppeja ymmärtäväisiä ihmisiä seurakuntalaisina.
---
PERINTEELLISIÄ KRISTILLISIÄ ARVOJA RIKOLLINEN KRISTINUSKON EI OLE KOSKAAN TOTEUTTANUT VAAN NIITÄ VASTAAN TAISTELLUT JO PAAVALIN MIEKKA SIVISTYKSEN RAAKUUDELLA...:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/13064715#comment-74707182
"evita-
6.12.2014 10:31
En ole eronnut kirkosta. Minusta kirkosta pitäisi erota paremminkin ne, jotka eivät tunnusta sen
arvoja. Ei kirkkoa pidä muuttaa sen mukaiseksi, mitä maailma haluaa, mikä polkee sen arvoja.
Kenelle ei kirkon arvot kelpaa, erotkoon paremmin he.
Joten jos perinteiset kristilliset, Jumalan sanaan perustuvat arvot eivät kelpaa, niin miksi yleensäkään on kirkossa. "
--------
Jeesus ei ole rikollisen kristinuskon seurakuntien perustaja vaikka niin uskotaan/väitetään.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Paavalin_kirjeet
"Apostoli Paavali oli ensimmäisen kristillisen sukupolven merkittävin uskonoppinut. Hän julisti evankeliumia ja perusti seurakuntia kolmen vuosikymmenen ajan Rooman valtakunnan itäosiin."
1.Korinttolaiskirje:
15:9 Sillä minä olen apostoleista halvin enkä ole sen arvoinen, että minua apostoliksi kutsutaan, koska olen vainonnut Jumalan seurakuntaa.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Pyhä_Stefanos
2 Korinttolaiskirje 12:
Paavali ei raamatun mukaan saanut eroa saatanasta... VAIKKA rukoili saatanan enkelin seurassa... saatana ei omistaan luovu....
herraltasi rauhaa... TermitKohdilleen kirjoitti:
Evita ei sanonut, että joku kerskuisi tai olisi kerskunut. Hänhän kirjoitti vain, ettei ole mitään syytä kerskua. Ei siis ollut kyse minkäänlaisesta mitätöinnistä tai tuomitsemisesta. Oletko sinäkin niitä ateistien hengenheimolaisia, jotka kutsuvat tuomitsemiseksi kaikkia sellaisia ajatuksia mitkä vähänkin eroavat heidän omista ajatuksistaan?
On ihan totta, että uskovalla ihmisellä ei todellakaan ole mitään intressiä korottaa omia hyviä tekojaan, ja odottaa niille kiitosta muilta. Hän tietää, että kiitos ja kunnia niistä kuuluvat Jumalalle. Maalliset ihmiset kyllä pitävät tärkeänä kehua itseään, ja loukkaantuvat, kun muut eivät huomaa ja puhkea ylistämään heidän tekojaan jokaisesta pienestä risauksestakin.
Evita ei myöskään sanonut, etteikö asiasta voisi keskustella. Tottakai siitä voi keskustella. En minäkään keskustelua estämään pyri sillä, että muistutan, että teot eivät ole yhtä kuin evankeliumi, ja että yksin hyvillä teoilla ei evankeliumin leviämistä edistetä. Miksi sinä tulkitset keskustelun estämiseksi sen, jos joku esittää omistasi poikkeavia ajatuksia?No, oikeassa olet. Se vain tuodaan aika ajoin enemmän negatiivisessa mielessä esille. Eräs kerran jopa väittä että kaikki auttaminen pitäisi tehdä salaa. Tosin Evita on yksi parhaimmista kirjoittajista täällä, joten ehkä hän ei ihan näin asiaa miettinyt.
Kumpaan sitä aikaa ja energiaa pitäisi käyttää? Siihen, että kääri hihat ja yhdessä vaikka miettii, mitä tehdään ja sitten mietitään, että miten. Vai sen pelkäämiseen, ”Mitä jos joku moittii meitä ”oman intressin” kohottamisesta ja kerskailusta?
”…yksin hyvillä teoilla ei evankeliumin leviämistä edistetä.”
Aivan, mutta käsittelen tässä tätä asiaa:
Jaakobin kirje:
2:17 Samoin uskokin, jos sillä ei ole tekoja, on itsessään kuollut.
2:18 Joku ehkä sanoo: "Sinulla on usko, ja minulla on teot"; näytä sinä minulle uskosi ilman tekoja, niin minä teoistani näytän sinulle uskon.
2:19 Sinä uskot, että Jumala on yksi. Siinä teet oikein; riivaajatkin sen uskovat ja vapisevat.
2:20 Mutta tahdotko tietää, sinä turha ihminen, että usko ilman tekoja on voimaton?- TermitKohdilleen
mummomuori kirjoitti:
No, oikeassa olet. Se vain tuodaan aika ajoin enemmän negatiivisessa mielessä esille. Eräs kerran jopa väittä että kaikki auttaminen pitäisi tehdä salaa. Tosin Evita on yksi parhaimmista kirjoittajista täällä, joten ehkä hän ei ihan näin asiaa miettinyt.
Kumpaan sitä aikaa ja energiaa pitäisi käyttää? Siihen, että kääri hihat ja yhdessä vaikka miettii, mitä tehdään ja sitten mietitään, että miten. Vai sen pelkäämiseen, ”Mitä jos joku moittii meitä ”oman intressin” kohottamisesta ja kerskailusta?
Jaakobin kirje:
2:18 Joku ehkä sanoo: "Sinulla on usko, ja minulla on teot"; näytä sinä minulle uskosi ilman tekoja, niin minä teoistani näytän sinulle uskon.
2:19 Sinä uskot, että Jumala on yksi. Siinä teet oikein; riivaajatkin sen uskovat ja vapisevat.
2:20 Mutta tahdotko tietää, sinä turha ihminen, että usko ilman tekoja on voimaton?"Eräs kerran jopa väittä että kaikki auttaminen pitäisi tehdä salaa."
Ehkä sekään ei olisi pahitteeksi, sillä kyllähän totta on sekin, että mitä merkittävämpiä asioita joku tekee, sitä todennäköisemmin ihmiset alkavat kehua ja kiitellä tuollaista hyväntekijää, ja sitä suurempi riski tuollaisella hyväntekijällä on ylpistyä ja alkaa kuvittelemaan, että hänessä itsessään onkin nyt jotain erinomaista tuon teon ansiosta - siis jotain sellaista, jolla voisikin nyt "ansaita" jotain enemmän Jumalan edessä. Hyväntekijä voi siis unohtaa antaa kunnian ja kiitoksen Jumalalle, ja alkaakin omaksua sen itselleen. Vaara on todellinen ja merkittävä, sillä näin toimiva ihminen harhautuu pois siitä ymmärryksestä, että hän voi saada pelastuksen yksin ja ainoastaan Jumalan armon tähden - eikä mistään omasta ansiostaan, vaikka sitä ansiota olisi miten paljon tahansa.
"Kumpaan sitä aikaa ja energiaa pitäisi käyttää?"
Kumpaankin. On tärkeää etsiä tilaisuuksia toimia Jumalan tahdon mukaisesti, ja myös tarttua niihin, kun niitä annetaan - mutta erittäin tärkeää on myös valvoa oman sydämensä asennetta. Sieltä löytyy jatkuvasti jotain tunnustettavaa ja Jeesukselle sovitettavaksi annettavaa, vaikka noita Jumalan tahdon mukaisia tekoja olisi tehnyt kuinka paljon hyvänsä.
