Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
mielikki.mummo
profiilit
mielikki.mummo
mielikki.mummo
Vapaa kuvaus
Aloituksia
16
Kommenttia
3291
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Ransakalainen+myös+Renault.+Tunnen+eräitä+jotka+eivät+tykkää+ranskalaisista,+se+on+maku+asia.
28.07.2018 16:54
https://www.autotalli.com/vaihtoauto/36344670/Peugeot/207/2008/Raisio?pos=19&page=2&searchType=usedCar
Tämä+on+melkein+samanlainen,+minulla+on+vähemmän+ajettu.+
On+ollut+pari+vuotta,+olen+tyytyväinen.
28.07.2018 16:13
Joku+sanoi+että+kanssani+menee+tosi+hyvin+jos+on+kanssani+samaa+mieltä.+
Olen+eri+mieltä,+hän+oli+hankala+minun+mielestäni.+
Ollaan+vieläkin+kavereita+kun+pidämme+yhteyttä+harvakseltaan.+
Ei+aina+pidä+joustaa,+sitähän+alkaisi+kynnysmatoksi.+
En+kuitenkaan+ala+riidellä+turhasta+enkä+mielelläni,+vain+jos+asia+on+minulle+tärkeä.
28.07.2018 11:59
Olen+vannoutunut+Peugeotin+kuski.+On+neljäs+pösö+menossa.
Tämä+nykyinen+on+nätti+ja+luotettava.
28.07.2018 11:32
Muutama+ruotsissa+ikänsä+asunut+serkku+puhuu+suomea+välttävästi+mutta+ei+osaa+kirjoittaa,+jos+yrittää+niin+jälki+on+sellaista+jota+ainakaan+minä+en+ymmärrä.
Muistan+lapsuudestani+erään+naisen,+hän+oli+ruotsinkielinen,+asui+närpiössä.+
Meillä+käydessään+yritti+puhua+suomea,+hän+kuvitteli+että+puhuu+suomea+kun+laittaa+ruotsin+sekaan+muutamia+suomenkielisiä+sanoja.+
Minä+ymmärsin+hänen+puhettaan+mutta+mukanamme+ollut+Pohjois-Karjalainen+tyttö+alkoi+itkemään+kun+nainen+puhutteli+häntä.
28.07.2018 11:14
Ajettiin+pitkä+lenkki+autolla,+ihmisiä+oli+mäellä+paljon,+läksivät+kotiinsa+pettyneinä.+Sanoin+että+kun+kerran+ollaan+lähellä+hautausmaata+niin+käyn+kastelemassa+kukat,+ei+huomenna+tarvitse.+
En+ole+käynyt+haudoilla+ennen+yöllä,+oli+jo+kynttilöitäkin+palamassa,+tunnelma+ihan+erilainen+kuin+päivällä,+tämä+hautausmaa+on+vielä+metsän+keskellä.+Tulihan+jotain+nähtyä+vaikka+kuu+pysytteli+piilossa.
28.07.2018 00:44
Lapsena+suhtautuu+luontevasti+kaikkeen,+kun+kuulee+molempia+kieliä+ja+lisäksi+vielä+sellaista+sekamelskaa+joka+ei+ole+oikein+kumpaakaan+kieltä+vaan+molemmista+valittu+mitä+sattuu.+
Luulin+kaikkien+puhuvan+suomea+vaikka+ei+se+sitten+niin+ollutkaan+kun+vähän+aloin+ymmärtää.+
Tavalliset+maalaisihmiset+olivat+aika+tasa-arvoisia,+mutta+jo+pikkukaupungissa+huomasi+että+kaikki+eivät+mielellään+puhuneet+suomea+vaikka+osasivat.+
Puhun+nyt+ajasta+kun+olin+lapsi,+siitähän+on+jo+aikaa.+
Valvon+näin+myöhään+kun+kytättiin+kuuta,+näin+vialukselta+kun+lähdettiin+autolla+katselemaan+korkeata+paikkaa,+pilvet+menivät+eteen,+ei+näy+vieläkään.
28.07.2018 00:38
Aristoteleelläkin+oli+varmaan+kantapää,+jopa+ikioma+Akilleen+kantapääkin.
27.07.2018 20:45
liikunta+tekee+hyvää.+Olen+alkanut+epäillä+sanasokeutta+tai+jotain+kun+kirjoitusvirheitä+tulee+enemmän+kuin+aikaisemmin.
27.07.2018 20:18
Istutaan+ulkosalla+odottelemassa,+katsellaan+nettiä+samalla.
On+alkanut+vähän+tuulla+on+raikkaampi+ilma.
Äsken+ajelin+16+km+sähköpyörällä,+ei+tullut+edes+hiki,+tai+vähän+tuli+viimeisessä+jyrkässä+ylämäessä+kun+akku+alkoi+olla+vähissä.+Kyllä+liikuta+helteelläkin+teee+hyvää+kun+ei+rehki+liikaa.
27.07.2018 20:16
Totta+se+on,+turha+kieltää,+ei+ole+kovinkaan+pitkä+aika+kun+fiinimmät+ihmiset+puhuivat+ruotsia.
Ajat+on+muuttuneet,+mutta+aika+hitaasti+ennakkoluulot+häviävät.
27.07.2018 19:54
Kyllä+on+liian+kuuma.+
Viime+kesänä+valitin+ainaista+sadetta,+nyt+valitan+kuumuudesta.
