Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Kristitty.net
profiilit
Kristitty.net
Kristitty.net
Vapaa kuvaus
http://kristitty.net
Aloituksia
129
Kommenttia
16899
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Ei+vaadi+kovin+kummoista+etsivän+kykyä+mennä+sivustolleni+Kristitty.net,+jossa+kissankokoisilla+kirjaimilla+kerron+olevani+Lauri+Rantala+Ryttylästä.+Moni+täälläkin+kutsuu+mua+lempinimelläni+Late.+Mä+en+ole+mikään+anonyymi+pelkuri,+vaan+opetan+rohkeasti+omalla+nimelläni.+Mutta+onhan+se+kiva+anonyymina+huudella+puskista.
21.03.2021 10:28
Kymmenessä+käskyssä+meidän+käsketään+pyhittää+sapatinpäivä.+Missä+kohtaa+Raamattua+meille+annetaan+lupa+rikkoa+kymmentä+käskyä?+Jeesus+sanoo,+että+sapatti+on+ihmistä+varten.+Jeesus+ei+sano,+että+sapatti+oli+ihmistä+varten,+eikä+hän+sano,+että+sapatti+on+juutalaista+varten,+vaan+että+sapatti+on+ihmistä+varten.+Miksi+ihmeessä+emme+ottaisi+vastaan+tätä+Jumalan+suurta+lahjaa?
21.03.2021 08:51
Sapattitotuus+videonsa+kommenteissa+YouTubessa+Mauno+Mattilia+kirjoittaa,+että+ei+ole+Kristuksen+tuoksua,+vaan+Mooseksen+lain+löyhkää.+Tämä+teidän+arvostama+opettajanne+siis+pitää+Jumalan+pyhää+sanaa+löyhkänä.+Varokaa+häntä.
21.03.2021 08:49
Missä+kohtaa+Raamattua+sanotaan,+että+pelastuakseen+on+allekirjoitettava+juuri+nämä+uskontunnustukset?
21.03.2021 08:44
Kertokaa+mulle,+missä+kohtaa+Raamattua+yksikään+profeetoista+kertoo+Jumalan+syntyvän+ihmiseksi?
21.03.2021 08:42
"Kuule,+Israel!+Jehova,+meidän+Jumalamme,+Jehova+on+yksi."+(5.+Moos.+6:4)
"niin+tiedä+siis+tänä+päivänä+ja+paina+se+sydämeesi,+että+Jehova+on+Jumala+ylhäällä+taivaassa+ja+alhaalla+maan+päällä,+eikä+muuta+jumalaa+ole."+(5.+Moos.+4:39)
"Te+olette+minun+todistajani,+sanoo+Jehova,+minun+palvelijani,+jonka+minä+olen+valinnut,+jotta+te+tuntisitte+minut+ja+uskoisitte+minuun+ja+ymmärtäisitte,+että+minä+se+olen.+Ennen+minua+ei+ole+luotu+yhtäkään+jumalaa,+eikä+minun+jälkeeni+toista+tule."+(Jes.+43:10)
"Mutta+tämä+on+iankaikkinen+elämä,+että+he+tuntevat+sinut,+joka+yksin+olet+totinen+Jumala,+ja+hänet,+jonka+sinä+olet+lähettänyt,+Jeesuksen+Kristuksen."+(Joh.+17:3)
"Välimies+taas+ei+ole+yhtä+varten;+mutta+Jumala+on+yksi."+(Gal.+3:20)
Tässä+Raamatussa,+Jumalan+pyhässä+sanassa,+Mooses+sanoo,+että+Jumala+on+yksi,+Jesajan+mukaan+Jumala+on+yksi,+Jeesus+itse+sanoo,+että+Jumala+on+yksi+ja+Paavalin+mukaan+Jumala+on+yksi.+Missä+kohtaa+Raamattua+sanotaan,+että+Jumala+on+kolme?+Missä+kohtaa+profeetat+kertovat+Jumalasta,+joka+syntyi+ihmiseksi?
"Kaikki+on+minun+Isäni+antanut+minun+haltuuni"+(Lk.+10:22)
Jos+Jeesus+on+itse+Jumala,+miten+Isä+antoi+kaiken+hänen+haltuunsa?+Jos+hän+olisi+itse+Jumala,+hänellä+olisi+ollut+kaikki+jo+aikojen+alusta+asti.
"Silloin+tuli+hänen+luoksensa+eräs+kirjanoppinut,+joka+oli+kuullut+heidän+keskustelunsa+ja+huomannut+hänen+hyvin+vastanneen+heille,+ja+kysyi+häneltä:+"Mikä+on+ensimmäinen+kaikista+käskyistä?"+Jeesus+vastasi:+"Ensimmäinen+on+tämä:+'Kuule,+Israel:+Herra,+meidän+Jumalamme,+Herra+on+yksi+ainoa;+ja+rakasta+Herraa,+sinun+Jumalaasi,+kaikesta+sydämestäsi+ja+kaikesta+sielustasi+ja+kaikesta+mielestäsi+ja+kaikesta+voimastasi'.+Toinen+on+tämä:+'Rakasta+lähimmäistäsi+niinkuin+itseäsi'.+Ei+ole+mitään+käskyä,+suurempaa+kuin+nämä."+Niin+kirjanoppinut+sanoi+hänelle:+"Oikein+sanoit,+opettaja,+totuuden+mukaan,+että+yksi+hän+on,+ja+ettei+ketään+muuta+ole,+paitsi+hän.+Ja+rakastaa+häntä+kaikesta+sydämestään+ja+kaikesta+ymmärryksestään+ja+kaikesta+voimastaan,+ja+rakastaa+lähimmäistään+niinkuin+itseänsä,+se+on+enemmän+kuin+kaikki+polttouhrit+ja+muut+uhrit."+Kun+Jeesus+näki,+että+hän+vastasi+ymmärtäväisesti,+sanoi+hän+hänelle:+"Sinä+et+ole+kaukana+Jumalan+valtakunnasta".+Eikä+kukaan+enää+rohjennut+häneltä+kysyä."+(Mk.+12:28-34)
Tässä+kohtaa+keskustelussa+kirjanoppineen+kanssa+Jeesus+siteeraa+shemaa,+joka+sanoo,+että+Jumala+on+yksi.+Tässä+kohtaa+jos+missä+olisi+ollut+oiva+tilaisuus+Jeesuksen+opettaa,+että+Jumala+on+kolme.
