Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
rosaliiin
profiilit
rosaliiin
rosaliiin
Vapaa kuvaus
https://youtu.be/x1TXMpiqcDI
Aloituksia
13
Kommenttia
3629
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Apua, mitä mä teen
mihin mä meen
kaikki leikkikaverit kadonneet
isäntäkin meni mokoma ja rakastui
mulla on vasta kaksi kuukautta
rakkaushöpinöitä plakkarissa
jouluun asti olisi pitänyt riimitellä
liirumlaarumeita
että sen timantin.
Voi, että...
https://youtu.be/WPE6iRl7RI0
09.03.2016 07:42
Siinä olet niin oikeassa, että on ihanaa olla nainen, totta.
Ymmärrän hyvin, että on naistenpäivien tilaisuuksia, joissa naiset yhdessä rupattelevat ja nauttivat sitä ja tätä, niin onko se pelkkä nimi sille tilaisuudelle, oletko esimerkiksi joutunut puolustamaan naisasiaa noissa tilaisuuksissa, tai tuonut naisiin kohdistuvia epäkohtia esille noissa tilaisuuksissa, onko niissä jotain teemaa tai vastaavaa. En ole vuosikymmeniin ollut naistenpäivän tilaisuudessa.
Itse koen jotenkin, että suomalainen puoluesysteemi ja puolueet tahoillaan hoitavat noita asioita. Tai ovat hoitavinaan.
Solidaarisuus on hieno ja upea sana ja naisten keskeinen solidaarisuus ja yhteisöllisyys korostuu varmaankin juuri noissa tilaisuuksissa, oletan. Olen elänyt 70 luvun poliittisen mylläkän opiskelukuvioissani ja silloin jo saavuttanut tietyn kyllästymispisteen.
Uskon yhteistyöhön naisten ja miesten kesken enemmän.
08.03.2016 16:12
Kela hoitelee ne korvausten maksut sitten jälkikäteen riippuen alkoholin käytön seurauksena hankituista sairauksista ja ihan loppuun asti, eikö sieltä jotkut saa hautausavustustakin.
08.03.2016 15:49
Hyvä viinimyymälä kaupan nurkassa olisi ihan paikallaan ja ainakin paikallisille marjaviineille pitäisi suoda samat mahdollisuuden sen putiikin hyllyille.
Viinat pysyköön viinakaupan hyllyillä.
Nythän nuo alkot on melkein kaikkien sittareiden ja prismojen kylkiäisenä ja kohta varmasti myös lidlienkin nurkissa.
Mielelläni käytän paikallisia marjaviinejä, niissäkin on tosi hyviä. Jos löydän hyvän ja mieleisen viinin jostain pikkuputiikista, niin kuin olen monesti löytänyt, niin kotona en voi sitä lähimmästä alkosta ostaakaan, koska se ei kuulu alkon valikoimiin. Kimurantit säädökset vaikeuttavat ihan turhaa suomalaisten tuotteiden myyntiä. Kuitenkin mieluimmin ostan kotimaista kuin jostain Argentiinasta tuotua, vaikka enemmän maksaisikin.
08.03.2016 15:38
Yleensä vain kiittelen onnitteluista ja kukista, yhdetkin sain jo viikko sitten.
Ei kahveja ei kakkuja ei mitään erikoista
Koen elämäni tasa-arvoiseksi, kiitos tietysti edellisten sukupolvien viisauden ja kaukonäköisyyden. Perheessäni on kohdeltu tyttöjä kuin poikia samoilla pelisäännöillä ja siitä se tasa-arvon kokemus on vain jatkunut kaikilla muilla elämänaloilla. Äänioikeuskin saatiin jo niin hyvissä ajoin.
Naistenpäivän perinne on sosialistisista maista peräisin olevaa tapaa, monissa maissa tasa-arvoisuuden taistelut ovat vielä todellista arkipäivää.
Jos olisi liputuspäivä tuskin vetäisin lipun salkoon.
Onhan sitä miestenkin päivää jossain päin maailmaa lanseerattu, ei kait ole saanut sen suurempaa huomiota
08.03.2016 14:14
Voi hyvää kiitos...
hienosti loihdit... uumat honteloihti.
https://youtu.be/OKsT6zTO-UM
Harmi, harmi, harmi, sotken sanani aina niin, että joku jossain suuttuu, nyt ystäväsi takiani. En ala, toivottavasti leppyy.
