Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Hasta_luego
profiilit
Hasta_luego
Hasta_luego
Vapaa kuvaus
Aloituksia
11
Kommenttia
3381
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
<>Saamme+säännöllisesti+kokouksissa+opetusta+Jehovalta><
Jos+esimerkiksi+opetus+vuoden+1914+profeetallisuudesta+on+lähtöisin+Jehovalta,+niin+minkä+olettaisit+olevan+syynä+siihen,+että+Jehova+ei+perustanut+tuota+oppia+Raamattuun+eikä+menneeseen+historiaan?++
Jos+opetus+on+lähtöisin+Jehovalta,+niin+minkä+olettaisit+olleen+syynä+siihen,+että+Jehova+käytti+vuoden+1975+maailmanlopun+laskennassa+lähtökohtana+perimätietoa,+ei+Raamatun+mainintaa+luomispäivien+pituudesta?
Jos+opetus+on+lähtöisin+Jehovalta,+niin,+niin+minkä+olettaisit+olevan+syynä+siihen,+että+Raamatun+Jeesuksen+aikalaisten+sukupolvi+on+nykyisin+kaksi+aikakautemme+limittäistä+sukupolvea+voideltuja+ja+samaan+aikaan+elossa+on+voideltuja,+jotka+ovat+kolmas+sukupolvi?
Ihan+jo+noiden+muutamien+esimerkkien+valossa+voisit+kertoa+millä+perusteilla+Jehovalta+tulevasta+opetuksesta+esittämääsi+väitettä+kannattaisi+miettiä+vähimmässäkään+määrin+missään++muualla+kuin+jt-piireissä?
16.08.2017 12:43
<>"Hasta+luego"+viittaat+useissa+kommenteissasi+tuntien+raportointiin.><
Enpä+juuri+useita+kommentteja+muista,+mutta+onko+niissä+kommenteissa+ollut+jotain+tosiasioiden+vastaista.++Mitä+pyhää+raportoinnissa+on+-+vaikka+toisaalta+Raamatun+kanssa+asialla+ei+ole+pienintätäkään+asiallista+tekemistä+-+jos+siihen+viittaaminen+saa+sinut+puuttumaan+aiheeseen?
<>Mikä+asiassa+sinua+riepoo,+vai+onko+se+jotenkin+henkilökohtainen+ongelma?><
Ongelma+tuntuu+olevan+sinulla,+tartut+raportointimainintoihini,+mutta+uskosi+varsinaisia+perusteita+ei+koettele+pitkällä+tikullakaan.+
<>Jos+yhtään+tiedät+raportoinnin+perusteista+niin+ymmärtänet+myös+sen,+että+täällä+kommentoimisesta+ei+voi+raportoida.+><
Ja+sinä+siis+tiedät,+ettei+kukaan+jehovantodistaja+raportoi+nettikirjoitteluaan+ja+varmaan+tiedät+senkin,+ettei+kukaan+jehovantodistaja+tee+kynällä+tunteja?+++
<>Voivoi,+menikö+nyt+pohja+pois+lukuisista+kannanotoista?><
Päättele+näistä:
”On+muita+tärkeitä+toimia,+joihin+kulunutta+aikaa+ei+lasketa,+kuten+kenttäpalvelukseen+valmistautuminen,+kenttäpalveluskokouksissa+läsnä+oleminen+sekä+matkustaminen+alueelle+ja+sieltä+takaisin.
Kenttäpalvelusaikasi+laskemisen+tulisi+alkaa,+kun+aloitat+todistamistyösi,+ja+päättyä,+kun+lopetat+viimeisen+käyntisi+kussakin+todistamisjaksossa.++Aikaa,+joka+kenttäpalvelusjakson+kuluessa+käytetään+virvokkeiden+tai+aterioiden+nauttimiseen,+ei+pidä+laskea.”++(om-FI+sivu+104)
”Aikaa+ei+lasketa+kaikesta+tarpeellisesta+toiminnasta,+kuten+kenttäpalvelukseen+valmistautumisesta,+kenttäpalveluskokouksiin+osallistumisesta+tai+matkustamisesta+alueelle+ja+sieltä+takaisin.
Kenttäpalvelusaika+alkaa+siitä,+kun+aletaan+todistaa,+ja+päättyy+siihen,+kun+todistamisjakson+viimeinen+käynti+päätetään.++Aikaa,+joka+käytetään+kenttäpalvelusjakson+kuluessa+virvokkeiden+tai+aterioiden+nauttimiseen,+ei+pidä+laskea.”+(od-FI+sivu+87)
Ja+sinäkö+siis+tiedät,+ettei+kukaan+jehovantodistaja+raportoi+nettikirjoitteluaan+ja+varmaan+tiedät+sitten+senkin,+ettei+kukaan+jehovantodistaja+tee+kynällä+tunteja?++
<>Toisaalta+se+tuskin+vaikuttaa+mitenkään+myrkyttyneeseen+mieleesi+tai+ilkeämieliseen+kirjoitteluusi.><
Osoita+ensin+asiavirhe+kirjoittelussani,+jos+se+on+asiallisesti+perusteltu+muutan+käsitystäni.++Niin+kauan+kun+et+voi+osoittaa+asiavirhettä+kirjoittelussani,+niin+on+turha+narista.
