Onko Raamatussa virheitä?

Kuten olen täällä julkisesti ilmoittanut, olen kääntynyt kristitystä juutalaiseksi. Syy on hyvin yksinkertainen. Jeesus, joka kumosi ruokasäädökset ja nollasi sapatin, ei voi olla juutalaisten kuningas ja Israelin Messias. Juutalaiset ovat jo 2000 vuotta esittäneet erittäin hyviä kysymyksiä, joihin teillä kristityillä ei ole mitään vastauksia. Jos uskot Raamatun erehtymättömyyteen, ole hyvä ja kerro minulle, oliko Jeesuksen isän Joosefin isä Jaakob vai Eeli? Selitä sitten, kuinka Messias kumosi Tooran. Ja nyt, shabbat shalom!
http://kristitty.net/blog/raamatussa-on-pieni-virhe/

60

55

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Joskus taannoin keskustelin juutalaisen rabbin kanssa kääntymisestä juutalaisuuteen.
      Rabbi nauroi ja kehui juutalaiseksi synnyttävän. Käännynnäisiä kuulemma silloinkin oli, mutta rabbi ei heitä pitänyt pakanaa kummempina.
      Eihän Jeesus ole juutalaisten kuningas, vaan juutalaiset odottavat Messiasta tulevaksi. Vasta kun pakanain luku on täysi, otetaan suomut juutalaisten silmiltä ja he tunnustavan Jeesuksen Herrauden. Tällä hetkellä kuolevat juutalaiset joutuvat valitettavasti kadotukseen. Heistä pelastuu vain pienen pieni jäännös lopussa.

      • Voisiko olla, että peite on nykyään kristittyjen silmillä? Miten muuten selität, että nyt on mennyt 2000 vuotta, eikä juutalaiset edelleenkään usko Jeesukseen? Voisiko olla, että vika onkin kirkossa ja sen julistuksessa, eikä suinkaan juutalaisissa?


      • Anonyymi
        Kristitty.net kirjoitti:

        Voisiko olla, että peite on nykyään kristittyjen silmillä? Miten muuten selität, että nyt on mennyt 2000 vuotta, eikä juutalaiset edelleenkään usko Jeesukseen? Voisiko olla, että vika onkin kirkossa ja sen julistuksessa, eikä suinkaan juutalaisissa?

        Asia on raamatusta, ei minun keksintöä. Siihen joko uskominen on toki vapaaehtoista.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Asia on raamatusta, ei minun keksintöä. Siihen joko uskominen on toki vapaaehtoista.

        Sanooko Paavali, että juutalaisilla on ikuisesti peite silmillään? Mitä itse olen tutustunut juutalaisen, ihmettelen suuresti, missä se peite on. Kristittyjen silmillä sitä vastoin on peite, siitä voin todistaa.


      • Anonyymi
        Kristitty.net kirjoitti:

        Sanooko Paavali, että juutalaisilla on ikuisesti peite silmillään? Mitä itse olen tutustunut juutalaisen, ihmettelen suuresti, missä se peite on. Kristittyjen silmillä sitä vastoin on peite, siitä voin todistaa.

        Paavali sanoo, että niillä juutalaisilla, jotka eivät usko Jeesukseen, vaan lakkautettuun lakiliittoon, on peite silmillä !!!

        Kristuksessa se peite häviää/poistuu Sanan mukaan !

        14 Mutta heidän mielensä paatuivat, sillä vielä tänäkin päivänä sama peite, vanhan liiton kirjoituksia luettaessa, pysyy poisottamatta, sillä vasta Kristuksessa se katoaa.

        15 Vielä tänäkin päivänä, kun Moosesta luetaan, on peite heidän sydämensä päällä;
        16 mutta kun heidän sydämensä kääntyy Herran tykö, otetaan peite pois.


      • Anonyymi
        Kristitty.net kirjoitti:

        Sanooko Paavali, että juutalaisilla on ikuisesti peite silmillään? Mitä itse olen tutustunut juutalaisen, ihmettelen suuresti, missä se peite on. Kristittyjen silmillä sitä vastoin on peite, siitä voin todistaa.

        Niin, ei sitä varmaan vanhasta testamentista löydy. Tehän ette uuteen testamenttiin koske, saatikka usko.


      • Anonyymi
        Kristitty.net kirjoitti:

        Voisiko olla, että peite on nykyään kristittyjen silmillä? Miten muuten selität, että nyt on mennyt 2000 vuotta, eikä juutalaiset edelleenkään usko Jeesukseen? Voisiko olla, että vika onkin kirkossa ja sen julistuksessa, eikä suinkaan juutalaisissa?

        Voi voi! Hämmentää mainitakkin, että itse tiedän useita syntyperältään juutalaisia, jotka ovat saaneet Armon syntyä uudesti elävään uskoon, ja ovat siis uskoSSA JEESUKSEEN MESSIAASEEN (joka sovitti verellään heidänkin syntinsä). Jeesus ei tullut 'rasistikortti kädessään', vaan Hän tuli VALKEUDEKSI KOKO MAAILMALLE!
        Vaikkeivät, kaikki suomalaisetkaan Häntä ole vastaanottaneet...


