Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
scrg
scrg
scrg
Vapaa kuvaus
Aloituksia
174
Kommenttia
19673
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Ei. Kun sehän tässä on hassua, että ajatukset ovat muuttuneet ja kääntyneet. Noin periaatteessakaan en usko ensivaikutelmiin niin vahvasti, koska aina on mahdollista, että ensivaikutelman voimasta toista ihmistä alkaa arvioida vääristyneesti, ikään kuin katsoa niiden kuuluisien ruusunpunaisten lasien läpi.
Pariin ensivaikutelmaan vaikuttavaan juttuun taustalla oli asioita, joita en silloin tiennyt. Ääni on ihan ok, enemmänkin kahden kesken, mutta hän nyt vaan ei ole mikään luontainen eikä kokenut esiintyjä. Kaikki eivät ole. Mutta pakettiin kuuluu sitten sellainen yhdistelmä uteliaisuutta, ennakkoluulottomuutta, rohkeutta, sinnikkyyttä ja samalla rentoutta että olen ollut vaikuttunut. Ja sitten vielä se, että joku joskus tajuaa aivoitukseni ilman rautalangan vääntämistä ja lausuu kommentteja ja kysymyksiä, joita todellakaan en olisi odottanut.
29.12.2025 10:06
Noh, tuota. Valistuneet palstalaiset tietävät ketä tuossa kuvailet.
28.12.2025 21:46
Palautteen perusteella tuollainen kissakuosi ei taida olla muodissa. Tai sitten lahkeen pituus on väärä.
28.12.2025 21:42
Itsereflektiota. Yritän muistella faktoja koskien "unelmatapausta". Siis miten olen ne kokenut.
Ensikontakti taisi olla jokin verkon kautta kuulemani esitys. Ei todellakaan positiivinen ensivaikutelma. Surkeaa äänenkäyttöä ja tylsää aihetta ei kyllä mitenkään esitykseen ollut kunnolla jäsennellä. (tai sitten vaan olin itse kuutamolla)
Seuraavaksi lyhyt kohtaaminen samassa pöydässä ja kyselee tyhmiä. Ei siis mitään henkilökohtaista vaan yleisiin asioihin liittyen.
Sitten seuraava tapaaminen, joka sai epäilemään että tämä tyyppi on sosiaalisesti ihan lahjaton tai hänellä ei ole minkäänlaista tilannetajua.
Ja sitten ihan liittyen fyysiseen olemukseen. Ensimmäiseksi kiinnitin huomion että onpa omituinen piirre. Ja toinenkin muistikuva, että en tykkää tuosta.
Ja sitten vielä vähän myöhemmin eräs tapaus, jossa ajattelin että tuo ei ole ihan terve. Kukaan ei yksinkeryaisesti toimi noin.
Mutta tämä nyt vaan tällä hetkellä on se mikä minulle sanasta unelmakumppani nousee mieleen. Ihminen on jännä, sanoisi Routalempi.
28.12.2025 21:29
Sopisi Puuilon mainokseen. Nyt peroksiditussit kolme kappaletta kympillä. Tuukko hakeen?
28.12.2025 13:11
Niksipirkka-ainesta. Tein itse ja säästin. Olisko hyviä vinkkejä parran valkaisuun?
28.12.2025 13:08
Scrg myös selvästi kärsii jostakin parkinsonista tai vastaavasta koska sormet eivät löydä luurin näytöltä oikeita kirjaimia.
28.12.2025 13:06
Scrg asuu vain palstalla. kun taas lirjoittajansa , parisakin paikassa. Scrg ei myösjään ihan vastaa kirjoittajaansa vaan on vain projektio tästä. Mutta se on jatkossakin selvää, että scrg asuu vain palstalla keräämässä ajatuksia kirjoittajalleen, joka taas hoitaa oikeat suhdeasiansa oikeassa elämässä.
