Kilometrikorvaukset vai palkkaa?
Vilma
Kirpaisiko totuus?
71
745
Vastaukset
- Anonyymi00001
Kerro nyt vähän enemmän, kun ei kirpaise sitten yhtään missään?
- Anonyymi00002
Kyllähän sinä huomaat kait sentään, että N e ovat touhuneet???
Muutoin olen huolissani.
Työpaikkakiusaajat käyttäytyvät kaikkialla samoin.
Vilma - Anonyymi00003
Ketju hukkaantunut! Mitä muuta on tapahtunut?
Mies 65- Anonyymi00004
Hei. Kait olet tehnyt täällä havaintoja.
N e eivät ole älähtäneet.
Peenis-pimperoakseli.
Vilma - Anonyymi00006
Anonyymi00004 kirjoitti:
Hei. Kait olet tehnyt täällä havaintoja.
N e eivät ole älähtäneet.
Peenis-pimperoakseli.
VilmaAamulla kävin päikkäreille ja nyt joulukinkku uuniin. Kotirutiinit haitanneet Novo Sinkkulan uutisten lukua!
Luntakin tullut ja pitää häätää sitä poluilta sivummalle.
Menikö ne päivärahat ja km -korvaukset nyt maksuun "luonnossa"?
Mies 65 - Anonyymi00017
Anonyymi00006 kirjoitti:
Aamulla kävin päikkäreille ja nyt joulukinkku uuniin. Kotirutiinit haitanneet Novo Sinkkulan uutisten lukua!
Luntakin tullut ja pitää häätää sitä poluilta sivummalle.
Menikö ne päivärahat ja km -korvaukset nyt maksuun "luonnossa"?
Mies 65Ajattele, sellainen mahdollisuus! Oisko sosiaalinen tilaus tälle.
Patruunoilla olisi liuta jälkeläisiä, jos lipsuisi.
Vilma - Anonyymi00023
Anonyymi00017 kirjoitti:
Ajattele, sellainen mahdollisuus! Oisko sosiaalinen tilaus tälle.
Patruunoilla olisi liuta jälkeläisiä, jos lipsuisi.
VilmaMenee kartanoaikaan. Patruunat pani piikoja ja näin saatiin lisää renkejä ja piikoja.
Mutta nuo kilometrikorvaukset ei kai tällä tavalla lisäänny. Miten menetelmässä määriteltäisiin verovapaa "osuus"?
Mies 65 - Anonyymi00028
Anonyymi00023 kirjoitti:
Menee kartanoaikaan. Patruunat pani piikoja ja näin saatiin lisää renkejä ja piikoja.
Mutta nuo kilometrikorvaukset ei kai tällä tavalla lisäänny. Miten menetelmässä määriteltäisiin verovapaa "osuus"?
Mies 65Kysytään vvm:stä.
Minulle ainakaan ei välittynyt se ajatus mitä hait eli mitä vääryyttä olit korjaamassa. Sitä, että teoriassa ja joskus käytännössäkin firmat voi maksaa korvauksia kilometreistä joita ei tosiasiassa koskaan ole ajettu?
- Anonyymi00051
Sama homma.
Vilman ulosanti ei ole kovin selkeää.
Otin koko keskusteluun kantaa siltä pohjalta, että sekä työntekijä ja työnantaja toimivat rehellisesti ja asianmukainen korvaus menoista maksetaan.
Jos puhutaan jostain kiinteistönvälitysketkuista, missä hommissa ilmeisesti ainakin joskus on maksettu palkkaa/palkkioita väärennettyinä kilometrikorvauksina, niin siitä hommasta en tiedä mitään.
-keinovaginamies-
- Anonyymi00005
Verovähennyskelpoiset työmatkat vai työajot? Kummasta on kyse.
- Anonyymi00018
Työajot. Heillehän toimenkuvan puolesta auto on tärkeä.
Työmatkojen pituus taas muilla vaikuttaa.