Sinä siteerasit Jaakobin kirjeen kohtaa tekojen tärkeydestä, mutta älä kuitenkaan unohda, että Raamatun tekstit korostavat monin paikoin myös sitä, kuinka pelastus seuraa yksinomaan uskosta, eikä minkään tekojen tähden. Koska ne molemmat opetukset ovat Raamatussa, ne kumpikin on syytä sekä ymmärtää oikein että ottaa tosissaan. En minä kohdistanut viestiäni täällä varsinaisesti kehenkään, vaan kirjoitin mistä niin hyvät kuin pahat työtkin lähtevät. Eli sieltä ihmisen sisimmästä. Sen vuoksian sanotaan, että teidän tulee syntyä uudesti ylhäältä, että Jumalan Henki, ja Jeesuksen sovintoveri saa puhdistettaa ihmisen sisimmästään tekemään niitä hyviä tekoja. Eikö kunnia silloin kuulu Jumalalle, eikä ihmiselle.
"Ja hän puhui myös opetuslapsilleen: "Oli rikas mies, jolla oli huoneenhaltija, ja hänelle kanneltiin, että tämä hävitti hänen omaisuuttansa. Ja hän kutsui hänet eteensä ja sanoi hänelle: 'Mitä minä kuulenkaan sinusta? Tee tili huoneenhallituksestasi; sillä sinä et saa enää minun huonettani hallita.' Niin huoneenhaltija sanoi mielessään: 'Mitä minä teen, kun isäntäni ottaa minulta pois huoneenhallituksen? Kaivaa minä en jaksa, kerjuuta häpeän. Minä tiedän, mitä teen, että ottaisivat minut taloihinsa, kun minut pannaan pois huoneenhallituksesta.' Ja hän kutsui luoksensa jokaisen herransa velallisista ja sanoi ensimmäiselle: 'Paljonko sinä olet velkaa minun herralleni?' Tämä sanoi: 'Sata astiaa öljyä.' Niin hän sanoi hänelle: 'Tässä on velkakirjasi, istu ja kirjoita pian viisikymmentä.' Sitten hän sanoi toiselle: 'Entä sinä, paljonko sinä olet velkaa?' Tämä sanoi: 'Sata tynnyriä nisuja.' Hän sanoi hänelle: 'Tässä on velkakirjasi, kirjoita kahdeksankymmentä.' Ja herra kehui väärää huoneenhaltijaa siitä, että hän oli menetellyt ovelasti. Sillä tämän maailman lapset ovat omaa sukukuntaansa kohtaan ovelampia kuin valkeuden lapset. Ja minä sanon teille: tehkää itsellenne ystäviä väärällä mammonalla, että he, kun se loppuu, ottaisivat teidät iäisiin majoihin." Luuk. 16:1-9
Mitä tämä kohta Raamatussa teissä herättää?evita- kirjoitti:
En minä kohdistanut viestiäni täällä varsinaisesti kehenkään, vaan kirjoitin mistä niin hyvät kuin pahat työtkin lähtevät. Eli sieltä ihmisen sisimmästä. Sen vuoksian sanotaan, että teidän tulee syntyä uudesti ylhäältä, että Jumalan Henki, ja Jeesuksen sovintoveri saa puhdistettaa ihmisen sisimmästään tekemään niitä hyviä tekoja. Eikö kunnia silloin kuulu Jumalalle, eikä ihmiselle.
"Ja hän puhui myös opetuslapsilleen: "Oli rikas mies, jolla oli huoneenhaltija, ja hänelle kanneltiin, että tämä hävitti hänen omaisuuttansa. Ja hän kutsui hänet eteensä ja sanoi hänelle: 'Mitä minä kuulenkaan sinusta? Tee tili huoneenhallituksestasi; sillä sinä et saa enää minun huonettani hallita.' Niin huoneenhaltija sanoi mielessään: 'Mitä minä teen, kun isäntäni ottaa minulta pois huoneenhallituksen? Kaivaa minä en jaksa, kerjuuta häpeän. Minä tiedän, mitä teen, että ottaisivat minut taloihinsa, kun minut pannaan pois huoneenhallituksesta.' Ja hän kutsui luoksensa jokaisen herransa velallisista ja sanoi ensimmäiselle: 'Paljonko sinä olet velkaa minun herralleni?' Tämä sanoi: 'Sata astiaa öljyä.' Niin hän sanoi hänelle: 'Tässä on velkakirjasi, istu ja kirjoita pian viisikymmentä.' Sitten hän sanoi toiselle: 'Entä sinä, paljonko sinä olet velkaa?' Tämä sanoi: 'Sata tynnyriä nisuja.' Hän sanoi hänelle: 'Tässä on velkakirjasi, kirjoita kahdeksankymmentä.' Ja herra kehui väärää huoneenhaltijaa siitä, että hän oli menetellyt ovelasti. Sillä tämän maailman lapset ovat omaa sukukuntaansa kohtaan ovelampia kuin valkeuden lapset. Ja minä sanon teille: tehkää itsellenne ystäviä väärällä mammonalla, että he, kun se loppuu, ottaisivat teidät iäisiin majoihin." Luuk. 16:1-9
Mitä tämä kohta Raamatussa teissä herättää?Lisään vielä, että esimerkki tapauksissasi, juuri oli tuota sydämestä lähtevää auttamisenhalua, ja tuskinpa he nillä hyvillä teoillaan halusivat kerskailla. Lähinnä maailman lapset tuovat jatkuvasti niitä hyviä töitään ihmisten arvioitavaksi, ja moittivat uskovia, jotka heidän mielestään eivät tee tarpeeksi, vaikka taustalla saattaa olla, että vaikka tekevätkin, he eivät halua niillä hyvillä teoillaan kerskua.
TermitKohdilleen kirjoitti:
Evita ei sanonut, että joku kerskuisi tai olisi kerskunut. Hänhän kirjoitti vain, ettei ole mitään syytä kerskua. Ei siis ollut kyse minkäänlaisesta mitätöinnistä tai tuomitsemisesta. Oletko sinäkin niitä ateistien hengenheimolaisia, jotka kutsuvat tuomitsemiseksi kaikkia sellaisia ajatuksia mitkä vähänkin eroavat heidän omista ajatuksistaan?
Evita ei myöskään sanonut, etteikö asiasta voisi keskustella. Tottakai siitä voi keskustella. En minäkään keskustelua estämään pyri sillä, että muistutan, että teot eivät ole yhtä kuin evankeliumi, ja että yksin hyvillä teoilla ei evankeliumin leviämistä edistetä. Miksi sinä tulkitset keskustelun estämiseksi sen, jos joku esittää omistasi poikkeavia ajatuksia?Evita vaan piti selvänä sitä, vain Jeesuksen omana tulee sisimpään halu olla avulias. Ja kun sisimmässä ei ole "saastaa".
Siinä näen vikaa asenteessa. Suurin osa maailmaa elää tietämättä Jeesuksesta mitään, mutta kyllä sitä apua näytetään annettavan siitä huolimatta.
