Vapaa kuvaus

Musta on kutkuttavaa keskustella asioista, jotka on ihmisillä mielessä, mutta joista ei puhuta.. ;P

Aloituksia

68

Kommenttia

4279

1. En ymmärrä miten me kaksi pystymmekin lukemaan ja ymmärtämään tekstiä, niin eri tavalla? 8-0

Menit expua metsään syytöksesi kanssa......todeeeeella syvälle.

En tiedä mikset "pysty" näkemään asioita, niin kuin itse näen, mutta yksinkertaistat ja yleistät asioita välillä ihan liiaksi.

Myös ajoittainen oman sukupuolen jalustalle nostaminen on myös ihan hanurista, olkoon sukupuoli kumpi tahansa, koska edelleen kumpikaan sukupuoli ei ole sen parempi toistaan, se nyt on vain karu totuus, koska molemmista löytyy samanlaisia yksilöitä......
  2. Nii-i. ;)
  3. "Hyvin sinä kirjoitat, luulen ymmärtäneeni mitä tarkoitat."

Joskus itseänikin hämmästyttää miten sinä siihen kykenet, mutta olen iloinen siitä. :)

""Hyväksikäyttäjät" (typerä sana kun siinä on "hyvä" pahassa) aiheuttavat sen pahan olon. Toiset oikealla tavalla kiltit antavat hyvää voimaa takaisinkin, vaikka itse olisi väärällä tavalla kiltti."

Hyvin sanottu, raadollisen rehellistä ja totuudenmukaista, koska näinhän tuo asia ihan aidosti on.

"Haluan nimittäin uskoa, että hyvä tuottaa lisää hyvää (näin yleensä)."

Näin haluan itsekin uskoa, vaikka tätä uskoa toisinaan koetellaan enemmän tai vähemmän....rehellisesti on myönnettävä, että ennen uskoin "vahvemmin", mutta "hyvikset" vahvistavat tätä uskoa ja se on positiivinen asia.

Lämmin ja iloinen olo tulee jo ihan siitä, että tietää heitä olevan.....vaikka toivoisi heitä olevan paaaaaaljon enemmän. =)

"Mutta kun törmään ihmisiin, jotka vain ottavat mutta eivät anna, niin se vie voimat. Samoin, jos ihminen on teflonia, mikään itsen ulkopuolella oleva epäkohta ei hetkauta, niin multa loppuu happi. Noita ihmisiä on pelottavan paljon."

Tämäkin asia niin totta ja on juuri se asia mikä on yksi suurimmista "uskonpuutteen" aiheuttajista....

"Sulla vaikuttaisi olevan hyvä itsetunto ja paljon voimaa. Täälläkin olen monesti ajatellut, että miten jaksat johonkin vastata niin fiksusti.. :)"

Olipas kauniisti sanottu, kiitos. :)

Ehkä tuo johtuu siitä, että tunne on molemminpuolinen, arvostan sinun ajatuksiasi ja mietteitäsi suuresti, olet yleensä "pelottavan" lähellä ajatuksiani/tunteitani. ;)

"Voima" on kaksipiippuinen asia, mutta uskoisin johtuvan sopivista "mausteista" persoonassa, riippuen mitä arvostaa.

Uskon että jotkut herkät ovat todella vahvoja, siis psyykkisesti, osittain koska vahvat tunteet vaativat vahvaa mieltä....valitettavasti maailma voi olla heille todella raadollinen ja kaikki eivät "selviydy", sekä useimmat saavat pahasti kolhuja matkan varrella, olisikohan tämä juuri sitä, "mikä ei tapa, niin vahvistaa", siis niille ketkä jaksavat "suon silmästä" nostaa itsensä ylös.....

Jaksamiseen täytyy sanoa, että joskus jaksaa ja joskus ei, välillä kun on ajatukset karkuteillä, väsynyt yms., niin tulee kirjoittelemisen jälkeen joskus tunne, että mitäköhän mahdoin edes kirjoittaa tai mahtaako sitä ketään edes tajuta, myös mieliala vaikuttaa ja näkyy teksteistä, mutta sekin on ihan "inhimillistä" mielestäni.... ;D
  4. "Oikealla" tavalla kiltti, mitä se on?

Koska vaikka et juuri noin käyttäytyisikään miten kerroit, niin lopputulos on lähellä samaa, eli vaikka kyseenalastaisit asioita, jopa silloin kun tuota tapahtuu ja et toimi juuri niin kuin "vääränlainen" kiltti koko ajan ja jopa laitat vastaan huonoa kohtelua, niin silloinkin on toisten jälkikäteen helppo analysoida, että kyseisessä yksilössä on vikaa.....

Mitä jos kiltti on empaattinen,herkkä yms., sekä oikeasti on ollut siinä uskossa, että muutkin ihmiset ovat pohjimmiltaan lähellä toisiaan, eli heissä on enemmän "hyvyyttä", mikä ei tosin pidä paikkaansa, joiltakin ihmisiltä puuttuu "perälauta" ihan kokonaan, toisilla se tuntuu olevan joustavaa mallia.....

Jos poikkeat suuresti ns. normista, niin vaikka tiedostat olevasi erillainen, niin ei se helppoa ole huomata, kuinka paljon siitä sitten oikeasti poikkeatkaan.....eli jos syy ei ole "nuolla" muita, vaan oikeasti teet asioita, koska kuvittelet ihmisten olevan "hyvätahtoisempia" , kuin he oikeasti ovatkaan, sekä autat omaa hyvyyttäsi, kun luulet muidenkin niin käyttäytyvän, kunnes alat huomaamaan/tajuamaan asioita, jotka eivät tue tätä asiaa.......

Tuon asian kun tajuaa, niin voin sanoa ettei se helppoa ole, koska silloin joutuu miettimään, että miksi itse on niin erillainen kuin moni muu, eli miksi tunne/ajatusmaailma poikkeaa niin suuresti monesta muusta.

Silloin sitä vasta oikeasti tajuaa mitä itse on, sekä myös sen millaisia muut ovat, eli oppii tunnistamaan erillaisia yksilöitä, sekä myös ns. massan käyttäytymisen....

Voisi jopa sanoa, että koko maailmankuva menee uusiksi, koska se miten olet luullut asioiden olevan, niin se ei pidäkään paikkaansa....

Riippuen "oravanpyörästä" missä kukakin sattuu/on sattunut olemaan, niin tarina voi vaihdella, sekä myös se kuinka helposti/nopeasti olet asioita pystynyt tiedostamaan, voin sanoa, että jotkut persoonat/yksilöt ovat kyllä erittäin hyviä sumutuksessa, jolloin estetään/hämätään toista huomaamasta asioita monellakin eri tavalla.

Epäselvää tekstiä, sen huomasin itsekin, mutta kaipa tuosta joku jotain irti saa.....