Vapaa kuvaus

Musta on kutkuttavaa keskustella asioista, jotka on ihmisillä mielessä, mutta joista ei puhuta.. ;P

Aloituksia

68

Kommenttia

4279

1. ......kuinkahan monella "uskiksella", edes sellaisella tosi "uskiksella" on varaa heittää kiveä ketään kohti, ennen kuín on kivittänyt itsensä ja kunnolla?

Jos kirkko ja/tai enemmän tai vähemmän "uskikset" toimisivat vahvasti ja järkähtämättä niin kuin "isossa kirjassa" sanotaan tai edes sinnepäin, niin että se myös näkyy, eli ottaisivat kantaa kaikkiin epäkohtiin jotka ovat "kirjan" sanaa vastaan nykymaailmassa, eikä vain pelkästään kaikkiin "muoti" ilmiöihin, niin kuin esimerkiksi nykyinen arkkipiispa, niin ehkäpä "kirjan sanan" arvostus olisi jotain muuta kuin mitä se nyt on..........taitaa arvostus laskea juuri tälläkin hetkellä kiihtyvällä vauhdilla, eikä loppua näy....

Kyllä se moraali ja etiikka on nykyään aika vahvasti yksilöiden käsissä, eli riippuen ihan yksilön luonteesta, persoonasta, arvoista ja ajatusmaailma miten toimii ja milloin.....uskonnolla ja kirkolla ei ole siihen paljon mitään tekemistä, vaikkakin ihan samoja/samantapaisia ohjeita jotkut käytöksessään noudattavatkin....

Kirkon väki arkkipiispaa myöden on hyvä ja ottaa sen "ison kirjan" mukaansa ja alkavat noudattaa sen ohjeita, niin että se kanssa näkyy ja kuuluu, eikä vain luimistella ja valkata jotain muodikkaita virtauksia, josta puhutaan ja joita tuodaan esille vaieten paljon räikeimmistäkin asioista, ettei vain valta eliitti, markkinavoimat yms..yms.. suutu.....

Ei ole valtaa ilman vastuuta.........valtaa janotaan, mutta vastuu on unohtunut - paitsi jos alunperinkään "ison kirjan" tarkoitus ei ole ollut, eikä ole, muu kuin se, että lampaat voidaan viedä teuraalle ja veret imeä kuiviin, niin ettei lampaat tajua sitä ennen kuin on myöhäistä, jos tarkoitus taas on tämä, niin sittenhän "ison kirjan" sana toimii niin kuin kuuluukin..........jos alkuperäinen tai nykyinen tarkoitus ei ole tämä, niin todisteet näyttävät jotain ihan muuta......ainakin nykymaailman menossa....

Todistustaakan jätän "ison kirjan" seuraajille....

Fantasioinnistani, miten, miksi, milloin ja missä tilanteessa/tilanteissa voin puhua sitten sellaisen yksilön kanssa, jonka katson olevan sellainen kenen kanssa siitä voi puhua tai sille on tarvetta....esim, ihan jonkun vilpittömän avoimen, rehellisen yksilön kanssa voisin puhua, vaikka kohtaaminen olisi ihan luokkaa "mukava ajatustenvaihto kaveri"......sekä tietenkin myös kumppaniehdokkaan/kumppanin kanssa ilman mitään vaikeuksia..uskoisin että oikeanlainen ymmärtää ihan hyvin koko homman ja miksi on joutunut siihenkin turvautumaan......tosin jälkimmäinen ajatus, eli kumppani tuntuu monestakin syystä tällä hetkellä aika utuiselta haaveelta........ainakin elämänkumppani........kun tällä hetkellä olen tarkoituksellisesti vetänyt homman sen verran jäihin kokonaisuudessaan, ettei omalta puolelta ole edes minkäänlaista yritystä koko hommaan, sekä olen myös karsinut monet sellaiset menotkin minimiin tai olemattomaksi, joissa niitä kohtaamisia varmemmin tulisi....ihan siitäkin syystä, että todennäköisyys kohtaamiseen on hyvin, hyvin , hyvin pieni....luultavasti olematon...niin lähes yhtä hyvät mahdollisuudet ovat luultavasti vaikka sohvalla istuen ja odottaen, jospa se "lumihiutale" laskeutuu katosta..... ;DDD

Ainoastaan molemmin puoleinen aito ja pyyteetön rakkaus on tavoittelemisen arvoista itselleni, eikä siihen kaikki pysty.........sisältää tietenkin molemminpuolisen fyysisen/psyykkisen "kemian", sekä yhteensopivat luonteet, persoonat, arvot ja ajatusmaailman......jeps, eli vaatimukset ovat sen verran kovat, ettei ihan helpolla vastaan tule vaikka hakemalla hakisi ja joka kiven alle kurkkisi ja kannon kolon tutkisi... ;P