Heidän osaltaan ihmettelen omavastuita. Minusta se pitäisi olla nolla, mutta sitten katto.
Pienipalkkaiset saisivat jotain hyvitystä työssä käynnistä.
Voisi jopa kannustaa
Vilma - Anonyymi00046
Anonyymi00018 kirjoitti:
Työajot. Heillehän toimenkuvan puolesta auto on tärkeä.
Työmatkojen pituus taas muilla vaikuttaa.
Heidän osaltaan ihmettelen omavastuita. Minusta se pitäisi olla nolla, mutta sitten katto.
Pienipalkkaiset saisivat jotain hyvitystä työssä käynnistä.
Voisi jopa kannustaa
VilmaSiis työmatkat on voinut vähentää omavastuun ylittävältä osalta verotuksessa, mut se poistui juuri.
Ihmiset ovat ajaneet yli sadan kilometrin työmatkoja päivittäin, jos se on mahdollistanut työt molemmille. Useimmiten siis naisten töiden, koska miehet ajavat enemmän ja ovat voineet ottaa töitä kauempaakin. Toki myös myös naiset ajaneet pitkiä työmatkoja.
- Anonyymi00007
Mitä haet takaa?
Kerro... kun kukaan ei ymmärrä edelleenkään mitä heat tällä?- Anonyymi00020
Ymmärrys. Kukaan. Kuinka paljon ihmisiä mahtuu tuohon "kukaan".
Talikynttilät.
Jos joku kerkesi poistaa ennen kuin valastuitte, ei voi mitään.
Vilma
Mä luulen, että mies nro 65 ymmärsi. - Anonyymi00030
Anonyymi00020 kirjoitti:
Ymmärrys. Kukaan. Kuinka paljon ihmisiä mahtuu tuohon "kukaan".
Talikynttilät.
Jos joku kerkesi poistaa ennen kuin valastuitte, ei voi mitään.
Vilma
Mä luulen, että mies nro 65 ymmärsi.Niin. Haet tasa-arvoa.
He, kenellä on auto ja toimenkuva kilometrikorvauksiin sopiva, ansaitsevat sillä autollaan! Verovapaasti.
Loput sitten vähentelevät omavastuiden jälkeen matkakuluja jo saadusta palkasta. Onhan siinä ero. Tuo omavastuu on poliittinen pelinappula.
Eli km -korvauksilla on enemmän "pelivaraa" kuten aiemman ketjun pimeyden ytimestä kuvasin.
Osa ihmisistä käyttäytyy kuin villieläimet.
Susi syö lapsen.
Karhu tappaa oman poikasensa.
Aina löytyy joku porsaanreiän löytäjä, ja ensimmäinen kololla saa suurimmat voitot pienimmällä riskillä.
Mies 65 - Anonyymi00035
Anonyymi00030 kirjoitti:
Niin. Haet tasa-arvoa.
He, kenellä on auto ja toimenkuva kilometrikorvauksiin sopiva, ansaitsevat sillä autollaan! Verovapaasti.
Loput sitten vähentelevät omavastuiden jälkeen matkakuluja jo saadusta palkasta. Onhan siinä ero. Tuo omavastuu on poliittinen pelinappula.
Eli km -korvauksilla on enemmän "pelivaraa" kuten aiemman ketjun pimeyden ytimestä kuvasin.
Osa ihmisistä käyttäytyy kuin villieläimet.
Susi syö lapsen.
Karhu tappaa oman poikasensa.
Aina löytyy joku porsaanreiän löytäjä, ja ensimmäinen kololla saa suurimmat voitot pienimmällä riskillä.
Mies 65Mutta mitä ajattelet siitä, että jos km-korvauserä olisi brutotettuna veronalainen palkkaerä ja se kerryttäisi eläkettä?
Kukaan ei ole tätä ymmärtänyt.
