Vapaa kuvaus

Musta on kutkuttavaa keskustella asioista, jotka on ihmisillä mielessä, mutta joista ei puhuta.. ;P

Aloituksia

68

Kommenttia

4279

1. "Ei kukaan työhaastatteluunkaan kaiketi mene kaikki negatiiviset puolet esillä, miksi sitten pyrkisi parisuhteeseen?"

Tää on kyllä periaatteessa persiistä, varsinkin jos puhutaan parisuhteen aloittamisesta.......jeps, tiedän että puolustajia kyseiselle toiminnalle riittää, mutta ainakin itse ajattelen niin, että jos noin lähelle ihmisen otan/päästän hänen on oltava sellainen persoona/luonne, että puolin ja toisin pystytään asiasta kuin asiasta keskustelemaan ennenkuin on mitään "vakavampaa"......ja juuh, kantapään oppi on paras oppi ja jos/kun pahimman kautta oppii jää siitä omat juttunsa jotka luonnollisesti vaikuttavat moneen asiaan........ikäviä avainsanoja.....trauma, ahdistus, paniikkihäiriö yms..yms.......toki jotkut vain aiheuttavat näitä ihan luonnostaan ja huomaamattaan ilman tunnontuskia ja toiset sitten saavat sen p*ska lastin kantaakseen ja käsiteltäväkseen......jotkut ymmärtävät nämä ihan luonnolliseksi asiaksi ja jotkut ei.....mutta juuri esim, tälläiset asiat kertovat yksilöstä jo jotain, eli ollaanko edes lähellä samaa taajuutta vai ei....
  2. Nämä naiset ovat sitten niitä naisia, jotka ovat "niitä" naisia, jos kokevat että se ei ole huomioimista vaan vain velvollisuutta.........voihan se olla, että on enemmän tai vähemmän yhteinen talous, jolloin sillä ei ole edes väliä kuka maksaa tai tekee mitäkin tilanteen ja voimavarojen mukaan...

Läheistensä ja muiden puolustaminen tilanteissa joissa heitä on kohdeltu epäasiallisesti tjms. on ihan normaalia sekin, mutta ei ehkä kaikille......eikä tämäkään ole sukupuoliasia.......tosin toki aina täytyy huomioida tilanteet, eli mitä on tapahtunut ja miksi, eikä puolustaa vain puolustamisen takia välittämättä siitä mitä "puolustettava" on itse tehnyt ja miksi.........esim, voihan joku loukata sanallisestikin paljastamalla jotain tekoja, joita toinen on tehnyt.....pettäminen, varkaus tai joku muu teko, jonka toinen yrittää peittää, jolloin tilanne on hieman eri, joillekin tosin "kuplien" puolustaminenkin on tärkeää ihan tietoisesti ja joillekin ehkä tiedostamatta, jos ovat sellaisessa tilassa/asemassa, että nielevät kaiken mitä toinen sanoo, syystä tai toisesta......yms...yms..

Ne taas jotka ihan tietoisesti käyttävät toista hyväksi ja manipuloivat toista (narsistit yms.) sukupuolesta riippumatta, ovat alinta pohjasakkaa ainakin minun mielestäni......tosin jokainen voi miettiä omalla kohdallaan mitä ja millainen itse ensinnäkin on ja sen jälkeen miettiä millaisia persoonia/luonteita lähipiirissä oleilee, sekä kuinka vastavuoroinen suhteiden perusta on.........vai onko itse tai lähipiirissä joku/jotkut hyväksikäyttäj(i)ä vai hyväksikäytettäv(i)ä.......jos on kykyä edes pienen pieneen itsetutkiskeluun ja tietynlaiseen havannointikykyyn voi huomata kuNmallisia asioita... ;P