Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Kristitty.net
profiilit
Kristitty.net
Kristitty.net
Vapaa kuvaus
http://kristitty.net
Aloituksia
129
Kommenttia
16899
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Vastaa+itse+tähän,+sanooko+Paavali,+että+ne+ovat+kirottuja,+jotka+noudattavat+lakia,+vai+ne,+jotka+rikkovat+lakia?+Mitä+Raamattu+sanoo+niistä+kristityistä,+jotka+rikkovat+kaikkia+Tooran+käskyjä,+ovatko+he+siunattuja+vai+kirottuja?+Raamatu+sanoo,+että+me+voimme+täyttää+lain+(5.+Moos.+30:14),+kannattaa+siis+noudattaa+koko+Tooraa.+Tämä+on+Jumalan+sana.
Kuten+itse+sanoit,+sinun+mukaasi+saa+siis+tappaa,+varastaa+ja+tehdä+huorin.+Oletko+nyt+aivan+tosissasi?
06.03.2019 18:17
Kerro+missä+kohtaa+tässä+sanotaan,+että+saamme+tehdä+syntiä+ja+rikkoa+ainuttakaan+Tooran+käskyä?+Kristus+on+Tooran+loppu+on+vakava+käännösvirhe,+alkukielessä+sanotaan,+että+Kristus+on+Tooran+telos,+eli+päämäärä.+Toora+saa+aikaan+vihaa+on+myös+vakava+käännöskukkanen,+alkukielessä+sanotaan,+että+Tooraa+saa+aikaan+rangaistusta,+ei+vihaa.+Tuletko+sinä+täyteen+vihaa,+kun+luet+Toorasta,+että+rakasta+lähimmäistä+niin+kuin+itseäsi?
Kaikki+jotka+perustautuvat+Tooran+tekoihin,+eli+siis+ne,+jotka+uskovat+pelastuvansa+Tooran+kautta,+ovat+kirouksen+alaisia.+Missään+kohtaa+ei+sanota,+että+ne+ovat+kirottuja,+jotka+noudattavat+Tooraa.
Kukaan+ei+tule+vanhurskaaksi+Tooraa+noudattamalla,+miten+siis+on,+saammeko+tehdä+syntiä+ja+rikkoa+Jumalan+pyhää+lakia,+kun+emme+ole+Tooran,+vaan+armon+alla?+Paavali+sanoo,+että+emme+saa+(Room.+6:15).
Olemme+kuolleet+irti+Toorasta,+saammeko+siis+tappaa,+varastaa+ja+tehdä+huorin?+Paavali+sanoo,+että+emme+saa+(Room.+6:15).
Kerro+missä+kohtaa+sanotaan,+että+saamme+rikkoa+ainuttakaan+Tooran+käskyä?+Kerro+missä+kohtaa+sanotaan,+että+ne+ovat+kirottuja,+jotka+noudattavat+Tooran+käskyjä?
06.03.2019 18:14
"Kyse+ei+ole+käskyjen+noudattamisesta,+vaan+kyse+on+käskyjen+asettamisesta+sellaiseen+asemaan+kuin+niiden+noudattaminen+takaisi+pelastuksen+ilman+Jumalan+armoa+ja+rakkautta."
Ja+missä+kohtaa+minä+olen+asettanut+Jumalan+käskyt+tällaiseen+asemaan?
06.03.2019 18:13
"Peratkaa+pois+vanha+hapatus,+että+teistä+tulisi+uusi+taikina,+niinkuin+te+olettekin+happamattomat;+sillä+onhan+meidän+pääsiäislampaamme,+Kristus,+teurastettu.+Viettäkäämme+siis+juhlaa,+ei+vanhassa+hapatuksessa+eikä+ilkeyden+ja+pahuuden+hapatuksessa,+vaan+puhtauden+ja+totuuden+happamattomuudessa."+(1.+Kor.+5:7-8)
Jeesus+on+pesach,+meidän+pääsiäislampaamme.+Viettäkäämme+siis+pääsiäistä+niin+kuin+kunnon+kristityt+tekevät,+ja+maalatkaamme+pääsiäismunia+ja+istuttakaamme+rairuohoa.+Vai+miten+se+meni?