    • Anonyymi

      Fundamentalismi on harhakuvitelmaa, jonka mukaan Jumala odottaa ja edellyttää ihmiseltä Kristus-uskon lisäksi uskoa tuhansia vuosia vanhan 1200-sivuisen kirjoitusten kokoelman absoluuttiseen erehtymättömyyteen ja ristiriidattomuuteen. Fundamentalismi on toisin sanoen näkemys ja vakaumus, että usko Kristukseen ei yksin riitä. Fundamentalismi on malliesimerkki opista, josta Paavali kirjoittaa: "Jos joku julistaa teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä olette saaneet, hän olkoon kirottu."
      Edellä sanottuun fundamentalisti toteaa: "Ethän sinä tietäisi Kristuksesta ja Paavalin evankeliumista mitään, jollei sinulla olisi Raamattua." Ja jättää lisäämättä: "Siksi sinun on uskottava KAIKKEEN MUUHUNKIN, mitä Raamattuun on kirjoitettu." Tämä on vasta-argumenttina niin kiero/typerä, että sille on hankala löytää vertailukohtaa. Mutta yritetään. Fundamentalisti on kuin mies, joka inttää: "Luit Kimi Räikkösen maailmanmestaruudesta Helsingin Sanomista. Sinulla ei ole mitään oikeutta uskoa Kimi Räikkösen maailmanmestaruuteen, jollet usko Helsingin Sanomien ja sen edeltäjän Päivälehden absoluuttiseen erehtymättömyyteen ja ristiriidattomuuteen vuodesta 1889 lähtien." Ikään kuin Kimi Räikkösen Ferrarilla vuonna 2007 Brasiliassa voittama maailmanmestaruus olisi jotenkin riippuvainen siitä, kuinka tarkasti ja oikeaan osuvasti kymmenet ja sadat toimittajat ovat asetelleet sanojaan helsinkiläisen sanomalehden toimituksessa esimerkiksi vuosina 1897, 1913, 1929 ja 1963. Vuoden 2007 uutinen Kimi Räikkösen maailmanmestaruudesta on toisin sanoen pelkkää huuhaata, jos joku Hesarin toimittaja teki vuonna 1927 virheen raportoidessaan eduskuntavaaleista.
      Toinen, vielä idioottimaisempi argumentti kuuluu: "Raamattu julistaa itse olevansa Jumalan Sanaa." Kyseinen virke on monipuolisimmin mieletön lausuma, jonka ihminen on suustaan/näppikseltään päästänyt. Se on sekä valhe että kehäpäätelmä. Ja tällaisten idioottimaisuuksien fundamentalistit kuvittelevat olevan olennainen osa evankeliumia.

    • Anonyymi

      Aabrahamin pojanpoika Jaakob oli nimeltään myös Israel, samoin joillakin muilla Raamatun henkilöillä oli kaksi nimeä. Eli Jeesuksen isoisä Jaakob saattoi olla nimeltään myös Eeli.

      • Ota Raamattu kauniiseen käteesi. Näille Eelille ja Jaakobille annetaan Matteuksen ja Luukkaan evankeliumeissa täysin eri sukupuut, joten ne eivät voi olla yksi ja sama henkilö. Mutta tällainen pieni asia ei ole kirkkoa viimeiseen 2000 vuoteen kiinnostanut.


      • Anonyymi
        Kristitty.net kirjoitti:

        Ota Raamattu kauniiseen käteesi. Näille Eelille ja Jaakobille annetaan Matteuksen ja Luukkaan evankeliumeissa täysin eri sukupuut, joten ne eivät voi olla yksi ja sama henkilö. Mutta tällainen pieni asia ei ole kirkkoa viimeiseen 2000 vuoteen kiinnostanut.

        Matteuksen evankeliumi kertoo Jeesuksen sukupuun Joosefin puolelta ja Luukkaan evankeliumi kertoo saman Marian puolelta.


      • Anonyymi
        Kristitty.net kirjoitti:

        Ota Raamattu kauniiseen käteesi. Näille Eelille ja Jaakobille annetaan Matteuksen ja Luukkaan evankeliumeissa täysin eri sukupuut, joten ne eivät voi olla yksi ja sama henkilö. Mutta tällainen pieni asia ei ole kirkkoa viimeiseen 2000 vuoteen kiinnostanut.

        No niin, oletkin saapunut ihan omassa persoonassasi vaihteeksi Herran Jeesuksen seuraajia kiusaamaan ja vainoamaan. Ehkä paikalle rientää myös anonyymi toraistimme!?
        Siitä vaan pojat.

        s-seutulainen


      • Anonyymi
        Kristitty.net kirjoitti:

        Ota Raamattu kauniiseen käteesi. Näille Eelille ja Jaakobille annetaan Matteuksen ja Luukkaan evankeliumeissa täysin eri sukupuut, joten ne eivät voi olla yksi ja sama henkilö. Mutta tällainen pieni asia ei ole kirkkoa viimeiseen 2000 vuoteen kiinnostanut.

        Juutalainen kr.net rikkoo sapatin! Varo nyt veljiäsi toraisteja.

        Jumala ei halua piraattijuutalaisia=pellejä.

        Kristuksessa ei ole eroa juutalaisen ja suomalaisen välillä.


      • Kristitty.net kirjoitti:

        Ota Raamattu kauniiseen käteesi. Näille Eelille ja Jaakobille annetaan Matteuksen ja Luukkaan evankeliumeissa täysin eri sukupuut, joten ne eivät voi olla yksi ja sama henkilö. Mutta tällainen pieni asia ei ole kirkkoa viimeiseen 2000 vuoteen kiinnostanut.

        Jaa, ettei ole kirkkoa ja muita kiinnostanut.