...vaikka eipähän sitä voi tietää, josko itsekin löytäisi joskus tulevaisuudessa itsensä jostain nykypäivän kevyemmästä suhteesta tai useammasta......mene ja tiedä, mutta siihen on vielä matkaa aika paljon ainakin vielä tällä hetkellä.......pitää ajatella itseään ja toista, sekä myös oppia ns. kevyempien suhteiden jutut......
  2. No on ollut kyllä sitten jantterissa enemmänkin vikaa......voisin jotenkin ymmärtää jos olisi sanonut tuon suoraan ennen kuin aloitte yrittämään ja/tai muutenkin sen edes jollain tavalla antanut julki miten asiaan suhtautuu....

Totuus on aina totuus, siitä ei ole variaatioita.......mielipiteitä on jokaisella, jotka kumpuavat persoonasta, luonteesta, arvoista ja ajatusmaailmasta, sekä sitten on tietenkin enemmän tai vähemmän puhtaita valheita, syystä tai toisesta.

Arvostusta herättää jo se, että kertoo omasta toiminnastaan vilpittömästi, avoimesti ja totuudenmukaisesti ja vielä enemmän se, että osaa/pystyy kertomaan myös kaikesta havainnoimastaan samoin esim, muiden käytöksestä jne....

Olen kyllä kohdannut yhtä vilpittömän avoimia, rehellisiä ja totuudenmukaisia naisia ihan livenäkin ja vaikka he ovatkin olleet monesti enemmän tai vähemmän erillaisia, kuin itse on, niin heissä parasta on ollut juuri nuo ominaisuudet......heiltä on saanut monet hymyt kasvoille.......aitoja tapauksia siis ihan kerrassaan.. =)

Esim, Ihan suoraan on voinut joku nuori kaunis nainen sanoa, että "mä olen pannut niin paljon, että...", "pettäisin suhteessa, jos mies on kohdellut huonosti", "suhteessa parinvaihto olis ihan virkistävää, kuka sitä nyt pitkään samaa tai ainakaan loppuelämää jaksaa"...yms...yms...samantapaiset yksilöt pystyvät kertomaan myös, miten ovat kokeneet oman ja toisen sukupuolen käyttäytyvän....eli yhtä vilpittömän avoimesti, totuudenmukaisesti ja rehellisesti...

Moni ei siihen pysty, eli luultavasti eivät ole sinut itsensä kanssa tjms......

Kaikkein pahimpia ovat ne, jotka arvostelevat toisen/toisten käytöstä, mutta itse toimivat/toimisivat samoin joissain tilanteissa, jos on tai olisi mahdollisuus......kaksinaismoralistit, tekopyhät yms..yms..
  3. Jeps, ei se ole karuselli kaverin vika jos tauteja saa, vaan vastuu on jokaisella itsellään, eli sukupuolesta riippumatta itseään saa vain syyttää jos jotain tauteja saa.........yhdellä kertaa voi p*skalla tuurilla saada nipullisen kaikkea "kivaa", eikä se kumikaan auta välttämättä, kuin vain jonkun verran, vaikka olisikin menossa mukana loppuun asti ja oikein käytettynä.....limakalvo eritteitä leviää monesti monin eri tavoin....suun kautta, käsien kautta yms....

Eri asia on silloin, jos/kun on suhteessa toisen kanssa, eikä suhde ole enemmän tai vähemmän avoin suhde.......silloin syyllinen on aina se ketä suhteessa on pettänyt ja kutsumattomia tauteja suhteeseen tuonut........tälläinen pettäjä pohjasakka saisi muutenkin pariutua vain ja ainoastaan keskenään....mutta eipähän tämän alin saasta mistään muusta välitä kuin itsestään....

Itseasiassa pettäjä, joka tuo "ei avoimeen" suhteeseen tauteja, riippumatta siitä kuinka "vakavasta" pettämisestä on kyse (eli ihan suuteluista yms. lähtien), pitäisi tuomita ihan lain voimalla eri asteisilla tuomioilla, riippuen siitä minkä taudin/tauteja suhteeseen tuo......törkeä pahoinpitely tuomio maksimi rangaistuksella, maksimi sakoilla, sekä maksimi korvauksilla ja rikosrekisterillä olisi ihan oikea rangaistus näille saastoille....tai jopa kovempi tuomio jossain tapauksissa.....eihän sekään petettyä ja tautien saajaa pelasta, eikä auta kaikkiin henkisiin ja fyysisiin vammoihin, mutta olisi ainakin jotain oikeudenmukaisuutta mukana näissäkin touhuissa....
  4. Harvemmin, jos koskaan teen asioista sukupuoli kysymyksiä, eli olet ihan oikeassa......eli yksilön luonteesta, persoonasta, arvoista, sekä ajatusmaailmasta on kysymys, eikä sukupuolesta.... =)

"Meillä mies ilmoitti aikanaan että lapsen tulo ei muuta kuin minun elämääni ja hän meinaa elää samalla tavalla kuin siihenkin asti. Jep..."

