Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
rosaliiin
rosaliiin
rosaliiin
Vapaa kuvaus
https://youtu.be/x1TXMpiqcDI
Aloituksia
13
Kommenttia
3629
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Sinä viisas, hienoja ajatuksia perusteluna,
vapaus, läheisyys, vaivattomuus, helppous, halpuus...
hei, ja taidat olla sitoutumiskammoinenkin vielä.
Tiedä vaikka tekisinkin musiikkijutun, jos oikein kunnolla keinuttaisi ja passelin viisun vielä löytäisi.
21.01.2016 12:06
Ainakaan minä en sitä osta.
Mistään en niin tykkää kuin käydä taidenäyttelyissä ja muissa sellaisissa kissanristiäisissä, mutta mitään kukkenheimia Suomeen en halua.
Nyt jo tiputetaan nykyisiltä taidemuseoilta rahaa ja muita mahdollisuuksia, pantaisiin ne rahat nykyisten taidemuseoiden kehittämiseen. Onhan meillä oma modernin taiteen museo, kehitetään sitä, hankitaan sinne uusia hyviä teoksia ja sinne vaikka kaikki suomalaiset kerran pari kertaa vuodessa kirjastokortilla ilmaiseksi.
Euroopassa on jo useampia kukkenheimejä ja jotkut ovat sulkeneet ovensa ja onneksi on viisaita kaupunkeja, jotka ovat hylänneet koko suunnitelman. Jos ajatellaan, että Pohjois-Amerikan mantereellakaan ei ole kuin pari ko museota ja Euroopassa jo joitakin niin pieni suomi taas innokkaana... oikea höyrypää... voi ei.
Mitä ihmeellistä suomalainen kukkenheimeimi vois tarjota verrattuna muihin eurooppalaisiin museoihin. Matkustetaan sinne tutkimaan sitä modernia taidetta jos halutaan. Olenkohan ennakkoluuloinen mutta koko hanke kuulostaa minusta kerskalta.
Mieluimmin piipahdan vaikka Bilbaossa jos niin innokas olisin. Eihän se jos Bilbaossa menee hyvin tarkoita, että ne taiteenkuluttajat tulisivat tänne sitä kuluttamaan samalla lailla.
Sitä paitsi Pietariinkin on jotain yhteistyötä säätiön kanssa viritellyt ja sekin ontuu pahasti.
21.01.2016 11:56
Ei se mielestäni noin mene. Elämä vaan kuljettaa ja sitten haluaa tai joutuu tekemään siirtoja, se on halu ja tahto, joka ajaa, ei se mitään jämähtämistä tai ylenpalttista haikailua ole. Itse olen keskeltä kaupunkia lähtenyt hieman suurempaan kaupunkiin ja sieltä pääkaupunkiin melkein kauppatorin laitaan ja sieltä keskelle korpia ja sieltä takaisin synnyin kaupungin kupeeseen. Loppujen lopuksi olen paluumuuttaja, eikä se tapahtunut haikailun perustella vain eteen tuli tilaisuus, jota en jättänyt käyttämättä. Halusin korven yksinäisyydestä keskelle elämää lähelle palveluja ja muitakin tapahtumia, toisaalta lyhyet etäisyydet viehättävät.
Muuten mitä pahaa siinä on jos joku kaipaa takaisin kotimökkiinsä, valinta muiden valintojen joukossa. Ihmisellä on unelmia ja jos niitä vielä pystyy toteuttamaan. Niin ei siinä voi muuta kuin arvostaa haikailijan päätöstä.
21.01.2016 11:22
Kiitos, noin mäkin asian ajattelen, saa mennä ihan polkujaan, jos huvittaa, olen tyytyväinen kun 'hymyilevä elämän ymmärtäjä' on avarakatseisuudessaan moisen suonut.
Hyvä, että tällä palstalla on aloitus, jossa voi jakaa muutakin kuin niin mahdottoman tärkeää aivojen aatosta. Jotakin hetken tunnelmaa, sielun sen hetkistä soittoa.
