Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Kristitty.net
profiilit
Kristitty.net
Kristitty.net
Vapaa kuvaus
http://kristitty.net
Aloituksia
129
Kommenttia
16899
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
>>+Miksi+te+siis+nyt+kiusaatte+Jumalaa+ja+tahdotte+panna+opetuslasten+niskaan+ikeen,+jota+eivät+meidän+isämme+emmekä+mekään+ole+jaksaneet+kantaa?+"+Apt.+15:10+<<
Raamatussa+ei+Mooseksen+lakia+missään+kohtaa+kuvata+raskaaksi+ikeeksi.+Ies+tässä+jakeessa+ei+siis+viittaa+Mooseksen+lakiin.++”Sillä+tämä+käsky,+jonka+minä+tänä+päivänä+sinulle+annan,+ei+ole+sinulle+vaikea+täyttää+eikä+liian+kaukana.+Se+ei+ole+taivaassa,+eikä+sinun+tarvitse+sanoa:+‘Kuka+nousisi+meidän+puolestamme+taivaaseen+noutamaan+sen+meille+ja+julistaisi+sen+meille,+että+me+sen+täyttäisimme?’+Se+ei+ole+meren+takana,+eikä+sinun+tarvitse+sanoa:+‘Kuka+menisi+meidän+puolestamme+meren+taakse+noutamaan+sen+meille+ja+julistaisi+sen+meille,+että+me+sen+täyttäisimme?’”+(5.+Moos.+30:11-13)
++++”Sillä+rakkaus+Jumalaan+on+se,+että+pidämme+hänen+käskynsä.+Ja+hänen+käskynsä+eivät+ole+raskaat”+(1.+Joh.+5:3)
04.04.2017 17:53
Minkä+takia+Jaakob+lausuu:+"Sillä+Mooseksella+on+ammoisista+ajoista+asti+joka+kaupungissa+julistajansa;+luetaanhan+häntä+synagoogissa+jokaisena+sapattina."+Apt.+15:21?
04.04.2017 17:06
Jos+Jeesus+rikkoi+Mooseksen+lakia,+hän+ei+voinut+olla+virheetön+karitsa,+synnitön+uhri+meidän+puolestamme.
04.04.2017 16:34
Tietysti+Toora+on+kokonaan+voimassa.+Jeesus+ei+kivittänyt+avionrikkojaa,+miksi?
04.04.2017 16:33
Itse+olet+sokea,+et+huomaa+mitä+Jeesus+sanoo:+"Sillä+totisesti+minä+sanon+teille:+kunnes+taivas+ja+maa+katoavat,+ei+laista+katoa+pieninkään+kirjain,+ei+ainoakaan+piirto,+ennenkuin+kaikki+on+tapahtunut."+Mt.+5:18
04.04.2017 14:45
Kyllä+koko+Toora+tulee+noudattaa.+Se+että+emme+voi+tällä+hetkellä+uhrata+temppelissä,+ei+tarkoita+etteikö+Tooraa+voisi+muilta+osin+noudattaa.+Meidän+tulee+siis+noudattaa+Tooraa+niin+hyvin+kuin+nykyisellään+on+mahdollista.+Ei+tässä+ole+mitään+ristiriitaa.
Kristityt+ovat+niitä+jotka+poimivat+rusinoita+pullasta,+poimiessaan+Toorasta+mukavia+käskyjä+ja+jättäessään+omasta+mielestään+hankalat+käskyt+noudattamatta.
04.04.2017 14:43
Jos+Paavali+noudatti+lakia+vain+pelastaakseen+juutalaisia,+olisi+hän+voinut+rikkoa+lakia+pakanoiden+keskuudessa.+Paavalin+todistus+on+kuitenkin,+että+hän+ei+missään+kohtaa+rikkonut+lakia:+”Minä+en+ole+mitään+rikkonut+juutalaisten+lakia+enkä+pyhäkköä+enkä+keisaria+vastaan”+(Apt.+25:8)+On+puhdasta+spekulaatiota+vailla+mitään+perusteita+väittää+että+Paavali+noudatti+lakia+vain+pelastaakseen+juutalaisia.
