Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Kristitty.net
profiilit
Kristitty.net
Kristitty.net
Vapaa kuvaus
http://kristitty.net
Aloituksia
129
Kommenttia
16899
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
En+väittänytkään+että+enemmistö+pitäisi+Lutheria+profeettana,+totesin+vain+että+viidesläisille+hän+on+sitä.
En+ole+trolli.+Fundamentalistia+käytetään+haukkumasanana,+mutta+uskon+että+Raamattu+on+Jumalan+sanaa.+Varmasti+moni+pitää+minua+fundamentalistina.
09.08.2017 15:04
Vihjailetko,+että+jos+meuhkaa+sapatista,+katse+ei+ole+Kristuksessa?+Me+armosta+pelastetut+syntiset+vietämme+sapattia,+jos+uskomme+mestarimme+opetusta+että+laista+ei+katoa+pieninkään+piirto.+Me+noudatamme+kymmentä+käskyä,+koska+se+on+Jumalan+käsky.+Armon+alla+meillä+ei+ole+mitään+lupaa+tehdä+syntiä+lakia+rikkomalla.+Jos+rakastamme+Jeesusta,+pidämme+hänen+käskyt.
09.08.2017 15:00
Ymmärrän+järkiperuista+kyllä.+Ei+pidä+aliarvioida+toisia.+Jos+sinulla+on+esittää+faktoja+miksi+minä+olen+väärässä,+antaa+tulla+vaan.+Kuuntelen+kyllä,+enkä+koskaan+pilkkaa+tai+vähättele+toisten+mielipiteitä.
09.08.2017 14:56
Sinä+et+ole+suolaa+nähnytkään.+Nyt+heippa+hei+ja+hyvää+yötä,+en+aio+vastata+sinulle+enää+yhtään+mitään.+Koskaan.+Sen+kun+kirjoittelet+mitä+tahdot,+en+aio+edes+lukea+postauksiasi.+Sen+kun+huutelet+rauhassa.
09.08.2017 00:03
No+sinä+kun+olet+juutalaisuuden+asiantuntija,+ole+hyvä+ja+valaise+minua.+Kerro+toki+mitä+perinnäissäännöt+ovat.
08.08.2017 23:49
Suomi+on+vapaa+maa+ja+saan+postata+niin+paljon+kuin+minua+huvittaa.
08.08.2017 23:48
Voi+anteeksi+kauheesti,+jos+kysymys+ei+ollut+minulle+osoitettu.+Pahoittelen+syvästi.+Toivotaan+että+Eerika+pian+vastaa+sinulle.
08.08.2017 23:44
Et+siis+usko+että+juutalaiset+ovat+korvanneet+Mooseksen+lain+perinnäissäännöillään?+Jo+Jeesus+moitti+fariseuksia+siitä,+että+he+hylkäsivät+Mooseksen+lain+perinnäissääntönsä+tähden:
"Mutta+hän+vastasi+ja+sanoi+heille:+"Miksi+te+itse+rikotte+Jumalan+käskyn+perinnäissääntönne+tähden?"+(Mt.+15:3)
Tämän+päivän+rabbiininen+juutalaisuus+on+suoraan+fariseuksilta+perittyä+opetusta.+Omapa+on+asiasi,+jos+et+minua+usko.
Tietysti+jokainen+pitää+omaa+käsitystään+oikeana.+Ei+siinä+ole+mitään+ihmeellistä.+Jos+joku+vakuutta+minut+Raamatun+perusteella,+että+sunnuntai+on+pyhä,+niin+minä+luovun+sapatista+oitis.+Mutta+kukaan+ei+ole+pystynyt+minua+vakuuttamaan.
08.08.2017 23:42
Ensimmäinen+on+selvä,+älä+panettele+lähimmäistäsi.+Älä+solvaa,+herjaa,+pilkkaa+tai+nimittele+toisia.+Varo+aina+mitä+puhut.+Mieti+kaksi+kertaa+ennen+kuin+postaat+nettiin+jotain.+Olkoon+puheenne+aina+suloista+ja+suolalla+höystettyä.+Eli+ei+piikitellä+toisia.+Nämä+ohjeet+useimmilta+keskustelijoilta+hukassa+tässä+palstalla.
08.08.2017 23:37
Tuleeko+tähän+homokeskusteluun+koskaan+mitään+uutta?+Avautuuku+tästä+vatvomisesta+päivittäin+huikeita+uusia+näkökulmia?
08.08.2017 23:02
Minä+en+ole+mitään+loukannut+juutalaisia.+Sanon+vain,+että+he+seuraavat+Talmudia,+eivät+Tooraa.+Se+ei+ole+mitään+haukkumista,+vaan+kylmä+fakta.+Sama+jos+sanoisin+että+katolilaiset+eivät+lue+Raamattua+vaan+katekismustaan.+Juutalaiset+ovat+korvanneet+Mooseksen+lain+perinnäissäännöillään.+Se+on+fakta,+siinä+ei+ole+mitään+loukkaavaa.+Toivon+ja+rukoilen,+että+he+palaisivat+takaisin+Tooran+juurelle,+sillä+Toora+ei+ole+raskas+taakka,+perinnäissäännöt+ovat.
