Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Kristitty.net
profiilit
Kristitty.net
Kristitty.net
Vapaa kuvaus
http://kristitty.net
Aloituksia
129
Kommenttia
16899
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Hyvin+sanottu.
06.08.2017 22:48
Ja+minä+henkilökohtaisesti+venkuloin+tästä+asiasta,+koska+sapattikäsky+on+kymmenestä+käskystä+ainut,+jota+kirkon+viralliselta+taholta+opetetaan+rikkomaan.+Jos+kirkko+opettaisi+että+saa+tehdä+huorin,+olisin+varmasti+helisemässä+siitä+asiasta+aivan+yhtä+paljon.
06.08.2017 22:45
Raamatussa+ei+ole+sellaista+sanaa+kuin+lepopäivä.+Lepopäivä+on+liberaalien+raamatunkääntäjien+keksimä+termi.+Alkuteksti+puhuu+vain+ja+ainoastaan+sapatista.+2.+Moos.+20:8+kuuluu+alkukielen+mukaan+"Muista+pyhittää+sapatinpäivä".+Tässä+on+33+ja+92+käännöksissä+heprean+sapattia+tarkoittava+sana+Shabat+käännetty+lepopäiväksi,+jotta+syntyisi+vaikutelma,+että+voi+levätä+minä+päivänä+haluaa.+Jumala+kuitenkin+pyhitti+sapatinpäivän+meille+levon+päiväksi.+Jumala+ei+pyhittänyt+mitään+toista+päivää.+Jumalan+käsky+on,+että+me+lepäämme+sapattina,+ei+jonakin+toisena+päivänä.+Lepopäivää+terminä+ei+Raamattu+tunne.+Kyse+on+törkeästä+ja+tahallisesta+Raamatun+väärennöksestä.+Biblia+vuodelta+1776+kääntää+kolmannen+käskyn+oikein:+"Muista+sabbatin+päivää,+ettäs+sen+pyhittäisit."
06.08.2017 22:44
Sanot+että+Mooseksen+laki+on+kirjoitusten+mukaan+kumottu.+Mielenkiintoinen+väite+sen+valossa,+mitä+Jeesus+sanoo+laista.+Jeesuksen+mukaan+hän+ei+tullut+kumoamaan+lakia,+eikä+laista+katoa+pieninkään+piirto.+Laitetaan+muistin+virkistykseksi:
”Älkää+luulko,+että+minä+olen+tullut+lakia+tai+profeettoja+kumoamaan;+en+minä+ole+tullut+kumoamaan,+vaan+täyttämään.+Sillä+totisesti+minä+sanon+teille:+kunnes+taivas+ja+maa+katoavat,+ei+laista+katoa+pieninkään+kirjain,+ei+ainoakaan+piirto,+ennenkuin+kaikki+on+tapahtunut.+Sentähden,+joka+purkaa+yhdenkään+näistä+pienimmistä+käskyistä+ja+sillä+tavalla+opettaa+ihmisiä,+se+pitää+pienimmäksi+taivasten+valtakunnassa+kutsuttaman;+mutta+joka+niitä+noudattaa+ja+niin+opettaa,+se+pitää+kutsuttaman+suureksi+taivasten+valtakunnassa.”+(Mt.+5:17-19)
"Mutta+ennemmin+taivas+ja+maa+katoavat,+kuin+yksikään+lain+piirto+häviää."+(Lk.+16:17)
Sapatti+ei+ole+mikään+epäjumala.+Miten+kymmenen+käskyn+noudattaminen+voi+olla+epäjumalan+palvomista?
Tietysti+meidän+tulee+noudattaa+jokaista+lain+piirtoa.+Laistahan+ei+Jeesuksen+mukaan+katoa+pieninkään+piirto.+Olet+löytänyt+mielenkiintoisen+käskyn+Mooseksen+laista.+Voin+sanoa,+että+minulla+ei+ole+ainuttakaan+vaatetta,+joka+on+kudottu+villan+ja+pellavan+sekoituksesta.+Tuossa+ei+kielletä+esim.+puuvillan+ja+polyesterin+sekoituksia,+ainoastaan+villan+ja+pellavan.