Vilma - Anonyymi00042
Anonyymi00035 kirjoitti:
Mutta mitä ajattelet siitä, että jos km-korvauserä olisi brutotettuna veronalainen palkkaerä ja se kerryttäisi eläkettä?
Kukaan ei ole tätä ymmärtänyt.
VilmaSilloin se olisi jo lainsäädäntöasia.
Ja maksaisit itsekin lopputulemana sille kotiisi tilaamallesi asentaja-atleetille kilometrikorvauseläkettä! Laskussa olevan matkamäärän sisään rakennettuna.
Luulen, ettei sellaista kulua haluta.
Mutta voihan tämä asentaja toteuttaa reissun työnantajan kalustolla ja nauttia palkkaa siirtymiseen tarvittavan ajan verran.
Luulen, että näillä verovapailla eduilla vain yritetään hallita palkkojen riistäytyminen käsistä.
Saadaan liikkumavaraa neuvotteluihin.
Palkka voidaan maksaa vaikka siten, että vähennetään päivärahat bruttoansiosta. Siitä sitten verot yms maksut. Palkan maksaja voittaa.
Häviäjä. Palkan saaja. Eläkkeessä ja työttömyyskorvauksessa ja muissa palkkaan sidotuissa eduissa. Mutta hänellä jää käteen enemmän talovelkaa lyhentää!
Mies 65 - Anonyymi00068
Kyse ei ole mistään työte./-antajan epärehellisyydestä.
Kyse on eläkekertymästä.
Vilma - Anonyymi00069
Anonyymi00042 kirjoitti:
Silloin se olisi jo lainsäädäntöasia.
Ja maksaisit itsekin lopputulemana sille kotiisi tilaamallesi asentaja-atleetille kilometrikorvauseläkettä! Laskussa olevan matkamäärän sisään rakennettuna.
Luulen, ettei sellaista kulua haluta.
Mutta voihan tämä asentaja toteuttaa reissun työnantajan kalustolla ja nauttia palkkaa siirtymiseen tarvittavan ajan verran.
Luulen, että näillä verovapailla eduilla vain yritetään hallita palkkojen riistäytyminen käsistä.
Saadaan liikkumavaraa neuvotteluihin.
Palkka voidaan maksaa vaikka siten, että vähennetään päivärahat bruttoansiosta. Siitä sitten verot yms maksut. Palkan maksaja voittaa.
Häviäjä. Palkan saaja. Eläkkeessä ja työttömyyskorvauksessa ja muissa palkkaan sidotuissa eduissa. Mutta hänellä jää käteen enemmän talovelkaa lyhentää!
Mies 65Toi vika virke.
Ei koske kaikkien tavoitetta.
Mutta niinhän remppamiehen palkkakin välillisine kuluineen kuuluu.
No kotitalousvähennyksessä remppamiehen tms. työn hinta olisi korkeampi.
Vilma - Anonyymi00080
Anonyymi00068 kirjoitti:
Kyse ei ole mistään työte./-antajan epärehellisyydestä.
Kyse on eläkekertymästä.
VilmaAina vain ei ole lainkaan järkevää maksimoida eläkertymää. Varsinkaan nuorelle se ei usein ole järkevää, sillä siinä häviää selvää rahaa.
- Anonyymi00008
Kilometrikorvaus ja lisää palkkaa - vivutus? Molempia kun veivaa peräjälkeenvuorovedoin ihmiset sitoutetaan töihinsä ja syntyy rakenteellinen kuoppa jonne haudataan kaikenlaisia oikeuksia.
Sen jälkeen hyvästit yhteisöllisyydelle ja perherakenteille.- Anonyymi00009
A. K. A vuokratyö.
- Anonyymi00011
Anonyymi00009 kirjoitti:
A. K. A vuokratyö.
Voi olla enemmänkin näitä, mutta tiiän yhen työvoimavuokrauspalvelun. Suurin osa kommandiittiyhtiön vastuunalaisia yhtiömiehiä. Muutama äänetön. Nimilista kaupparekisterissä. Melkein sama luettelo kuin voudilla!!!
