Vapaa kuvaus

"Ei ole muuta Jumalaa kuin Abba,

Ja Jeesus on Hänen Poikansa;

Silti Pyhän Hengen kanssa,

Herra, meidän Jumalamme on yksi."

Aloituksia

121

Kommenttia

3449

1. No+eihän+tässä+ole+siitä+kyse?Oliko+Jeesuksen+viestin+olennainen+osa+loputon+armo+ja+välinpitämättömyys+syntistä+elämää+kohtaan?
  2. Vastaan+sinulle+myöhemmin+laajemmin+kun+ehdin,+mutta+en+ymmärrä+syytöksiäsi+mistään+kikkailusta.Mutta+et+vastannut+miksi+esitit+tämän+kysymyksen:+"Yritätkö+sulkea+ihmisiä+evankeliumin+ulkopuolelle+?"+Miksi+minä+niin+tekisin?+Mistä+tarkalleen+sait+tuon+käsityksen?"Laajasti+maalailet+(yrität+päteä)+kaikenlaisia+alkutekstin+muotoja,+joilla+ei+ole+mitään+merkitystä+silloin,+kun+puhutaan+Raamatun+perusasioista+eli+juuri+evankeliumeista,"-+En+yritä+päteä.+Esim.+Johanneksen+kirjassa,+tai+evankeliumissa,+joksi+se+on+jälkikäteen+nimetty,+verbi+'uskoa'+on+kreikankielessä+jatkuvassa+preesens-aikamuodossa,+mikä+tarkoittaa+sitä+että+tekeminen+jatkuu,+että+sen+tulee+olla+jatkuvaa.+Johanneksen+evankeliumissa+siis+kehotetaan+jatkamaan+uskomista+Jeesukseen.+Uskomisen+tulee+olla+kuin+hengittämistä.+Ja+se+antaa+aivan+eri++merkityksen+kuin+vain+se+että+"uskoo",+tai+'uskoo+edes+kerran'+(niin+kuin+monet+ihan+oikeasti+sen+lukevat).Verbien+aikamuodoilla+on+oikeasti+väliä+asian+ymmärtämisen+kannalta,+se+ei+ole+mitään+kikkailua+eikä+pätemistä.+Otetaan+esimerkiksi:Jeesus+sanoo:+"Niinpä+Minäkin+sanon+teille:+anokaa,+niin+teille+annetaan;+etsikää,+niin+te+löydätte;+kolkuttakaa,+niin+teille+avataan."==>+"Niinpä+Minäkin+sanon+teille:+Anokaa+jatkuvasti,+niin+teille+annetaan;+etsikää+jatkuvasti,+niin+te+löydätte;+kolkuttakaa+jatkuvasti,+niin+teille+avataan."Eikö+olekin+"hiukan"+eri+merkitys?+Kyllä+näiden+aikamuotojen+ymmärtäminen+vaikuttaa+päivittäiseen+elämiseen,+jos+elää+Jumalan+Sanaa+todeksi+omassa+elämässään.+On+aivan+eri+asia+anoa+ja+etsiä+vain+"joskus"+tai+"silloin+tällöin"+kuin+jatkuvasti.+Mielestäni+tämä+ei+ole+pätemistä+tai+kikkailua.+Haluan+vain+kertoa+tarkemmin+mitä+Sanassa+sanotaan.
  3. ???
  4. "Miksi+pakanat+pauhaavat+ja+kansat+turhia+ajattelevat?+Maan+kuninkaat+nousevat,+ruhtinaat+yhdessä+neuvottelevat+Herraa+ja+Hänen+voideltuansa+vastaan:+"Katkaiskaamme+heidän+kahleensa,+heittäkäämme+päältämme+heidän+köytensä".+Hän,+joka+taivaassa+asuu,+NAURAA;+Herra+PILKKAA+heitä.+Kerran+hän+on+puhuva+heille+vihassansa,+peljättävä+heitä+hirmuisuudessaan:+"Minä+olen+asettanut+kuninkaani+Siioniin,+pyhälle+vuorelleni".+Minä+ilmoitan,+mitä+Herra+on+säätänyt.+Hän+lausui+minulle:+"Sinä+olet+Minun+poikani,+tänä+päivänä+Minä+Sinut+synnytin.+Ano+Minulta,+niin+Minä+annan+pakanakansat+Sinun+perinnöksesi+ja+maan+ääret+Sinun+omiksesi.+Rautaisella+valtikalla+Sinä+heidät+muserrat,+niinkuin+saviastian+Sinä+särjet+heidät."+Tulkaa+siis+järkiinne,+kuninkaat,+maan+tuomarit,+ottakaa+nuhteesta+vaari.+Palvelkaa+Herraa+pelvolla+ja+iloitkaa+vavistuksella.+Antakaa+suuta+Pojalle,+ettei+Hän+vihastuisi+ettekä+te+hukkuisi+tiellänne.+Sillä+Hänen+vihansa+syttyy+äkisti.+Autuaat+ovat+kaikki,+jotka+Häneen+turvaavat."+[Ps.+2]