20.01.2016 09:59
Ikävä istui syliini, suru sulallaan sipaisee
tuuli vain vilua virttä valittaa
yksin ystävyys – äänetön tyhjyyskin hiljenee.
https://youtu.be/42NzDz2Pgcg
20.01.2016 08:58
att2,
juomista en muista kuin simat vappuna, rippikoululeirille jostain ilmestyi pullo viinaa, erään poikaystävä ikkunan kautta järjesti, mitähän lie pontikkaa oli silloin, pahalle haisi, eikä edes maistunut hyvälle.
Tätini kävi usein kanarian saarilla, hän toi tuliaisia ja sitten me yhdessä cuba libree juotiin, elämä oli aika hienoa ja hilpeää silloin.
19.01.2016 20:16
Se on totta, että nälkäistä ei nukuta. Pienistä ihmisistä olen huomannut, että yösyönnistä tulee helposti niin mukava rituaali. On kivaa hiippailla ja melkein kuin salaa mennä jääkaapille ja haluta vaikka mitä, sitten yhdessä hissun kissun syödä ja kömpiä lopulta takaisin sänkyyn. On kivaa syödä vaikkei ole edes nälkä.
Passelit rituaalit sinullakin. Oletkos huomannut, että kahvi tuoksuu yöllä tosi hyvältä.
Olo on kuin michelin ukolla kun menee ulos tämmöisellä pakkasella, nuttu nutun päälle saa viritellä. Tuohon lähelle Päijänteelle on aurattu hyvä lenkki jäälle, voi vaikka luistella tai kelkalla ajella.
Maanantain jälkeen alkaa taas suvikelit, hyvin tarkenee jäälle...vaikka pilkille.
https://youtu.be/RBrNGCMeBvw
19.01.2016 19:49
Muistatko Mustan orin?
Katsoitko sunnuntai-iltapäivisin Shirley Temple elokuvia?
Muistatko kun presidentti Kennedy ammuttiin?
Soititko nokkahuilua?
Leikitkö rosvoa ja poliisia?
Kävitkö elokuvateatterissa katsomassa Pekka ja Pätkä elokuvia?
Entäs Tohtori ZIvagoa?
Muistatko tohtori BenGeysin tai tohtori Kildaren?
Kävitkö ongella?
Jouduitko koskaan työntämään linja-autoa?
Oliko sinulla omatekemä penali?
19.01.2016 18:23
Yöllä kun katulamputkin ovat jo sammuneet, tunnen, että vieressä nukkuva pieni ihminen ei oikein saa unta, pian kuuluukin hiljainen kuiskaus, halluut sää, vastaan haluan mä, niinpä taas kaksi halluujaa käsi kädessä hiippailee hiljaa keittiöön ja jääkaapin ovi aukeaa. Mää halluun makkaraa, mä haluan tomaattia, kohta muhkeat yövoileivät maidon kera katoavat parempiin suihin. Pöydällä vilkkuva lumiukko vartio yösyömäreitä. Pienen ihmisen uni tulee heti. Pian isommankin
https://youtu.be/aa5Lc6BXIFA
19.01.2016 13:34
Koulujuttuja tuli vielä mieleeni
Tanssitko sukkanauhatvistiä välitunnilla?
Kuuluitko teiniliittoon?
Oletko tanssinut piirileikkiä koulun konventissa?
Olitko ahkera viittaaja tunnilla?
Muistatko lorun tre små troll de leker med en boll?
Tykkäsitkö kuntopiiristä jumppatunnilla?
Oletko istunut jälki-istunnossa?
Pomppasitko ylös kun opettaja tuli luokkaan?
Tykkäsitkö olla järjestäjä?
Oletko laulanut koulun kuorossa?
Kiusasivatko pojat sinua koulussa?
Entä sinä poikia?
Jouduitko istumaan etupenkkiin?
Kävikö kaupunginorkesteri konsertoimassa koulussasi?
Oliko sinulla ulkomaalainen kirjeenvaihtoystävä?
Mahtuiko koulussa kutomasi sukka jalkaasi?