Tässä kun joku tekee ison velan ja....
On semmoi sanonta ett "ei automiehet ruokaa osta kun ne syö toisiaan"!
Käynee toteen tuossakin.
Mies 65 - Anonyymi00012
Anonyymi00011 kirjoitti:
Voi olla enemmänkin näitä, mutta tiiän yhen työvoimavuokrauspalvelun. Suurin osa kommandiittiyhtiön vastuunalaisia yhtiömiehiä. Muutama äänetön. Nimilista kaupparekisterissä. Melkein sama luettelo kuin voudilla!!!
Tässä kun joku tekee ison velan ja....
On semmoi sanonta ett "ei automiehet ruokaa osta kun ne syö toisiaan"!
Käynee toteen tuossakin.
Mies 65Niin niin, painopiste on vähemmällä kilometrikorvauksilla ei ole yhtiöitetty ja pimitetty omistajia. Vapaat markkinat siis. Pimeillä lähtee lapaseata ne pimittää kaikki keskenään kerralla kunnon pottiin. Silon ajellaan ja lennellään luonnonvarat kerrasta tyhjiin levottomasti.
- Anonyymi00013
Anonyymi00012 kirjoitti:
Niin niin, painopiste on vähemmällä kilometrikorvauksilla ei ole yhtiöitetty ja pimitetty omistajia. Vapaat markkinat siis. Pimeillä lähtee lapaseata ne pimittää kaikki keskenään kerralla kunnon pottiin. Silon ajellaan ja lennellään luonnonvarat kerrasta tyhjiin levottomasti.
KYssä vastuunalainen ottaa kassasta vain ottoja ja ekan vuoden jälkeen vasta verot. Tälläkin on merkityksensä. Riihikuivaa ilman että verottaja seuraisi tilannetta. Ja sitten nuo kmt ja päivärahat vielä sen tuohen päälle.
Mies 65 - Anonyymi00014
Anonyymi00012 kirjoitti:
Niin niin, painopiste on vähemmällä kilometrikorvauksilla ei ole yhtiöitetty ja pimitetty omistajia. Vapaat markkinat siis. Pimeillä lähtee lapaseata ne pimittää kaikki keskenään kerralla kunnon pottiin. Silon ajellaan ja lennellään luonnonvarat kerrasta tyhjiin levottomasti.
Ihan vakiokäytäntö sukupolvenvaihdos omistajuuksissa ja 10 - 15 vuoden viiveellä sama juttu aina. "Tehostus", "laajennus", "salaliitto" rakkaalla lapsella on monta nimeä. Rupee lumivuori kasautumaan ylöspäin kaikki muu romahtaa alaspäin.
- Anonyymi00019
Anonyymi00014 kirjoitti:
Ihan vakiokäytäntö sukupolvenvaihdos omistajuuksissa ja 10 - 15 vuoden viiveellä sama juttu aina. "Tehostus", "laajennus", "salaliitto" rakkaalla lapsella on monta nimeä. Rupee lumivuori kasautumaan ylöspäin kaikki muu romahtaa alaspäin.
Siinä pimeenä maksamisessa on vaikeeta peittää jälkiä. Mutta jos firman odotettavissa oleva elinkaari on lyhyt niin sitä lunta voi olkien päälle kasata.
Vaari kertoi kuinka Kymijoen yli rakensivat sähkölinjaa. Ensin köysi veneellä Leininselän yli kapeesta kohtaa ja sitten olkia pakkasella yläjuoksulta alas. Muutaman viikon jäädytys ja kesti hevosen ja reen ja kuorman! Eli joissakin hommissa olkirakennelmakin on luja.
Mies 65 - Anonyymi00029
Ei - ja - vaan - tai -
Vilma - Anonyymi00070
Anonyymi00019 kirjoitti:
Siinä pimeenä maksamisessa on vaikeeta peittää jälkiä. Mutta jos firman odotettavissa oleva elinkaari on lyhyt niin sitä lunta voi olkien päälle kasata.