06.08.2017 22:38
Siinä+lauantaipäivässä+ei+ole+mitään+magiikkaa.+Se+on+sapatinpäivä,+päivä+jonka+Jumala+itse+on+pyhittänyt,+siksi+se+on+pyhä.+Sitä+eivät+ihmiset+ole+pyhittäneet,+vaan+Jumala.+Jumala+käskee+Raamatussa+kolmannessa+käskyssä+meidän+pyhittää+sapatinpäivän.+"Muista+sabbatin+päivää,+ettäs+sen+pyhittäisit."+2.+Moos.+20:8.+Kyse+on+siis+siitä,+haluammeko+noudattaa+kymmentä+käskyä.
Tietysti+Jumalaa+kiinnostaa+minä+päivänä+me+lepäämme,+siksi+hän+antoi+käskyn+sapatista.+Ei+Jumala+turhaan+anna+meille+käskyjä.+Sapatin+rikkomisesta+määrätty+rangaistus+Mooseksen+laissa+on+kuolemanrangaistus,+tuskin+siis+mikään+pikkuseikka+tai+lillukanvarsi.+Yhtä+hyvin+voisimme+kysyä,+että+miksi+vouhottaa+aviorikoksista+tai+tappamisista,+eikö+maailmassa+ole+isompiakin+ongelmia.+Voimme+jokaikisen+oppikiistan+kohdalla+vedota+tähän.+Sapattikäsky+on+kymmenestä+käskystä+ainoa,+jota+kirkon+viralliselta+taholta+opetetaan+rikkomaan.+Siksi+minä+vuohotan+siitä+täällä.
Kysyt+mistä+tiedämme,+että+Jumala+aloitti+työnsä+juuri+sunnuntaina.+Vastasin+tähän+tässä+ketjussa+jo+toisaalla,+vastaan+vain+lyhyesti,+että+parhaiten+tiedämme+sen+juutalaisista.+He+ovat+viettäneet+sapattia+tuhansia+vuosia+kuoleman+uhalla.+Ei+ole+mahdollista,+että+miljoonapäinen+kansa+olisi+jossakin+vaiheessa+historiaa+kollektiivisesti+mokannut+ja+viettänyt+sapattia+vahingossa+vääränä+päivänä.+Siitä+tiedämme+varmasti,+että+lauantai+on+sapatinpäivä.+Myös+Jeesus+vietti+sapattia+lauantaina,+luulisi+hänen+huomauttaneen+asiasta+jos+juutalaiset+olisivat+pyhittäneet+väärän+päivän.
Minulle+henk+koht+se+on+aivan+sama+millä+nimillä+kutsumme+mitäkin+viikonpäivää.+Se+että+sunnuntai+ei+ole+pyhäpäivä+ei+johdu+jostakin+pakanallisesta+nimestä,+vaan+siitä,+että+Jumala+ei+milloinkaan+pyhittänyt+sunnuntaita.+Jumala+pyhitti+sapatinpäivän,+siksi+sapatti+on+pyhä.
06.08.2017 22:32
Mielenkiintoista+historiaa.+Aloituksessa+peräänkuulutan+raamatullisia+perusteita+sunnuntain+pyhyydelle.+Ilm.+1:10+ei+sellaisia+meille+anna.+On+selvää,+että+sunnuntai+harhaoppi+omaksuttiin+sangen+varhain.+Raamatusta+emme+kuitenkaan+löydä+mittään+perusteita+viettää+lepopäivää,+pyhpäivää+tai+Herran+päivää+sunnuntaina.+Raamatussa+ainoastaan+sapatinpäivää+kutsutaan+pyhäksi.
06.08.2017 22:21
Raamattu+on+ylin+ohje.+Mutta+Raamattu+sanoo+myös,+että+älä+tapa.+Siksi+kuolemantuomion+toteuttaminen+on+tehtävä+äärimmäistä+varovaisuutta+nuodattaen,+ettei+vahingossa+tappaisi+viatonta.+Siksi+tarvitaan+oikeuslaitosta+sen+toteuttamiseen.
06.08.2017 22:16
Olen+siis+mielestäsi+perustanut+uuden+uskonnon,+kun+opetan+että+kymmenen+käskyä+koskee+kristittyjä.+Mielenkiintoista.
