Vapaa kuvaus

Aloituksia

11

Kommenttia

3381

1. =>Sinä+olet+tehnyt+valintasi,+ja+minä+omani,+enkä+vaihtaisi+omaani+kanssasi.Näin+se+on+nähtävä.+Minäkään+en+halua+vaihtaa+takaisin+ja+samaistua+ryhmään,+joka+valheellisin+perustein+yrittää+käännyttää+ihmisiä+sen+uhalla,+että+muuten+tuolla+käännytyksen+kohteella+on+edessä+pian+tapahtuva+ennenaikainen+kuolema+maailmanlopussa.=>Ihmettelen+vain+tätä+kirjoittelua+viikosta+toiseen.Olen+huomannut+todistajien+aika+ajoin+viittaavan+tällaiseen+vapaaehtoiseen+ajankäyttöön.++Ihmeen+helposti+tuntuu+unohtuvan+se+pakollinen+ajankäyttö,+mitä+edellytetään+todistajalta+saliuskottavuuden+ylläpitoon.=>Jokainen+järkevä+ihminen+osaa+tehdä+valintansa.Jos+valinta+on+valheeseen+uskominen+ja+sen+levittäminen+elämänsä+tärkeimpänä+asiana,+niin+minusta+se+ei+ole+järkevän+ihmisen+merkki.++Vuodet+1914+ja+607+ovat+helpoin+koetinkivi,+niihin+kukaan+ei+ole+halunnut+tarttua+ja+syyksi+epäilen+alitajuntaista+pelkoa+siitä,+että+ne+ovatkin+todella+pelkkää+höpö+höpöä.++No+tai+siis+vuosia+sitten+yksi+todistajaksi+esittäytynyt+vastasi+tällä+palstalla+rehellisesti,+ettei+raamatullisia+vastauksia+ole+olemassa+noihin+nimenomaisiin+kysymyksiin.=>Katso+maailmaa+ympärillesi,+tällaistako+haluat?Maailma+muuttuu+ainoastaan+jos+ihmiset+muuttavat+sitä+jumalaa+rukoilemalla+maailma+ei+muutu+mihinkään.
  2. =>Hetkonen+vain,+kirjoitan+sitä,+minkä+olen+huomannut+totuudeksi.Ja+minä+kirjoitan+siitä+minkä+olen+huomannut+todellisuudeksi.=>Kyllä+lähes+70+vuoden+aikana+on+jo+Raamattu+tullut+tutuksi.Hyvän+tahdon+ihmisten+komppanioissa+minuakin+istutettiin+muinoin.=>+Mitäs+muuta+minä+kirjoittaisin.+Se+opetus+on+todella+viisasta,+jota+meille+annetaan.Muitakin+mielipiteitä+olen+kuullut.=>Pitäisikö+olla+samaa+mieltä+sellaisten+kanssa,+joiden+opetusta+en+hyväksy?+Ei+tarvitse,+riittää+kun+vastaa+huutoonsa.++Se+on+ominaisuus,+joka+lakkaa+jehovantodistajilta+tasan+sillä+hetkellä+kun+heiltä+kysyy+vaikka+väitettyä+vuoden+1914+raamatullisuutta.++Näin+niitä+olen+kysellyt:1. Jeesuksen+maininnalla+pakanain+ajoista+tarkoitettiin+nimenomaan+Nebukadnessarin+hulluuden+seitsemää+aikaa.+2. Nämä+seitsemän+aikaa+tarkoittavat+kirjaimellista+seitsemän+vuoden+ajanjaksoa.+3. Nämä+vuodet+ovat+nk.+profeetallisia+vuosia+eivätkä+esimerkiksi+tavallisia+babylonialaisia+kalenterivuosia.+4. Nämä+2520+päivää+soveltuvat+johonkin+muuhunkin+kuin+Nebukadnessarin+hulluuteen,+eli+niillä+olisi+suurempi+täyttymys,+kuten+Jehovan+valtakunnan+toiminnan+keskeytys+maan+suhteen.5. Pakanakuninkaan+valtakunta+esikuvasi+Jehovan+valtakuntaa.6. Mahdollisessa+suuremmassa+täyttymyksessä+lasketaan+yksi+vuosi+päivää+kohden.+7. Näin+laskettu+2520+vuoden+jakso+on+alkanut+Nebukadnessarin+autioitettua+Jerusalemin.Eli+vastaukset+pelkillä+raamatunjakeilla+ja+jokainen+kysymys+edellyttää+perusteltua+vastausta,+jonka+jälkeen+voi+sitten+jatkaa+607-yksityiskohdalla.
  3. =>KD+on+vahvaa+valauuttaa+uskon+markkinoilla.Ja+kun+vielä+on+silmä-+ja+korvalaput+sekä+pahimmissa+kaarteissa+valehtelee+tietämättömille+(tai+niille+jotka+eivät+ole+oikeutettuja...),+niin+siinä+nykyajan+tosi+kristityn+sotisopa+pääosiltaan+onkin.=>En+ole+Raamatun+ajan+naimamenojen+koko+kirjoon+perehtynyt...Paljolti+perheiden+sopima,+mutta+ennemminkin+nykyistä+avoliittoa+vastaava.++Hilpeintä+Vt-opetuksessa+onkin+korostaa+papin+aamenta+se+kun+on+Vt-seuran+kammoaman+Suuren+Babylonin+pakanallinen+rituaali+noin+vuosituhannen+takaa.