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Jeesuksen_sukuluettelot


      • Anonyymi kirjoitti:

        Matteuksen evankeliumi kertoo Jeesuksen sukupuun Joosefin puolelta ja Luukkaan evankeliumi kertoo saman Marian puolelta.

        No tätä minä olen kuullut, että Luukkaan evankeliumi muka kertoo Marian sukupuun, miten se on mahdollista, kun se selvästi kertoo Joosefin sukupuun? Siinähän sanotaan, että Joosef oli Eelin poika. Joten hyvä yritys, mutta ei mene läpi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Juutalainen kr.net rikkoo sapatin! Varo nyt veljiäsi toraisteja.

        Jumala ei halua piraattijuutalaisia=pellejä.

        Kristuksessa ei ole eroa juutalaisen ja suomalaisen välillä.

        Kerro miten minä rikon sapatin. Kuten Paavali ohjeisti kolossalaisia, minäkään en anna kenenkään pakanan tuomita minua sapatin vietostani.


      • Anonyymi
        Kristitty.net kirjoitti:

        Kerro miten minä rikon sapatin. Kuten Paavali ohjeisti kolossalaisia, minäkään en anna kenenkään pakanan tuomita minua sapatin vietostani.

        Antoiko Mooses luvan surfailla netissä koko sapatin ajan?


      • Anonyymi
        Kristitty.net kirjoitti:

        Kerro miten minä rikon sapatin. Kuten Paavali ohjeisti kolossalaisia, minäkään en anna kenenkään pakanan tuomita minua sapatin vietostani.

        Kr.net alkoi joskus viettää sapattia, kun me huomautettiin siitä. Hän jopa antoi ajan minuutin tarkkuudella milloin sapatti alkaa.
        Onko Mooseksen laki "hovissa" muuttunut, kun hän nyt ei vietä sapattia?


    • Anonyymi

      On varmasti kiire elää, kaikki löytääkseen. Heitä voltti

    • Anonyymi

      On kyllä kunnioitettavaa noudattaa 613 käskyä, vaatii kyllä melkoista itsekuria.

      -Ei pukea ylleen vaatetta joka on kudottu kahdenlaisista langoista.
      -Ei poistaa koko partaa, kuten epäjumalanpalvelijat
      -Ei antaa kenenkään noituuden harjoittajan elää
      -Pidättäytyä pahoilta ajatuksilta ja nähtävyyksiltä
      -Soittaa oinaan sarvea Sapattivuotena
      -Lainata köyhälle ihmiselle
      -Asua majoissa seitsemän päivää Lehtimajanjuhlan aikana
      -Ei pidättäytyä ylläpitämästä köyhää ja antamasta mitä hän tarvitsee
      -Poikalapsen ympärileikkaus 8. päivänä
      -Laittaa tupsut vaatteiden kulmiin
      -Kiinnittää mezuzah kodin ovenpieliin
      -Sitoa tefillin päähän
      -EI OTTAA KÄSKYJÄ POIS TOORASTA
      jne.

      • Noudatan näitä kaikkia. Kerro mikä tässä on vaikeaa tätä ylitsepääsemättömän hankalaa? Kuten Toora sanoo, me voimme täyttää lain, se ei ole meille liian vaikea (5. Moos. 30:11-14).


      • Anonyymi
        Kristitty.net kirjoitti:

        Noudatan näitä kaikkia. Kerro mikä tässä on vaikeaa tätä ylitsepääsemättömän hankalaa? Kuten Toora sanoo, me voimme täyttää lain, se ei ole meille liian vaikea (5. Moos. 30:11-14).

        Oletko myös muistanut kohdella seksuaalivähemmistön edustajia kuten tämä iljettävä Jumala tuossa niin kovin rakkaassa Raamatussasi käskee vaikka se on vastoin Suomen lakia ja on oikeudenmukaksesti Suomen laissa rangaistava teko?

        3. Moos. 20:13 Jos mies makaa miehen kanssa niin kuin naisen kanssa maataan, he ovat molemmat tehneet kauhistuttavan teon ja heidät on sur_mat_ta_va.


      • Anonyymi
        Kristitty.net kirjoitti:

        Noudatan näitä kaikkia. Kerro mikä tässä on vaikeaa tätä ylitsepääsemättömän hankalaa? Kuten Toora sanoo, me voimme täyttää lain, se ei ole meille liian vaikea (5. Moos. 30:11-14).

        Silti ostaako sinulta kukaan edes käytettyä autoa?


    • Anonyymi

      Paavali ei missään vaiheessa kehota pakanakristittyjä alkamaan noudattamaan Mooseksen lakia. Tämän hän tekisi kirjeissään ensi töikseen ilman muuta, mikäli Kristus olisi häntä sellaiseen kehottanut. Mutta kaikki tuollainen pseudojudaistinen hölynpöly loistaa poissaolollaan Paavalin kirjeissä.

      • Ei kehoita noudattamaan Mooseksen lakia? Uudessa liitossa täten ei pidä noudattaa rakkauden kaksoiskäskyä tai kymmentä käskyä? Jopas nyt on. Paavali sanoo, että Toora on pyhä, vanhurskas ja hyvä (Room. 7:12) ja että me vahvistamme Tooran (Room. 3:31). On täysin selvää, että uudessa liitossa noudatetaan Tooraa. Jeremian mukaan uusi liitto solmitaan Israelin heimon ja Juudan heimon kanssa ja tässä uudessa liitossa Toora kirjoitetaan meidän sydämiimme (Jer. 31:31-33). Eli näytä vain sieltä Raamatustasi minulle uusi liitto, joka solmitaan pakanoiden kanssa, jossa voimassa on jokin toinen laki kuin Toora.