<>+Hankkisit+jonkun+harrastuksen+itsellesi+jolla+pääsisit+eroon+pakkomielteisyydestäsi.+Siis+ihan+yst.+ehdotus.+><
Tuo+onkin+taas+sitten+sitä+parasta,+jolla+kykenet+puolustamaan+täällä+nk.+totuutena+levittämääsi+perätöntä+raamatuntulkintaa.++Ystävällinen+ehdotuksesi+ilmentää+pelkästään+omaa+epätoivoasi+todellisuuden+edessä.++Sen+verran+voin+lohduttaa,+että+minulla+on+ollut+harrastus+jo+yli+kuusi+vuosikymmentä,+suurimman+osan+ajasta+vielä+siinä+välissä+ammatti.++
Minä+jatkan+kriittistä+kirjoitteluani+yleisillä+areenoilla+niin+kauan+kuin+jehovantodistajat+antavat+siihen+aihetta+ja+sillehän+ei+loppua+ole+näkyvissä,+raportoitiin+se+aika+tai+sitten+ei.
15.08.2017 23:54
<>Voivatko+he+esittää+jotain+parempaa+tulevaisuudentoivoa+kuin+Raamatusta+löytyvä?><
Jos+maailmaa+olisi+kohennettu+Raamatun+pohjalta,+niin+kouluissa+opetettaisiin+maan+olevan+kiekkomainen+ja+auringon+kiertävän+maata+kiinteässä+taivaanvahvuudessa.++Ja+jos+Raamatun+tekstille+oltaisiin+UT:n+puolellakin+rehellisiä,+niin+opetettaisiin+Jeesuksen+pettäneen+seuraajansa.
<>Onko+heidän+seuransa+jotenkin+iloa+tuovaa+tai+heidän+antamansa+hengellinen+vastine+inspiroivaa?><
Reaalitodellisuus+hakkaa+1914-huuhaan+perään+haikailun+mennen+tullen
<>Tuoko+heidän+toimintansa+esille+Jumalan+kunniaa+tai+Hänen+ihmiskunnalle+tekemiensä+uhrausten+taustoja?><
Taruolentojen+lepyttely+ei+edistä+muuta+kuin+lepyttelijän+mielenrauhaa.
+<>Miksi+he+eivät+viihdy+keskenään+ja+viihdytä+toisiaan+nokkelilla+knoppikysymyksillä?><
Mistä+päättelet,+etteivät+esimerkiksi+entiset+jehovantodistajat+ystävysty+ja+tapaile+toisia+entisiä+jehovantodistajia?++Vai+oliko+tuo+kiertoilmaus+toiveellesi,+ettei+jehovantodistajuutta+saisi+kritisoida+(mutta+jehovantodistajat+saiisivat+levittää+harhojaan)?
<>+Koska+he+haluavat+nimenomaan+vahingoittaa+kaikilla+mahdollisilla+tavoilla+ihmisiä,+jotka+palvovat+Jehovaa+Jumalanaan.><
Olet+mielenhallinnassa+jos+et+ymmärrä,+ettei+keskustelupalstaa+johda+hallintoelin.++Normaalielämässä+voidaan+huuhaa+osoittaa+huuhaaksi,+vaikka+Vt-seurassa+meno+onkin+aivan+muuta.
<>He+pitävät+jostain+syystä+tätä+asiaa+elämänsä+suurimpana+tekona.><
Minä+en+tunne+ensimmäistäkään+entistä+jehovantodistajaa,+joka+kohdallaan+ajattelisi+tuolla+tavalla.++Sinulla+lienee+minua+paljon+laajempi+tuntemus+kriittisistä+entisistä+jehovantodistajista.
<>+Surullista,+mutta+toisaalta+koska+he+tekevät+sen+tietoisesti+heidän+kohtaloaan+on+turhaa+tässä+vaiheessa+sääliä.+><
Sinä+voit+toki+arvostaa+valheellisuutta+ja+sen+levittämistä,+mutta+minusta+rehellisyys+on+paikallaan+etenkin+muita+opetettaessa.
<>Jokaisella+ihmisellä+on+kuitenkin+vielä+mahdollisuus+katua.+><
Lähinnä+kai+ainaostaan+mielenhallinnassa+oleva+kykenee+tuollaiseen+hokemaan.++On+metkaa,+että+ensin+ei+esimerkiksi+kyetä+keskustelemaan+saatikka+myöntämään+1914-huuhaa-aiheen+katteettomuutta,+mutta+tarjotaan+paluuta+jehovantodistajaksi.++Eli+kestääkö+Vt-totuus+koettelun+-+ei+kestä+ja+tuo+käytös+on+asian+sanaton+myöntö.