06.03.2019 17:50
Lakihenkisiä?+Se+ei+ole+lankihenkisyyttä,+että+noudattaa+Tooran,+eli+siis+Jumalan+pyhän+lain,+käskyjä.+Se+on+lakihenkisyyttä,+että+keksitään+omasta+päästä+käskyjä+ja+perinnäissääntöjä+noudatettavaksi,+kuten+saastaisten+eläinten+syömisiä,+joulun+viettoa,+sunnuntain+pyhittämistä,+absolutismia,+tai+keksitään+sääntöjä,+että+ei+saa+tanssia,+ei+saa+käydä+elokuvissa,+ei+saa+katsoa+televisiota,+ei+saa+kunnella+rokkia+eikä+saa+käyttää+farkkuja.+Tuo+on+lakihenkisyyttä,+Tooran+noudattamisessa+ei+ole+mitään+lakihenkistä.
Miten+niin+emme+tunne+armoa+lainkaan?+Minä+turvaan+joka+päivä+yksin+Jeesuksen+armoon.+Mutta+koska+rakastan+Jeesusta,+noudatan+Jumalan+pyhää+lakia,+Tooraa.+Sillä+rakkaus+Jumalaan+on+sitä,+että+noudatamme+hänen+käskyjään,+eivätkä+ne+ole+raskaat+(1.+Joh.+5:3).
Jostain+syystä+en+helluntailaisten+puheista+tällä+foorumilla+tunne+sitten+tippaakaan+rakkautta,+en+rauhaa,+en+sävyisyyttä.+Jotain+on+vialla+ja+pahasti.
06.03.2019 17:32
Mielenkiintoista.+Tarkoittaa+"kuollut+irti+laista"+että+nyt+saa+tappaa,+varastaa+ja+tehdä+huorin?+Mitä+Paavali+itse+sanoo?+Lue+Room.+6:15.
06.03.2019 17:28
Kerro+nyt+vain,+missä+kohtaa+Raamattua+kumotaan+Tooran+määräämät+kuolemanrangaistukset?+Miksi+Jeesus+sanoo,+että+Toorasta+ei+katoa+pieninkään+piirto+(Mt.+5:17-19)?
Kenelle+kuolemantuomion+langettaminen+Tooran+mukaan+kuuluu+ja+missä+olosuhteissa+se+on+toimitettava?+Vastaa+tähän,+kun+kerran+tunnet+Tooran+niin+hyvin.
06.03.2019 17:27
Kertokaa+missä+kohtaa+Raamattua+käsketään+vihaamaan+vääräuskoisia,+harhaoppisia+ja+muita+eksyneitä?+Missä+kohtaa+käsketään+solvaamaan,+pilkkaamaan+ja+panettelemaan?+Te+olette+ilmeisesti+herralta+Martti+Lutherilta+perineet+nämä+toimintamallit.
06.03.2019 17:24
Huomaan+kaikesta+huutamisestasi+(!!!)+että+sinulla+varmasti+ei+ole+rauhaa+Kristuksessa.
"Mutta+öljypuu+siis+ei+ole+siten+mikään+kuva+juutalaisista,+vaan+se+on+kuva+Jumalan+kansasta+!"
Anteeksi+vain,+miten+ihmeessä+Jumalan+kansa+ei+tarkoita+juutalaisia?+Öljypuu+on+Israel+ja+meidät+pakanat+on+oksastettu+siihen.+Mieti+nyt+itse,+ketkä+ovat+luonnollisia+oksia+ja+ketkä+villioksia.+Tässä+puhutaan+juutalaisista+ja+pakanoista,+kyse+vaikka+opettajaltasi,+hän+kyllä+kertoo+sinulle.
Antisemitisteille+ja+korvausteologeille+tämä+on+kova+paikka,+että+meidät+pakanat+on+oksastettu+Israeliin.+Eihän+se+nyt+vain+käy+päinsä!
Jeremian+mukaan+uusi+liitto+solmitaan+Israelin+heimon+ja+Juudan+heimon+kanssa+(Jer.+31:31-34).+Kerro+miten+ihmeessä+me+pakanat+voimme+olla+osallisia+uudesta+liitosta,+kun+se+kerran+solmitaan+vain+Israelin+ja+Juudan+heimon+kanssa?+Vain+siten,+että+meidät+on+oksastettu+Israeliin.