08.03.2016 13:09
Naistenpäivän kunniaksi ajattelin kirjoittaa mittarimadosta,
joka halusi yötaivaallasi kiiltomatona lureksissaan loistaa… mutta
Onnea meille kaikille naisille naistenpäivänä, ruusu jokkaiselle,
kiitos myös ihanille rakkaille miehille, eihän ilman heitä olisi meitäkään…
Mittarimato jatkaa matkaansa ilman lureksiaan… vain kukkamekossaan.
musiikkia vähän etuajassa
https://youtu.be/Yrt3ty8IabE
08.03.2016 12:41
Voi, että mikä kuvaus, kesäisestä päivästäsi, voi, että mikä mopon karkaus, kyllä sun kelpaa... oi, oi ihan tuli kademieli, aurinko mollottaa ja järven pinta... just just ...ei ole kesään enää pitkä aika...sitten mopot karkailee kunnolla.
Mul on yks vinkki, meet vaan haloselle, carlsonille, vai mitä palvelevia kauppoja ne nyt on, ja sanot myyjälle vaan, housut tälle miehelle, hipsit koppiin ja housuja tulee ja melkein ensimmäiset ovat jo sopivat. Myyjillä on niin tarkka koko vainu. Mun tutut miehet tekee just noin ja niin passeleissa housuissaan hipsivät ja minä aina kehun ootpa löytänyt kropalles sopivat housut. Ne vaan röyhistelee rintaansa.
07.03.2016 16:30
...niin minäkin löysin yhden tutun, ei näyttänyt kaksoisolennolta...ei
07.03.2016 16:03
Rakkaani, sanas jo kirmaavat kevättä.
"Kevät on ihmeiden aikaa
se tankis täyttää ja voiman antaa.
Mahla kun virtaa niin sitä jaksaa ja jaksaa.
Juolavehnäsi puida saa, puida saa kuka vaan
vaan nyhtimään et päästää saa.
Voi, se rikos julmista julmin ois,
sillä pelto tää ilman juolaas
vain jurrottaa niin jurrottaaaaa.”
https://youtu.be/tJ_at-D-oW8
Ottaisko S mumminsa hussensa kyytiin, aika haipakkaa mentiin pitkin kylän raitteja.
Viisi minuuttia olisi hyvä kyyti, onko siinä edes tarakkaa koko hussessa.
07.03.2016 16:01
Ehei maija-muori
minun rakkauteni ja varsinkin rakkauteni sanat eivät katoa mihinkään,
harmittaahan se täällä palstalaisia tietysti, jos on tosikko ja ei halua, että kaikki kukat kukkisivat, tympäsee lukea hättöä ja mättöä, onneksi ei ole kirjoittajan ongelma, lukija sitä kaljua päätään raapii.
kaurapellossa on muuten uskomattoman kaunis väri, ja yleensä viljapelto kun tuulessa heiluu...voi tulisipa pian kesä...
Joku ruma sana voi mennä mustaan aukkoon, mutta menköön... se puhdistaa vain ilmaa... rumat rotkoon.
Olen niittyihmisiä, ja kun rikkaruohoja kitken ja orvokit vain rivissä kasvaa haaveilen kukkaniitystä ja siellä kirmailevista pienistä tytöistä kissankellokimput käsissään... niin ja perhosista, oi tulipas pitkä juttu, ja juuri kun olin oppinut lyhyitä raapustamaan... kurinpalautus kunniaan. Minkähän menun keksisi täksi päiväksi...
Tästä laulusta pidän...
https://youtu.be/yCN1SRcfO3I
07.03.2016 11:23
Pappatunturi on kerran karannut ja ladon seinään sitten törmäilin. Onneksi oli laho lato ja hidas mopo.
Muuten mopo kyllä karkailee yhtenään juuri harrastuksissa. Kommentti ettei naisen kanssa kannata lähteä rättikauppaan on hyvä, säälittää ne miehet siellä sovituskoppien ulkopuolella. Eurokankaassa ovat keksineet syvennyksen miehille, siellä on autolehtiä ja muuta paljon viihdyttävämpää, vaihtoehdoksi, kun muuten saisi kuunnella , onks tää hyvä ja sopisko tää, miehenä en kyllä jaksaisi.
Kun oikein hyvä homma imaisee ja vie mennessään, ei silloin muista kelloa ei keittoa, sen kun vaan tekee ja jatkaa pitkälle yöhön ja uni ei meinaa tulla kun ajatuksissa vain pyörii, miten tuonkin tekisi ja mitä väriä siihen laittaisi. Flow on oikeastaan aika ihana tila ja rasittava jos kestää pitkään, mutta lopputulos on aina hyvä. Olet antanut kaikkesi ja lopussa kiitos seisoo jos nimittäin seisoo, joskus on yhden yön flowt menneen aamulla roskikseen ja uusi on alkanut tuorein kuvioin.
