Vapaa kuvaus

http://kristitty.net

Aloituksia

129

Kommenttia

16899

1. No+Raamatun+mukaan+laki+ei+ole+raskas+taakka,+kuten+yllä+osoitin+kirjoituksista.
  2. En+tajua+miten+sinun+mielestäsi+kymmenen+käskyä+on+ihmiskäskyjä,+ne+kun+löytyvät+suoraan+Raamatusta."Sillä+hän+on+meidän+rauhamme,+hän,+joka+teki+molemmat+yhdeksi+ja+purki+erottavan+väliseinän,+nimittäin+vihollisuuden,+kun+hän+omassa+lihassaan+teki+tehottomaksi+käskyjen+lain+säädöksinensä+(dogma),+luodakseen+itsessänsä+nuo+kaksi+yhdeksi+uudeksi+ihmiseksi,+tehden+rauhan,"++(Ef.+2:14,15)Väliseinä+jonka+Jeesus+purki+oli+rabbiiniset+säädökset,+heidän+rakentamansa+suoja-aita+Tooran+ympärille,+joiden+tarkoituksena+oli+erottaa+juutalaiset+pakanoista,+vastoin+Raamatun+käskyä.+Raamatun+mukaan+Israel+ei+saanut+etääntyä+pakanoista.+Pakana+joka+halusi+palvoa+Israelin+Jumalaa+tuli+toivottaa+tervetulleeksi+seurakuntaan+ja+tätä+tuli+kohdella+samalla+kunniotuksella+kuin+juutalaistakin:"Älä+sorra+äläkä+ahdista+muukalaista,+sillä+te+olette+itse+olleet+muukalaisina+Egyptin+maassa."+(2.+Moos.+22:21)"Muukalainen,+joka+asuu+teidän+luonanne,+olkoon+niinkuin+maassa+syntynyt+teikäläinen.+Rakasta+häntä+niinkuin+itseäsi,+sillä+tekin+olitte+muukalaisina+Egyptin+maassa.+Minä+olen+Herra,+teidän+Jumalanne."+(3.+Moos.+19:34)Mutta+rabbiinisten+säädösten+mukaan+juutalainen+saastui+kosketuksesta+muukalaiseen.+Nämä+säädökset+Jeesus+purki.+Jeesus+ei+purkanut+Mooseksen+lakia+tai+kymmentä+käskyä.+"Käskyjen+laki+säädöksineen"+on+kreikaksi+"ton+nomon+ton+entolon+en+dogmasin".+Viimeinen+sana,+dogma,+ei+koskaan+septuagintassa+tai+Uudessa+testamentissa+tarkoita+Mooseksen+lakia,+vaan+aina+ihmisten+säädöksiä.
  3. "Älä+tee+huorin"