15.08.2017 23:25
<>-Ilmeisesti+ei+oikaistavaa+ole+?><
Kultin+virheiden+myönnöstä+ei+ehkä+niinkään+kehtaa+laittaa+tunteja+raporttiin,+se+olisi+enemmän+miinus-etumerkkistä+kenttäaikaa.
15.08.2017 19:06
<>Se+on+hastaluegon+oma+mielipide,+miljoonilla+toisenlainen.><
Raamatun+teksti+tukee+mielipidettäni,+jolloin+se+ei+enää+ole+pelkkä+henkilökohtainen+mielipide.
<>+Sitä+et+pysty+muuttamaan,+kirjoittelet+miten+paljon+tahansa.><
Mielenhallinnassa+olevaa+ei+tarvitsekaan+yrittää+auttaa,+se+on+hukkaan+heitettyä+energiaa.++Epäilyjä+omaava+saa+miettimistä+ja+lopulta+toimii+kuten+omalla+kohdallaan+katsoo+parhaaksi.++Samoin+jerhovantodistajuudesta+mahdollisesti+kiinnostunut+saa+mietittävää,+siis+jos+sellaista+haluaa.
<>+Voit+vapaasti+siirtyä+nokittelemaan+vaikka+muita+ryhmiä.+.><
Tuon+kehotuksen+olen+saanut+useammankin+kerran+tällä+palstalla+vuosien+mittaan.++Se+on+vaan+niin,+että+tunnen+jehovantodistajuuden+kaikkein+parhaimmin,+joten+pysyn+aiheessa.
<>Varhaiskristityt+antoivat+mallin+tuohon+työhön.+><
Jeesus+antoi+mallin+katteettomille+Vt-ennusteluille,,+ensimmäisen+vuosisadan+kristityt+elivät+lopun+aikaa,+saarnauskäsky+täytetty+ja+Jeesus+tulossa+millä+hetkellä+hyvänsä.++Varhaiskristityt+olivat+tietysti+esimerkki+jehovantodistajuudesta+siinä+mielessä,+että+he+olivat+samanlaisia+höynäytettyjä.
15.08.2017 12:22
<>Me+pidämme+suurena+kunniana+sitä,+että+Jehovan+nimi+liitetään+meihin.><
Siitäkin+huolimatta+jaksatte+hehkuttaa+jumalan+nimen+tärkeyttä,+vaikka+Vt-seura+on+jo+1950-luvulla+myöntänyt,+että+Jahve+on+todennäköisesti+lähempänä+oikeaa+lausumisasua+kuin+Jehova.
<>Raamatunoppineet+ovat+yleensä+yhtä+mieltä,+että+nimi+Jeesus+tulee+nimestä+Jesua+ja+sisältää+lyhentymän+Jumalan+nimestä.+Se+merkitsee+'Jehova+on+pelastus'.><
Itselleen+ja+muille+rehelliset+raamatunoppineet+ovat+myös+sitä+mieltä,+että+Raamatun+mukaan+Jeesus+lupasi+palata+vielä+häntä+kuulleen+sukupolven+aikoihin.++Samat+raamatunoppineet+ovat+myös+sitä+mieltä,+ettei+Jeesus+täyttänyt+tuota+seuraajilleen+antamaansa+lupausta.
<>Kun+meitäkin+kohdellaan+huonosti,+olemme+rohkeita.><
Hieman+erikoistahan+se+onkin+kun+jehovantodistaja+saa+intoa+puhua+asian+vierestä+siitä+kun+Vt-seuran+opetuksia+osoitetaan+perusteettomiksi.
<>Tällainen+huono+kohtelu+osoittaa,+että+on+Jumalan+hyväksymys+ja+että+Jumalan+henki+lepää+päällämme.><
Jos+se+menisi+noin,+niin+juutalaiset+ja+vaikka+Pohjois-Korean+porukka+olisi+jumalan+mielessä+etusijalla+sitten+vasta+paljon+myöhemmin+tulisi+amerikkalainen+1800-luvun+uususkonto.
<>Näin+tuomme+kunniaa+rakastavalle+taivaalliselle+Isällemme,+jonka+suuri+nimi+liitetään+meihin.+><
Jehovantodistajuutta+paremmin+tuntevat+liittävät+heidät+hallintoelimensä+suureen+nimeen,+sieltä+ohjeistus+on+lähtöisin,+ei+mistään+sen+kauempaa.
15.08.2017 12:01
<>Niin+kaikki+keinot+käytetään+ihmisten+tavoittamiseksi,+kuten+on+aina+tehty.><
Ei+pidä+paikkaansa,+alkuun+Vt-seura+oli+kirjamyyntifirma+ja+vasta+ennen+1925-maailmanloppua+oli+kehotus+varsinaiseen+saarnaamiseen.