Toivottavasti oli edes käyty tämä keskustelu ennen, kuin aloitettiin yrittämään saada lasta suhteeseen.......jos on annettu ensin ymmärtää ihan muuta ja sitten sen jälkeen toista, niin sitten on taas aikamoista p*rsestelyä tuollainen.......sitten ymmärtäisin käytöstäsi paremmin, mutta muuten täytyy hieman tai enemmänkin ihmetellä, miksi sitten edes lähdit yrittämään saada lasta hänen kanssaan, jos tuo asenne ei sinulle kelvannut ja se oli jo valmiiksi tiedossa?

Silloinhan se asia on sellainen, että sen on hyväksynyt ja tuntuisi oudolta, että se aiheuttaisi nillitystä, kun toinen tällöin tietenkin olettaa, että yhdessä sovittu asia ei aiheuttaisi kränää yms. suhteeseen........

Itse en tosin ymmärrä tuollaista asennetta, mutta ei siinä mitään väärää ole, jos asiat käyty yhdessä läpi ja niistä on sovittu....

Miten muuten tuo teidän perheenlisäys tapahtui, eli oliko täysin yhdessä sovittu ja suunniteltu vai jotain ihan muuta?
  5. Menikö sulla herne nenuun, miksi?

Jeps, en pidä "huonoista" persoonista varsinkaan silloin, jos eivät ole sitä avoimesti.....tosin tällöin he eivät ole välttämättä enää ns. "huonoja" persoonia, koska eivät siinä määrin loukkaa ja satuta heistä poikkeavia persoonia ainakaan niin, että se tulisi ihan yllätyksenä, koska sitä luultavammin on saamassa mitä on tilannutkin........toisiaan saavat loukata ja satuttaa minkä ehtivät, eikä se ole silloin edes väärin, vaan ihan normaalia, eikä heillä pitäisi olla mitään nillittämisen aihetta tällöin, koska itsekin toimivat niin toisia kohtaan.

"sitä mitä kylvää, sitä niittää"

Noh, kaikenlaiseksi minua on palstalla kutsuttu, enkä siitä välitä, eikä mene herne nenuun.....ex-pua ei ole tainnut nimitellä minua ainakaan monesti, ehkä joskus hieman vihjaillut enemmän tai vähemmän suoraan "valkoritariksi"/"feministiksi" ja jotain pieniä yhteenottojakin on ollut, silloin kun olen lähtenyt hänen ketjuihin kommentoimaan jotain vasta argumentteja....suberin kanssa on sitten ollut räiskyvämpää menoa ja olen ollut varmasti kaikkea mahdollista taivaan ja maan väliltä......

Monelle muullekin on mennyt useasti herne nenuun mun kommenteista, eikä ole ollut vain toinen äärilaita kyseessa, vaan ihan toisesta äärilaidasta toiseen on ollut haukkujia........se niissä on varmasti yhteistä, että olen sanonut jotain, mitä ei olisi heidän mielestään saanut sanoa tai sitten on vain joku asia kolahtanut henkilökohtaisella tasolla, että kokonainen palkokasvi on tukkinut nenun ihan täysin.. yms...yms..

Eli paranemisia sulle ja voin olla sinun mielestä vaikka mitä, ei haittaa tippaakaan, eikä mene ihon alle, kun ei omatunto kolkuta tuosta aikaisemmasta kommentistani yhtään.....
  6. En ole ikinä pettänyt, enkä petä, Piste & Plottis!

En ole myöskään ole lirkutellu, flirttaillut, pelaillut yms...yms....tai tehnyt mitään muutakaan sellaista, josta toinen olisi voinut olla ainakaan kauhean mustasukkainen, kun olen ollut suhteessa - en edes silloin, kun toinen ei ole ollut paikalla........enkä myöskään silloin, kun suhteessa on mennyt enemmän tai vähemmän huonosti.....fantasioinnin tasolla kyllä, varsinkin mitä huonommin on mennyt....halut ne on munkillakin ja taitaa olla ihan aivojen normaalia toimintaa, sekä osa suoja/turvapiiriä....

On menty hieman kuin laput silmillä ja hyvää koiraa ruokkien ja sitä kasvattaen ja jätetty paha koira ruuatta........miksi ruokkisi pahaa koiraa ainakaan liiaksi, vaikka olisi siihen kykenevä, kun lopputulos on se, että se vain paisuu ja paisuu...kunnes asioita voi alkaa VAIN tapahtumaan tarkoituksella tai tarkoituksetta.....