Vaari kertoi kuinka Kymijoen yli rakensivat sähkölinjaa. Ensin köysi veneellä Leininselän yli kapeesta kohtaa ja sitten olkia pakkasella yläjuoksulta alas. Muutaman viikon jäädytys ja kesti hevosen ja reen ja kuorman! Eli joissakin hommissa olkirakennelmakin on luja.
Mies 65Niin ylisuuret poistot tai vuodenvaihteen jaksotukset arvioida...hmm,.
Vilma
- Anonyymi00010
Hyvä perä btw.
- Anonyymi00015
Mitä helvettiä tämän ketjun kirjoittajat ovat vetäneet?
- Anonyymi00024
U. S. S. Enterprise calling Major Tom... Major Tom?
- Anonyymi00026
Anonyymi00024 kirjoitti:
U. S. S. Enterprise calling Major Tom... Major Tom?
Vaihtovirta on vielä suurimmalle osalle mysteeri mikä se on.
- Anonyymi00034
Itse ajattelin, että ”Vilmalla” on joku psykoosi päällä.
- Anonyymi00036
Anonyymi00034 kirjoitti:
Itse ajattelin, että ”Vilmalla” on joku psykoosi päällä.
Ei ole.
Mä odotan sitä kommenttia, että edes joku on oivaltanut.
Vilma - Anonyymi00040
Anonyymi00036 kirjoitti:
Ei ole.
Mä odotan sitä kommenttia, että edes joku on oivaltanut.
VilmaJoo, parempi se on olla kryptinen ja tehdä asioista vaikeita.
- Anonyymi00016
Minulle jäi epäselväksi mikä sinun ongelma kilometrikorvausten suhteen on? Miksi kukaan suostuisi käyttämään omaa autoaan, jollei sitä korvattaisi?
- Anonyymi00021
Kerrotko tarkemmin mikä kilometrikorvauksissa on mielestäsi ongelman ydin.
- Sheena - Anonyymi00025
Ei voi mitään, jos ei älyä työntekijän eläkkeen kannalta.
Vilma- Anonyymi00027
Nuoremman polven edustajana en muutoinkaan isommin usko koko eläkejärjestelmän toimivuuteen enää sitten kun olisin itse eläkkeelle pääsemässä. Nykytilanteessa näyttää myös siltä, että tulenkohan ikinä edessaavuttamaan mitään eläikää. Sitä kun siirretään koko ajan kauemmaksi ja se on jo nyt kohtuuttoman kaukana. Minulle on siis ollut jo työurani alusta saakka selvää, että otan mielummin enemmän käteen ja sijoitan itse, kuin maksan eläkemaksuja.
- Anonyymi00031
Anonyymi00027 kirjoitti:
Nuoremman polven edustajana en muutoinkaan isommin usko koko eläkejärjestelmän toimivuuteen enää sitten kun olisin itse eläkkeelle pääsemässä. Nykytilanteessa näyttää myös siltä, että tulenkohan ikinä edessaavuttamaan mitään eläikää. Sitä kun siirretään koko ajan kauemmaksi ja se on jo nyt kohtuuttoman kaukana. Minulle on siis ollut jo työurani alusta saakka selvää, että otan mielummin enemmän käteen ja sijoitan itse, kuin maksan eläkemaksuja.
Juuri noin.
Itse olen toiminut tuolla tavalla. Ei ne eläke-ennusteet olleet neljäkymmentä vuotta sitten tätä aikaa kummoisempia.
Talot, autot yms on hankittu kilometripalkalla ja päivärahoilla. Ja suurilla ylitöillä.