27.07.2018 14:40
Lapsuudestani+muistan+että+ruotsinkieliset+olivat+ns.+parempaa+väkeä.+Kristiinankaupungissa+ei+myyjätkään+puhuneet+mielellään+suomea,+onneksi+ajat+on+muuttuneet.
Suvussa+on+paljon+hurreja,+ihan+kelpo+porukkaa+ovat,+kaikki+puhuvat+suomea+ainakin+auttavasti.+Puhun+nyt+vanhemmasta+väestä,+ainakin+närpiössä+oli+ummikkojakin.+Nuoret+ovat+jo+kaksikielisiä.
Myös+ruotsissa+asuu+paljon+sukulaisia,+en+ole+huomannut+että+olisivat+mitenkään+"olevinaan"+vaikka+moni+on+avioitunut+ruotsalaisen+kanssa.+
Yhteen+aikaan+olin+pakkoruotsin+vastustaja,+nykyisin+olen+lieventänyt+mielipidettäni.
Minun+mielipiteeseeni+ei+vaikuta+kieli+tai+asuinpaikka.+Sitä+en+kiellä,+olen+isänmaallinen+ihminen,+vaikka+silloin+luetaan+automaattisesti+persuksi.+
Olen+oikeasti+iloinen+että+suomen+tilanne+on+helpottunut+ja+voidaan+tarjota+apua+ruotsille.+
Äskettäin+luin+että+venäjän+puolella+antavat+palaa,+joskus+tuli+sitten+sammuu+itsestään.+Näin+kuivalla+on+ihan+aiheellista+pelätä+tulen+leviämisestä+meidänkin+maahamme.
27.07.2018 14:35
Menneen+talven+lumia+on+ruotsalaisten+ihailu.+
En+tunne+ainuttakaan+joka+tuntisi+alemmuutta+ruotsalaisten+edessä.+Vai+haluavatko+ruotsinmaalaiset+ylläpitää+tällaista+juttua.
Metsäpalo+on+yhtä+paha+juttu+suomessa+ja+ruotsissa,+nyt+kun+täällä+on+helpottunut+ollaan+valmiita+auttamaan.+
Jos+pitää+paikkansa+että+ruotsissa+kesken+loman+ei+voi+kutsua+sammutusväkeä+niin+ihmettelen+suuresti.+Toivottavasti+on+vain+puhetta.+
Ainakaan+suomessa+ei+moinen+tulisi+kysymykseenkään.
27.07.2018 12:27
Kyllä+elämä+menee+sekaisin+jos+sähköt+sammuu.
Olin+kylillä+pesemässä+pyykkiä,+kaksi+tuulentinta+päällä+ja+kylmiä+suihkuja,+sittenkin+hikoilin+jo+autolle+kävellessä.
25.07.2018 21:12
Juon+paljon+kivennäisvettä,+ei+vielä+töki.+Eilen+illalla+lisäksi+pari+lasillista+valkoviiniä.
25.07.2018 21:10
Ei+tuli+jää+odottamaan+suomen+sammutusjoukkoja+ruotsista+mikäli+ylittää+venäjän+rajan.+Nyt+on+niin+rutikuivaa+että+kannattaa+olla+varuillaan,+tuli+leviää+nopeasti.+On+suomessa+omasta+takaakin+metsäpaloja,+eikö+ole+tärkeää+saada+nekin+sammumaan.+
Olen+lukenut+että+ruotsalaiset+eivät+mielellään+lähde+vapaaehtoisena++sammutustöihin,+etkö+voisi+haukkua+heitäkin+lötteröiksi?+Kaikenlaista+kirjoitellaan,+jopa+tällaista+ruotsalaisista.+En+ole+sitä+itse+keksinyt.
Siellä+on+varauduttu+vielä+huonommin+kuin+meillä+tällaiseen+katastrofiin.
25.07.2018 21:07
Kyllä+raiskaukset+ja+lasten+seksuaalinen+hyväksikäyttö+on+lisääntynyt+todella+paljon+maassamme.+
Vaikka+kuinka+olisi+siten+että+samaa+tekee+suomalaisetkin+niin+väestömäärään+suhteutettuna+näitä+rikoksia+tekee+maahanmuuttajat+enemmän.+
Miksi+ihmeessä+sitä+ei+saa+ääneen+sanoa.
25.07.2018 20:16
Pitkä+venäjän+raja+jonka+toisella+puolen+on+paljon+metsäpaloja.+Kannattaa+olla+valmiudessa+muuten+heti+voi+asiat+olla+heti+huonommin+kuin+ruotsissa.+
Apua+pitää+antaa+mutta+ei+oman+maan+kustannuksella.+Jos+suinkin+on+kapasiteettia+niin+apua+tulee+tarjota.
25.07.2018 20:06
Olen+vannoutunut+kierrättäjä.+lajittelen+kaiken+mahdollisen,+veden+ostaminen+muovipullossa+ei+kuulu+tapoihini,+joskus+sorrun+ostamaan+kivennäisvettä.
On+se+hiilihapottajakin,+ei+ole+tullut+käytettyä,+paitsi+silloin+kun+oli+uutuuden+viehätystä.+
Kun+on+kaupassa+töissä+saa+hyvän+kuvan+ihmisten+ostos+tottumuksista.
24.07.2018 20:39
38 / 165