Vapaa kuvaus

http://kristitty.net

Aloituksia

129

Kommenttia

16899

1. "Tästähän+tässä+on+kysymys,+meitä+pakanauskovia+yritetään+pakkok'äännyttää+juutalaisuuteen+lain+kirouksen+alaisuuteen."Juutalaisuuteen?+Pakotammeko+me+pakanoita+noudattamaan+fariseusten+omasta+päästään+keksimiä+perinnäissääntöjä?+Ei,+vaan+me+julistamme,+että+uudessa+liitossa+armon+alla+on+noudatettava+Tooraa,+Jumalan+pyhää,+vanhurskasta+ja+hyvää+lakia.+Se+ei+tee+kenestäkään+juutalaista,+että+noudattaa+Tooraa.+Kerro+onko+väärin+uudessa+liitossa+noudattaa+Tooran+käskyjä,+kuten+kymmentä+käskyä+ja+rakkauden+kaksoiskäskyä+ja+tekeekö+niiden+noudattaminen+sinusta+juutalaisen?Kerro+missä+kohtaa+Raamatussa+luvataan+kirous+Tooran+noudattamisesta?"Katso,+minä+asetan+tänä+päivänä+teidän+eteenne+siunauksen+ja+kirouksen:+siunauksen,+jos+te+tottelette+Herran,+teidän+Jumalanne,+käskyjä,+jotka+minä+tänä+päivänä+teille+annan,+mutta+kirouksen,+jos+te+ette+tottele+Herran,+teidän+Jumalanne,+käskyjä,+vaan+poikkeatte+siltä+tieltä,+jota+minä+tänä+päivänä+käsken+teidän+vaeltaa,+ja+seuraatte+muita+jumalia,+joita+te+ette+tunne."+(5.+Moos.+11:26-28)
  2. Koko+uusjudaismi+perustuu+valheeseen,+sillä+uusjudaismi+on+messiaanisten+vastustajien+keksimä+termi,+jolla+yritetään+mustamaalata+messiaanisia.+Me+emme+ole+juutalaisia+emmekä+yritä+olla.+Emme+seuraa+mitään+juutalaisten+fariseusten+omasta+päästään+keksimiä+perinnäissääntöjä+vaan+ainoastaan+Tooraa.Raamattu+sanoo+monta+kertaa,+että+käskyjen+noudattamisesta+seuraa+siunaus,+niiden+rikkomisesta+kirous."Katso,+minä+asetan+tänä+päivänä+teidän+eteenne+siunauksen+ja+kirouksen:+siunauksen,+jos+te+tottelette+Herran,+teidän+Jumalanne,+käskyjä,+jotka+minä+tänä+päivänä+teille+annan,+mutta+kirouksen,+jos+te+ette+tottele+Herran,+teidän+Jumalanne,+käskyjä,+vaan+poikkeatte+siltä+tieltä,+jota+minä+tänä+päivänä+käsken+teidän+vaeltaa,+ja+seuraatte+muita+jumalia,+joita+te+ette+tunne."+(5.+Moos.+11:26-28)Myös+Paavali+toteaa,+että+lain+rikkomisesta+seuraa+kirous.+Näitä+jakeita+kristityt+vääntävät+kieroon,+ikään+kuin+siinä+sanottaisiin,+että+kristityt+ovat+siunattuja+jos+eivät+noudata+Tooraa+mutta+Tooran+noudattajat+ovat+kirottuja."Kirottu+olkoon+jokainen,+joka+ei+pysy+kaikessa,+mikä+on+kirjoitettuna+lain+kirjassa,+niin+että+hän+sen+tekee"+(Gal.+3:10)Sanotaanko+tässä,+että+ne+ovat+kirottuja,+jotka+noudattavat+lakia,+vai+ne,+jotka+rikkovat+sitä?"Tässä+sinun+antikristillinen+valheesi:+"Jeesuksen+sanojen+mukaan+lain+käskyjen+noudattaminen+antaa+elämän"."Suora+lainaus+Jeesukselta:"Niin+hän+sanoi+hänelle:+"Miksi+kysyt+minulta,+mikä+on+hyvää?+On+ainoastaan+yksi,+joka+on+hyvä.+Mutta+jos+tahdot+päästä+elämään+sisälle,+niin+pidä+käskyt.""+(Mt.+19:17)Jeesus+siis+tässä+sanoo,+että+lain+käskyjen+noudattaminen+antaa+elämän,+eikä+Jeesus+voi+valehdella.