      • Anonyymi
        Kristitty.net kirjoitti:

        Ei kehoita noudattamaan Mooseksen lakia? Uudessa liitossa täten ei pidä noudattaa rakkauden kaksoiskäskyä tai kymmentä käskyä? Jopas nyt on. Paavali sanoo, että Toora on pyhä, vanhurskas ja hyvä (Room. 7:12) ja että me vahvistamme Tooran (Room. 3:31). On täysin selvää, että uudessa liitossa noudatetaan Tooraa. Jeremian mukaan uusi liitto solmitaan Israelin heimon ja Juudan heimon kanssa ja tässä uudessa liitossa Toora kirjoitetaan meidän sydämiimme (Jer. 31:31-33). Eli näytä vain sieltä Raamatustasi minulle uusi liitto, joka solmitaan pakanoiden kanssa, jossa voimassa on jokin toinen laki kuin Toora.

        Älä länkytä selvää asiaa vastaan. Missään kohtaa hän ei ilmoita pakanoille, että nyt, Kristuksen uskovina, heidän tulee alkaa noudattaa Mooseksen lakia. Sen sijaan hän kyllä kirjoittaa:
        ...synnin himot, jotka Toora herättää... synnin voima on Toora... Toora tuli väliin, että rikkomus suureksi tulisi... kun käskysana tuli, niin synti virkosi ja minä kuolin... käskysana, joka oli oleva minulle elämäksi, olikin minulle kuolemaksi... kun synti otti käskysanasta aiheen, petti se minut ja kuoletti minut käskysanan kautta... Toora saa aikaan vihaa...
        ...Toora ei perustaudu uskoon... kaikki, jotka perustautuvat Tooran tekoihin, ovat kirouksen alaisia...ei kukaan tule vanhurskaaksi Jumalan edessä Tooran kautta...jos vanhurskaus on saatavissa Tooran kautta, silloinhan Kristus on turhaan kuollut...
        ...teidätkin on kuoletettu Toorasta Kristuksen ruumiin kautta, tullaksenne toisen omiksi, hänen, joka on kuolleista herätetty... nyt me olemme irti Toorasta ja kuolleet pois siitä, mikä meidät piti vankeina... minä olen Tooran kautta kuollut pois Toorasta, elääkseni Jumalalle. Minä olen Kristuksen kanssa ristiinnaulittu ja minä elän, en enää minä, vaan Kristus elää minussa; ja minkä nyt elän lihassa, sen minä elän Jumalan Pojan uskossa, hänen, joka on rakastanut minua ja antanut itsensä minun edestäni... Kristus on lunastanut meidät Tooran kirouksesta... Kristus on Tooran loppu, vanhurskaudeksi jokaiselle, joka uskoo...
        Hänestä on teidän olemisenne Kristuksessa Jeesuksessa, joka on tullut meille viisaudeksi Jumalalta ja vanhurskaudeksi ja pyhitykseksi ja lunastukseksi, että kävisi, niin kuin kirjoitettu on: "Joka kerskaa, sen kerskauksena olkoon Herra".

        Kuka on lumonnut teidät, joiden silmäin eteen Jeesus Kristus oli kuvattu ristiinnaulittuna?
        Tämän vain tahdon saada teiltä tietää: Tooran teoistako saitte Hengen vai uskossa kuulemisesta?
        Niinkö älyttömiä olette? Te aloititte Hengessä, lihassako nyt lopetatte?
        Niin paljonko olette turhaan kärsineet? - jos se on turhaa ollut.
        Joka siis antaa teille Hengen ja tekee voimallisia tekoja teidän keskuudessanne, saako hän sen aikaan Tooran vaatimien tekojen vai uskossa kuulemisen kautta,
        samalla tavalla kuin "Aabraham uskoi Jumalaa, ja se luettiin hänelle vanhurskaudeksi"?
        Tietäkää siis, että ne, jotka uskoon perustautuvat, ovat Aabrahamin lapsia.
        Ja koska Raamattu edeltäpäin näki, että Jumala vanhurskauttaa pakanat uskosta, julisti se Aabrahamille edeltäpäin tämän hyvän sanoman: "Sinussa kaikki kansat tulevat siunatuiksi".
        Niin muodoin ne, jotka perustautuvat uskoon, siunataan uskovan Aabrahamin kanssa.
        Sillä KAIKKI, JOTKA PERUSTAUTUVAT TOORAN EDELLYTTÄMIIN TEKOIHIN, OVAT KIROUKSEN ALAISIA; sillä kirjoitettu on: "Kirottu olkoon jokainen, joka ei pysy KAIKESSA, mikä on kirjoitettuna Toorassa, niin että hän sen tekee".


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      hmm oisko juutalaiset tai rabbi aivopessyt epäilen näin tapahtneen voi voi

    • Jotain tämän maailman asioihin liittyvää voi olla väärin tai väärin käännetty. Jossain VT:ssa on kerrottu että jänis on märehtijä. No tavallaan on, koska jänis puree ja nielee osan ravinnostaa uudestaan. Ruuansulatus vaatii, että syö papanoitaan että bakteerikanta suolistossa pysyisi sopivana! Teologisessa mielessä Raamattu on faktaa Jumalan ilmoitus ihmiskunnalle ja yksittäiselle ihmiselle!