28.12.2025 13:04
Niin laaja kysymys että en lähde yrittämään vastausta, vaan poimin vain osakysymyksen johon siihenkään en osaa vastata.
Ja se kysymys on, että miten paljon unelmakumppani määrittyy sillä miten hän kohtaa maailman ja muut ihmiset ja millainen hän noin objektiivisesti on. Ja miten paljon unelmakumppani määrittyy sillä miten hän näkee ja kohtaa juuri minut.
28.12.2025 12:47
Se tietysti lähtökohtana on pielessä, että olisi olemassa jokin kollektiivinen palstamies ja hänellä käsitys unelmanaisesta. On joukko erilaisia miehiä erilaisin ajatuksin. Mutta ainahan sieltä jotain asioita löytyy, jotka esiintyvät hyvin monien unelmissa ja sitten sellaisua jotka eivät juuri kenenkään. Jos haluaa nähdä itsensä unelmana, niin kannattanee kysellä tekoälyltä tai puutteessa olevalta humalaiselta eikä palstalaisilta.
28.12.2025 12:22
Vielä yksi havainto keski-ikäistymisestä. Husulassa Da Da kappaleen kertosäe meni: " mennään ylöspäin, kikkeli , mennään alaspäin, jsbadabaduu " Ratinassa lisäykset olivat jääneet pois.
28.12.2025 09:55
Hanhiniemen jossain haastattelussa joskus kysyttiin tuosta. Viesti taisi suunnilleen olla, että ei itselleen olisi koskaan kirjoittanut tuota, mutta Popedalle ja Patelle se sopii.
Tiettyä iskelmämäisyyttä niiden Yö-kavereiden ja esim. Stigin kirjoittamissa Popeda kappaleissa. Se "perustuotanto" on enemmän rock. Kuuntelin eilen vähän Ratinan keikkaa 2023 ja Husulan keikkaa 1986. Soittajat oli pääosin vaihtuneet, mutta molemmat bändit ihan hyviä. Suurin ero oli Pate itse, joka 86 lauloi ja 2023 keskittyi pelleilemiseen. Musiikillisesti paras hetki taisi olla kun Jenni Mustajärvi lauloi Eläinten vallankumouksen ja Costellon soolot. Tavallaan ymmärrän. Paten Popeda-jäähyväisiä poppoo oli sinne mennyt katsomaan.
28.12.2025 09:18
Aika paljon on lisäämistä ja poistamista.
En yhtään kaipaa palvelijaa tai palvelijamaisuutta. En tarvitse sellaista. Hyvin olen tähänkin saakka pärjännyt ilman enkä aio lopettaa. Pitäisi ainoastaan sietää että tavarat (mutta ei asiat) ovat jäljiltäni aikansa sekaisin. Antaa olla vaan. Mutta sekään ei käy, että minulta edellytetään palvelijamaisuutta. Tietyt poikkeukset käy.
Omaa tahtoa saa olla. Kysymys on vain siitä miten sen esittää. Huonosti siedän jos koko ajan hiljaisuus täyttyy siitä mitä toinen tahtoo. Pitää priorisoida. Valita mikä on tärkeää. Eikä saa tahtoa keskenään ristiriitaisia asioita.
Rikaskaan ei tarvitse olla, mutta ei se haittaisikaan. En ole tähän päivään mennessä saanut yhtään riitaa raha-asioista aikaiseksi parisuhteessa, enkä aio aloittaa sitäkään.
Sporttinen kyllä. Mutta tämä minulle tarkoittaa enemmän asennetta. Kysymys ei siis ole todelkavaikeen penkkituloksista tai jostain fitness-vartalosta. En ehkä tiedä mitä naisellisella tarkoitetaan, mutta tuskin. Tunnistan ja aistin kyllä naisen naiseksi ilman että sitä tarvitsee etityisesti korostaa.
