Toora opinkappaleet 14

Täällä on esitetty valhetta, että Jeesus on täyttänyt lain meidän puolestamme, niin että meidän ei sitä tarvitse nuodattaa. Näin sanotaan missä kohtaa Raamattua? Luku ja jae kiitos. Sitten on esitetty, että laki on mahdoton kenenkään nuodattaa. Näin sanotaan missä kohtaa Raamattua? Luku ja jae kiitos. Raamattu sanoo, että sana on aivan lähellä sinua, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi, niin että voit sen täyttää (5. Moos. 30:14). Me siis voimme täyttää lain, se ei ole meille mahdoton noudattaa. Tämä on Jumalan sana. Sitten on väitetty, että Galatalaiskirjeen mukaan Tooran noudattajat ovat kirottuja, kristityt, jotka surutta rikkovat kaikkia Tooran käskyjä ovat siunattuja. Tämä on Paavalin sanojen vakavaa kieroon vääntelyä, josta jo Pietari meitä varoittaa.

Raamatun mukaan Tooraa on pyhä, vanhurskas ja hyvä (Room. 7:12). Kertokaa missä kohtaa Raamattua sanotaan, että Toora on paha, julma ja hirmuinen? Luku ja jae kiitos. Jeesus itse sanoo, että hän ei tullut kumoamaan Tooraa ja että Toorasta ei katoa pieninkään piirto (Mt. 5:17-19). Kertokaa, valehteleeko Jeesus? Missä kohtaa Raamattua sanotaan, että Toora on kumottu? Missä kohta sanotaan, että saamme rikkoa ainuttakaan käskyä? Katsotaan, mitä Raamattu sanoo Toorasta:

"Suuri rauha on niillä, jotka rakastavat sinun Tooraasi, eikä heille kompastusta tule." (Ps. 119:165)

Sillä käsky on lamppu, Toora on valo, ja kurittava nuhde on elämän tie," (Sanl. 6:23)

"Poikani, älä unhota minun Tooraani, vaan sinun sydämesi säilyttäköön minun käskyni; sillä pitkää ikää, elinvuosia ja rauhaa ne sinulle kartuttavat." (Sanl. 3:1‭-‬2)

"Poikani, noudata minun sanojani ja kätke mieleesi minun käskyni. Noudata minun käskyjäni, niin saat elää, säilytä Tooraani kuin silmäteräsi. Sido ne kiinni sormiisi, kirjoita ne sydämesi tauluun." (Sanl. 7:1‭-‬3)

"Herran TOORA on täydellinen; se virvoittaa sielun. Herran todistus on vahva, se tekee tyhmästä viisaan. Herran asetukset ovat oikeat, ne ilahuttavat sydämen. Herran käskyt ovat selkeät, ne valaisevat silmät. Herran pelko on puhdas, se pysyy iäti. Herran oikeudet ovat todet, kaikki tyynni vanhurskaat. Ne ovat kalliimmat kultaa, puhtaan kullan paljoutta, makeammat hunajaa ja mehiläisen mettä. Myös sinun palvelijasi ottaa niistä vaarin, niiden noudattamisesta on suuri palkka." (Ps. 19:7-11)

130

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aassddff

      Nopeastippa ylläpito poisti kr.netin "ansiolistan". Ylläpidossa on toraisti, joka ei anna arvostella häntä. Kummallista, että toraistit saavat solvata täällä jatkuvasti kristittyjä.

      • Kerro miten toraistit ovat täällä solvanneet kristittyjä?


      • aassddff

        Tällä keskustelupalstalla ei voi kritisoida kr.nettiä siitä pitää huolen ylläpidon toraisti. Härskeintä on, että ylläpito poisti kr.netin vastauksen hänen "ansiolistaansa"! Kr.netillä ja ylläpidon toraistilla on suora yhteys!


    • ALL_IN_Him

      Aloittajan on valehdeltava, jotta voi jatkaa omassa harhassaan. En ole varma ymmärtääkö hän valehtelevansa, mutta irvokkaalla tavalla hän vääntää kristittyjen sanomisia kieroon. Oikeastaan se, mitä hän sanoo, on tämä: Kun Tooraa YRITTÄÄ noudattaa, se katsotaan Tooran noudattamiseksi. Kun sitä EI YRITÄ NOUDATTAA, se katsotaan Tooran rikkomiseksi. Toraistit YRITTTÄVÄT noudattaa Tooraa, joten se luetaan heille Tooran noudattamiseksi, kristityt eivät YRITÄ, joten se katsotaan heille Tooran rikkomiseksi. Muttä tällaisella ajattelulla ei ole yhtikäs mitään tekemistä Jeesuksen, Jaakobin ja Paavalin opetuksen kanssa. Mikäli haluaa A) noudattaaa Tooraa, silloin B) voi välttyä Tooran kiroustuomiolta ainoastaan noudattamalla sitä TÄYDELLISESTI, viimeistä piirtoa myöten. Jollei näin tee, on Tooran kiroustuomion alainen, ja silloin on gaatalaiskirjeen mukaan turha huutaa Herraa avuksi. Toraistit ovat tehneeet Toorasta ja Kristuksesta sekasikiöopin, jossa he eivät noudata kumpaakaan kunnolla, vaan puoliksi molempia, eikä sellaista opeteta UT:ssa.

      • Totuus.vs.valhe

        Olemme tekemisissä henkilön kanssa jolla ainakin jokin yhteys itse juutalaisuuteen, sillä nuo kompakysymykset, johdattelevat kysymykset ovat nimenomaan juutalaisuutta.

        Juutalainen saattaa hymyillen tulla kysymään, mitä uskoa tunnustat. Jos vastaat, että olet kristitty, hän saattaa heti seuraavaksi sanoa, että syytät siis meitä Jeesuksen murhaajiksi. Vaikket mitään syytä. Tai vaihtoehtoisesti hän heti kysyy ketkä tapppoivat Jeesuksen. Nyt kristitty joutuu noloon tilanteeseen: jos hän vastaa rehellisesti: "juutalaiset", kuulet olevasi valehtelija ja rasisti. Jos taas haluat olla kohtelias, joudut kieltämään totuuden, kun juutalainen sanoo: "roomalaiset tapppoivat hänet".

        Näinhän kirjaimellisesti tapahtuikin, mutta roomalaiset eivät olisi tappaneet häntä ilman sitä helvetillistä huutoa Pilatuksen palatsin sisäpihalla: "Ristiinnaulitse!"

        Juutalaiset itse ottavat esiin tämän kysymyksen, johon ilman riitaa voi vastata vain valehtelemalla vastoin tosiasioita.


      • "Oikeastaan se, mitä hän sanoo, on tämä: Kun Tooraa YRITTÄÄ noudattaa, se katsotaan Tooran noudattamiseksi."

        En ole tällaista sanonut. Kun Tooraa noudatetaan, se katsotaan Tooran noudattamiseksi.

        "Kun sitä EI YRITÄ NOUDATTAA, se katsotaan Tooran rikkomiseksi."

        Kristityt, jotka syövät saastaisia eläimiä, häpäisevät sapatin ja turmelevat partansa reunan, rikkovat Tooraa ja sillä selvä. Tässä ei ole ollenkaan kyse yrittämisestä.

        Jännällä tavalla kristityt vääntävät Paavalin sanat kieroon siten, että Paavali muka väittäisi, että Tooran noudattajat ovat kirottuja, mutta sen rikkojat siunattuja, mikä on täysin päinvastoin mitä Paavali sanoo. Tooran noudattajat ovat siunattuja, Tooran rikkojat kirottuja, ja sillä selvä.

        "Toraistit YRITTTÄVÄT noudattaa Tooraa, joten se luetaan heille Tooran noudattamiseksi, kristityt eivät YRITÄ, joten se katsotaan heille Tooran rikkomiseksi."

        Kuten sanoin, me noudatamme Tooraa, te rikotte sitä surutta.

        "Muttä tällaisella ajattelulla ei ole yhtikäs mitään tekemistä Jeesuksen, Jaakobin ja Paavalin opetuksen kanssa. Mikäli haluaa A) noudattaaa Tooraa, silloin B) voi välttyä Tooran kiroustuomiolta ainoastaan noudattamalla sitä TÄYDELLISESTI, viimeistä piirtoa myöten."

        Kannattaa siis noudatta Tooraa täydellisesti. Raamattu sanoo, että Toora on aivan lähellä sinua, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi, niin että voit sen täyttää (5. Moos. 30:14).

        Kerro nyt vihdoin, missä kohtaa Raamattua sanotaan, että kristityt, jotka surutta rikkovat Tooran käskyjä, ovat siunattuja lain rikkomisessaan?

        "Jollei näin tee, on Tooran kiroustuomion alainen, ja silloin on gaatalaiskirjeen mukaan turha huutaa Herraa avuksi."

        Ai ja tämä tarkoittaa tietenkin, että jos ei edes yritä noudattaa Tooraa, vaan rikkoo sen käskyjä surutta, ei ole tuomion alainen, vaan silloin on siunattu? Niinkö?

        "Toraistit ovat tehneeet Toorasta ja Kristuksesta sekasikiöopin, jossa he eivät noudata kumpaakaan kunnolla, vaan puoliksi molempia, eikä sellaista opeteta UT:ssa."

        Minä turvaan yksin Kristuksen armoon. Kerro mitä osaa armosta minä en ole ymmärtänyt? Mutta Jeesus sanoo, mene, äläkä enää tee syntiä, joten uudessa liitossa armon alla emme saa tehdä syntiä, vaikka emme ole lain alla (Room. 6:15), vaan meidän on noudatettava Tooraa.

        Laitetaan muistin virkistykseksi, mitä Jeesus sanoi Tooran noudattamisesta:

        "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään. Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut. Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa." (Mt. 5:17-19)


      • ALL_IN_Him
        Kristitty.net kirjoitti:

        "Oikeastaan se, mitä hän sanoo, on tämä: Kun Tooraa YRITTÄÄ noudattaa, se katsotaan Tooran noudattamiseksi."

        En ole tällaista sanonut. Kun Tooraa noudatetaan, se katsotaan Tooran noudattamiseksi.

        "Kun sitä EI YRITÄ NOUDATTAA, se katsotaan Tooran rikkomiseksi."

        Kristityt, jotka syövät saastaisia eläimiä, häpäisevät sapatin ja turmelevat partansa reunan, rikkovat Tooraa ja sillä selvä. Tässä ei ole ollenkaan kyse yrittämisestä.

        Jännällä tavalla kristityt vääntävät Paavalin sanat kieroon siten, että Paavali muka väittäisi, että Tooran noudattajat ovat kirottuja, mutta sen rikkojat siunattuja, mikä on täysin päinvastoin mitä Paavali sanoo. Tooran noudattajat ovat siunattuja, Tooran rikkojat kirottuja, ja sillä selvä.

        "Toraistit YRITTTÄVÄT noudattaa Tooraa, joten se luetaan heille Tooran noudattamiseksi, kristityt eivät YRITÄ, joten se katsotaan heille Tooran rikkomiseksi."

        Kuten sanoin, me noudatamme Tooraa, te rikotte sitä surutta.

        "Muttä tällaisella ajattelulla ei ole yhtikäs mitään tekemistä Jeesuksen, Jaakobin ja Paavalin opetuksen kanssa. Mikäli haluaa A) noudattaaa Tooraa, silloin B) voi välttyä Tooran kiroustuomiolta ainoastaan noudattamalla sitä TÄYDELLISESTI, viimeistä piirtoa myöten."

        Kannattaa siis noudatta Tooraa täydellisesti. Raamattu sanoo, että Toora on aivan lähellä sinua, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi, niin että voit sen täyttää (5. Moos. 30:14).

        Kerro nyt vihdoin, missä kohtaa Raamattua sanotaan, että kristityt, jotka surutta rikkovat Tooran käskyjä, ovat siunattuja lain rikkomisessaan?

        "Jollei näin tee, on Tooran kiroustuomion alainen, ja silloin on gaatalaiskirjeen mukaan turha huutaa Herraa avuksi."

        Ai ja tämä tarkoittaa tietenkin, että jos ei edes yritä noudattaa Tooraa, vaan rikkoo sen käskyjä surutta, ei ole tuomion alainen, vaan silloin on siunattu? Niinkö?

        "Toraistit ovat tehneeet Toorasta ja Kristuksesta sekasikiöopin, jossa he eivät noudata kumpaakaan kunnolla, vaan puoliksi molempia, eikä sellaista opeteta UT:ssa."

        Minä turvaan yksin Kristuksen armoon. Kerro mitä osaa armosta minä en ole ymmärtänyt? Mutta Jeesus sanoo, mene, äläkä enää tee syntiä, joten uudessa liitossa armon alla emme saa tehdä syntiä, vaikka emme ole lain alla (Room. 6:15), vaan meidän on noudatettava Tooraa.

        Laitetaan muistin virkistykseksi, mitä Jeesus sanoi Tooran noudattamisesta:

        "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään. Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut. Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa." (Mt. 5:17-19)

        "Ai ja tämä tarkoittaa tietenkin, että jos ei edes yritä noudattaa Tooraa, vaan rikkoo sen käskyjä surutta, ei ole tuomion alainen, vaan silloin on siunattu? Niinkö?" Mistä ihmeestä sinä tämän loogisen hyppäyksen vedät? SINÄ väität noudattavasi Tooraa, minä en. SINUN on noudatettava Tooraa täydellisesti, KOSKA SINÄ OLET TOORAN NOUDATTAMISEN TIELLE LÄHTENYT. ÄLÄ käännä tätä puhetta minuun, kun on kyse sinusta ja sinun Tooran noudattamisestasi. Kolme eri Raamatun paikkaa ilmoittaa selkeästi, että jollei noudata Tooraa TÄYDELLISESTI, on kirottu. Tämän minä vain haluan sinulle sanoa, mutta sinä käännät asian AINA, SIIS AINA, muihin kuin itseesi, kun tulee Tooran TÄYDELLISESTÄ NOUDATTAMISESTA puhe. Nyt on puhe sinusta ja sinun Tooran noudattamisestasi, ei minusta, koska minä EN ole koskaan kehottanut ketään noudattamaan Tooraa. Minä olen kuollut pois Toorasta ja elän Jumalalle.
        Miksi Tooora sitten on ja pysyy?
        Esitän kysymyksen: Onko koko maailma tullut Kristuksen luokse? Tulevatko aina uudet sukupolvet automaattisesti Kristuksen luokse ja alkavat uskoa Häneen? Eivät. Siksi niin kauan kunnes maa ja taivas katoavat, tulee Toora olemaan Kristukseen kasvattajana voimassa, koska syntyy aina uusia sukupolvia, jotka eivät ole Kristukselle kuuliaisia - aivan samoin kuin peruskoulu on aina saattamassa uusia sukupolvia täyttämään oppivelvollisuutensa. Mutta samalla tavoin kuin peruskoulu, joka on ja pysyy eikä häviä minnekään, lakkaa jokaisen oppivelvollisuutensa suorittaneen kohdalla oppivelvollisuuden tultua suoritettua, samoin Toora - joka on ja pysyy voimassa Kristukseeen kasvattajan roolissaan häviämättä yhtikäs mihinkään - lakkaa jokaisen sellaisen kohdalla, joka on tullut Kristuksen tykö, sillä laki on TEHNYT TUON IHMISEN KOHDALLA SILLE TARKOITETUN TEHTÄVÄNSÄ SAMALLA TAVOIN KUIN PERUSKOULU ON TEHNYT TEHTÄVÄNSÄ OPPIVELVOLLISUUDEN TÄYTTÄNEEN KOHDALLA. Kristus on lain päämäärä samalla tavoin kuin oppivelvollisuuden suorittaminen on peruskoulun päämäärä, ja laki on kasvattaja Kristukseen samalla tavoin kuin peruskoulu on kasvattaja oppivelvollisuuden loppuun saattamiseen. Laki ei häviä mihinkään niin kuin ei peruskoulukaan. Mutta peruskoulun suorittanut jatkaa elämäänsä oppivelvollisuuden suorittaneena TARVITSEMATTA PALATA ENÄÄ PERUSKOULUUN, JOKA ON JA PYSYY, ja samalla tavoin Lain Kristus-uskoon kasvattama ihminen jatkaa elämäänsä KristukseSSA tarvitsematta palata enää sen kasvatttajan alaiseksi, joka hänet Kristukseen kasvatti. SIKSI TEITA TORAISTEJA TULEE PITÄÄ ALAIKÄISINÄ; TE OLETTE KUIN AIKUISIKÄISET, JOTKA JÄÄVÄT YHÄ UUDESTAAN LUOKALLE PERUSKOULUSSA, KUN PITÄISI SAADA OPPIVELVOLLISUUS SUORITETTUA JA ALKAA ELÄÄ AIKUISEN ELÄMÄÄ. TE OLETTTETOSIAAN KUIN JOKU AIKUISTEN JUHLISSA TEPASTELEVA AIKUINEN, JOKA KYSYY KOVAAN ÄÄNEEN: "MIKSI TÄÄLLÄ EI OLE MATOLLEPISSIMISKIELTOTAULUJA???!!!"


    • s-seutulainen

      Toraisteille ei tule antaa periksi. Heitä tulee vastustaa uupumatta. Toraistit ovat evankeliumin vihollisia.
      Toisin sanoen he ovat Jeesuksen Kristuksen
      vastustajia vesittäessään, väärentäessään, Hänen evankeliuminsa toiseksi "evankeliumiksi" - VALHE-EVANKELIUMIKSI!
      Toraisti turvaa tooraan ei Jeesukseen Kristukseen. Toraisti ei ole Herramme Jeesuksen Kristuksen seuraaja. Toraisti kerskaa toorasta. Hänen kerskauksenaan ei ole Jeesus Kristus. Toraisti ei ole Jumalan lapsi.
      "Ja kaikille jotka ottivat Hänet vastaan, Hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi. Niille, jotka uskovat Hänen nimeensä ja jotka eivät ole syntyneet verestä eikä lihan tahdosta eikä miehen tahdosta, vaan Jumalasta.
      Syntyä Jumalasta = saada Jumalan armosta syntyä uudesti ylhäältä Hengestä.
      Toraisti ei ole uudestisyntynyt Jeesuksen Kristuksen seuraaja, Hänen opetuslapsensa ja omansa.
      Toraisti on lakiuskovainen. LAKIUSKONNOLLINEN. Toisin sanoen toraisti uudestisyntymättömyydessään on uskosta osaton ihminen.

    • opetusjakeita

      Paavalin ja Uuden Testamentin opetuksia pikkuisen halullisille:
      Apt 21:
      21 Heille on sinusta kerrottu, että sinä opetat muiden kansojen keskuudessa eläviä juutalaisia hylkäämään Mooseksen lain ja kiellät heitä ympärileikkaamasta lapsiaan ja elämästä kansamme tapojen mukaisesti. [Ap. t. 16:3; 1. Kor. 9:20]
      28 ja huusivat: "Israelilaiset, tulkaa auttamaan! Tässä on se mies, joka kaikkialla levittää oppiaan ja puhuu meidän kansaamme ja lakiamme ja tätä paikkaa vastaan. Nyt hän on jopa tuonut kreikkalaisia temppeliin ja saastuttanut tämän pyhän paikan." [Hes. 44:7; Ap. t. 6:13, Ap. t. 24:6]
      Room 2:
      29 vaan se on juutalainen, joka sisällisesti on juutalainen, ja oikea ympärileikkaus on sydämen ympärileikkaus Hengessä, ei kirjaimessa; ja hän saa kiitoksensa, ei ihmisiltä, vaan Jumalalta.
      Room 3:
      20 sentähden, ettei mikään liha tule hänen edessään vanhurskaaksi lain teoista; sillä lain kautta tulee synnin tunto
      27 Missä siis on kerskaaminen? Se on suljettu pois. Minkä lain kautta? Tekojenko lain? Ei, vaan uskon lain kautta
      28 Niin päätämme siis, että ihminen vanhurskautetaan uskon kautta, ilman lain tekoja.
      13 Sillä se lupaus, että Aabraham oli perivä maailman, ei tullut hänelle eikä hänen siemenelleen lain kautta, vaan uskonvanhurskauden kautta.
      14 Sillä jos ne, jotka pitäytyvät lakiin, ovat perillisiä, niin usko on tyhjäksi tehty ja lupaus käynyt mitättömäksi.
      Room 7:
      4 Niin, veljeni, teidätkin on kuoletettu laista Kristuksen ruumiin kautta, tullaksenne toisen omiksi, hänen, joka on kuolleista herätetty, että me kantaisimme hedelmää Jumalalle
      6 mutta nyt me olemme irti laista ja kuolleet pois siitä, mikä meidät piti vankeina, niin että me palvelemme Jumalaa Hengen uudessa tilassa emmekä kirjaimen vanhassa.
      Room 8:
      2 Sillä elämän hengen laki Kristuksessa Jeesuksessa on vapauttanut sinut synnin ja kuoleman laista.
      3 Sillä mikä laille oli mahdotonta, koska se oli lihan kautta heikoksi tullut, sen Jumala teki, lähettämällä oman Poikansa syntisen lihan kaltaisuudessa ja synnin tähden ja tuomitsemalla synnin lihassa,
      7 sentähden että lihan mieli on vihollisuus Jumalaa vastaan, sillä se ei alistu Jumalan lain alle, eikä se voikaan.
      Room 9:
      31 mutta Israel, joka tavoitteli vanhurskauden lakia, ei ole sitä lakia saavuttanut.
      Room 10:
      4 Sillä Kristus on lain loppu, vanhurskaudeksi jokaiselle, joka uskoo.
      Room 13:
      10 Rakkaus ei tee lähimmäiselle mitään pahaa. Sentähden on rakkaus lain täyttämys.
      2 Kor:
      6 joka myös on tehnyt meidät kykeneviksi olemaan uuden liiton palvelijoita, ei kirjaimen, vaan Hengen; sillä kirjain kuolettaa, mutta Henki tekee eläväksi
      Kol 2:
      14 ja pyyhki pois sen kirjoituksen säädöksineen, joka oli meitä vastaan ja oli meidän vastustajamme; sen hän otti meidän tieltämme pois ja naulitsi ristiin.
      Ef 2:
      15 kun hän omassa lihassaan teki tehottomaksi käskyjen lain säädöksinensä, luodakseen itsessänsä nuo kaksi yhdeksi uudeksi ihmiseksi, tehden rauhan,
      Fil 3:
      9 ja minun havaittaisiin olevan hänessä ja omistavan, ei omaa vanhurskautta, sitä, joka laista tulee, vaan sen, joka tulee Kristuksen uskon kautta, sen vanhurskauden, joka tulee Jumalasta uskon perusteella;
      Heb 7:
      18 Täten kyllä entinen säädös kumotaan, koska se oli voimaton ja hyödytön
      19 -sillä laki ei tehnyt mitään täydelliseksi-mutta sijaan tulee parempi toivo, jonka kautta me lähestymme Jumalaa.
      Gal 2:
      4 Noiden pariimme luikertaneiden valheveljien tähden, jotka orjuuttaakseen meitä olivat hiipineet vakoilemaan vapauttamme, mikä meillä on Kristuksessa Jeesuksessa,
      16 mutta koska tiedämme, ettei ihminen tule vanhurskaaksi lain teoista, vaan uskon kautta Jeesukseen Kristukseen, niin olemme mekin uskoneet Kristukseen Jeesukseen tullaksemme vanhurskaiksi uskosta Kristukseen eikä lain teoista, koska ei mikään liha tule vanhurskaaksi lain teoista
      19 Sillä minä olen lain kautta kuollut pois laista, elääkseni Jumalalle. Minä olen Kristuksen kanssa ristiinnaulittu
      21 En minä tee mitättömäksi Jumalan armoa, sillä jos vanhurskaus on saatavissa lain kautta, silloinhan Kristus on turhaan kuollut.
      Gal 3:
      2 Tämän vain tahdon saada teiltä tietää: lain teoistako saitte Hengen vai uskossa kuulemisesta?
      5 Joka siis antaa teille Hengen ja tekee voimallisia tekoja teidän keskuudessanne, saako hän sen aikaan lain tekojen vai uskossa kuulemisen kautta,
      11 Ja selvää on, ettei kukaan tule vanhurskaaksi Jumalan edessä lain kautta, koska "vanhurskas on elävä uskosta".
      13 Kristus on lunastanut meidät lain kirouksesta, kun hän tuli kiroukseksi meidän edestämme-sillä kirjoitettu on: "Kirottu on jokainen, joka on puuhun ripustettu"
      18 Sillä jos perintö tulisi laista, niin se ei enää tulisikaan lupauksesta. Mutta Aabrahamille Jumala on sen lahjoittanut lupauksen kautta.
      Gal 5:
      4 Te olette joutuneet pois Kristuksesta, te, jotka tahdotte lain kautta tulla vanhurskaiksi; te olette langenneet pois armosta.
      14 Sillä kaikki laki on täytetty yhdessä käskysanassa, tässä: "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi".
      18 Mutta jos te olette Hengen kuljetettavina, niin ette ole lain alla
      Amen

    • ihanaKristus

      Paavali kumosi Tooran, hänet ajettiin ulos synagoogista ja hänet yritettiin tappaa, koska hän ei julistanut Tooran lakia, vaan Uuden Liiton lakia; jossa ei enää ole kuolemanrangaistuksia, vaan Kristuksen tuoma armo. Kristus täytti Tooran lain, ottamalla Tooran määräämän kuolemanrangaistuksen kannettavakseen, siksi Kristus ei tuominnut ketään kuolemaan; hän armahti kaikki synnintekijät, ainoastaan niille hän oli äärettömän vihainen, jotka eivät suostuneet ottamaan vastaan hänen julistamaansa Uuden Liiton lakia; että Kristus on tullut etsimään syntisiä ja antamaan heille synnit anteeksi ja antaa heille iankaikkisen elämän.

      Kun laista puretaan pois rangaistukset, laki on tullut virattomaksi ja sen jälkeen, laki ei enää ole se elämää ohjaava ohjesääntö; vaan tilalle on tullut toinen laki, jossa ei Jumalaa palvella enää kuoleman ja rangaistuksen pelosta käsin; vaan armosta käsin; minut on armahdettu ja haluan siitä kiitollisuudesta ja rakkaudesta palvella Jumalaa ja lähimmäisiäni, jotta hekin näkisivät sen Jumalan rakkauden minun kauttani, kun he näkevät minun hyvät tekoni.

      Siksi kysymys siitä, että jos Toora on kumottu, saa tehdä sitä ja tätä, on täysin mieletön ja sen erittäjä ei ymmärrä evankeliumista ja Kristuksen rakkaudesta pennin vertaa. Eihän Kristuksen oma elä lakia vailla; mutta tuo laki ei ole enää Toora, jossa palvellaan kuoleman pelossa Jumalaa ja koko ajan saa elää pelossa, jos teen yhdenkin virheen, olen kuoleman oma ja kadotuksen lapsi ja kuitenkin tietää, ettei sitä lakia täytä, eikä kelpaa Jumalalle ja on vain hirmuinen helvetin pelko.

