Vapaa kuvaus

Aloituksia

11

Kommenttia

3381

1. kiinnostaatietää+31.10.2018+0:57<>Raamattu+ei+edelleenkään+missään+kohdin+puhu+mistään+”lättymaasta”,+joten+sellaisen+propagandan+levittäminen+on+epärehellistä+toimintaa.><En+ole+väittänytkään+Raamatun+käyttävän+lättymaa+nimitystä.<>+Mielipiteitä+saa+olla,+mutta+olisi+syytä+olla+rehellinen+itsekin,+jos+sitä+samaa+vaatii+muilta.><Olen+samaa+mieltä.<>Seuraavaksi+luultavasti+laitat+listan+eri+jakeita,+jotka+mukamas+kertovat+maan+olevan+litteä,+><Voit+jatkaa+jankuttamista+rauhassa,++turha+laittaa+jakeita+kun+niissä+ei+ole+lätty-sanaa.<>...mutta+todellisuudessa+ainuttakaan+sellaista+ei+ole+olemassa.><Raamatun+maakuva+on+lainaa+naapureilta,+joilla+se+oli+tällainen:https://www.google.com/search?client=firefox-b&ei=iYTZW4eFC4mnsAGjn5eICA&q=babylonian+universe&oq=babylonian+universe&gs_l=psy-ab.3..0i19k1.7978.25376.0.27932.14.14.0.0.0.0.283.2310.0j1j9.10.0....0...1c.1.64.psy-ab..4.10.2288...0j0i67k1j0i30k1j0i5i30k1j0i22i30k1j0i22i10i30k1j0i22i30i19k1.0.-suLMTgNxnsHebrealaisten+taas+tälläinen:https://www.google.com/search?client=firefox-b&ei=r4TZW5G9MoeKsAGLmYOoDg&q=hebrew+universe&oq=hebrew+universe&gs_l=psy-ab.3..0i7i30i19k1l4j0i19k1l2j0i5i30i19k1j0i8i30i19k1l3.75806.80979.0.82557.16.15.0.0.0.0.638.2871.2-5j0j1j2.8.0....0...1c.1.64.psy-ab..11.5.1633...0i7i30k1j0i8i7i30k1j0i7i5i30i19k1j0i8i7i30i19k1.0.cpBBtn6TCxkAsiahan+on+pääteltävä+raamatunjakeista,+joissa+ei+maata+nimetä+lätyksi.
  2. vaihdoksia++30.10.2018+17:27<>He+ovat+ihmiselämänsä+aikana+muuttaneet+ajatteluaan+-+missä+vaiheessa+elämää+he+ovat+uskoneet+mielestään+oikeimmalla+tavalla?+<>Tässä+vaiheessa+kannattaa+pitää+erillään+lähtökohta,+jossa+lapsi+painostetaan+uskomaan+esimerkiksi+valehtelevaan+amerikkalaiseen+1800-luvun+uuskontoon,+eikä+vaihtoehtoja+ole+mahdollista+vertaila+kun+ei+ole+kriittistä+tietoa.++Jota+kriittistä+tietoa+ei+ohjeen+mukaan+tullut+lukea.<>Onko+maailma+avannut+Raamatusta+uutta+vai+onko+rivien+väleihin+luettu+maailmallisen+ihmisen+sanaa?+Menetttääkö+usko+mielen+muutoksissa+vai+kirkastuuko+valo+kirkastumistaan?+><Omalla+kohdallani+muutos+tuli+kun+sain+selville+totuuden+nk.+totuudesta+ja+lopetin+vallalla+olleiden+näkemysteni+lukemisen+Raamattuun.++Olen+edelleen+valmis+muuttamaan+mielipiteitäni+Raamatusta+kunhan+asia+esitetään+kiistattomasti.++Hyvin+vähän+on+yrittäjiä+ja+vielä+vähemmän+niitä,+jotka+yrittäisivät+perustella+Vt-seuran+harhojen+raamatullisuutta..Mitä+tieteeseen+tulee,+niin+jo+nykyiset+ajoitusmenetelmät+osoittavat+omalta+osaltaan,+että+Raamatun+jutuissa+on+liian+paljon+väljää.++Raamatun+oma+maakuva+kertoo+siitä+mistä+lähteestä+esimerkiksi+luomiskertomus+on+kotoisin.++Se+määrä+tarinaa,+joka+Raamatusta+osoittautuu+katteettomaksi,+kertoo+omaa+kieltään+Raamatun+alkuperästä.Itse+asiassa+luotan+tieteen+kertovan+luotettavimmin+todellisuudesta,+ei+totuudellisuudesta+koska+tiede+ei+ole+varsinaisia+kiveen+hakattuja+totuuksia,+on+sen+hetkisiä+näkemyksiä,+joita+saa+ja+tulee+koetella.