04.04.2017 11:17
Naurettavaa+lässytystä,+että+sapatin+viettäjät+olisivat+lain+alla.+Miksi+9/10+käskyn+noudattaja+ei+ole+lain+alla,+mutta+jos+noudatat+kaikkia+kymmentä+käskyä,+olet+lain+alla?+Laki+ja+armo+eivät+ole+toisiaan+vastaan,+jos+me+olemme+Herrassa+Jeesuksessa+pelastetut,+me+noudatamme+hänen+käskyjään.
04.04.2017 11:08
Lepopäivä+on+käännösvirhe,+alkutekstin+mukaan+tämä+käsky+kuuluu+yksiselitteisesti+"Muista+pyhittää+sapatinpäivä".
04.04.2017 11:06
Jeesus+ei+kivittänyt+avionrikkojaa,+ja+noudatti+silti+Mooseksen+lakia,+näin+ei+siis+meidänkään+tarvitse+kivittää+lainrikkojia.+Uhreja+on+mahdoton+uhrata+ilman+temppeliä.+Meidän+tulee+noudattaa+Tooraa+niin+hyvin+kuin+nykytilanteessa+on+mahdollista.
04.04.2017 10:50
Jos+Jeesus+ei+kivittänyt+avionrikkojaa,+ei+meidänkään+tarvitse.+Missä+kohtaa+Raamattua+sanotaan,+että+lakiliitto+on+lakkautettu?+Ei+missään,+Jeesus+sanoo+että+laista+ei+katoa+pieninkään+piirto:+"Sillä+totisesti+minä+sanon+teille:+kunnes+taivas+ja+maa+katoavat,+ei+laista+katoa+pieninkään+kirjain,+ei+ainoakaan+piirto,+ennenkuin+kaikki+on+tapahtunut."+Mt.+5:18
04.04.2017 10:47
Eihän+sapatin+levossa+hyvänen+aika+sentään+ole+kyse+mistään+raskaasta+laista,+kyse+on+nimen+omaan+siitä+että+levätään+ilman+mitään+töitä.
03.04.2017 19:54
Jos+kerran+Paavali+noudatti+lakia,+eikö+meidänkin+tulisi?
03.04.2017 19:17
>>+6.+Älkää+sytyttäkö+sapattina+tulta,+(älkääkä+sytyttäkö+valoja,+puhelimia,+mitään+sähkölaitteita,+tai+moottoroituja+ajoneuvoja),+missä+sitten+asuttekaan.+<<
Sähkö+ei+ole+tulta,+kyse+on+juutalaisten+perinnäissäännöstä.+Tietysti+sähkölaitteita+saa+käyttää+sapattina,+sillä+ei+ole+tulen+kanssa+mitään+tekemistä.
03.04.2017 19:15
Sulla+on+puurot+ja+vellit+nyt+sekaisin.+En+ole+väittänyt+että+lain+kautta+pelastuu.+Toin+vain+esille,+että+Raamatun+mukaan+laki+ei+ole+raskas+taakka,+piste.+Se+että+on+mahdoton+täyttää+koko+laki,+ei+tarkoita+että+meidän+ei+tulisi+yrittää+pitää+laki+mahdollisimman+hyvin.+Jokainen+kompastuu+jossakin+kohtaa,+mutta+se+ei+tarkoita+että+laki+olisi+kumottu.
03.04.2017 19:06
Ei+Jeesus+syyllistynyt+jumalanpilkkaan,+koska+hän+on+Jumala.+Mihin+tämä+liittyy?