Varmasti johtuu ihan luonteesta, persoonasta, arvoista ja ajatusmaailmasta......

Minun tapa "pelata" peliä suhteessa toisen kanssa on se, että pelataan käsi loppuun asti, vain ja ainoastaan yhdellä pakalla reilusti pelaten ilman huijaamista.......vaikka peli kaveri ei sitten ihan samaa peli kaavaa olisi noudattanutkaan.....noh, virheistä oppii yhtä, jos toista....ainakin lukemaan peliä ja toisten pelityylejä......;P

Jeps, pelityyli ei sovi niille, ketkä eivät tyyliä arvosta ja/tai alkavat pitämään toista itsestäänselvyytenä ja/tai tylsänä.......eli tarvitsevat tieten tahtoen tai alitajuntaisesti peliin pahan koiran tuomia muuttujia enemmän tai vähemmän....

Tyyli on vapaa ja jokaiselle omansa, sopikaa pelisäännöistä tai olkaa sopimatta - Pelaajilla on oikeus valita pelikaverinsa, mutta myös vastuu seurauksista ja siitä, että seuraavat peliä ja tyyliä....tyylistä voi jotain ehkä päätellä ja virheistä olisi suotavaa ottaa opiksi ja jos ei ota, niin ei voi syyttää kuin itseään.....sitä on luultavasti silloin saamassa, mitä on tilannutkin....
  7. ......joo jotkut on tuuliviirejä ja hormoonit sitä ja tätä.....ja jotkut taas jotain muuta....jotkut elää elämää vaiheittain (juoksut, lapsi, juoksut jne...tai joku muu variaatio) ja jotkut taas ei......

"Kyllä. Tuo myös kuitenkin riippuu myös siitä kehen pitäisi sitoutua."

Mitäs väliä sillä on?......käsittelee asiat etukäteen, eikä kenenkään mitään "pidä", vaan kyllä se lähtee ihan omasta tahdosta se sitoutuminen......paitsi jos on tuuliviiri ja hormonit sitä ja tätä.....niin voi käyttää sitä sitten taas syynä....syy se on tekosyykin ja muna on kana.....vai eikö ole?

"Lapset voivat myös tuoda toisesta sellaisia piirteitä esille, jotka eivät ole alunalkaen näkyvillä."

Noh, sitoutumiskyvyn sisar on yhteinen polku.....kulkevat yleensä sitä lähempänä toisiaan, mitä vahvempi on kyky elämänkumppanuuteen......myötä ja vasta mäessä....ilossa ja surussa......jne..jne

"Sellaiset piirteet" on yleensä jossain "tuuliviirissä" yms....ja ne on kyllä näkyvillä, mutta "tuuliviiri" ei vain halua katsoa peiliin......."tuuliviirin" käytös ja käyttäytyminen, ei tue kykyä elämänkumppanuuteen, eikä hänellä ole välttämättä edes kykyä tajuta, että se oma käytös voi vaikuttaa vahvasti siihen toiseen......eikä ole elämänkumppanuuden vuorovaikutus taitoja, joilla solmuja avataan.....ei hänellä ole välttämättä edes halua.....solmujen avaamisen aloittamiseen riittää yksikin kyvykäs, jos toinen ei ole "outoilija", kaksin aina kauniimpaa ja yhdessä kyllä oppii kyvykkäämmäksi, jos tahtoa ja halua riittää........toinen voi olla "lukossa" jo sen "outoilijan" käytöksen takia, joko siitä syystä, että hänet on vaimennettu, häntä ei (ole) kuunneltu yms...yms...

Tuuliviireyden, eikä myöskään hormoonien, eikä minkään muunkaan "outoilun" taakse ei pidä piiloutua.........ei se riitä syyksi, että kello tikitää ihan s*atanan lujaa tai joku tietty olotila on päällä.... "MÄÄ haluun niin lapsen", "vois kokeilla perhe elämää, se on luultavasti aika ihquu", "kavereillakin on sitä ja tätä" jne...jne..eikä mikään muukaan "outoilu"....

"kokeilut" ja "vaiheet" on ihan OK, niin kauan kuin, on joko yksin niissä tai kaikki "kokeiluihin" ja "vaiheisiin" osallistujat tietävät missä mennään.....eikä niin että toinen on menossa ihan eri kohdetta kohti, kuin toinen...

Kevyissä suhteiluissa voi mennä MINÄpää edellä, ehkä myös vakavemmissa ja jopa ns. elämänkumppanuuksissa, kunhan se on sovittu ja molemmat oikeasti tietävät, sekä ovat sen sisäistäneet mikä on homman nimi.........eli jos ei ole toisin sovittu se ei ole MINä, MINÄ, MINÄÄÄÄÄÄÄÄ vaan ME, ME, ME.....