28.12.2025 08:46
Ei tapahtunutta Krimin sodalla oikein voi selittää. Siitä oli jo kymmenen vuotta ja toisin kuin Ruotsin ja Venäjän väliset sodat, ei aiheuttanut maassa kuin paikallista ja enimmäkseen sotilaskohteiden.
Se ei ollut mikään uusi asia, että Itämeri on melkein puolet vuodessa jäässä ja vaikeuttaa kuljetuksia. Paikallisesti talonpojat olivat omaoimisestikin käyneet ostamassa viljaa Suomenlahden takaa, mutta siinä tilanteessa halpaa viljaa ei ollut sieltäkään saatavissa, koska kato koetteli myös Viroa ja Liivinmaata. Rautatietä Venäjälle ei vielä ollut.
Riskin kannalta ruuan tuotanto ja sitä kautta pitkälti se oliko mitään syötävää nojasi yhä osin nelikenttään, jossa toisaalta oli pellot ja kasket, toisaalta ruis ja ohra. Yleensä kaikki eivät epäonnistuneet samaan akaan. Kuitenkin näille raukoille rajoille asettuneille ihmisille hyvin piti olla tiedossa, että elettiin maatalouden reuna-alueilla. Joskus sadon korjasi talonpoika, joskus halla.
Viljan varmuusvaastoja oli, ainakin jossain, mutta mikä oli niiden mitoitus ja millaisia tilanteita varten. Ihmisluonto on samanlainen: kuinka monella nykyäänkään on edes kolmen päivän, saati kolmen viikon varmuusvarasto? Onko kolmen kuukauden tuloja vastaavat rahat jemmassa?
27.12.2025 23:56
Erittäin hyvä valinta. Voisin reissata vuoroin rannikolla ja vuoroin vuorilla ylläpitämässä hyviä suhteita norge24, helvetia24 ja hrvatska24 palstoihin.
27.12.2025 16:25
Jaa, pitäisikö? Huono idea. Elämästäni tulisi varsin tylsää elokuvaa ja elokuvan idea kuitenkin on siinä että rakennetaan pari tuntia musiikkia, tarinaa ja kuvaa, joka on kiinnostavaa.
Elämäni on niin tylsää, että siitä harvoin on mitään kerrottavaa edes sosiaaliseen mediaan. Eikä tylsyydessä ole mitään vikaa, mutta se vain ei ole muiden kamnalta mielenkiintoista.
Mutta jos nyt pannaan mielikuvitus töihin, niin voitaisiin rakentaa semmoinen romanttisena komediana alkava tarina, joka sitten pienten ja vähän suurempien väärinkäsitysten kautta kasvaisi katastrofielokuvaksi ja loppuun sitten vähän surrealismia.
27.12.2025 15:49
Ei ihmisiä nyt 1860-luvullakaan varsinaisesti nälkiinnytetty. Minä sanoisin, että kyse oli enemmän surkeiden sattumusten olosuhteista yhdistettynä haavoittuvaan taliusmalliin ja ihmisten kädettömyyteen ja luupäisyyteen. Oli luotettu hyvään tuuriin (ja ehkä jumalan varjelukseen) ja kumpikaan niistä ei kestä jatkuvasti. Nykyaikana ihmisiltä sitten puuttuu miltei alkeellisinkin halu vastata omasta toimeentulostaan ja hyvinvoinnistaan. Se sama luupäisyys kulkee geeneissä.
27.12.2025 15:34
Onko se puu siis sun omalla vai verkkoyhtiön puolella mittaria?
27.12.2025 15:25
Rahalla niitäkin saa. Osta ihmeessä.
Ostin melkein 15 vuotta sitten kohtuullisen määrän tuulivoimalafirman osakkeita. Ehkä paras sijoitus minkä olen koskaan tehnyt.
27.12.2025 15:15
Simitin ollessa viinaministeri kaikki saisi vain rusinakiljua.
27.12.2025 15:09
79 / 984