Vapaa kuvaus

"Ei ole muuta Jumalaa kuin Abba,

Ja Jeesus on Hänen Poikansa;

Silti Pyhän Hengen kanssa,

Herra, meidän Jumalamme on yksi."

Aloituksia

121

Kommenttia

3449

1. Et ilmeisesti ole Raamattua lukenut? Jeesus teki uuden liiton joka kumosi Mooseksen liiton. Raamatussa on viisi pääliittoa, ja vain Mooseksen liito on vanha, ja vain Jeesuksen Messiaaninen (uusi) liitto on uusi.

"Mutta tämä taas on saanut niin paljoa jalomman viran, kuin hän on myös paremman liiton välimies, liiton, joka on paremmille lupauksille perustettu. Sillä jos ensimmäinen liitto olisi ollut moitteeton, ei olisi etsitty sijaa toiselle. Sillä moittien heitä hän sanoo: "Katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin minä teen Israelin heimon ja Juudan heimon kanssa uuden liiton, en sellaista liittoa kuin se, jonka minä tein heidän isäinsä kanssa silloin, kun minä tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta. Sillä he eivät pysyneet minun liitossani, ja niin en minäkään heistä huolinut, sanoo Herra. Sillä tämä on se liitto, jonka minä teen Israelin heimon kanssa näiden päivien jälkeen, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän mieleensä, ja kirjoitan ne heidän sydämiinsä, ja niin minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani. Ja silloin ei enää kukaan opeta kansalaistaan eikä veli veljeään sanoen: ‘Tunne Herra’; sillä he kaikki, pienimmästä suurimpaan, tuntevat minut. Sillä minä annan anteeksi heidän vääryytensä enkä enää muista heidän syntejänsä." Sanoessaan "uuden" hän on julistanut ensimmäisen liiton vanhentuneeksi; mutta se, mikä vanhenee ja käy iälliseksi, on lähellä häviämistään." [Hebr 8:6-13]
  2. Tässä pertsa2012:n kommentti Seurakunta ja lopunajat -opetuksesta:

"Tuossa kommenttini Pawsonin saarnasta :

Tuossa linkissä puhuu Jumalan mies - en huomannut poikkeamisia Kirjoituksista :

https://www.youtube.com/watch?v=ny5QrSTbhgA

Tuossa olen vähän koonnut tietoja Pawsonin saarnalinkistä yllä ja arvioinutkin sitä :

Pawson kertoo "veljet liikkeestä"

Veljet liike on saanut aikaiseksi scofield - raamattuna tunnetun teoksen ja on uskomatonta mitenkä helposti ns. uskovia voidaan eksyttää hyväksymään jopa "Raamatun peukaloimista."

Tuo "veljestö" koostuu pääasiassa ihmisistä , jotka eivät niinkään lue itse Kirjoituksia vaan luottavat valmiiksi muokattuihin teksteihin joittenka kautta valhe on valmiina juurtumaan heihin ja tuottamaan hedelmänsä..

Nuo lisäykset Raamattuun olivat tosin esillä jo eräässä kommentissasi ja nyt Pawsonkin kertoo näistä tapahtumista.

Tuo raamattu oli aikoinaan hyvinkin suosittu amerikassa , mutta Pawson vastustaa senkaltaisia ilmiöitä jyrkästi.

Darbyn tuomat väärät opit ovat kuitenkin juurtuneet hyvin ja saaneet harhaanjohdettua monia - sääli.

Pawson vastustaa post-millenialismia ja edustaa tässä raamatullista näkövinkkeliä eikä johdata ihmisiä harhaoppiin.

Ilmestyskirjastakin voimme lukea vanhurskasten ylösnousemuksesta ja 1000-vuotisesta valtakunnasta sen jälkeen joten miksi suuri osa ihmisistä valitseekin eksytyksen.

Salaisesta tulemuksesta puhuminen näissä merkeissä on johdonmukaista ja perusteltua laittoman kannalta katsottuna , sillä kun hän tulee pitää hänen voida jotenkin selittää tuon tulemuksensa raamatullisuus ja se voisi liittyä suureen eksytykseen joka annetaan valheen ystäville , jotta he uskoisivat valheen.

Pawson kutsuu tätä oppia myös eskapologiaksi ja Raamattu ei sitä tue kuten ei Pawsonkaan paitsi jos halutaan ymmärtää Kirjoituksia väen vängällä väärin.

Ne jotka kadotukseen joutuvat tulevat kokemaan tuossa kohden historiaa tulleensa suuren huijauksen kohteiksi.

2.Tess.:

2:7 Sillä laittomuuden salaisuus on jo vaikuttamassa; jahka vain tulee tieltä poistetuksi se, joka nyt vielä pidättää,

2:8 niin silloin ilmestyy tuo laiton, jonka Herra Jeesus on surmaava suunsa henkäyksellä ja tuhoava tulemuksensa ilmestyksellä,

2:9 tuo, jonka tulemus tapahtuu saatanan vaikutuksesta valheen kaikella voimalla ja tunnusteoilla ja ihmeillä

2:10 ja kaikilla vääryyden viettelyksillä niille, jotka joutuvat kadotukseen, sentähden etteivät ottaneet vastaan rakkautta totuuteen, voidaksensa pelastua.

2:11 Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen,

2:12 että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole uskoneet totuutta, vaan mielistyneet vääryyteen."
  3. Lisää vastauksia?