Vapaa kuvaus




https://youtu.be/x1TXMpiqcDI

Aloituksia

13

Kommenttia

3629

  1. Siinä olet niin oikeassa, että on ihanaa olla nainen, totta.
    Ymmärrän hyvin, että on naistenpäivien tilaisuuksia, joissa naiset yhdessä rupattelevat ja nauttivat sitä ja tätä, niin onko se pelkkä nimi sille tilaisuudelle, oletko esimerkiksi joutunut puolustamaan naisasiaa noissa tilaisuuksissa, tai tuonut naisiin kohdistuvia epäkohtia esille noissa tilaisuuksissa, onko niissä jotain teemaa tai vastaavaa. En ole vuosikymmeniin ollut naistenpäivän tilaisuudessa.
    Itse koen jotenkin, että suomalainen puoluesysteemi ja puolueet tahoillaan hoitavat noita asioita. Tai ovat hoitavinaan.
    Solidaarisuus on hieno ja upea sana ja naisten keskeinen solidaarisuus ja yhteisöllisyys korostuu varmaankin juuri noissa tilaisuuksissa, oletan. Olen elänyt 70 luvun poliittisen mylläkän opiskelukuvioissani ja silloin jo saavuttanut tietyn kyllästymispisteen.
    Uskon yhteistyöhön naisten ja miesten kesken enemmän.
  2. Pappatunturi on kerran karannut ja ladon seinään sitten törmäilin. Onneksi oli laho lato ja hidas mopo.
    Muuten mopo kyllä karkailee yhtenään juuri harrastuksissa. Kommentti ettei naisen kanssa kannata lähteä rättikauppaan on hyvä, säälittää ne miehet siellä sovituskoppien ulkopuolella. Eurokankaassa ovat keksineet syvennyksen miehille, siellä on autolehtiä ja muuta paljon viihdyttävämpää, vaihtoehdoksi, kun muuten saisi kuunnella , onks tää hyvä ja sopisko tää, miehenä en kyllä jaksaisi.
    Kun oikein hyvä homma imaisee ja vie mennessään, ei silloin muista kelloa ei keittoa, sen kun vaan tekee ja jatkaa pitkälle yöhön ja uni ei meinaa tulla kun ajatuksissa vain pyörii, miten tuonkin tekisi ja mitä väriä siihen laittaisi. Flow on oikeastaan aika ihana tila ja rasittava jos kestää pitkään, mutta lopputulos on aina hyvä. Olet antanut kaikkesi ja lopussa kiitos seisoo jos nimittäin seisoo, joskus on yhden yön flowt menneen aamulla roskikseen ja uusi on alkanut tuorein kuvioin.
    Yleensä se mopo karkaa jo kangas ja lankakaupassa, entisessä elämässä oli kunnon työhuone, jonka oven saattoi sulkea ja astua muuhun elämään. Ehkä se työhuone käsillä tekemisille vielä kerran livahtaa tähänkin kuvioon kun eläkepäivät alkavat ja tilaa vapautuu. Nyt se 'moponi' asuu röykkiöissä laatikoita, joita kuskailen tarpeen mukaan, piilotan milloin minkin sängyn alle.
    Käsillä tekemisen moponi saa karkailla rauhassa ja se on pieni siivu elämäni suuressa kuviossa ja tekee osaltaan tärkeää terapiaansa ja rikastuttaa arkeani ja pyhääni ja varsinkin kun keskeneräiset ideat pyörivät päässä tuntee elävänsä, taitavansa ja osaavansa jotain itselle tärkeää.
  3. Voisin kevyesti keksiä puuhaan avioparille, mies hoitelisi pihajutut ja nainen siivoaisi ja laittelisi ruokaa.
    No, enpä edes ajattele moista, kärsivällisyyteni pitkä pinna ei varmaan kestäisi sitä kun niitä sukulaisia alkaa vyöryä perässä.
    Palkkaankin pari koululaista ensi kesäksi kunnan avustuksella kahdeksi viikoksi, sillä pärjää jo pitkälle ja tulee tuo nuorten kouluelämä päivitettyä samalla. Sitä paitsi ne ovat niin ahkeria.
    Ei silti voisi ne muslimitkin olla ahkeria. Huonolla tuurillani varmasti tänne sattuisi joku isis soturi vaimoineen.