Mies 65 - Anonyymi00037
Anonyymi00027 kirjoitti:
Nuoremman polven edustajana en muutoinkaan isommin usko koko eläkejärjestelmän toimivuuteen enää sitten kun olisin itse eläkkeelle pääsemässä. Nykytilanteessa näyttää myös siltä, että tulenkohan ikinä edessaavuttamaan mitään eläikää. Sitä kun siirretään koko ajan kauemmaksi ja se on jo nyt kohtuuttoman kaukana. Minulle on siis ollut jo työurani alusta saakka selvää, että otan mielummin enemmän käteen ja sijoitan itse, kuin maksan eläkemaksuja.
Olet nykypolitiikann uhri. Pelottelu on toiminut. Kuten Suomessa kaikki asiaton pelottelu.
Kyllä eläkkeesi saat.
Kannattaa muistaa, että osa eläköityy sairauksien ha työkyvyn menetyksen kautta.
Se on suurempi huoli ja terveydenhoito.
Joten. Pidä huolta itsestäsi.
Vilma - Anonyymi00039
Anonyymi00031 kirjoitti:
Juuri noin.
Itse olen toiminut tuolla tavalla. Ei ne eläke-ennusteet olleet neljäkymmentä vuotta sitten tätä aikaa kummoisempia.
Talot, autot yms on hankittu kilometripalkalla ja päivärahoilla. Ja suurilla ylitöillä.
Mies 65Niin.
Olisi hyvä, jos olisi mahdollisuus valita.
Jossain vaiheessa kaikki on niiiin etäistä.
Vilma - Anonyymi00054
Kilometrikorvaus on matkakustannusten korvaus eikä palkkaa (jota on myös päiväraha).
- Sheena - Anonyymi00059
Anonyymi00037 kirjoitti:
Olet nykypolitiikann uhri. Pelottelu on toiminut. Kuten Suomessa kaikki asiaton pelottelu.
Kyllä eläkkeesi saat.
Kannattaa muistaa, että osa eläköityy sairauksien ha työkyvyn menetyksen kautta.
Se on suurempi huoli ja terveydenhoito.
Joten. Pidä huolta itsestäsi.
VilmaMinua ei ole ikinä kukaan pelotellut. Osaan ihan itsekin laskea näin yksinkertaiset laskutoimitukset. Isälleni, joka pääsi uravalintansa vuoksi aikanaan vanhuuseläkkeelle jo alle viisikymppisenä, eläkemaksujen maksamisessa oli vielä järkeäkin. Äitini kohdalla siinä ja siinä, mutta onhan hän joitain täysin terveitäkin eläkevuosia saanut. Minun ikäiselleni näissä laskelmissa ei ole järjen häivän puolikastakaan.
- Anonyymi00078
Anonyymi00059 kirjoitti:
Minua ei ole ikinä kukaan pelotellut. Osaan ihan itsekin laskea näin yksinkertaiset laskutoimitukset. Isälleni, joka pääsi uravalintansa vuoksi aikanaan vanhuuseläkkeelle jo alle viisikymppisenä, eläkemaksujen maksamisessa oli vielä järkeäkin. Äitini kohdalla siinä ja siinä, mutta onhan hän joitain täysin terveitäkin eläkevuosia saanut. Minun ikäiselleni näissä laskelmissa ei ole järjen häivän puolikastakaan.
Noinhan se vähän menee. Vasta siiellä työiän loppupäässä, lähellä eläkeikää, on oikeasti kannatavaa nostaa mahdollisimman isoa palkkaa täysin veroin. Vasta siellä on kertoimet kohdillaan. Tällä hetkellä ei ole järkeä maksaa senttiäkään enempää kuin on ehdottomasti pakko.
- Anonyymi00086
Anonyymi00078 kirjoitti:
Noinhan se vähän menee. Vasta siiellä työiän loppupäässä, lähellä eläkeikää, on oikeasti kannatavaa nostaa mahdollisimman isoa palkkaa täysin veroin. Vasta siellä on kertoimet kohdillaan. Tällä hetkellä ei ole järkeä maksaa senttiäkään enempää kuin on ehdottomasti pakko.
23:25
Olit se, jolle selvisi, mitä tarkoitin.