      Kristuksen oma elää vapautettuna Uuden Lain alaisena, Kristuksen lain alaisena, Messiaan lain alaisena, jossa on vain kaksi käskyä; rakasta Jumalaa ja rakasta lähimmäistä; eikä Kristuksen oma elä tuomion pelossa, vaan todella tietoisena siitä, että hän on Jumalan lapsi ja iankaikkisen elämän omistaja, koska tuo asema ei ole hänen hankkimansa, eikä hänen tarvitse tehdä mitään sen eteen, vaan tuo asema on Kristuksen verellä hankittu; Jumalan lain mukaan saatu Jumalan lapseus, sillä ilman Kristusta ei kukaan voi tulla Jumalan lapseksi.

      Tooralahkolaisten valheelliset opit on kerta toisensa jälkeen yhä uudelleen ja uudelleen todistettu Juamalan sanalla valheiksi ja perkeleen opeiksi, Kristus on heidän oppinsa todistanut valheeksi ja jokainen ymmärtäväinen sen ymmärtää.

      Jos Kristus olisi palvellut Tooraa, hän olisi surmauttanut eniten synnintekijöitä kuin kukaan toinen maailmassa! Montako Kristus surmasi tai vei surmattavaksi? Toora määrää synnin tekijöille kuolemanrangaistuksen ja vieläpä tavan millä tavalla pitää synnintekijä surmata!! Sen lain Kristus kertakaikkiaan purki! Hän kärsi kuoleman koko maailman syntien edestä, niinpä ketään ei saa enää tuomita Tooran lain mukaan! Samasta rikoksesta ei voi tuomita ketään kahta kertaa!! Tooran rangaistukset on kertakaikkiaan purettu! Toora ohjaa syntisen Kristuksen luokse ja siinä mielessä Toora on voimassa, osoittaakseen ihmisille, että on turvattava Kristuksen uhriin saadakseen syntinsä anteeksi ja päästäkseen osalliseksi Jumalan armosta. Uudestisyntymisessä ihminen siirtyy Vanhan Lakiliiton alaisuudesta Uuden Liiton lain alle palvelemaan Jumalaa rakkaudesta ja kiitollisuudesta, että hänet on armahdettu ja hän on saanut syntinsä anteeksi.

      Niin kauan kuin ihminen elää valheessa synnin alaisuudessa, hän tietää, että on kadotettu ja pelastusta vailla ja häntä odottaa kuolema ja ikuinen kadotus Jumalan kasvoista, mutta kun ihminen tulee hädässään Kristuksen ristin luo, hän saa kokea armon, hänet armahdetaan ja enää ei ole tuomion pelkoa, ei kadotuksen pelkoa, vaan tilalle tulee pelastuksen ilo, rauha ja lepo, ihminen saa Pyhän Hengen sinetin sisimpäänsä todistukseksi siitä, että hän on Jumalan lapsi.

      Niin kauan kuin ihminen Kristuksessa pysyy, hän on turvassa, pelkoa ei ole, Kristus vakuuttaa hänen sisimmässään, että kaikki synnit on anteeksi saatu ja hän on Jumalan lapsi ja matkalla kohti iankaikkista elämää uuden maan päällä.

    • tooranrikkojat

      Tooralahkolaiset eivät täytä Mooseksen lakia.

      Perustelu yhdestä kohdasta:

      Kysymys: 'Tooralahkolainen, oletko tappanut ketään?'

      Vastaus: 'En ole tappanut ketään koskaan.'

      Kysymys: 'Vietätkö sapattia Mooseksen lain mukaan?'

      Vastaus: 'Tottakai vietän sapattia Mooseksen lain mukaan.'

      Kysymys: 'Mitä Mooseksen laki käskee tehdä niille, jotka eivät vietä sapattia?'

      Vastaus: 'Mooseksen laki käskee tappaa heidät.'

      Kysymys: 'Kun et ole heitä tappanut, olet siis rikkonut Mooseksen lakia!'

      Vastaus: 'Siltä osin olet oikeassa, kun en ole tappanut heitä, olen rikkonut Mooseksen lain.'

    • irtilaista

      Room. 6:8

      Mutta jos kerran olemme kuolleet Kristuksen kanssa, uskomme saavamme myös elää hänen kanssaan. [2. Tim. 2:11]

      Room. 7:4

      Samoin on teidän laitanne, veljeni. Kristuksen kuolemassa te hänen ruumiinsa jäseninä olette kuolleet vapaiksi laista ja kuulutte nyt toiselle, hänelle joka on herätetty kuolleista. Näin me kannamme hedelmää Jumalalle. [Gal. 2:19,20, Gal. 5:18; Kol. 2:14]
      Room. 7:6

      Mutta kun nyt olemme kuolleet pois siitä, mikä piti meitä vallassaan, olemme päässeet vapaiksi laista. Nyt palvelemme Jumalaa uudella tavalla, Hengen mukaan, emme enää vanhalla tavalla, lain kirjaimen orjina. [Room. 6:4, Room. 8:4; 2. Kor. 3:6]

      NÄmä Paavalin jakeet eivät tooralahkolaisille kelpaa! He vieläpä valehtelevat Paavalin nimissä! Heille ei riitä, että valehtelisivat omissa nimissään, vaan valehtelevat jopa Jeesuksen (Jumalan) nimissä!

    • onkorikottu

      Toora käskee:

      Nimittää kuningas (5.Moos. 17:15).

      Toora on kaikkialla voimassa tooralahkolaisten mukaan.

      Mitenkäs he tämän käskyn Suomessa ovat panneet toimeen. Onko heillä Suomen kuningas?

      Ovatko rikkoneet tämän käskyn?

    • autatteko

      Ei jättää henkiin ketään yksilöä seitsemästä Kanaanilaista kansasta (5.Moos. 20:16).
      Tuhota seitsemän kanaanilaista kansaa Israelin maasta (5.Moos. 20:17).

      Menettekö te tooralahkolaiset auttamaan Israelia näiden käskyjen toimeenpanossa?

    • valheidenjoukkio

      5. Moos. 23:12

      Leirin ulkopuolella olkoon sinulla syrjäinen paikka, johon sinun on mentävä tarpeellesi.
      5. Moos. 23:13

      Ja sinulla olkoon aseittesi lisänä pieni lapio, ja kun siellä ulkona istut tarpeellesi, kaiva sillä kuoppa ja peitä sitten ulostuksesi.

      Tooralahkolaiset rikkovat nämä käskyt mennen tullen - he eivät välitä siitä, mihinkä tarpeensa tekevät! Vaikka väittävät, että jokaikisen käskyn noudattavat!

      Tooralahkolaisten Tooran käskyjen noudattaminen on pelkkä vitsi! Heillä on hienot selitykset kaikelle sille, miksei sitä ja sitä käskyä tarvitse noudattaa..

      Valhettelijoita he ovat, todellisia valhettelijoita!

      Valheillaan he pilkkaavat Kristuksen ristin työtä!

    • Laskuntulos

      Pitäisikö messiaanisten erottaa kr.net seurakunnastaan? Hänen oppinsa eroaa nähtävästi messiaanisten opista aika paljon.
      Esim. Vesivessan käyttö on syntiä.

      • erotettujomonista

        Hänet on aikoja sitten lienee jo erotettu!

        Siksihän hän on niin täynnä katkeruutta, kun hänet on erotettu jo monista seurakunnista luultavasti!


    • Jumalantotuus

      Ps. 51:6

      (51:8) Katso, totuutta sinä tahdot salatuimpaan saakka, ja sisimmässäni sinä ilmoitat minulle viisauden.

      JOS joku väittää, että hän on salatuimpaan eli sydämen sisintä myöten puhdas ja synnitön, niin hän on maailman suurin valehtelija.

      Jes. 64:6

      Kaikki me olimme kuin saastaiset, ja niinkuin tahrattu vaate oli kaikki meidän vanhurskautemme.

      Jumalan vanhurskauden katseen edessä meissä ei ole mitään hyvää, ei kerrassaan mitään hyvää.

      Kristuksessa on kaikki hyvä, mikä kelpaa Jumalalle ja kun Jumala katsoo meitä, kun olemme Kristuksessa, hän näkee Kristuksen, eikä meitä ja niin me kelpaamme; koska hän katsoo meitä ikäänkuin Kristuksessa.

      JOS tämä Jumalan totuus ei meille kelpaa, niin tilamme on todella toivoton!

      Jer. 14:7

      Vaikka pahat tekomme todistavat meitä vastaan, tee työsi, Herra, nimesi tähden; sillä meidän luopumuksemme ovat monet, sinua vastaan me olemme syntiä tehneet

    • laki.työkaluna

      Täällä niin kovasti ---syytetään-- Jumalan lakia, että se sytyttää himon ja ollaan sitten lain alla.
      Sekä johtaa syntiin.

      Okei... Otetaan esimerkki,, kun olemme synnistä luterilaisittain vapaa ja laista vapaa.
      https://www.iltalehti.fi/pinnalla/a/3d26400a-72c9-42e3-aae6-bc71165d8b87

      Kolme tunnettua naista, poliitikko Eva Biaudet, kansallisen lapsistrategian projektipäällikkö ja entinen Martta-liiton pääsihteeri Marianne Heikkilä sekä toimittaja Reetta Räty viettivät yhden työpäivän [xxxxxxpidellyn] näköisiksi maskeerattuina.

      Käytän asiaa näin naistenpäivänä, näin luterilaisena maana - kirkossa vihittynä - vihkiraamattu kirjahyllyssä ja vapaina laista- rakastaen vaimoa - kuin Kristus rakastaa seurakuntaansa, meitä miehiä miettimään asiaa. Lakiko se meitä saatti tuohon tilaan?

      Morsianhan on Kristuksen kohdalla me- niin näin naistenpäivänä onko meissä tuo kuva, mitä linkki tuo esiin.
      Suomalaisten aviomiesten kohdalla, mikä on viassa. Onko rippikoulu johtanut opin kautta meidät harhaan? Vaan onko se liha ja jos se onkin LIHAMME, niin tapahtuiko niin että LAKI tulikin näyttämään sitä, että olemme hukassa teoissa.
      Eli lain kautta opin tuntemaan, että teen väärin. Laki ei herätäkään meissä sitä vihaa - että nyrkit alkaa heilumaan, ----- vaan lain kautta opin tuntemaan synnin. Ja laki on valkeutena ja vanhurskaana se VALO - että lihamme paljastuu, se näytti, mikä himo meissä on elää.

      Teitin väärä tulkinta on käärmeen mielellä kääntänyt asian aivan päinvastaisesti. Alatte SYYTTÄÄ lakia - että ennen sitä olitti jopa enkeleitä, mutta kun laki tulee esiin, niin alkaa niin panettaa tekee syntiä tekemään ja sitten hakkaamaan se akka.
      Karkeaa kansankiltä, mutta tämähän on teidän tulkintanne. Eli siksi karkea hiekaa silmävoiteeksi, tahtaaksi, että näkisitte harhaisen näkökykynne selityksen.



      olemmehan me suomalaiset uutisoinnin mukaan maailmassa toiseksi vaarallisin maa.
      Pitäisikö se lakia saarnata - että se lihamme pahuus paljastuisi ja alkaisi näkyä, että lain kautta opin, että teen väärin. Se laki ei herätä himoa, mutta lain kautta hoksasin, että lihan himo on minussa asunut.

      Jumalan laki on vanhurskas ja PYHÄ. ja sen kautta näemme, ettei meidän lihassamme asu mitään hyvää ja lain kautta opin ymmärtään asian. Näin, lain kautta, että minussa oli elänyt siis syntynyt himot. Eli lain merkitys on nähtävä HENGELLISESti.

      Ei Paavali tuhoa tooraa - koska Paavalikin opettaa, että sen kautta opimme tuntemaan synti ja se, että laki ei pelasta - sehän on jo Edenistä käsin opetettuna - vaan tarvitaan Adamin peittoon sijaisuhri. ja siten Pyhä Hengen kirkastama katsellaan Kristusta ja eletään Hengessä - Jumalan tahdon ja lain mukaan.
      ts. Jeesus pelastaa ja Häntä seuraten - emme elä lihan mukaan, eli hakata naista - vaan rakastaen .... lain päämäärä on näin ollen rakkaus.

      Jo on monelle vaikeeta ymmärtää armon ja lain suhde. Eläinuhrit on lakanneet Golgatalle.
      Uhria tarvitaan SIKSI - kun olemme laittomia - synti on Jumalan lain rikkomista ja tuomiokin lähtee Jumalan huoneesta.
      Siksi synti osoitetaan TÄNÄÄNKIN Jumalantahdon, eli lain kautta. SE on Jumalan vanhruskas ja PYHÄ työkalu osoittamaan Jumalan tahto - meidän elämässä ja tämän Herra laittaa Uudessaliitossa SYDÄMEEN. Jumalattomat pakanat - muotouskonnollisuus pitää Jumalantahdon sydämen ulkopuolella ja pelkäävät, että laki paljastaa heidän alastomuutensa - ja he ovat näitä hakkaajia - vaimonsa hakkaajia.. eli tuo viha - on esimerkki muotojumalisuudesta. Olkoon vaikka helluntalainen ukko, ja kun kieltää Jumalantahdon - hän on hukassa. Tästä olen puhunut Helluntaikirkon nokan kanssa aikoinaan, ja hän totesi, että näin se on. Mutta, perinneopin kautta, ei aikonut opettaa kirkolleen ja siksiköhän Herra otti hänet täältä pois. Vaimoni kuunteli, kun ambulanssit ja hälytysjärjestelmän autot riensi sinne todeten lämpimän ruumiin ja henki oli pois. Herra armahtakoon häntä ja minuakin.
      Laki - se on Pyhä. SE osoittaa syntimme- uskovallekin. Kirkon esimerkit sen sisällä osoittaa, että lakia tarvitaan, ja armoa. Mutta laki Pyhyydessä pitäisi olla myös sydämessä.
      MINÄ Herra olen sinun Jumalasi jne. Herran omille se on tosi.
      Laittomille ei ole Herra Jumalana, vaan liha - liha istuu valtaistuimella eikä jalat seuraa Jeesusta. Kyllä te Paavalin tapaan joudutte toteamaan, että laki on vanhurskas ja Hyvä.
      Olette myyty synnin alaisuuteen, kuka teidät ja minut pelastaa tästä viheliäisestä lihasta.
      Jeesus - mutta miten? SE onkinkin Jumalantyö. Siksi se laki onkin sydämessä ja Henki voimana, sekä Henki kirkastaa sijaista - Jeesusta. Pelastus on Kristuksessa, mutta en enää syntiä - eli laittomuutta tee - Jumalantyönä, vaan seuraan Jeesusta.
      Eikä se laki kumoutunut, vaan se ei enää syytä - ellen hakkaa vaimoani, näin esimerkkinä.
      No, en koskaan ole lyönytkään, mutta näin naistenpäivänä sillä osoitan, että laki ei kumoudu, ei Paavalikaan sitä opeta se on väärää tulkintaa - vaan opettaa, että lain kautta joudun oppimaan, mitä se lihani on.
      Se on kelvoton -

      • tämä.on.totuus

        Pakankristityt eivät ole vapautettu lain noudattamisesta. Jeesus sanoi, ettei hän kumoa laista pilkkuakaan ja vaati sen noudattamista. Paavali sanoi, että laki koskee sekä pakanoita että juutalaisia ja jokainen tuomitaan lain perusteella.

        Room 2:9 Tuska ja ahdistus tulee jokaisen osaksi, joka tekee pahaa, ensin juutalaisen, sitten myös kreikkalaisen.
        10 Kirkkaus, kunnia ja rauha taas tulee jokaisen osaksi, joka tekee hyvää, ensin juutalaisen, sitten myös kreikkalaisen,
        11 sillä Jumala ei tee eroa ihmisten välillä. [Ap. t. 10:34 ]
        12 Ne, jotka ovat tehneet syntiä lakia tuntematta, myös tuhoutuvat laista riippumatta. Ne taas, jotka ovat lain tuntien tehneet syntiä, myös tuomitaan lain nojalla.
        13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.
        -----
        27 Ulkonaisesti ympärileikkaamaton, joka noudattaa lain käskyjä, on tuomitseva sinut, joka lain kirjaimesta ja ympärileikkauksesta huolimatta rikot lakia.

        Luterilaisessa kirkossa on antikristuksen valhe, ettei lakia tarvitse noudattaa. Se on nimenomaan laittomuuden ihmisen kylvämä raju eksytys. Paavali ei kumonnut lakia ja joka sellaista väittää, levittää antikristuksen väärää evankeliumia omaksi tuhokseen.

        Room 3:31 Kumoammeko me siis lain vetoamalla uskoon? Emme suinkaan, me päinvastoin vahvistamme sen mitä laki sanoo.

        2 Piet 3:15 ja lukekaa meidän Herramme pitkämielisyys pelastukseksi, josta myös meidän rakas veljemme Paavali hänelle annetun viisauden mukaan teille on kirjoittanut;
        16 niinkuin hän tekee kaikissa kirjeissään, kun hän niissä puhuu näistä asioista, vaikka niissä tosin on yhtä ja toista vaikeatajuista, jota tietämättömät ja vakaantumattomat vääntävät kieroon niinkuin muitakin kirjoituksia, omaksi kadotuksekseen.
        17 Koska te siis, rakkaani, tämän jo edeltäpäin tiedätte, niin olkaa varuillanne, ettette rietasten eksymyksen mukaansa tempaamina lankeaisi pois omalta lujalta pohjaltanne,


      • Laki_on_voimassa

        >>Kristus on Tooran loppu<< - Roomalaiskirje 10:4

        Tässä kohtaa Raamatussa on vakava käännösvirhe. Kreikkalainen sana TELOS ei tarkoita tässä asiayhteydessä lain loppua vaan päämäärää tai lopputulosta. Jeesus oli lain Messias profetoiden päämäärä tai lopputulos, eikä tietenkään lopettanut lakia. Jeesus täytti laissa olevat Messias profetiat, eikä tietenkään lakkauttanut profetioita. Jeesus itse sanoi, ettei tullut kumoamaan lakia vaan noudattamaan sitä, joten lakia ei ole lopetettu.

        TELOS esiintyy myös jakeessa 1 Tim 1:5, jossa sana on käännetty ihan oikein päämäärä. Ei kai käskyn tarkoitus ole rakkauden lopettaminen. Ei tietenkään, vaan käskyn päämäärä on rakkaus.

        "Kehotuksemme päämääränä on rakkaus, joka tulee puhtaasta sydämestä, hyvästä omastatunnosta ja vilpittömästä uskosta." (1 Tim 1:5)

        Uusi liitto ei lopettanut lakia vaan se sisältää vaatimuksen noudattaa lakia.

        "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan. Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi." (Matt 5:17-19)

        Uuden liiton aikana lain rikkominen on edelleen syntiä, joten laki ei ole mihinkään loppunut eikä päättynyt.

        "Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista...

        Lapseni, älkää antako kenenkään johtaa itseänne harhaan. Joka tekee Jumalan tahdon, on vanhurskas, niin kuin Kristus on vanhurskas. Joka tekee syntiä, on Paholaisesta, sillä Paholainen on tehnyt syntiä alusta asti. Juuri sitä varten Jumalan Poika tuli maailmaan, että hän tekisi tyhjäksi Paholaisen teot. Yksikään Jumalasta syntynyt ei tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä. Hän ei voi tehdä syntiä, koska on syntynyt Jumalasta. Tästä käy ilmi, ketkä ovat Jumalan, ketkä Paholaisen lapsia: se, joka ei tee Jumalan tahtoa, ei ole Jumalasta, ei siis myöskään se, joka ei rakasta veljeään" (1 Joh 3:4, 7-10)


      • herätkää
        tämä.on.totuus kirjoitti:

        Pakankristityt eivät ole vapautettu lain noudattamisesta. Jeesus sanoi, ettei hän kumoa laista pilkkuakaan ja vaati sen noudattamista. Paavali sanoi, että laki koskee sekä pakanoita että juutalaisia ja jokainen tuomitaan lain perusteella.

        Room 2:9 Tuska ja ahdistus tulee jokaisen osaksi, joka tekee pahaa, ensin juutalaisen, sitten myös kreikkalaisen.
        10 Kirkkaus, kunnia ja rauha taas tulee jokaisen osaksi, joka tekee hyvää, ensin juutalaisen, sitten myös kreikkalaisen,
        11 sillä Jumala ei tee eroa ihmisten välillä. [Ap. t. 10:34 ]
        12 Ne, jotka ovat tehneet syntiä lakia tuntematta, myös tuhoutuvat laista riippumatta. Ne taas, jotka ovat lain tuntien tehneet syntiä, myös tuomitaan lain nojalla.
        13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.
        -----
        27 Ulkonaisesti ympärileikkaamaton, joka noudattaa lain käskyjä, on tuomitseva sinut, joka lain kirjaimesta ja ympärileikkauksesta huolimatta rikot lakia.

        Luterilaisessa kirkossa on antikristuksen valhe, ettei lakia tarvitse noudattaa. Se on nimenomaan laittomuuden ihmisen kylvämä raju eksytys. Paavali ei kumonnut lakia ja joka sellaista väittää, levittää antikristuksen väärää evankeliumia omaksi tuhokseen.

        Room 3:31 Kumoammeko me siis lain vetoamalla uskoon? Emme suinkaan, me päinvastoin vahvistamme sen mitä laki sanoo.

        2 Piet 3:15 ja lukekaa meidän Herramme pitkämielisyys pelastukseksi, josta myös meidän rakas veljemme Paavali hänelle annetun viisauden mukaan teille on kirjoittanut;
        16 niinkuin hän tekee kaikissa kirjeissään, kun hän niissä puhuu näistä asioista, vaikka niissä tosin on yhtä ja toista vaikeatajuista, jota tietämättömät ja vakaantumattomat vääntävät kieroon niinkuin muitakin kirjoituksia, omaksi kadotuksekseen.
        17 Koska te siis, rakkaani, tämän jo edeltäpäin tiedätte, niin olkaa varuillanne, ettette rietasten eksymyksen mukaansa tempaamina lankeaisi pois omalta lujalta pohjaltanne,

        Siinä taas yksi vakiintumaton vääntää kirjoituksia kieroon irrottamalla Raamatunsäkeitä asiayhteydestään. Ihan omaksi kadotuksekseen. Roomalaiskirjeen 3:31 säkeen selitys on saman luvun jakeissa 26-30.

        "Mutta nyt meidän aikanamme hän osoittaa vanhurskautensa :hän on itse vanhurskas ja tekee vanhurskaaksi sen, joka uskoo Jeesukseen. Onko siis syytä kerskailuun? Siltä on pohja pudonnut pois. Mikä laki on saanut tämän aikaan? Sekö, joka vaatii tekoja? Ei vaan uskon laki. Katsomme siis, että ihminen tulee vanhurskaaksi, kun hän uskoo, ilman lain vaatimia tekoja. Vai onko Jumala vain pelkästään juutalaisten Jumala? Eikö hän ole myös muiden kansojen Jumala? On toki. Kun kerran Jumala on yksi ja ainoa. Hän tekee ympärileikatut vanhurskaiksi, jos he uskovat, ja ympärileikkaamattomat, kun he uskovat. "

        Näin Paavali todistaa väkevästi, että ihminen pelastuu yksin uskosta. Oli hän sitten juutalainen tahi pakanalakana.


      • tämä.on.totuus
        herätkää kirjoitti:

        Siinä taas yksi vakiintumaton vääntää kirjoituksia kieroon irrottamalla Raamatunsäkeitä asiayhteydestään. Ihan omaksi kadotuksekseen. Roomalaiskirjeen 3:31 säkeen selitys on saman luvun jakeissa 26-30.

        "Mutta nyt meidän aikanamme hän osoittaa vanhurskautensa :hän on itse vanhurskas ja tekee vanhurskaaksi sen, joka uskoo Jeesukseen. Onko siis syytä kerskailuun? Siltä on pohja pudonnut pois. Mikä laki on saanut tämän aikaan? Sekö, joka vaatii tekoja? Ei vaan uskon laki. Katsomme siis, että ihminen tulee vanhurskaaksi, kun hän uskoo, ilman lain vaatimia tekoja. Vai onko Jumala vain pelkästään juutalaisten Jumala? Eikö hän ole myös muiden kansojen Jumala? On toki. Kun kerran Jumala on yksi ja ainoa. Hän tekee ympärileikatut vanhurskaiksi, jos he uskovat, ja ympärileikkaamattomat, kun he uskovat. "

        Näin Paavali todistaa väkevästi, että ihminen pelastuu yksin uskosta. Oli hän sitten juutalainen tahi pakanalakana.

        Sinä se tässä väännät Paavalia kieroon. Roomalaiskirjeen 3:31 jakeen selittää lopukin sen, ettei Paavali tarkoita kumoavansa lakia, kun hän samalla puhuu uskon merkityksestä. Paavali tarkoittaa juuri sitä, mitä hän kirjoitti. Usko ei kumoa lakia ja sitä pitää noudattaa.

        Uskossa on kyse siitä, ettei vanhan liiton lain noudattaminen yksin riitä uuden liiton aikana. Pitää uskoa Jumalan Poikaan ja sen takia myös tehdä parannus lain rikkomisesta, niin silloin saa armoa. Niin juutalaisilla kuin pakanoilla oli vaikeuksia lopettaa synnin tekeminen eli lain rikkominen, joten Jeesus antoi tien, miten voi vapautua synnin orjuudesta. Usko sisältää vaatimuksen noudattaa lakia.

        Jaak 2:24 Näette siis, että ihminen osoittautuu vanhurskaaksi tekojen, ei yksistään uskon perusteella.

        Otetaan rautalangasta sinulle malli siitä, mitä pelastava usko tarkoittaa. Se tarkoittaa sitä, että uskoo Jeesusta ja sen takia lopettaa lain rikkomisen eli tekee parannuksen. Jos jollakin ei ole tekoja, hänellä ei ole uskoa. Usko ilman tekoja on kuollut.

        Luuk 24:46 Ja hän sanoi heille: "Niin on kirjoitettu, että Kristus oli kärsivä ja kolmantena päivänä nouseva kuolleista, 47 ja että parannusta syntien anteeksisaamiseksi on saarnattava hänen nimessänsä kaikille kansoille, alkaen Jerusalemista.

        Jaak 2:26 Sillä niinkuin ruumis ilman henkeä on kuollut, niin myös usko ilman tekoja on kuollut.

        Room 2:13 sillä eivät lain kuulijat ole vanhurskaita Jumalan edessä, vaan lain noudattajat vanhurskautetaan.

        Ilm 14:12 Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon.

