Vapaa kuvaus

http://kristitty.net

Aloituksia

129

Kommenttia

16899

1. Voisin+tarkentaa,+että+Raamatussa+ainoastaan+syntiset+hirmuhallitsijat+ja+pakanat+Faarao+ja+Herodes+viettävät+syntymäpäiväjuhliaan.+Herodeksen+bileissä+Johannes+menettää+päänsä+ja+Faaraon+bileissä+hirtetään+ylimmäinen+juomanlaskija+vai+leipuri,+en+nyt+muista+kumpi.Syntymäpäivän+viettäminen+on+täysin+vierasta+Raamatulle+ja+juutalaisuudelle.+Itse+en+vietä+syntymäpäivääni+mitenkään.+Tietysti+Raamattu+ei+tätä+kiellä,+mutta+miksi+viettää+täysin+turhaa+juhlaa.+Minä+vietän+niitä+juhlapäiviä+jotka+Jumala+on+Raamatussa+määrännyt.
  2. Syytät+siis+Jeesusta?+Eli+sinun+mielestäsi+Jeesus+oli+syntinen?+Jos+Jeesus+teki+syntiä+hän+ei+olisi+voinut+olla+virheetön+karitsa+ja+synnitön+uhri+meidän+puolestamme.+Raamatun+mukaan+Jeesus+oli+synnitön,+toisin+sanoen+hän+ei+rikkonut+ainuttakaan+lain+kohtaa:"Sillä+siihen+te+olette+kutsutut,+koska+Kristuskin+kärsi+teidän+puolestanne,+jättäen+teille+esikuvan,+että+te+noudattaisitte+hänen+jälkiänsä,+joka+"ei+syntiä+tehnyt+ja+jonka+suussa+ei+petosta+ollut","+(1.+Piet.+2:21-22)"Ja+te+tiedätte+hänen+ilmestyneen+ottamaan+pois+synnit;+ja+hänessä+ei+ole+syntiä."+(1.+Joh.+3:5)"Sillä+ei+meillä+ole+sellainen+ylimmäinen+pappi,+joka+ei+voi+sääliä+meidän+heikkouksiamme,+vaan+joka+on+ollut+kaikessa+kiusattu+samalla+lailla+kuin+mekin,+kuitenkin+ilman+syntiä."+(Hepr.+4:15)"Kuka+teistä+voi+näyttää+minut+syypääksi+syntiin?+Jos+minä+totuutta+puhun,+miksi+ette+minua+usko?"+(Joh.+8:46)Jeremian+profetaalisten+sanojen+mukaan+tuleva+Messias+on+synnitön:"Hänelle+annettiin+hauta+jumalattomain+joukossa;+mutta+rikkaan+tykö+hän+tuli+kuoltuansa,+sillä+hän+ei+ollut+vääryyttä+tehnyt+eikä+petosta+ollut+hänen+suussansa."+(Jes.+53:9)Myös+ristinryöväri+todistaa+että+Jeesus+oli+synnitön:"Me+tosin+kärsimme+oikeuden+mukaan,+sillä+me+saamme,+mitä+meidän+tekomme+ansaitsevat;+mutta+tämä+ei+ole+mitään+pahaa+tehnyt."+(Lk.+23:41)Koska+Raamatun+selkeä+todistus+on,+että+Jeesus+oli+synnitön,+tiedämme+varmuudella+että+Jeesus+ei+kohdellut+äitiään+kaltoin.+Joten+sinun+tulkintasi+tuosta+tapauksesta+Jeesuksen+äidin+kanssa+on+väärä.+Sinun+tulee+tutkia+se+uudestaan+ja+selvittää+mitä+todella+tapahtui+Jeesuksen+ja+hänen+äitinsä+välillä.
  3. Selitin+sinulle+yllä,+kuinka+me+voimme+juutalaisista+olla+100%+varmoja+että+sapatti+on+juuri+lauantai.+Jeesus+vietti+tapansa+mukaan+sapatin+synagoogassa,+luulisi+Jumalan+pojan+huomauttaneen+jos+juutalaiset+olisivat+viettäneet+sapattia+vääränä+päivänä.+Pitääkö+selittää+uudestaan?+Ei+ole+mahdollista,+että+koko+miljoonapäinen+kansa+olisi+jossakin+vaiheessa+historiaa+kollektiivisesti+erehtynyt+ja+viettänyt+sapattia+vahingossa+vääränä+päivänä.+Tiedämme+100%+varmuudella+että+sapatti+on+lauantai.Sunnuntaista+tuli+kalenterissamme+viikon+seitsemäs+päivä+vasta+vuonna+1973.+Amerikkalaisten+kalentereissa+lauantai+on+edelleen+viikon+seitsemäs+päivä.+Jumalaa+ei+kiinnosta+meidän+kalenterimme.+Sapatti+on+lauantai,+tätä+ei+kukaan+järkevä+ihminen+kiistä.