Vapaa kuvaus

http://kristitty.net

Aloituksia

129

Kommenttia

16899

1. Hyvin+sanottu.
  2. Ja+minä+henkilökohtaisesti+venkuloin+tästä+asiasta,+koska+sapattikäsky+on+kymmenestä+käskystä+ainut,+jota+kirkon+viralliselta+taholta+opetetaan+rikkomaan.+Jos+kirkko+opettaisi+että+saa+tehdä+huorin,+olisin+varmasti+helisemässä+siitä+asiasta+aivan+yhtä+paljon.
  3. Siinä+lauantaipäivässä+ei+ole+mitään+magiikkaa.+Se+on+sapatinpäivä,+päivä+jonka+Jumala+itse+on+pyhittänyt,+siksi+se+on+pyhä.+Sitä+eivät+ihmiset+ole+pyhittäneet,+vaan+Jumala.+Jumala+käskee+Raamatussa+kolmannessa+käskyssä+meidän+pyhittää+sapatinpäivän.+"Muista+sabbatin+päivää,+ettäs+sen+pyhittäisit."+2.+Moos.+20:8.+Kyse+on+siis+siitä,+haluammeko+noudattaa+kymmentä+käskyä.Tietysti+Jumalaa+kiinnostaa+minä+päivänä+me+lepäämme,+siksi+hän+antoi+käskyn+sapatista.+Ei+Jumala+turhaan+anna+meille+käskyjä.+Sapatin+rikkomisesta+määrätty+rangaistus+Mooseksen+laissa+on+kuolemanrangaistus,+tuskin+siis+mikään+pikkuseikka+tai+lillukanvarsi.+Yhtä+hyvin+voisimme+kysyä,+että+miksi+vouhottaa+aviorikoksista+tai+tappamisista,+eikö+maailmassa+ole+isompiakin+ongelmia.+Voimme+jokaikisen+oppikiistan+kohdalla+vedota+tähän.+Sapattikäsky+on+kymmenestä+käskystä+ainoa,+jota+kirkon+viralliselta+taholta+opetetaan+rikkomaan.+Siksi+minä+vuohotan+siitä+täällä.Kysyt+mistä+tiedämme,+että+Jumala+aloitti+työnsä+juuri+sunnuntaina.+Vastasin+tähän+tässä+ketjussa+jo+toisaalla,+vastaan+vain+lyhyesti,+että+parhaiten+tiedämme+sen+juutalaisista.+He+ovat+viettäneet+sapattia+tuhansia+vuosia+kuoleman+uhalla.+Ei+ole+mahdollista,+että+miljoonapäinen+kansa+olisi+jossakin+vaiheessa+historiaa+kollektiivisesti+mokannut+ja+viettänyt+sapattia+vahingossa+vääränä+päivänä.+Siitä+tiedämme+varmasti,+että+lauantai+on+sapatinpäivä.+Myös+Jeesus+vietti+sapattia+lauantaina,+luulisi+hänen+huomauttaneen+asiasta+jos+juutalaiset+olisivat+pyhittäneet+väärän+päivän.Minulle+henk+koht+se+on+aivan+sama+millä+nimillä+kutsumme+mitäkin+viikonpäivää.+Se+että+sunnuntai+ei+ole+pyhäpäivä+ei+johdu+jostakin+pakanallisesta+nimestä,+vaan+siitä,+että+Jumala+ei+milloinkaan+pyhittänyt+sunnuntaita.+Jumala+pyhitti+sapatinpäivän,+siksi+sapatti+on+pyhä.