Ai, EVITA kirjoitti tuossa jo uutta. On tietysti huono uskova, jos kehuu hyvillä töillä? No, kyllä sen aina joku näkee ja tietää onko joku auttavainen vai omahyväinen. Ei sitä voi peittää tai kannata kerskua. Näin näen.- ikjnhvgfrd
#Minusta on tärkeintä kun teoista puhutaan, se mikä siellä ihmisen sisimmässä tapahtuu kun evankeliumi saa tehdä työtään ihmisen sisimmässä.#
kuten olet jo mahdollisesti huomannut, niin ihminen varmaan erottaa mikä on Jumalan ja Jeesuksen evankeliumia
ja
ehkä muistat, että olet Jumalasta luopuneena menettänyt "tärkeintä" elämykset ja kristillisyyden kristittynä ja sen uskontunnustuksen kaltaisena. evita- kirjoitti:
En minä kohdistanut viestiäni täällä varsinaisesti kehenkään, vaan kirjoitin mistä niin hyvät kuin pahat työtkin lähtevät. Eli sieltä ihmisen sisimmästä. Sen vuoksian sanotaan, että teidän tulee syntyä uudesti ylhäältä, että Jumalan Henki, ja Jeesuksen sovintoveri saa puhdistettaa ihmisen sisimmästään tekemään niitä hyviä tekoja. Eikö kunnia silloin kuulu Jumalalle, eikä ihmiselle.
Mitä tämä kohta Raamatussa teissä herättää?Ajatuksia se herättää paljonkin, joskin enemmän rahatalouteen liittyviä. Niitä aion tutkistella lisää, joten palaan aiheeseen joskus myöhemmin.
Aivan, kuten taisi aloituksessa mainita, niin ajatuksissa on koko ajan uskovat kristityt.
Kun luin tätä:” Kurssilla opiskellaan paitsi Raamattua myös käytännöllisiä taitoja, kuten kokkausta, talousasioiden hallintaa ja terveystietoa. Kursseihin sisältyy myös muun muassa liikuntaa.” ja ”Vapaakirkon alainen ViaDia-yhdistys auttaa vasta vapautunutta hankkimaan asunnon, päiväkeskuksissa järjestetään päihteetöntä päivätoimintaa ja tuetaan työllistymistä.”
Seuraavaksi tuli mieleen miten loistava ajatus ja miten sitä voisi soveltaa mm. nuorten perheiden parissa. Tällaista ”lähetystyötä” suomessa on kyllä riittävästi kaikille niille jotka jotain haluavat tehdä. Esim. kun on sitä sydämestä tulevaa halua tehdä jotain, tarvitsee vain miettiä mistä kautta etsiä väylää jossa pääsee tekemään.
Kyse on todellakin sydämen tilasta ja siitä että asenne on ” miten voin auttaa”? kaikkia niitä kohtaan, jotka kenties apua tarvitsee.
Pelastusarmeija on jo lähtökohdiltaan hyvin kristillinen. Se syntyi Lontoossa:
” 1865 pelastamaan slummien asukkaita hengellisestä, aineellisesta ja moraalisesta kurjuudesta. Koska liikkeen piirissä uskoon tulleita entisiä juoppoja, rikollisia ja katunaisia ei otettu vastaan muissa seurakunnissa, he jäivät Kristillisen Lähetyksen työntekijöiksi.”
Eli kaikki ne jotka eivät ”kelvanneet” muille, saivat tulla Pelastusarmeijaan. Eikä siellä kysellä, millainen on uskosi tai onko sitä lainkaan, vaan tehdään työtä. Sain ilokseni työskennellä nuorena Pelastusarmeijan päiväkodissa. Vaikka tuolloin oli jo ateisti, niin kunnioitus oli molemminpuolista ja näin, miten arjessa myös Sanaa tuodaan esiin.
Niin, kyllä moitin niitä jotka kovasti arvostelevat ja mollaavat muita, tuputtavat omaa uskoaan, kylvävät pelon ja uhkan teologiaa ympärilleen siitä, että heillä ikävä kyllä puuttuvat liian usein ne teot. Puhetta riittää mutta tekojen tasolle se usko ei tunnu vain riittävän.- ekckekew
evita-
26.7.2015 08:25
"...Ei ole mitään syytä ihmisellä itsellään syytä kerskua omista hyvistä teoistaan. Kun Kristus sen saa aikaiseksi."
24:5 "Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monta."
Siis, ylösnoussutta Jeesusta "kristukseksi" pilkkaavat ovat eksyttäjiä.
TAI VALEHTELIKO JEESUS?
Tuosta raamatun kohdasta on ollut erimielisyyksiä ja kristittyjen käyttäminä väärennös tulkintoja mutta muutamia vuosia sitten asia on kielten tutkijoiden taholta vahvistettu, että tuo tarkoittaa tarkalleen mistä siinä lukee. Siis tulkinnat pois! - okmedcgjr
mummomuori kirjoitti:
No, oikeassa olet. Se vain tuodaan aika ajoin enemmän negatiivisessa mielessä esille. Eräs kerran jopa väittä että kaikki auttaminen pitäisi tehdä salaa. Tosin Evita on yksi parhaimmista kirjoittajista täällä, joten ehkä hän ei ihan näin asiaa miettinyt.
Jaakobin kirje:
2:20 Mutta tahdotko tietää, sinä turha ihminen, että usko ilman tekoja on voimaton?Jaakobin kirje ei ole Jumalan ja Jeesuksen oppia!
Sais hiukan asettaa asioita kohdalleen...
asiasta toiseen..
Jeesus, on raamatun mukaan opettanut näin:
Jeesuksen evankeliumia Johanneksen mukaan:
10:30 "Minä ja Isä olemme yhtä."
TUON tiedon mukaan tilanne on se, että;
Ilman Pyhää Isää ja ilman Pyhää Poikaa ei ole Pyhää Henkeä!
KUKA KEKSI KOLMAISUUS OPIN?
JA
Jos katsotaan asiaa viellä syvemmälle;
niin
maailmassa on ilmeisesti satoja jumalia!
...ilman Pyhää Poikaa ja ilman Pyhää Henkeä!
Laskin joskus 1980 luvulla jumalina ja jumalattarina palveltuja ja voin luvata, etten edes kaikkia ehtinyt ottaa laskelmiin ja sain listan yli 300 jumalasta, kultainen vasikkakaan ei ollut laskuissa!
Miettikää joskus täällä avoimesti kuinka monta jumalaa suomalaisilla on ollut ja onhan niitä edelleenkin jos tarkasti aletaan asioita penkomaan. Pelkästään paavalilais-luterilaisuuden lestadiolaisilla on noin 16-20 lahkoa herra jumaliaan palvelevina kuppikuntina tai pullapossu porukoina.
Ja tuo todistaa monia asioita. "vain me pelastumme" jokaisen lahkon torven soittona on sairasta, Jumalan Valtakunnan kaltaisena syntyneen ihmisen muokkaamista Jumalasta ja ihmisyydestä luopuviksi elukoiksi joilla ei ole järkeä eivätkä ymmärrä ja ovat (peri)syntisiä = rikollisia elämänsä loppuun asti!
Miksi uskoa jos tietoa on!
Järjettömyydellä monet tienaa ja samalla kiduttavat ihmiskuntaa, miekalla, noitarovioilla, Jumalasta luopumisilla, ihmisyyden vaihtaminen elukaksi herra jumalan vihreälle niitylle jne jne jne...