Mutta+me+luemme+Raamatustamme,+että+Jumala+on+yksi,+missään+kohtaa+ei+kerrota+hänen+olevan+kolme.
Toistan+haasteeni+-+missä+kohtaa+Raaamattua+profeetat+kertovat+Jumalan+syntyvän+ihmiseksi?
21.03.2021 08:40
"ihmisestä+itsestä+ei+ole+täyttämään+Lakia"
"Vaan+sana+on+sinua+aivan+lähellä,+sinun+suussasi+ja+sydämessäsi,+niin+että+voit+sen+täyttää."+(5.+Moos.+30:14)
20.03.2021 15:29
Mistä+revit+ton+luterilaisten+Augsburgin+tunnustuksen+tohon?
20.03.2021 15:27
Apostolisen+uskontunnustuksen+voin+allekirjoittaa.+Olenko+täten+kristitty?+Mutta+en+voi+allekirjoittaa+Nikean+uskontunnustusta+tai+Athanasiuksen+uskontunnustusta,+koska+en+usko+kolmiyhteiseen+Jumalaan.+Wikipedia+mukaan+kristitty+on+henkilö,+joka+uskoo+kolmiyhteiseen+Jumalaan.+Joten+olenko+minä+kristitty?+Itse+en+pidä+itseäni+kristittynä.+Sana+kristitty+mainitaan+vain+muutaman+kerran+Raamatussa.+Kukaan+apostoleista+ei+kertaakaan+kutsu+itseään+kristityksi.+Joten+missä+kohtaa+Raamattua+sanotaan,+että+meidän+tulee+kutsua+itseämme+kristityksi,+jotta+pelastumme?
20.03.2021 15:02
Kuka+täällä+on+adventisti?+Eikö+heille+ole+aivan+oma+palstansa?
20.03.2021 14:27
"Kristinuskon+mukaan+kristittyjä+ovat+kaikki+ne+jotka+tunnustavat+Apostolisen+uskontunnustuksen+ja+sen+kanssa+yhtä+olevan+Nikean+uskontunnustuksen+että+ne+jotka+tunnustavat+edellämainittujen+kanssa+yhtä+olevaan+Augsburgin+tunnustuksen."
Missä+tällainen+kristinusko+on+määritelty?+Miten+kristittyjä+ovat+ainoastaan+ne,+jotka+tunnustavat+luterilaisen+kirkon+tunnustuskirjoista+löytyvän+Augsburgin+tunnustuksen?+Runoilet+aivan+omiasi.
20.03.2021 14:26
Saako+nyt+tappaa,+varastaa+ja+tehdä+huorin,+kun+kerran+emme+ole+lain+alla?+Mitä+sanoo+Paavali?+(Room.+6:1,2,15)
20.03.2021 12:57
Hämeen+messiaanisissa+mun+oppi+on+otettu+hyvin+vastaan.+Tää+on+toki+vain+mun+kokemus,+mutta+itse+en+ole+kokenut+yhdeltäkään+messiaaniselta+mitään+vastustusta.+Sulla+ilmeisesti+sitten+on+enemmän+tietoa+mua+koskevassa+asiassa.
20.03.2021 12:55
Ei+se+ainakaan+siitä+kerro,+että+nyt+saisi+rikkoa+kymmentä+käskyä.
20.03.2021 12:54
Se+on+eri+asia,+että+hänen+opetuksia+jaetaan+ja+luetaan,+mutta+hän+ei+ole+minkään+seurakunnan+ylin+opettaja.+Moni+on+eri+mieltä+hänen+kanssaan+monestakin+asiasta.
20.03.2021 12:53
Olen+seitsemännen+päivän+todistaja.+http://kristitty.net/blog/seitsemannen-paivan-todistajat/
20.03.2021 12:51
Onneksi+vain+kolme+päivää.
20.03.2021 12:32
Se+tässä+on+hassua,+että+minä+en+näitä+messiaanisia+tunne,+jotka+eivät+minua+hyväksyisi.+Mutta+OK,+sinulla+on+ilmeisesti+enemmän+tietoa+tästä+asiasta+kuin+minulla.
20.03.2021 12:32
Olen+Israelin+Paimenen+tilaisuuksissa+käynyt+muutamia+kertoja+ja+keskustellut+Miika+Lemposen+kanssa+kolminaisuudesta,+eikä+hän+minua+tuominnut+näkemyksistäni.+Joseph+Shulam+ei+ole+minkään+messiaanisen+seurakunnan+ylin+opettaja+Suomessa.+Toki+moni+lukee+hänen+opetuksiaan,+mutta+hän+ei+ole+missään+auktoriteettiasemassa.
20.03.2021 12:30
Kerrotko+missä+kohtaa+Raamattua+Jeesus+opettaa+meitä+rikkomaan+kymmentä+käskyä?
20.03.2021 12:28
24 / 845