  3. ELÄMÄÄANTAVATIETO++30.10.2018+3:33<>Käykö+joku+muun+kirkon+edustaja+lukemassa+sinulle+Raamattua?><Ei+ole+tarpeen+osaan+jonkin+verran+tavata+itse+ja+apunani+on+vanha+lukutikku.<>+Asiat+todistellaan+Raamatulla,+ja+apuna+käytetään+kirjallisuutta,+joka+tukeutuu+täysin+Raamattuun.><Jos+noin+on,+niin+sulla+ei+ole+pienintäkään+ongelmaa+osoittaa+Raamatulla,+että:1.+Jeesuksen+maininnalla+pakanain+ajoista+tarkoitettiin+nimenomaan+Nebukadnessarin+hulluuden+seitsemää+aikaa?2.+Nämä+seitsemän+aikaa+tarkoittaisivat+kirjaimellista+seitsemää+vuotta?3.+Nämä+vuodet+eivät+olisi+tavallisia+babylonialaisia+kalenterivuosia,+vaan+ovat+profeetallisia+vuosia?4.+Nämä+2520+päivää+soveltuisivat+johonkin+muuhunkin+kuin+Nebukadnessarin+hulluuteen,+eli+niillä+olisi+suurempi+täyttymys?+5.+Tässä+mahdollisessa+suuremmassa+täyttymyksessä+laskettaisiin+yksi+vuosi+päivää+kohden?6.+Näin+laskettu+2520+vuoden+jakso+olisi+alkanut+Nebukadnessarin+autioitettua+Jerusalemin?Jos+yksikin+kysymys+jää+ilman+Raamatun+tukea,+niin+kyseisellä+ajanjaksolla+ei+ole+Raamatun+tukea.<>Uskon+myös+vuoden+1914+olleen+ratkaiseva+aika+lopun+alkamisessa+tälle+maailmalle.><Aivan,+ja+se+on+henkilökohtaisen+uskosi+varassa+tasan+niin+kauan+kun+osoitat+Vt-seuran+väittämän+raamatullisuuden+vaikka+esimerkiksi+vastaamalla+kaikkiin+noihin+ylläoleviin+kysymyksiin+Raamatulla.<>Suuria+maanjäristyksiä+on+ollut+varsinkin+viime+vuosina...><Tuo+ei+pidä+paikkaansa+ja+Vt-seurakin+on+lopettanut+tuon+valehtelun.<>Tällaista+siis+vuoden+1914+jälkeisenä+aikana+yhteismerkkeinä+samaan+aikaan+tapahtuville+merkeille,+todistaa+sen+,+missä+ajassa+eletään.><Siinä+on+vaan+se+ongelma,+että+Jeesus+esitti+noiden+merkkien+olevan+todellisuutta+silloin+eläneelle+sukupolvelle,+on+Raamatun+raiskaamista+selittää+jotain+muuta.><Ja+samaan+aikaan+täyttyy+myös+ennustus,+josta+Jeesus+sanoi,+että+se+tullaan+tekemään,+nimittäin+todistuksen+vieminen+Jumalan+valtakunnasta+ympäri+maapallon.><Tossakin+olet+harhassa,+lue+Raamatustasi+Kol.+1:23,+niin+huomaat+kuinka+Paavalin+suulla+vakuutettiin+saarnaamisen+toteutetun+kaikessa+maassa+mitä+taivaan+alla+silloin+oli.++Raamatunkirjoittajille+maa+ei+ollut+pallo,+vaan+litteä+kiekko,+joka+lepäsi+pylväiden+varassa.
