Vapaa kuvaus

Aloituksia

11

Kommenttia

3381

1. (KR38)+"Ihmislapsi,+minä+olen+asettanut+sinut+Israelin+heimolle+vartijaksi.+Kun+kuulet+sanan+minun+suustani,+on+sinun+varoitettava+heitä+minun+puolestani.+18.+Jos+minä+sanon+jumalattomalle:+sinun+on+kuolemalla+kuoltava,+mutta+sinä+et+häntä+varoita+etkä+puhu+varoittaaksesi+jumalatonta+hänen+jumalattomasta+tiestänsä,+että+pelastaisit+hänen+henkensä,+niin+jumalaton+kuolee+synnissänsä,+mutta+hänen+verensä+minä+vaadin+sinun+kädestäsi.+19.+Mutta+jos+sinä+varoitat+jumalatonta+ja+hän+ei+käänny+jumalattomuudestansa+eikä+jumalattomalta+tieltänsä,+niin+hän+kuolee+synnissänsä,+mutta+sinä+olet+sielusi+pelastanut.+Toi+sun+lisäys+on+jo+surkean+ja+säälittävän+välimaastosta:A)++Hesekiel+oli+väärä+profeetta,+jonka+ennustukset+Tyrokseen+ja+Egyptiin+liittyen+olivat+huuhaata.++Miksi+lainailet+Raamatun+määrittämää+väärää+profeettaa+auktoriteettina?B)++Jos+unohdetaan+se,+että+Hese+laitteli+omiaan,+niin+Hesen+sanat+olivat+israelilaisille,+oletko+israelilainen?C)++Jos+edelleen+unohdetaan+Hesen+luikuri+ja+viittaat+Jeesuksen+antamaan+saarnauskäskyyn,+niin+Paavali+on+Raamatun+mukaan+ilmoittanut+aikaa+sitten+täytetyksi+(Ko.+1:23+KR38):++"...jos+te+vain+pysytte+uskossa,+siihen+perustuneina+ja+siinä+lujina,+horjahtamatta+pois+sen+evankeliumin+toivosta,+jonka+olette+kuulleet,+jota+on+julistettu+kaikessa+luomakunnassa+taivaan+alla+ja+jonka+palvelijaksi+minä,+Paavali,+olen+tullut.+"++Oletko+sinä+sellaisessa+asemassa,+että+kykenet+määrittämään+Paavalin+tehneen+huonoa+työtä,+jonka+korjaamiseen+sinua+tarvitaan?
  2. jutuissajumalankanssa++4.9.2017+19:10<>Jumala+on.+Se,+että+havaitsemmeko+olemassaoloa,+on+eri+ihmisillä+-+luomakunnan+kruunuilla+-+hyvin+yksilöllistä.+><Todellisuus+on+havainnoitavissa,+harhat+ja+yliluonnollisuus+ovat+sitten+ihan+erikseen.<>Tulee+mieleen,+että+emme+ehkä+saa+tässä+todellisuudessa+varmuutta+meitä+penkissä+pitävälle+painovoimallekaan+-+se+nyt+vain+on+niin,+että+maa+vetää+puoleensa+ja+vanhemmiten+painovoiman+kiihtyvyys+ilmeisesti+vain+kasvaa!><Tuo+on+totta,+evoluutiokin+on+vankemmalla+tieteellisellä+pohjalla+kuin+painovoima.