Vapaa kuvaus

"Ei ole muuta Jumalaa kuin Abba,

Ja Jeesus on Hänen Poikansa;

Silti Pyhän Hengen kanssa,

Herra, meidän Jumalamme on yksi."

Aloituksia

121

Kommenttia

3449

1. "Katso siis Jumalan hyvyyttä ja ankaruutta: Jumalan ankaruutta langenneita kohtaan, mutta hänen hyvyyttänsä sinua kohtaan, jos hänen hyvyydessänsä pysyt; muutoin sinutkin hakataan pois."

”Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo. Sen, joka VOITTAA, minä annan syödä elämän puusta, joka on Jumalan paratiisissa.”

”Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo. Sitä, joka VOITTAA, ei toinen kuolema vahingoita.”

”Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo. Sille, joka VOITTAA, minä annan salattua mannaa ja annan hänelle valkoisen kiven ja siihen kiveen kirjoitetun uuden nimen, jota ei tiedä kukaan muu kuin sen saaja.”

”Ja joka VOITTAA ja loppuun asti ottaa minun teoistani vaarin, sille minä annan vallan hallita pakanoita,...”

”Joka VOITTAA, se näin puetaan valkeihin vaatteisiin, enkä minä pyyhi pois hänen nimeänsä elämän kirjasta, ja minä olen tunnustava hänen nimensä Isäni edessä ja hänen enkeliensä edessä.”

”Joka VOITTAA, sen minä teen pylvääksi Jumalani temppeliin, eikä hän koskaan enää lähde sieltä ulos, ja minä kirjoitan häneen Jumalani nimen ja Jumalani kaupungin nimen, sen uuden Jerusalemin, joka laskeutuu alas taivaasta minun Jumalani tyköä, ja oman uuden nimeni.”

”Joka VOITTAA, sen minä annan istua kanssani valtaistuimellani, niinkuin minäkin olen voittanut ja istunut Isäni kanssa hänen valtaistuimellensa.”

”Joka VOITTAA, on tämän perivä, ja minä olen oleva hänen Jumalansa, ja hän on oleva minun poikani.”
    ______

Kaksi toisenlaista tulkintaa 1000-vuodelle

Pyhät taivaassa 1000-vuotta

Adventistit, luterilaiset, suosituin ja yleisin tulkinta nykyään
    Jeesus tulee noutamaan omansa, ja lähtee pyhien kanssa takaisin taivaaseen, Jumalattomat on tapettu ja maa on autio ja tyhjä
    Toisilla iankaikkisuuskin on taivaassa, jo heti kuoleman jälkeen

Valtakunta ennen Jeesuksen paluuta

Kristityt perustavat valtakunnan ja hallitsevat maailmaa 1000-vuotta, Jeesus palaa sen jälkeen hakemaan omansa taivaaseen
    Tänä aikana saatana olisi sidottu, mutta vaikuttaako siltä tällä hetkellä?
  2. Toisilla on se käsitys että uusi Jerusalem laskeutuisi nykyiselle maapallolle, ja tämä Maa olisi sama kuin uusi Maa.

Raamatusta käy selkeästi ilmi ettei tämä sama tellus ole uusi maa, tämän maan päällä tulee olemaan Messiaan 1000-vuotinen kuningaskunta, mutta sen jälkeen tämä maa tuhoutuu ja tulee viimeinen tuomio, tämä maa on tulelle talletettu.

Raamatusta:

"Minä näin UUDET taivaat ja uuden maan, > sillä < ENSIMMÄISET taivaat ja ENSIMMÄINEN maa OLIVAT KADONNEET, eikä merta enää ollut." [Ilm.]

"Ja valtaistuimella istuva sanoi: "Katso, UUDEKSI MINÄ TEEN KAIKKI". " [Ilm.]

"Mutta Herran päivä tulee kuin varas. Silloin taivaat KATOAVAT pauhinalla ja alkuaineet kuumuudesta hajoavat, maa palaa ja kaikki, mitä siihen on tehty." [2. Piet. 3:10 ]

Koska TÄMÄ KAIKKI näin HAJOAA, millaisia teidän tuleekaan olla pyhässä elämässä ja jumalanpelossa odottaessanne ja jouduttaessanne Jumalan päivän tuloa, tuon päivän, jonka voimasta TAIVAAT HEHKUEN HAJOAVAT ja ALKUAINEET KUUMUUDESSA SULAVAT. Mutta hänen lupauksensa mukaan me odotamme uusia taivaita ja uutta maata, joissa vanhurskaus asuu. [2. piet. 3:11-13]