        Jaakobin kirje ottaa oivallisesti esille sen asian, että Paholainen uskoo Jeesukseen ja jopa pelkää Jumalaa, mutta Paholainen ei kuitenkaan pelastu. Siis Paholaisen usko Jeesukseen ei pelastanut Paholaista. Se johtuu siitä, ettei Paholainen noudattanut Jumalan tahoa, mikä on pelastuksen edellytys myös uuden liiton aikana. Jeesus EI PELASTA LAITTOMUUDEN TEKIJÖITÄ.

        Jaak 2:17 Näin on uskonkin laita. Yksinään, ilman tekoja, se on kuollut.
        18 Ehkä joku nyt sanoo: "Sinulla on usko, minulla teot." Näytä sinä minulle uskosi ilman tekoja, minä kyllä näytän sinulle uskon teoillani.
        19 Sinä uskot, että Jumala on yksi ainoa. Oikein teet -- pahat hengetkin uskovat sen ja vapisevat. [Mark. 1:24]
        20 Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön?

        Matt 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

        Room 2:27 Ja luonnostaan ympärileikkaamaton, joka täyttää lain, on tuomitseva sinut, joka lainkirjaiminesi ja ympärileikkauksinesi olet lainrikkoja.


      • korjaus
        herätkää kirjoitti:

        Siinä taas yksi vakiintumaton vääntää kirjoituksia kieroon irrottamalla Raamatunsäkeitä asiayhteydestään. Ihan omaksi kadotuksekseen. Roomalaiskirjeen 3:31 säkeen selitys on saman luvun jakeissa 26-30.

        "Mutta nyt meidän aikanamme hän osoittaa vanhurskautensa :hän on itse vanhurskas ja tekee vanhurskaaksi sen, joka uskoo Jeesukseen. Onko siis syytä kerskailuun? Siltä on pohja pudonnut pois. Mikä laki on saanut tämän aikaan? Sekö, joka vaatii tekoja? Ei vaan uskon laki. Katsomme siis, että ihminen tulee vanhurskaaksi, kun hän uskoo, ilman lain vaatimia tekoja. Vai onko Jumala vain pelkästään juutalaisten Jumala? Eikö hän ole myös muiden kansojen Jumala? On toki. Kun kerran Jumala on yksi ja ainoa. Hän tekee ympärileikatut vanhurskaiksi, jos he uskovat, ja ympärileikkaamattomat, kun he uskovat. "

        Näin Paavali todistaa väkevästi, että ihminen pelastuu yksin uskosta. Oli hän sitten juutalainen tahi pakanalakana.

        Roomalaiskirjeen 3:31 jae selittää lopuksi sen, ettei Paavali tarkoita kumoavansa lakia, kun hän samalla puhuu uskon merkityksestä.


      • herätkää

        Päinvastoin. "Mikä laki on saanut tämän aikaan? Sekö, joka vaatii tekoja? Ei, vaan uskon laki."

        Lain teot ei millään muotoa voi ihmistä pelastaa.

        Jaakoppi puolestaan ei puhu mitään lain tekojen noudattamisesta. Päinvastoin. Hänen ajatuksensa on hyvin arkipäiväisten tekojen parissa, ja niitä hän myös kehoittaa tekemään lähimmäisen parhaaksi.


      • niinffgh
        herätkää kirjoitti:

        Päinvastoin. "Mikä laki on saanut tämän aikaan? Sekö, joka vaatii tekoja? Ei, vaan uskon laki."

        Lain teot ei millään muotoa voi ihmistä pelastaa.

        Jaakoppi puolestaan ei puhu mitään lain tekojen noudattamisesta. Päinvastoin. Hänen ajatuksensa on hyvin arkipäiväisten tekojen parissa, ja niitä hän myös kehoittaa tekemään lähimmäisen parhaaksi.

        Sinä vääristelet taas Raamattua. Lain teot eivät YKSIN riitä pelastamaan ketään, mikä on moite vanhan liiton juutalaisille, jotka eivät halunneet uskoa Jeesukseen. Mutta Jaakobin kirje ja muukin Uuden testamentin opetus nuhtelee niitä kristittyjä, jotka eivät enää halunneet noudattaa lakia. Se ajaa heidät armon ulkopuolelle, sillä pelastus vaatii teoilla todistettua uskoa eli parannuksen tekoa lain rikkomisesta. Paavali opetti, ettei armon alla saa rikkoa lakia, muuten tulee tuomio helvettiin.

        Room 6:14 Synti ei enää ole teidän herranne, sillä te ette ole lain vaan armon alaisia.
        15 Miten siis on? Saammeko tehdä syntiä, koska emme elä lain vaan armon alaisina? Emme toki! 16 Tehän tiedätte, että jos antaudutte orjina tottelemaan jotakuta, olette juuri sen orjia, jota tottelette. Te joko palvelette syntiä, mikä johtaa kuolemantuomioon, tai olette kuuliaisia Jumalalle, mikä johtaa vapauttavaan tuomioon.

        Pelastus vaatii sekä uskoa että uskon mukaisia tekoja. Teoilla tarkoitetaan lain tekoja. Jos otat pois toisen, niin et ole vanhurskas.

        Jaak 2:24 Näette siis, että ihminen osoittautuu vanhurskaaksi tekojen, ei yksistään uskon perusteella.

        Room 2:13 sillä eivät lain kuulijat ole vanhurskaita Jumalan edessä, vaan lain noudattajat vanhurskautetaan.

        Ilm 14:12 Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon.

        Mikä on Kristuksen laki, vapauden laki ja uskon laki? Se on Mooseksen laki, jossa Messias profetiat ovat täyttyneet Jeesuksessa Kristuksessa. Paavali kertoi, että Kristuksen laki on juutalaisten laki. Sitä lakia Paavali noudatti.

        Ap.t 25:8 sillä Paavali torjui syytökset ja sanoi: "Minä en ole mitään rikkonut juutalaisten lakia enkä pyhäkköä enkä keisaria vastaan".

        Ap.t 24:14 Mutta sen minä sinulle tunnustan, että minä sitä tietä vaeltaen, jota he lahkoksi sanovat, niin palvelen isieni Jumalaa, että minä uskon kaiken, mitä on kirjoitettuna laissa ja profeetoissa,

        Jos joku menee helluntaiseurakunnan ylistyskokoukseen huutamaan "Jeesus, Jeesus" eikä halua noudattaa lakia, niin Jeesus tuomitsee hänet laittomuuden tekijänä helvettiin. Jeesus ei pelasta niitä, jotka eivät tottele hänen käskyjään.

        Matt 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.


      • herätkää
        niinffgh kirjoitti:

        Sinä vääristelet taas Raamattua. Lain teot eivät YKSIN riitä pelastamaan ketään, mikä on moite vanhan liiton juutalaisille, jotka eivät halunneet uskoa Jeesukseen. Mutta Jaakobin kirje ja muukin Uuden testamentin opetus nuhtelee niitä kristittyjä, jotka eivät enää halunneet noudattaa lakia. Se ajaa heidät armon ulkopuolelle, sillä pelastus vaatii teoilla todistettua uskoa eli parannuksen tekoa lain rikkomisesta. Paavali opetti, ettei armon alla saa rikkoa lakia, muuten tulee tuomio helvettiin.

        Room 6:14 Synti ei enää ole teidän herranne, sillä te ette ole lain vaan armon alaisia.
        15 Miten siis on? Saammeko tehdä syntiä, koska emme elä lain vaan armon alaisina? Emme toki! 16 Tehän tiedätte, että jos antaudutte orjina tottelemaan jotakuta, olette juuri sen orjia, jota tottelette. Te joko palvelette syntiä, mikä johtaa kuolemantuomioon, tai olette kuuliaisia Jumalalle, mikä johtaa vapauttavaan tuomioon.

        Pelastus vaatii sekä uskoa että uskon mukaisia tekoja. Teoilla tarkoitetaan lain tekoja. Jos otat pois toisen, niin et ole vanhurskas.

        Jaak 2:24 Näette siis, että ihminen osoittautuu vanhurskaaksi tekojen, ei yksistään uskon perusteella.

        Room 2:13 sillä eivät lain kuulijat ole vanhurskaita Jumalan edessä, vaan lain noudattajat vanhurskautetaan.

        Ilm 14:12 Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon.

        Mikä on Kristuksen laki, vapauden laki ja uskon laki? Se on Mooseksen laki, jossa Messias profetiat ovat täyttyneet Jeesuksessa Kristuksessa. Paavali kertoi, että Kristuksen laki on juutalaisten laki. Sitä lakia Paavali noudatti.

        Ap.t 25:8 sillä Paavali torjui syytökset ja sanoi: "Minä en ole mitään rikkonut juutalaisten lakia enkä pyhäkköä enkä keisaria vastaan".

        Ap.t 24:14 Mutta sen minä sinulle tunnustan, että minä sitä tietä vaeltaen, jota he lahkoksi sanovat, niin palvelen isieni Jumalaa, että minä uskon kaiken, mitä on kirjoitettuna laissa ja profeetoissa,

        Jos joku menee helluntaiseurakunnan ylistyskokoukseen huutamaan "Jeesus, Jeesus" eikä halua noudattaa lakia, niin Jeesus tuomitsee hänet laittomuuden tekijänä helvettiin. Jeesus ei pelasta niitä, jotka eivät tottele hänen käskyjään.

        Matt 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

        Aivan sama vaikka kopioisit koko Raamatun tänne. Jos et halua ymmärtää, että laki ja sen teot eivät ihmistä pelasta, vaan yksin usko Jeesukseen Kristukseen, sinua ei voi mikään pelastaa.

        Toisaalta jos et halua ymmärtää, että laki ja synti on kaksi eri asiaa, sinua ei voi auttaa. Saammeko tehdä syntiä koska emme ole lain vaan armon alaisia? Ei tietenkään. Tämä on aivan selvä asia.

        Kun nyt kuitenkin teemme syntiä, me emme voi Moosekselta anteeksi pyytämällä itseämme pelastaa. Eikä meitä pelasta myöskään mikään rituaali. Kymmenen ave Mariaa syntien sovitukseksi? Ei tietenkään. Minut pelastaa yksin Jeesus Kristus, ja hänen pyhä verensä, joka on minun syntieni sovitukseksi vuodatettu.


      • tämä.on.totuus
        herätkää kirjoitti:

        Aivan sama vaikka kopioisit koko Raamatun tänne. Jos et halua ymmärtää, että laki ja sen teot eivät ihmistä pelasta, vaan yksin usko Jeesukseen Kristukseen, sinua ei voi mikään pelastaa.

        Toisaalta jos et halua ymmärtää, että laki ja synti on kaksi eri asiaa, sinua ei voi auttaa. Saammeko tehdä syntiä koska emme ole lain vaan armon alaisia? Ei tietenkään. Tämä on aivan selvä asia.

        Kun nyt kuitenkin teemme syntiä, me emme voi Moosekselta anteeksi pyytämällä itseämme pelastaa. Eikä meitä pelasta myöskään mikään rituaali. Kymmenen ave Mariaa syntien sovitukseksi? Ei tietenkään. Minut pelastaa yksin Jeesus Kristus, ja hänen pyhä verensä, joka on minun syntieni sovitukseksi vuodatettu.

        Jeesus pelastaa ne, jotka tekevät parannuksen lain rikkomisesta uskossa häneen. Tämä ei ole omavanhurskautta vaan uskonkuuliaisuutta.

        Koska sinä kiellät lain säädösten velvoittavan itseäsi, niin sellaisesta saa tuomion helvettiin.

        1 Joh 3:4 Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista.

        Hep 10:26 Jos me näet teemme syntiä ehdoin tahdoin, senkin jälkeen, kun olemme oppineet tuntemaan totuuden, ei ole enää mitään uhria syntiemme sovitukseksi.
        27 Ei ole muuta kuin kauhea tuomion odotus ja ahnas tuli, joka nielee Jumalaa uhmaavat.
        28 Jos joku kieltää Mooseksen lain, hänet tuomitaan säälittä kuolemaan; siihen riittää kahden tai kolmen todistajan sana.

        Niille helluntailaisille tai muille kristityille tulee karu tilanne viimeisellä tuomiolla. Heille sanotaan, mene pois laittomuuden tekijä, vaikka he olisivat joskus tehneet voimatekoja Jeesuksen nimessä. Suurin osa kristityistä ei voita elämän seppelettä. Vain hyvin harva kristityistä pelastuu.

        Näitä sanoja Uudesta testamentista sinä et pysty pakenemaan millään lihallisella mielipiteelläsi:

        Matt 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

        Luuk 13:23 Joku kysyi häneltä: "Herra, onko niin, että vain harvat pelastuvat?" Jeesus vastasi:
        24 "Kilvoitelkaa päästäksenne sisään ahtaasta ovesta. Minä sanon teille: monet yrittävät mennä sisään mutta eivät siihen kykene. [1. Tim. 6:12; 2. Tim. 4:7 | Matt. 7:13]
        25 "Tulee hetki, jolloin talon isäntä nousee ja sulkee oven. Kun te sitten seisotte ulkona, kolkutatte ovelle ja huudatte: 'Herra, avaa meille!', hän vastaa: 'Keitä te olette? En tunne teitä.' [Matt. 7:22,23, Matt. 25:11,12]
        26 Silloin te alatte selittää: 'Mehän söimme ja joimme sinun kanssasi, ja sinä opetit meidän kaduillamme.'
        27 Mutta hän sanoo: 'Keitä te olette? En tunne teitä. Menkää pois minun luotani, kaikki te vääryydentekijät.' [Ps. 6:9; Matt. 25:41]
        28 "Siellä te itkette hammasta purren, kun näette Abrahamin ja Iisakin ja Jaakobin ja kaikki profeetat Jumalan valtakunnassa mutta huomaatte, että teidät itsenne on suljettu ulos.


      • herätkää
        tämä.on.totuus kirjoitti:

        Jeesus pelastaa ne, jotka tekevät parannuksen lain rikkomisesta uskossa häneen. Tämä ei ole omavanhurskautta vaan uskonkuuliaisuutta.

        Koska sinä kiellät lain säädösten velvoittavan itseäsi, niin sellaisesta saa tuomion helvettiin.

        1 Joh 3:4 Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista.

        Hep 10:26 Jos me näet teemme syntiä ehdoin tahdoin, senkin jälkeen, kun olemme oppineet tuntemaan totuuden, ei ole enää mitään uhria syntiemme sovitukseksi.
        27 Ei ole muuta kuin kauhea tuomion odotus ja ahnas tuli, joka nielee Jumalaa uhmaavat.
        28 Jos joku kieltää Mooseksen lain, hänet tuomitaan säälittä kuolemaan; siihen riittää kahden tai kolmen todistajan sana.

        Niille helluntailaisille tai muille kristityille tulee karu tilanne viimeisellä tuomiolla. Heille sanotaan, mene pois laittomuuden tekijä, vaikka he olisivat joskus tehneet voimatekoja Jeesuksen nimessä. Suurin osa kristityistä ei voita elämän seppelettä. Vain hyvin harva kristityistä pelastuu.

        Näitä sanoja Uudesta testamentista sinä et pysty pakenemaan millään lihallisella mielipiteelläsi:

        Matt 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

        Luuk 13:23 Joku kysyi häneltä: "Herra, onko niin, että vain harvat pelastuvat?" Jeesus vastasi:
        24 "Kilvoitelkaa päästäksenne sisään ahtaasta ovesta. Minä sanon teille: monet yrittävät mennä sisään mutta eivät siihen kykene. [1. Tim. 6:12; 2. Tim. 4:7 | Matt. 7:13]
        25 "Tulee hetki, jolloin talon isäntä nousee ja sulkee oven. Kun te sitten seisotte ulkona, kolkutatte ovelle ja huudatte: 'Herra, avaa meille!', hän vastaa: 'Keitä te olette? En tunne teitä.' [Matt. 7:22,23, Matt. 25:11,12]
        26 Silloin te alatte selittää: 'Mehän söimme ja joimme sinun kanssasi, ja sinä opetit meidän kaduillamme.'
        27 Mutta hän sanoo: 'Keitä te olette? En tunne teitä. Menkää pois minun luotani, kaikki te vääryydentekijät.' [Ps. 6:9; Matt. 25:41]
        28 "Siellä te itkette hammasta purren, kun näette Abrahamin ja Iisakin ja Jaakobin ja kaikki profeetat Jumalan valtakunnassa mutta huomaatte, että teidät itsenne on suljettu ulos.

        En nyt uskalla sinulle mitään tuomiota lukea, kun en ole Jumala.

        Mutta ehkä viimeisellä tuomiolla saamme uskomme mukaan. Joka vetoaa lakiin, saa lain mukaisen tuomion. Hän joka vetoaa Jeesukseen Kristukseen saakin silloin, aivan ansioitta, vapauttavan tuomion.


      • tämä.on.totuus
        herätkää kirjoitti:

        En nyt uskalla sinulle mitään tuomiota lukea, kun en ole Jumala.

        Mutta ehkä viimeisellä tuomiolla saamme uskomme mukaan. Joka vetoaa lakiin, saa lain mukaisen tuomion. Hän joka vetoaa Jeesukseen Kristukseen saakin silloin, aivan ansioitta, vapauttavan tuomion.

        Joka vetoaa viimeisellä tuomiolla Jeesukseen, mutta ei tehnyt parannusta lain rikkomisesta, ei saa vapauttavaa tuomiota vaan tuomion tuliseen järveen. Näin lukee Uudessa testamentissa aivan selvästi. Suurin osa Jeesukseen vetoavista joutuu helvettiin, koska he eivät tehneet parannusta, vaikka Jeesus käski tekemään parannuksen. Tätä totuutta sinä et pääse pakoon.

        Matt 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

        Ilm 3:14 "Laodikean seurakunnan enkelille kirjoita: "Näin sanoo Aamen, uskollinen ja luotettava todistaja, Jumalan luomakunnan alku: [Ilm. 1:5 | Joh. 1:3 ]
        15 "Minä tiedän sinun tekosi: sinä et ole kylmä etkä kuuma. Kunpa olisitkin joko kylmä tai kuuma! [Room. 12:11]
        16 Mutta sinä olet haalea, et kuuma etkä kylmä, ja siksi minä oksennan sinut suustani.

        Room 2:27 Ja luonnostaan ympärileikkaamaton, joka TÄYTTÄÄ LAIN, on tuomitseva sinut, joka lainkirjaiminesi ja ympärileikkauksinesi olet lainrikkoja.


      • herätkää
        tämä.on.totuus kirjoitti:

        Joka vetoaa viimeisellä tuomiolla Jeesukseen, mutta ei tehnyt parannusta lain rikkomisesta, ei saa vapauttavaa tuomiota vaan tuomion tuliseen järveen. Näin lukee Uudessa testamentissa aivan selvästi. Suurin osa Jeesukseen vetoavista joutuu helvettiin, koska he eivät tehneet parannusta, vaikka Jeesus käski tekemään parannuksen. Tätä totuutta sinä et pääse pakoon.

        Matt 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

        Ilm 3:14 "Laodikean seurakunnan enkelille kirjoita: "Näin sanoo Aamen, uskollinen ja luotettava todistaja, Jumalan luomakunnan alku: [Ilm. 1:5 | Joh. 1:3 ]
        15 "Minä tiedän sinun tekosi: sinä et ole kylmä etkä kuuma. Kunpa olisitkin joko kylmä tai kuuma! [Room. 12:11]
        16 Mutta sinä olet haalea, et kuuma etkä kylmä, ja siksi minä oksennan sinut suustani.

        Room 2:27 Ja luonnostaan ympärileikkaamaton, joka TÄYTTÄÄ LAIN, on tuomitseva sinut, joka lainkirjaiminesi ja ympärileikkauksinesi olet lainrikkoja.

        Kyllä nyt pelottaa! Täytyy kai sitten hankkia riuku ulkopuolelta leirin, ja se lain määräämä pieni lapio jolla peitän paskani. Mitä muita lain tekoja minun pitää tekemän jotta päästäisit minut taivaaseen?

        Kuulutko muuten saddukeusten lahkoon vai farisealaisiin?


    • velhelahkonharhat

      Tooralahkolaiset ovat täydellisiä valehtelijoita!
      1. He sanovat noudattavansa Tooran kaikkia käskyjä, mutta he eivät edes osaa luetella niitä Tooran käskyjä, joita he noudattavat; eivätkä osaa sanoa, miten he niitä käskyjä noudattavat!!
      - jos he noudattaisivat niitä, he osaisivat luetella ne helposti ja helposti osaisivat kertoa miten mitäkin käskyä noudattavat

      Tosiasia on se: Kaikkia Tooran käskyjä ei voida noudattaa
      - ei ole Jumalan temppeliä Jerusalemissa ( monet käskyt liittyvät temppelipalvelukseen)
      - ei ole teokraattista (Jumalan hallinta) valtiota, sillä monet Tooran käskyt liittyvät siihen
      - Toora käskee erottaa spitalia sairastavat ulkopuolelle, eikä käske hoitaa niitä, miten tooralahkolaiset suhtautuvat tähän? Sitäkään he eivät uskalla kertoa?
      - Toora sisältää lakeja orjuudesta ja he eivät osaa kertoa siitäkään, miten he niihin Tooran käskyihin suhtautuvat?
      - Toora sisältää käskyt, miten tarpeensa tulee tehdä; tehdä kuoppa maahan ja peittää se; eivät he näitäkään käskyjä noudata

      2. Toorassa on paljon ns. rikoksia, joista seuraa kuolemanrangaistus
      - he eivät pane niitä täytäntöön, he eivät ole perustaneet ns. toimielimiä, jotka Toora käskee perustaa, joka panee täytäntöön kuolemanrangaistukset
      - he eivät pane itse niitä kuolemanrangaistuksia täytäntöön, jotka saa panna itse täytäntöön ( esim. verikosto on Toorassa sallittua); omainen saa tappaa murhamiehen, joka on tahallaan murhannut läheisen

      3. He sanovat, että Jumalan laki Toora on maallisen lain yläpuolella, mutta he eivät kuitenkaan uskalla toimia niin, vaan ristiriitatilanteessa he hylkäävät Jumalan lain ja noudattavat Suomen lakia

      4. He tulkitsevat Tooran lakeja vapaasti oman mielensä mukaan, eivät siis pidä kirjaimellisesti Tooran laista kiinni
      - noita käytäntöjä he eivät edes uskalla tuoda esiin, vaan yrittävät salata ne
      - sapattikäskyjä he tulkitsevat oman mielensä mukaan

      5. Toorassa on tiukka lainsäädöntö pappeudesta
      - heillä ei ole seurakunnissaan leeviläistä papistoa, vaan valitsevat 'papin' oman mielensä mukaan
      - siinäkin he tulkitsevat Tooraa oman mielensä mukaan
      -leeviläinen pappi oli yleensä synagoogan esimies eli johtaja

      6. He nauttivat pääsiäisaterian, vaikka Toora kieltää ympärileikkaamatonta nauttimasta pääsiäisateriaa
      - he tulkitsevat tuonkin asian oman mielensä mukaan

      7. Tärkein:
      - he pitävät Kristuksen uhria täysin riittämättömänä pelastukseen, vaan edellyttävät, että Kristuksen uhrin lisäksi on noudatettava jokaikistä Tooran käskyä voidakseen pelastua! He siis hylkäävät Jumalan armon ja kuvittelevat omilla teoillaan pääsevänsä iankaikkiseen elämään
      - he siis valehtelevat olevansa täysin synnittömiä ja täyttävänsä Jumlan tahdon itse, vaikka Raamattu selvästi ilmoittaa, että kukaan ihminen ei pysty Jumalan tahdon mukaan elämään

      8. He tulkitsevat Raamattua oman lahkoharhansa mukaan, he hylkäävät ne jakeet ja luvut, jotka ovat heidän lahkonsa oppia vastaan ja pitävät esillä niiden jakeiden omia tulkintoja, jotka voidaan tulkita heidän lahko-oppinsa hyväksi

      9. He tekevät Paavalista valehtelijan ja Jeesuksesta valehtelijan; he väittävät noista kummastakin sellaista, jota Raamattu ei tue eikä vahvista!

      Tärkeä:
      - he noudattavat vain joitakin Tooran käskyjen ulkonaisia muotomenoja ja väittävät siitä syystä noudattavansa Tooraa!!
      - Jumala kuitenkin katsoo sydämeen; heille heidän sydämensä tila; asenne on toissijainen, sydämessään he saavat vapaasti rikkoa kaiken, kunhan ulkonainen muotomeno jotenkin oman tulkinnan mukaan toteutuu
      - ulkonaisten muotomenojensa takia he kuvittelevat olevansa paljon parempia 'juutalaisia', ja siksi he tuomitsevat kaikki muut 'helvetin tuleen ikuisesti kidutettavaksi'; joka on heidän tulkintansa 'iankaikkisesta kadotuksesta': heidän tulkintansa on täysin heidän harhansa
      - he väittävät kuuluvansa israelin kansaan, mutta he eivät ympärileikkaa miespuolisia, joka on ehdoton edellytys kuulua israelin kanssan
      - he viettävät israelilaisille kuuluvia juhlia, vaikka eivät ole israelilaisia (israelilaisten juhlat liittyvät historiallisiin tapahtumiin, jotka heidän esivanhempansa ovat aikojen kuluessa joutuneet), suomalaisilla ei ole mitään yhteyttä noihin tapahtumiin (Egyptin orjuus, pakkosiirtolaisuus ym.)

      Tässä pieni osa heidän valheellisesta lahkostaan ja sen oppirakennelmasta!

      • Tooran_voi_täyttää

        Sinä kirjoitit pitkän jaarittelun omaa lihallista arvostelua laista, mikä ei perustu Raamattuun eikä ole tietenkään millään tavalla edes totuus. Annat monissa kohdin väärän kuvan Toora säädösten koko sisällöstä, mitä on oiottu Suomi24:lla pitkään. Jos sinulla ei ole kykyä ymmärtää Tooran perusasioita, niin et todellakaan pysty ymmärtämään ja soveltamaan Suomen lakiakaan, koska se on paljon tulkinnanvaraisempi ja raskaampi kuin Toora, joka on hyvä laki.

        Raamatussa sanotaan, että Tooran voi täyttää. Sen takia tästä asiasta ei tarvitse enempää väitellä, koska voin siteerata niitä kohtia, jossa kerrotaan, että on olemassa niitä, jotka täyttävät Tooraan ja niitä jotka tuomitaan Tooran rikkomisesta. Tässä on myös säädöksiä Uudesta testamentista, joten tämä pätee uuden liiton aikanakin.

        Room 2:27 Ja luonnostaan ympärileikkaamaton, joka TÄYTTÄÄ LAIN, on tuomitseva sinut, joka lainkirjaiminesi ja ympärileikkauksinesi olet lainrikkoja.

        Matt 5:19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi.