Yleensä se mopo karkaa jo kangas ja lankakaupassa, entisessä elämässä oli kunnon työhuone, jonka oven saattoi sulkea ja astua muuhun elämään. Ehkä se työhuone käsillä tekemisille vielä kerran livahtaa tähänkin kuvioon kun eläkepäivät alkavat ja tilaa vapautuu. Nyt se 'moponi' asuu röykkiöissä laatikoita, joita kuskailen tarpeen mukaan, piilotan milloin minkin sängyn alle.
Käsillä tekemisen moponi saa karkailla rauhassa ja se on pieni siivu elämäni suuressa kuviossa ja tekee osaltaan tärkeää terapiaansa ja rikastuttaa arkeani ja pyhääni ja varsinkin kun keskeneräiset ideat pyörivät päässä tuntee elävänsä, taitavansa ja osaavansa jotain itselle tärkeää.
07.03.2016 10:41
Kiva kun teit aloituksen Anna Ahmatovasta, hän on suosikkirunoilijani. Huomaan , että pidetään samoista kirjoista , tykkään myös Spoon River Antologiasta, siihenkin on niin helppo palata aina yhden tai muutaman 'hautakiven ääreen.
Anna Ahmatovasta on vast ikään ilmestynyt uusi Kootut Runot 1904 - 1966. Kirjan nimi on "Olen äänenne", se on paksu yli 800 sivua, Siinä on paljon kuvia ja hänen historiaansa. Tykkään lukea sitä ja se on jo täynnä lippuja ja lappuja. Enkä osaa sanoa, mikä ihme hänen runoissaan kiehtoo.
Hänen runoistaan voi helposti erottaa aforismejakin, esim. pieni pätkä erästä runoa, "Sitä onni odottaa, joka vapaana vaeltaa." on puhutellut viime aikoina kovasti. "Kosketit kevyesti lumottua. Elämääni noiduttua."
Ihana runoilija. monia hänen runoistaan on sävellettykin.
06.03.2016 23:15
Etsin, etsin ja etsin vaan.
Lämpö nuolenkärjessä katoaa,
ei koskaan takaisin palaa.
Musta aukko sanat kahmaisee.
https://youtu.be/wQaOi0P2Rxc
06.03.2016 19:31
En mitään pelkää, mutta yksi realiteetti sukulaisetkin on, sitä vielä pykälät perheiden yhdistämistä voimassa. Sekin on palkkaajien otettava huomioon.
Perheidenkin yhdistämisessä on mahdollisuus monenlaiseen yritteliäisyyteen, perheeksi luetaan koko suku ja pari serkun kaimaakin.
06.03.2016 12:46
Kiitos, nyt on niin helpottunut olo, tästä on hyvä jatkaa, minäkin ymmärsin kaiken. Tai no ainakin pikkiriikkisen.
06.03.2016 09:18
Ei kiitos, minen kehtoo seisoo kylymässä ja kuunnella joutavaa intoomista, menkee työ ja kuatakee tää suomi saman tien. Minä näitä töetä vuan teen.
06.03.2016 09:00
Voisin kevyesti keksiä puuhaan avioparille, mies hoitelisi pihajutut ja nainen siivoaisi ja laittelisi ruokaa.
No, enpä edes ajattele moista, kärsivällisyyteni pitkä pinna ei varmaan kestäisi sitä kun niitä sukulaisia alkaa vyöryä perässä.
Palkkaankin pari koululaista ensi kesäksi kunnan avustuksella kahdeksi viikoksi, sillä pärjää jo pitkälle ja tulee tuo nuorten kouluelämä päivitettyä samalla. Sitä paitsi ne ovat niin ahkeria.
Ei silti voisi ne muslimitkin olla ahkeria. Huonolla tuurillani varmasti tänne sattuisi joku isis soturi vaimoineen.
06.03.2016 01:00
Rannan hehkuvana kivenä eilen vain viileää aaltoasi ikävöin.
Hyökynä vaahtopään tänään rantakivikosta vain sinua etsin.
https://youtu.be/Tv7ZLKa-g3I
06.03.2016 00:13
Ei toki, miksi tunteitani häpeisin.
Minulla on vapaus ja oikeus omiin tunteisiini ja kait hänellä on oikeus ja vapaus jumaloida kaikkia maailman naisia. Sehän on vain ihanaa.
En ihan ymmärrä miksi moista ihmettelet. Eihän tälläkään palstalla tarvitse mennä tietyn kaavan mukaan. Jokainen kirjoittelee kuin hyvältä tuntuu.
04.03.2016 17:31
120 / 182