Kaikkia se usko teettää!
Kaikki ovat Jumalan lapsina syntyneet, toiset herra luder/lutherin lapsina, toiset LLL:n lapsiana USKOVAISTEN MIELESTÄ vaikka he eivät sitä ymmärrä....
MUTTA
KUKA ON SE KAIKKEIN YLIN, IHMISYYDELLE "JUMALALLISUUDEN KALTAISUUDEN ANTANUT" ON USKOVAISILLE KÄSITTEENÄ ILMEISESTI TÄYSIN MAHDOTTOMUUS YMMÄRTÄÄ.
MUTTA
SELLAISIA ON JOILLA ON TIETOA... YMMÄRRYSTÄ... HE EIVÄT USKO... EIKÄ HEIDÄN TARVITSE USKOA SILLÄ TIETO ON VARMUUTTA TOTUUDESTA.
JEESUSKIN, ON JUMALAN POIKA
MUTTA
KUN OPITTE TIETÄMÄÄN, JA YMMÄRTÄMÄÄN KUKA LOI JUMALAN,
NIIN SEN TIEDON JÄLKEEN USEIMMILLE TULEE TIETÄMÄTTÄMYYS....
JA TUOLLEKKAAN TIEDON ASTEELLE EI TOSI USKOVAINEN PÄÄSE...
ON USKOVAISIA JOTKA PÄÄSEE, SEURAKUNTIEN "MUSTIA LAMPAITA."
MUTTA
HE JOTKA PÄÄSEVÄT, PÄÄSEVÄT VIELLÄ "SYVEMMÄLLE" JA EIVÄT SEN
JÄLKEEN USKO (USKONNOLLISESTI) VAAN TIETÄVÄT ENEMMÄN.
Katsoin muutama viikko sitten amerikkalaisia uskontojen perustajia. Sieltäkin niitä sivityksen oppeja suomeenkin tuodaan ja olevien miekka sivityksen rinnalle oikea oppisina. En yllättynyt ollenkaan mm tiedosta, että ihan julkisesti saatanaa jumaloivat perustavat kristittyjen seurakuntia, niin kuin Paavalikin. Siis uskovaiset eivät viisastu, ja yksi syy siihen on mm uskontunnustuksien aivopesut. Sen kaltainen on ihmisestä muokattu "vain me pelastumme peto."
Miksi raamatuissanne tämä kohta on kirjoitettu näin:
MIKSI SE EI OLE NÄIN:
3:18 "Joka uskoo Häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen."
Tuo ei ole paras mahdollinen esimerkkinä... mutta jotka ymmärtävät ja etenkin jotka tietävät, tietävät myös mitä tarkoitin mutta eivät vältämättä tiedä mitä jätin pois...
On vaikea todistaa uskovaisena oleminen (Jumalan ja Jeesuksen antamia tietoja käyttäen) sillä pappislupauksen antaneet eivät saa Jeesuksen evankeliumia saarnata ja opettaa VAAN heidän pitää pysyä paavalilais-luterilaisuuden ev.l. jne tulkinnoista (UT)
Ja mitä tapahtuu sen vuoksi...
Tietysti turvautuminen vieraaseen apuun... "Jaakobin kirje" tai miksi ei Jeesuksen moneen kertaa kieltäneen "Pietarin kirje" ja rohkeimman vaativat saatanaa palvelleen Paavalin faktaa... (oikeastaa hänen oppikunnan...)
Niin että, mitäkö pitäs usko/tietää!
Jokohan joku on arvannut...
usko tulee ihmiseen ulkoa päin ja voihan usko vaikka ei kuule, eikä näe, eikä osaa lukea jne.. Kuka olisi todistanut, että syntyissään saamat lahjat, ihmisyyden ominaisuudet olivat Jumalan/Jumalien ANTAMIA. Jos niin on niin kumpi oli sinun jumalasi, isä vai äiti?!
Siis tieto, kumoaa kaikki uskot, uskomukset.
herra jumalasta ei tule enempää vaikka häneen uskotaan.
joten
"salassa oleva" loi maailman kaikkeuden ja ihmiset
ihmiset loi jumalat
jumalat loivat mieleltään sairaita toisiaan vastaa taistelevia, tappavia, raiskaavia jne rikollisia uskovaisia... omia lapsiakin, noitarovioilla tappavia perkeleen ikuisia perisyntisiä.
Se on sitä uskontunnustuksen järjettömyyttä laumassa, jossa järjettömyys tiivistyy.
Ei ihmisyydestään luopunutta tarvitse uskoa...
Kuuntele sisintäsi! TermitKohdilleen kirjoitti:
"Eräs kerran jopa väittä että kaikki auttaminen pitäisi tehdä salaa."
Ehkä sekään ei olisi pahitteeksi, sillä kyllähän totta on sekin, että mitä merkittävämpiä asioita joku tekee, sitä todennäköisemmin ihmiset alkavat kehua ja kiitellä tuollaista hyväntekijää, ja sitä suurempi riski tuollaisella hyväntekijällä on ylpistyä ja alkaa kuvittelemaan, että hänessä itsessään onkin nyt jotain erinomaista tuon teon ansiosta - siis jotain sellaista, jolla voisikin nyt "ansaita" jotain enemmän Jumalan edessä. Hyväntekijä voi siis unohtaa antaa kunnian ja kiitoksen Jumalalle, ja alkaakin omaksua sen itselleen. Vaara on todellinen ja merkittävä, sillä näin toimiva ihminen harhautuu pois siitä ymmärryksestä, että hän voi saada pelastuksen yksin ja ainoastaan Jumalan armon tähden - eikä mistään omasta ansiostaan, vaikka sitä ansiota olisi miten paljon tahansa.
"Kumpaan sitä aikaa ja energiaa pitäisi käyttää?"
Kumpaankin. On tärkeää etsiä tilaisuuksia toimia Jumalan tahdon mukaisesti, ja myös tarttua niihin, kun niitä annetaan - mutta erittäin tärkeää on myös valvoa oman sydämensä asennetta. Sieltä löytyy jatkuvasti jotain tunnustettavaa ja Jeesukselle sovitettavaksi annettavaa, vaikka noita Jumalan tahdon mukaisia tekoja olisi tehnyt kuinka paljon hyvänsä.
Sinä siteerasit Jaakobin kirjeen kohtaa tekojen tärkeydestä, mutta älä kuitenkaan unohda, että Raamatun tekstit korostavat monin paikoin myös sitä, kuinka pelastus seuraa yksinomaan uskosta, eikä minkään tekojen tähden. Koska ne molemmat opetukset ovat Raamatussa, ne kumpikin on syytä sekä ymmärtää oikein että ottaa tosissaan.Sinä siis pelkäät enemmän sitä että joku saattaa kehua tai kuulostaa siltä, kuin sitä että tuon varjolla saatat jättää tekemättä? Että auttaminen ja tekeminen saattavat johtaa syntiin, niin on parempi olla mitään tekemättä. Rypeä vain siinä synnintunnossa itsekseen.
Mielestäsi on siis hyvin vaarallista auttaa, etenkin jos sitä tehdään suurella porukalla ja yhteistyössä. Niin, silloin todella on vaara että se tulee ilmi ja todellisia tuloksia saadaan aikaan.
