Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Kristitty.net
profiilit
Kristitty.net
Kristitty.net
Vapaa kuvaus
http://kristitty.net
Aloituksia
129
Kommenttia
16899
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Mitä+jos+sen+sijaan+että+jauhat+paskaa+kertoisit+meille,+missä+kohtaa+Raamattua+alkuseurakunta+tunnusti+yhden+kolmiyhteisen+Jumalan?
18.03.2021 15:56
Mitä+jos+sen+sijaan+että+jauhat+paskaa+osoittaisit+kirjoituksista,+missä+kohtaa+sanotaan,+että+Jumala+itse+syntyy+ihmiseksi?
18.03.2021 15:19
Omasta+mielestäni+on+varsin+asiallista+kysyä,+että+jos+kerran+Päivi+Räsänen+esittää,+että+Jeesus+ei+tullut+kumoamaan+lakia,+miksi+99.9%+kristityistä+uskoo,+että+sapatti+ja+ruokasäädökset+ja+ilmeisesti+joka+toinen+käsky+Vanhasta+testamentista+on+kumottu?+Näin+ollen+Päivin+väite+siitä,+että+homoseksikieltoa+ei+ole+kumottu,+on+vailla+pohjaa.
09.11.2019 10:44
Miksi+et+kerro,+mitkä+käskyt+on+kumottu+ja+mitkä+ei?+Mikä+käsky+on+täytetty+meidän+puolestamme+ja+mikä+käsky+pitää+itse+täyttää?+Miksi+Raamattu+sanoo,+että+me+voimme+täyttää+lain+(5.+Moos.+30:14)?+Valehteleeko+Raamattu?
09.11.2019 10:41
Toinen+kärsii+vakavasta+nikotiiniaddiktiosta,+ja+sinun+mielestäsi+oikea+keino+on+pilkata?+Onko+kukaan+koskaan+kehunut+sinua+tällä+foorumilla,+että+olipas+viisaasti+ja+hienosti+sanottu?+Ei.+Miksi+siis+auot+täällä+päätäsi?
09.11.2019 10:39
Ai+pelastuksen+kannalta+ei+ole+väliä+sukuluetteloilla?+Minulle+on.+Minä+en+voi+uskoa+juutalaisten+kuninkaaseen+ja+Israelin+Messiaaseen,+jos+hänen+sukuluettelonsa+eivät+todista,+että+hän+on+Daavidin+poika.+Teille+kristityille+tällä+asialla+varmaan+ei+ole+mitään+väliä,+mutta+meille+juutalaisille+on.+Joten+näytä+minulle+kirjoituksista,+että+Jeesus+on+Daavidin+poika,+niin+minä+voin+uskoa+häneen.+Nyt+Matteuksen+ja+Luukkaan+sukuluettelot+ovat+ristiriidassa.+Ja+huomaan+täältä,+että+kukaan+ei+ole+edes+vaivautunut+lukemaan+minun+kirjoitustani,+jossa+esitän+oman+ratkaisun,+joka+toimii.
09.11.2019 10:37
Ei+kehoita+noudattamaan+Mooseksen+lakia?+Uudessa+liitossa+täten+ei+pidä+noudattaa+rakkauden+kaksoiskäskyä+tai+kymmentä+käskyä?+Jopas+nyt+on.+Paavali+sanoo,+että+Toora+on+pyhä,+vanhurskas+ja+hyvä+(Room.+7:12)+ja+että+me+vahvistamme+Tooran+(Room.+3:31).+On+täysin+selvää,+että+uudessa+liitossa+noudatetaan+Tooraa.+Jeremian+mukaan+uusi+liitto+solmitaan+Israelin+heimon+ja+Juudan+heimon+kanssa+ja+tässä+uudessa+liitossa+Toora+kirjoitetaan+meidän+sydämiimme+(Jer.+31:31-33).+Eli+näytä+vain+sieltä+Raamatustasi+minulle+uusi+liitto,+joka+solmitaan+pakanoiden+kanssa,+jossa+voimassa+on+jokin+toinen+laki+kuin+Toora.
09.11.2019 10:34
Noudatan+näitä+kaikkia.+Kerro+mikä+tässä+on+vaikeaa+tätä+ylitsepääsemättömän+hankalaa?+Kuten+Toora+sanoo,+me+voimme+täyttää+lain,+se+ei+ole+meille+liian+vaikea+(5.+Moos.+30:11-14).