  3. Vaihdan+sanoja?+Olen+kirjoittanut+"Toora"+siinä+missä+alkukielessä+on+heprean+sana+"Torah+".Ps.+19:7+sanaa+alkukielen+mukaan+"תּ֘וֹרַ֤ת+יְהוָ֣ה"+eli+siis+"Torat+YHWH"+-+tässä+siis+kutsutaan+Tooraa+Jehovan+Tooraksi.+Sama+on+psalmeissa+ja+muualla+Raamatussa+ilmaistu+miljoonaan+kertaan,+Tooraa+kutsutaan+Herran,+eli+siis+Jumalan,+laiksi+ja+opetukseksi.Sinä+voit+toki+uskoa,+että+Toora,+Jumalan+Moosekselle+antama+laki+ei+ole+Jumalalta+peräisin+vaan+jostain+muualta.+Ja+jos+kerran+Jumalan+laki+on+jokin+toinen+laki+kuin+Toora,+kertoisitko+missä+kohtaa+Raamattua+tämä+laki+annetaan?Minä+en+esitä+omia+muunnoksia,+vaan+olen+selvyyden+vuoksi+heprean+sanan+Torah+kääntänyt+näissä+jakeissa+Tooraksi.+Koska+Raamattujemme+käännökse+laki+ja+opetus+eivät+anna+selvää+kuvaa+siitä,+että+kyseessä+on+Jumalan+Moosekselle+antama+pyhä,+vanhurskas+ja+hyvä+laki,+joka+löytyy+viidestä+Mooseksen+kirjasta.
  4. "Toora+on+pyhä,+vanhurskas+ja+hyvä."+(Room.+7:12)Toora+on+vanhurskaan+sydämessä:"Hänen+Jumalansa+Toora+on+hänen+sydämessään,+hänen+askeleensa+eivät+horju."+(Ps.+37:31)"Sinun+tahtosi,+minun+Jumalani,+minä+teen+mielelläni,+ja+sinun+Toorasi+on+minun+sydämessäni."+(Ps.+40:9)"Herran+Toora+on+täydellinen;+se+virvoittaa+sielun.+Herran+todistus+on+vahva,+se+tekee+tyhmästä+viisaan."+(Ps.+19:8)"Autuas+se+mies,+jota+sinä,+Herra,+kuritat+ja+jolle+sinä+opetat+Toorasi"+(Ps.+94:12)"Halleluja!+Autuas+se+mies,+joka+Herraa+pelkää+ja+suuresti+halajaa+hänen+käskyjänsä!"+(Ps.+112:1)"Missä+ilmoitus+puuttuu,+siinä+kansa+käy+kurittomaksi;+autuas+se,+joka+noudattaa+Tooraa."+(Sanl.+29:18)"Anna+minulle+ymmärrys,+niin+seuraan+sinun+Tooraasi+ja+noudatan+sitä+kaikesta+sydämestäni."+(Ps.+119:34)"Minä+tahdon+noudattaa+aina+sinun+Tooraasi,+aina+ja+ikuisesti."+(Ps.+119:44)Vanhurskas+rakastaa+Jumalan+pyhää+Tooraa:"Autuas+se+mies,+joka+ei+vaella+jumalattomain+neuvossa+eikä+astu+syntisten+teitä+eikä+istu,+kussa+pilkkaajat+istuvat,+vaan+rakastaa+Herran+Tooraa+ja+tutkistelee+hänen+Tooraansa+päivät+ja+yöt!"+(Ps.+1:1,2)"Minä+iloitsen+sinun+käskyistäsi,+jotka+ovat+minulle+rakkaat."+(Ps.