Ehkä juuri tuota saa aikaan pelon ja uhkan teologia?- fkfkrkek
evita- kirjoitti:
Lisään vielä, että esimerkki tapauksissasi, juuri oli tuota sydämestä lähtevää auttamisenhalua, ja tuskinpa he nillä hyvillä teoillaan halusivat kerskailla. Lähinnä maailman lapset tuovat jatkuvasti niitä hyviä töitään ihmisten arvioitavaksi, ja moittivat uskovia, jotka heidän mielestään eivät tee tarpeeksi, vaikka taustalla saattaa olla, että vaikka tekevätkin, he eivät halua niillä hyvillä teoillaan kerskua.
###
evita-
26.7.2015 16:13
evita- kirjoitti:
###
evita- OPPISI KUULLOSTAA LAHTARIN OPILTA!
Missä Jeesuksen verta on?
JEESUKSELLA EI OLE RUUMISTA VAAN YLÄSNOUSSEEN KEHO.
Jeesuksen evankeliumia Johanneksen mukaan:
20:27 Sitten hän sanoi Tuomaalle: "Ojenna sormesi tänne ja katso minun käsiäni, ja ojenna kätesi ja pistä se minun kylkeeni, äläkä ole epäuskoinen, vaan uskovainen."
20:28 Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: "Minun Herrani ja minun Jumalani!"
evita- JOS KYSYISIT JEESUKSELTA NIIN KUIN PIETARI KYSYI,
NIIN SAISIT SAMAN VASTAUKSEN:
15:15 "Niin Pietari vastasi ja sanoi hänelle: "Selitä meille tämä vertaus."
Ja voitte olla varmoja, että Jeesuksen antama vastaus on edelleen sama:
15:16 Mutta Jeesus sanoi: "Vieläkö tekin olette ymmärtämättömiä?
15:17 Ettekö käsitä, että kaikki, mikä käy suusta sisään, menee vatsaan ja ulostuu?"
KUN USKONTUNNUSTUKSEN KALTAISENA JÄRJETTÄMÄNÄ EI YMMÄRRÄ, NIIN EI PITÄS JUMALASTA JA IHMISYYDESTÄÄ LUOPUNEENA JATKUVASTI VALEHDELLA.
JEESUKSEN EVANKELIUMIA Markuksen mukaan:
9 Ja hän sanoi: "Jolla on korvat kuulla, se kuulkoon".
11 Niin hän sanoi heille: "Teille on annettu Jumalan valtakunnan salaisuus, mutta noille ulkopuolella oleville kaikki tulee vertauksissa,
12 että he näkemällä näkisivät, eivätkä huomaisi, ja kuulemalla kuulisivat, eivätkä ymmärtäisi, niin etteivät kääntyisi ja saisi anteeksi".
13 Ja hän sanoi heille: "Ette käsitä tätä vertausta; kuinka sitten voitte ymmärtää kaikki muut vertaukset? "
JOTEN USKONTUNNUSTUKSENNE KALTAISINA ETTE YMMÄRRÄ MUITAKAAN JEESUKSEN ANTAMIA VERTAUKSIA muuten kuin rikollisen kristinuskon herraa, saatanaa palveleville väärennettyjä tulkintoja.
EN YMMÄRRÄ, SELLAISIA USKOVAISIA, JOTKA JATKUVASTI LAHTARI OPPEINEEN LÄTRÄÄVÄT JEESUKSEN VEREN KANSSA TAI/JA PAHIMMAT OVAT JOPA ELUKKANA JEESUSTA TEURASTAMASSA OPPEINEEN:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/10558668#comment-54486271
"TEU.
2.4.2012 09:30
2. jUMALA HEITTI KRISRTUKSEN PÄÄLLE KAIKKIEN IHMISTEN SYNTIVELAN
JA HEIDÄN ANSAITSEMANSA RANGAISTUKSEN , JA HÄN OLI " LYÖTYNÄ "
HEIDÄN RIKKOMUSTENSA TÄHDEN JAKEET 4-5. . HÄNESSÄ ITSESSÄÄN EI OLLUT VÄÄRYYTTÄ EIKÄ SYNTIÄ , VAAN HÄN KANTOI TOISTEN SYNNIT . JUMALAN KARITSANA , HÄNET TEURASTETTIIN, VERI UHRINA SYNTISTEN PUOLESTA ."
MITÄ PAHAA JEESUS ON USKONTUNNUSTUKSEN KALTAISILLE JUMALAN JA IHMISYYDEN KIELTÄNEILLE USKOVAISILLE TEHNYT, KUN TAVALLA TAI TOISILLA JATKUVASTI PILKKAATTE JEESUSTAKIN???
häpeäisitte jos teillä olis edes ihmisyyttä... josta luovuotti uskontunnustuksessa...
- jhuyt
Vaikuttaa olevan niin, että monille "hengellisesti kuolleille" (ja uskontunnustuksen kaltaisille) kaikki kuollut on elävää!!!
Aivopestyjen sanojen helinää!
Valitettavasti monet uskovaiset eivät uskontunnustuksensa kaltaisina ymmärrä että jos lapsikasteessa he ovat hengellisesti "tapettuja" vaikka ovat otsassaan kuolleen merkkiä, risti, otsassaan kantavia eläviä ruumiita.
Ei, en ole teitä tuomitsemassa, ei se ole minunkaan tehtä tai oikeus
mutta
minua ihmetyttää se tosi asia, että KUN JUMALALLISUUDEN TIETOA ON, niin MIKSI USKOA EKSYTTÄJIEN VALHEISIIN!
Ei maailmaan turmelevan rikollisuuden usko ole suomalaista kansan tai heimon sivitystä vaan se on suomeen miekka sivistyksenä tuotua rikollisuutta, oppeineen ja tekoineen.
Kyllä uskovaisenkin pitäs sen verran ymmärtää, ettei tällainen oppi ja herra jumalallisuus ole Jumalallista eikä ihmisyyttä.
SIIS luterilainen ei saa edes JUMALAA JA JEESUSTA PALVELLA!
Ja kumminkin teitä eksytetään HEIDÄN PYHÄÄ NIMEÄ KÄYTTÄEN palvelmaan herra jumalaanne...
KÄSKYN SEURAUKSISTA....
Lainattua tekstiä:
MIELESTÄNI otsikko on vastakohta todellisuudelle!
"hengellisesti kuolleiden; kuollutta evankeliumia kuolleille" olis kohdallaan otsikkona.
ei pahalla.... - kjhgytfr
muuten...
Tuli mieleen että kun aikanaan kerasin tietoa vankiloissa olevista niin jouduin kokemaan jotain mitä en olisi koskaan osannut odottaa...
Suomen vankiloissa olevista rikollisista oli 96% kirkon jäseniä.
Siis uskontunnustuksen antaneita rikollisia:
järjettömyydenne:
'Meillä ei ole järkeä'
Ymmärtämättömyydenne:
'Olemme syntisiä'
Jeesuksen seuraajat ovatkin kristillisiä, mutta...:
JOTENKIN KOLAHTI, että ilmeisesti kristityt kouluttaa rikollisia.