++Luonnontiede+kuitenkin+tutkii+sekä+painovoimaa+että+evoluutiota+kun+niissä+on+tutkittavia+ominaisuuksia.++Se,+että+luonnontiede+ei+vielä+osaa+jotain+selittää,+on+osoitus+siitä,+ettei+asiaa+tunneta,+ei+osoitus+jumalan+olemassaolosta.++<>Oletko+ehkä+lähestymässä+Jumalaa+tai+heräämässä+hengellisesti,+kun+kysyt?><Kysyn+siksi,+etten+näe+jumalan+olemassaoloa+itsestäänselvyytenä,+jollaisena+uskovaiset+sitä+lähes+aina+tarjoavat+julistaessaan+uskontoaan.++Joko+jumalan+olemassaoloväite+edellyttää+perusteluja+tai+sitten+mikä+tahansa+jumala+on+olemassa+kun+joku+vaan+niin+väittää.<<Nähdäkseni+Jumala+ei+poissulje+yhtäkään+ihmistä.><Tässä+palstalla+kun+on+lähtökohtaisesti+kyse+Raamatun+jumalasta+ja+siihen+liittyvästä+Vt-opetuksesta,+niin+nähdäkseni+Raamatun+jumalan+henkeyttämäksi+väitetty+Raamattu+on+paras+todiste+asiassa.++Aikuisten+oikeassa+todellisuudessa+kyse+ei+voi+olla+noin+6000+vuotta+sitten+tapahtuneesta+luomisesta,+jossa+luotiin+litteä+maa+ja+laitettiin+aurinko+kiertämään+maata+kiinteässä+taivaanvahvuudessa+tai+sen+välittömässä+läheisyydessä.++Vedenpaisumus+on+tarua,+erämaavaellus+on+tarua+ja+hyvin+suuri+osa+muutakin+Raamatun+kertomaa+on+tarua.++Jeesus+petti+seuraajansa+paluulupauksella,+joka+petos+kruunaa+koko+raamattupaletin.<>+Hanan+voi+avata+tai+pitää+kiinni.+Torni+on+täynnä+vettä.+><Josta+vedestä+muljahti+mieleeni+Malakia+3:10+(UM)+"Tuokaa+täydet+kymmenykset+varastohuoneeseen,+jotta+huoneessani+tulisi+olemaan+ravintoa,+ja+koetelkaahan+minua+tässä+suhteessa”,+on+armeijoiden+Jehova+sanonut,+”enkö+minä+avaa+teille+taivaiden+sulkuportit+ja+todella+vuodata+päällenne+siunauksen,+kunnes+puutetta+ei+enää+ole.”"Kyseessä+on+siis+jo+vedenpaisumustarusta+(1.+M.+7:11)++tutut++taivaan+sulkuportit+(arubbach),+joita+Raamatun+kulloinenkin+jumala+operoi.++Raamattuun+t'äysin+luottavan+on+siis+uskottava,+että+asuu+kuplassa+lättymaassa,+jota+aurinko+kiertää+ja+nykyinen+Raamatun+jumala+aikaansaa+edelleen+sateen+availemalla+taivaassa+sulkuportteja.+Oma+maakuvani+on+pallomainen+sekä+aurinkokeskeinen+ja+katson+sateen+syntyvän+aivan+muulla+mekanismilla+kuin+jumalan+säätelemillä+taivaanvahvuuden+luukuilla.++Mutta+kuikin+väännelköön+hanoja+haluamaansa+suuntaan.
  3. hanki_tietoa++23.8.2017+0:02<>Jeesus+toimii+Jumalan+käskystä+tuomion+toimeenpanijana.+Lupaus+Psalmeissa+on+luonnollinen+seuraus+siitä+kun+hän+on+pannut+täytäntöön+tuomionsa.><Jeesusta+Raamatun+VT:ssä+ei+mainita+kertaakaan+ja+VT:n+lupausten+täyttymys+koski+israelilaisia.<>+Pahuus+on+poistettu.+Samasta+asiasta+puhutaan+Ilmestyskirjan+21.+luvussa,+jossa+kerrotaan+Jumalan+teltan+olevan+ihmisten+luona+ja+kyyneleet+ja+kuolema+tullaan+poistamaan+maan+päältä,+taivaassahan+niitä+ei+ole+koskaan+ollutkaan.><Se+vaan+se+Ilmestyskirja+valoi+perusteetonta+toivorikkautta+ajatukseen,+että+Jeesus+sittenkin+palaisi+lupauksensa+mukaan.++Ilmestyskirjan+seurakunnille+luvattu+pian+ei+järjellisesti+ajatellen+voinut+tarkoittaa+minimissään+kahta+vuosituhatta.<>Rakastat+hiusten+halkomista...><No+sinulla+on+varmaan+ajatus+siitä+mitä+haittaa+täsmällisyydestä+on+kun+Raamatun+tekstiä+käsitellään?<>...+ja+yrität+sen+välityksellä+kumota+Raamatun+sanoman.><Et+ole+ymmärtänyt+lukemaasi,+en+minä+kumoa+Raamatun+sanomaa,+tuon+esille+Vartiotorniseuran+epärehellisyyden.<>+Siihen+ihmisviisaus+ei+kuitenkaan+pysty.><Paimentolaiseepoksen+sanoma+kumoutuu+ihan+omalla+painollaan,+merkittävä+osa+on+tarua.+<>Raamattu+kertoo+kokonaisuudessa+Jumalan+tahdon.+><Nimenomaan+sen+jumalan,+jonka+paimentolaiset+lopulta+kehittivät+itselleen,+Jahve+on+melkoisen+myöhään+keksitty+monoteistiseksi+jumalaksi,+eli+siinä+pakkosiirtolaisuuden+aikana.++Hanki+ihmeessä+tietoa,+niin+ei+tarvitse+kiukutella.
  4. vwv++3.9.2017+22:47<>Hasta+luego,+vaikka+kuinka+usein+toistaisit+noita+vuosilukuja,+se+ei+tee+tyhjäksi+sitä+kuitenkaan,+että+pahuuden+loppu+tulee+varmasti.><Ymmärrän+kyllä+hyvin+jos+jt+saa+näppylöitä+Vt-seuran+vuosilukusekoilusta.++Jt+on+vaan+hyvä+ja+menee+oamssa+seurakunnassaan+sanomaan+julkisesti,+ettei+usko+Vt-selitykseen+vuodesta+1914+ja+katselee+sitten+mitä+tapahtuu.+<>Eikö+se+ole+mielestäsi+toivottavaa?><Minusta+on+törkeää+pelotella+tietämättömiä+sillä,+että+Jehova+tulee+ja+tappaa+pian+99,9+%+maapallon+väestä.++Mitä+sitten+todellisuuteen+tulee,+niin+keskiajalla+Euroopassa+tapettiin+noin+20-30+per+100000+per+vuosi+ja+äidit+tappoivat+lapsiaan+yleisesti.++Voit+itse+selvittää+nykytilanteen+itsellesi.<>+Noihin+aikoihin+työ+oli+vasta+aluillaan+ja+tieto+on+lisääntynyt+sen+jälkeen+suunnattomasti.><A)++Raamatun+UT+ei+puhuttele+aikaamme+pätkääkään,+halutessasi+voit+osoitaa+mielipiteeni+Raamatulla+vääräksi.B)++Tieto+ei+ole+lisääntynyt+pätkääkään,+tulkinnat+ovat.++Russelin+sekoilu+Suuren+Babylonin+edustajalta+lainatulla+seitsemän+ajan+huuhaalla+on+voimissaan+edelleen,+mitä+nyt+vuonna+1943+laitettiin+historiaa+vuodella+taaksepäin+(606=>607).<>+Mutta+on+myös+merkille+pantavaa,+että+veli+Russel+jo+aikaisemmin+ymmärsi+tulevan+muutoksen+ja+sanoi+pakanain+aikojen+loppuvan+v.+1914+ja+näki+lopun+ajan+alkavan+silloin.><Et+tunne+kauppaamasi+uskonnon+historiaa+tai+sitten+tarkoituksellisesti+yrität+johtaa+harhaan.++Mutta+ei+hätää,+niin+tekee+Vt-seurakin+tässä+aiheessa:"Jotkut+roomalaiskatolilaiset+ovat+väittäneet,+että+Jeesuksen+Kristuksen+tuhatvuotinen+hallituskausi+päättyi+vuonna+1799,+jolloin+Ranskan+armeijat+valtasivat+Rooman+ja+panivat+viralta+sitä+hallinneen+paavin."++(Vartiotorni+1.+syyskuuta+1989+sivu12)Raamatuntutkijat+puolestaan+opettivat+Russelin+kuoleman+(1916)+jälkeen+vielä+vuonna+1921,+että+lopun+aika+alkoi+vuonna+1799:+Napoleon+began+this+Egyptian+campaign+in+1798,+finished+it+and+returned+to+France+on+October+1,+1799.+The+campaign+is+briefly,+yet+graphically,+described+in+the+prophecy,+verses+40+to+44;+and+being+completed+in+1799+marks,+according+to+the+prophet's+own+words,+the+beginning+of+the+"time+of+the+end".++(The+Harp+Of+God+1921+page+233-234)<>+Ja+syksyllä+1914+alkoi+ensimmäinen+maailmansota,+jota+seurasi+espanjantauti,+joka+tappoi+miljoonittain+ihmisiä.+Jeesuksen+ennustamat+merkit+lopun+ajasta+alkoivat+täyttyä.+(+Matt.+24.+luku)><Raamatun+mukaan+elettiin+lopun+aikaa+jo+ajanlaskumme+ensimmäisellä+vuosisadalla:”Lisäksi+sanon+tämän,+veljet:+jäljellä+oleva+aika+on+supistunut.”++(1.+Kor+7:29+UM)”Mutta+nämä+kohtasivat+heitä+toistuvasti+esimerkkeinä,+ja+ne+kirjoitettiin+varoitukseksi+meille,+joille+asiainjärjestelmien+loput+ovat+saapuneet.”++(1.+Kor.+10:11+UM)”Katso!+Sanon+teille+pyhän+salaisuuden:+Emme+kaikki+nukahda+kuolemaan,+mutta+meidät+kaikki+muutetaan,+tuokiossa,+silmänräpäyksessä,+viimeisen+trumpetin+aikaan.+Sillä+trumpetti+soi,+ja+kuolleet+herätetään+turmeltumattomina,+ja+meidät+muutetaan.”++(1.+Kor.+15:51,+52+UM)”Sillä+tämän+sanomme+teille+Jehovan+sanan+perusteella,+että+me+elossa+olevat,+jotka+säilymme+Herran+läsnäoloon,+emme+millään+tavoin+tule+edeltämään+niitä,+jotka+ovat+nukahtaneet+pois,+sillä+Herra+itse+laskeutuu+taivaasta+käskyhuudon,+ylienkelin+äänen+ja+Jumalan+trumpetin+kuuluessa,+ja+ne,+jotka+ovat+kuolleita+Kristuksen+yhteydessä,+nousevat+ensin.+Jälkeenpäin+meidät+elossa+olevat,+jotka+säilymme,+temmataan+yhdessä+heidän+kanssaan+pilvissä+Herraa+vastaan+ilmaan,+ja+näin+me+tulemme+aina+olemaan+Herran+kanssa.+Lohduttakaa+siis+jatkuvasti+toisianne+näillä+sanoilla.”++(1.+Tess.+4:15-18+UM)<>Paljon+viisaampaa+on+hankkia+kirkastuvaa+ymmärrystä+Raamatusta...><Nimenomaan+Raamattua+lukemalla+minä+pääsin+irti+Vt-seuran+harhoista.<>...kuin+jatkuva+vanhoissa+vuosissa+piehtarointi.><1914+on+kurantti+opetuskokonaisuus,+jossa+Vt-seuran+on+piehtaroitava,+koska+muuten+ei+ole+Jeesuksen+1914-paluuta,+1914+lopun+aikaa,+eikä+Jeesuksen+hyväksyntää,+siitä+voi+kukin+repiä+huumoria+sen+suhteen+kuka+piehtaroi+ja+missä.<>+Kaikki,+mitä+meidän+täytyy+nyt+tehdä+on+paljon+arvokkaampaa+tulevaisuuden+suhteen.+><Raamatun+mukaan+Paavali+oli+hoitanut+saarnauskäskyn+jo+loppuun,+mutta+voihan+sitä+jehovantodistajana+edelleen+kuivaharjoitella,+jos+kokee+homman+mielekkääksi:”...edellyttäen+tietysti,+että+pysytte+uskossa,+perustukselle+laskettuina+ja+vakaina,+horjahtamatta+pois+sen+hyvän+uutisen+toivosta,+jonka+olette+kuulleet+ja+jota+on+saarnattu+kaikessa+luomakunnassa,+joka+taivaan+alla+on.+Tämän+hyvän+uutisen+palvelijaksi+minä,+Paavali,+olen+tullut.”++(Kol.+1:23+UM)<>Jumala+pitää+kyllä+huolen+siitä,+että+pysymme+ajan+tasalla+tiedon+suhteen.+><Jumalat+ovat+mulle+ehtymätön+luonnonvara+mielikuvitusolentoja.++Merkillisintä+on+se,+että+noita+jumalia+todellisina+uskottavaksi+tuuppaavat+ovat+haluttomia+keskustelemaan+nimenomaan+tuosta+jumalansa+olemassaoloväitteestä.
  5. uuuu5++3.9.2017+22:24<>Jeesus+ei+ole+antanut+perusteettomia+lupauksia...><Varmuuden+vuoksi+tarkennan,+että+minä+kirjoitan+Raamatussa+kuvaillusta+Jeesuksesta:”Kun+teitä+vainotaan+yhdessä+kaupungissa,+paetkaa+toiseen,+sillä+totisesti+minä+sanon+teille:+te+ette+missään+tapauksessa+käy+loppuun+Israelin+kaupunkeja,+ennen+kuin+Ihmisen+Poika+saapuu.”++(Matt.+10:23+UM)"Sillä+Ihmisen+Pojan+on+määrä+tulla+Isänsä+kirkkaudessa+enkeliensä+kanssa,+ja+silloin+hän+maksaa+kullekin+hänen+käyttäytymisensä+mukaan.+Totisesti+minä+sanon+teille,+että+tässä+seisovien+joukossa+on+muutamia,+jotka+eivät+lainkaan+maista+kuolemaa,+ennen+kuin+he+ensin+näkevät+Ihmisen+Pojan+tulevan+valtakunnassaan."++(Matt.+16:27,+28+UM)"Oppikaa+nyt+viikunapuusta+kuvauksena+tämä:+Niin+pian+kuin+sen+nuori+oksa+mehevöityy+ja+työntää+esiin+lehtiä,+te+tiedätte,+että+kesä+on+lähellä.+Samoin+myös+te,+kun+näette+kaikki+nämä,+tietäkää,+että+hän+on+lähellä,+ovilla.+Totisesti+minä+sanon+teille,+että+tämä+sukupolvi+ei+missään+tapauksessa+katoa,+ennen+kuin+kaikki+nämä+tapahtuvat.+Taivas+ja+maa+katoavat,+mutta+minun+sanani+eivät+missään+tapauksessa+katoa.”++(Matt.+24:34+UM)”Jeesus+sanoi+hänelle:+”Sinä+itse+sanoit+sen.+Mutta+minä+sanon+teille:+tästä+lähin+tulette+näkemään+Ihmisen+Pojan+istuvan+voiman+oikealla+puolella+ja+tulevan+taivaan+pilvien+päällä.””+(Matt.