        1 Joh 5:3 Sitähän Jumalan rakastaminen on, että pidämme hänen käskynsä, eivätkä ne ole raskaita noudattaa.

        5 Moos 30:11 Sillä tämä käsky, jonka minä tänä päivänä sinulle annan, ei ole sinulle vaikea täyttää eikä liian kaukana.
        12 Se ei ole taivaassa, eikä sinun tarvitse sanoa: 'Kuka nousisi meidän puolestamme taivaaseen noutamaan sen meille ja julistaisi sen meille, että me sen täyttäisimme?'
        13 Se ei ole meren takana, eikä sinun tarvitse sanoa: 'Kuka menisi meidän puolestamme meren taakse noutamaan sen meille ja julistaisi sen meille, että me sen täyttäisimme?'
        14 Vaan sana on sinua aivan lähellä, sinun suussasi ja sydämessäsi, niin että voit sen täyttää.

        Miten Tooran voi täyttää? Tekemällä parannuksen lain rikkomisesta Jeesuksen Kristuksen nimessä, niin saa syntinsä anteeksi. Jos ei halua noudattaa Tooraa, niin Jeesus ei sellaista laittomuuden tekijää pelasta, vaikka hän sanoisi Jeesukselle "Herra, Herra".

        Sananl 28:13 Joka rikkomuksensa salaa, ei menesty, joka ne tunnustaa ja hylkää, saa armon.

        Ap.t 3:19 Tehkää siis parannus ja kääntykää, että teidän syntinne pyyhittäisiin pois,
        20 että virvoituksen ajat tulisivat Herran kasvoista ja hän lähettäisi hänet, joka on teille edeltämäärätty, Kristuksen Jeesuksen.


      • tämä.on.totuus

        >>nyt me olemme irti Toorasta ja kuolleet pois siitä<<

        Miksi sitten Paavali noudatti tarkasti Tooraa, jos hän oli kuollut laille?

        Kuolla laille tarkoitta Paavalin vertauskuvallisesta opetusta siitä, miten hän on siirtynyt vanhasta liitosta uuteen liittoon kuin leski, jolla on oikeus mennä uudelleen naimisiin. Tämä saarna on suunnattu vain juutalaisille, koska he ovat olleet vanhassa liitossa. Pakanat eivät ole olleet vanhassa liitossa, joten pakanat eivät ole koskaan kuolleet laille.

        Room 7:1 Veljet, tehän tunnette lain ja tiedätte, että laki hallitsee ihmistä niin kauan kuin hän elää. 2 Laki sitoo naimisissa olevan naisen mieheensä niin kauan kuin tämä on elossa. Mutta jos mies kuolee, nainen vapautuu siitä laista, joka sitoi hänet mieheen.

        Paavali sanoo monta kertaa, ettei uudessa liitossa saa rikkoa Mooseksen lakia vastaan, muuten ei saa armoa ja tulee tuomio helvettiin.

        1 Joh 3:4 Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista.

        Room 6:14 Synti ei enää ole teidän herranne, sillä te ette ole lain vaan armon alaisia.
        15 Miten siis on? Saammeko tehdä syntiä, koska emme elä lain vaan armon alaisina? Emme toki!
        16 Tehän tiedätte, että jos antaudutte orjina tottelemaan jotakuta, olette juuri sen orjia, jota tottelette. Te joko palvelette syntiä, mikä johtaa kuolemantuomioon, tai olette kuuliaisia Jumalalle, mikä johtaa vapauttavaan tuomioon. [Joh. 8:34; 2. Piet. 2:19]

        Paavali noudatti Mooseksen lakia tarkasti, koska evankeliumi vaatii tekemään parannuksen lain rikkomisesta. Paavalin opetus on, että jokaisen on myös noudatettavat Tooraa.

        Ap.t 25:8 sillä Paavali torjui syytökset ja sanoi: "Minä en ole mitään rikkonut juutalaisten lakia enkä pyhäkköä enkä keisaria vastaan".

        Ap.t 24:14 Mutta sen minä sinulle tunnustan, että minä sitä tietä vaeltaen, jota he lahkoksi sanovat, niin palvelen isieni Jumalaa, että minä uskon kaiken, mitä on kirjoitettuna laissa ja profeetoissa,

        Ap.t 28:17 Kolmen päivän kuluttua Paavali kutsui juutalaisten johtomiehet luokseen. Kun nämä olivat saapuneet, hän sanoi: "Veljet! Minut luovutettiin Jerusalemissa roomalaisten käsiin, vaikka en ole millään tavoin rikkonut kansaamme enkä isiltä perimiämme säädöksiä vastaan.


      • s-seutulainen

        Tooralahkolaiset lukevat ja opettavat Raamatun sanaa kirjaimen kuolleessa - eivät Hengen eläväksi tekevässä tilassa.
        Sillä henkeä heillä ei ole - syystä, koska he ovat uudestisyntymättöminä hengellisesti kuolleita.
        Vain Jeesus Kristus voi heitä auttaa.
        Mutta nämä kivenkovat fariseukset eivät tahdo kääntyä Herran Jeesuksen puoleen, että Hän heidät parantaisi. He torjuvat sokeudessaan ja mielettömyydessään Jeesuksen Kristuksen.


      • tämä.on.totuus
        s-seutulainen kirjoitti:

        Tooralahkolaiset lukevat ja opettavat Raamatun sanaa kirjaimen kuolleessa - eivät Hengen eläväksi tekevässä tilassa.
        Sillä henkeä heillä ei ole - syystä, koska he ovat uudestisyntymättöminä hengellisesti kuolleita.
        Vain Jeesus Kristus voi heitä auttaa.
        Mutta nämä kivenkovat fariseukset eivät tahdo kääntyä Herran Jeesuksen puoleen, että Hän heidät parantaisi. He torjuvat sokeudessaan ja mielettömyydessään Jeesuksen Kristuksen.

        Sinun suussasi on valhetta ja herjaa.

        Paavali opetti, että liha ei alistu lakiin, koska se on vihollisuutta Kristusta vastaan. Pyhä Henki ei puhu lakia vastaan. Jeesus Kristus noudatti lakia, koska hänessä on Pyhä Henki. Ne helluntailaiset, jotka puhuvat lakia vastaan, he eivät ole Kristuksessa.

        Room 7:14 Me tiedämme, että laki on hengellinen.

        Room 8:6 Lihan pyrkimykset tuottavat kuoleman, Hengen pyrkimykset elämän ja rauhan.
        7 Lihan pyrkimykset sotivat Jumalaa vastaan, sillä ne eivät alistu Jumalan lakiin eivätkä voikaan alistua. [Matt. 12:34; Room. 5:10; Kol. 1:21; Jaak. 4:4]
        8 Ne, jotka elävät turmeltuneen luontonsa mukaisesti, eivät voi olla Jumalalle mieleen.
        9 Te ette kuitenkaan elä oman luontonne vaan Hengen alaisina, jos kerran Jumalan Henki asuu teissä. Mutta se, jolla ei ole Kristuksen Henkeä, ei ole hänen omansa.

        Jokaisen on synnyttävä uudesti vedestä ja Hengestä. Jos ei tee parannusta lain rikkomisesta, ei ole uudestisyntynyt. Jeesus Kristus noudatti lakia, joten kukaan laittomuutta tekevä ei ole uudestisyntynyt eikä Kristuksessa.

        Joh 3:5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan.

        1 Joh 3:4 Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista.

        Room 6:14 Synti ei enää ole teidän herranne, sillä te ette ole lain vaan armon alaisia.
        15 Miten siis on? Saammeko tehdä syntiä, koska emme elä lain vaan armon alaisina? Emme toki! 16 Tehän tiedätte, että jos antaudutte orjina tottelemaan jotakuta, olette juuri sen orjia, jota tottelette. Te joko palvelette syntiä, mikä johtaa kuolemantuomioon, tai olette kuuliaisia Jumalalle, mikä johtaa vapauttavaan tuomioon.

        Sinä s-seutulainen et ole uudestisyntynyt etkä ole Kristuksessa.


      • tämä.on.totuus kirjoitti:

        Sinun suussasi on valhetta ja herjaa.

        Paavali opetti, että liha ei alistu lakiin, koska se on vihollisuutta Kristusta vastaan. Pyhä Henki ei puhu lakia vastaan. Jeesus Kristus noudatti lakia, koska hänessä on Pyhä Henki. Ne helluntailaiset, jotka puhuvat lakia vastaan, he eivät ole Kristuksessa.

        Room 7:14 Me tiedämme, että laki on hengellinen.

        Room 8:6 Lihan pyrkimykset tuottavat kuoleman, Hengen pyrkimykset elämän ja rauhan.
        7 Lihan pyrkimykset sotivat Jumalaa vastaan, sillä ne eivät alistu Jumalan lakiin eivätkä voikaan alistua. [Matt. 12:34; Room. 5:10; Kol. 1:21; Jaak. 4:4]
        8 Ne, jotka elävät turmeltuneen luontonsa mukaisesti, eivät voi olla Jumalalle mieleen.
        9 Te ette kuitenkaan elä oman luontonne vaan Hengen alaisina, jos kerran Jumalan Henki asuu teissä. Mutta se, jolla ei ole Kristuksen Henkeä, ei ole hänen omansa.

        Jokaisen on synnyttävä uudesti vedestä ja Hengestä. Jos ei tee parannusta lain rikkomisesta, ei ole uudestisyntynyt. Jeesus Kristus noudatti lakia, joten kukaan laittomuutta tekevä ei ole uudestisyntynyt eikä Kristuksessa.

        Joh 3:5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan.

        1 Joh 3:4 Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista.

        Room 6:14 Synti ei enää ole teidän herranne, sillä te ette ole lain vaan armon alaisia.
        15 Miten siis on? Saammeko tehdä syntiä, koska emme elä lain vaan armon alaisina? Emme toki! 16 Tehän tiedätte, että jos antaudutte orjina tottelemaan jotakuta, olette juuri sen orjia, jota tottelette. Te joko palvelette syntiä, mikä johtaa kuolemantuomioon, tai olette kuuliaisia Jumalalle, mikä johtaa vapauttavaan tuomioon.

        Sinä s-seutulainen et ole uudestisyntynyt etkä ole Kristuksessa.

        8. Niinpä minä todella luen kaikki tappioksi tuon ylen kalliin, Kristuksen Jeesuksen, minun Herrani, tuntemisen rinnalla, sillä hänen tähtensä minä olen menettänyt kaikki ja pidän sen roskana - että voittaisin omakseni Kristuksen
        9. ja minun havaittaisiin olevan hänessä ja omistavan, ei omaa vanhurskautta, sitä, joka laista tulee, vaan sen, joka tulee Kristuksen uskon kautta, sen vanhurskauden, joka tulee Jumalasta uskon perusteella;
        10. tunteakseni hänet ja hänen ylösnousemisensa voiman ja hänen kärsimyksiensä osallisuuden, tullessani hänen kaltaisekseen samankaltaisen kuoleman kautta,
        11. jos minä ehkä pääsen ylösnousemiseen kuolleista.
        12. Ei niin, että jo olisin sen saavuttanut tai että jo olisin tullut täydelliseksi, vaan minä riennän sitä kohti, että minä sen omakseni voittaisin, koskapa Kristus Jeesus on voittanut minut.
        ( Fil.3 )


      • tämä.on.totuus
        Saviseutulainen kirjoitti:

        8. Niinpä minä todella luen kaikki tappioksi tuon ylen kalliin, Kristuksen Jeesuksen, minun Herrani, tuntemisen rinnalla, sillä hänen tähtensä minä olen menettänyt kaikki ja pidän sen roskana - että voittaisin omakseni Kristuksen
        9. ja minun havaittaisiin olevan hänessä ja omistavan, ei omaa vanhurskautta, sitä, joka laista tulee, vaan sen, joka tulee Kristuksen uskon kautta, sen vanhurskauden, joka tulee Jumalasta uskon perusteella;
        10. tunteakseni hänet ja hänen ylösnousemisensa voiman ja hänen kärsimyksiensä osallisuuden, tullessani hänen kaltaisekseen samankaltaisen kuoleman kautta,
        11. jos minä ehkä pääsen ylösnousemiseen kuolleista.
        12. Ei niin, että jo olisin sen saavuttanut tai että jo olisin tullut täydelliseksi, vaan minä riennän sitä kohti, että minä sen omakseni voittaisin, koskapa Kristus Jeesus on voittanut minut.
        ( Fil.3 )

        Jos sinä väität uskovasi Jeesukseen, niin miksi sinä et tottele Jeesusta, ja ryhdy noudattamaan lakia? Miksi sinä et elä samalla tavalla kuin Jeesus lakia noudattaen?

        Sinä et ole Jeesuksen ystävä, koska sinä olet tottelematon Jeesukselle. Jeesus ei pelasta tottelemattomia lain rikkojia.

        Joh 15:13 Suurempaa rakkautta ei kukaan voi osoittaa, kuin että antaa henkensä ystäviensä puolesta. 14 Te olette ystäviäni, kun teette sen minkä käsken teidän tehdä.

        Matt 23:1 Sitten Jeesus puhui väkijoukolle ja opetuslapsilleen:
        2 "Mooseksen istuin on nyt lainopettajien ja fariseusten hallussa.
        3 Tehkää siis niin kuin he sanovat ja noudattakaa heidän opetustaan. Älkää kuitenkaan ottako oppia heidän teoistaan, sillä he puhuvat yhtä ja tekevät toista.

        Matt 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

        Room 2:27 Ja luonnostaan ympärileikkaamaton, joka TÄYTTÄÄ LAIN, on tuomitseva sinut, joka lainkirjaiminesi ja ympärileikkauksinesi olet lainrikkoja.


      • Saviseutulainen kirjoitti:

        8. Niinpä minä todella luen kaikki tappioksi tuon ylen kalliin, Kristuksen Jeesuksen, minun Herrani, tuntemisen rinnalla, sillä hänen tähtensä minä olen menettänyt kaikki ja pidän sen roskana - että voittaisin omakseni Kristuksen
        9. ja minun havaittaisiin olevan hänessä ja omistavan, ei omaa vanhurskautta, sitä, joka laista tulee, vaan sen, joka tulee Kristuksen uskon kautta, sen vanhurskauden, joka tulee Jumalasta uskon perusteella;
        10. tunteakseni hänet ja hänen ylösnousemisensa voiman ja hänen kärsimyksiensä osallisuuden, tullessani hänen kaltaisekseen samankaltaisen kuoleman kautta,
        11. jos minä ehkä pääsen ylösnousemiseen kuolleista.
        12. Ei niin, että jo olisin sen saavuttanut tai että jo olisin tullut täydelliseksi, vaan minä riennän sitä kohti, että minä sen omakseni voittaisin, koskapa Kristus Jeesus on voittanut minut.
        ( Fil.3 )

        Olet esittänyt useita valheita tällä foorumilla. Alappas nyt selittää, missä kohtaa Raamattua sanotaan, että laki on mahdoton noudattaa, missä kohtaa sanotaan, että Jeesus on täyttänyt lain meidän puolestamme ja missä kohtaa sanotaan, että saamme tehdä syntiä ja rikkoa ainuttakaan Tooran käskyä? Raamattu sanoo, että me voimme täyttää lain (5. Moos. 30:14). Jeesus tekee harvinaisen selväksi, että lakia ei ole kumottu, vaan meidän tulee sitä noudattaa (Mt. 5:17-19).

        Sanooko Paavali tässä, että hän pitää Tooraa roskana? Lakia, jota Paavali kutsuu pyhäksi, vanhurskaaksi ja hyväksi (Room. 7:12)?


      • s-seutulainen kirjoitti:

        Tooralahkolaiset lukevat ja opettavat Raamatun sanaa kirjaimen kuolleessa - eivät Hengen eläväksi tekevässä tilassa.
        Sillä henkeä heillä ei ole - syystä, koska he ovat uudestisyntymättöminä hengellisesti kuolleita.
        Vain Jeesus Kristus voi heitä auttaa.
        Mutta nämä kivenkovat fariseukset eivät tahdo kääntyä Herran Jeesuksen puoleen, että Hän heidät parantaisi. He torjuvat sokeudessaan ja mielettömyydessään Jeesuksen Kristuksen.

        "Tooralahkolaiset lukevat ja opettavat Raamatun sanaa kirjaimen kuolleessa"

        Kerro mitä Mt. 5:17-19 tarkoittaa "hengessä"? Entä Room. 7:12?


      • "Tooralahkolaiset ovat täydellisiä valehtelijoita!"
        "1. He sanovat noudattavansa Tooran kaikkia käskyjä, mutta he eivät edes osaa luetella niitä Tooran käskyjä, joita he noudattavat; eivätkä osaa sanoa, miten he niitä käskyjä noudattavat!!
        - jos he noudattaisivat niitä, he osaisivat luetella ne helposti ja helposti osaisivat kertoa miten mitäkin käskyä noudattavat"

        Tooran joka ikistä käskyä tulee noudattaa. Siis aivan jokaista. Minä en tässä ala luettelemaan sinulle 1.-5. Mooseksen kirjojen koko sisältöä. Tietysti konteksti tulee ottaa huomioon, on käskyjä, jotka ovat vain miehille, toiset vain naisille, toiset vain papeille ja jotkin vain kuninkaalle jne. Kun sanomme, että noudatamme koko Tooraa, se tarkoittaa, että noudatamme niitä käskyjä, jotka meille kuuluvat.

        "Tosiasia on se: Kaikkia Tooran käskyjä ei voida noudattaa
        - ei ole Jumalan temppeliä Jerusalemissa ( monet käskyt liittyvät temppelipalvelukseen)"

        Ilman temppeliä ei voi noudattaa uhrisäädöksiä. Entä sitten? Toorassa on monta käskyä, joita voimme noudattaa.

        "- ei ole teokraattista (Jumalan hallinta) valtiota, sillä monet Tooran käskyt liittyvät siihen"

        Ei olekaan.

        "- Toora käskee erottaa spitalia sairastavat ulkopuolelle, eikä käske hoitaa niitä, miten tooralahkolaiset suhtautuvat tähän? Sitäkään he eivät uskalla kertoa?"

        Spitaaliset tulee ehdottomasti erottaa seurakunnan ulkopuolelle. Näinhän kaikki järkevät valtiot toimivat, vaaralliset tarttuvat taudit pistetään karanteeniin, edelleen tänä päivänä.

        "- Toora sisältää lakeja orjuudesta ja he eivät osaa kertoa siitäkään, miten he niihin Tooran käskyihin suhtautuvat?"

        Toorassa annetut käskyt ja ohjeet orjuudesta tekevät harvinaisen selväksi, että kyse oli työsuhteesta, ei mistään ihmiskaupan uhreista. Toora kieltää ihmiskaupan. Jos tänään olet työsuhteessa olet heikommassa asemassa kuin orja Mooseksen aikaan.

        "- Toora sisältää käskyt, miten tarpeensa tulee tehdä; tehdä kuoppa maahan ja peittää se; eivät he näitäkään käskyjä noudata""

        Voit miettiä, oliko tämä käsky annettu kaikille kaupungissa asuville vai koskeeko se vain erämaavaellusta? Miksi siinä sanotaan, että leirin ulkopuolelle? Selvästi se ei koske meitä, jotka asumme kaupungeissa. Minä kun asun maalla niin kyllä käytän kompostoivaa WC:tä jolloin jätökset tulee peitetty maahan ja se on ekologisempaa ja terveempää kuin huuhdella paskat suoraan Itämereen.

        "2. Toorassa on paljon ns. rikoksia, joista seuraa kuolemanrangaistus
        - he eivät pane niitä täytäntöön, he eivät ole perustaneet ns. toimielimiä, jotka Toora käskee perustaa, joka panee täytäntöön kuolemanrangaistukset
        - he eivät pane itse niitä kuolemanrangaistuksia täytäntöön, jotka saa panna itse täytäntöön ( esim. verikosto on Toorassa sallittua); omainen saa tappaa murhamiehen, joka on tahallaan murhannut läheisen"

        Toorassa on selvät ohjeet kuka saa langettaa kuolemantuomion. Olemme samassa asemassa kuin juutalaiset Jeesuksen aikaan Rooman vallan alla, emme saa tappaa ketään.

        "3. He sanovat, että Jumalan laki Toora on maallisen lain yläpuolella, mutta he eivät kuitenkaan uskalla toimia niin, vaan ristiriitatilanteessa he hylkäävät Jumalan lain ja noudattavat Suomen lakia"

        Höpöhöpö. Minä noudatan Tooran lakia yli Suomen lakien. Ennemmin tulee noudattaa Jumalaa kuin ihmistä.

        "4. He tulkitsevat Tooran lakeja vapaasti oman mielensä mukaan, eivät siis pidä kirjaimellisesti Tooran laista kiinni
        - noita käytäntöjä he eivät edes uskalla tuoda esiin, vaan yrittävät salata ne
        - sapattikäskyjä he tulkitsevat oman mielensä mukaan"

        Sinäkö aiot opettaa meille kuinka sapattia tulee viettää? Me noudatamme yksin Tooran käskyjä, emme juutalaisten emmekä kristittyjenkään perinnäissääntöjä.

        "5. Toorassa on tiukka lainsäädöntö pappeudesta
        - heillä ei ole seurakunnissaan leeviläistä papistoa, vaan valitsevat 'papin' oman mielensä mukaan
        - siinäkin he tulkitsevat Tooraa oman mielensä mukaan
        -leeviläinen pappi oli yleensä synagoogan esimies eli johtaja"

        Ilman temppeliä ei voi olla leeviläisiä pappeja. Selitä miten me pakanat täällä asettaisimme leeviläisiä papeiksi, kun täällä ei ole ainuttakaan leeviläistä, eikä mitään temppeliä? Nämä Tooran käskyt eivät millään tasolla koske seurakunnan johtajaa. Me emme oman seurakuntamme johtajaa edes kutsu papiksi.

        "6. He nauttivat pääsiäisaterian, vaikka Toora kieltää ympärileikkaamatonta nauttimasta pääsiäisateriaa
        - he tulkitsevat tuonkin asian oman mielensä mukaan"

        Toora ei kiellä nauttimasta pääsiäisateriaa, ainoastaan pääsiäslampaan syönti on kielletty ympärileikkaamattomilta. Kun ei ole temppeliä, ei ole pääsiäislammastakaan.


      • Laskuntulos
        Kristitty.net kirjoitti:

        Olet esittänyt useita valheita tällä foorumilla. Alappas nyt selittää, missä kohtaa Raamattua sanotaan, että laki on mahdoton noudattaa, missä kohtaa sanotaan, että Jeesus on täyttänyt lain meidän puolestamme ja missä kohtaa sanotaan, että saamme tehdä syntiä ja rikkoa ainuttakaan Tooran käskyä? Raamattu sanoo, että me voimme täyttää lain (5. Moos. 30:14). Jeesus tekee harvinaisen selväksi, että lakia ei ole kumottu, vaan meidän tulee sitä noudattaa (Mt. 5:17-19).

        Sanooko Paavali tässä, että hän pitää Tooraa roskana? Lakia, jota Paavali kutsuu pyhäksi, vanhurskaaksi ja hyväksi (Room. 7:12)?

        Kr.net elää synnittömästi. Hän täyttää lain helposti!
        Silti hän voi täällä herjata toisen seurakunnan kristittyjä 24/7.
        Hedelmistään puu tunnetaan.
        Hän on paskamainen tyyppi!


      • "7. Tärkein:
        - he pitävät Kristuksen uhria täysin riittämättömänä pelastukseen, vaan edellyttävät, että Kristuksen uhrin lisäksi on noudatettava jokaikistä Tooran käskyä voidakseen pelastua! He siis hylkäävät Jumalan armon ja kuvittelevat omilla teoillaan pääsevänsä iankaikkiseen elämään"

        Emme pidä Kristuksen uhria riittämättömänä pelastukseen, toisin kuin helluntailaiset, jotka opettavat että Jeesuksen uhrin lisäksi täytyy käydä oikeaoppisella aikuisten uskovien kasteella ja täyttyä Pyhällä Hengellä jne. Meille riittää yksin Jeesuksen uhri. Minä en ole koskaan opettanut, että omilla teoilla pääsee taivaaseen. Jeesuksen armo riittää. Nyt valehtelet niin että korvat heiluu. Kyse on siitä, että uudessa liitossa armon alla ei saa tehdä syntiä (Room. 6:15), vaan on noudatettava lakia. Jos me rakastamme Jumalaa, pidämme käskyt (1. Joh. 5:3).

        "- he siis valehtelevat olevansa täysin synnittömiä ja täyttävänsä Jumlan tahdon itse, vaikka Raamattu selvästi ilmoittaa, että kukaan ihminen ei pysty Jumalan tahdon mukaan elämään""

        Minä en ole koskaan väittänyt olevani synnitön. Olen sanonut, että Raamatun mukaan me voimme täyttää lain (5. Moos. 30:14) - joten Toorassa ei ole mitään vikaa, se on täydellinen, helppo noudattaa ja me voimme sen täyttää. Jostain syystä rikomme silti Jumalan lakia ja teemme syntiä, siksi tarvitsemme Jeesuksen armoa.

        "8. He tulkitsevat Raamattua oman lahkoharhansa mukaan, he hylkäävät ne jakeet ja luvut, jotka ovat heidän lahkonsa oppia vastaan ja pitävät esillä niiden jakeiden omia tulkintoja, jotka voidaan tulkita heidän lahko-oppinsa hyväksi"

        Ai me olemme lahkot, mutta helluntailaiset, luterilaiset, katolilaiset, ortodoksit, presbyteerit, metodistit, babtistit, adventistit, lestadiolaiset jne. jne. eivät ole lahkoja? Miksi Kristuksen Ruumis on jakaantunut tuhansiin eri lahkoihin? Ja kehtaatte syyttä meitä lahkolaisiksi? Sinäkö et tulkitse Raamattua oman kirkkosi perinteen mukaan? Voit aloittaa kertomalla mitä tarkoittavat Room. 7:12, Mt. 5:17-19 sinun tulkintasi mukaan.

        "9. He tekevät Paavalista valehtelijan ja Jeesuksesta valehtelijan; he väittävät noista kummastakin sellaista, jota Raamattu ei tue eikä vahvista!"

        Te helluntailaiset teette Jeesuksesta valehtelijan, kun väitätte, että laki on kumottu, vaikka Jeesus suoraan sanoo, että hän ei tullut kumoamaan lakia (Mt. 5:17-19). Teette Paavalista valehtelijan, kun väitätte, että Toora on hirmuinen, julma ja paha ja kukaan ei voi sitä noudattaa, vaikka Paavali sanoo, että se on pyhä, vanhurskas ja hyvä (Room. 7:12).

        Kerro mitä sellaista minä olen väittänyt Paavalista tai Jeesuksesta, jota Raamattu ei vahvista?

        "Tärkeä:
        - he noudattavat vain joitakin Tooran käskyjen ulkonaisia muotomenoja ja väittävät siitä syystä noudattavansa Tooraa!!"

        Ei, vaan me noudatamme koko Tooraa.

        "- Jumala kuitenkin katsoo sydämeen; heille heidän sydämensä tila; asenne on toissijainen, sydämessään he saavat vapaasti rikkoa kaiken, kunhan ulkonainen muotomeno jotenkin oman tulkinnan mukaan toteutuu"

        Mistäköhän sinä tämän tiedät? Milloin sinä olet katsonut meidän tooralahkolaisten sydämeen?