MITEN MUUTEN VANKILOISSA OLEVISTA OLISI NIIN SUURI OSA USKONTUNNUSTUKSENSA KALTAISIA JA TEOILLAAN SEN VAHVISTANEET....
maailma on täynnä yllätyksiä... katekismus ja väärennetty raamattu ei ilmeisesti ole hyväksi ihmiskunnalle... mutta kristityt vaikuttaa siitä nauttivat Jumalasta luopuneina Jeesuksen vihaajina.... ei Jeesusta kristilliset tappaneet...
hengellisesti kuolleen kuollutta evankeliumia:
"TEU.
HEIDÄN RIKKOMUSTENSA TÄHDEN JAKEET 4-5. . HÄNESSÄ ITSESSÄÄN EI OLLUT VÄÄRYYTTÄ EIKÄ SYNTIÄ , VAAN HÄN KANTOI TOISTEN SYNNIT . JUMALAN KARITSANA , HÄNET TEURASTETTIIN, VERI UHRINA SYNTISTEN PUOLESTA ."
Siis syyttömän Jumalan Pojan elukkana teurastamis oppi on todella ihmisyydestään luopumattomaa ihmistä koskettavaa... mutta ilmeisesti uskovaisille mageaa mannaa....
uskontunnustuksesta ja sen kaltaisuudesta:
järjettömyydenne:
'Meillä ei ole järkeä'
Ymmärtämättömyydenne:
'Olemme syntisiä'
herra saatanasta uusi jumala:
((((lahkonsa perisyntisyys säkissä))))
Ymmärtääköhän uskovaiset ketä uskontunnustuksen kaltaisuus todellisuudessa edustaa!!!
valoa pimeyteenne....- k12qwjhg
anteeksi että toisin vahingossa tunnustuksenne,.. olen liikuttunut....
- sage8
Sinulle samojen kirjoitusten postaaminen lienee hyvä teko etkä ymmärrä, että tuskinpa kukaan niitä enää lukee kun ne ovat olleet pramilla satoja tai kenties tuhansia kertoja.
- iokmjhtgfc
On totta ja pahoittelen mutta minä ole toistellut FAKTOJA mutta mitä teille ja kaltaisillenne on paasattu noin 2000 vuotta ihmisyyden turmelemiseksi ei ilmeisesti sinua sen uhrina liikuta.
- ttkkl
Minnne hyö ovat menossa taivaaseen vai helvettii!? Minne homot ovat menossa!? Jumala ei huoli taivaaseen!!!
- joopajoo_
Ootko työ vähän tyhmä kun et ossoo ees kirjottaa
- vapariina
Vapaissa suunnissa teemme tosiaan paljon myös vankilatyötä. Kannattaa mennä ensi kesänä Hellareitten kesäkonfaan ensi Juhannuksen aikaan Keuruulle. Siellä on suuri osasto, jossa entiset uskoontulleet vangit esittelee työtään. Samalla kertaa voi myös tutustua noin 20 muuhun työmuotoon , joista ei puhuta mediassa, mutta vaikuttaa satoihin tuhansiin ihmisiin. Tätä se Jeesus meillä teettää :) Rakkaus on niin suuri motivaattori - kannattaa kokeilla.
- errot21
Uskon että toimiva auttaminen ei kirkon liberaaleille kelpaa.
Niin, sitähän aloitus juuri koski – vapaiden suuntien tekemään työtä.
Ehdottomasti arvostan kaikkea tuollaista työtä, teki sitä mikä suuntaus hyvänsä.
- Nappiin.meni
Tässä merkittävä video ajankohtaisesta asiasta:
Kuuntele tämä puhe:
http://jeesus-on-herra.com/?page_id=1194- kjytr8byh
Otsikko jo osoittaa rikollisuutta!
Taidat edustaa kultti jumalaasi....
http://fi.wikipedia.org/wiki/Herra
Herra on suomen kielessä esiintyvä saksalaisperäinen lainasana, jota keskiajalla käytettiin ritareiden ja pappien arvonimenä.
Sittemmin (1800-luvun lopulla) herra-sanan merkitys on laajentunut tarkoittamaan mitä tahansa arvostettua tai vaikutusvaltaista miespuolista henkilöä, tai yksinkertaisesti aikuista miespuolista henkilöä.
Sanalla "Herra" tarkoitetaan myös kristinuskon (herra)Jumalaa.
Siis, saatanaa palvelleen paavalin ja sen työtä jatkaneen luder/luther väärennettyä herra jumalan raamatun väärentäjien oppeja!
Jeesus ei ole rikollisen kristinuskon seurakuntien perustaja vaikka niin uskotaan/väitetään.
"Apostoli Paavali oli ensimmäisen kristillisen sukupolven merkittävin uskonoppinut. Hän julisti evankeliumia ja perusti seurakuntia kolmen vuosikymmenen ajan Rooman valtakunnan itäosiin."
1.Korinttolaiskirje:
15:9 Sillä minä olen apostoleista halvin enkä ole sen arvoinen, että minua apostoliksi kutsutaan, koska olen vainonnut Jumalan seurakuntaa.
2 Korinttolaiskirje 12:
Paavali ei raamatun mukaan saanut eroa saatanasta, ei ehkä saatanan enkeleistäkään... - uskonnonvapaus
kjytr8byh kirjoitti:
Otsikko jo osoittaa rikollisuutta!
Taidat edustaa kultti jumalaasi....
http://fi.wikipedia.org/wiki/Herra
Herra on suomen kielessä esiintyvä saksalaisperäinen lainasana, jota keskiajalla käytettiin ritareiden ja pappien arvonimenä.
Sittemmin (1800-luvun lopulla) herra-sanan merkitys on laajentunut tarkoittamaan mitä tahansa arvostettua tai vaikutusvaltaista miespuolista henkilöä, tai yksinkertaisesti aikuista miespuolista henkilöä.
Sanalla "Herra" tarkoitetaan myös kristinuskon (herra)Jumalaa.
Siis, saatanaa palvelleen paavalin ja sen työtä jatkaneen luder/luther väärennettyä herra jumalan raamatun väärentäjien oppeja!
1.Korinttolaiskirje:
2 Korinttolaiskirje 12:
Paavali ei raamatun mukaan saanut eroa saatanasta, ei ehkä saatanan enkeleistäkään...Onko sinulle ollenkaan auennut sellainen asia kuin uskonnonvapaus.
Vaikka tuo uskonto olisi sinun mielestä kuinka väärää tai rikollista tahansa kaikilla Suomen kansalaisilla on siihen lain suojaama oikeus. - jkhuyt65
uskonnonvapaus kirjoitti:
Onko sinulle ollenkaan auennut sellainen asia kuin uskonnonvapaus.
Vaikka tuo uskonto olisi sinun mielestä kuinka väärää tai rikollista tahansa kaikilla Suomen kansalaisilla on siihen lain suojaama oikeus.Uskonvapautta koskeva Laki ei anna oikeutta rikkoa muita Lakeja.
Koska sinulle kirkastuu sellainen totuus????
paavalilais-luterilaisuuden herrasta ja herra jumalasta/jumalista:
"2 Korinttolaiskirje 12:
Siis paavalilais-luterilaisuuden opin mukaan heidän uskovaiset eivät saa edes Jumalaa ja Jeesusta palvella!
Tosin HE kelpaavat Nimineen PYHÄN HENGEN kanssa eksytyksen helpottamiseen!
---
Uskonvapauden saaneiden kunnian osoitus rituaaliko tämä on????