      • Anonyymi

        "Jossain VT:ssa on kerrottu että jänis on märehtijä. "

        Tämä on Raamatussa kerrottu 3Ms11:6 ja 5Ms14:7.
        Tämä on hämmästyttävän tarkkaa tietoa Raamatussa.
        Biologit saivat tämän selville vasta joitakin kymmeniä vuosia sitten.


    • "Kuten olen täällä julkisesti ilmoittanut, olen kääntynyt kristitystä juutalaiseksi."

      Olen siis jo pitkään ymmärtänyt aivan oikein, että nimimerkkisi lausutaan "kristitty,njet". Melkoisen kamalaa, jos joku uskonasioista kiinnostunut eksyy netissä sivustolle kristitty,net ja kuvittelee sen olevan jotain kristinuskon perusjuttua, vaikka sen kirjoittaja onkin henkilö, joka ei omien sanojensa mukaan edes ole kristitty,

      Tovottavasti kukaan viaton lammas ei eksy harhaan juttujesi vuoksi.

      • Anonyymi

        Kun eksyttäjää aikansa lukee paljastuu hän ei uskovaksi.
        Monet myös itse tunnustavat viimein etteivät he olekaan
        uskovia. Nyvä että tämä valekristittynetti on nyt kertonut,
        ettei hän ole ollenkaan uskova eikä usko Raamattua.
        Nyt tässä asiassa ei kenelläkään ole mitään epäselvyyttä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun eksyttäjää aikansa lukee paljastuu hän ei uskovaksi.
        Monet myös itse tunnustavat viimein etteivät he olekaan
        uskovia. Nyvä että tämä valekristittynetti on nyt kertonut,
        ettei hän ole ollenkaan uskova eikä usko Raamattua.
        Nyt tässä asiassa ei kenelläkään ole mitään epäselvyyttä.

        Kr.netistä näki heti, että hän on susi lammasten vaatteissa. Silti hän jatkoi valehtelemista ja eksyttämistä. Vertaa Patrick Tiaiseen.
        Nyt tämä valehtelija toimii juutalaisten keskuudessa. Varokaa!


    • Anonyymi

      3Moos.11:6. 5Moos.14:7 Biblia (1776) Ette kuitenkaan saa syödä niistä, jotka märehtivät, ja halkaistun sorkkansa jakavat, kuin on: kameli, jänis, kaniini; sillä he märehtivät, mutta ei kuitenkaan kokonansa kaksisorkaiset: ne pitää oleman teille saastaiset. 1Moos.9:3.

    • Anonyymi

      Agricolan vuoden 1548 raamatunsuomennoksen luoma sana, kamelikurki (vanhentunut) strutsi. 5Moos.14:15 Biblia (1776) Strutsi, pääskynen, .......

    • Anonyymi

      Luuk.5:6-7 Ja sen tehtyään he saivat kierretyksi suuren joukon kaloja, ja heidän verkkonsa repeilivät. Niin he viittasivat toisessa venheessä oleville tovereilleen, että nämä tulisivat auttamaan heitä; ja he tulivat. Ja he täyttivät molemmat venheet, niin että ne olivat uppomaisillaan. Joh.21:11 Niin Simon Pietari astui venheeseen ja veti maalle verkon, täynnä suuria kaloja, sata viisikymmentä kolme. Ja vaikka niitä oli niin paljon, ei verkko revennyt.

    • Anonyymi

      Kr.net on paisunut. Ihmisen pelastuksen kannalta ei ole mitään väliä sukuluetteloilla. Kr.net haluaa vain esitellä kuinka suuri rabbi hän on.
      2000 vuotta sitten kreikkalainen pakana pelastui vaikka ei ollut uutta eikä vanhaa testamenttia saatavilla. Kun ihminen uudestisyntyy, niin Pyhä Henki tulee opettajaksi ja johdattaa uskovaa loppu elämän iankaikkisuuteen.

      • Oppi uudestisyntymisestä, sellaisena kuin helluntailaiset sitä opettavat, on harhaoppia.


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        Oppi uudestisyntymisestä, sellaisena kuin helluntailaiset sitä opettavat, on harhaoppia.

        Voit lukea Raamatusta mitä on uudestisyntyminen. Sadattuhannet suomalaiset ovat sen kokeneet konkreettisesti omassa elämässään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Voit lukea Raamatusta mitä on uudestisyntyminen. Sadattuhannet suomalaiset ovat sen kokeneet konkreettisesti omassa elämässään.

        Täytyypä tehdä niin, siis lukea Raamatusta.


      • Ai pelastuksen kannalta ei ole väliä sukuluetteloilla? Minulle on. Minä en voi uskoa juutalaisten kuninkaaseen ja Israelin Messiaaseen, jos hänen sukuluettelonsa eivät todista, että hän on Daavidin poika. Teille kristityille tällä asialla varmaan ei ole mitään väliä, mutta meille juutalaisille on. Joten näytä minulle kirjoituksista, että Jeesus on Daavidin poika, niin minä voin uskoa häneen. Nyt Matteuksen ja Luukkaan sukuluettelot ovat ristiriidassa. Ja huomaan täältä, että kukaan ei ole edes vaivautunut lukemaan minun kirjoitustani, jossa esitän oman ratkaisun, joka toimii.