Voihan se vaikuttaa ansiosidonnaisen, jos yritys lopetetaan, myydään, menee konkurssiin, henkilöstöä vähennetään "taloudellisista ja tuotannollisista syistä".
Jokainen aikuinenhan tekee ratkaisunsa itse. Aina päätökset eivät ole kauaskantoisia.
Vilma - Anonyymi00092
Anonyymi00078 kirjoitti:
Noinhan se vähän menee. Vasta siiellä työiän loppupäässä, lähellä eläkeikää, on oikeasti kannatavaa nostaa mahdollisimman isoa palkkaa täysin veroin. Vasta siellä on kertoimet kohdillaan. Tällä hetkellä ei ole järkeä maksaa senttiäkään enempää kuin on ehdottomasti pakko.
No eikö tuo ole itsestäänselvyys? Aniharva työnantaja silti nostaa eläkeikää lähestyvän työntekijänsä palkkaa, vaan asia on päinvastoin. Tai oikeastaan niinkin päinvastoin, ettei edes nuorten palkkaa nosteta vaan mieluummin lasketaan. Raha kun ei edelleenkään kasva puussa.
- Sheena - Anonyymi00102
Anonyymi00092 kirjoitti:
No eikö tuo ole itsestäänselvyys? Aniharva työnantaja silti nostaa eläkeikää lähestyvän työntekijänsä palkkaa, vaan asia on päinvastoin. Tai oikeastaan niinkin päinvastoin, ettei edes nuorten palkkaa nosteta vaan mieluummin lasketaan. Raha kun ei edelleenkään kasva puussa.
- SheenaNo. Kovin myöhäänpä selvisi sinulle.
Onko se työnantajan vika. Ei minusta.
Vai eivätkö ihmiset osaa asettaa mitään kyseenalaiseksi. Ajatella.
Se on eri asia, mitä päättää.
Vilma - Anonyymi00104
Anonyymi00102 kirjoitti:
No. Kovin myöhäänpä selvisi sinulle.
Onko se työnantajan vika. Ei minusta.
Vai eivätkö ihmiset osaa asettaa mitään kyseenalaiseksi. Ajatella.
Se on eri asia, mitä päättää.
VilmaSinä et muuta osaakaan kuin kyseenalaistaa, tosin väärällä tavalla, mutta viis siitä.
- Sheena
- Anonyymi00071
On jotenkin sääli, kun ihmiset eksyvät. Hoito ja lääkitys voisi auttaa.
Vilma
Ei kyllä uskoisi olevan aikuisia ja äo jotain noloa. - Anonyymi00075
Meiän firma, https://fi.wikipedia.org/wiki/Matteus_(evankelista)
- Anonyymi00076
Psssst... IC-T, repeat IC-T - >> cacao.
- Anonyymi00081
Öööö... Tetra? https://protocol.ooo/articles/nibiru
- Anonyymi00101
Itä-suomalaiset lääkinneet itseään taas viikonloppuna liikaa.
- Anonyymi00103
Joka tapauksessa häiriköt ovat peruskoulua juuri ja juuri käyneet häiriköt
- Anonyymi00105
Ei todellakaan kirpaise yhtään.
- Anonyymi00107
Ylläpito on herännyt uuteen vuoteen ja saanut laskurin korjattua.
Voisitteko tehdä pyytämäni poistot. Muutoin päättelen, että ylläpito on ollut häiriköimässä tässä ketjussa.
Vilma
- Anonyymi00108
onko se max matka 300km työmatka jotta saa kilometrikorvaukset otettua muutoin pitäisi hankkia asunto lähempää työpaikkaa.
- Anonyymi00109
VvvvviiiiillllmaaaaaAAAAAA!!,
Retu - Anonyymi00110
The Queen of The Stone Age!
Vilma
Ketjusta on poistettu 42 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1861850
- 1121016
- 97912
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa20717- 52684
ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42578Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m174536Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä28534Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45518Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;199473