Tässä yhden aikuisen uskovaisen raakuus ja irstailu tapetun vainajan, raadon joukko raiskauksesta.... älä lue jos et kestä:
"teuta: Uskosa 11.4.2011 12:15
TÄSSÄ KERROTTU SYNTIEN ANTEEKSI SAANTI :
On jokin asteen ero , siitä mitä Jeesus on luvannut ja
se oli Murhan synninkin anteeksi antamisessa . Varmsti
voidaan määritellä , niin kuin joku jo sanoitikin , nämä
raiskaukset oli heti murhan jälkeen , Kuinka nyt sanotaan
kun murhan synnin saisi myös henkilökohtaisia syntejä
saada anteeksi . Älkää kinatko epätietoisina asioista jota
örvelö ja savon ukko ette tiedä ja nyt on tullut(ei tuomari )"
--
http://keskustelu.suomi24.fi/node/10813480
teuta.
21.8.2012 14:29
Satut tietämään että montakertaa olen ollut Ruumishuoneella törppö .
olen sen kerran ilmoittanut enkä ollut yksin , näkemiin"
"...enkä ollut yksin , näkemiin" Siis oliko hän raatojen kanssa, vai oliko hänellä toisia jotka käytti vainajan ruumista hyväkseen, en tiedät... ei kerro.... mutta jo pelkästän tuollainen teko ja julki tuominen melkein leuhkien on niin saatananllisuuden sairasta, että ei minulla ole sanoja ilmaisemaan sanoilla.....
Negrofiili rikollisuus, murhatun, vainajan useaan kertaan raiskaamiset todistaa jotain sanomattoman sairasta katekismuksen oppineiden inhottavista rituaaleista.
Tuollaisiksi EI IHMINEN SYNNY vaan tuollaisia kirkko papistoineen kouluttaa.
Tai miellyttääkö uskovapaudestaan nauttivia Jeesusta elukkana teurastamisen oppi????
"TEU.
Kerro rehellisesti mitä mieltä olet! - kjhbygtf
MISSÄÄN SUOMEN PERUSTUSLAIN TEKSTISSÄ,
EI USKOVAPAUTTA OLE ANNETTU SITÄ VARTEN, ETTÄ SAA MUITA LAKEJA RIKKOA!
joten
uskonvapautta koskevaa Lakia rikollisesti hyväksi käyttävät OVAT IHMISILLE PAHIMPIA SIELUN VIHOLLISIA SAATANALLISUUKSINEEN.
RIKOTTE MIELESTÄNI USKOVAPAUTTA KOSKEVAA LAKIA VASTAAN KOSKA SE EI ANNA OIKEUTTA SEN TUELLA PITÄÄ SATOJA VUOSIA YLLÄ RIKOLLISUUTTA.
Oletko eri mieltä? - voihyvänenaika
Kuinka sairas ja harhainen sitä ihminen voikin olla.
voihyvänenaika kirjoitti:
Kuinka sairas ja harhainen sitä ihminen voikin olla.
Niin, jotkut ovat aika erilaisia jopa ajattelussaan. Vaikka noista ei niin selvää saa, antaa hänen kirjoitella. Ehkä hän saa siitä mukavan olon?
- okmjhgt
mummomuori kirjoitti:
Niin, jotkut ovat aika erilaisia jopa ajattelussaan. Vaikka noista ei niin selvää saa, antaa hänen kirjoitella. Ehkä hän saa siitä mukavan olon?
Jotku!!! Teitähän on miljoonia maailmassa, samaa kristittyjen herraa ja sen herra jumalia palvelevina uskovaisina!
Ei pahalla, mutta uskontunnustuksensa kaltaiset ovat todella ääliöitä; sellaisiksi eksytettyjä ymmärtämättömiä ikuisia syntisiä=rikollisia.
LUKEKAA USKONTUNNUSTUKSENNE ETTÄ TIEDÄTTE MILLAISIA OLETTE! Ei usko tee teistä tunnuksineen; Jumalasta ja ihmisyydestä luopuneita muuksi kuin epäsosiaalisiksi "vain me pelastumme" helevettiin rikollisuuden tukijoina.
23:33 Te käärmeet, te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te pääsisitte helvetin tuomiota pakoon?
25:41 "Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen."
Ja tutkikaa ja tunnustakaa lahkonne rikollisuus jonka perisyntiin olette sitoutuneet!
Ei pahalla, mutta olette "Juudaksen" ja "Pietarin" kaltaisia Jeesuksen kieltäjiä:
ero JUMALASTA; herra saatanasta uusi jumala:
'Olemme syntisiä'
Noilla eväillä pääsee leveästä portista helevettiin ja armon jakamisen oikeus on vain Jumalan Valtakunnalla eikä valehteleville papistolla!
#
Kristityt = Paavalin perustamien seurakuntien uskovaisia apostoleineen ja herra jumalineen joilla ei ole Jeesuksen perustamia seurakuntia eikä Jeesuksen opetuslapsia opettajina. Nk. rikollisuuden miekka sivistystä.
Kristilliset = Jeesuksen perustamien seurakuntien Jumalan ja Jeesuksen Lain ja oppein ymmärtäväisiä järkeviä IHMISIÄ; seurakuntalaisia Jeesuksen opetuslapsineen.
#
Jeesuksen evankeliumia Luukkaan mukaan:
20:45 Ja kaiken kansan kuullen hän sanoi opetuslapsillensa:
46 "Kavahtakaa kirjanoppineita, jotka mielellään käyskelevät pitkissä vaipoissa ja haluavat tervehdyksiä toreilla ja etumaisia istuimia synagoogissa ja ensimmäisiä sijoja pidoissa,
47 noita, jotka syövät leskien huoneet ja näön vuoksi pitävät pitkiä rukouksia; he saavat sitä kovemman tuomion". - voihyvänenaika
No, saahan sitä tietenkin viestiketjuihin pituutta tälläkin tavalla, mutta olisihan se suotavaa, että niissä ketjuissa olisi hieman muutakin kuin yhtä ja samaa.
voihyvänenaika kirjoitti:
No, saahan sitä tietenkin viestiketjuihin pituutta tälläkin tavalla, mutta olisihan se suotavaa, että niissä ketjuissa olisi hieman muutakin kuin yhtä ja samaa.
Niitä voi pyytää poistoon, sillä nuo täyttävät kyllä massapostauksen määreet.
- Blondi1000
Hyvä ihminen tuo sydämensä hyvyyden varastosta esiin hyvää, paha ihminen tuo pahuutensa varastosta esiin pahaa. Mitä sydän on täynnä, sitä suu puhuu.
- xlcldlsl
siis mielestäsi uskontunnustuksen kaltainen on hyvä... Jumalasta ja ihmisyydestä luopuneena järjettömänä jolla ei ole ymmärrystä...
NIINKÖ???
uskontunnustus ja sen antaneiden kaltaisuus:
FAKTAT VOITTE TARKISTAA...
järjettömyydenne:
'Meillä ei ole järkeä'
Ymmärtämättömyydenne:
'Olemme syntisiä'
Jumalasta ja Jumalan Valtakunnan kaltaisuudesta luopumisenne:
ero JUMALASTA; herra saatanasta uusi jumala:
#
Kristityt = Paavalin perustamien seurakuntien uskovaisia apostoleineen ja herra jumalineen joilla ei ole Jeesuksen perustamia seurakuntia eikä Jeesuksen opetuslapsia opettajina. Nk. rikollisuuden miekka sivistystä.