      • Anonyymi
        Kristitty.net kirjoitti:

        Ai pelastuksen kannalta ei ole väliä sukuluetteloilla? Minulle on. Minä en voi uskoa juutalaisten kuninkaaseen ja Israelin Messiaaseen, jos hänen sukuluettelonsa eivät todista, että hän on Daavidin poika. Teille kristityille tällä asialla varmaan ei ole mitään väliä, mutta meille juutalaisille on. Joten näytä minulle kirjoituksista, että Jeesus on Daavidin poika, niin minä voin uskoa häneen. Nyt Matteuksen ja Luukkaan sukuluettelot ovat ristiriidassa. Ja huomaan täältä, että kukaan ei ole edes vaivautunut lukemaan minun kirjoitustani, jossa esitän oman ratkaisun, joka toimii.

        Juutalaiseksi synnytään ja juutalaisuus periytyy äidin puolelta. Olet pelkkä valhejuutalainen.
        Tiedätkö, Jumala ei aseta yhtään jumalatonta Sanan opettajaksi, ei myöskään sinua.


      • Anonyymi
        Kristitty.net kirjoitti:

        Ai pelastuksen kannalta ei ole väliä sukuluetteloilla? Minulle on. Minä en voi uskoa juutalaisten kuninkaaseen ja Israelin Messiaaseen, jos hänen sukuluettelonsa eivät todista, että hän on Daavidin poika. Teille kristityille tällä asialla varmaan ei ole mitään väliä, mutta meille juutalaisille on. Joten näytä minulle kirjoituksista, että Jeesus on Daavidin poika, niin minä voin uskoa häneen. Nyt Matteuksen ja Luukkaan sukuluettelot ovat ristiriidassa. Ja huomaan täältä, että kukaan ei ole edes vaivautunut lukemaan minun kirjoitustani, jossa esitän oman ratkaisun, joka toimii.

        Pitää ITSE kokea mitä on pelastus ja uudestisyntyminen!
        Hyvin on Isä järjestänyt pelastuksen Jeesuksen Kristuksen veressä ja Pyhän Hengen voimassa ja opetuksessa.
        Sinä kr.net teet kaikkea muuta, mutta et parannusta! Ylpeys ei anna periksi, kun pitää luopua omasta pakanauskonnosta.


      • Anonyymi
        Kristitty.net kirjoitti:

        Ai pelastuksen kannalta ei ole väliä sukuluetteloilla? Minulle on. Minä en voi uskoa juutalaisten kuninkaaseen ja Israelin Messiaaseen, jos hänen sukuluettelonsa eivät todista, että hän on Daavidin poika. Teille kristityille tällä asialla varmaan ei ole mitään väliä, mutta meille juutalaisille on. Joten näytä minulle kirjoituksista, että Jeesus on Daavidin poika, niin minä voin uskoa häneen. Nyt Matteuksen ja Luukkaan sukuluettelot ovat ristiriidassa. Ja huomaan täältä, että kukaan ei ole edes vaivautunut lukemaan minun kirjoitustani, jossa esitän oman ratkaisun, joka toimii.

        Missä anonyymi toraistimme- sapattirituaaliensa parissako!?
        Tuuraatko sinä häntä ja toisinpäin?
        Ette ole koskaan yhtä aikaa paikalla. Miksi näin?
        No, niin tai näin. Samaa räikeää eksytystä ja valhetta suollatte molemmat. Pystyyn kuolleita kirjaimen hengettömässä tilassa olevia tekopyhiä fariseuksia.

        s-seutulainen


      • Anonyymi
        Kristitty.net kirjoitti:

        Ai pelastuksen kannalta ei ole väliä sukuluetteloilla? Minulle on. Minä en voi uskoa juutalaisten kuninkaaseen ja Israelin Messiaaseen, jos hänen sukuluettelonsa eivät todista, että hän on Daavidin poika. Teille kristityille tällä asialla varmaan ei ole mitään väliä, mutta meille juutalaisille on. Joten näytä minulle kirjoituksista, että Jeesus on Daavidin poika, niin minä voin uskoa häneen. Nyt Matteuksen ja Luukkaan sukuluettelot ovat ristiriidassa. Ja huomaan täältä, että kukaan ei ole edes vaivautunut lukemaan minun kirjoitustani, jossa esitän oman ratkaisun, joka toimii.

        Hei kaikki Kristuksen uskovat! Tiedoksi teille, ettei tämän juutalaiseksi julistautuneen jahnauksiin kannata lähteä mukaan ja että häntä ON kyllä varitettu kahdesti tai kolmesti:

        Mutta vältä mielettömiä riitakysymyksiä ja SUKULUETTELOITA ja kinastelua ja kiistoja LAISTA, sillä ne ovat hyödyttömiä ja turhia.
        Harhaoppista ihmistä karta, varoitettuasi häntä kerran tai kahdesti,
        sillä sinä tiedät, että semmoinen ihminen on joutunut harhaan ja tekee syntiä, ja hän on itse itsensä tuominnut.


    • >>Noudatan näitä kaikkia. Kerro mikä tässä on vaikeaa tätä ylitsepääsemättömän hankalaa? Kuten Toora sanoo, me voimme täyttää lain, se ei ole meille liian vaikea (5. Moos. 30:11-14).>>

      Minulle se on ylipääsemättömän hankalaa koska en ole naimisissa enkä mene.

    • Anonyymi

      Raamatun virheettömyyteen on vaikea uskoa, kun se on monelta osin juutalaisten kirjoittamaa. Ja yllätys, yllätys, Raamatun keskiössä ovat juutalaiset.

