Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
scrg
scrg
scrg
Vapaa kuvaus
Aloituksia
174
Kommenttia
19673
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Lajin saa valita. Tärkeintä että naiselle ei hävitä. Ainakaan liian usein. Sitä paitsi sumopaini voisi olla ihan miellyttävä kokemus vaikka häviäisikin.
03.01.2026 15:37
EI kännykkää suuhun. Nielaiset vahingossa. Ja milläs sitten soitat edes piipaa-auton.
Tosi kätevä semmoinen pipo, jossa on "tasku" ladattavalle ledille. Lidlissä maksoi ehkä vitosen. Kai niitä temuistakin saa.
03.01.2026 14:57
Korjaan. lajin nimi on siis erittäin nykyaikainen mutta perinteinen viisiottelu.
03.01.2026 14:31
No eihän se ole mies eikä mikään, jos ei naista voita. Mutta mies saa valita lajin. Minä valitsen erittäin nykyaikaisen viisiottelun, johon kuuluu tikanhetto sekä darts- ettå mökkitikoilla, koskimelonta, syöksylasku ja 50 km hiihto perinteisellä tyylillä ja väliaikalähdöllä.
03.01.2026 14:30
Ai meinaat että painovoiman voi voittaa jollain psykologisella tempulla. Jos kehossa on suhteessa paljon luita, lihaksia ja verta ja vähän rasvaa niin ainoa kunnolla kelluttava elemwntti on keuhloissa oleva ilma.
03.01.2026 14:20
Minulle ainakaan ei välittynyt se ajatus mitä hait eli mitä vääryyttä olit korjaamassa. Sitä, että teoriassa ja joskus käytännössäkin firmat voi maksaa korvauksia kilometreistä joita ei tosiasiassa koskaan ole ajettu?
03.01.2026 14:12
Sääli paljastaa, mutta meillä miehillä kulkee mukana apuvälineitä joilla pysymme pinnalla, kutsutaan keuhkoiksi, käsiksi ja jaloiksi. 98% kropasta saa olla veden alla, riittää että nenä tai suu pysyy pinnalla ja siihen riittää varsin mitätön liike. Hurjimmat kyllä pysyy pinnalla pelkän helikopterin avulla.
Veden varaan joutuessa tietty pelkkä pinnalla pysyminen ei riitö, jos vesi on kylmää ja hypotermia uhkaa tai aallokossa hengityksen ajoitus ei onnustu niin että sisään menisi vain ilmaa.
03.01.2026 14:07
Vilmalla saattaa tässä mennä myös omien kulkuvälineiden käytöstä maksettavat kilometrikorvaukset ja työmatkojen matkakuluvähennykset sekaisin. Lisäyksenä vielä että myös pääomatuloista voi vähentää matkakuluja kunhan ne pystyy perustelemaan.
02.01.2026 21:49
Olen autoilevana valkoisena lihaa syövänä heterona joskus ajellut semmoisen 1000 km kuukaudessa ja tuolloin kilometrikorvaukset voi tosiaan ajatella jonkinlaiseksi tuloksi, koska a) minusta oli ihan kiva ajella pitkin aamuöistä tai alkuiltaista Suomea ja b) suunnilleen samanlainen auto olisi ollut minulla joka tapauksessa ja c) kyseistä autoa ei kaivannut kukaan muu. Mutta pelkästään muuttuvien kustannusten lisäksi on huomioitava, että jokainen 1000 km pienentää sen auton jäljellä olevaa arvoa.
Mutta laskelma muuttuu heti, jos perheeseen pitää hankkia ensimmäinen auto tai toinen auto vakuutuksineen sen vuoksi, että se toinen on jossain hevon kuusessa silloin kun sitä tarvittaisiin kotona. Samoin sille voi joutua ostamaan paikan, rakentamaan autotallin tms.
02.01.2026 18:34
"Omilla autoillaan tai julkisilla tulevat töihin ja maksavat omat työmatkansa. "
Niin ainakin minä maksankin silloin, kun teen työtä siinä paikassa, joka on työsopimuksessa työpaikaksi sovittu.
Mutta jos työnantaja katsoo, että minun pitää työn vuoksi mennä paikkaan X, niin työnantaja maksaa minulle palkkaa matkustusajasta, maksaa liput kulkuvälineisiin ja majoituksen, jos jossakin menee vähintään 2 päivää ja lisäksi päivärahaa korvauksena siitä, että en voi viettää vapaa-aikaani kotona. Jos julkiset eivät matkaan sovellu, niin työnantaja voi tietenkin ostaa pihalle odottelemaan auton, jota sitten voin käyttää silloin kun johonkin pitää singahtaa. Mutta usein kokonaistaloudellisin vaihtoehto on, että käytän työnantajan asioihin omaa autoani. Tietysti minun pitää saada korvaus siitä, että auto kuluu: seuraava tankkaus, renkaanvaihto, huolto, korjaus on aina sitä lähempänä mitä enemmän autoani käytän.