Vaan+kun+juutalaisia+vihataan+ja+kirkko+on+vuosituhannet+opettanut,+että+kirkko+on+uusi+Israel+ja+Jumala+on+hylännyt+oman+kansansa,+niin+eihän+tällainen+opetus+käy+päinsä.
06.03.2019 17:22
Kuten+Raamattu+sanoo,+niillä+on+suuri+rauha,+jotka+rakastavat+Tooraa.+Ja+Toora+ei+ole+Kristusta+vastaan.+Se+ei+ole+tippaakaan+pois+armosta,+että+noudattaa+Tooraa,+jonka+noudattamisesta+on+luvattu+Raamatussa+suuri+siunaus.+Suurin+syy+ongelmiin+kristillisissä+seurakunnissa+on+se,+että+Tooraa,+Jumalan+pyhää+lakia+ei+noudateta,+ja+siitä+seuraa+suuria+ongelmia.+Mutta+sokeudessaan+te+ette+tätä+huomaa.
06.03.2019 17:17
Olet+aivan+oikeassa.+Ainuttakaan+Tooran+käskyä+ei+ole+kumottu,+kuten+Jeesus+sanoo+vuorisaarnassa+kyllin+selvästi,+joten+ainuttakaan+kuolemanrangaistusta+ei+ole+kumottu.+Sapatinrikkojat,+avionrikkojat,+murhaajat+ja+noitanaiset+ovat+kaikki+ansainneet+kuolemanrangaistuksen.
Tietenkin+Israelissa+juutalaiset+toimivat+väärin,+kun+eivät+langeta+kuolemantuomioita.+Miksi+meidän+tulisi+aina+seurata+Israelia?+He+eivät+noudata+Tooraa,+vaan+fariseusten+perinnäissääntöjä,+jonka+he+itsekin+myöntävät.
06.03.2019 17:15
Wau,+huomaan+kaikesta+HUUTAMISESTASI+ja+toisen+haukkumisesta+idiootiksi,+hölmöksi+ja+pöljäksi,+että+sinulla+varmasti+on+suuri+rauha+Kristuksessa...+Vai+onko?+
Kiitos+kun+sanot+suoraan,+että+sinun+oppisi+mukaan+saa+tehdä+syntiä+ja+rikkoa+Jumalan+lakia+mielin+määrin.+Saa+siis+tappaa,+varastaa+ja+tehdä+huorin.+
Eli+siis+me+jotka+noudatamme+Tooraa+olemme+kirouksen+alla,+mutta+te+kristityt,+jotka+surutta+rikotte+kaikkia+käskyjä,+olette+siunattuja?+Voiko+Raamatun+sanaa+enää+pahemmin+vääntää+kieroon?
06.03.2019 17:13
Miksi+sitten+Raamatussa+nimenomaan+sanotaan,+että+Paavali+kävi+Jerusalemissa+juhlilla?
"Mutta+jätti+heidät+hyvästi,+sanoen:+minun+tulee+kaiketi+mennä+Jerusalemiin+tälle+juhlalle,+joka+nyt+lähestyy.+Mutta+sitte+minä+palajan,+jos+Jumala+suo,+teidän+tykönne.+Ja+niin+hän+läksi+matkaan+Ephesosta,"+(Apt.+18:21)
"Sillä+Paavali+oli+päättänyt+purjehtia+Efeson+ohitse,+ettei+häneltä+kuluisi+aikaa+Aasiassa;+sillä+hän+kiiruhti+joutuakseen,+jos+suinkin+mahdollista,+helluntaiksi+Jerusalemiin."+(Apt.+20:16)
Raamatussa+ei+sanota,+että+Paavali+kertaakaan+14+vuoden+aikana+ei+käynyt+Jerusalemissa.+Lueppa+uudestaan.
06.03.2019 17:09
Kerro+sinä+nyt+vain,+missä+kohtaa+Raamattua+sanotaan,+että+Jeesus+on+täyttänyt+lain+meidän+puolestamme,+niin+kuin+sinä+opetat,+ja+missä+kohtaa+sanotaan,+että+saamme+uudessa+liitossa+armon+alla+tehdä+syntiä+ja+rikkoa+surutta+kaikkia+Tooran+käskyjä?
Sinulle+tiedoksi,+että+minä+turvaan+yksin+Jeesuksen+armoon,+mutta+koska+rakastan+Jeesusta,+noudatan+Tooraa.+Sillä+rakkaus+Jumalaan+on+sitä,+että+pidämme+hänen+käskyt,+eivätkä+ne+ole+raskaat+(1.+Joh.+5:3).