19.01.2016 13:03
Palelevat käteni pakenevat lapasiin
kiertyen kiepille kuin rakkain syliisi.
https://youtu.be/YBFx9ARZBwQ
19.01.2016 11:26
Soinnut sointujen lomaan
kesivä niin loihtii somaan.
https://youtu.be/LfRR7lJIljY
19.01.2016 11:16
Aloituksesi kyllä mielestäni oikein käsitin, ei siinä mitään, mutta koen jotenkin kiusalliseksi kirjoittamisen kolmannesta nimimerkistä. Vaikka olen niin monisanainen näissä jutuissani, niin silti voi joku käsittää väärin ja selittelyihin on aina vielä kiusallisempaa joutua, kun ei voi toista ottaa käsipuolesta ja sanoa, että kuule, tätä tarkoitin.
19.01.2016 10:57
Ihanko totta, sinäkin 'syvä.ihmettely' olet huomannut, voi, hitsi. Olenpas ollut ajattelematon, taas kerran.
En tiedä, onko rakastunut terve vai sairas, ehkä sinä tiedät. Kerro.
Me ihmiset varmaankin rakastumme eri asioihin, niin kuin jo viisas sananlasku sanoo, että toinen tykkää äidistä ja toinen tyttärestä. Olen antanut itselleni luvan rakastua, harmi jos se sinua harmittaa.
Voin kertoa, että elän niin ruohonjuuritasolla, edes sinun ei tarvitse olla terveydestäni huolissasi. Mielestäni elämää kannattaa elää niin, että se maistuu elämältä, oikein mehevältä elämältä ja siihen kuuluu -------, ehkä arvaat minkä sanan piilotin.
Voi hyvin. Rakastu sinäkin.
18.01.2016 21:33
Hyvä eero, ollaan just niin...skool.
18.01.2016 21:07
Harmaahapsejahan me vähän ollaan,
kyynel poskella lauletaan rakkaudesta.
https://youtu.be/3jiNpOJpMXU
18.01.2016 21:05
Jumalan lahja kuulostaa kyllä aika omituisen vieraalta ja suureelliselta tässä kommentissa ainakin, mutta kehutaan.
Tietty ekaks kehun nuo keinuvat ja runoilevat, heistä mä tykkään, tykkään ihan valtavasti, varsinkin toisesta, siitä rakkausrunoja kirjoittelevasta, suorastaan rakastan, tiedän, että ihan kiusaksi asti, onneksi hän itse ei sitä tiedä, että rakastan.
Toki löydän palstalta monia muitakin mielenkiintoisia miehiä. Täytyy tosin tunnustaa, että joskus lukee juttuja ja hoksaa vasta myöhemmin, oliko kyseessä vaari vai muori.
Voisinkin nyt leikkiä ajatusleikin, joudun aika usein kahvittamaan ihmisiä, niinpä ajattelin kutsua kahvit ja täältä muutaman herran pöytääni, satunnaisessa järjestyksessä mutta perustellen.
ö-öö, mielessäni kutsun häntä DreamWeaveriksi, vaikka en tiedä onko hän hän. Olisi niiiiin mahdottoman mielenkiintoista rupatella hänen kanssaan kännyköistä, tietokoneista ja kaiken maailman aparaateista, internetistä jne tietysti vaikka potunviljelijöistäkin. - Tekniikasta tykkään.
flegu, hänellä on sellainen poliittinen aksentti jutuissaan, joka viehättää ja josta olisi mukavaa kuulla enemmän. - Politiikasta tykkään.
eero. Kun hän tulisi kahville niin silloin meillä olisi pöydässä iso puteli myös viskiä ja maailmaa parannettaisiin kunnolla, savvoo viännettäs ja kiännettäs, kerran olen eeron huumorin testannut ja hän lähti heti mukaan. Miehellä on 10+savolainen huumorin juoksu. - Huumorista tykkään.
Tämmöinen ajatusleikki, kiitos herroille kun ottivat kutsun vastaan.
18.01.2016 19:36
On päivä jokainen ilman sua mulle tyhjä hiljainen,
kaiken voisin kadottaa vaan en sua Anna-Liisa...
https://youtu.be/SZtPWzvZk-k
18.01.2016 12:47
Roosa, Roosa...
https://youtu.be/kaVW5ioId90
18.01.2016 12:39
Anneli, Anneli...
https://youtu.be/ib6rH9z5uzY
18.01.2016 12:36
137 / 182