02.01.2026 17:59
Taksillako se firma sitten sen tekijän työn ääreen siirtää?
02.01.2026 17:40
Mutta kun mennään veteen, niin rasva olisi se joka tekisi olon kevyeksi. Melkein kateudella katsonut joskus, kun jotkut lilluvat varpaat, napa ja melkein koko pää samaan aikaan veden pinnalla.
Luut taitaa olla se raskain kehon osa. Niiden tilavuus ei taida treenillä varsinaisesti kasvaa, vaikka rakenteeseen vaikutusta olisikin. Isot painot voisivat tuohon olla hyväksi, mutta myös kaikenlainen pomppiminen tekee hyvää.
02.01.2026 16:25
Mihin sen tulisi riittää?
02.01.2026 16:05
Lunttasin luurista että yksi lenkkini tässä viikon sisällä sisälsi n. 600 nousumetriä. Se on enemmän kuin nouseminen merenpinnan tasosta Suomen tiestön korkeimmalle kohdalle. Ja tuommoiseen isot lihakset tarkoittaisivat vain paljon maitohappoja.
Sitä paitsi jos kasvaisin, niin joutuisin hankkimaan uusia vaatteita.
02.01.2026 16:03
Kokeilin tuota sivustoa, niillä liikkeillä, jotka tunnistin, eli kyykky ja maastaveto. Sen mukaan olen täysin average tai vähän noviisin puolella. Noihin minun pitäisi käyttämilläni painoilla tehdä 30 toiston sarjoja ja yleensä teen vain 20.
02.01.2026 15:48
Mikä onni että ei ole lapsia, jotka olisivat edes lähimainkaan 50% minun kontollani. Uskoisin että riittävän tasapainoisessa lastenkasvatussalkussa aiheuttamani pettymyksentuotto ei pilaa kokonaisuutta, ainakaan ihan täysin. Mutta ehkä on hyvä idea, että pidän jatkossa vielä enemmän itseni loitolla lapsista, jotta en tuota heille ylisukupolvisia traumoja.
02.01.2026 15:30
Ahaa. Tarkoitat tätä empatiajuttua.
Voin minä todeta että "jos minä olisin hävinnyt, niin minuakin voisi vituttaa kuin pientä oravaa, silloin kun on käpy jäässä"
Niin, tää oli se moderni juttu, että annetaan tunteille sanat?
02.01.2026 13:05
"Kysynkin seuraavaksi sinulta, miten opettaisit lapsia kestämään pettymyksiä? "
Yksi minusta hyvä tapa on lapsen ikätasolle sopivat pelit. Jos on vähintään kaksi pelaajaa, niin voi keskimäärin voittaa vain joka toinen kerta. Olen kuullut sellaisestakin, että pikku piltin annetaan aina voittaa, koska muuten hän suuttuu ...
Mutta noin periaatteessa vain paljon toistoja siitä, että joskus asiat menevät niin kuin lapsi haluaisi ja joskus eivät mene. Molemmissa tapauksissa elämä jatkuu.
"Mikäli vanhempi ainoastaan tuottaa pettymyksiä, ... "
En mielestäni sanonut, että pitäisi tuottaa ainoastaan pettymyksiä. Jos esim. lapsi/lapset pyytää vaikka päästä uimaan, niin saatan hyvinkin lähteä viemään. Mutta jos sitten puolentoista tunnin jälkeen minulla on syy, miksi pitäisi lopettaa ja lähteä kotiin, niin mikään anelu tai itkeminen tai vonkuminen ei auta, koska kyseessä ei ole mikään demokratia, vaan diktatuuri, jossa minä aikuisena päätän ja kääpiöt tottelee.
Lähipiirin aikuisten rooli pettymysten tuottajana vain nykyajan maailmassa korostuu, koska olemme ympäröineet itsemme helppoudella ja teknologialla, joka keskittyy viihdyttämiseen ja mielihyvän tuottamiseen. Esim. nyt se mainittu some, joka on pitkälti yksi helvetin iso kuplamuovi, josta poksutellaan palkinto toisensa jälkeen.
02.01.2026 12:46
"Eihän sinulla vain ole lapsia! "
Ei ole omia. Tekotapa on niin vaivalloinen ja olen hyvällä tuurilla onnistunut ohittamaan sen vaiheen elämässä, kun lapset olisivat tuntuneet jotenkin järkevältä valinnalta. Mutta olenhan minä nähnyt lähipiirissä lapsia ja ollut niiden kanssa tekemisissä.
02.01.2026 09:31
En ollut ennen kuullutkaan. Googlasin nimen ja luin haastattelun, jossa kertoi edesottamuksistaan. Näitä kahta minuuttia enemmän en aio aikaani käyttää Peppinaan.
02.01.2026 09:04
73 / 984