03.04.2017 18:54
Sanoin+että+Raamatun+mukaan+lain+noudattaminen+ei+ole+vaikeaa,+eikä+se+ole+mikään+raskas+taakka.+Pitääkö+toistaa:+”Sillä+tämä+käsky,+jonka+minä+tänä+päivänä+sinulle+annan,+ei+ole+sinulle+vaikea+täyttää+eikä+liian+kaukana."+”Sillä+rakkaus+Jumalaan+on+se,+että+pidämme+hänen+käskynsä.+Ja+hänen+käskynsä+eivät+ole+raskaat”+En+keksi+tätä+omasta+päästäni.+Mutta+olen+kyllä+huomannut,+että+lain+noudattaminen+ei+ole+mikään+ylivoimainen+taakka.+Näytäpä+minulle,+missä+kohtaa+Raamattua+lakia+kuvataan+raskaaksi+taakaksi?
03.04.2017 18:50
Psalmeissa+on+laista+eli+Toorasta+pelkkää+ylistystä,+missään+kohtaa+ei+Tooraa+kuvata+raskaaksi+taakaksi+tai+orjuuden+ikeeksi:
"Herran+laki+on+täydellinen;+se+virvoittaa+sielun.+Herran+todistus+on+vahva,+se+tekee+tyhmästä+viisaan.+Herran+asetukset+ovat+oikeat,+ne+ilahuttavat+sydämen.+Herran+käskyt+ovat+selkeät,+ne+valaisevat+silmät."+(Ps.+19:7,8)
Psalmi+119+on+176+jaetta+pelkkää+lain+ylistystä:
14:+Minä+iloitsen+sinun+todistustesi+tiestä,+niinkuin+kaikkinaisesta+rikkaudesta.
15:+Minä+tutkistelen+sinun+asetuksiasi+ja+katselen+sinun+polkujasi.
16:+Minä+iloitsen+sinun+käskyistäsi+enkä+sinun+sanaasi+unhota.
34:+Anna+minulle+ymmärrys+ottaakseni+sinun+laistasi+vaarin+ja+noudattaakseni+sitä+kaikesta+sydämestäni.
44:+Minä+tahdon+alati+noudattaa+sinun+lakiasi,+aina+ja+iankaikkisesti.
47:+Minä+iloitsen+sinun+käskyistäsi,+jotka+ovat+minulle+rakkaat.
48:+Minä+kohotan+käteni+sinun+käskyjesi+puoleen,+jotka+ovat+minulle+rakkaat,+ja+tutkistelen+sinun+säädöksiäsi.
54:+Sinun+käskysi+ovat+minun+ylistysvirteni+minun+muukalaisuuteni+majassa.
60:+Minä+riennän+viivyttelemättä+noudattamaan+sinun+käskyjäsi.
72:+Sinun+suusi+laki+on+minulle+kalliimpi+kuin+tuhannet+kappaleet+kultaa+ja+hopeata.
92:+Ellei+sinun+lakisi+olisi+ollut+minun+iloni,+olisin+menehtynyt+kurjuuteeni.
97:+Kuinka+sinun+lakisi+onkaan+minulle+rakas!+Kaiken+päivää+minä+sitä+tutkistelen.
165:+Suuri+rauha+on+niillä,+jotka+rakastavat+sinun+lakiasi,+eikä+heille+kompastusta+tule.
174:+Minä+ikävöitsen+pelastusta+sinulta,+Herra,+ja+sinun+lakisi+on+minun+iloni.
03.04.2017 18:46
Näinhän+se+on,+sapatti+annettiin+jo+luomisessa,+viisastelijat+väittävät+että+vasta+juutalaisille+Siinailla.
03.04.2017 18:18
Jeesus+ei+kivittänyt+avionrikkojaa,+rikkoiko+Jeesus+siis+Mooseksen+lakia?+Jos+Jeesus+rikkoi+lakia,+hän+ei+voinut+olla+virheetön+karitsa,+synnitön+uhri.
03.04.2017 16:36
824 / 845