<>+Paavali+oli+hyvä+esimerkki+meille:...><
Vt-seura+ei+välitä+Paavalin+esimerkistä,+vaan+kailottaa+Matt.+24:14-hehkutusta+Paavalista+välittämättä.++Kas+näin+Paavali+totesi:++”...edellyttäen+tietysti,+että+pysytte+uskossa,+perustukselle+laskettuina+ja+vakaina,+horjahtamatta+pois+sen+hyvän+uutisen+toivosta,+jonka+olette+kuulleet+ja+jota+on+saarnattu+kaikessa+luomakunnassa,+joka+taivaan+alla+on.+Tämän+hyvän+uutisen+palvelijaksi+minä,+Paavali,+olen+tullut.”++(Kol.+1:23+UM)
Raamatussa+olevat+sanat+osoittavat+saarnauskäskyn+toteutetun+jo+ihan+Paavalin+suulla,+miksi+se+ei+kelpaa?++Kärryjen+määrä+ei+muuta+sitä+tosiasiaa,+että+Vt-seura+opettaa+harhoja+siinä+missä+Paavalikin.
15.08.2017 00:11
<>Kun+lukee+tätä+ehtymätöntä+ketjukirjoittelua,+tulee+mieleen+Jesajan+48:+22:+"+Jumalattomille+ei+ole+rauhaa,+on+Jehova+sanonut."+><
Raamatunjakeita+riittää+viljeltäväksi,+mutta+itselleni+tulee+puolestaan+mieleen+se+kuinka+kädettömiä+jehovantodistajat+ovat+omien+luulojensa+ympäröiminä.+++Ja+sitten+vaikka+kenelle+toi+Jesajan+teksti+oli+suunnattu:++"1.+Kuulkaa+tämä,+Jaakobin+heimo,+te,+joita+kutsutaan+Israelin+nimellä+ja+jotka+olette+lähteneet+Juudan+lähteestä,+jotka+vannotte+Herran+nimeen+ja+tunnustatte+Israelin+Jumalan,+mutta+ette+totuudessa+ettekä+vanhurskaudessa+-+
2.+sillä+heitä+kutsutaan+pyhän+kaupungin+mukaan+ja+he+pitävät+tukenansa+Israelin+Jumalaa,+jonka+nimi+on+Herra+Sebaot:"
Katsotaan+sitten+hieman+eteenpäin:++"3.+Entiset+minä+olen+aikoja+ennen+ilmoittanut,+minun+suustani+ne+ovat+lähteneet,+ja+minä+olen+ne+kuuluttanut.+Äkkiä+minä+panin+ne+täytäntöön,+ja+ne+tapahtuivat.+"
Yksikään+Raamatun+ennustus+ei+ole+toteutunut,+eikä+ihme+kun+ajattelee+väitettä:++"12.+Kuule+minua,+Jaakob,+ja+sinä,+Israel,+jonka+minä+olen+kutsunut:+Minä+olen+aina+sama,+minä+olen+ensimmäinen,+minä+olen+myös+viimeinen.+"
Jahve+vakiintui+jumalaksi+vasta+pakkosiirtolaisuuden+tienoilla,+sitä+ennen+oli+heimo-+tai+perhejumaluutta,+joten+Jahve+ei+ollut+Raamatun+ensimmäinen+jumala.
14.08.2017 22:39
<>*+Jos+Raamattu+tosiaan+kieltäisi+verenluovutuksen,+millä+oikeudella+järjestö+sallii+luovutusverellä+läträämisen?
*+Jos+Raamattu+sallii+erotella+luovutusverestä+"sallittuja+fraktioita",+miksi+verta+ei+saa+luovuttaa+tähän+tarkoitukseen?+><
Niin+ja+miksi+Vt-seura+sallii+verituotteet+(Polyheme+ja+Hemopure),+joissa+solukalvo+on+rikottu,+mutta+vastaavalla+tavalla+ruuanlaitossa+rikkoutuva+solukalvo+estää+veriruokien+nauttimisen?
14.08.2017 18:54
<>Mutta+olet+oikeassa,+todistajuus+ei+sovi+kaikille.+Asia+täytyy+olla+sydämessä,+muuten+se+ei+onnistu.+On+kaksi+mahdollisuutta,+olla+jotain+tai+ei+olla.+Me,+joilla+asia+on+sydämessä+ja+tärkeintä+elämässä,+haluamme+palvoa+Jehovaa+ja+kertoa+siitä+toisille+(kenttäpalvelus)+mielellämme.+><
Todistajuus,+kuten+uskonnot+yleensäkin,+soveltuvat+lähinnä+herkkäluuloisille+tai+-uskoisille,+jotka+eivät+halua+tai+uskalla+tarkastella+asioita+laaja-alaisesti+ja+rehellisesti.++Todistajuus+ei+sovi+monelle+jt-perheen+vesallekaan,+mutta+silti+heitä+painostetaan+samaan+mielenhallintaan.