    • Anonyymi

      Matt.11:29-30 Ottakaa minun ikeeni päällenne ja oppikaa minusta, sillä minä olen hiljainen ja nöyrä sydämeltä: niin te löydätte levon sielullenne. Sillä minun ikeeni on sovelias, ja kuormani keveä. Ap.t.15:10 Miksi te siis kiusaatte Jumalaa ja tahdotte panna opetuslasten niskaan ikeen, jota eivät meidän isämme emmekä mekään ole jaksaneet kantaa?

      • Anonyymi

        antikristuksen antti ja hänen rakkinsa, valhejuutalaiset ovat täällä laittamassa Jeesuksen omien niskaan lain ikeen, jota eivät edes juutalaiset jaksaneet kantaa.


    • Anonyymi

      Vastaan ketjun aloittajalle. Sinä hyvä juutalainen.net, Jeesus opetti ettei Jumala old antanut meille mitään muuta lakia ja käskyä kuin rakkaus. Muut säädökset kestävät vain hetken ja lopjlta lakkaavat olemasta, mutta rakkaus kestää ikuisesti. Paavali joka oli juutalainen oppinut, kuului farisealaisten puolueeseen, selventää että siten kristityille kaikki on sallittua, mutta kaikki ei suinkaan hyväksi. Kaikki on siis sallittua, mutta ei tule tavoitella omaa etuaan vaan yhteistä hyvää. Rakkaus on kärsivällinen, rakkaus on lempeä. Rakkaus ei kadehdi, ei kersku, ei pöyhkeile, ei käyttäydy sopimattomasti, ei etsi omaa etuaan, ei katkeroidu, ei muistele kärsimäänsä pahaa, ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee totuuden voittaessa. Kaiken se kestää, kaikessa uskoo, kaikessa toivoo, kaiken se kärsii. Myös Johannes opettaa meille rakkaudesta kirjeissään. Se on uusi käsky ja silti käskyistä kaikkein vanhin. Rakkaudesta hän sanookin että Jumala rakastaa sitä joka rakastaa veljeään ja Jumalan pysyy hänessä, mutta se joka vihaa lähimmäistään ei ole Jumalassa eikä eikä Jumala rakasta häntä. Opettaahan jo Jeesus, juutalainen hänkin, että meille mitataan niin kuin mekin mittaamme ja meidät tuomitaan niin kuin mekin tuomitsemme. Mutta Jumala antaa anteeksi velkamme hänelle niin kuin mekin annamme anteeksi niille jotka ovat meille velassa. Näin ollen rakkaus Jumalaan kohtaa toteutuu jo lähimmäisen rakkaudessa ja rakkaus täyttää koko lain.

      Jeesuksen rakkautta kaikille.

      • Anonyymi

        "Jeesus opetti ettei Jumala ole antanut meille mitään muuta lakia ja käskyä kuin rakkaus. Muut säädökset kestävät vain hetken ja lopjlta lakkaavat olemasta, mutta rakkaus kestää ikuisesti"

        Rakkauden kaksoikäsky on todellakin suurin käsky laissa.
        36. "Opettaja, mikä on lain suurin käsky?"
        37. Jeesus vastasi hänelle: "'Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi, kaikesta sielustasi ja kaikella ymmärrykselläsi.'
        38. Tämä on suurin ja ensimmäinen käsky.
        39. Toinen, tämän kaltainen, on: 'Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi.'
        40. Näihin kahteen käskyyn sisältyy koko laki ja profeetat." Mt22:36


        "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan vaan täyttämään. Mt5:17.

        Paavali:
        "Älkää olko kenellekään mitään velkaa, paitsi että rakastatte toisianne. Joka rakastaa toista, on täyttänyt lain.
        9. Sillä käskyt "Älä tee huorin", "Älä tapa", "Älä varasta", "Älä himoitse" ja mikä muu käsky tahansa sisältyvät tähän sanaan: "Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi."
        10. Rakkaus ei tee lähimmäiselle mitään pahaa. Rakkaus on siis lain täyttymys. Rm13:8-

        Kun rakastan lähimmäistäni, niin en tee hänelle mitään pahaa, en varasta, en petä puolisoani, en varasta, en saata toisen mainetta epäilyksen alaiseksi, enkä himoitse mitään lähimmäiselleni kuuluvaa, pidän myös vanhempiani suuressa arvossa ja kunnioitan heitä ja huolehdin heistä.
        Huolehdin avun tarvitsijoista ja puutteenalaisista
        Välitän rakkaudella toisista ihmisistä.

        Rakastan lähimmäistäni niinkuin itseni. Pidän siis myös itsestäni hyvää huolta.

        Kun rakastan Jlan yli kaiken, niin
        -en pidä muita jumalia hänen rinnallaan
        -en tee jumalan kuvia
        -en puhu Jumalasta halventavasti ja ´turhaan
        -ja muistan pyhittää hänen lepopäivänsä - sapatin

        Rakkaus on siis lain täyttymys.


    • Anonyymi

      Koko Raamattu lepää nykyisin perustalla, jota ei oikeasti ole edes olemassa. Ihmisen salattu menneisyys ulottuu yli miljoonan vuoden taakse.
      Todisteet tästä historiasta hävitettiin järjestelmällisesti, kun ihmiskunnalle haluttiin luoda "uudet ajat ja lait" ja uusi uskonto.