09.11.2019 10:30
Kerro+miten+minä+rikon+sapatin.+Kuten+Paavali+ohjeisti+kolossalaisia,+minäkään+en+anna+kenenkään+pakanan+tuomita+minua+sapatin+vietostani.
09.11.2019 10:29
No+tätä+minä+olen+kuullut,+että+Luukkaan+evankeliumi+muka+kertoo+Marian+sukupuun,+miten+se+on+mahdollista,+kun+se+selvästi+kertoo+Joosefin+sukupuun?+Siinähän+sanotaan,+että+Joosef+oli+Eelin+poika.+Joten+hyvä+yritys,+mutta+ei+mene+läpi.
09.11.2019 10:28
Ota+Raamattu+kauniiseen+käteesi.+Näille+Eelille+ja+Jaakobille+annetaan+Matteuksen+ja+Luukkaan+evankeliumeissa+täysin+eri+sukupuut,+joten+ne+eivät+voi+olla+yksi+ja+sama+henkilö.+Mutta+tällainen+pieni+asia+ei+ole+kirkkoa+viimeiseen+2000+vuoteen+kiinnostanut.
08.11.2019 18:05
Sanooko+Paavali,+että+juutalaisilla+on+ikuisesti+peite+silmillään?+Mitä+itse+olen+tutustunut+juutalaisen,+ihmettelen+suuresti,+missä+se+peite+on.+Kristittyjen+silmillä+sitä+vastoin+on+peite,+siitä+voin+todistaa.
08.11.2019 18:03
Täytti+lain+meidän+puolestamme.+Kerro+missä+kohtaa+Raamattua+näin+sanotaan?+Miksi+5.+Moos.+30:14+sanoo,+että+me+voimme+täyttää+lain?+Miksi+jonkun+toisen+piti+täten+täyttää+laki+meidän+puolestamme?+Ja+selitä+mitä+ihmettä+se+tarkoittaa,+että+Jeesus+täytti+lain+meidän+puolestamme,+tarkoittaako+se,+että+nyt+saa+syödä+saastaista,+rikkoa+sapatin+ja+polttaa+lapsia+Molokille?
08.11.2019 18:02
Aamen,+ja+miksi+ihmeessä+99%+kristityistä+uskoo,+että+Jeesus+kumosi+lain?
08.11.2019 17:33
Voisiko+olla,+että+peite+on+nykyään+kristittyjen+silmillä?+Miten+muuten+selität,+että+nyt+on+mennyt+2000+vuotta,+eikä+juutalaiset+edelleenkään+usko+Jeesukseen?+Voisiko+olla,+että+vika+onkin+kirkossa+ja+sen+julistuksessa,+eikä+suinkaan+juutalaisissa?
08.11.2019 17:31
Onko+kukaan+koskaan+kertonut+sinulle,+että+olet+täysin+vastenmielinen+henkilö,+jonka+kanssa+kukaan+ei+jaksa+keskustella?+Oletko+koskaan+miettinyt,+miksi+mekastat+tällä+foorumilla?+Mitä+sinä+siitä+saat+ja+etenkin+mitä+muut+siitä+saavat?
08.11.2019 17:29
Kuten+muistelin,+hymiöitä+osaat+postata,+mutta+et+osaa+vastata+yksinkertaiseen+kysymykseen.
08.11.2019 17:18
Kyllä.+En+ole+kaivannut+tätä+foorumia,+enkä+varsinkaan+sinua.+Mitä+jos+sinä+vastaisit+minulle?+Kerro+ystävä+hyvä,+mitkä+käskyt+Jeesus+kumosi?+Mitä+käskyjä+tulee+uudessa+liitossa+noudattaa+ja+mitä+ei?
08.11.2019 17:17
Sinä+olet+asian+ytimessä.+Meidät+pakanat+on+oksastettu+Israeliin.+Se+on+juutalainen,+joka+sisäisesti+on+juutalainen.+Täten+voin+kutsua+itseäni+juutalaiseksi.+On+selvää,+että+kukaan+täällä+ei+lukenut+postaustani.
10.10.2019 18:27
Mitä+ihmettä?+Minä+olen+juutalainen,+mutta+turvaan+pelastukseni+yksin+Kristuksen+vereen.+Juutalaisuuteen+kääntyminen+ei+edellytä,+että+halveksut+Kristuksen+sovitustyötä.
10.10.2019 18:26
27 / 845