+119:47)"Kuinka+rakastankaan+sinun+Tooraasi!+Kaiken+päivää+minä+sitä+tutkin."+(Ps.+119:97)"Minä+rakastan+sinun+käskyjäsi,+ne+ovat+minulle+kalliimmat+kuin+puhtain+kulta."+(Ps.+119:127)"Herra,+katso:+minä+rakastan+sinun+säädöksiäsi!+Sinä+olet+uskollinen+--+anna+minun+elää!"+(Ps.+119:159)"Valhetta+minä+vihaan+ja+inhoan,+sinun+Tooraasi+minä+rakastan."+(Ps.+119:163)"Minä+pysyn+uskollisesti+sinun+liitossasi,+se+on+minulle+ylen+rakas."+(Ps.+119:167)Toora+tuo+rauhan:"Suuri+rauha+on+niillä,+jotka+rakastavat+sinun+Tooraasi,+eikä+heille+kompastusta+tule."+(Ps.+119:165)Toora+on+ikuinen:"Hänen+kättensä+teot+ovat+totiset+ja+oikeat;+luotettavat+ovat+kaikki+hänen+asetuksensa.+Ne+pysyvät+järkkymättä+aina+ja+iankaikkisesti;+ne+ovat+tehdyt+totuudessa+ja+oikeudessa."+(Ps.+111:7,8)"Jo+aikoja+minä+olen+tiennyt+sinun+todistuksistasi,+että+sinä+olet+ne+perustanut+iäti+pysyviksi."+(Ps.+119:152)"Hän+antoi+Tooran,+joka+ei+häviä."+(Ps.+148:6)"Minä+en+riko+liittoani+enkä+muuta+sitä,+mikä+on+huuliltani+lähtenyt."+(Ps.+89:35)Toora+ei+ole+raskas+taakka:"Sinun+säädöstesi+mukaan+minä+tahdon+elää,+ja+siksi+voin+kulkea+kevein+mielin."+(Ps.+119:45)Toora+on+totuus:"Sinun+vanhurskautesi+on+iankaikkinen+vanhurskaus,+ja+sinun+Toorasi+on+totuus."+(Ps.+119:142)Toora+on+armosta:"Käännä+minusta+pois+valheen+tie,+ja+anna+armostasi+minulle+Toorasi."+(Ps.+119:29)"Kaikki+Herran+polut+ovat+armo+ja+totuus+niille,+jotka+pitävät+hänen+liittonsa+ja+todistuksensa."+(Ps.+25:10)"Sillä+käsky+on+lamppu,+Toora+on+valo,+ja+kurittava+nuhde+on+elämän+tie,"+(Sanl.+6:23)"Poikani,+älä+unhota+minun+Tooraani,+vaan+sinun+sydämesi+säilyttäköön+minun+käskyni;++sillä+pitkää+ikää,+elinvuosia+ja+rauhaa+ne+sinulle+kartuttavat."+(Sanl.+3:1‭-‬2)"Poikani,+noudata+minun+sanojani+ja+kätke+mieleesi+minun+käskyni.++Noudata+minun+käskyjäni,+niin+saat+elää,+säilytä+Tooraani+kuin+silmäteräsi.+Sido+ne+kiinni+sormiisi,+kirjoita+ne+sydämesi+tauluun."+(Sanl.+7:1‭-‬3)"Herran+TOORA+on+täydellinen;+se+virvoittaa+sielun.+Herran+todistus+on+vahva,+se+tekee+tyhmästä+viisaan.+Herran+asetukset+ovat+oikeat,+ne+ilahuttavat+sydämen.+Herran+käskyt+ovat+selkeät,+ne+valaisevat+silmät.+Herran+pelko+on+puhdas,+se+pysyy+iäti.+Herran+oikeudet+ovat+todet,+kaikki+tyynni+vanhurskaat.+Ne+ovat+kalliimmat+kultaa,+puhtaan+kullan+paljoutta,+makeammat+hunajaa+ja+mehiläisen+mettä.+Myös+sinun+palvelijasi+ottaa+niistä+vaarin,+niiden+noudattamisesta+on+suuri+palkka."+(Ps.+19:7-11)