"MUTTA NYKYISET taivaat ja maa ovat samalla sanalla talletetut tulelle, säästetyt jumalattomain ihmisten tuomion ja kadotuksen päivään." [2. Piet. 3:7 ]

"Sillä katso, MINÄ LUON uudet taivaat ja uuden maan. Entisiä ei enää muisteta, eivätkä ne enää ajatukseen astu; vaan te saatte iloita ja riemuita iankaikkisesti siitä, mitä minä luon. Sillä katso, iloksi luon minä Jerusalemin, riemuksi sen kansan." [Jes. 64:17-18]

"Niinkuin UUDET taivaat ja UUSI maa, JOTKA MINÄ TEEN, pysyvät minun kasvojeni edessä, sanoo Herra, niin pysyy teidän siemenenne ja teidän nimenne." [Jes. 65:22]
    .
    .
    .
    Ja Uuteen Jerusalmiin ei ole pääsemään mitään pahaa. Sitä ei luvata edes kaikille uskoville vaan VAIN NIILLE JOTKA VOITTAVAT. Raamatussa on selkeä ilmoitus ja varoituksia uskoville mitä käy jos vaatteet eivät ole puhtaat; valkoiset. Hylätkää siis Jumalan tahdonvastaiset asiat, tehkää niistä parannus ja olkaa uskollisia ja VOITTAKAA niin kuin Jeesus on voittanut! Kulkekaamme Hänen jalan jäljissään kohti kirkkautta.
    .
    .
    ”Minä näin uudet taivaat ja uuden maan, sillä ensimmäiset taivaat ja ensimmäinen maa olivat kadonneet, eikä merta enää ollut. Näin myös pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin, laskeutuvan alas taivaista Jumalan luota, valmistettuna niin kuin morsian, miehelleen kaunistettu. Ja minä kuulin voimakkaan äänen sanovan valtaistuimeltaan: ”Katso Jumalan maja ihmisten keskellä! Hän asuu heidän keskellään, ja he ovat hänen kansojaan, Jumala itse on heidän kanssaan, heidän Jumalansa. Hän pyyhkii kaikki kyyneleet heidän silmistään, eikä kuolemaa enää ole, ei surua, ei parkua, ei tuskaa, sillä kaikki entinen on mennyt.” Valtaistuimella istuva sanoi: ”Uudeksi minä teen kaiken.” Hän sanoi myös: ”Kirjoita, sillä nämä sanat ovat luotettavat ja todet.” Vielä hän sanoi minulle: ”Se on tapahtunut, Minä olen A ja O, alku ja loppu. Minä annan janoiselle lahjaksi vettä elämän veden lähteestä. JOKA VOITTAA, PERII TÄMÄN, ja minä olen oleva hänen Jumalansa ja hän on minun poikani. MUTTA PELKURIEN JA EPÄUSKOISTEN, SAASTAISTEN JA MURHAAJIEN, HAUREELLISTEN JA NOITIEN, EPÄJUMALANPALVELIJOIDEN JA KAIKKIEN VALEHTELIJOIDEN OSA ON TULISESSA JÄRVESSÄ. Tämä on toinen kuolema.” ”[Ilm. 21:1-8]

”Vääryydentekijä tehköön edelleen vääryyttä, SAASTAINEN SAASTUKOON EDELLEEN, vanhurskas (oikeudenmukainen) tehköön edelleen vanhurskautta ja pyhä pyhittyköön edelleen. [Jeesus sanoo: ] ”Katso, Minä tulen pian, ja palkkani on minun mukanani antaakseni kullekin tekojensa mukaan. Minä olen Alfa ja Omega, ensimmäinen ja viimeinen, alku ja loppu. Autuaat ovat he, jotka Hänen käskynsä pitävät (eli pesevät vaatteensa), SILLÄ HEILLÄ ON OIKEUS SYÖDÄ ELÄMÄNPUUSTA ja HEIDÄN SALLITAAN mennä porteista sisälle kaupunkiin. Mutta ULKOPUOLELLE TULEVAT JÄÄMÄÄN koirat kuten: haureelliset, noidat, irstailijat ja murhamiehet, epäjumalienpalvelijat ja valhetta rakastavat ja Totuuden vastustajat.” ” [Ilm. 22:11-15]

" Jeesus; "Minä olen totinen viinipuu, ja minun Isäni on viinitarhuri. Jokaisen oksan minussa, JOKA EI KANNA HEDELMÄÄ, Hän karsii pois; ja jokaisen, joka kantaa hedelmää, Hän puhdistaa, että se kantaisi runsaamman hedelmän. Te olette jo puhtaat sen sanan tähden, jonka minä olen teille puhunut. Pysykää minussa, niin minä pysyn teissä. Niinkuin oksa ei voi kantaa hedelmää itsestään, ellei se pysy viinipuussa, niin ette tekään, ellette pysy minussa. Minä olen viinipuu, te olette oksat. Joka pysyy minussa ja jossa minä pysyn, se kantaa paljon hedelmää; sillä ilman minua te ette voi mitään tehdä. Jos joku ei pysy minussa, niin hänet heitetään pois niinkuin oksa, ja hän kuivettuu; ja ne kootaan yhteen ja heitetään tuleen, ja ne palavat. Jos te pysytte minussa ja minun sanani pysyvät teissä, niin anokaa, mitä ikinä tahdotte, ja te saatte sen. Siinä minun Isäni kirkastetaan, että te kannatte paljon hedelmää ja tulette minun opetuslapsikseni. " [Joh. 15:1-8]
  3. Jarmo ei ole oikea henkilö kuvailemaan post-tribulationismia ja sen eroja kun ei tuntuu olevan aivan vääränlainen käsitys asiasta. Ongelmia kohtia voit toki tuoda esille, sen mukaan mitä niitä mielestäsi on.

Pre-tribulationismista et tunnu näkevän mitään ongelmia (etkä edes halua nähdä), jotenkin minulla on vain se käsitys, että sinun pre-tribulationismi näkemyksesi eroaa aika monen muun samaa näkemystä kannattavan kanssa (esim; lukuisat tempaukset).

Pre-tribulationismistakin löytyy ongelmia vaikka kuinka paljon;
    suurin on se, että yhdessä ainoassa kohdassa Raamatussa ei sanota selkeästi ja yksiselitteisesti 'Jeesuksen tulevan kaksi kertaa'. Se perustuu myös pitkälti yksittäisille jakeille ja niiden uudestaan selittelyllä. Sekä sanastojen, yksittäisten sanojen ja asioiden puuttumisen, termien uudelleen selittämiselle, jne. Taustalla on myös kyseenalainen historia, teoria on syntynyt viimeisen parin vuosisadan aikana ja mahdollisesti vielä synkemmistä lähteistä ja tarkoitusperistä. Se on tunteisiin vetoavaa sillä jos saisi valita niin tuskinpa kukaan haluaa olla vihan ajassa niin totta kai ihmiset haluavat uskoa pakoon pääsy opetusta. Kyllä ihmiset mielummin kuuntelevat puhetta äärimmäisestä Jumalan armosta kuin sanaakaan Jumalan vihasta, ankaruudesta tai pelosta.

Sittenhän on vielä mid-tribulationismi (tempaus keskellä suurta ahdistusta), mutta ja sille taitaa olla kaikista vähiten perusteita Raamatussa, ja vähiten kannatusta.
  4. Tässä kuva Scofield raamatusta jonne tämä oppi kahdesta tulemuksesta laitettiin ja ihmiset lukivat nuo ihmisselitykset Jumalan Sanana.

https://en.wikipedia.org/wiki/Scofield_Reference_Bible#/media/File:ScofieldBible.jpg