Mitä+sitten+tulee+kahteen+mahdollisuuteen,+niin+se+ei+pidä+paikkaansa,+moni+pysyy+puolivillaisena+jehovantodistajana+nimenomaan+karttamista+välttääkseen.+
<>Onhan+sanottu,+ettei+kannettu+vesi+kaivossa+pysy,+ellei+asia+ole+koskettanut+sydäntä,+se+katoaa+sieltä+pois.><
Jos+nyt+sitten+haluaa+leikkiä+sanansutkautuksilla,+niin+jehovantodistajuus+ei+ole+terve+kaivo,+vaan+sinne+kannetaan+alati+erilaista+vettä,+jota+on+sitten+litkittävä,+kunnes+uutta+laatua+on+taas+aiheesta+saatavilla.+
<>Ne+vaihtoehdot,+jotka+nykyinen+maailma+tarjoaa,+eivät+kestä+vertailussa.><
Laita+ihmeessä+jokin+vertailu+esille+ja+kerro+mitä+sellaista+yleisellä+tasolla+positiiviseksi+katsottavaa+jehovantodistajuudessa+on,+jota+ei+ole+missään+muualla?
<>+Uskaltaa+lähteä!!+Jos+pitää+valintaansa+oikeana,+miksi+ei+uskalla?><
Useissa+länsimaissa+kasvu+tulee+miltei+ainoastaan+jt-perheenlisäyksen+kautta,+siinä+ei+lapselta+kysellä,+vaan+hänet+indoktrinoidaan+jehovantodistajaksi.++Suomessa+on+viimeisen+vajaan+kahden+vuosikymmenen+aikana+kastettu+reilusti+yli+6000+uutta+jäsentä,+mutta+jäsenmäärä+polkee+paikallaan,+eikä+selitys+ole+luonnollinen+poistuma.++Selitys+on+kaikkoava+nuoriso,+joille+nimenomaan+Internet+on+ollut+oiva+apu+oman+maailmansa+jäsentämiseen.++Seurakunnasta+riippuen+1/3-2/3+jt-nuorisosta+kaikkoaa+maailmalla.++Kyse+on+siis+ollut+valinnasta,+jossa+mielenhallinnassa+olevat+jt-vanhemmat+ovat+tehneet+valinnan+jo+vauvansa+puolesta.
<>Kysymyksessä+ei+kuitenkaan+ole+tuleminen+ja+lähteminen+jostain,+vaan+elämän+kysymys,+siksi+otamme+sen+vakavasti.><
Näin+se+on+pahimmassa+kilpailijassakin,+siis+Pohjois-Koreassa.
<>Useinmiten+kysymys+on+kuitenkin+siitä,+ettei+ravitse+mieltään+Raamatun+opetuksilla...><
Älä+viitsi+selitellä,+Raamattu+on+sidesana+jehovantodistajalle.++Vt-seuran+opetus+sivuuttaa+Raamatun+tekstin+sen+alusta+sen+loppuun.++Jos+kaipaat+esimerkkejä,+niin+kysy+ihmeessä.
<>...eikä+pyydä+rukouksessa+apua+sen+ymmärtämiseen+ja+halua+toimia+sen+mukaan.><
Suurin+osa+Raamatun+tekstiä+on+selvää+pässinlihaa,+ei+siinä+tarvita+itsensä+psyykkausta.++Pelkkä+raamatunluku+sai+minut+vakuuttumaan+siitä,+että+Vt-seura+on+yksi+monista+uskontokentän+toimijoista+ja+kulttina+kilpailee+muslimien+kanssa+samassa+sarjassa.
<>Kyllä+me+sen+tiedämme,+että+jos+hylkäämme+Raamatun+opetukset,+niin+pian+sydämen+täyttää+muut+asiat.+Suuri+vastustajamme+täyttää+sen+nopeasti+muilla+tavoitteilla.><
Jehovantodistaja+ei+voi+hylätä+Raamatun+opetuksia,+ainoastaan+Vt-seuran+opetukset,+tariuolennoilla+ei+siinä+kisassa+ole+osaa+eikä+arpaa.
<>Sanoo+niinkuin+Adamille+ja+Evalle:+Onko+Jumala+sanonut+todella+niin.+Näin+on+epäilyksen+siemen+kylvetty.+Eikä+se+yleensä+riitä+joillekkin.+><
Niin+ihmeelliseltä+kuin+se+saattaa+vaikuttaakin,+niin+joillekin+todellissu+on+merkitsevämmässä+asemassa+kuin+amerikkalaiset+tarut.
<>Täytyy+hyökätä+opetuksia+ja+uskollisia+vastaan+kaikin+keinoin.+Sekin+on+todettu.+Väitetään,+ettei+syy+ole+itsessä+ja+uhriudutaan.><
Ai+jaa,+et+nyt+siis+olekaan+samalla+kannalla+kuin+Vt-seura:
"On+totta,+että+arvostelu,+joka+paljastaa+jonkun+uskonnon+opetusten+tai+menettelyjen+viat,+saattaa+ensin+vaikuttaa+ankaralta.+Miten+hänen+tulisi+kuitenkin+suhtautua+siihen?+Ei+niiden+tavoin,+jotka+raivostuivat+ja+tulivat+väkivaltaisiksi+Stefanuksen+arvostelun+tähden.+Pane+sen+sijaan+merkille+joidenkuiden+ateenalaisten+erinomainen+suhtautuminen+heidän+kuultuaan+Paavalin+lausunnot.+He+hyväksyivät+Raamatun+totuuden+ja+tulivat+uskoviksi+omaksi+ikuiseksi+hyödykseen.+"+(Herätkää+8.+toukokuuta+1975+sivu+22)
"Miksi+näkemyksiään+tulisi+tarkastella+ja+koetella?+Koska+valheeseen+perustuva+usko+on+silkkaa+itsepetosta.+-+-+Entä+jos+saa+selville+jotain,+mikä+näyttää+olevan+ristiriidassa+omien+syvään+juurtuneiden+näkemysten+kanssa?+Pitäisikö+se+sivuuttaa?+Ei+tietenkään.+Joskus+voi+olla+erityisen+järkevää+harkita+sellaisia+voimakkaita+todisteita,+jotka+näyttävät+olevan+vastoin+sitä,+mihin+uskoo.”+(Herätkää!+Tammikuu+2011,+s.+28,+29)
<>Sen+verran+täytyy+olla+tietoa,+että+tietää,+mitä+se+merkitsee,+ei+se+mikään+yllätys+ole.+
Me+kuljemme+eri+teitä,+suo+se+meille...><
Kannattaa+tosiaan+hankkia+tietoa,+mutta+ei+ainoastaan+yhdestä+kulttilähteestä.
<>...emme+myöskään+pakota+sinua+mihinkään,+olet+tiesi+valinnut.+><
Asian+ydin+on+siinä,+ettei+jehovantodistaja+kaikin+ajoin+käsitä+mitä+hän+on+tekemässä.++Tämä+esimerkiksi+on+kaikille+avoin+palsta+ja+on+turha+urputtaa+ja+selittää+perättömiä+jos+saa+lunta+tupaan.
14.08.2017 16:47
<>Se+riippuu+siitä+,+uskooko+Turuseen,+hän+ei+ole+auktoriteettimme.><
Jehovantodistajat+kiertävät+ongelman+vastailemalla+Turusen+kirjan+julistusosion+näkökulmasta,+eivätkä+koske+Turusen+kirjan+siihen+osaan,+joka+käsittelee+itse+Vartiotorniseuraa.++Pasi+Turunen+ei+ole+minullekaan+auktoriteetti,+mutta+minulla+on+kirjan+molemmat+versiot,+jotta+tiedän+missä+Turusen+kohdalla+mennään.
<>Kun+on+kyse+kolminaisuudesta,+hänen,+sinun,+opetuksenne+ei+perustu+Raamattuun.+Jo+se+saa+luottamuksen+horjumaan+henkilön+opetuksiin.><
Kun+on+kyse+Vt-seuran+väitteestä+vuoden+1914+profeetallisuudesta,+niin+opetus+ei+perustu+Raamattuun+ja+jo+se+yksin+kertoo,+ettei+Vt-seuran+opetuksiin+ja+sitä+levittäviin+jehovantodistajiin+kannata+luottaa+tippaakaan.
<>Pelkkä+vilpittömyys+ei+riitä+uskonnon+esittämisessä.><
Voi+kun+jehovantodistajatkin+tuon+sisäistäisivät+ja+tutkisivat+asioita+avoimin+mielin,+sen+suljetun+asemesta.
<>Kolminaisuusoppi+häpäisee+Kaikkivaltiasta+Jumalaa+ja+eikä+usko+Jeesuksen+sanoihin.+><
Jos+jehovantodistaja+odottaisi+itseltään+edes+alkeellista+loogisuutta,+niin+hän+olisi+ensimmäisenä+huolissaan+vaikka+porukasta,+joka+on+ylentänyt+itse+itsensä+Jehovan+voidelluksi+profeettaluokaksi+(á+la+Kansat+tulevat+tietämään)+ja+ennustanut+Raamattuun+perustumattomilla+laskelmilla+vuoden+1975-maailmanlopun.++Väärä+profeettahan+tuosta+menosta+tulee+ajattelevalle+yksilölle+ensimmäisenä+mieleen.
Jos+sitten+logiikkavaatimus+hilattaisiin+edes+arkitasolle,+niin+esimerkiksi+Raamatussa+olevien+Jeesuksen+sanojen+uskominen+vapauttaisi+kummasti+Jeesuksen+1874+ja+1914+näkymättömistä+paluista+sekä+1799+ja+1914+lopun+ajoista.
Jotenkin+surkuhupaisaa+kun+kolminaisuus+vedetään+esiin+herkkääkin+herkemmin,+mutta+itselle+tärkeimmän+peruspilarin,+1914-opetuskokonaisuuden+perusteisiin+ei+kajota+sanallakaan.++Siis+oma+totuus+lepää+olettamalla,+että+riittää+kun+löytää+kilpailevasta+uskonnosta+virheen,+omasta+opetuksesta+ei+sitten+olekaan+väliä.
14.08.2017 13:20
<>...emme+ole+murhanhimoisia,+koska+emme+edes+opettele+sotaa.><
Jehovantodistajuudessa+tappaminen+onkin+ulkoistettu+taholle,+josta+ei+ole+pienintäkään+havaintoa,+mutta+innolla+odotetaan,+että+99,9+%+maapallon+väestä+tapetaan.
<>Kun+muistamme+Nooan+ajan,+hän+ja+ainoastaan+hänen+perheensä+uskoivat+vedenpaisumuksen+tuloon+ja+kertoivat+ja+antoivat+varoitusta+siitä.><
Tossa+on+vaan+se+ongelma,+että+vedenpaisumus+on+taru,+eikä+Raamattu+kerro+Nooan+saarnanneen+tuhoa,+vaan+olleen+vanhurskauden+saarnaaja.
<>Miksi+silloinen+ihmiskunta+tuhottiin?><
Raamatun+taruston+mukaan+jumala+tuhosi+päähänpistosta+itse+luomansa+ihmissuvun+miltei+kokonaan.++Eli+siinä+meni+Raamatun+jumalan+kyky+nähdä+tulevaisuuteen+ja/tai+jumalan+loogisuus.
<>Jumalaa+ei+voi+syyttää+epäoikeudenmukaisuudesta...><
Kuten+ei+Joulupukkiakaan.
13.08.2017 23:59
<>Hastaluego+voit+tuupata+luettelosi+tännekin+luettavaksi.+><
Toki,+toki,+mutta+minä+päätän+miten+toimin+kohdallani,+et+sinä.
12.08.2017 07:04
<>Entä,+jos+vankiloissa+tehtäisiin+galluppi,+minkä+uskonnon+edustajia+siellä+olisi,+tuskin+yhtään+todistajaa,+mutta+kylläkin,+mitä+luulet?+><
Mulla+on+Excel-taulukko+uskonnollisesta+jakaumasta+Englannin+ja+Walesin+vankiloista+vuodelta+1999.++Suhteutettuna+henkilömääriin+jehovatodistajat+ovat+yliédustettuna.++Jos+sinua+kiinnostaa+tämä+taulukko,+niin+laita+s-postiosoite,+johon+tuuppaan+ko.+tiedoston.
05.08.2017 00:30
<>Mietittäväksi:+Millaista+pyrkimystä+rehellisyyteen+osoittaa+se,+että+kieltää+ja+sivuuttaa+ilmeiset+tosiasiat+ilman+vähäisintäkään+yritystä+perehtyä+niihin?+><
Ja+miten+rehellisyys+on+havaittavissa+siinä+vaiheessa+kun+varomattomille+ja/tai+tietämättömille+ihmisille+esiinnytään+uskonnon+asiantuntijana,+vaikka+laiminlyödään+esitettyjen+väitteiden+koettelu.
04.08.2017 10:50
<>Rutherford+oli+jo+nuorena+solminut+avioliiton,+ja+liitosta+Mary-vaimon+kanssa+hänellä+oli+yksi+poika,+Malcolm.+Rutherfordin+tultua+Vartiotorniseuran+presidentiksi+hänen+ja+Maryn+välit+viilenivät+ja+katkesivat+lopulta+kokonaan,+vaikka+pariskunta+ei+koskaan+ottanutkaan+virallista+avioeroa.+><
Rutherfordin+vaimon+muutettua+muualle+Rutherfordilla+oli+kaksi+pitkäaikaista+rakastajatarta,+ensimmäinen+oli+Bonnie+Boyd,+mutta+kävi+niin,+että+vuonna+1938+Coca+Colan+perustajan+perillinen+William+Heath+nai+Bonnien+ja+Rutherfordin+oli+aika+hankkia+uusi+rakastajatar.
Kuukauden+kuluttua+Bonnien+ja+Williamin+häistä++jäännökseen+ilmoittautunut+tienraivaaja+Berta+Peale+jätti+aviomiehensä+ja+muutti+pääkonttoriin+lohduttamaan+yksinäistä+Rutherfordia.++Niinpä+Bonnie+sitten+lohdutti+Rutherfordia+aina+Beth+Sarimissa+tämän+vuonna+1942+kohtaamaan+kuolemaan+asti.
04.08.2017 06:12
<>Tiedän+jo+esimerkiksi+sen.,+että+Mooses+ei+kirjoittanut+Mooseksen+kirjoja.+><
Vt-seura+tiesi+vuoden+1953/1955+Uudet+taivaat+ja+uusi+maa+-kirjan+sivulla+363,+että+Aadam++tosiaankin+aloitti+mooseksenkirjojen+kirjoittamisen+ja+Nooa+jatkoi+kohdasta+1.+M.+5:3.++Seuraavana+olivat+kirjoitusvuorossa+Seem+Haam+ja+Jaafet+jne.
Joku+tosin+voisi+pitää+pienoisena+ongelmana+on+tietenkin+se,+että+kaikkia+pidetään+nykyisin+taruolentoina.
04.08.2017 01:14
<>Ööö...siis+maksoivat+sakon.+><
En+ole+varma+täsmällisestä+juridisesta+termistä+viranomaispäätöksen+takana,+mutta+sitä+sanaa+natiivikirjoittajat+aikoinaan+käyttivät.+
<>+Mistä+syystä+sakko+määrättiin?><
Ympäristön+epäsiisteydestä.
<>+Kyse+ei+ollut+viranomaisten+harhauttamiseen+johtuvasta+syystä.+><
Muistini+mukaan+kyse+oli+puhtaanapidon+laiminlyönnistä.
<>Hastaluego+voisit+ehkä+tutustua+maapallon+muotoon+Raamatun+kautta+niin+sen+jälkeen+voit+sitten+arvostella+muita+oman+typeryytesi+kautta.><
Millään+mulla+en+Raamatun+maanäkemystä+perustellut+kuin+Raamatulla+ja+ilmeisen+tehokkaasti+kun+aihetta+kierrellään+yhtä+lailla+kuin+Vt-seuran+1914-huuhaata.++Toki+turha+uskovaisten+on+harmitella+tuota+vanhaa+maakuvaa,+se+on+kopioitu+Raamattuun+naapurikansoilta,+niitä++siitä+olisi+syyttäminen.
<>+Voisit+rehellisyyden+nimissä+kertoa+mitä+muita+nikkejä+käytät+kommenttien+takana+niin+voidaan+keskustella+asioiden+reaaliajassa.><
Ja+näin+kyselee+henkilö,+joka+ei+kirjoittele+edes+rekisteröidyllä+nimimerkillä.++Jos+haluat+todella+seistä+sanojesi+takana+ja+keskustella+asioista,+niin+voit+aloittaa+sen+vaikka+avaamistani+1914-aiheista,+oletan+etteivät+jt-apologeetat+ole+muilta+kiireiltään+vielä+ehtineet+niihin+tutustua.
+<>Ymmärrän+jos+et+halua+nikkejäsi+paljastaa+koska+huutelu+puskasta+sopii+tyyliisi.+><
Ja+minä+taas+ymmärrän+ongelmasi,+jonka+johdosta+ryhdyt+käsittelemään+henkilöä,+asian+asemesta.++Harmiksesi+kirjoitan+S24:lle+ainoastaan+tällä+yhdellä+nimimerkillä.
04.08.2017 00:58
<>Et+ilmeisesti+usko+raamattuun+><
Näin+asia+on+luonnehdittava+uskonnolliselta+kannalta.++Ihan+vaan+esimerkkeinä,+niin+edellä+käsitellyn+pohjalta+ja+Raamatun+tekstistä+poiketen+oletan+maan+olevan+navoiltaan+litistynyt+pallo,+joka+kiertää+aurinkoa+sekä+pidän+kuuta+pelkkänä+heijastimena.
04.08.2017 00:30
<>Kyllä+kaikki+sivut+on+tallella...><
No+helpolla+aurinko+sitten+saatiin+kiertämään+lättymaata+kiinteässä+taivaanvahvuudessa.++Eikä+siinä+mitään+kyllä+litteää+maakuvaa+saa+pitää+totena+kun+Raamattu+kerran+näin+asian+kuvailee.
<>+...jeesukseksen+tulemista+pian><
Raamatun+vakaiden+ja+tosien+sanojen+mukaan+Jeesus+lupasi+palata+muutamille+seurakunnille+pian.++Kun+noita+tosia+ja+vakaita+sanoja+luettiin+ajanlaskumme+ensimmäisen+vuosisadan+lopussa+seurakunnissa,+niin+heille+pian+ei+voinut+olla+kahden+vuosituhannen+kuluttua,+kuten+se+on+sinulle.++Jeesus+ei+lunastanut+Raamatussa+kuvailtua++paluulupaustaan,+siitä+ei+pääse+mihinkään.
03.08.2017 22:31
152 / 170