        "- ulkonaisten muotomenojensa takia he kuvittelevat olevansa paljon parempia 'juutalaisia', ja siksi he tuomitsevat kaikki muut 'helvetin tuleen ikuisesti kidutettavaksi'; joka on heidän tulkintansa 'iankaikkisesta kadotuksesta': heidän tulkintansa on täysin heidän harhansa"

        Mitä Jeesus itse sanoo, laittomuuden tekijät eivät tule pääsemään taivaaseen, vaikka kuinka hokevat "Herra, Herra".

        "- he väittävät kuuluvansa israelin kansaan, mutta he eivät ympärileikkaa miespuolisia, joka on ehdoton edellytys kuulua israelin kanssan"

        Room. 11 mukaan meidät pakanat on oksastettu Israeliin, siksi me Raamatun mukaan kuulumme Israeliin. Tämä on kaikille antisemitisteille kova pala. Missään kohtaa Raamattua ei ole ainuttakaan käskyä ympärileikata pakanoita. Me kuulumme Israeliin sydämen ympärileikkauksen kautta, Jeesuksen armosta meidät pakanat on oksastettu Israeliin. Tämä on Jumalan sana.

        "- he viettävät israelilaisille kuuluvia juhlia, vaikka eivät ole israelilaisia (israelilaisten juhlat liittyvät historiallisiin tapahtumiin, jotka heidän esivanhempansa ovat aikojen kuluessa joutuneet), suomalaisilla ei ole mitään yhteyttä noihin tapahtumiin (Egyptin orjuus, pakkosiirtolaisuus ym.)"

        3. Moos. 23 on annettu Herran juhlapyhät, missä kohtaa Raamattua sanotaan, että nämä juhlat kuuluvat ainoastaan Israelille? Eikö jos se, että Jeesus täytti kaikki kevään juhlat, ole merkki siitä, että meidän tulee niitä viettää? Paavalin mukaan Jeesus on meidän pääsiäislampaamme, hän siis on tuon juhlan täyttymys. Miten ihmeessä se voisi olla vain juutalaisille? Sakarjan mukaan pakanat tulevat Jerusalemiin viettämään lehtimajanjuhlaa:


      • Kristitty.net kirjoitti:

        "7. Tärkein:
        - he pitävät Kristuksen uhria täysin riittämättömänä pelastukseen, vaan edellyttävät, että Kristuksen uhrin lisäksi on noudatettava jokaikistä Tooran käskyä voidakseen pelastua! He siis hylkäävät Jumalan armon ja kuvittelevat omilla teoillaan pääsevänsä iankaikkiseen elämään"

        Emme pidä Kristuksen uhria riittämättömänä pelastukseen, toisin kuin helluntailaiset, jotka opettavat että Jeesuksen uhrin lisäksi täytyy käydä oikeaoppisella aikuisten uskovien kasteella ja täyttyä Pyhällä Hengellä jne. Meille riittää yksin Jeesuksen uhri. Minä en ole koskaan opettanut, että omilla teoilla pääsee taivaaseen. Jeesuksen armo riittää. Nyt valehtelet niin että korvat heiluu. Kyse on siitä, että uudessa liitossa armon alla ei saa tehdä syntiä (Room. 6:15), vaan on noudatettava lakia. Jos me rakastamme Jumalaa, pidämme käskyt (1. Joh. 5:3).

        "- he siis valehtelevat olevansa täysin synnittömiä ja täyttävänsä Jumlan tahdon itse, vaikka Raamattu selvästi ilmoittaa, että kukaan ihminen ei pysty Jumalan tahdon mukaan elämään""

        Minä en ole koskaan väittänyt olevani synnitön. Olen sanonut, että Raamatun mukaan me voimme täyttää lain (5. Moos. 30:14) - joten Toorassa ei ole mitään vikaa, se on täydellinen, helppo noudattaa ja me voimme sen täyttää. Jostain syystä rikomme silti Jumalan lakia ja teemme syntiä, siksi tarvitsemme Jeesuksen armoa.

        "8. He tulkitsevat Raamattua oman lahkoharhansa mukaan, he hylkäävät ne jakeet ja luvut, jotka ovat heidän lahkonsa oppia vastaan ja pitävät esillä niiden jakeiden omia tulkintoja, jotka voidaan tulkita heidän lahko-oppinsa hyväksi"

        Ai me olemme lahkot, mutta helluntailaiset, luterilaiset, katolilaiset, ortodoksit, presbyteerit, metodistit, babtistit, adventistit, lestadiolaiset jne. jne. eivät ole lahkoja? Miksi Kristuksen Ruumis on jakaantunut tuhansiin eri lahkoihin? Ja kehtaatte syyttä meitä lahkolaisiksi? Sinäkö et tulkitse Raamattua oman kirkkosi perinteen mukaan? Voit aloittaa kertomalla mitä tarkoittavat Room. 7:12, Mt. 5:17-19 sinun tulkintasi mukaan.

        "9. He tekevät Paavalista valehtelijan ja Jeesuksesta valehtelijan; he väittävät noista kummastakin sellaista, jota Raamattu ei tue eikä vahvista!"

        Te helluntailaiset teette Jeesuksesta valehtelijan, kun väitätte, että laki on kumottu, vaikka Jeesus suoraan sanoo, että hän ei tullut kumoamaan lakia (Mt. 5:17-19). Teette Paavalista valehtelijan, kun väitätte, että Toora on hirmuinen, julma ja paha ja kukaan ei voi sitä noudattaa, vaikka Paavali sanoo, että se on pyhä, vanhurskas ja hyvä (Room. 7:12).

        Kerro mitä sellaista minä olen väittänyt Paavalista tai Jeesuksesta, jota Raamattu ei vahvista?

        "Tärkeä:
        - he noudattavat vain joitakin Tooran käskyjen ulkonaisia muotomenoja ja väittävät siitä syystä noudattavansa Tooraa!!"

        Ei, vaan me noudatamme koko Tooraa.

        "- Jumala kuitenkin katsoo sydämeen; heille heidän sydämensä tila; asenne on toissijainen, sydämessään he saavat vapaasti rikkoa kaiken, kunhan ulkonainen muotomeno jotenkin oman tulkinnan mukaan toteutuu"

        Mistäköhän sinä tämän tiedät? Milloin sinä olet katsonut meidän tooralahkolaisten sydämeen?

        "- ulkonaisten muotomenojensa takia he kuvittelevat olevansa paljon parempia 'juutalaisia', ja siksi he tuomitsevat kaikki muut 'helvetin tuleen ikuisesti kidutettavaksi'; joka on heidän tulkintansa 'iankaikkisesta kadotuksesta': heidän tulkintansa on täysin heidän harhansa"

        Mitä Jeesus itse sanoo, laittomuuden tekijät eivät tule pääsemään taivaaseen, vaikka kuinka hokevat "Herra, Herra".

        "- he väittävät kuuluvansa israelin kansaan, mutta he eivät ympärileikkaa miespuolisia, joka on ehdoton edellytys kuulua israelin kanssan"

        Room. 11 mukaan meidät pakanat on oksastettu Israeliin, siksi me Raamatun mukaan kuulumme Israeliin. Tämä on kaikille antisemitisteille kova pala. Missään kohtaa Raamattua ei ole ainuttakaan käskyä ympärileikata pakanoita. Me kuulumme Israeliin sydämen ympärileikkauksen kautta, Jeesuksen armosta meidät pakanat on oksastettu Israeliin. Tämä on Jumalan sana.

        "- he viettävät israelilaisille kuuluvia juhlia, vaikka eivät ole israelilaisia (israelilaisten juhlat liittyvät historiallisiin tapahtumiin, jotka heidän esivanhempansa ovat aikojen kuluessa joutuneet), suomalaisilla ei ole mitään yhteyttä noihin tapahtumiin (Egyptin orjuus, pakkosiirtolaisuus ym.)"

        3. Moos. 23 on annettu Herran juhlapyhät, missä kohtaa Raamattua sanotaan, että nämä juhlat kuuluvat ainoastaan Israelille? Eikö jos se, että Jeesus täytti kaikki kevään juhlat, ole merkki siitä, että meidän tulee niitä viettää? Paavalin mukaan Jeesus on meidän pääsiäislampaamme, hän siis on tuon juhlan täyttymys. Miten ihmeessä se voisi olla vain juutalaisille? Sakarjan mukaan pakanat tulevat Jerusalemiin viettämään lehtimajanjuhlaa:

        "Mutta kaikki niiden pakanakansain tähteet, jotka ovat hyökänneet Jerusalemia vastaan, käyvät vuosi vuodelta sinne ylös kumartaen rukoilemaan kuningasta, Herraa Sebaotia, ja viettämään lehtimajanjuhlaa. Ja mitkä maan sukukunnista eivät käy ylös Jerusalemiin kumartaen rukoilemaan kuningasta, Herraa Sebaotia, niille ei tule sadetta. Ja jos egyptiläisten sukukunta ei käy eikä tule sinne ylös, ei tule sitä heillekään; vaan heitä on kohtaava se vitsaus, millä Herra rankaisee niitä pakanakansoja, jotka eivät tule sinne ylös viettämään lehtimajanjuhlaa. Tämä on oleva egyptiläisten synnin palkka ja kaikkien niiden pakanakansojen synnin palkka, jotka eivät käy sinne ylös viettämään lehtimajanjuhlaa." (Sak. 14:16-19)

        Kerro mitä ihmettä pakanat tekevät Jerusalemissa lehtimajanjuhlan aikaan, jos se kerran on vain Israelille?


      • Laskuntulos kirjoitti:

        Kr.net elää synnittömästi. Hän täyttää lain helposti!
        Silti hän voi täällä herjata toisen seurakunnan kristittyjä 24/7.
        Hedelmistään puu tunnetaan.
        Hän on paskamainen tyyppi!

        Kaikesta sinun herjaamisesta, solvaamisesta ja panettelusta päätellen on todella vaikea uskoa, että sinulla olisi rauhaa Kristuksessa.


      • Laskuntulos
        Kristitty.net kirjoitti:

        Kaikesta sinun herjaamisesta, solvaamisesta ja panettelusta päätellen on todella vaikea uskoa, että sinulla olisi rauhaa Kristuksessa.

        Luuletko olevasi Jumalan kuva? Oletko mielestäsi esimerkillinen ihminen?
        Sinun kanssasi ei kukaan halua olla läheisessä kanssakäymisessä.
        Sinä olet hyvä esimerkki murhanhimoisista messiaanisista.


      • Laskuntulos kirjoitti:

        Luuletko olevasi Jumalan kuva? Oletko mielestäsi esimerkillinen ihminen?
        Sinun kanssasi ei kukaan halua olla läheisessä kanssakäymisessä.
        Sinä olet hyvä esimerkki murhanhimoisista messiaanisista.

        Sinäkö olet malliesimerkki uskovasta? Mieti nyt itse omaa kielenkäyttöäsi ja pohdi tarkkaan, onko se Raamatun opetuksen mukaista?


      • Laskuntulos
        Kristitty.net kirjoitti:

        Sinäkö olet malliesimerkki uskovasta? Mieti nyt itse omaa kielenkäyttöäsi ja pohdi tarkkaan, onko se Raamatun opetuksen mukaista?

        Jumala on Rakkaus. Jeesus on Rakkaus.
        Jeesus veti erikoisesti puoleensa porttoja ja bublikaaneja, mutta te toraistit, kirjanoppineet ja farseukset halusitte murhata Jeesuksen!

        Minä en herjaa 24/7 toisen seurakunnan uskovia, koska se on moneen kertaan kielletty uudessa testamentissa. Vaikka te messiaaniset saisitte oman keskustelupalstan en halua sekaantua siihen paskaan "pitkällä tikullakaan".


      • Laskuntulos kirjoitti:

        Jumala on Rakkaus. Jeesus on Rakkaus.
        Jeesus veti erikoisesti puoleensa porttoja ja bublikaaneja, mutta te toraistit, kirjanoppineet ja farseukset halusitte murhata Jeesuksen!

        Minä en herjaa 24/7 toisen seurakunnan uskovia, koska se on moneen kertaan kielletty uudessa testamentissa. Vaikka te messiaaniset saisitte oman keskustelupalstan en halua sekaantua siihen paskaan "pitkällä tikullakaan".

        Kyllä, sinä herjaat, solvaat, pilkkaat ja panettelet. On todella vaikea uskoa, että sinulla olisi rauhaa Kristuksessa. Minä en ole ketään pilkannut. Enkä minä kutus toisten uskoa paskaksi.

        Jos juutalaiset olisivat noudattaneet Tooraa, he eivät olisi murhanneet Jeesusta. He olivat lainrikkojia. Jeesus sanoo kirjanoppineista ja fariseuksista, että he olivat ulkokultaisia ja tekopyhiä, eivätkä noudattaneet Tooraa, vaan perinnäissäännöillään rikkoivat Tooran käskyjä. He siis eivät olleet "toraisteja".


      • Laskuntulos
        Kristitty.net kirjoitti:

        "7. Tärkein:
        - he pitävät Kristuksen uhria täysin riittämättömänä pelastukseen, vaan edellyttävät, että Kristuksen uhrin lisäksi on noudatettava jokaikistä Tooran käskyä voidakseen pelastua! He siis hylkäävät Jumalan armon ja kuvittelevat omilla teoillaan pääsevänsä iankaikkiseen elämään"

        Emme pidä Kristuksen uhria riittämättömänä pelastukseen, toisin kuin helluntailaiset, jotka opettavat että Jeesuksen uhrin lisäksi täytyy käydä oikeaoppisella aikuisten uskovien kasteella ja täyttyä Pyhällä Hengellä jne. Meille riittää yksin Jeesuksen uhri. Minä en ole koskaan opettanut, että omilla teoilla pääsee taivaaseen. Jeesuksen armo riittää. Nyt valehtelet niin että korvat heiluu. Kyse on siitä, että uudessa liitossa armon alla ei saa tehdä syntiä (Room. 6:15), vaan on noudatettava lakia. Jos me rakastamme Jumalaa, pidämme käskyt (1. Joh. 5:3).

        "- he siis valehtelevat olevansa täysin synnittömiä ja täyttävänsä Jumlan tahdon itse, vaikka Raamattu selvästi ilmoittaa, että kukaan ihminen ei pysty Jumalan tahdon mukaan elämään""

        Minä en ole koskaan väittänyt olevani synnitön. Olen sanonut, että Raamatun mukaan me voimme täyttää lain (5. Moos. 30:14) - joten Toorassa ei ole mitään vikaa, se on täydellinen, helppo noudattaa ja me voimme sen täyttää. Jostain syystä rikomme silti Jumalan lakia ja teemme syntiä, siksi tarvitsemme Jeesuksen armoa.

        "8. He tulkitsevat Raamattua oman lahkoharhansa mukaan, he hylkäävät ne jakeet ja luvut, jotka ovat heidän lahkonsa oppia vastaan ja pitävät esillä niiden jakeiden omia tulkintoja, jotka voidaan tulkita heidän lahko-oppinsa hyväksi"

        Ai me olemme lahkot, mutta helluntailaiset, luterilaiset, katolilaiset, ortodoksit, presbyteerit, metodistit, babtistit, adventistit, lestadiolaiset jne. jne. eivät ole lahkoja? Miksi Kristuksen Ruumis on jakaantunut tuhansiin eri lahkoihin? Ja kehtaatte syyttä meitä lahkolaisiksi? Sinäkö et tulkitse Raamattua oman kirkkosi perinteen mukaan? Voit aloittaa kertomalla mitä tarkoittavat Room. 7:12, Mt. 5:17-19 sinun tulkintasi mukaan.

        "9. He tekevät Paavalista valehtelijan ja Jeesuksesta valehtelijan; he väittävät noista kummastakin sellaista, jota Raamattu ei tue eikä vahvista!"

        Te helluntailaiset teette Jeesuksesta valehtelijan, kun väitätte, että laki on kumottu, vaikka Jeesus suoraan sanoo, että hän ei tullut kumoamaan lakia (Mt. 5:17-19). Teette Paavalista valehtelijan, kun väitätte, että Toora on hirmuinen, julma ja paha ja kukaan ei voi sitä noudattaa, vaikka Paavali sanoo, että se on pyhä, vanhurskas ja hyvä (Room. 7:12).

        Kerro mitä sellaista minä olen väittänyt Paavalista tai Jeesuksesta, jota Raamattu ei vahvista?

        "Tärkeä:
        - he noudattavat vain joitakin Tooran käskyjen ulkonaisia muotomenoja ja väittävät siitä syystä noudattavansa Tooraa!!"

        Ei, vaan me noudatamme koko Tooraa.

        "- Jumala kuitenkin katsoo sydämeen; heille heidän sydämensä tila; asenne on toissijainen, sydämessään he saavat vapaasti rikkoa kaiken, kunhan ulkonainen muotomeno jotenkin oman tulkinnan mukaan toteutuu"

        Mistäköhän sinä tämän tiedät? Milloin sinä olet katsonut meidän tooralahkolaisten sydämeen?

        "- ulkonaisten muotomenojensa takia he kuvittelevat olevansa paljon parempia 'juutalaisia', ja siksi he tuomitsevat kaikki muut 'helvetin tuleen ikuisesti kidutettavaksi'; joka on heidän tulkintansa 'iankaikkisesta kadotuksesta': heidän tulkintansa on täysin heidän harhansa"

        Mitä Jeesus itse sanoo, laittomuuden tekijät eivät tule pääsemään taivaaseen, vaikka kuinka hokevat "Herra, Herra".

        "- he väittävät kuuluvansa israelin kansaan, mutta he eivät ympärileikkaa miespuolisia, joka on ehdoton edellytys kuulua israelin kanssan"

        Room. 11 mukaan meidät pakanat on oksastettu Israeliin, siksi me Raamatun mukaan kuulumme Israeliin. Tämä on kaikille antisemitisteille kova pala. Missään kohtaa Raamattua ei ole ainuttakaan käskyä ympärileikata pakanoita. Me kuulumme Israeliin sydämen ympärileikkauksen kautta, Jeesuksen armosta meidät pakanat on oksastettu Israeliin. Tämä on Jumalan sana.

        "- he viettävät israelilaisille kuuluvia juhlia, vaikka eivät ole israelilaisia (israelilaisten juhlat liittyvät historiallisiin tapahtumiin, jotka heidän esivanhempansa ovat aikojen kuluessa joutuneet), suomalaisilla ei ole mitään yhteyttä noihin tapahtumiin (Egyptin orjuus, pakkosiirtolaisuus ym.)"

        3. Moos. 23 on annettu Herran juhlapyhät, missä kohtaa Raamattua sanotaan, että nämä juhlat kuuluvat ainoastaan Israelille? Eikö jos se, että Jeesus täytti kaikki kevään juhlat, ole merkki siitä, että meidän tulee niitä viettää? Paavalin mukaan Jeesus on meidän pääsiäislampaamme, hän siis on tuon juhlan täyttymys. Miten ihmeessä se voisi olla vain juutalaisille? Sakarjan mukaan pakanat tulevat Jerusalemiin viettämään lehtimajanjuhlaa:

        Kr.net kirjoitti, että helluntailaiset vaativat Jeesuksen uhrin lisäksi uskovien upotuskastetta ja Pyhän Hengen kastetta.
        Eikö tämä ole Raamatullista?
        Tästä näkee messiaanisten opin! Messiaanisessa seurakunnassa on myös upotuskateella käyneitä - erotetaanko heidät?
        Pyhällä Hengellä kastettuja siellä ei ole.


      • Laskuntulos
        Kristitty.net kirjoitti:

        Kyllä, sinä herjaat, solvaat, pilkkaat ja panettelet. On todella vaikea uskoa, että sinulla olisi rauhaa Kristuksessa. Minä en ole ketään pilkannut. Enkä minä kutus toisten uskoa paskaksi.

        Jos juutalaiset olisivat noudattaneet Tooraa, he eivät olisi murhanneet Jeesusta. He olivat lainrikkojia. Jeesus sanoo kirjanoppineista ja fariseuksista, että he olivat ulkokultaisia ja tekopyhiä, eivätkä noudattaneet Tooraa, vaan perinnäissäännöillään rikkoivat Tooran käskyjä. He siis eivät olleet "toraisteja".

        Etkö pidä sapattia? Mekin saisimme olla levossa sinusta Syyttäjästä, joka syyttää meitä yöt ja päivät? Olet Pääsyyttäjän lapsi!

        Vääräuskoiset tekevät sinulle sähkön ja lämmityksen sapattinakin. Näin voit kehua täällä, että olet synnitön ja täytät lain helposti.


      • olinoudattanut
        Kristitty.net kirjoitti:

        Kyllä, sinä herjaat, solvaat, pilkkaat ja panettelet. On todella vaikea uskoa, että sinulla olisi rauhaa Kristuksessa. Minä en ole ketään pilkannut. Enkä minä kutus toisten uskoa paskaksi.

        Jos juutalaiset olisivat noudattaneet Tooraa, he eivät olisi murhanneet Jeesusta. He olivat lainrikkojia. Jeesus sanoo kirjanoppineista ja fariseuksista, että he olivat ulkokultaisia ja tekopyhiä, eivätkä noudattaneet Tooraa, vaan perinnäissäännöillään rikkoivat Tooran käskyjä. He siis eivät olleet "toraisteja".

        'eivätkä noudattaneet Tooraa'

        Matt. 19:20

        Nuorukainen sanoi hänelle: "Kaikkia niitä minä olen noudattanut; mitä minulta vielä puuttuu?"

        Jeesus ei kiistänyt, että nuorukainen oli tiukasti noudattanut käskyjä! Mutta hän ei pelastunut sillä käskyjen noudattamisella.


      • hauskalausuma
        Kristitty.net kirjoitti:

        "7. Tärkein:
        - he pitävät Kristuksen uhria täysin riittämättömänä pelastukseen, vaan edellyttävät, että Kristuksen uhrin lisäksi on noudatettava jokaikistä Tooran käskyä voidakseen pelastua! He siis hylkäävät Jumalan armon ja kuvittelevat omilla teoillaan pääsevänsä iankaikkiseen elämään"

        Emme pidä Kristuksen uhria riittämättömänä pelastukseen, toisin kuin helluntailaiset, jotka opettavat että Jeesuksen uhrin lisäksi täytyy käydä oikeaoppisella aikuisten uskovien kasteella ja täyttyä Pyhällä Hengellä jne. Meille riittää yksin Jeesuksen uhri. Minä en ole koskaan opettanut, että omilla teoilla pääsee taivaaseen. Jeesuksen armo riittää. Nyt valehtelet niin että korvat heiluu. Kyse on siitä, että uudessa liitossa armon alla ei saa tehdä syntiä (Room. 6:15), vaan on noudatettava lakia. Jos me rakastamme Jumalaa, pidämme käskyt (1. Joh. 5:3).

        "- he siis valehtelevat olevansa täysin synnittömiä ja täyttävänsä Jumlan tahdon itse, vaikka Raamattu selvästi ilmoittaa, että kukaan ihminen ei pysty Jumalan tahdon mukaan elämään""

        Minä en ole koskaan väittänyt olevani synnitön. Olen sanonut, että Raamatun mukaan me voimme täyttää lain (5. Moos. 30:14) - joten Toorassa ei ole mitään vikaa, se on täydellinen, helppo noudattaa ja me voimme sen täyttää. Jostain syystä rikomme silti Jumalan lakia ja teemme syntiä, siksi tarvitsemme Jeesuksen armoa.

        "8. He tulkitsevat Raamattua oman lahkoharhansa mukaan, he hylkäävät ne jakeet ja luvut, jotka ovat heidän lahkonsa oppia vastaan ja pitävät esillä niiden jakeiden omia tulkintoja, jotka voidaan tulkita heidän lahko-oppinsa hyväksi"

        Ai me olemme lahkot, mutta helluntailaiset, luterilaiset, katolilaiset, ortodoksit, presbyteerit, metodistit, babtistit, adventistit, lestadiolaiset jne. jne. eivät ole lahkoja? Miksi Kristuksen Ruumis on jakaantunut tuhansiin eri lahkoihin? Ja kehtaatte syyttä meitä lahkolaisiksi? Sinäkö et tulkitse Raamattua oman kirkkosi perinteen mukaan? Voit aloittaa kertomalla mitä tarkoittavat Room. 7:12, Mt. 5:17-19 sinun tulkintasi mukaan.

        "9. He tekevät Paavalista valehtelijan ja Jeesuksesta valehtelijan; he väittävät noista kummastakin sellaista, jota Raamattu ei tue eikä vahvista!"

        Te helluntailaiset teette Jeesuksesta valehtelijan, kun väitätte, että laki on kumottu, vaikka Jeesus suoraan sanoo, että hän ei tullut kumoamaan lakia (Mt. 5:17-19). Teette Paavalista valehtelijan, kun väitätte, että Toora on hirmuinen, julma ja paha ja kukaan ei voi sitä noudattaa, vaikka Paavali sanoo, että se on pyhä, vanhurskas ja hyvä (Room. 7:12).

        Kerro mitä sellaista minä olen väittänyt Paavalista tai Jeesuksesta, jota Raamattu ei vahvista?

        "Tärkeä:
        - he noudattavat vain joitakin Tooran käskyjen ulkonaisia muotomenoja ja väittävät siitä syystä noudattavansa Tooraa!!"

        Ei, vaan me noudatamme koko Tooraa.

        "- Jumala kuitenkin katsoo sydämeen; heille heidän sydämensä tila; asenne on toissijainen, sydämessään he saavat vapaasti rikkoa kaiken, kunhan ulkonainen muotomeno jotenkin oman tulkinnan mukaan toteutuu"

        Mistäköhän sinä tämän tiedät? Milloin sinä olet katsonut meidän tooralahkolaisten sydämeen?

        "- ulkonaisten muotomenojensa takia he kuvittelevat olevansa paljon parempia 'juutalaisia', ja siksi he tuomitsevat kaikki muut 'helvetin tuleen ikuisesti kidutettavaksi'; joka on heidän tulkintansa 'iankaikkisesta kadotuksesta': heidän tulkintansa on täysin heidän harhansa"

        Mitä Jeesus itse sanoo, laittomuuden tekijät eivät tule pääsemään taivaaseen, vaikka kuinka hokevat "Herra, Herra".

        "- he väittävät kuuluvansa israelin kansaan, mutta he eivät ympärileikkaa miespuolisia, joka on ehdoton edellytys kuulua israelin kanssan"

        Room. 11 mukaan meidät pakanat on oksastettu Israeliin, siksi me Raamatun mukaan kuulumme Israeliin. Tämä on kaikille antisemitisteille kova pala. Missään kohtaa Raamattua ei ole ainuttakaan käskyä ympärileikata pakanoita. Me kuulumme Israeliin sydämen ympärileikkauksen kautta, Jeesuksen armosta meidät pakanat on oksastettu Israeliin. Tämä on Jumalan sana.

        "- he viettävät israelilaisille kuuluvia juhlia, vaikka eivät ole israelilaisia (israelilaisten juhlat liittyvät historiallisiin tapahtumiin, jotka heidän esivanhempansa ovat aikojen kuluessa joutuneet), suomalaisilla ei ole mitään yhteyttä noihin tapahtumiin (Egyptin orjuus, pakkosiirtolaisuus ym.)"

        3. Moos. 23 on annettu Herran juhlapyhät, missä kohtaa Raamattua sanotaan, että nämä juhlat kuuluvat ainoastaan Israelille? Eikö jos se, että Jeesus täytti kaikki kevään juhlat, ole merkki siitä, että meidän tulee niitä viettää? Paavalin mukaan Jeesus on meidän pääsiäislampaamme, hän siis on tuon juhlan täyttymys. Miten ihmeessä se voisi olla vain juutalaisille? Sakarjan mukaan pakanat tulevat Jerusalemiin viettämään lehtimajanjuhlaa:

        'Toorassa ei ole mitään vikaa, se on täydellinen, helppo noudattaa ja me voimme sen täyttää. Jostain syystä rikomme silti Jumalan lakia'

        Hauskasti sanottu!

        Täytämme ja rikomme!!!


      • kivastisanottu
        Kristitty.net kirjoitti:

        "7. Tärkein:
        - he pitävät Kristuksen uhria täysin riittämättömänä pelastukseen, vaan edellyttävät, että Kristuksen uhrin lisäksi on noudatettava jokaikistä Tooran käskyä voidakseen pelastua! He siis hylkäävät Jumalan armon ja kuvittelevat omilla teoillaan pääsevänsä iankaikkiseen elämään"

        Emme pidä Kristuksen uhria riittämättömänä pelastukseen, toisin kuin helluntailaiset, jotka opettavat että Jeesuksen uhrin lisäksi täytyy käydä oikeaoppisella aikuisten uskovien kasteella ja täyttyä Pyhällä Hengellä jne. Meille riittää yksin Jeesuksen uhri. Minä en ole koskaan opettanut, että omilla teoilla pääsee taivaaseen. Jeesuksen armo riittää. Nyt valehtelet niin että korvat heiluu. Kyse on siitä, että uudessa liitossa armon alla ei saa tehdä syntiä (Room. 6:15), vaan on noudatettava lakia. Jos me rakastamme Jumalaa, pidämme käskyt (1. Joh. 5:3).

        "- he siis valehtelevat olevansa täysin synnittömiä ja täyttävänsä Jumlan tahdon itse, vaikka Raamattu selvästi ilmoittaa, että kukaan ihminen ei pysty Jumalan tahdon mukaan elämään""

        Minä en ole koskaan väittänyt olevani synnitön. Olen sanonut, että Raamatun mukaan me voimme täyttää lain (5. Moos. 30:14) - joten Toorassa ei ole mitään vikaa, se on täydellinen, helppo noudattaa ja me voimme sen täyttää. Jostain syystä rikomme silti Jumalan lakia ja teemme syntiä, siksi tarvitsemme Jeesuksen armoa.

        "8. He tulkitsevat Raamattua oman lahkoharhansa mukaan, he hylkäävät ne jakeet ja luvut, jotka ovat heidän lahkonsa oppia vastaan ja pitävät esillä niiden jakeiden omia tulkintoja, jotka voidaan tulkita heidän lahko-oppinsa hyväksi"

        Ai me olemme lahkot, mutta helluntailaiset, luterilaiset, katolilaiset, ortodoksit, presbyteerit, metodistit, babtistit, adventistit, lestadiolaiset jne. jne. eivät ole lahkoja? Miksi Kristuksen Ruumis on jakaantunut tuhansiin eri lahkoihin? Ja kehtaatte syyttä meitä lahkolaisiksi? Sinäkö et tulkitse Raamattua oman kirkkosi perinteen mukaan? Voit aloittaa kertomalla mitä tarkoittavat Room. 7:12, Mt. 5:17-19 sinun tulkintasi mukaan.

        "9. He tekevät Paavalista valehtelijan ja Jeesuksesta valehtelijan; he väittävät noista kummastakin sellaista, jota Raamattu ei tue eikä vahvista!"

        Te helluntailaiset teette Jeesuksesta valehtelijan, kun väitätte, että laki on kumottu, vaikka Jeesus suoraan sanoo, että hän ei tullut kumoamaan lakia (Mt. 5:17-19). Teette Paavalista valehtelijan, kun väitätte, että Toora on hirmuinen, julma ja paha ja kukaan ei voi sitä noudattaa, vaikka Paavali sanoo, että se on pyhä, vanhurskas ja hyvä (Room. 7:12).

        Kerro mitä sellaista minä olen väittänyt Paavalista tai Jeesuksesta, jota Raamattu ei vahvista?

        "Tärkeä:
        - he noudattavat vain joitakin Tooran käskyjen ulkonaisia muotomenoja ja väittävät siitä syystä noudattavansa Tooraa!!"

        Ei, vaan me noudatamme koko Tooraa.

        "- Jumala kuitenkin katsoo sydämeen; heille heidän sydämensä tila; asenne on toissijainen, sydämessään he saavat vapaasti rikkoa kaiken, kunhan ulkonainen muotomeno jotenkin oman tulkinnan mukaan toteutuu"

        Mistäköhän sinä tämän tiedät? Milloin sinä olet katsonut meidän tooralahkolaisten sydämeen?

        "- ulkonaisten muotomenojensa takia he kuvittelevat olevansa paljon parempia 'juutalaisia', ja siksi he tuomitsevat kaikki muut 'helvetin tuleen ikuisesti kidutettavaksi'; joka on heidän tulkintansa 'iankaikkisesta kadotuksesta': heidän tulkintansa on täysin heidän harhansa"

        Mitä Jeesus itse sanoo, laittomuuden tekijät eivät tule pääsemään taivaaseen, vaikka kuinka hokevat "Herra, Herra".

        "- he väittävät kuuluvansa israelin kansaan, mutta he eivät ympärileikkaa miespuolisia, joka on ehdoton edellytys kuulua israelin kanssan"

        Room. 11 mukaan meidät pakanat on oksastettu Israeliin, siksi me Raamatun mukaan kuulumme Israeliin. Tämä on kaikille antisemitisteille kova pala. Missään kohtaa Raamattua ei ole ainuttakaan käskyä ympärileikata pakanoita. Me kuulumme Israeliin sydämen ympärileikkauksen kautta, Jeesuksen armosta meidät pakanat on oksastettu Israeliin. Tämä on Jumalan sana.

        "- he viettävät israelilaisille kuuluvia juhlia, vaikka eivät ole israelilaisia (israelilaisten juhlat liittyvät historiallisiin tapahtumiin, jotka heidän esivanhempansa ovat aikojen kuluessa joutuneet), suomalaisilla ei ole mitään yhteyttä noihin tapahtumiin (Egyptin orjuus, pakkosiirtolaisuus ym.)"

        3. Moos. 23 on annettu Herran juhlapyhät, missä kohtaa Raamattua sanotaan, että nämä juhlat kuuluvat ainoastaan Israelille? Eikö jos se, että Jeesus täytti kaikki kevään juhlat, ole merkki siitä, että meidän tulee niitä viettää? Paavalin mukaan Jeesus on meidän pääsiäislampaamme, hän siis on tuon juhlan täyttymys. Miten ihmeessä se voisi olla vain juutalaisille? Sakarjan mukaan pakanat tulevat Jerusalemiin viettämään lehtimajanjuhlaa:

        'Jeesuksen armo riittää.'

        'vaan on noudatettava lakia'


        Hauskasti sanottu tämäkin.

        Jeesuksen armo riittää, vaan eipäs riitäkään!!!


      • hgfe
        Laskuntulos kirjoitti:

        Etkö pidä sapattia? Mekin saisimme olla levossa sinusta Syyttäjästä, joka syyttää meitä yöt ja päivät? Olet Pääsyyttäjän lapsi!

        Vääräuskoiset tekevät sinulle sähkön ja lämmityksen sapattinakin. Näin voit kehua täällä, että olet synnitön ja täytät lain helposti.

        Sapattina saa pitää seurakunnan kokouksia ja julistaa evankeliumia. Ansiotyö on kielletty sapattina.


      • hauskastisanottu
        Kristitty.net kirjoitti:

        "Tooralahkolaiset ovat täydellisiä valehtelijoita!"
        "1. He sanovat noudattavansa Tooran kaikkia käskyjä, mutta he eivät edes osaa luetella niitä Tooran käskyjä, joita he noudattavat; eivätkä osaa sanoa, miten he niitä käskyjä noudattavat!!
        - jos he noudattaisivat niitä, he osaisivat luetella ne helposti ja helposti osaisivat kertoa miten mitäkin käskyä noudattavat"

        Tooran joka ikistä käskyä tulee noudattaa. Siis aivan jokaista. Minä en tässä ala luettelemaan sinulle 1.-5. Mooseksen kirjojen koko sisältöä. Tietysti konteksti tulee ottaa huomioon, on käskyjä, jotka ovat vain miehille, toiset vain naisille, toiset vain papeille ja jotkin vain kuninkaalle jne. Kun sanomme, että noudatamme koko Tooraa, se tarkoittaa, että noudatamme niitä käskyjä, jotka meille kuuluvat.

        "Tosiasia on se: Kaikkia Tooran käskyjä ei voida noudattaa
        - ei ole Jumalan temppeliä Jerusalemissa ( monet käskyt liittyvät temppelipalvelukseen)"

        Ilman temppeliä ei voi noudattaa uhrisäädöksiä. Entä sitten? Toorassa on monta käskyä, joita voimme noudattaa.

        "- ei ole teokraattista (Jumalan hallinta) valtiota, sillä monet Tooran käskyt liittyvät siihen"

        Ei olekaan.

        "- Toora käskee erottaa spitalia sairastavat ulkopuolelle, eikä käske hoitaa niitä, miten tooralahkolaiset suhtautuvat tähän? Sitäkään he eivät uskalla kertoa?"

        Spitaaliset tulee ehdottomasti erottaa seurakunnan ulkopuolelle. Näinhän kaikki järkevät valtiot toimivat, vaaralliset tarttuvat taudit pistetään karanteeniin, edelleen tänä päivänä.

        "- Toora sisältää lakeja orjuudesta ja he eivät osaa kertoa siitäkään, miten he niihin Tooran käskyihin suhtautuvat?"

        Toorassa annetut käskyt ja ohjeet orjuudesta tekevät harvinaisen selväksi, että kyse oli työsuhteesta, ei mistään ihmiskaupan uhreista. Toora kieltää ihmiskaupan. Jos tänään olet työsuhteessa olet heikommassa asemassa kuin orja Mooseksen aikaan.

        "- Toora sisältää käskyt, miten tarpeensa tulee tehdä; tehdä kuoppa maahan ja peittää se; eivät he näitäkään käskyjä noudata""

        Voit miettiä, oliko tämä käsky annettu kaikille kaupungissa asuville vai koskeeko se vain erämaavaellusta? Miksi siinä sanotaan, että leirin ulkopuolelle? Selvästi se ei koske meitä, jotka asumme kaupungeissa. Minä kun asun maalla niin kyllä käytän kompostoivaa WC:tä jolloin jätökset tulee peitetty maahan ja se on ekologisempaa ja terveempää kuin huuhdella paskat suoraan Itämereen.

        "2. Toorassa on paljon ns. rikoksia, joista seuraa kuolemanrangaistus
        - he eivät pane niitä täytäntöön, he eivät ole perustaneet ns. toimielimiä, jotka Toora käskee perustaa, joka panee täytäntöön kuolemanrangaistukset
        - he eivät pane itse niitä kuolemanrangaistuksia täytäntöön, jotka saa panna itse täytäntöön ( esim. verikosto on Toorassa sallittua); omainen saa tappaa murhamiehen, joka on tahallaan murhannut läheisen"

        Toorassa on selvät ohjeet kuka saa langettaa kuolemantuomion. Olemme samassa asemassa kuin juutalaiset Jeesuksen aikaan Rooman vallan alla, emme saa tappaa ketään.

        "3. He sanovat, että Jumalan laki Toora on maallisen lain yläpuolella, mutta he eivät kuitenkaan uskalla toimia niin, vaan ristiriitatilanteessa he hylkäävät Jumalan lain ja noudattavat Suomen lakia"

        Höpöhöpö. Minä noudatan Tooran lakia yli Suomen lakien. Ennemmin tulee noudattaa Jumalaa kuin ihmistä.

        "4. He tulkitsevat Tooran lakeja vapaasti oman mielensä mukaan, eivät siis pidä kirjaimellisesti Tooran laista kiinni
        - noita käytäntöjä he eivät edes uskalla tuoda esiin, vaan yrittävät salata ne
        - sapattikäskyjä he tulkitsevat oman mielensä mukaan"

        Sinäkö aiot opettaa meille kuinka sapattia tulee viettää? Me noudatamme yksin Tooran käskyjä, emme juutalaisten emmekä kristittyjenkään perinnäissääntöjä.

        "5. Toorassa on tiukka lainsäädöntö pappeudesta
        - heillä ei ole seurakunnissaan leeviläistä papistoa, vaan valitsevat 'papin' oman mielensä mukaan
        - siinäkin he tulkitsevat Tooraa oman mielensä mukaan
        -leeviläinen pappi oli yleensä synagoogan esimies eli johtaja"

        Ilman temppeliä ei voi olla leeviläisiä pappeja. Selitä miten me pakanat täällä asettaisimme leeviläisiä papeiksi, kun täällä ei ole ainuttakaan leeviläistä, eikä mitään temppeliä? Nämä Tooran käskyt eivät millään tasolla koske seurakunnan johtajaa. Me emme oman seurakuntamme johtajaa edes kutsu papiksi.

        "6. He nauttivat pääsiäisaterian, vaikka Toora kieltää ympärileikkaamatonta nauttimasta pääsiäisateriaa
        - he tulkitsevat tuonkin asian oman mielensä mukaan"

        Toora ei kiellä nauttimasta pääsiäisateriaa, ainoastaan pääsiäslampaan syönti on kielletty ympärileikkaamattomilta. Kun ei ole temppeliä, ei ole pääsiäislammastakaan.

        'Jos tänään olet työsuhteessa olet heikommassa asemassa kuin orja Mooseksen aikaan.'

        20 Jos joku lyö orjaansa tai orjatartaan sauvalla, niin että tämä kuolee hänen käsiinsä, niin häntä rangaistakoon.
        21 Mutta jos se elää päivän tai kaksi, niin älköön lyöjää rangaistako, sillä se on hänen omaa rahaansa.

        Onpas sinulla kurja työantaja, joka lyö sinua säälimättä, mutta olet silti elänyt päivän tai kaksi!

        Hauskasti sanoit tuonkin asian!


      • tehkääilmoitus
        Kristitty.net kirjoitti:

        "Tooralahkolaiset ovat täydellisiä valehtelijoita!"
        "1. He sanovat noudattavansa Tooran kaikkia käskyjä, mutta he eivät edes osaa luetella niitä Tooran käskyjä, joita he noudattavat; eivätkä osaa sanoa, miten he niitä käskyjä noudattavat!!
        - jos he noudattaisivat niitä, he osaisivat luetella ne helposti ja helposti osaisivat kertoa miten mitäkin käskyä noudattavat"

        Tooran joka ikistä käskyä tulee noudattaa. Siis aivan jokaista. Minä en tässä ala luettelemaan sinulle 1.-5. Mooseksen kirjojen koko sisältöä. Tietysti konteksti tulee ottaa huomioon, on käskyjä, jotka ovat vain miehille, toiset vain naisille, toiset vain papeille ja jotkin vain kuninkaalle jne. Kun sanomme, että noudatamme koko Tooraa, se tarkoittaa, että noudatamme niitä käskyjä, jotka meille kuuluvat.

        "Tosiasia on se: Kaikkia Tooran käskyjä ei voida noudattaa
        - ei ole Jumalan temppeliä Jerusalemissa ( monet käskyt liittyvät temppelipalvelukseen)"

        Ilman temppeliä ei voi noudattaa uhrisäädöksiä. Entä sitten? Toorassa on monta käskyä, joita voimme noudattaa.

        "- ei ole teokraattista (Jumalan hallinta) valtiota, sillä monet Tooran käskyt liittyvät siihen"

        Ei olekaan.

        "- Toora käskee erottaa spitalia sairastavat ulkopuolelle, eikä käske hoitaa niitä, miten tooralahkolaiset suhtautuvat tähän? Sitäkään he eivät uskalla kertoa?"

        Spitaaliset tulee ehdottomasti erottaa seurakunnan ulkopuolelle. Näinhän kaikki järkevät valtiot toimivat, vaaralliset tarttuvat taudit pistetään karanteeniin, edelleen tänä päivänä.

        "- Toora sisältää lakeja orjuudesta ja he eivät osaa kertoa siitäkään, miten he niihin Tooran käskyihin suhtautuvat?"

        Toorassa annetut käskyt ja ohjeet orjuudesta tekevät harvinaisen selväksi, että kyse oli työsuhteesta, ei mistään ihmiskaupan uhreista. Toora kieltää ihmiskaupan. Jos tänään olet työsuhteessa olet heikommassa asemassa kuin orja Mooseksen aikaan.

        "- Toora sisältää käskyt, miten tarpeensa tulee tehdä; tehdä kuoppa maahan ja peittää se; eivät he näitäkään käskyjä noudata""

        Voit miettiä, oliko tämä käsky annettu kaikille kaupungissa asuville vai koskeeko se vain erämaavaellusta? Miksi siinä sanotaan, että leirin ulkopuolelle? Selvästi se ei koske meitä, jotka asumme kaupungeissa. Minä kun asun maalla niin kyllä käytän kompostoivaa WC:tä jolloin jätökset tulee peitetty maahan ja se on ekologisempaa ja terveempää kuin huuhdella paskat suoraan Itämereen.

        "2. Toorassa on paljon ns. rikoksia, joista seuraa kuolemanrangaistus
        - he eivät pane niitä täytäntöön, he eivät ole perustaneet ns. toimielimiä, jotka Toora käskee perustaa, joka panee täytäntöön kuolemanrangaistukset
        - he eivät pane itse niitä kuolemanrangaistuksia täytäntöön, jotka saa panna itse täytäntöön ( esim. verikosto on Toorassa sallittua); omainen saa tappaa murhamiehen, joka on tahallaan murhannut läheisen"

        Toorassa on selvät ohjeet kuka saa langettaa kuolemantuomion. Olemme samassa asemassa kuin juutalaiset Jeesuksen aikaan Rooman vallan alla, emme saa tappaa ketään.

        "3. He sanovat, että Jumalan laki Toora on maallisen lain yläpuolella, mutta he eivät kuitenkaan uskalla toimia niin, vaan ristiriitatilanteessa he hylkäävät Jumalan lain ja noudattavat Suomen lakia"

        Höpöhöpö. Minä noudatan Tooran lakia yli Suomen lakien. Ennemmin tulee noudattaa Jumalaa kuin ihmistä.

        "4. He tulkitsevat Tooran lakeja vapaasti oman mielensä mukaan, eivät siis pidä kirjaimellisesti Tooran laista kiinni
        - noita käytäntöjä he eivät edes uskalla tuoda esiin, vaan yrittävät salata ne
        - sapattikäskyjä he tulkitsevat oman mielensä mukaan"

        Sinäkö aiot opettaa meille kuinka sapattia tulee viettää? Me noudatamme yksin Tooran käskyjä, emme juutalaisten emmekä kristittyjenkään perinnäissääntöjä.

        "5. Toorassa on tiukka lainsäädöntö pappeudesta
        - heillä ei ole seurakunnissaan leeviläistä papistoa, vaan valitsevat 'papin' oman mielensä mukaan
        - siinäkin he tulkitsevat Tooraa oman mielensä mukaan
        -leeviläinen pappi oli yleensä synagoogan esimies eli johtaja"

        Ilman temppeliä ei voi olla leeviläisiä pappeja. Selitä miten me pakanat täällä asettaisimme leeviläisiä papeiksi, kun täällä ei ole ainuttakaan leeviläistä, eikä mitään temppeliä? Nämä Tooran käskyt eivät millään tasolla koske seurakunnan johtajaa. Me emme oman seurakuntamme johtajaa edes kutsu papiksi.

        "6. He nauttivat pääsiäisaterian, vaikka Toora kieltää ympärileikkaamatonta nauttimasta pääsiäisateriaa
        - he tulkitsevat tuonkin asian oman mielensä mukaan"

        Toora ei kiellä nauttimasta pääsiäisateriaa, ainoastaan pääsiäslampaan syönti on kielletty ympärileikkaamattomilta. Kun ei ole temppeliä, ei ole pääsiäislammastakaan.

        'Minä noudatan Tooran lakia yli Suomen lakien'

        Ilmoittakaa tästä suojelupoliisille!


    • voiettonkiukus

      Piru kiukustui taas toden teolla, se puhkuu vihaa Jeesuksen omia kohtaan.

      tuo valhenimimekki: 'tämä on totuus' on hyvä käskyläinen valheiden isälle!

      Hän omilla kirjoituksillaan osoittaa tooralahkolaisista kirjoitetut totuudet tosiksi!

      • Kirjakääröt

        "Älä todista valheellisesti toista ihmistä vastaan." (2 Moos 20:16)

        "Väärä todistaja ei jää rankaisematta, joka valheita puhuu, ei pelastu." (Sananl 19:5)


      • Joonkumma
        Kirjakääröt kirjoitti:

        "Älä todista valheellisesti toista ihmistä vastaan." (2 Moos 20:16)

        "Väärä todistaja ei jää rankaisematta, joka valheita puhuu, ei pelastu." (Sananl 19:5)

        kirjakääröt kirjoittaa itselleen: Väärä todistaja ei jää rankaisematta, joka valheita puhuu, ei pelastu. Kirjakääröt on vuisikymmeniä näytellyt uskovaa, mutta nyt hän valheensa ja pahuutensa on kaikkien nähtävillä.


      • Joonkumma kirjoitti:

        kirjakääröt kirjoittaa itselleen: Väärä todistaja ei jää rankaisematta, joka valheita puhuu, ei pelastu. Kirjakääröt on vuisikymmeniä näytellyt uskovaa, mutta nyt hän valheensa ja pahuutensa on kaikkien nähtävillä.

        Aika mielenkiintoista, että Kirjakääröt ei muuta teekään kuin vain siteeraa suoraan Raamattua, Jumalan pyhää sanaa, ja häntä syytetään Saatanan lapseksi ja ties miksi.


      • Laskuntulos
        Kristitty.net kirjoitti:

        Aika mielenkiintoista, että Kirjakääröt ei muuta teekään kuin vain siteeraa suoraan Raamattua, Jumalan pyhää sanaa, ja häntä syytetään Saatanan lapseksi ja ties miksi.

        Kirjakääröllä on messiaanisten murhauskonto, jota hän yrittää puolustaa raamatunlauseilla.
        Olette murhauskon veljiä!


      • uew
        Laskuntulos kirjoitti:

        Kirjakääröllä on messiaanisten murhauskonto, jota hän yrittää puolustaa raamatunlauseilla.
        Olette murhauskon veljiä!

        Raamatun siteeraaminen ei ole syntiä. Tooran noudattaminen ei ole Paavalin sanojen mukaan koskaan syntiä.

        Room 7:7: Onko laki syntiä? Ei toki.


      • Laskuntulos kirjoitti:

        Kirjakääröllä on messiaanisten murhauskonto, jota hän yrittää puolustaa raamatunlauseilla.
        Olette murhauskon veljiä!

        Eli siis Kirjakääröt kun vain siteeraa suoraan Raamattua, niin se on jotain murhauskontoa? Kaikesta sinun solvaamisesta, herjaamisesta ja panettelusta päätellen on todella vaikea uskoa, että sinulla olisi rauhaa Kristuksessa.


    • Joonkumma

      Toorauskoville ei Jeesus olekaan Valo, vaan Jeesuksen tilalla heidän uskonnossan on toora, heidän jumalansa.

      • Raamattu sanoo, että käsky on lamppu ja Toora on valo. Jeesus on lihaksi tullut Toora, joten tietenkin hän on myös valo.


    • Joonkumma

      Sinulla on siis kaksi valoa?

      • Kyllä, näinkin voi sanoa. Raamatun mukaan Toora on valo, joten minulla on Tooran valo elämässäni, koska noudatan Tooraa, rakastan Tooraa ja tutkin Tooraa joka päivä (Ps. 1). Koska seuraan Jeesusta, myös Jeesus on minun valoni. Näillä kahdella ei ole mitään erotusta, Jeesus noudatti Tooraa, opetti Tooraa ja oli itse lihaksi tullut Sana, eli Toora. Jos me rakastamme Jeesusta, noudatamme Jumalan pyhää, vanhurskasta ja hyvää lakia, Tooraa. Jeesus ja Toora kulkevat käsi kädessä.

        "Minä olen maailman valo. Se, joka seuraa minua, ei kulje pimeässä, vaan hänellä on elämän valo." (Joh. 8:12)

        "Sillä käsky on lamppu, Toora on valo, ja kurittava nuhde on elämän tie," (Sanl. 6:23)

        Raamattu siis sanoo, että Toora on valo ja että Jeesus on valo. Joten mitä pahaa on siinä, jos uskovalla on peräti kaksi valoa?


    • Joonkumma

      Jumalan Sanan mukaan on vain yksi Valo. Siis toorauskovan toinen valo on pimeys, eikä valo ollenkaan, sillä Sanassa on kirjoitettu: Jos siis se valo, joka sinussa on, on pimeyttä, kuinka suuri onkaan pimeys

      • Kerro missä kohtaa Raamattua sanotaan, että on vain yksi valo? Luku ja jae kiitos. Niin ei sanota tässä jakeessa. Jos kerran Toora on valo ja Jeesus on valo Raamatun mukaan, on selvää, että meillä on kaksi valoa. Mutta ovatko ne eri valot? Eivät ole, koska Jeesus on lihaksi tullut Toora. Jeesus siis on itse Tooran valo. Toora ei ole Jeesusta vastaan eikä Jeesus ole Tooraa vastaan, vaan hän on itse Toora.

        "Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala." (Joh. 1:1)

        Kreikan sana nomos ei voi tarkoittaa mitään muuta Sanaa kuin Tooraa.


      • Ymmärrän, että helluntailaisten on vaikea sulattaa Raamatun ilmoitusta, jonka mukaan Toora on valo. Onhan heille lapsuudesta asti valehdeltu kuin hirvittävä pimeys Toora on. Sama pimeys oli myös Lutherilla.


    • Se olisi jälleen se aika viikosta, jolloin on tapana toivottaa Shabbat shalom! - Eli siis sapatin rauhaa kaikille foorumilla! Minä hiljene jälleen ja palaan asiaan jos palaan. Rauhaa ja rakkautta kaikille teille, jotka turvaatte yksin Kristuksen armoon.

    • Raamattukunniaan

      Ensinnäkin suomalainen Raamatun käännös on vain suomalainen väännös. Toiseksi protestanttiraamatusta on jätetty pois yhteensä 7 muuta kirjaa. Se siitä teidän raamatusta. Protestanttisuus on lahkoilua.

    • Rauhaa ja rakkautta myös sinulle kr.net toivotan.. Erityisesti koen että minun pitää kehoittaa sinua lukemaan vanhantestamentin käskyjä ja opetuksia.. mm. maamme litteä muoto on selvästi kerrottu vanhassa testamentissa. Mutta hyvää alkavaa sapattia sinulle toivotan, minä itse lähden vikinggracella nyt tukholmaan ryyppäämään, odotan nyt turun satamassa kello 20.55 lähtevää laivaa..

      Rukoilkaa myös minun puolesta että minä saisin julistettua laivalla sekä maissa tukholmassa mahdollisimman monelle ihmiselle litteänmaan totuutta etteivät he joutuisi kadotukseen Jumalan ilmoituksien kuulematta jättämisestä

      • tämä.on.totuus

        Maan litteää muotoa ei ole kuvattu missään Vanhan testamentin jakeessa, mutta siellä on kylläkin kuvattu tyhjyyden päälle ripustettu pallo. Uudessa testamentissa on kohtia, jossa kuvataan maailmaa, jossa pallon toisella puolella on samaan aikaan yöllä nukkuvia ja toisella puolella päivällä työtä tekeviä.

        Eräs saarnaaja kirjoitti asiasta näin: - Raamattu ei kuitenkaan opeta litteän maan teoriaa, vaan pyöreää ympyrän muotoista maata, josta todistaa mm. kuinka ylöstempaus tapahtuu yhdessä hetkessä eri vuorokauden aikoihin (Luuk. 17:34-36), maan muoto on ympyrä (Jes. 40:22), maa on tyhiössä (Job 26:7) ja että valo kiertää maata kuin sylinteriä (Job 38:12-14).


      • Kokeile joskus lentää lentokoneella Tyynellemerelle ja katso samalla putoatko litteän maan reunan yli.


    • Joonkumma

      Jeesus sanoi: "Minä olen maailman valkeus; joka minua seuraa, se ei pimeydessä vaella, vaan hänellä on oleva elämän valkeus". Tässä puhutaan vain yhdesta valosta; Jeesuksesta, ei kahdesta valosta.
      Jeesus ei ole toora, sillä Jeesus sanoo: "kirjakääröön minusta on kirjoitettu". Tässä ei lue niin kuin toraisti väittää 'minä olen kirjakäärö'. Vaan toorasta on kirjoitettu: Te tutkitte kirjoituksia, sillä teillä on mielestänne niissä iankaikkinen elämä, ja ne juuri todistavat minusta. Tässäkään ei ole kirjoitettu että Jeesus olisi samakuin toora, vaan että kirjoitukset todistavat Jeesuksesta.
      Tooraoppi ja toraistien kommentit ovat valhettelua.

      • tämä.on.totuus

        >>Jeesus ei ole toora, sillä Jeesus sanoo: "kirjakääröön minusta on kirjoitettu". Tässä ei lue niin kuin toraisti väittää 'minä olen kirjakäärö'.<<

        Jeesus on Jumalan Sana.

        Ilm 19:13 Hänellä oli pukunaan vereen kastettu viitta, ja hänen nimensä on Jumalan Sana.

        Se tietenkin tarkoittaa myös Tooraa, koska jokainen Raamatun kirjain, myös Toora on syntynyt Pyhästä Hengestä. Toora on Jumalan Sanaa. Jeesus noudatti Tooraa ja käski muidenkin noudattaa sitä.

        2 Tim 3:16 Jokainen pyhä, Jumalan Hengestä syntynyt kirjoitus on hyödyllinen opetukseksi, nuhteeksi, ojennukseksi ja kasvatukseksi Jumalan tahdon mukaiseen elämään.

        Joh 10:34 Jeesus vastasi: "Eikö teidän laissanne sanota: 'Minä sanoin: te olette jumalia.'? [Ps. 82:6]
        35 Niitä, jotka saivat Jumalan ilmoituksen, sanotaan siis jumaliksi, eikä pyhiä kirjoituksia voi tehdä tyhjäksi.


      • Kuten sanoin, Raamattu sanoo, että Toora on valo (Sanl. 6:23). Raamattu sanoo, että Jeesus on Sana, eli siis Toora (Joh. 1:1). Meillä siis on valo, joka on sekä Toora että Jeesus. Koska Jeesus ei ole Tooraa vastaan eikä Toora Jeesusta vastaan, vaan ne kulkevat käsi kädessä.


    • hauskojavelikultia

      toora net (kristitty net) oli hauskoja vastauksia: tässä muutama otos:

      'emme saa tappaa ketään.'
      'Ei, vaan me noudatamme koko Tooraa'
      ''Minä noudatan Tooran lakia yli Suomen lakien'

      .. jotta silleen
      'Toorassa ei ole mitään vikaa, se on täydellinen, helppo noudattaa ja me voimme sen täyttää. Jostain syystä rikomme silti Jumalan lakia'

      Hauskasti sanottu!

      Täytämme ja rikomme!!!

      ...ja tälleen ..
      'Jos tänään olet työsuhteessa olet heikommassa asemassa kuin orja Mooseksen aikaan.'

      20 Jos joku lyö orjaansa tai orjatartaan sauvalla, niin että tämä kuolee hänen käsiinsä, niin häntä rangaistakoon.
      21 Mutta jos se elää päivän tai kaksi, niin älköön lyöjää rangaistako, sillä se on hänen omaa rahaansa.

      Onpas sinulla kurja työantaja, joka lyö sinua säälimättä, mutta olet silti elänyt päivän tai kaksi!

      ...jep kukkuu
      'Jeesuksen armo riittää.'

      'vaan on noudatettava lakia'

      Hauskasti sanottu tämäkin.

      Jeesuksen armo riittää, vaan eipäs riitäkään!!!

      ... vai riittikö se laki vai eikö se riittänyt?

      'eivätkä noudattaneet Tooraa'

      Matt. 19:20

      Nuorukainen sanoi hänelle: "Kaikkia niitä minä olen noudattanut; mitä minulta vielä puuttuu?"

      Jeesus ei kiistänyt, että nuorukainen oli tiukasti noudattanut käskyjä! Mutta hän ei pelastunut sillä käskyjen noudattamisella.


      Tooralahkolaiset puhuvat yhä uudelleen itsensä umpisolmuun!!

      Hauska heidän juttujaan on kyllä lukea; pitäisikö heidän ensin itselleen selvittää, mitä he tekevät ja mitä eivät tee? He eivä oikein itsekään tiedä, mikä on oikein ja mikä väärin; mutta lahkon oppeja pitää puolustaa, vaikka kuinka metsään menisi.

      • ALL_IN_Him

        Täydellinen analyysi!


      • Olenko minä sanonut, että lakia noudattamalla pelastuu? En, vaan olen monta kertaa korostanut, että me pelastumme yksin Kristuksen armosta. Miten siis on, saammeko uudessa liitossa tehdä syntiä ja rikkoa lakia? Paavali sanoo suoraan, että emme saa (Room. 6:15).


    • s-seutulainen

      Toraisti on uudestisyntymättömyydessään täysin kykenemätön tutkistelemaan HENGELLISIÄ hengellisesti. He ovat hengellisesti sokeita/hengellisesti kuolleessa tilassa.
      Heidän uskonsa Jeesukseen Kristukseen on pään uskoa - ei elävää Jumalan Pojan, JEESUKSEN KRISTUKSEN, uskoa.
      Toraisti ei ole koskaan ottanut vastaan Jeesusta Kristusta eikä usko Hänen nimeensä.
      Pään usko Jeesukseen ei ole sama kuin USKOA JEESUKSEN KRISTUKSEN NIMEEN.
      Toraisti ei oikeasti turvaa Jeesukseen Kristukseen, ei huuda avuksensa Hänen nimeään. Toraisti turvaa tooraan.
      Jeesuksen Kristuksen seuraaja, Hänen omansa, ei muusta kerskata saata kuin Herrastaan ja Vapahtajastaan Jeesuksesta Kristuksesta.

      • tämä.on.totuus

        >>>Toraisti on uudestisyntymättömyydessään täysin kykenemätön tutkistelemaan HENGELLISIÄ hengellisesti. He ovat hengellisesti sokeita/hengellisesti kuolleessa tilassa.<<<

        Puhuit itsesi pussiin. Paavalin mukaan Toora on hengellinen.

        Room 7:14 Me tiedämme, että laki on hengellinen.

        Paavalin mukaan liha ei alistu noudattamaan Tooraa, mikä on vihollisuutta Kristusta vastaan. Pyhä Henki saa ihmisen noudattamaan Tooraa, kuten Pyhää Henkeä täynnä oleva Jeesus Kristus noudatti Tooraa. Se joka ei halua noudattaa lakia, hän ei ole Jeesuksen oma, eikä ole uudestisyntynyt, koska hän ei ole uudestisyntynyt vedestä ja Hengestä.

        Room 8:6 Lihan pyrkimykset tuottavat kuoleman, Hengen pyrkimykset elämän ja rauhan.
        7 Lihan pyrkimykset sotivat Jumalaa vastaan, sillä ne eivät alistu Jumalan lakiin eivätkä voikaan alistua. [Matt. 12:34; Room. 5:10; Kol. 1:21; Jaak. 4:4]
        8 Ne, jotka elävät turmeltuneen luontonsa mukaisesti, eivät voi olla Jumalalle mieleen.
        9 Te ette kuitenkaan elä oman luontonne vaan Hengen alaisina, jos kerran Jumalan Henki asuu teissä. Mutta se, jolla ei ole Kristuksen Henkeä, ei ole hänen omansa.

        Room 2:13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.


      • Eli siis jos noudattaa Jumalan pyhää, vanhurskasta ja hyvää lakia, silloin ei voi seurata Jeesusta? Missä kohtaa Raamattua sanotaan, että seuratakseen juutalaista Messiasta tulee syödä saastaista, häpäistä sunnuntai ja turmella parran reuna? Muuten on lakihenkinen fariseus?


    • ihmiskäden_sormi

      Sanassa kirjoitetaan, että toorakäskyihin kuuluvat uhrit ja pesot olivat lihan sääntöjä, eivät hengellisiä. "uhrataan lahjoja ja uhreja, jotka eivät kykene tekemään täydelliseksi omassatunnossaan sitä, joka jumalanpalvelusta toimittaa, vaan jotka, niinkuin ruuat ja juomat ja erilaiset pesotkin, ovat ainoastaan lihan sääntöjä, jotka ovat voimassa uuden järjestyksen aikaan asti."

      • Raamattua

        Tämä Heprealaiskirjeen kohta tarkoittaa sitä, että uuden liiton aikana syntien sovitus perustuu Golgatan uhriin. Ilman uskoa Jeesukseen Kristukseen, ei ole syntien anteeksiantamusta.

        Paavali kuitenkin uhrasi uuden liiton puolella, koska uhrirituaaleja ei ole kumottu, mutta syntien anteeksiantamus perustuu nyt Golgatan uhriin.

        Ap.t 21:26 Paavali otti miehet mukaansa ja puhdistautui seuraavana päivänä heidän kanssaan. Sitten hän meni temppeliin ja ilmoitti, milloin heidän puhdistumisaikansa päättyisi ja kunkin puolesta suoritettaisiin uhri.

        Heprealaiskirje on Ilmestyskirjan kanssa varhaisimpia kirjoja. Heprealaiskirje kirjoitettiin ehkä muutama vuosi ennen temppelin tuhoutumista. Kun temppeli tuhoutui, niin sen jälkeen ei saanut enää uhrata, koska ilman leeviläistä papistoa ja Jerusalemin temppeliä ei lain mukaan saa uhrata. Heprealaiskirje valmisti kristityt sellaista aikaa varten, ettei ole enää paikkaa missä uhrata. Kristittyjen ehtoollisesta tuli ainoa uhriateria, mikä otetaan Golgatan muistoksi.

        Toinen näkökulma uuteen järjestykseen on se, että Mooseksen lain uhrisäädökset koskivat Jerusalemin silloisia temppeleitä ensimmäistä ja toista. Hesekielin kirjassa on toisenlaiset uhrisäädökset, jotka koskevat tulevaa kolmatta temppeliä, joka rakennetaan myöhemmin Jerusalemiin. Heprealaiskirjeen kirjoittaja oli tietoinen siitä, että Jeesuksen ennustuksen mukaan toinen temppeli tuhoutuu ja myöhemmin tulee kolmas temppeli, jossa noudatetaan uutta järjestystä Hesekielin kirjasta.


      • kopsua

        >>Kristus on Tooran loppu<< - Roomalaiskirje 10:4

        Tässä kohtaa Raamatussa on vakava käännösvirhe. Kreikkalainen sana TELOS ei tarkoita tässä asiayhteydessä lain loppua vaan päämäärää tai lopputulosta. Jeesus oli lain Messias profetoiden päämäärä tai lopputulos, eikä tietenkään lopettanut lakia. Jeesus täytti laissa olevat Messias profetiat, eikä tietenkään lakkauttanut profetioita. Jeesus itse sanoi, ettei tullut kumoamaan lakia vaan noudattamaan sitä, joten lakia ei ole lopetettu.

        TELOS esiintyy myös jakeessa 1 Tim 1:5, jossa sana on käännetty ihan oikein päämäärä. Ei kai käskyn tarkoitus ole rakkauden lopettaminen. Ei tietenkään, vaan käskyn päämäärä on rakkaus.

        "Kehotuksemme päämääränä on rakkaus, joka tulee puhtaasta sydämestä, hyvästä omastatunnosta ja vilpittömästä uskosta." (1 Tim 1:5)

        Uusi liitto ei lopettanut lakia vaan se sisältää vaatimuksen noudattaa lakia.

        "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan. Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi." (Matt 5:17-19)

        Uuden liiton aikana lain rikkominen on edelleen syntiä, joten laki ei ole mihinkään loppunut eikä päättynyt.

        "Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista...

        Lapseni, älkää antako kenenkään johtaa itseänne harhaan. Joka tekee Jumalan tahdon, on vanhurskas, niin kuin Kristus on vanhurskas. Joka tekee syntiä, on Paholaisesta, sillä Paholainen on tehnyt syntiä alusta asti. Juuri sitä varten Jumalan Poika tuli maailmaan, että hän tekisi tyhjäksi Paholaisen teot. Yksikään Jumalasta syntynyt ei tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä. Hän ei voi tehdä syntiä, koska on syntynyt Jumalasta. Tästä käy ilmi, ketkä ovat Jumalan, ketkä Paholaisen lapsia: se, joka ei tee Jumalan tahtoa, ei ole Jumalasta, ei siis myöskään se, joka ei rakasta veljeään" (1 Joh 3:4, 7-10)


    • Jeesusvaroitti

      Matt. 23:13

      Mutta voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun suljette taivasten valtakunnan ihmisiltä! Sillä itse te ette mene sisälle, ettekä salli meneväisten sisälle mennä.

      Jeesus jo varoitti näistä tooralahkolaisista ..

      • Kristitty.net

        Kerro missä kohtaa Raamattua Jeesus varoittaa yhtään ketään Jumalan pyhän, vanhurskaan ja hyvän lain noudattamisesta? Jeesus moittii fariseuksia ulkokultaisuudesta, tekopyhyydestä ja siitä, että he perinnäissäännöillään kumoavat Tooran käskyt. Hän siis moittii heitä Tooran rikkomisesta, ei suinkaan sen noudattamisesta.

        "Mutta hän sanoi heille: "Oikein Esaias on ennustanut teistä, ulkokullatuista, niinkuin kirjoitettu on: 'Tämä kansa kunnioittaa minua huulillaan, mutta heidän sydämensä on minusta kaukana" (Mk. 7:6)

        "Ja hän sanoi heille: "Hyvin te kumoatte Jumalan käskyn noudattaaksenne omaa perinnäissääntöänne." (Mk. 7:9)

        "Te teette Jumalan sanan tyhjäksi perinnäissäännöllänne, jonka olette säätäneet. Ja paljon muuta samankaltaista te teette." (Mk. 7:13)


    • kertokaayksilainkohta

      Osaakos tooralahkolainen luetella edes yhtä Tooran lain kohtaa, mikä pitäisi täyttää...

      Antaas tulla nyt, että teidän eksyttämät tietäisivät mitkä Tooran käskyt tulee täyttää ..

      Onkos teillä antaa yhtäkään Tooran lainkohtaa ..

      Te ette ole halunneet niitä kertoa, miksi? Siksi, että teidät havaittaisiin itse lainrikkojiksi!

      Puhutte toista ja teette toista - te valhetilijat ja kyykäärmeiden sikiöt.. oikein Jeesus teistä sanoi.

      • Kerro missä kohtaa Jeesus moittii Tooran noudattajia kyykäärmeiden sikiöiksi? Sinulle tiedoksi, että Jeesus oli juutalainen, opetuslapset olivat juutalaisia ja kaikki hänen kuulijat olivat 99.9% juutalaisia. Ja he kaikki noudattivat Tooraa. Joten kerro, missä kohtaa Raamattua Jeesus moittii yhtään ketään Tooran noudattamisesta?

        Kuten olen sanonut monta kertaa, Toorasta voi ottaa esimerkiksi alkuun kymmenen käskyä ja rakkauden kaksoiskäskyn ja noudattaa niitä. Mutta sinun mukaasi Toora ei koske meitä, joten ilmeisesti saa tappaa, varastaa, tehdä huorin eikä lähimmäistä tarvitse rakastaa niin kuin itseä?


      • Kristitty.net kirjoitti:

        Kerro missä kohtaa Jeesus moittii Tooran noudattajia kyykäärmeiden sikiöiksi? Sinulle tiedoksi, että Jeesus oli juutalainen, opetuslapset olivat juutalaisia ja kaikki hänen kuulijat olivat 99.9% juutalaisia. Ja he kaikki noudattivat Tooraa. Joten kerro, missä kohtaa Raamattua Jeesus moittii yhtään ketään Tooran noudattamisesta?

        Kuten olen sanonut monta kertaa, Toorasta voi ottaa esimerkiksi alkuun kymmenen käskyä ja rakkauden kaksoiskäskyn ja noudattaa niitä. Mutta sinun mukaasi Toora ei koske meitä, joten ilmeisesti saa tappaa, varastaa, tehdä huorin eikä lähimmäistä tarvitse rakastaa niin kuin itseä?

        >>Kuten olen sanonut monta kertaa, Toorasta voi ottaa esimerkiksi alkuun kymmenen käskyä ja rakkauden kaksoiskäskyn ja noudattaa niitä.>>

        !!??

        Kas sieltäpä se tuli.
        Ei siis tarvitsekaan noudattaa koko tooraa - riittääkin alkuun kymmenen käskyä ( kivitaulujen laki!? ) ja vielä SEN LISÄKSI rakkauden kaksoiskäsky!

        Jaaha, että sillä tavalla.
        Herra Jeesus puhui siis pötyä vakuuttaessaan, että RAKKAUDEN KAKSOISKÄSKY pitää sisällään KAIKKI MUUT KÄSKYT?

        Muuten kysynpä taas sinulta "K.n." - kykenetkö sinä ITSE täyttämään lain?
        Kyllä vai et!


      • tämä.on.totuus
        Saviseutulainen kirjoitti:

        >>Kuten olen sanonut monta kertaa, Toorasta voi ottaa esimerkiksi alkuun kymmenen käskyä ja rakkauden kaksoiskäskyn ja noudattaa niitä.>>

        !!??

        Kas sieltäpä se tuli.
        Ei siis tarvitsekaan noudattaa koko tooraa - riittääkin alkuun kymmenen käskyä ( kivitaulujen laki!? ) ja vielä SEN LISÄKSI rakkauden kaksoiskäsky!

        Jaaha, että sillä tavalla.
        Herra Jeesus puhui siis pötyä vakuuttaessaan, että RAKKAUDEN KAKSOISKÄSKY pitää sisällään KAIKKI MUUT KÄSKYT?

        Muuten kysynpä taas sinulta "K.n." - kykenetkö sinä ITSE täyttämään lain?
        Kyllä vai et!

        Jumalan rakastaminen on sitä, että pitää kaikki muutkin Mooseksen lain käskyt. Jos sinä et niin tee, niin et täytä rakkauden kaksoiskäskyssä olevaa kehotusta, että sinun tulee yli kaiken rakastaan Jumalaa. Rakkauden kaksoiskäsky ei korvaa koko lakia, vaan on lain mukainen ja korostaa kaikkien lain käskyjen noudattamista.

        1 Joh 5:3 Sitähän Jumalan rakastaminen on, että pidämme hänen käskynsä, eivätkä ne ole raskaita noudattaa.

        Matt 5:19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi.


      • helvatasentään
        Kristitty.net kirjoitti:

        Kerro missä kohtaa Jeesus moittii Tooran noudattajia kyykäärmeiden sikiöiksi? Sinulle tiedoksi, että Jeesus oli juutalainen, opetuslapset olivat juutalaisia ja kaikki hänen kuulijat olivat 99.9% juutalaisia. Ja he kaikki noudattivat Tooraa. Joten kerro, missä kohtaa Raamattua Jeesus moittii yhtään ketään Tooran noudattamisesta?

        Kuten olen sanonut monta kertaa, Toorasta voi ottaa esimerkiksi alkuun kymmenen käskyä ja rakkauden kaksoiskäskyn ja noudattaa niitä. Mutta sinun mukaasi Toora ei koske meitä, joten ilmeisesti saa tappaa, varastaa, tehdä huorin eikä lähimmäistä tarvitse rakastaa niin kuin itseä?

        Ootko sie ihan mieletön...
        Mie kysyn mitkä käskyt Tooras on ja miten ne pitää täyttää.. sie puhut alust .. ja mainitset jotain vähäistä ..
        Kuitenkin sie sanot, jos en kaikkia käskyjä täytä, niin helvetin tulis palan!!

        Mikä perkeleen neuvoja sinä olet, kun jätät minut helvetin tuliin palamaan, etkä tee selkoa minulle mitkä käskyt on täytettävä ja miten ne on täytettävä!!

        Sinun on annettava täydellinen listä käskyistä ja miten ne täytetään; mie en halua palaa helvetin tulis? Eks sie perkeleen neuvoja osaa miulle sitä kertoa, vaan jätät minut helvetin tuliin palamaan!! Siehä taiat olla ite .....


      • dfww
        helvatasentään kirjoitti:

        Ootko sie ihan mieletön...
        Mie kysyn mitkä käskyt Tooras on ja miten ne pitää täyttää.. sie puhut alust .. ja mainitset jotain vähäistä ..
        Kuitenkin sie sanot, jos en kaikkia käskyjä täytä, niin helvetin tulis palan!!

        Mikä perkeleen neuvoja sinä olet, kun jätät minut helvetin tuliin palamaan, etkä tee selkoa minulle mitkä käskyt on täytettävä ja miten ne on täytettävä!!

        Sinun on annettava täydellinen listä käskyistä ja miten ne täytetään; mie en halua palaa helvetin tulis? Eks sie perkeleen neuvoja osaa miulle sitä kertoa, vaan jätät minut helvetin tuliin palamaan!! Siehä taiat olla ite .....

        Lue Raamattusi.

        Room 2:27 Ja luonnostaan ympärileikkaamaton, joka täyttää lain, on tuomitseva sinut, joka lainkirjaiminesi ja ympärileikkauksinesi olet lainrikkoja.


      • kopiokone

        Siteeraamissasi kohdissa ei ollut jaettakaan, joka olisi kumonnut lain, mutta yksi vakava käännösvirhe on tullut mukaan.

        >>>Sillä Kristus on lain loppu, vanhurskaudeksi jokaiselle, joka uskoo." - Roomalaiskirje 10:4<<<

        Tässä kohtaa Raamatussa on vakava käännösvirhe. Kreikkalainen sana TELOS ei tarkoita tässä asiayhteydessä lain loppua vaan päämäärää tai lopputulosta. Jeesus oli lain Messias profetoiden päämäärä tai lopputulos, eikä tietenkään lopettanut lakia. Jeesus täytti laissa olevat Messias profetiat, eikä tietenkään lakkauttanut profetioita. Jeesus itse sanoi, ettei tullut kumoamaan lakia vaan noudattamaan sitä, joten lakia ei ole lopetettu.

        TELOS esiintyy myös jakeessa 1 Tim 1:5, jossa sana on käännetty ihan oikein päämäärä. Ei kai käskyn tarkoitus ole rakkauden lopettaminen. Ei tietenkään, vaan käskyn päämäärä on rakkaus.

        "Kehotuksemme päämääränä on rakkaus, joka tulee puhtaasta sydämestä, hyvästä omastatunnosta ja vilpittömästä uskosta." (1 Tim 1:5)

        Uusi liitto ei lopettanut lakia vaan se sisältää vaatimuksen noudattaa lakia.

        "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan. Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi." (Matt 5:17-19)

        Uuden liiton aikana lain rikkominen on edelleen syntiä, joten laki ei ole mihinkään loppunut eikä päättynyt.

        "Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista...

        Lapseni, älkää antako kenenkään johtaa itseänne harhaan. Joka tekee Jumalan tahdon, on vanhurskas, niin kuin Kristus on vanhurskas. Joka tekee syntiä, on Paholaisesta, sillä Paholainen on tehnyt syntiä alusta asti. Juuri sitä varten Jumalan Poika tuli maailmaan, että hän tekisi tyhjäksi Paholaisen teot. Yksikään Jumalasta syntynyt ei tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä. Hän ei voi tehdä syntiä, koska on syntynyt Jumalasta. Tästä käy ilmi, ketkä ovat Jumalan, ketkä Paholaisen lapsia: se, joka ei tee Jumalan tahtoa, ei ole Jumalasta, ei siis myöskään se, joka ei rakasta veljeään" (1 Joh 3:4, 7-10)


    • kadotusodottaa

      Sytytin tulitikun sapattina!?

      Joutunko nyt kadotuksen tuliin?!

      Mitä toorajumala sanoo?

    • vaintuomio

      Joutunet, koska

      Toorassa ei ole anteeksiantoa,

      on vain tuomio!

    • johanpoistiäkisti

      Johan toorajumala poisti äkkiä postauksen, joka teki tooralahkolaisesta valehtelijan!

    • helppooppi

      'Lue Raamattusi'

      Tuommosen neuvon anto tooralahkolainen, kun kyseltiin, että mitkä lait pitää täyttää ja miten!

      Riittääkö siis pelkästään se, että lukee Raamatun!

      Onhan se sitten helppo täyttää, jos ainoa ehto on, että lukee Raamatun!

      Noinko yksinkertainen heiän oppi onkin?!