- Sivun alareunassa siis tuollainen iso kommentti kenttä jossa on ihmisen selitys ja tulkinta. Ihmiskommentit eivät Raamattuun kuulu!
  5. "Mutta tiedä se, että >>viimeisinä päivinä<< ON TULEVA vaikeita aikoja. Sillä ihmiset ovat silloin itserakkaita, rahanahneita, kerskailijoita, ylpeitä, herjaajia, vanhemmilleen tottelemattomia, kiittämättömiä, epähurskaita, rakkaudettomia, epäsopuisia, panettelijoita, hillittömiä, raakoja, hyvän vihamiehiä, pettureita, väkivaltaisia, pöyhkeitä, hekumaa enemmän kuin Jumalaa rakastavia; heissä on jumalisuuden ulkokuori, mutta he kieltävät sen voiman. Senkaltaisia karta. Sillä niitä ovat ne, jotka tungettelevat taloihin ja pauloihinsa kietovat syntien rasittamia ja monenlaisten himojen heiteltäviä naisparkoja, jotka aina ovat opetusta ottamassa, eivätkä koskaan voi päästä totuuden tuntemiseen.
    Ja niinkuin Jannes ja Jambres vastustivat Moosesta, niin nuokin vastustavat totuutta, nuo mieleltään turmeltuneet ihmiset, JOTKA EIVÄT USKONKOETUKSISSA KESTÄ. Mutta he eivät pitemmälle edisty, sillä heidän mielettömyytensä on käyvä ilmeiseksi kaikille, niinkuin noidenkin mielettömyys kävi ilmi. Mutta sinä olet seurannut minun opetustani, vaellustani, aivoitustani, uskoani, pitkämielisyyttäni, rakkauttani, kärsivällisyyttäni, VAINOISSA ja KÄRSIMYKSISSÄ, samanlaisissa kuin minun osakseni tuli Antiokiassa, Ikonionissa ja Lystrassa. Mimmoisia vainoja olenkaan kärsinyt, ja kaikista Herra on minut pelastanut! JA KAIKKI, JOTKA TAHTOVAT ELÄÄ JUMALISESTI KRISTUKSESSA JEESUKSESSA, JOUTUVAT VAINOTTAVIKSI.
    Mutta pahat ihmiset ja petturit menevät yhä pitemmälle pahuudessa, eksyttäen ja eksyen. Mutta pysy sinä siinä, minkä olet oppinut ja mistä olet varma, koska tiedät, keiltä olet sen oppinut, ja koska jo lapsuudestasi saakka tunnet pyhät kirjoitukset, jotka voivat tehdä sinut viisaaksi, niin että pelastut uskon kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa. Jokainen kirjoitus, joka on syntynyt Jumalan Hengen vaikutuksesta, on myös hyödyllinen opetukseksi, nuhteeksi, ojennukseksi, kasvatukseksi vanhurskaudessa, että Jumalan ihminen olisi täydellinen, kaikkiin hyviin tekoihin valmistunut."
    [2. Tim. 3]

"JA KAIKKI, JOTKA TAHTOVAT ELÄÄ JUMALISESTI KRISTUKSESSA JEESUKSESSA, JOUTUVAT VAINOTTAVIKSI."
  6. "Ei siinä ole mitään eksyttävää, että kristitty valvoo ja odottaa Jeesusta."

Eksyttävää ja harhaan vievää on opettaa, että että ennen vainoja ja ahdistuksia täältä pääsee pois. Aivan kuin Jumala ei olisi kykenevä suojelemaan omiaan maan päällä. Kukaan ei ole väittänyt Jeesuksen odottamisen ja valvomisen olevan eksyttämistä, mutta dispensationalistisella premillenialismilla ja klassisella premillinismialisella on eroavaisuutensa Jeesuksen odottamisessa; 'Kuinka suhtautuu, toimii ja elää maailmassa, vaikka Herra olisi kauan poissa'; onko ollut uskollinen sillä aikaa kun isäntä on ollut poissa. Vaikutus on siinä uskooko Herran voivan palaavan 'millä hetkellä hyvänsä' (vaikka ensi yönä tai tänään) vai selkeiden merkkien jälkeen.

Mielummin on väärässä siten, että valmistaa ihmisiä olemaan vahvoja Kristuksessa ahdistuksen aikoina, mahdollisen kuolemankin uhalla, ja sitten tuleekin tempaus ja mitään pahaa ei pääse tapahtumaan. KUN TAAS OLLA VÄÄRÄSSÄ SITEN; että lupaa ihmisille helppoa ulospääsyä, pakotietä vainoista ja kärsimyksistä, ja sitten tuleekin hirvittävät vainot ja valmistautumattomia kristittyjä joutuu kurjiin oloihin ja tapetaan. Kumpikohan on pahempi asia olla väärässä?

"Sen sijaan se, että kristitty odottaa antikristusta, on vähintäänkin eksyttävää ja haitallista."

Tuo on törkeää vääntelyä ja mustamaalausta. Kukaan Jeesuksen opetuslapsi ei varmasti odota antikristusta. Tuollaista ei ole kukaan väittänyt. Tai ilmeisesti tässä asiassa erimieltä olevat ovat niin harhaoppisia että mitään veljeyttä ja yhteyttä Kristuksessa ei ole, vaan jos et usko tempaukseen ennen vaivan aikaa niin olet niin harhaoppinen ja epäuskoinen, että siitä lentää niskapersotteella helvettiin jo ennen petoa ja väärää profeetta, vaikka kuinka uskoisi Jeesukseen ja olisi Hänelle uskollinen.
  7. Seurakunta ja lopunajat – David Pawson:
    https://www.youtube.com/watch?v=ny5QrSTbhgA