Jos+syytät+toista+hengellisestä+sokeudesta,+olisi+paikallaan+argumentoida+Raamatun+pohjalta.
06.03.2019 17:07
Kerro+nyt+jo+vihdoin,+missä+kohtaa+tässä+sanotaan,+että+saamme+tehdä+syntiä+ja+rikkoa+ainuttakaan+Tooran+käskyä?
06.03.2019 17:04
Kerro+missä+kohtaa+tässä+sanotaan,+että+saamme+rikkoa+ainuttakaan+Tooran+käskyä?
05.03.2019 19:56
Kerro+missä+kommentissani+minä+olen+lietsonut+vihaa,+linkki+kiitos.+Helluntailaisten+kommenteista+tällä+palstalla+minä+aistin+pelkkää+vihaa+Tooraa,+Jumalan+pyhää+sanaa+kohtaan.
Jos+olet+ottanut+vastaan+Herramme+Jeesuksen+Kristuksen+vapahtajanasi,+silloin+sinä+noudatat+Jumalan+pyhää+sanaa,+Tooraa.+Kerro+missä+kohtaa+Raamattua+sanotaan,+että+uudessa+liitossa+saa+tehdä+syntiä+ja+rikkoa+Jumalan+pyhää+lakia?+Kerro+missä+kohtaa+sanotaan,+että+Jeesus+on+täyttänyt+lain+meidän+puolestamme,+niin+kuin+sinä+monta+kertaa+olet+täällä+väittänyt?
05.03.2019 19:43
Kerro+missä+kohtaa+tässä+sanotaan,+että+saamme+tehdä+syntiä+ja+rikkoa+ainuttakaan+Tooran+käskyä?+Kristus+on+Tooran+loppu+on+vakava+käännösvirhe,+alkukielessä+sanotaan,+että+Kristus+on+Tooran+telos,+eli+päämäärä.+Toora+saa+aikaan+vihaa+on+myös+vakava+käännöskukkanen,+alkukielessä+sanotaan,+että+Tooraa+saa+aikaan+rangaistusta,+ei+vihaa.+Tuletko+sinä+täyteen+vihaa,+kun+luet+Toorasta,+että+rakasta+lähimmäistä+niin+kuin+itseäsi?
Kaikki+jotka+perustautuvat+Tooran+tekoihin,+eli+siis+ne,+jotka+uskovat+pelastuvansa+Tooran+kautta,+ovat+kirouksen+alaisia.+Missään+kohtaa+ei+sanota,+että+ne+ovat+kirottuja,+jotka+noudattavat+Tooraa.
Kukaan+ei+tule+vanhurskaaksi+Tooraa+noudattamalla,+miten+siis+on,+saammeko+tehdä+syntiä+ja+rikkoa+Jumalan+pyhää+lakia,+kun+emme+ole+Tooran,+vaan+armon+alla?+Paavali+sanoo,+että+emme+saa+(Room.+6:15).
Olemme+kuolleet+irti+Toorasta,+saammeko+siis+tappaa,+varastaa+ja+tehdä+huorin?+Paavali+sanoo,+että+emme+saa+(Room.+6:15).
Kerro+missä+kohtaa+sanotaan,+että+saamme+rikkoa+ainuttakaan+Tooran+käskyä?+Kerro+missä+kohtaa+sanotaan,+että+ne+ovat+kirottuja,+jotka+noudattavat+Tooran+käskyjä?
05.03.2019 19:41
Laita+toki+linkkiä,+missä+kohtaa+minun+viestini+ovat+ollet+täynnä+murhaa+ja+vihaa.
05.03.2019 19:29
Tietenkin+Toora+tarkoittaa+opetusta.+Toora+on+Jumalan+pyhä,+vanhurskas+ja+hyvä+laki.+Johanneksen+mukaan+rakkaus+Jumalaan+on+sitä,+että+pidämme+hänen+käskynsä+(1.+Joh.+5:3).+Joten+jos+rakastamme+Jumalaa,+pidämme+hänen+käskyt.+Huomaan,+että+kristityt+vihaavat+Jumalan+pyhää+lakia.+Heillä+ei+ole+rauhaa.
05.03.2019 19:27
33 / 845