      Todisteet tästä edellisestä aikakaudesta makaavat Atlantin valtameren pohjassa lukemattominen maakerrostumien alla.
      Eurooppaa ei tuolloin ollut olemassa, vaan se alkoi kohoamaan merenpohjasta samaan aikaan kun entinen manner katosi ja vajosi merenpohjaan "vedenpaisumuksen" kautta. Vedenpaisumuksen, josta on jäänyt kertomuksia maailman eri uskontoihin.
      Tuolloin maapallolla eli Raamatussakin mainittuja jättiläisiä.

      Tuo "synnin" takia tuhottu ja tuhoutunut ihmiskunta ei sekään ollut ensimmäinen ihmiskunta maan päällä, vaan sitä edelsi toinen.
      Myös tuona aikana maan päällä eli jättiläisiä.
      Tästä ihmiskunnasta on jäänyt todisteeksi Pääsiäissaaren valtavat patsaat.
      Juuri näiden kahden jättiläiskokoisen -ihmiskunnan takia Raamatussa maininta jättiläisistä on kaksiosainen:
      "Siihen aikaan eli maan päällä jättiläisiä, ja myöhemminkin, kun Jumalan pojat yhtyivät ihmisten tyttäriin ja nämä synnyttivät heille lapsia; nämä olivat noita muinaisajan kuuluisia sankareita." (1.Moos.6:4)

    • Anonyymi

      "Jeesus, joka kumosi ruokasäädökset ja nollasi sapatin,"

      Jeesus ei kumonnut sapattia, vaan oikoi kirjanoppineiden vääriä tulkintoja sapatista ja osoitti oikean tavan viettää sapattia.
      Jeesus meni sapattisin tapansa mukaan synagoogaan.
      "Jeesus tuli Nasaretiin, jossa hän oli kasvanut, ja meni sapatinpäivänä tapansa mukaan synagogaan." Luuk4:16

      Jeesus ei myöskään kumonnut ruokasäädöksiä.
      Ei hän syönyt mitään saataiseksi Toorassa luokiteltua.

      "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan vaan täyttämään. Mt5:17.

      Joku ehkä opettaa, että Jeesus kumosi sapatin ja ruokasäädökset, mutta kun Raamatusta karkemmin tutkii näitä, niin tuollainen opetus on virheellistä.

    • Anonyymi

      1Kor.13:8 Rakkaus ei koskaan häviä; mutta profetoimien, se katoaa, ja kielillä puhuminen lakkaa, ja tieto katoaa. 1Kor,13:13 Niin pysyvät nyt usko, toivo, rakkaus, nämä kolme; mutta suurin niistä on rakkaus. Room.13:9-10. Gal.5:14 Sillä kaikki laki on täytetty yhdessä käskysanassa, tässä: Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi. Jaak.2:8 Vaan jos täytätte kuninkaallisen lain Raamatun mukaan: Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi, niin te hyvin teette.

    • Anonyymi

      Mitä eroa on raamatulla ja sen virheillä sinun uskollesi, jos käännyt juutalaiseksi?

      Onhan Vanhassa Testamentissakin joitain virheitä, esimerkiksi Daavidin sukuluettelosta täytyy puuttua nimiä, elleivät hänen isovanhempansa olleet erittäin vanhoja. Raahabista Daavidiin vain muutama sukupolvi?

      Joten ei ole mitään syytä ruveta juutalaiseksi siitä syystä.

      Sitten on niin, että ihmisen pelastumiseen ei tarvita virheetöntä saarnaa virheettömältä saarnaajalta koskien virheetöntä kirjaa!

      Raamatussa on tie pelastukseen esitetty niin selvästi ja monin tavoin, ettei kenenkään edes tarvitse penkoa joka kohtaa ja etsiä virheitä!

      Vain nöyrät löytävät pelastuksen tien, vaikka vajavaisten välikappaleiden kautta!

      • Anonyymi

        "Vain nöyrät löytävät pelastuksen tien" on kommentti, joka nousee päästään pullistuneen publikaanin suusta. Tilanne on nyt käänteinen: publikaani kiittää Jumalaa siitä, ettei ole fariseuksen tavoin ylpeä vaan nöyrä.
        Kaikki uskonnolliset vaatimukset, koskivatpa ne sitten nöyryyttä tai mitä hyvänsä hyvettä tai pahetta tai jotakin niiden väliltä, ristiinnaulittiin Kristuksen ristille. SIKSI nöyrät eivät ole tässä asiassa yhtään "ylpeitä" paremmassa asemassa. KAIKKI ovat kelvottomiksi käyneet, myös nöyryyttä (omasta mielestään) vilpittömästi tavoittelevat.


    • Anonyymi

      Toota on kuin kuva Rakakkaimmasta, mutta nyt kun Jeesus on onneksi meidän kanssa ja puolesta kuollut niin meillä on Hänet kokonaan. näin ollen se vanha kuva eli Toora on vanhentuneena poistettu käytöstä, Jeesus on täyttänyt kaiken. Jeesuksen Opetukset 4 Evankeliumissa on äärettömästi paremmat.

    • Anonyymi

      Luuk.9:58 Biblia (1776) Ja Jesus sanoi hänelle: ketulla on luolat ja taivaan linnuilla pesät; mutta ei Ihmisen Pojalla ole, kuhunka hän päänsä kallistaa. Matt.13:1 Biblia Mutta sinä päivänä läksi Jesus huoneesta. ja istui meren tykönä.

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      52
      5056
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3327
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1462
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      182
      1307
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      1000
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      898
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      867
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      806
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      748
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe