Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
scrg
profiilit
scrg
scrg
Vapaa kuvaus
Aloituksia
136
Kommenttia
15336
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Nyt vois atännältä kysyä, olisko sillä jotain vinkkiä millä aloittaa uudelleen. Tuossa klassikossa olisi ainakin autoja ja autoilua.
23.04.2016 21:43
Joo, jos mä otan nuo ja lisäksi Koiramäen, Taikatalven, Häräntappoaseen, Metsäjätin ja Mielensäpahoittajan niin se mun seiska on tuplattu.
23.04.2016 21:16
Joskus olen pentuna lukenut (käännöksiä) jostain Flemingin Bondista ja kirjaversiota
Indiana Jonesista ja en suosittele kenellekään. Sitten on esim. Stephen Kingin Hohto,
josta Kubrick teki todella muistettavan elokuvan, vaikka alkuperäisteos onkin "pahoinpidelty". Mutta ymmärrän pointin: elokuva on huono kuvaamaan ajatuksia tai motiiveja.
Oletko sä tänään erityisesti putkassa vai onko se jatkuvaa?
23.04.2016 21:13
Mitä pahaa sä taas olet tehnyt, että olet joutunut putkaan?
Mulla on Häräntappoaseesta vaan mielikuva kun nuoret ajelee pappatunturilla ja mättää heinää seipäille tai jotain jossain tv-sarjassa.
23.04.2016 20:40
Alastalon salissa on se Suomen Joycen "Odysseus"?, jonka muuten olen lukenut loppuun. Alkaen viimeistä edelliseltä sivulta. Waltarin historialliset on tavallaan hitaita ja tylsiä, mutta siitä huolimatta olen lukenut myös Karvajalan ja Ihmiskunnan viholliset.
23.04.2016 20:38
Olin ajatellut varmaksi osaksi naiskirjailijakiintiötä tuosta Sofi Oksasen, mutta tuo Tikkanen tällä suosituksella olisi varmaan kova valinta.
23.04.2016 20:30
Sadismia? Viime vuosisadan 50 shades of Grey?
23.04.2016 19:17
Vau. Lukutoukka on löytynyt. Lupaan päästä samaan tämän vuoden aikana.
23.04.2016 18:34
Sinuhe on noista se mitä voisi muuten suositella kaikille, mutta Waltarin jaaritteleva tyyli ja sivumäärä vaatii sen verran pitkäjänteisyyttö jota kaikilla ei ole. Mitenkään vaikeahan se ei ole, kun lukija on aina hiukan edellä ja fiksumpi päähenkilöä.
23.04.2016 18:33
Ohoh. Pitää korjata. Ei sinne viety IIjoki-sarjaa vaan Taikatalvi.
https://www.moomin.com/fi/blog/arabiankielisia-muumi-kirjoja-lahjoitetaan-turvapaikanhakijolle/
23.04.2016 11:22
En ole kai lukenut Taikatalvea, mutta anime-sarjassa on osia tuostakin. On ainakin se Ihmehiihtäjä joka tulee Muumilaaksoon ja syö muumien hillot.
23.04.2016 11:14
Iijoki-sarja on wikin mukaan pituudeltaan 17 tuhatta sivua, joten aika kova ehdotus että jokaisen pitäisi se lukea. Toisaalta voisihan niitä viedä vastaanottokeskuksiin jokaiselle matulle luettavaksi ja kirjatentit päälle ja pysyvän oleskeluluvan saa vasta kun Päätalon Kalle ja 2000 sivuhenkilöä on omaksuttu riittävällä tarkkuudella.
23.04.2016 11:04
Joskus ihmiskunnan aamuhämärissä jonkun kotimaisen 10-sormijärjestelmän opetteluohjelman harjoitustekstinä oli Seitsemää veljestä. Kesken on jäänyt niin kirja kuin 10-sormijärjestelmän osaaminen.
Jotenkin raskasta luettavaa, mutta on siellä osuvia lainauksia:
“Muista, että parempi tippuvan räystään alla kuin yhteenliitettynä häijyn ämmän kanssa.”
23.04.2016 10:38
Huonomaineinen nainen Kallion
jolla pyöreä perseen malli on
pitää huolta minusta
sekä kylmäketjusta
muiden kalkkuna liian kallis on
22.04.2016 23:44
Hmm, vuosikertaan 2014 kuuluu varmaan enemmän erilaisia heitettyjä koepalloja, mutta vähän on myös välillä tunne kuin joku olisi perseeseen ampunut. Sitten löytyy jopa 10+ vuoden takaa jotain ja kyllä siitä on jotain muutosta tapahtunut, mutta ei sekään ole pelkästään hyvään suuntaan. Enemmän kyynistymistä kuin viisastumista:( Palstat yleisesti vaan taisi olla ennen somea vähän "normaalimpien" juttupaikkoja.
Joo, menee aikaa. Mutta ei oikein huvita kiirehtiäkään, kun ei tiedä mihin päin olisi menossa. Pitää kai vaan mennä johonkin ettei ihan jäisi paikalleen makaamaan.
22.04.2016 18:17
Mä suosittelen tuota vanhojen penkomista joskus. Että onko joku ajatus jollain lailla kehittynyt. Tuleeko vanhuus yksin vai viisaus mukanaan.
22.04.2016 16:09
Juuri lihaa naiset Kalliossa ovat aina myymässä.
22.04.2016 16:05
Otan oppia välimerkittömästä henkilöstä ja jätin jo kysymysmerkit pois.
Katsoin mitä olin kirjoittanut vuonna 2014 (tikulla silmään!) ja tunnistin ketjuista samoja kirjoittajia kun palstalla on nytkin, mutta eri nimimerkillä. Olisin lyönyt eräästä nikistä 50:50-kertoimella vetoa, että se olisit sinä.
22.04.2016 15:09
Minähän joka tapauksessa luen sinua kuin avointa kirjaa, mutta koska samalla olen kiero ja motiivini ovat epäilyttäviä, niin huvikseni vaan kyselisin kysymyksiä. Toisaalta kysymyksen esittäminen suoraan tässä, vaikka miten harhaisiin arvauksiin perustuen, olisi jotain mitä tuskin tahtoisit.
Eräs nimimerkki tupsahti paikalle joskus viime kesän lopulla, mutta tunsi palstan rutiinit ja mitä aina on ollut hiukan liian hyvin, ettei olisi lukenut palstaa joskus aiemminkin. Jos on lukenut, niin ehkä kirjoittanutkin ja jos kirjoittanut niin sitten joko vaihtelevalla nikilllä, samalla nikillä tai molemmilla.
22.04.2016 12:02
Tää yks tietää miltä siitä tuntui (muttei kerro)
https://www.youtube.com/watch?v=FgxEJOi6GtA
22.04.2016 11:59
721 / 767