Kerro,+missä+kohtaa+olen+kirjoittanut+loukkaavasti+juutalaisista?
08.08.2017 23:00
Raamatussa+ei+sanota+että+sapatti+kuuluu+juutalaisuuteen.+Jeesuksen+mukaan+sapatti+on+ihmistä+varten,+Jeesus+ei+sano+että+sapatti+on+juutalaista+varten.+Kolmannessa+käskyssä+Jumala+käskee+meidän+pyhittää+sapatinpäivän.+Jumala+ei+käsky+meidän+pyhittää+jotakin+toista+päivää.+Se+ei+tee+meistä+juutalaisia,+että+vietämme+sapattia.
Mutta+tämähän+on+nyt+sitä+jankkausta,+ja+vielä+ohi+aloituksen+aiheen.
08.08.2017 22:55
Ja+homokeskustelussako+ei+jauheta+samoja+asioita+uudestaan+ja+uudestaan?
08.08.2017 22:38
Mielestäni+hyviä+ohjeita+kaikille+keskustelijoille.
08.08.2017 22:36
Didakhee+ei+ole+Raamatun+12+apostolin+kirjoittama.+Jos+se+olisi,+se+löytyisi+varmasti+meidän+Raamatustamme.+Mutta+kun+ei+vaan+ole.
08.08.2017 22:34
Homostelusta+saa+tehdä+päivittäin+useita+aloituksia,+mutta+jos+kerran+puoleen+vuoteen+teen+aloituksen+sapatista,+syytetään+heti+jankutuksesta.
08.08.2017 22:25
Ensinnäkin+sappatistit+eivät+ole+judaisteja,+tai+ainakaan+minä+en+ole.+Uskon+että+meidän+ei+tule+seurata+mitään+juutalaisten+perinnäissääntöjä+tai+matkia+juutalaisten+traditioita+tai+taruja,+sillä+juutalaiset+eivät+seuraa+Tooraa+vaan+Talmudia.
Usein+luullaan+että+sappatistit+on+lain+alla.+Onko+kymmenen+käskyn+noudattaminen+lain+alla+olemista?+Onko+lain+alla+jos+ei+varasta?+Onko+lain+alla+jos+ei+tee+huorin?+Miksi+kuvitellaan+että+on+lain+alla,+jos+noudattaa+kolmatta+käskyä?
Sapatin+viettämisessä+on+kyse+vain+ja+ainoastaan+siitä,+että+noudattaa+kolmatta+käskyä.+Se+ei+ole+lain+alla+olemista,+eikä+se+ole+mikään+yritys+ansaita+itse+pelastus.+Jos+me+rakastamme+Jeesusta,+me+noudatamme+hänen+käskyjään.
"Jos+te+minua+rakastatte,+niin+te+pidätte+minun+käskyni."+(Joh.+14:15)
Armon+alla+meillä+ei+ole+mitään+lupaa+tehdä+syntiä+lakia+rikkomalla.
"Kuinka+siis+on?+Saammeko+tehdä+syntiä,+koska+emme+ole+lain+alla,+vaan+armon+alla?+Pois+se!"+(Room.+6:15)
08.08.2017 22:22
Kolmas+käsky+käskee+meidän+pyhittää+sapatinpäivän.+Sapatin+rikkomisesta+määrätty+rangaistus+on+kuolemantuomio.+Näin+vakavan+käskyn+kumoamiseen+tulee+olla+erittäin+vahvat+perusteet+Raamatussa.+Minä+en+sellaisia+perusteita+Raamatusta+löydä.
08.08.2017 22:17
Niissä+viidesläisissä+piireissä+joissa+olen+pyörinyt+entisessä+elämässäni,+Luther+oli+suuri+uskonpuhdistaja,+armoitettu+oppi-isä,+kunnioitettu+tohtori+ja+Jumalan+profeetta.+Luterilaiset+kutsuvat+itseään+Lutherin+mukaan.+Edes+adventistit+eivät+ole+niin+hölmöjä,+että+kutsuisivat+itseään+suuren+opettajansa+mukaan+ellenisteiksi.
Tietysti+tavalliselle+kirkkokansalle+Luther+tuskin+merkitsee+yhtä+paljon.+Viidesläiset+ovat+fundiksia+ja+lyövät+tunnustuskirjoilla+päähän.
08.08.2017 22:01
“Älkää+panetelko+toisianne,+veljet.+Joka+veljeään+panettelee+tai+veljensä+tuomitsee,+se+panettelee+lakia+ja+tuomitsee+lain;+mutta+jos+sinä+tuomitset+lain,+niin+et+ole+lain+noudattaja,+vaan+sen+tuomari.”+(Jaak.+4:11)
“Joka+suunsa+ja+kielensä+varoo,+se+henkensä+ahdistuksilta+varoo.”+(Sanl.+21:23)
“Olkoon+puheenne+aina+suloista,+suolalla+höystettyä,+ja+tietäkää,+kuinka+teidän+tulee+itsekullekin+vastata.”+(Kol.+4:6)
08.08.2017 21:55
750 / 845