  4. yövahti++30.10.2018+2:27<>Onpa+sinulla+vanhaa+kirjallisuutta.+Ihmetyttää,+miksi+säilytät+niitä,+lähes+50v.+vanhoja...><Jos+olet+jehovantodistaja,+niin+olettaisi+sinun+titetävän+Vt-ohjeen,+jonka+mukaan+tulee+olla+selvillä+uskontonsa+historiasta.++Haluatko+jotekin+esittää,+että+minun+tulisi+Vt-seuran+pakotuksella+unohtaa+menneisyyteni?<>.+Ja+pystytkö+todistamaan+kirjoittelusi+todeksi+ja+tiedätkö+asianhaarat,+kun+pystyt+moista+kirjoittelemaan.+><Kerro+yksityiskohdat+joita+tarkoitat,+palataan+sitten+asiaan.><Näytät+lukevan+tarkkaan+tietyt+asiat,+joilla+edistät+toimintaasi.><Ja+sehän+viluttaa+Vt-seuran+menneisyyttä+tuntemattomia+nuoria+jehovantodistajia.><+Miksi+näin+ylipursuavaa+vihanpitoa+vuosikymmeniä?><Aaaa,+tota,+miten+niin+vihanpitoa?++Eikö+Vt-seuraa+saa+kritisoida?<>+Lehdet+ovat+täynnään+viisasta+opastusta,+miten+voimme+säilyttää+vahvan+uskon+ja+kasvattaa+kristillisiä+ominaisuuksia+ja+syvää+ymmärrystä+Raamatun+opetuksiin.><Eikun+Vt-seuran+harhoihin.><+Ja+ennenkaikkea,+mitä+Raamattu+tarjoaa+tulevaisuudesta.><Nimeä+yksi+(1)+seikka+missä+Raamattu+viittaa+edes+aikaamme,+puhumattakaan+tulevaisuuteemme?<>+Jotkut+rakastavat+piehtaroida+asioissa,+joilla+vahingoittaa.+Kertomatta+kuitenkaan+minkäänlaista+toivon+rahtuakaan+ihmiskunnalle.<>Olet+todella+mielenhallinnassa.++Jos+kritiikkiin+ei+kykene+vastaamaan,+niin+on+naiivia+ryhtyä+syyttelemään.<>Tänä+aikana,+kun+ihmiset+ovat+huolissaan+maan+turmeltumisesta+ja+ovat+epätietoisia+omasta+ja+lastensa+tulevaisuudesta.+Me+saamme+kuitenkin+varman+lupauksen+Ilm.18:+17,+18:...><Kuule+kun+Ilmestyskirjan+kirjoitusaikaan+ei+ollut+menossa+täm+aika+vaan:”Jeesuksen+Kristuksen+ilmestys,+jonka+Jumala+antoi+hänelle+näyttääkseen+orjilleen+sen,+minkä+täytyy+pian+tapahtua.”++(Ilm.+1:1+UMK)”Sen+tähden+kadu.+Jos+et,+niin+minä+tulen+sinun+luoksesi+nopeasti,+ja+minä+käyn+sotaa+heitä+vastaan+suuni+pitkällä+miekalla.”++(Ilm.+2:16+(UMK)”Minä+tulen+nopeasti.+Pidä+lujasti+kiinni+siitä,+mitä+sinulla+on,+jottei+kukaan+ottaisi+kruunuasi.”++(Ilm.+3:11+UMK)”Ja+hän+sanoi+minulle:+’Nämä+sanat+ovat+luotettavat+ja+todet;+niin,+Jehova,+profeettojen+henkeytettyjen+ilmausten+Jumala,+lähetti+enkelinsä+näyttääkseen+orjilleen+sen,+minkä+täytyy+pian+tapahtua.+Ja+katso,+minä+tulen+nopeasti.+Onnellinen+on+se,+joka+noudattaa+tämän+kirjakäärön+profetian+sanoja.’”++(Ilm.+22:6,+7+UMK)”Katso!+Minä+tulen+nopeasti,+ja+palkka,+jonka+annan,+on+mukanani+antaakseni+kullekin,+niin+kuin+hänen+työnsä+on.”++(Ilm.+22:12+UMK)”Hän,+joka+todistaa+näistä,+sanoo:+’Niin;+minä+tulen+nopeasti.’”++(Ilm.+22:20+UMK)Jeesusta+”manattiin”+palaavaksi+ajanlaskumme+ensimmäisen+vuosisadan+lopulla+ja+Raamatun+nuorimpien+kirjeiden+myötä+ilmaistiin+peli+menetetyksi.<>Raamatussa+Jumala+kertoo+myös,+miten+voit+saada+hänen+hyväksyntänsä+ja+miten+"onnistuu+päästä+pakoon+tätä+kaikkea,+minkä+on+määrä+tapahtua."+Luukas+21:36.+Vakavia+asioita,+joita+ei+voi+sivuuttaa+olankohautuksella.+><Oletetusta+jumalasta+ei+ole+näyttöä+ja+Raamatun+teksti+happani+viimeistään+toiselle+vuosisadalle+tultaessa.++Mutta+eihän+se+ole+vääri+toistella+harhojaan+aina+kun+siltä+tuntuu.Hienoa,+että+on+kaltaisiasi,+syntyy+juttua+ja+porukka+näkee+missä+näissä+uskonharhoissa+mennään+milloinkin.