    • mitärakkauson

      Jeesus opetti meitä rakastamaan toisiamme. Tuo rakastaminen vaatii hieman täsmennystä, mitä se tarkoittaa ja Uusi Testamentti antaa meille siihen kyllä riittävästi täsmennystä:

      Rakkaus on lempeä, se ei kadehdi, ei kerskaa, ei pöyhkeile, ei käyttäydy sopimattomasti, ei etsi omaansa, ei katkeroidu, ei muistele kärsimäänsä pahaa, ei iloitse vääryydestä, vaan iloitsee yhdessä totuuden kanssa, kaiken se kärsii, se ei puhu pahaa toisista, se ei ylpeile, se pitää toisia parempina, kuin itseään, siinä on ilo, rauha, siinä ei ole pelkoa, vaan toivo ja tulevaisuus, se on pitkämielinen, se on ystävällinen, se on täynnä hyvyyttä, uskollisuutta, sävyisyyttä, itsensähillitsemistä, se on täynnä anteeksiantamusta, se on laupias, auttavainen ja antelias, ehdottoman rehellinen, Miten me Jeesuksen omat elämme Uudessa Liitossa?
      täynnä ahkeruutta, se pitää minkä lupaa, luotettava, tyytyväinen, ehdottoman vastuullinen kaikessa elämässään, huolehtii terveydestään (ruoka, liikunta, uni, sosiaaliset suhteet, harrastukset), ajankäytöstään, aviopuolisostaan ja perheestään, käy katsomassa sairaita, vankeja, yksinäisiä, orpoja ja leskiä, ei stressaa, vaan elää levossa kaikessa elämässään, ymmärtäväinen, toiset hyväksyvä, toisia arvostava, kunnioittava, ei valita, vaan on elämäänsä tyytyväinen, valmiita kärsimään uskonkin tähden, pitää toisten tarpeita tärkeämpinä kuin omiaan, on lohduttava ja rohkaiseva, toisia kannustava, armahtavaisia, uskoa vahvistavia, Jeesusta ja Jumalaa etsiviä, rukoilevia, Jumalan lahjoja janoavia ja niitä toisille jakavia, kiitollisia, kärsivällisiä, totuudellisia Jumalan edessä salatuimpaan saakka, anteeksipyytäviä, esimerkillisiä, toisia sävyisästi ojentavia, uskossa valvovia, holhotkaa heikkoja, rohkaiskaa alakuloisia, kaikille hyvää tekeviä.

      Tässä pieni lista siitä kaikesta, mihin me Jeesuksen omat pyrimme uskon kilvoituksessa pääsemään! Tässä ei suinkaan ole vielä kaikki se, mitä Uudesta Testamentista löydämme. Ehkä tämä kuitenkin auttaa meitä ymmärtämään, mitä rakkaus on.

      • toorajumalapoistaa

        Toorajumala ei kestänyt tätä listaa, vaan poisti sen - lista oli hiukan erimuotoinen - varmaan toorajumlaa tämänkin listan poistaa, koska se ei tällaista oppia siedä!


      • mitärakkauson

        Anteeksi, että tuo otsikko pomppasi keskelle tekstiä:
        Miten me Jeesuksen omat elämme Uudessa Liitossa? piti olla siis otsikko.


      • väärinonmikä

        Sanokaas tooralahkolaiset, mikä tossa Uuden Liiton listassa on teidän mielestänne väärin ..

        Että te meitä niin haluatte pilkata ja helvetin tuliin syöstä?


      • niinpäniiin
        väärinonmikä kirjoitti:

        Sanokaas tooralahkolaiset, mikä tossa Uuden Liiton listassa on teidän mielestänne väärin ..

        Että te meitä niin haluatte pilkata ja helvetin tuliin syöstä?

        Jos sinä luulet, että uusi liitto kumosi lain, niin olet todella hukassa.


      • Totuus_On_Tämä
        niinpäniiin kirjoitti:

        Jos sinä luulet, että uusi liitto kumosi lain, niin olet todella hukassa.

        Hanki ääliö elämä.


    • NeuvoiHän

      Kristitty.netillä on hieman hidas sytytys. Ei nyt enää ole lainkaan kyseenalaista, eikä kysymys enää siitä, pitääkö lakia noudattaa vai ei. Vaan aikoja sitten on todettu, että ihmiset eivät lakia noudattaneet. Paitsi Jeesus, joka oli ainoa kelvollinen.

      Mutta helluntailaisuudessa ja muussa ratkaisukristillisyydessä kun yritetään pelastukseen omilla teoilla (omat ratkaisut, kasteelle menemiset jne.), niin sitten joutuvat lain alle. Armon alla oleminen ja lain lailla oleminen ovat Raamatussa eri asioita.

      • tämä.on.totuus

        Sinä et ymmärrä, mitä nämä vaihtoehdot tarkoittavat.

        Lain alla = vanhan liiton juutalaisuus

        Armo alla = lain noudattamista uudessa liitossa ja uskossa Jeesukseen Kristukseen.

        Antikristuksen raju eksytys = Sanotaan uskovat Jeesukseen, mutta ei noudateta lakia

        1 Joh 3:4 Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista.

        Room 6:14 Synti ei enää ole teidän herranne, sillä te ette ole lain vaan armon alaisia.
        15 Miten siis on? Saammeko tehdä syntiä, koska emme elä lain vaan armon alaisina? Emme toki!
        16 Tehän tiedätte, että jos antaudutte orjina tottelemaan jotakuta, olette juuri sen orjia, jota tottelette. Te joko palvelette syntiä, mikä johtaa kuolemantuomioon, tai olette kuuliaisia Jumalalle, mikä johtaa vapauttavaan tuomioon. [Joh. 8:34; 2. Piet. 2:19]

        Paavali noudatti Mooseksen lakia tarkasti, koska evankeliumi vaatii tekemään parannuksen lain rikkomisesta. Paavalin opetus on, että jokaisen on myös noudatettavat Tooraa. Paavali ei ollut lain alla, vaan armon alla.

        Ap.t 25:8 sillä Paavali torjui syytökset ja sanoi: "Minä en ole mitään rikkonut juutalaisten lakia enkä pyhäkköä enkä keisaria vastaan".

        Ap.t 24:14 Mutta sen minä sinulle tunnustan, että minä sitä tietä vaeltaen, jota he lahkoksi sanovat, niin palvelen isieni Jumalaa, että minä uskon kaiken, mitä on kirjoitettuna laissa ja profeetoissa,

        Ap.t 28:17 Kolmen päivän kuluttua Paavali kutsui juutalaisten johtomiehet luokseen. Kun nämä olivat saapuneet, hän sanoi: "Veljet! Minut luovutettiin Jerusalemissa roomalaisten käsiin, vaikka en ole millään tavoin rikkonut kansaamme enkä isiltä perimiämme säädöksiä vastaan.


      • eimeymmärretäei
        tämä.on.totuus kirjoitti:

        Sinä et ymmärrä, mitä nämä vaihtoehdot tarkoittavat.

        Lain alla = vanhan liiton juutalaisuus

        Armo alla = lain noudattamista uudessa liitossa ja uskossa Jeesukseen Kristukseen.

        Antikristuksen raju eksytys = Sanotaan uskovat Jeesukseen, mutta ei noudateta lakia

        1 Joh 3:4 Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista.

        Room 6:14 Synti ei enää ole teidän herranne, sillä te ette ole lain vaan armon alaisia.
        15 Miten siis on? Saammeko tehdä syntiä, koska emme elä lain vaan armon alaisina? Emme toki!
        16 Tehän tiedätte, että jos antaudutte orjina tottelemaan jotakuta, olette juuri sen orjia, jota tottelette. Te joko palvelette syntiä, mikä johtaa kuolemantuomioon, tai olette kuuliaisia Jumalalle, mikä johtaa vapauttavaan tuomioon. [Joh. 8:34; 2. Piet. 2:19]

        Paavali noudatti Mooseksen lakia tarkasti, koska evankeliumi vaatii tekemään parannuksen lain rikkomisesta. Paavalin opetus on, että jokaisen on myös noudatettavat Tooraa. Paavali ei ollut lain alla, vaan armon alla.

        Ap.t 25:8 sillä Paavali torjui syytökset ja sanoi: "Minä en ole mitään rikkonut juutalaisten lakia enkä pyhäkköä enkä keisaria vastaan".

        Ap.t 24:14 Mutta sen minä sinulle tunnustan, että minä sitä tietä vaeltaen, jota he lahkoksi sanovat, niin palvelen isieni Jumalaa, että minä uskon kaiken, mitä on kirjoitettuna laissa ja profeetoissa,

        Ap.t 28:17 Kolmen päivän kuluttua Paavali kutsui juutalaisten johtomiehet luokseen. Kun nämä olivat saapuneet, hän sanoi: "Veljet! Minut luovutettiin Jerusalemissa roomalaisten käsiin, vaikka en ole millään tavoin rikkonut kansaamme enkä isiltä perimiämme säädöksiä vastaan.

        Juu tottakai Paavali ...

        Kun Paavali näki sapattina miehen, joka teki pellolla töitä sapattina; Paavali otti miekan tupestaan ja meni löi siltä pään poikki .... ja herra siunasi Paavalia tuon teon tähden ja antoi Paavalille kultaa, hopeaa ja runsaasti vaimoja, taloja ja peltoja ja puutarhoja ..

        .. vai muistinko jotain väärin ..

        Ap. t. 7:59

        Ja niin he kivittivät Stefanuksen; joka ei suostunut lakia noudattamaan ..

        eihän niitä Paavalin kaikkia töitä tietysti ole kirjoitettu ..

        3 Mutta Saulus raateli seurakuntaa, kulki talosta taloon ja raastoi ulos miehiä ja naisia ja panetti heidät vankeuteen.... lainrikkojia kun kerta olivat .. silloisia helluntailaisia ..Jeesuksen uskovia..


      • mitenontoraistit
        tämä.on.totuus kirjoitti:

        Sinä et ymmärrä, mitä nämä vaihtoehdot tarkoittavat.

        Lain alla = vanhan liiton juutalaisuus

        Armo alla = lain noudattamista uudessa liitossa ja uskossa Jeesukseen Kristukseen.

        Antikristuksen raju eksytys = Sanotaan uskovat Jeesukseen, mutta ei noudateta lakia

        1 Joh 3:4 Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista.

        Room 6:14 Synti ei enää ole teidän herranne, sillä te ette ole lain vaan armon alaisia.
        15 Miten siis on? Saammeko tehdä syntiä, koska emme elä lain vaan armon alaisina? Emme toki!
        16 Tehän tiedätte, että jos antaudutte orjina tottelemaan jotakuta, olette juuri sen orjia, jota tottelette. Te joko palvelette syntiä, mikä johtaa kuolemantuomioon, tai olette kuuliaisia Jumalalle, mikä johtaa vapauttavaan tuomioon. [Joh. 8:34; 2. Piet. 2:19]

        Paavali noudatti Mooseksen lakia tarkasti, koska evankeliumi vaatii tekemään parannuksen lain rikkomisesta. Paavalin opetus on, että jokaisen on myös noudatettavat Tooraa. Paavali ei ollut lain alla, vaan armon alla.

        Ap.t 25:8 sillä Paavali torjui syytökset ja sanoi: "Minä en ole mitään rikkonut juutalaisten lakia enkä pyhäkköä enkä keisaria vastaan".

        Ap.t 24:14 Mutta sen minä sinulle tunnustan, että minä sitä tietä vaeltaen, jota he lahkoksi sanovat, niin palvelen isieni Jumalaa, että minä uskon kaiken, mitä on kirjoitettuna laissa ja profeetoissa,

        Ap.t 28:17 Kolmen päivän kuluttua Paavali kutsui juutalaisten johtomiehet luokseen. Kun nämä olivat saapuneet, hän sanoi: "Veljet! Minut luovutettiin Jerusalemissa roomalaisten käsiin, vaikka en ole millään tavoin rikkonut kansaamme enkä isiltä perimiämme säädöksiä vastaan.

        6 Ja katso, muuan mies israelilaisista tuli ja toi veljiensä luo midianilaisen naisen, Mooseksen ja kaiken israelilaisten seurakunnan nähden
        7 Kun Piinehas, pappi Aaronin pojan Eleasarin poika, näki sen, nousi hän kansan keskeltä ja otti keihään käteensä
        8 ja seurasi tuota Israelin miestä makuusuojaan ja lävisti heidät molemmat, Israelin miehen ja sen naisen, vatsan kohdalta

        Miksi te tooraistit ette toimi samoin.. Suomessa varsin moni mies tuo makuusuojaansa naisen ja harjoittaa irstautta tämän kanssa tai sitten menee naisen luo harjoittamaan irstautta..

        loppuisiko Jumalan viha Suomen kansankin yltä?


      • annatullanyt
        tämä.on.totuus kirjoitti:

        Sinä et ymmärrä, mitä nämä vaihtoehdot tarkoittavat.

        Lain alla = vanhan liiton juutalaisuus

        Armo alla = lain noudattamista uudessa liitossa ja uskossa Jeesukseen Kristukseen.

        Antikristuksen raju eksytys = Sanotaan uskovat Jeesukseen, mutta ei noudateta lakia

        1 Joh 3:4 Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista.

        Room 6:14 Synti ei enää ole teidän herranne, sillä te ette ole lain vaan armon alaisia.
        15 Miten siis on? Saammeko tehdä syntiä, koska emme elä lain vaan armon alaisina? Emme toki!
        16 Tehän tiedätte, että jos antaudutte orjina tottelemaan jotakuta, olette juuri sen orjia, jota tottelette. Te joko palvelette syntiä, mikä johtaa kuolemantuomioon, tai olette kuuliaisia Jumalalle, mikä johtaa vapauttavaan tuomioon. [Joh. 8:34; 2. Piet. 2:19]

        Paavali noudatti Mooseksen lakia tarkasti, koska evankeliumi vaatii tekemään parannuksen lain rikkomisesta. Paavalin opetus on, että jokaisen on myös noudatettavat Tooraa. Paavali ei ollut lain alla, vaan armon alla.

        Ap.t 25:8 sillä Paavali torjui syytökset ja sanoi: "Minä en ole mitään rikkonut juutalaisten lakia enkä pyhäkköä enkä keisaria vastaan".

        Ap.t 24:14 Mutta sen minä sinulle tunnustan, että minä sitä tietä vaeltaen, jota he lahkoksi sanovat, niin palvelen isieni Jumalaa, että minä uskon kaiken, mitä on kirjoitettuna laissa ja profeetoissa,

        Ap.t 28:17 Kolmen päivän kuluttua Paavali kutsui juutalaisten johtomiehet luokseen. Kun nämä olivat saapuneet, hän sanoi: "Veljet! Minut luovutettiin Jerusalemissa roomalaisten käsiin, vaikka en ole millään tavoin rikkonut kansaamme enkä isiltä perimiämme säädöksiä vastaan.

        Sinä et edes osaa kertoa Tooran käskyjä, joita pitäisi noudattaa!

        Sinähän varsinainen Tooran noudattaja olet! niitä Tooran käskyjä on kysytty - vastaa nyt sitten, jos kerran niitä KAIKKIA NOUDATAT!

        Mitä käskyjä pitää noudattaa ja miten?

        Annas tulla nyt täydellinen luettelo - ellet osaa niitä luetella, niin sinähän olet valehtelija!!

        Miten kukaan voi ryhtyä toraistiksi, ellet kerro mitä pitää tehdä? Raamattu on niin vaikeaselkoinen kirja, ettei niitä äkkinäinen sieltä millään selvitä KAIKKIA!

        Mutta sinä selvität jokaikisen käskyn; ne on kirjoitettu sinun sydämeesi - sieltä vaan annat tulla ne kaikki - ei niitä ole kuin tuhannen verran!!

        Vai oletko satuja kertonut meille?! Etkö osaakaan luetella niitä.. kristitty net ei osaa luetella niitä - osaatko sinä???


      • viimeiseenpiirtoon
        eimeymmärretäei kirjoitti:

        Juu tottakai Paavali ...

        Kun Paavali näki sapattina miehen, joka teki pellolla töitä sapattina; Paavali otti miekan tupestaan ja meni löi siltä pään poikki .... ja herra siunasi Paavalia tuon teon tähden ja antoi Paavalille kultaa, hopeaa ja runsaasti vaimoja, taloja ja peltoja ja puutarhoja ..

        .. vai muistinko jotain väärin ..

        Ap. t. 7:59

        Ja niin he kivittivät Stefanuksen; joka ei suostunut lakia noudattamaan ..

        eihän niitä Paavalin kaikkia töitä tietysti ole kirjoitettu ..

        3 Mutta Saulus raateli seurakuntaa, kulki talosta taloon ja raastoi ulos miehiä ja naisia ja panetti heidät vankeuteen.... lainrikkojia kun kerta olivat .. silloisia helluntailaisia ..Jeesuksen uskovia..

        Saulus oli ankara lain noudattaja - viimeisen päälle lain noudattaja = Jumalan mies, tooraisti viimeiseen piirtoon!


      • NeuvoiHän
        tämä.on.totuus kirjoitti:

        Sinä et ymmärrä, mitä nämä vaihtoehdot tarkoittavat.

        Lain alla = vanhan liiton juutalaisuus

        Armo alla = lain noudattamista uudessa liitossa ja uskossa Jeesukseen Kristukseen.

        Antikristuksen raju eksytys = Sanotaan uskovat Jeesukseen, mutta ei noudateta lakia

        1 Joh 3:4 Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista.

        Room 6:14 Synti ei enää ole teidän herranne, sillä te ette ole lain vaan armon alaisia.
        15 Miten siis on? Saammeko tehdä syntiä, koska emme elä lain vaan armon alaisina? Emme toki!
        16 Tehän tiedätte, että jos antaudutte orjina tottelemaan jotakuta, olette juuri sen orjia, jota tottelette. Te joko palvelette syntiä, mikä johtaa kuolemantuomioon, tai olette kuuliaisia Jumalalle, mikä johtaa vapauttavaan tuomioon. [Joh. 8:34; 2. Piet. 2:19]

        Paavali noudatti Mooseksen lakia tarkasti, koska evankeliumi vaatii tekemään parannuksen lain rikkomisesta. Paavalin opetus on, että jokaisen on myös noudatettavat Tooraa. Paavali ei ollut lain alla, vaan armon alla.

        Ap.t 25:8 sillä Paavali torjui syytökset ja sanoi: "Minä en ole mitään rikkonut juutalaisten lakia enkä pyhäkköä enkä keisaria vastaan".

        Ap.t 24:14 Mutta sen minä sinulle tunnustan, että minä sitä tietä vaeltaen, jota he lahkoksi sanovat, niin palvelen isieni Jumalaa, että minä uskon kaiken, mitä on kirjoitettuna laissa ja profeetoissa,

        Ap.t 28:17 Kolmen päivän kuluttua Paavali kutsui juutalaisten johtomiehet luokseen. Kun nämä olivat saapuneet, hän sanoi: "Veljet! Minut luovutettiin Jerusalemissa roomalaisten käsiin, vaikka en ole millään tavoin rikkonut kansaamme enkä isiltä perimiämme säädöksiä vastaan.

        Ei minulla ole velvollisuuksia ymmärtää valehtelijoiden kiemurteluita. Olet julistanut Paavalia täysin synnittömäksi, eli hänelle sellaista ominaisuutta, joka olisi kuulunut vain Kristuksen attribuutiksi. Eli olet julistanut lakia vastaan, joka todistaa ihmisiä syntisiksi. Ja olet julistanut toista kristusta.


      • NeuvoiHän
        tämä.on.totuus kirjoitti:

        Sinä et ymmärrä, mitä nämä vaihtoehdot tarkoittavat.

        Lain alla = vanhan liiton juutalaisuus

        Armo alla = lain noudattamista uudessa liitossa ja uskossa Jeesukseen Kristukseen.

        Antikristuksen raju eksytys = Sanotaan uskovat Jeesukseen, mutta ei noudateta lakia

        1 Joh 3:4 Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista.

        Room 6:14 Synti ei enää ole teidän herranne, sillä te ette ole lain vaan armon alaisia.
        15 Miten siis on? Saammeko tehdä syntiä, koska emme elä lain vaan armon alaisina? Emme toki!
        16 Tehän tiedätte, että jos antaudutte orjina tottelemaan jotakuta, olette juuri sen orjia, jota tottelette. Te joko palvelette syntiä, mikä johtaa kuolemantuomioon, tai olette kuuliaisia Jumalalle, mikä johtaa vapauttavaan tuomioon. [Joh. 8:34; 2. Piet. 2:19]

        Paavali noudatti Mooseksen lakia tarkasti, koska evankeliumi vaatii tekemään parannuksen lain rikkomisesta. Paavalin opetus on, että jokaisen on myös noudatettavat Tooraa. Paavali ei ollut lain alla, vaan armon alla.

        Ap.t 25:8 sillä Paavali torjui syytökset ja sanoi: "Minä en ole mitään rikkonut juutalaisten lakia enkä pyhäkköä enkä keisaria vastaan".

        Ap.t 24:14 Mutta sen minä sinulle tunnustan, että minä sitä tietä vaeltaen, jota he lahkoksi sanovat, niin palvelen isieni Jumalaa, että minä uskon kaiken, mitä on kirjoitettuna laissa ja profeetoissa,

        Ap.t 28:17 Kolmen päivän kuluttua Paavali kutsui juutalaisten johtomiehet luokseen. Kun nämä olivat saapuneet, hän sanoi: "Veljet! Minut luovutettiin Jerusalemissa roomalaisten käsiin, vaikka en ole millään tavoin rikkonut kansaamme enkä isiltä perimiämme säädöksiä vastaan.

        Missä kohtaa milloin sinulla on ollut synnin tunto? Oletko lukenut mitään lakia koskaan niin, että sinulle on tullut synnin tunto? Vai aina vain synnittömyyden tunto?

        Roomalaiskirje:
        3:20 sentähden, ettei mikään liha tule hänen edessään vanhurskaaksi lain teoista; sillä lain kautta tulee synnin tunto.

        Paavalin 1. kirjeestä Timoteukselle:
        1:9 ja tiedetään, että lakia ei ole pantu vanhurskaalle, vaan laittomille ja niskoitteleville, jumalattomille ja syntisille, epähurskaille ja epäpyhille, isänsä tappajille ja äitinsä tappajille, murhamiehille,

        1:15 Varma on se sana ja kaikin puolin vastaanottamisen arvoinen, että Kristus Jeesus on tullut maailmaan syntisiä pelastamaan, joista minä olen suurin.


      • tämä.on.totuus
        eimeymmärretäei kirjoitti:

        Juu tottakai Paavali ...

        Kun Paavali näki sapattina miehen, joka teki pellolla töitä sapattina; Paavali otti miekan tupestaan ja meni löi siltä pään poikki .... ja herra siunasi Paavalia tuon teon tähden ja antoi Paavalille kultaa, hopeaa ja runsaasti vaimoja, taloja ja peltoja ja puutarhoja ..

        .. vai muistinko jotain väärin ..

        Ap. t. 7:59

        Ja niin he kivittivät Stefanuksen; joka ei suostunut lakia noudattamaan ..

        eihän niitä Paavalin kaikkia töitä tietysti ole kirjoitettu ..

        3 Mutta Saulus raateli seurakuntaa, kulki talosta taloon ja raastoi ulos miehiä ja naisia ja panetti heidät vankeuteen.... lainrikkojia kun kerta olivat .. silloisia helluntailaisia ..Jeesuksen uskovia..

        >>Ja niin he kivittivät Stefanuksen; joka ei suostunut lakia noudattamaan<<

        Kirjoitit väärin. Kristittyjen vainoajat eivät olleet lain noudattajia vaan nimenomaan lain rikkojia. Stefanoksen kivittäjät eivät noudattaneet lakia.

        Ap.t 7:51 "Te niskuroijat, ympärileikatut mutta sydämeltänne ja korviltanne pakanat! Aina te olette vastustamassa Pyhää Henkeä -- niin kuin isänne, niin myös te! [2. Moos. 32:9 | Jer. 6:10, Jer. 9:25 | Jes. 63:10]
        52 Onko yhtäkään profeettaa, jota teidän isänne eivät olisi vainonneet? He tappoivat ne, jotka ennalta ilmoittivat, että Vanhurskas oli tuleva. Ja nyt olette te kavaltaneet ja murhanneet hänet! [Luuk. 13:34; Ap. t. 3:14]
        53 Te saitte enkelien tuomana lain, mutta ette ole sitä noudattaneet." [Ap. t. 7:38 ]

        Alkuseurakunnan kristityt noudattivat lakia. Paavalikin noudatti lakia ja vaati kaikkia kristittyjä sitä noudattamaan.

        Ap.t 25:8 sillä Paavali torjui syytökset ja sanoi: "Minä en ole mitään rikkonut juutalaisten lakia enkä pyhäkköä enkä keisaria vastaan".

        Ap.t 24:14 Mutta sen minä sinulle tunnustan, että minä sitä tietä vaeltaen, jota he lahkoksi sanovat, niin palvelen isieni Jumalaa, että minä uskon kaiken, mitä on kirjoitettuna laissa ja profeetoissa,


    • kamina_kuumaksi

      tämä.on.totuus, suollat tänne kuukaudesta toiseen käärmeen myrkkyä ja pahuutta. Sinun totuutesi kirjoitetaan aina pienellä koska se on sielunvihollisen valhe ja sinä itsekin tiedät aivan hyvin, että koko toorauskontosi on pelkkää valehtelua.
      Uutisissa ei ole mainittu mitään Suomessa tapahtuneista joukkomurhista, niinpä ei yksikään toorauskova ole noudattanut Mooseksen lakia, sillä laissa on kirjoitettu: pitäkää sapatti, sillä se on teille pyhä. Joka sen rikkoo, rangaistakoon kuolemalla; sillä kuka ikinä silloin työtä tekee, hävitettäköön kansastansa.
      Velhonaisen älä salli elää.
      Ja joka tuottaa lähimmäisellensä vamman, sille tehtäköön, niinkuin hänkin on tehnyt: ruhje ruhjeesta, silmä silmästä, hammas hampaasta; saman vamman, jonka hän on toiselle tuottanut, saakoon hän itsekin.
      Ja sanokoot kaupunkinsa vanhimmille: 'Tämä meidän poikamme on uppiniskainen ja kovakorvainen, hän ei ota kuullakseen, mitä me sanomme, vaan on irstailija ja juomari'. Silloin kaikki hänen kaupunkinsa miehet kivittäkööt hänet kuoliaaksi. Poista paha keskuudestasi
      Mooseksen laissa on kirjoitettu: Kaikkea, mitä minä käsken, noudattakaa tarkoin. Älkää siihen mitään lisätkö älkääkä siitä mitään ottako pois."
      Miksi toorauskovat eivät noudata lakia?

    • Jaa että olet alkanut Rakastaa Lähimmäinen ja niin täytät ja noudatat koko Lain niin kuin Kirjoitettu ON.

    Ketjusta on poistettu 23 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1836
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1622
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1564
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1507
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1271
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1128
    Aihe