06.08.2017 18:38
Eli+Jeremian+mukaan+uusi+liitto+solmitaan+vain+Israelin+heimon+kanssa,+eli+uusi+liitto+koskee+vain+Israelia?+Meidät+pakanat+on+kuitenkin+Jeesuksen+kautta+liitetty+Israeliin,+joten+uusi+liitto+ja+Israelille+annetut+lupaukset+ja+käskyt+koskevat+myös+meitä.+Room+11+puhuu+pakanoista+jaloon+ölypuuhun+oksastettuina.+Se+tarkoittaa+että+meidät+on+oksastettu+Israeliin.+Tätä+faktaa+on+joidenkin+vaikea+sulattaa.
06.08.2017 18:35
Sanassa+puhutaan+uudesta+liitosta.+Sanan+mukaan+uudessa+liitossa+Mooseksen+laki+on+edelleen+voimassa:
++++”Vaan+tämä+on+se+liitto,+jonka+minä+teen+Israelin+heimon+kanssa+niiden+päivien+tultua,+sanoo+Herra:+Minä+panen+lakini+heidän+sisimpäänsä+ja+kirjoitan+sen+heidän+sydämiinsä;+ja+niin+minä+olen+heidän+Jumalansa,+ja+he+ovat+minun+kansani.”+(Jer.+31:33)
06.08.2017 18:32
No+mitäs+luulet+että+siitä+seuraisi,+jos+kaikki+rikoksentekijät+surmattaisiin+verekseltään+tekopaikalla?+Maalaisjärkeä+saa+käyttää+Raamatun+tulkinnassa.+On+järkevää+jättää+kuolemantuomio+oikeuslaitoksen+hoidettavaksi.
06.08.2017 18:30
Koska+viimeksi+muka+ollut+aloitus+tästä+aiheesta?
06.08.2017 15:51
Ylläpito+poistaa+aloituksia+täysin+mielivaltaisesti.+Usein+poistetaan+täysin+asiallinenkin+aloitus.+Ei+muuta+kuin+uudesti+yrittämään+siinä+tapauksessa.
06.08.2017 15:32
Apt.+15:19-20,+28-29+listatut+neljä+käskyä+eivät+ole+ainot+käskyt,+jotka+velvoittavat+pakanakristittyjä.+Aina+voi+sanoa,+että+eihän+Jerusalemin+kokouksessa+kielletty+tappamista,+varastamista+tai+valehtelua!+Mitä+älyttömyyttä.
06.08.2017 15:17
Mitä+lainkiivailemista+on+siinä,+että+noudattaa+kymmentä+käskyä?+Raamattu+käskee+meidän+pitää+käskyt,+jos+rakastamme+Jeesusta.
06.08.2017 15:15
Jos+kristitty+uskoo+tämän+sanan+kohdan+perusteella+ettei+tarvitse+viikottaista+lepopäivää,+hän+on+pahasti+väärässä.+Jumala+pyhitti+sapatinpäivän+meille+lepopäiväksi.+Tee+töitä+247+jos+uskot+että+sinulla+on+lepo+247+ja+katso+kuinka+pian+palat+loppuun+ja+tulee+burn+out.
06.08.2017 15:14
Juutalaisilla+on+useita+vippaskonsteja+sapattina,+joista+meidän+ei+tule+ottaa+mallia,+se+he+eivät+noudata+Tooraa+vaan+Talmudia,+fariseuksilta+perittyjä+perinnäissääntöjä.
06.08.2017 15:11
Jeesus+on+Jumala,+joten+Jeesuksen+käskyt+ovat+tismalleen+samat+kuin+taivaallisen+Isän+käskyt.+Minun+ei+tarvitse+täällä+todistaa+uskoani.
06.08.2017 15:09
Se+ei+tee+meistä+juutalaisia,+että+noudatamme+Jumalan+lakia.
06.08.2017 15:08
Ja+missäköhän+kohtaa+Raamattua+sanotaan,+että+ei+saa+sapattina+ottaa+neulaa+käteen?+Juutalaisilla+on+omat+perinnäissääntönsä,+jotka+eivät+perustu+Raamattuun.
06.08.2017 15:06
756 / 845