+26:64+UM)”Hän+sanoi+heille+lisäksi:+’Totisesti+minä+sanon+teille:+tässä+seisovien+joukossa+on+muutamia,+jotka+eivät+lainkaan+maista+kuolemaa,+ennen+kuin+he+ensin+näkevät+Jumalan+valtakunnan+jo+tulleen+voimassaan.’”++(Mark.+9:1+UM)Ja+hänen+istuessaan+Öljyvuorella+temppeliä+vastapäätä+Pietari+ja+Jaakob+ja+Johannes+ja+Andreas+alkoivat+kysyä+häneltä+yksityisesti:+”Sano+meille:+milloin+nämä+tapahtuvat,+ja+mikä+tulee+olemaan+tunnusmerkkinä+siitä,+milloin+kaikkien+näiden+päättymisen+on+määrä+tulla?”+Niin+Jeesus+rupesi+sanomaan+heille:+”Katsokaa,+ettei+kukaan+eksytä+teitä.+Monet+tulevat+minun+nimeni+perusteella+ja+sanovat:+’Minä+olen+hän’+ja+eksyttävät+monia.++Mark.+13:3-6+UM)"Totisesti+minä+sanon+teille,+että+tämä+sukupolvi+ei+missään+tapauksessa+katoa,+ennen+kuin+kaikki+nämä+tapahtuvat."++(Mark.+13:30+UM)”Mutta+hän+oli+vaiti+eikä+vastannut+yhtään+mitään.+Taas+ylimmäinen+pappi+alkoi+kysyä+häneltä+ja+sanoi+hänelle:+”Oletko+sinä+Kristus,+sen+Siunatun+Poika?”++Silloin+Jeesus+sanoi:+”Olen,+ja+te+tulette+näkemään+Ihmisen+Pojan+istuvan+voiman+oikealla+puolella+ja+tulevan+taivaan+pilvien+mukana.”++(Mark.+14:61,+62+UM)"Mutta+minä+sanon+teille+totuudenmukaisesti:+tässä+seisovien+joukossa+on+muutamia,+jotka+eivät+lainkaan+maista+kuolemaa,+ennen+kuin+he+ensin+näkevät+Jumalan+valtakunnan."++(Luuk.+9:27+UM)<>...ihmiset+voivat+tehdä+virhearviointeja.><Käsittääkseni+Jeesusta+kaupataan+jumalan+poikana+ja+Raamattua+jumalan+henkeyttämänä+ja+varjelemana+sanana?++Miten+ihmisten+virhearviointi+liittyy+Jeesuksen+sanoihin+ja+jumalan+toimintaan?<>Ja+ymmärrys+asioista+on+tullut+jatkuvan+tutkimisen+tuloksena.><Niin,+siis+tuo+Raamatun+Jeesuksen+sanoma+oli+hänen+aikalaisilleen,+ei+meille+nykyään+eläville.++Ei+vaikka+kuinka+ymmärrys+lisääntyy+vaikka+niin,+että+Jeesus+palasikin+1874,+eikun+1914,+eikun+jne.<>Raamatun+tutkimisen+ansiosta+tiedämme,+että+Jeesuksen+näkymätön+läsnäolo+on+meneillään.><No+tuosta+voisit+kertoa+tarkemmin+tämän+valossa:http://keskustelu.suomi24.fi/t/14921855/1914-ja-tyhjentava-vastaaja-haussahttp://keskustelu.suomi24.fi/t/14937788/vuosi-1914---osa-2http://keskustelu.suomi24.fi/t/14938674/vuosi-1914---osa-3http://keskustelu.suomi24.fi/t/14939017/vuosi-1914---osa-4Kerrotko+missä+olisi+korjattavaa+tekstissäni+ja+millä+perusteella?<>Mitä+voi+odottaa+tulevalta,+kun+katsoo+maailman+tapahtumia?><Aina+vaan+parempaa,+minkä+ajanjakson+olosuhteissa+sinä+haluaisit+elää?<>Täytyy+olla+aika+sokea,+jos+ei+näe+todellisuutta..+><Nimenomaan+näin,+ja+uskonnollisuus+on+tuota+sokeutta.<>Ilmestyskirjassa+kerrotaan...><Nimenomaan+aiheeseen+liittyen+kerrotaan:”Jeesuksen+Kristuksen+ilmestys,+jonka+Jumala+antoi+hänelle+näyttääkseen+orjilleen+sen,+minkä+täytyy+pian+tapahtua.”++(Ilm.+1:1+UM)”Minä+tulen+nopeasti.+Pidä+lujasti+kiinni+siitä,+mitä+sinulla+on,+jottei+kukaan+ottaisi+kruunuasi.”++(Ilm.+3:11+UM)”Ja+hän+sanoi+minulle:+’Nämä+sanat+ovat+luotettavat+ja+todet;+niin,+Jehova,+profeettojen+henkeytettyjen+ilmausten+Jumala,+lähetti+enkelinsä+näyttääkseen+orjilleen+sen,+minkä+täytyy+pian+tapahtua.+Ja+katso,+minä+tulen+nopeasti.+Onnellinen+on+se,+joka+noudattaa+tämän+kirjakäärön+profetian+sanoja.’”++(Ilm.+22:6,+7+UM)”Katso!+Minä+tulen+nopeasti,+ja+palkka,+jonka+annan,+on+mukanani+antaakseni+kullekin,+niin+kuin+hänen+työnsä+on.”++(Ilm.+22:12+UM)”Hän,+joka+todistaa+näistä,+sanoo:+’Niin;+minä+tulen+nopeasti.’”++(Ilm.+22:20+UM)Eli+Ilmestyskirjan+mukaan+Jeesuksen+piti+palata+pian,+kyseisissä+seurakunnissa+tuskin+käsitettiin,+että+pian+olisi+vähintään+kaksi+vuosituhatta.
  6. sukupolvi20vai100vuotta++2.9.2017+15:56<>+Lasketaanko+G2:een,+johon+hallintoelimen+herrat+ovat+itsensä+laskeneet+myös+G3-,+G4-,+G5-,+G6-+ja+G7+-junioreja+näistä+pöpi-sekundajäännökseen+työnnetyistä?><Vedenjakaja+on+se,+että+jäännöksen+G2-luokan+edustajan+on+tullut+elää+jäännöksen+G1-luokan+edustajien+kanssa+samanaikaisesti,+tarkin+lukemani+aikaraja+on+esimerkkinä+annettu+Fred+Franz.++Eli+ollakseen+G2-ryhmää+on+tullut+elää+(käsittääkseni)+myös+voideltuna+aikana,+jona+Fred+eli.+<>Miten+jehovissa+lasketaan+sukupolvi?><Se+on+Vt-seurassa+ollut+alusta+asti+suunnilleen+samaan+aikaan+syntyneitä,+sukupolven+pituutta+ei+yleensä+ole+ilmoitettu+sen+tarkemmin+noita+oppeja+opetettaessa.<>Toinen+opillinen+umpikuja+on+juurikin+nämä+pöpipolven+voideltujen+jäännöstä+kasvattavat,+joiden+lisääntymiselle+ei+loppua+näy.><Pieni+lauma+tuli+jo+1800-luvulla+täyteen,+mutta+silloin+144000+oli+opillisesti+varattu+luonnollisille+juutalaisille.++Seuraavan+täyttymisen+jälkeen+kaikki+meni+loogisesti+aina+1950-luvun+loppuun.++1960-luvulla+voidelluiksi+ilmoittautui+noin+14000,+nyt+niitä+on+putkahdellut+kiihtyvällä+vauhdilla+lisää+ja+luku+on+nyt+reilusti+yli..<>Millä+muulla+verukkeella+kuin+vertauskuviin+osallistuneiden+mielenterveys+kyseenalaistamalla+ja+"pöpejä+ei+sitten+ensi+vuonna+enää+kirjata"+-vihjeistämisellä+hallintoelin+selvittää+junioreille+mahdottoman+yhtälön...><Vaikea+arvella,+mutta+oli+selitys+mikä+tahansa,+niin+se+menee+läpi+jos+kerran+Jeesuksen+aikalaisetkin+käsitetään+kahdeksi+raamatuntutkija/jehovantodistaja+-sukupolveksi,+eikä+porukka+reagoi+asiaan+sen+kummemmin.<>Miten+nämä+asiat+voisi+parhaiten+ymmärtää+ja+selittää?+><Toteamalla,+ettei+uskonnoissa+tarvitsekaan+olla+logiikkaa,++pelkkä+luulo+riittää+vallan+mainiosti.
  7. k1923+++2.9.2017+0:29<>Ne,+ns.+kristityt,+jotka+korvasivat+Tetragrammin+sanalla+kyrios+Septuagintan+jäljennöksissä,...><Ahaa,+siis+sulla+on+tietoa+alkuperäisemmistä+LXX:n+versioista,+kerro+ihmeessä+lisää?
  8. k1923++1.9.2017+21:57<>Kyse+on+siitä,+että+tuo+nimi+on+kaikkeuden+tärkein+nimi+ja+kunnia+edustaa+sitä.+><Mitä+ajattelet+tuon+mielipiteesi+valossa+siitä,+että+Vt-seura+on+jo+yli+puoli+vuosisataa+opettanut,+että+Jahve-erisnimi+on+todennäköisemmin+lähempänä+alkuperäistä+lausumisasua+kuin+Jehova?Jos+kyseessä+on+omasta+mielestä+maailmankaikkeuden+tärkein+nimi,+jota+kunniakkaasti+haluaa+edustaa,+niin+millaisia+perusteita+näet+1200-luvulla+keksityn+nimiversion+käytölle?++Tässä+Vt-seuran+näkemys:+"The+first+recorded+use+of+this+form+dates+from+the+13th+century+C.E..+Raymundus+Martini,+a+Spanish+monk+of+the+Dominican+order,+used+it+in+his+book+Pugio+Fidei+of+the+year+1270.+Hebrew+scholars+generally+favor+‘Yahweh’+as+the+most+likely+pronounciation.”+++(Aid+to+Bible+Understanding++pp.+884-885).<>Toisaalta+meidän+velvollisuutemmekin+on+pitää+tuota+nimeä+esillä,+kuten+Jeesuskin+teki.><Mistä+tuo+väite+on+todennettavissa+oikeaksi+(esim.+UM-käännöstä+ei+lasketa+mukaan)?<>+Hänen+nimensä+ei+ole+pelkkä+nimilappu.+Se+erottaa+tosi+Jumalan+kaikista+muista+jumalista.+><Kuten+kaikkien+muidenkin+tosi+jumalien+nimi+erottaa+ne+kaikista+muista+jumalista.<>Kaikkien+älyllisten+luomusten+tulisi+tuntea+tuo+nim..><Itse+asiassa+älyllisille+riittää+kun+ja+jos+seuraavat+asiantuntijoiden+nykyistä+mielipidettä+ja+tuntevat+Jahve-erisnimen,+eli+vasta+pakkosiirtolaisuudessa+omaksutun+monoteismin.<>Kaikkien+ihmisten+on+kuitenkin+elintärkeää+tuntea+Jumalan+nimi.><Aikuisten+oikeassa+todellisuudessa+tuolla+ei+ole+eurosentinkään+merkitystä.++Mielikuvitusjumalia+tarvitsevat+ainoastaan+uskonnolliset+ihmiset,+etenkin+ne+joilla+viiraa+tapulissa,+kuten+Vt-päivänteksti+niin+hupaisasti+toi+esille.