Kristilliset = Jeesuksen perustamien seurakuntien Jumalan ja Jeesuksen Lain ja oppein ymmärtäväisiä järkeviä IHMISIÄ; seurakuntalaisia Jeesuksen opetuslapsineen.
#
Aivopesu perkeleen tavoite on turmella ihminen ja hänen Jumalan Valtakunnan kaltaisuus jonka Jeesus ilmoitti jo lapsilla olevan:
http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/16.html
'Järjelle ymmärrettävällä tavalla on mahdotonta selittää, miten Jumala tuli ihmiseksi.'
IHMISTEN YMMÄRRYSTÄ historiaanne ja järjellä ajateltuna:
"synti" = rikos
"syntinen" = rikollinen
"perisyntinen" = saatanaa palvelevien oppi jossa syyttömistä, lapsista ja nuorista tehdään väärää todistusta antamalla rikollisia:
#älä anna väärää todistusta#
Luder/luther, ei ole IHMISTEN vaan uskontunnustuksen kaltaisten JUMALASTA JA IHMISYYDESTÄ LUOPUNEIDEN JÄRJETTÖMIEN JA YMMÄRTÄMÄTTÖMIEN EKSYTETTYJEN epäjumala!
Ei pahalla; PYYDÄN hyvää tarkoittaen kaikkien lasten ja nuorten puolesta;
"SALLIKAA" IHMISTEN IHMISYYS!
- olisikohannäin
Hyvä uutinen tässä on paremminkin se, että Yle on kertonut kristittyjen tehneen jotain hyvää. Meinaa ihan pudota tuolilta. Kristityt yleisesti ottaen evankeliumin julistuksen lisäksi tekevät hyvää, mutta siitä nyt ei ole uutisaiheeksi.
Kaikkina aikoina kristityt tätä ovat harrastaneet, mutta ei ole tainnut tulla puheeksi viime aikoina länsimaissa. Varmaan tulee siitä kun ei ole tapana kerskata teoilla, vaan otetaan itsekin epäkohtia lähinnä puheeksi.- kjhytre
Hyvää ja hyvää...
Näin hän se herra jumala uskovasiltaan vaatii:
käskyn noudattamisista:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Noitavainot
Noitavainot nykyaikana
Vielä nykyään joissakin vahvasti taikauskoisissa ja perinteisiin nojaavissa yhteisöissä harjoitetaan noitavainoja. Nykyajan vainot vaativat tuhansia ihmishenkiä vuosittain.[14] Etelä-Afrikan pohjoisosassa jopa satojen noidiksi epäiltyjen ihmisten uskotaan saaneen surmansa noitavainoissa 1990-luvulla.[15] Kamerunissa järjestetään noitaoikeudenkäyntejä, joissa syytetty voi saada tuomion noitatohtorina esiintymisestä. Lynkkausjoukot ovat polttaneet elävältä tuhansia ihmisiä Tansaniassa, Keniassa ja Zimbabwessa 1990-luvulla. Noitavainot ovat jatkuneet myös vuosituhannen vaihteen jälkeen. Länsi-Keniassa väkijoukot polttivat 11 noidiksi epäiltyä miestä ja naista toukokuussa 2008. [16] Nigeriassa noin 5000 lasta on hylätty kymmenessä vuodessa vanhempien karkottaessa heidät noitina. Lapsia on syytetty avioeroista, sairauksista, onnettomuuksista tai työn menetyksestä.[17] Afrikan noitavainojen syyt ovat usein myös poliittiset, sillä vaikutusvaltaiset noidat ja noitatohtorit ovat yleensä uudistusten jarruina. Pastorit saavat myös lisämainetta paljastaessaan uusia "noitia." Vuonna 2010 Haitilla tapettiin 45, joita syytettiin koleran levittämisestä voodoon avulla.[18]
http://www.huffingtonpost.com/huff-wires/20091018/af-nigeria-child-witches/
Lainattua tekstiä:
"Lars Leevi Lestadio oli ruotsalaisen luterilaisen kirkon lähettämä saarnamies joka pakkokäänsi "pakanalliset suomalaiset sivistykseen ja kristinuskoon". Sen opin tulos ja summa näkyy tänään kun satoja, mahdollisesti tuhansia lapsia on raiskattu henkisesti ja/tai ruumiillisesti. Lasten raiskaaminen ruumiillisesti ja/tai henkisesti ei ole koskaan ollut eikä ole suomalaista kansanperinnettä. Moni on tehnyt ruumiillisen ja/tai psyykkisen väkivallan jälkeen itsemurhan, eli, kyseessä ei ole itsemurha vaan psyykkisen trauman joka johti itsemurhaan on aiheuttanut uhrin pahoinpitelijä. Puhumme siis lapsi/ihmisvihasta ja joukkomurhasta. " (IL)'
Voi että herra jumala on tyytyväinen... uskollisiin uskovaisiinsa... Kyllä uutisia on ollut, kun niihin on ollut aihetta. Erityisen tästä mielestäni tekee se, että on rohkeasti lähdetty yhteistyössä tekemään kokonaisvaltaisesti ja aivan käytännössä töitä.
Eikä uutinen ole se ketkä tekevät vaan se, mitä hedelmää tekeminen on tuonut.- jdmemewk
mummomuori kirjoitti:
Kyllä uutisia on ollut, kun niihin on ollut aihetta. Erityisen tästä mielestäni tekee se, että on rohkeasti lähdetty yhteistyössä tekemään kokonaisvaltaisesti ja aivan käytännössä töitä.
Eikä uutinen ole se ketkä tekevät vaan se, mitä hedelmää tekeminen on tuonut.Niinpä...
...noin 2000 vuoden aikana satoja miljoonia murhia ja Jumalasta ja ihmisyydestä luopumiset ovat eksyttäjille; tai sen herralle edelleen riittämätön saavutus. Ehkä joku uusi herra jumala tulee vanhan miekka sivistyksen tueksi ja taas teurastus saa uutta puhtia...
- lmkmjmjmjm
on todella röykeää rikollisuuden edustamista kun leuhkii mm tapettujen ihmisten ja tapaettujen; joka oman seurakunnan lapsia tappamisilla ja raiskaamisissa rikollisuuden uskovaisina!
24:5 Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monta.
24:11 Ja monta väärää profeettaa nousee, ja he eksyttävät monta.
24:23 Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.
24:25 Katso, minä olen sen teille edeltä sanonut.
24:26 Sentähden, jos teille sanotaan: 'Katso, hän on erämaassa', niin älkää menkö sinne, tahi: 'Katso, hän on kammiossa', niin älkää uskoko."
kristittyjen lahkoissa ei juuri JUMALAA JA JEESUSTA KUNNIOITETA mutta saatanaa palvalevat herra jumalat vapaamuurari papistoineen kelpaa rahoitettavaksi seurakuntalaiset rikoksiin siten kieroudelle sitoen!
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 437868
Jouluinen bonus VB:ltä 250 ilmaiskierrosta 0x kierrätys min 20e talletuksella
No nyt pätkähti! Ainutlaatuinen tarjous VB:ltä. 250 ilmaiskierrosta peliin Blue Fortune, 0x kierrätys ja minimitalletus04718- 684413
Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon363193Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin2463088Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella462749Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme262695- 372453
- 412036
Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731807